Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sifarr

    senior tag

    válasz Killing #6806 üzenetére

    Nem mondta le.

    Szerezd meg a jelszót a céges ügyintézőtől és akkor a 1400-án vagy a 1430-on lemondhatod. Vagy kérd, hogy ő mondja le mielőbb.
    Addig pedig kapcsold ki a telóban a mobilnetet.

  • sifarr

    senior tag

    válasz albiosz #7036 üzenetére

    Nem egészen a 60-asokból lett 30-as.

    Amikor a Westel az analóg mobilszolgáltatást beszüntette, akkor a 60-as körzetszámot is visszaadta.
    Azok az analóg westelesek, akik átmentek a Westel900-hoz (gsm), azok új, 30-as körzetszámmal megkaphatták a régi, 60-as számukat. Nekik így csak a körzetszám változott a telefonszámukban.

  • sifarr

    senior tag

    válasz dedike #7038 üzenetére

    Bocs, de én a feltett kérdésre válaszoltam. :)
    Miért lett a 06 60-as hívószámokból 30-as annak idején?
    A kérdés nem analóg digitális átállásra, hanem a telszámok változásának okára vonatkozott.

    Erre írtam azt, hogy nem minden 60-asból lett 30-as, csak azokból, akik átmentek a westel900-hoz és kérték.

  • sifarr

    senior tag

    válasz dedike #7038 üzenetére

    Mivel ez egy teljesen új szolgáltatás volt (műszakilag értem), gondolom így kellett egy teljesen új "körzetszám" is neki, ..
    Nem csak és nem elsősorban műszaki, technológiai okokból kellett a 60-as mellett a 30-as körzetszám.
    Az analóg (60) és a gsm (30) rendszert két külön cég szolgáltatta a párhuzamos működés ideje alatt. Bár a tulajdonos ugyanaz volt.
    A körzetszám megkülönböztetés azért kellett (30 és 60), mert ugyanazt a körzetszámot két cég közösen nem használhatta. Számhordozás pedig akkor még sem jogilag, sem technológiailag nem volt.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Killing #7220 üzenetére

    Azt nem tudom, hogy jól számoltál-e.
    De EU-n belül a roaming netre van eu-s árplafon.
    Míg az itthoni net szabadáras.

    A különbséget ez megmagyarázza.

  • sifarr

    senior tag

    válasz dedike #8169 üzenetére

    Ebben a percdíj és az is benne van, hogy nyugodtan igénybe tudod venni!
    Des1gnR ECO-ról szeretne váltani. Ez pedig önmagában nem megy a biztatásod ellenére sem - szerintem.
    Ugyanis ez aranytárskártyának lett meghirdetve. Tehát logikusan meglevő előfizetés mellé lehet igénybe venni., második előfizetésként.
    A díjcsomag igénybe vételére valamennyi lakossági aktív, nem társkártya típusú előfizetéssel rendelkező Magyar Telekom előfizető jogosult.
    Ez a mondat csak annyit jelent, hogy a meglevő előfizetésnek - amihez igénylik a társkártyát - nem kell aranykártyásnak lennie.

    Szóval szerintem így kell érteni. De a részletes díjszabásból majd kiderül, hogy melyikünknek van igaza. :)

  • sifarr

    senior tag

    válasz dedike #8173 üzenetére

    Szerintem meg az egész mondat nagyon értelmetlenül van megfogalmazva... :U
    Nem csak szerinted ... :K

    Majd jön 1430 és rendet tesz köztünk... :K ;)
    Ez is igaz.
    De a rendrakáshoz a 3x oldalas díjszabást fogja figyelembe venni.
    Az lesz a döntő, hogy a jelenlegi díjszabás 7-es megjegyzése vonatkozik-e az új díjcsomagra. Ugyanis az aranytárskártyák hozzáférhetőségét ezekben (7-es, 8-as) szabályozzák.
    Ezek pedig jelenleg az én értelmezésemet erősítik.

  • sifarr

    senior tag

    válasz dedike #8176 üzenetére

    Nos. Kaptunk egy 9. pontot is. De tegyem hozzá semmivel nem lettem értelmesebb. :(
    Már miért nem? Hiszen most már minden világos - nekem lett igazam. :K

    Ahogy 1430 írta, a Fun a fiatalokat célozza meg, ahogy Like is. A kettő együtt a djuice konkurenciája.
    Csak a Like az egyetemisták szűk csoportját önálló előfizetésként.
    A Fun viszont elsősorban a fiatalabb korosztályt és "apukáit". :)
    Ha az apuka T előfizető (lehet vezetékes is mobil nélkül), akkor olcsóbb percdíjas előfizetést vehet a (egy) gyereknek, mint a Dominosok. Ha ráadásul aranykártyás, akkor több gyereknek is. Az előfizetési díjak pedig apuka számlájáról vonódnak. A túl használatot már rátöltheti a gyerek is a zsebpénzéből.

    De szól a mobiltalan vezetékes előfizetőknek is korhatár nélkül. Előfizethet egy alacsony havidíjú mobilra. Egy Hoppá díjcsomag mellé a Fun egy jó kiegészítés lehet.

    Mindkét esetben a vezetékes felé azért van a nyitás, hogy ne adják le a vezetékes telefont.

    A 9-es pont lényegében ezeket a hozzájutási feltételeket írja le. És azt, hogy mikor veszti el valaki a jogosultságát.
    Pl. ha több Fun előfizetése van, de elveszti az aranykártya jogosultságát (keveset költött),akkor csak 1 maradhat a több Fun előfizetésből. és hasonlók.

  • sifarr

    senior tag

    válasz dedike #8188 üzenetére

    Akkor most Des1gnR válthat Fun-ra vagy sem?
    Ahogy tjb007 írta, ha nincs hűsége, akkor lehetne. De ugye van neki.

    Vagy csak akkor, ha van vezetékes telefonja, illetve másik T-s havidíjas előfizetése?
    Ha nem lenne hűsége, akkor kellene neki - ahogy kérdezed - vagy egy vezetékes vagy egy másik mobilelőfizetés a nevén.

    És akkor Domino-ból hogyan lehet Fun, minden egyéb nélkül?
    Úgy, hogy a T a Fun esetében ezt megengedi. :) Persze csak akkor, ha a dominon kívül van egy másik vezetékes vagy mobil a domino tulaj nevén.

    Én milyen feltételekkel válthatnék Fun-ra? :U
    Ha van egy vezetékesed, akkor a mobilelőfizetésedet tetesd át a vezetékes előfizetés folyószámlájára. És utána már átválthatod.
    Ha 2 mobilelőfizetésed van ugyanazon a T-Mobilos folyószámlán, akkor az egyiket átválthatod Fun csomagra.
    Ha dominost akarsz átváltani, akkor hasonló az eljárás. átváltod előfizetésre (postpaid), ráteteted a meglevő előfizetés folyószámlájára és utána Fun-ra váltod.

    Én ezt olvasom ki a 9-es pontból. Persze majd jön 1430 és meglehet, cáfol.
    Mert azért a 9-est is lehetett volna egyszerűbben, közérthetőbben, szájbarágósabban megfogalmazni, de ...
    Akkor nem lenne munkájuk az ügyfélszolgálatosoknak. :))

  • sifarr

    senior tag

    válasz tjb007 #8189 üzenetére

    ... sehol sincs kikötve, hogy csak új előfizetésként lehet igénybe venni mint a Like -nál.
    Azért Like-ra át lehet váltani az érintetteknek más előfizetésről is, hogy a számot megőrizhesség. Igaz, kicsit macerás.
    Az előfizetést át kell váltani dominora és a dominot már lehet Like-ra váltani. :)

    Ha nem akarnák még se ezt engedni (bár nem hiszem), akkor számhordozás bárhova és 1 hónap múlva a régi szám is új előfizetésnek minősül.

  • sifarr

    senior tag

    válasz tjb007 #8195 üzenetére

    Persze, megoldható csak épp az előfizetésedet elég nehéz úgy átváltani, ha a vállalt hűségidőn belül vagy,
    Tarifahűség esetében így van. Ha csak készülék hűség, akkor esetleg van lehetőség. De csak magasabb havidíjú előfizetésre. :K
    Hűség idős esetekkel nem érdemes foglalkozni. Arra egy ökölszabály az érvényes: ne ugrálj, fizess! :K

    ... plusz az átváltás sincs ingyen.
    Nem olyan vészes! Azt hiszem olyan 3 ezer forint, amiből csak kb. 1 ezer ami nem lebeszélhető. A hívószám a legtöbb embernek ennyit megér.

  • sifarr

    senior tag

    válasz tjb007 #8195 üzenetére

    Meglévő előfizetést nem lehet átváltani, csak mellé lehet igényleni.

    Idézek a díjszabás 9-es megjegyzéséből:
    - ha a Magyar Telekom előfizetőnek van egy meglévő előfizetése ugyanazon a folyószámlán, lehetősége van azt Fun Aranytárskártya díjcsomagra módosítani.
    Tehát lehet.

  • sifarr

    senior tag

    válasz tjb007 #8198 üzenetére

    Innen töltöttem le: [link]
    A tarifák oldalain ez szerepel.
    A tied tényleg nem ugyanaz, bár mindkettő május 1-től érvényes. Furcsa.
    A tiedből pont a Fun díjcsomag hiányzik.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Dave1984 #8202 üzenetére

    Ez nem igaz.Ma beszéltem a 1430al.3 előfizum van,ebből 2 aranykártyás.A 3.at (Eco) szerettem volna mixbe átváltani,de mint megtudtam,csak mixdíjcsomagból lehet átváltani,illetve Dominós kártyáról,de ugye sima előfizuról nem lehet csak úgy mixre váltani :W
    Nem lehet, hogy csak félreértettétek egymást a call centeres 1430-mal?
    Ugyanis telefonon biztosan nem lehet váltani előfizuról funra. SIM-cserével jár.

    Ha azt mondta 1430, hogy semmiképp se lehet, akkor nem tudom.
    Mindenesetre a mobilarenás 1430 is elismerte, hogy a 9-es megjegyzés alapján "joggal lehet kérni".

    Mondtam én, hogy a díjszabást közérthetőbben kellene ... :K

  • sifarr

    senior tag

    válasz 1430 #8201 üzenetére

    Amíg sifarr meg nem találta ezt a díjszabás megjegyzést, azt mondtam volna, hogy meglévő előfizetéses hívószámok esetében csak MIX-ről lehet átváltani (ha van mellette másik előfizetés, ami az "anyakártya" lehet). A Call Center folyamat így is szól, de ez bizonyára a technikai oldala miatt van.
    Mint Dave1984 dühöngéséből láthatod, még az ügyfélszolgálatosoknak sem egyértelmű a Fun díjcsomagra váltás összes lehetősége.

    A gondot a 2.2.3. pontnál olvasható kitétel okozhatja: A díjcsomag kizárólag Mix termékkel vehető igénybe.
    Na ezt kellett volna sokkal szabatosabban megfogalmazni, ha a T célja valóban az volt, hogy csak MIX postpadet lehessen átváltani Fun-ra.
    Ez a mondat és a 9-es megjegyzés viszont nem zárja ki, hogy bármely előfizetés Funra váltható legyen. Főleg akkor, ha dominoról is lehet. Ami szintén sim-cserével jár, mint írtad.

    Dave1984 már csak azért is joggal dühös, mert (értelmezési) vitás esetekben a fogyasztó javára kell értelmezni a díjszabást. Ezt még a hatóságok is komolyan veszik. És joggal, hiszen a szolgáltatónak kell egyértelműen fogalmaznia.

    Szóval itt a kérdés: ki válthat a fun-ra?
    Kinek van igaza? 1430-nak vagy 1430-nak? :)

    Egyébként van pár értelmetlen, csak fogyasztót bosszantó húzása a T-nek. Pl. az, amit írtál is: regulár díjcsomagokból MIX-re váltás "nem támogatott" folyamat.
    Miért nem? Mi értelme van főleg a számhordozás korában ilyen könnyen és garantáltan áthidalható "akadálynak"? Miért ne válthatna az előfizető arra a csomagra, ami neki jó? Egy sim-csere megspórolásáért? A számhordozás és vissza több macera és több költség. Vagy jobb elveszteni egy előfizetőt?

    A fun szerintem jó csomag. Miért kell már az indulásnál elrontani?
    Jó, tudom, nem te tehetsz róla!

  • sifarr

    senior tag

    válasz qfm #8204 üzenetére

    Ha van két előfizetésem, egy folyószámlán, egy like, és egy eco, az eco-n van hűség, a likeon nincs, akkor a leírtak értelmében, az eco-t átválthatnám fun-ra, igaz? Mivel tarifahűség nincs rajta, és van másik számom folyószámlán.
    Szerintem nem.
    Azért nem, mert tarifahűséged ugyan nincs, de készülék van.
    Készülékhűség esetében lehet díjcsomagot váltani, csak kisebb havidíjúra nem.
    Márpedig az ECO (1890) > Fun (1600).

  • sifarr

    senior tag

    válasz Totheground #9587 üzenetére

    Ha az előfizetésed 2010. július 1-e előtti (és már akkor volt net csomag is a számodon), akkor a T-nek aktiválnia kellett a számodra egy EU-s limit szolgáltatást.
    Lásd limt

    Tehát, ha EU országban voltál és korábban nem kapcsoltad ki ezt a limit szolgáltatást, akkor kizárt egy ekkora számlát csinálni.

    Persze, ha nem EU-s ország volt, ha 2010. július után rendeltél netet, ha kikapcsoltad ezt a limitet, akkor ... részvétem. :O

  • sifarr

    senior tag

    válasz q13579 #12073 üzenetére

    Nyugi! Jön a többi is. :K
    Nekik is emelkedik az ÁFA és van külön adó.
    + Voda emel, mert a referencia tarifát emelni kell a tesco mobilhoz.
    + Telenor meg folyamatosan ügyfeleket veszít.

    És emiatt pl az Ikonosokat +12%-kal büntetik.
    Akinek van pénze iphonera, legyen tarifára is. :)

    És nézzétek meg, hogy az egyéb tarifacsomagoknál nincs ekkora mértékű növekedés. Átlagosan 5%... Ezt sem igazán értem.
    Azt is nézd meg, hogy a Paletták, a Fun, a Like lényegében csak ÁFÁ-val emelkednek. Ez jelzi a T stratégiáját. A komplex szolgáltatást vásárlók előnyt élveznek. A publikus használók körében ők a fő, a stratégiai célcsoport.

    Egyszerűen nem értem, hogy ez jogilag hogyan állja meg a helyét. Főleg úgy, hogy még figyelmeztetnek is rá, hogy nem mondhatod fel a szerződést... Holott a szerződésben senki nem beszélt 12%-os emelésről.
    Pedig minden világos és érthető.
    A telekommunikációs szerződések (publikusak) ugyanúgy kiegyensúlyozatlanok (nem egyenrangúak a felek jogai), mint a banki szerződések esetében.
    Csak itt nem várható állami közbelépés, mert ezekből nem keletkezhet olyan társadalmi válság, mint a lakáshitelekből.

    Pedig az igazi verseny érdekében (publikus viszonylatban) itt sem ártani némi állami intézkedés.

    Mondjuk ilyenek:
    1.) Lockos készülékek forgalmazásának és a készülékhűség betiltása.

    2.) Tarifahűség esetében lejáratig a szolgáltató nem emelhet a nettó díjakon.

    3.) Nem publikus tarifák betiltása.
    3/a) Mert - csak egy példa -, ha ezek önköltség alattiak (nem azok), akkor a "veszteséget" a publikusból finanszírozza, ami a publikus használók megkárosítása.
    3/b) Számszakilag nem alátámasztható, hogy a publikus tarifák nagyobb önköltsége indokolja a többszörös díjat.
    3/b) A parlamenti pártoknak vannak nem publikus tarifacsomagjai. Legnagyobbaknak biztos. Ennek léte kimeríti az erkölcsi korrupció kritériumait. Mert mindenkinek kínálhatnának nem publikust a szolgáltatók csak éppen a pártoknak nem.
    Na, ezért nem lesz változás.

  • sifarr

    senior tag

    válasz tjb007 #12080 üzenetére

    Ezeken simán lehet változtatni, indulni kell a frekvencia árverésen és belépni negyediknek a piacra.

    Én örülnék neki.
    Csak a jelenlegi és várható gazdasági helyzetben tisztán piaci pályázó szinte kizárt.
    Az MVM-Posta és mondjuk a Digi hármasa indulhatna. Örülnék is, ha nyerne.

    De már hallom előre:
    1) Hogy ezzel csak a fogyasztók jártak rosszul, mert a 3Grácia (T-T-V) így nem kaphatta meg a frekiket. Pedig ők ezeken még több-jobb-olcsóbb szolgáltatást nyújtottak volna.

    2) Sérült a verseny, a szabad piac, mert az új szolgáltatónak - mondjuk kétszeres - hívásvégződtetési díjat állapított meg az NMHH (lánykori nevén HIF). Hogy biztos azért, mert az állami tulajdonosokat támogatja. Arról pedig a Voda is hallgatna, hogy sokáig ők is magasabb végződtetésit számlázhattak, mert ezzel segítette őket az állam a piacra jutásban - a verseny érdekében.

    3) Különösen kiabálna a 3Grácia, ha az állam és az állami tulajok a saját előfizetéseiket átvinnék a saját cégükhöz. Pedig, ha egy tulajnak több cége van, akkor hasonló a szabad piacon sem ritka.

    4.) Soroljam még?

    Alapvetően piacpárti vagyok. De sokkal szigorúbb állami szabályozás mellett, mint ami nálunk jelenleg van. Főleg a piac olyan területein, ahol a korlátlanul nem bővíthető a kínálat (lásd freki és koncessziók) és ez torzítja a piaci viszonyokat.
    Szóval a 4. szolgáltatónál is gyorsabban (talán jobban is) pezsdíthetné a versenyt egy kis állami szabályozásváltozás.

  • sifarr

    senior tag

    válasz domerator #12095 üzenetére

    Na!! Ez azért ez erős volt és egy kissé személyeskedő. :(((
    Ráadásul méltánytalan is.
    tjb007 (1430 is) nagyon sokaknak segít itt a fórumon és önzetlenül. Nem hiszem, hogy a Tré megbízásából lennének jelen a fórumon pénzért.

    Az áremelés kérdésébe tényleg nem volt szerencsés nyilatkoznia, magyarázni a magyarázhatatlant ;)
    De az vesse rá az első követ, aki hasonló helyzetben ezt nem tenné.

    Ha te manapság banknál dolgoznál, te is próbálnád védeni a "mundér becsületét".
    Ha meg pék, :DD akkor küzdenél a multiboltok önköltség alatti kenyér árai ellen. Pedig az a fogyasztónak ugye önmagában nem rossz.

    Csak én vagyok olyan elfogulatlan, hogy nem publikus tarifát használva betiltatnám a nem publikus tarifákat. :K
    Szerencsére a Lipótot bezárták! :))

  • sifarr

    senior tag

    válasz q13579 #12098 üzenetére

    Én termelő vállalatnál dolgozom, itt teljesen miniális mértékben emelünk árat, nincs mit tenni, máshova megy a vásárló. A többletterheket a cég viseli. A mobilszolgáltatóknál viszont kizárják a váltási lehetőséget azzal, hogy nyílvánvalóan kartelleznek, amivel egyszerűen nem kezd semmit az állam.
    Hidd el a helyükben a te céged se működne másképp! :K

    Ha egy cégnek csak 2 céggel kell konkurálnia és a piacra bármilyen okokból újabb cég nem léphet be, és hármunknak a piac kényelmes profitot biztosít, akkor minden cég a másik kettővel hallgatólagosan kartellezni fog.
    Mindegy hogy milyen termékről vagy szolgáltatásról legyen szó.

    A kartellt pedig nagyon nehéz bizonyítani. A bankoknál se fogják, hiába szállta meg őket a versenyhivatal a napokban.
    Bukta akkor van, ha valaki az amnesztia reményében dalolni kezd.

    Az állam valóban kezdhetne valamit, mert több lehetősége is lenne.
    Mondjuk (a korábban említetteken túl): pl. a végződtetési díj legfeljebb 150 %-án kötelezővé tenné virtuális szolgáltatók befogadását.
    Féléven belül rögtön lenne 2-3 fapados virtuális 20-24 forintos percdíjjal másodperc alapon. :K

  • sifarr

    senior tag

    válasz Dave1984 #12112 üzenetére

    Kartelezés alátámasztásaként aki gondolja hasonlítsa össze ezeket a díjcsomagokat a Médiamániával.
    Telenor:
    Telenor
    Vodafone
    Válassz mindegyik szinte ugyanaz.,mint a Médiamánia!

    Ez a kartellt önmagában, jogilag nem támasztja alá. Nyugodtan lehet rá mondani, hogy hasonló szolgáltatások, hasonló önköltség, hasonló árrés, hasonló ár.
    Az elektromos áram díjai sem különböznek jelentősen egymástól szolgáltatónként.

    Viszont az összehasonlításod is azt támasztja alá, hogy a közkeletű vélekedéssel ellentétben a Tré nem a legdrágább, hanem a legolcsóbb - a többi kettőhöz képest. Elemezd csak ki a 3 idézett tarifát. Vagy bármilyen más hasonlót.
    A szolgáltatás kínálatában és a minőségben pedig semmivel sem marad le a többitől. Pl. én az ericssonos halózatfejlesztésben jobban bízom, mint a kínaiakban.
    Tehát áremelés ide vagy oda, még mindig a leggazdaságosabb. :K

    Persze, ha pl. osztrák szolgáltatóhoz viszonyítasz, akkor ... :W

  • sifarr

    senior tag

    válasz tomi613 #12140 üzenetére

    Vedd meg inkább pl. innen.
    Hálófüggetlen tehát teljes értékű.
    Valamint cca. 15-17 ezres szolgáltatói árkedvezmény nem ér meg 2 év rabságot.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Something_ #12144 üzenetére

    70 inkább az a 63, legalábbis a honlap szerint (most ellenőriztem le). Meg az orange ízlés kérdése, nekem semmiképp se kellene.
    A szürke viszont 90. Én ehhez hasonlítottam.

    Ha valaki pedig egyébként is magas tarifában van, akkor megkaphatja 0-ért is. Havi 16 rugó +tarifaemelés.

    Viszont a srác nem publikus tarifában van. Ilyennél előfordulhat, hogy a készülékekre is külön akciós lista van. Akár olcsóbb is, mint a publikus.

  • sifarr

    senior tag

    válasz domerator #14169 üzenetére

    nincs extra penz adotoronyra... inkabb fizess te az akaratlan roamingert.

    Nem biztos, hogy a Tre a felelős. (Bár az adótornyot lehet, hogy nem ártana fejleszteni. Ezt nem tudom.)
    Ugyanis a mobilcégek koncessziója 1-1 ország területére vonatkozik. Elméletileg csak az országhatárig sugározhatnának. Technikailag azonban kivitelezhetetlen, hogy nem sugározzanak át a szomszédos ország területére.
    Viszont ennek a lehető legkisebbnek kellene lenni. 60 kilométerre átsugározni enyhén szólva nem ildomos. Viszont olcsóbb egy nagy teljesítményű adóval egy nagy kört besugározni, mint esetleg több toronnyal, irányított sugárzással követni az országhatárt és minimálisan átsugározni a szomszédba.Szóval szerintem a szerb szolgáltató nem jár helyesen, szabályosan.
    60 km mélységnél szerintem a Trének nem abból kellena kiindulnia a hálózattervezésnél, hogy egy külföldi szolgáltató tornyával kelljen konkurálnia. Mégis ez a helyzet. Ez ellen viszont nem annyira a Tré tehetne, mint inkább az állami hatóságok. Persze a Tré jelzése alapján.
    A roamingon egyébként nemcsak a Tré keres, hanem a külföldi szolgáltató is. Ezt azért nem felejtsük el.

    Ja! Nem a Tré kenyerét eszem! :)

  • sifarr

    senior tag

    válasz timea1991 #14134 üzenetére

    A szolgáltatók haszna a hívás végződési díj ami 12ft efeletti percdíj mind haszon minimum 200:/:
    Rosszul gondolkozol.
    A hívásvégződtetési díj a szolgáltatói oldalon nem valós költség. Amennyit fizet, ugyanannyit be is szed a többi szolgáltató felé/felől. Ez a kettő gyakorlatilag kiegyenlíti egymást. A különbség 1-1 szolgáltatónál nem lehet több, mint pár százaléknyi (5 % alatt).

    Ez a díj éppen most lehet költségtényező. De csak akkor, ha a belépő új, 4. szolgáltatónak magasabb végződtetési díjat állapítana meg a NMHH, mint amennyi másik 3-ra vonatkozik. Egykor a Voda belépésekor ezt tette a HIF. Ezzel segítette a Vodát, mit új szolgáltatót a piacra kerülésben - egy darabig.

  • sifarr

    senior tag

    válasz mondomén #14501 üzenetére

    Tavaly szeptembertől van új telefonom és számom hozzá. ...Azóta többször előfordult, hogy ismeretlen számon kerestek, ... Nem emlékszem, hogy akárhova is beírtam volna a számom. Ez mi a tököm lehet?
    A magyarázat egyszerű.
    Pihentetett számot kaptál, nem te vagy a telefonszámod első használója. A szám korábbi tulajdonosának ismerőse hívhatott. Előbb-utóbb lekopik.
    De kaphattál volna akár banki értesítő sms-eket is. Erre is volt több példa. Azt macerásabb megszüntettetni.
    Ez egyre gyakrabban elő fog fordulni. A Tré gyakorlatilag már kimerítette a 30-as számtartományt a 0-ás és az 1-es kezdetűek kivételével. (Utóbbiakat még a másik kettő sem használja.) Alig 25 ezer maradt még ki.
    Tehát a most kiadott "új" telefonszámok közül egyre ritkább lesz a valóban új, először használatos szám.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Tomajdon #14596 üzenetére

    Néztem, hogy a Lidl-es Blue Mobile-nál 33 Ft a percdíj. Nekem dominó nap van (44 ft/perc), 5000 ft egyenleggel. A blue mobile-os kártyára át tudok váltani úgy, hogy megmarad a pénzem? Mert számot át tudok vinni. Ja, meg bele lehet rakni t-mobile-os telóba? Illetve van rajta 30 mb-os go net s 90 ft-ért, amiből van még 1 hónap (2x30 nap) az gondolom elszállna, ha váltanék. (A lidlnél blue net s a neve :D)
    Szerintem ebbe ne reménykedj.
    Dominos (TKom) számot nem vihetsz át Blue-ba. Ugyanis a számhordozás szolgáltatóváltás esetében értelmezhető. Viszont a Lidl nem virtuális szolgáltató, nem a saját nevében szolgáltat. Olvasd el a Blue honlapján (alul) a Dokumentumtárban az ÁFsz-t. A Blue Mobile szolgáltatója a TKom. A Lidl csak forgalmazó.
    Egy TKomos számot pedig nem tudsz a TKom-hoz számhordozni. :N
    Ez egyébként logikus is, a T nem a saját dominosait akarja átcsábítani a bluehoz.

    Viszont a probléma kis macerával megoldható. Dominot számhordozod akár a Telenorhoz, akár a Vodához, aztán 1 hónap múlva átviszed az új blue csomagba.

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz Sn[4k3] #17573 üzenetére

    - Domino-s szám átírása mennyibe fáj?
    Dominot nem lehet átiratni.
    Viszont ingyen lehet regisztrálni (előfizető teheti meg) egy felhsználót, aki ettől kezdődően teljes körűen rendelkezik az előfizetés felett. És megmarad az előfizető is előfizetőnek.
    Viszont ha a felhasználó átváltja számlásra az előfizetést, akkor attól kezdődően a felhasználó lesz a kizárólagos előfizető.

    Dimonos is lehet aranykártyás, platinás is. Nem gyűjt pontot.
    Kedvezményeket keresd a t honlapján.

    elkéstem. :K

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz Daffni2 #17591 üzenetére

    Érdekes, hogy a T-Mobile mélyen hallgat, mi lesz a telefonadóval, a Telenor is hasonlóképpen sumákol.
    Mi ebben a sumákolás?
    Joguk van kivárni, taktikázni.
    Sőt joguk van akár nem emelni.

    Egyszerűen kivárnak, hogy mi lesz a vodaemelés hatása,
    Valamint gőzerővel kalkulálnak, hogy az emeléssel vagy a nem emeléssel járnak jobban. Persze hosszabb távon és több változó piaci tényezőt figyelembe véve.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Daffni2 #17598 üzenetére

    Mindenki szeretné tudni mire számithat, a Telenor is sumákol, mert semmi konkrétumot nem mond, a T-Mobile az ügyfeleit semmilyen módon nem tájékoztatta.
    Ne várd, hogy pár héten belül bármelyik is bejelenti, hogy nem emel.
    A következő időpont, amikor emelési bejelentés elképzelhető, az a törvénymódosítás elfogadása, amely ez évre csökkenti az új adót. De ekkor se biztos.
    Ami valószínű. Minél tovább nem jelentik be az áremelést, annál valószínűbb, hogy nem emelnek.
    Ugyanis januártól megszűnik a régi különadó, megszűnik a dupla adóztatás, megszűnik az emelés oka. Várni és csak 3-4 hónapra bevezetni egy emelést, és ezzel felbolygatni a saját előfizetői bázist nem logikus. Többet veszít a réven, mint amit nyer a vámon.

    A Telenor sem sumákol. Ha nem emelne, akkor ez egyértelműen azt jelenti, hogy be akarta ugratni a másik két gráciát. És a Voda esetében sikerrel.

  • sifarr

    senior tag

    válasz dedike #17609 üzenetére

    Nyugtával dicsérd....
    Nyugi, meg fog szűnni.
    A különadók állandóvá alakítása folyik. Csak az új telkóadót fél évvel korábban vezették be. A banki különadóval is ezt csinálják. Csak azok nem bírták volna most ki, ha nekik is már júliustól bevezetnék az új állandót. De januártól megkapják.

    Tehát a mostani esetleges áremelés oka valóban csak fél évig áll fenn. A régi különadó meg már régen beépült az árba.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Daffni2 #18048 üzenetére

    majd nagy csinnaddrattával bejelentik, hogy Mo-n egyedüliként elengedik a telefonadót.
    Na ja azt a jónéhány milliárdot legyártják ugye?
    Egyszerűen nem értelek.
    Jómagam is leírtam többször és több helyen, hogy elképzelhető olyan üzleti megfontolás, amely szerint érdemes lehet az adót nem áthárítani az ügyfélre.
    A voda áthárította. A telenor bár bejelentette, de kivár. A T még nem nyilatkozott.
    Meglehet, hogy emögött elemzések vannak, amelyek vége akár a lenyelés is lehet. Azt is írtam, hogy minél később emelnek, annál kevésbé racionális egy ilyen döntés.
    Te most - gondolom vodás ügyfélként - azért szorítasz, hogy "dögöljön meg a más tehene is"? Azaz esetleg a két T-és ügyfelei nehogy jobban járjanak, mint a vodások? :W

  • sifarr

    senior tag

    válasz Daffni2 #18076 üzenetére

    Örülök, hogy nem ellenünk drukkolsz. :K
    Ami Vodafonne előfizetőként rögtön a harmadára csökkenne.
    Hidd el, nem az adók miatt fizetsz ilyen sokat. Emlékezzd meg mindhárom szolgáltató tarifaváltozásaira 2010-tól, az első teleadótól. Dupla adóztatás pedig csak fél évig van, dec végéig.

    Óriási pénzről van szó,és a T igen nehéz helyzete, nevezetesen a beígért és égetően fontos hálózatfejlesztések elmaradása óriási presztizs és előfizetői létszám csökkenéshet vezetnének.
    Ne haragudj, de tévedsz. A hálózatfejlesztés (mobilinternetet érinti igazából) közel se érdekli annyira az embereket. Bőven kibírnak akár 1 éven túli csúszást is. Az áremelés ebben a válságos időkben jobban izgatja, bőszíti őket. Tehát presztízs-veszteséget inkább az áremelés okoz.

    A Vodafone bontott, néhány ezerre tehető ügyfele nem a jól fizetők közül került ki.
    Ez így van. Én se hiszem, hogy most több tízezren bontottak. Viszont az augusztusi számla nagyságrenddel több előfizetőt fog bőszíteni. Akik akkor szembesülnek az áremeléssel. Bontási lehetőség nélkül. Az lesz egy tartós presztízs vesztés. Ők akkor fognak érdeklődni, hogy mit emelt a másik kettő. S ha azok közül bármelyik nem, nehezen fogják lenyelni ezt a vodának.

    Majd meglátjuk mi lesz a vége, de a hallgatás nagyon nagyon ellenszenves mind a két T részéről.
    Nem értem, miért ellenszenves. Szolgáltatói oldalról az emelés nem érzelmi kérdés. Üzletpolitika. Akkor emel vagy nem emel, amikor üzletpolitikailag indokoltnak látja. És akkor jelenti be, amikor marketing szempontból ideálisnak véli. És ebben a folyamatban a másik kettő nem barát, hanem konkurens.
    Te ebből miért csinálsz érzelmi kérdést? Ügyfélként te is eldöntheted, miként válaszolsz a szolgáltatód lépésére. Bontasz vagy maradsz, tarifát váltasz, vagy kidobod a telefont érdekeidnek megfelelően.

    A Telenorról nem is beszélek,mert szerintem a helyzetük éppen hogy ..................
    Ebben is igazad van. Az elmúlt években a legtöbbet veszítette. A hálózatfejlesztésük sem volt hú de sikeres. Még finomításra szorul. Bár átlagfelhasználónak azért így is bőven elmegy.
    De épp ezért ő hibázhat legkevésbé az áremelés területén!
    Máshol írtam, hogyha a telenor tényleg nem emelne, akkor az, hogy először jelentette be az áremelést, valójában egy nem semmi átejtésnek tekinthető. :K
    Ő először bejelenti, a másik kettő emel, ő meg learatja a "mi nem emeltünk" szlogen ügyfélszerző hatását.
    A voda lépett a korábbi "kartell" alapján. A Tmob viszont nem. Most a két T figyeli egymást árgus szemekkel. Felkavarodni látszik a korábbi állóvíz. :)
    Te azt is elfelejted, hogy decemberben jön a 4.
    2013 végéig az minimum 500 ezer előfizetőt elvisz a mostani háromtól.
    A három gráciának most nem a kérdése, hogy mennyivel növelje az előfizetői számot, hanem az, hogy a következő 2-3 évben a legkevesebbet veszítse.
    Illetve, hogy a publikus előfizetői táborban minél többet visszapótoljon az elmenő flottások helyére. Ezt viszont csak a másik kettő rovására teheti meg.
    Most a publikus előfizetők fognak felértékelődni. És nem mindegy, hogy félévnyi áremeléssel okozunk-e rossz szájízt a hűséges előfizetőknek. Mert az lassan múlik el. :K
    Szóval többkomponensű most az áthárítás kérdése.
    Ettől még persze emelhet a 2 T. Ennek viszont a négyeske örülne a legjobban. :K

  • sifarr

    senior tag

    Elolvastam a Dedike linkelte bejelentést.
    Hát, ez a Telefon nem komplett. Ezt az emelést bejelenthette volna a vodával együtt is.
    Akkor kisebb lenne a füstje, hogy jobban kiszúrt az ügyfeleivel, mint a voda. :K
    A lakossági emelésnél nincs felső korlát. Tehát e legjobb ügyfeleknek emelkedik a legtöbbet.
    Üzletinél pedig nemcsak emel a havidíjon, hanem itt is bevezeti az 50 % csak hálózaton lebeszélhető hülyeséget. Pont a vállalkozóknál?

    Most már én is kíváncsi vagyok a Tmob-ra. ;)
    Ha ő is emel, főképp ha követi a másik kettő lököttségeit, 4 előfizetést viszek el tőlük a négyeskéhez. Kettőt meg a telenortól pluszban.
    Ezeknél biztos jobb lesz a tarifa. A háló meg 2 évig a legjobb a hazai roaming miatt. ;)

  • sifarr

    senior tag

    válasz zoli62 #18081 üzenetére

    Telekom, hadd nevezem így :) kivár a végsőkig, az is lehet, hogy céges szegmensben benyel sok mindent.
    Nem kell már sokáig várni a Trére.
    Ha emelni akar, akkor azt a hó végén bejelenti. Tovább várni felesleges és értelmetlen. Addig a telenornál is lejár a szerződésbontások lehetősége.
    Ha nem emelne, akkor júliusban jön egy jó kis reklámkampány.

    A nagycéges flottáknál (MOT, OTP, ELMÜ és hasonlók) szerintem egyik sem emel. Ezeknél ezt nem engedhetik meg maguknak. Ott nagyhalak ülnek a tárgyalóasztal másik oldalán is.

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz Daffni2 #18084 üzenetére

    A MOL meg az OTP már régen a Vodáé ;]
    Csak példaként hoztam őket is.
    Az OTP-ről tudtam, hogy a Vodánál van. Van közös hitelkártyájuk is.

    És náluk a Voda biztos nem emelt. :K
    Cáfolj meg, ha mást tudsz.

    A kisflottáknál igen, de a nagyokat mindhárom békén hagyja.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Daffni2 #18083 üzenetére

    Háát ez a négyeske.....
    Az első időkben az előfizetők - főleg a vidékiek - csak a számlázó progamjával találkoznak a tarifán kívül. :D A többit a 2 T és a Voda adja.
    Később meg meglátjuk.

    Posta hm. az számos külföldi cég nem postáz csomagot magyarországra mert..........
    A csomagra nincs posta monopólium. Miért nem választják akkor a honos piaci szereplőket? Na, vajon miért?
    Januártól a levélforgalom is teljesen liberalizált lesz. És mégsem fognak tolongani a piaci szereplők. Ja, mert egy kisfaluba is ki kellene vinni egy szóló vacak levelet és az nem üzlet. Meg "postákat" is kellene nyitni ott, ahol nem éri meg.

    Piaci működést nem korrekt számon kérni olyan cégen, amelyikre törvényileg gazdaságilag ráfizetéses ellátási kötelezettség is rá van terhelve. Egyébként a posta nyereséges. Konkurencia mellett is.

    A négyeskére viszont nincs ellátási kötelezettség terhelve, csak annyi, mint a másik háromra is. Tehát elvileg működhet jól is, annak ellenére, hogy "állami" cég. Ahogy nyugati részben-egészben állami cégek is működnek piaciként nálunk, nem is egy közműcég esetében.

    Tehát várjuk ki a végét. Ha tényleg rossz lesz, én is szidni fogom.

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz djculture #18090 üzenetére

    Nem viszel te semmit sehova a négyeskének sehol semmije és 2 év alatt nem is fognak szrból várat építeni alá. Utána meg a következő brancs törölni fogja az írmagját is.
    Tégy különbséget a között, hogy mi az, amit garantáltan megtehetsz és aközött, hogy mi az, ami megéri. Valamint gondolkozz logikusan.
    A négyeske december végéig garantáltan elindul, mert köteles elindulni. A három grácia hálóján fog lényegében elindulni. Saját háló kiépítését Budapesten fogja kezdeni. Tehát válthatok rá. Az más kérdés, hogy milyen tarifával indul, tehát nekem megéri-e. Ez év végéig kiderül.
    Két év alatt lesz saját hálója vidéken is. Persze a leggyengébb a többihez képest. Az átváltóknál a hazai roaming megszűnésekor lesz kérdés, hogy az a lefedettség nekik elégséges-e vagy sem. Én Bp-en használom az év 90 %-ában a mobilt, tehát pl. nálam csak a bp-i lefedettség a fontos. A ritka vidékre egy tartalék kártyás bármelyik másiknál elég. A dupla mobilt felvállalnám, ha a négyeske tarifája miatt a kis kényelmetlenség megéri.

    A következő brancsról. Okulj a múltból is! :K
    Nem emlékszem pontosan, de 2-3 évig a négyeskének meg kell maradnia, különben elveszti a frekit.
    Egy új brancsnak még egy esetleges ráfizetés mellett érdemes kivárni ezt az időt, mert többért lehet eladni egy céget (mondjuk a kínaiaknak) már működő hálóval és mondjuk 500 ezres ügyfélszámmal, mint egy visszavett frekit a három gráciának meghirdetni, eladni. Utóbbiból sokkal kevesebb pénz jöhet be. Ha mégis ezt választják, miért? :)
    Valamint egy új/régi brancs, akár meg is tarthatja a céget egy új BKV-ként. Ne feledd, az egyik kutya, a másik eb. :K

    De ezek csak feltételezések nálad is és nálam is.
    Legyünk optimisták! Miért ne működhetne a négyeske valóban piaci alapokon, középtávon nyereségesen?

  • sifarr

    senior tag

    válasz tjb007 #18424 üzenetére

    Egyetlen egy fontos változás lesz ami mindenkit érinteni fog, hogy a MédiaMánia díjcsomagok le lesznek zárva, a továbbiakban nem lehet választani/nem lehet rá váltani.
    Csak ennyi változás? :DD
    Na, még a végén bejön a korábban többször megírt, T-Mobile-ra vonatkozó prognózisom! :K

    Tehát a dupla adós időszakból már 2 hónapig nem hárít át semmit a Tmob. Azaz később egyre kevésbé éri meg neki emelni. És egyre jobban megéri kihasználni a nem emelés ügyfélszerző, -megtartó és marketing hatását!
    Már azért is, mert a Tesco is belekezdett egy reklámhadjáratba, miszerint ők nem emelnek. Ahogy írtam is: a tesco nem szereti, ha a nevéhez az áremelés szó kapcsolódik.
    A korábban javasolt T-és reklámszlogent kicsit módosítom: veled vagyunk - nem emelünk. :C

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz Vangelis #18429 üzenetére

    Könnyíts a telefonadós terheiden a vodafonnal :)
    Ez mekkora...., a telefonadó nem is az ügyfelek adója :D
    De még reklámozzák is.
    Bexarás.

    Úgy látszik, a Voda (és tesco páros) próbálja menteni a menthetőt.
    De amíg a Tré nem emel, s főleg ha végig lenyeli a féléves dupla adóztatás költségét, addig ez komolytalan próbálkozás. :K
    Azt nem lehet az előfizetőknek elmagyarázni, hogy miért van az, hogy az egyik nem emelt. Még ha ketten próbálják a Telenorral együtt, akkor se. :N
    Én már nagyon várom a Tré kontra reklámjait. Mert le kellene aratnia a nem emelés miatti babért. Főleg ilyen Voda mosakodós reklámok mellett.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Vangelis #18436 üzenetére

    Azért tényleg kíváncsi lennék, hogy mennyien húztak el onnan.
    De nekem gyanús, hogy elég sokan.

    Még biztosan nem nagy ez a szám. Pár tízezer.
    (Ezt is írtam korábban valahol.) A legtöbb előfizető (postpaid) csak az augusztusi számlában veszi észre az emelést. Ők akkor fognak anyázni.
    A kártyások nagy része csak abból, hogy gyorsabban fogy az egyenlegük.

    Szóval a reklám a Tmobnak ezért kellene. Minél hamarabb.
    Már azért is, mert reklám fronton a Voda volt a leginkorrektebb. Ő mindig hasonlítgat. Az én hálóm a legjobb, leggyorsabb és hasonlók. Amik vitathatók is.

    Viszont az, hogy ki emelt és ki nem, az egy cáfolhatatlan tényállítás! :K

  • sifarr

    senior tag

    válasz Vangelis #18436 üzenetére

    Majd találnak valami kiskaput :)
    Ha emelni akar, ahhoz nem kell kiskapu.
    Megteheti pont úgy, mint a másik kettő.
    Nyugodtam beállhatott volna a másik kettő mellé.

    Ha nem emel a Tmob - és szerintem ez egyre valószínűbb -, akkor nem fog trükközni sem. Minek bőszítené ezzel az ügyfeleket, akik úgyis rájönnének a trükkre előbb-utóbb.
    Ha nem emel, akkor ennek üzletpolitikai okai lesznek: ügyfélmegtartás, ügyfélszerzés, ügyfél-elégedettség növelése, és ügyfélhűség erősítése (nem hűségszerződésekkel!).
    Válság van. Az ügyfelek árérzékenyebbé váltak. Örülnek minden gesztusnak, amit a szolgáltatójuktól kapnak. Az adó nem áthárítása pedig egy egyértelmű gesztus.
    Ha ezt jól kommunikálják az ügyfelek felé, akkor ez bőven megtérülhet.
    Csaek egy példa: gondolj arra, hogy itt a mobilarénán hány vodás írta, hogy alacsonyabb csomagra váltott. Ezen többet veszít a szolgáltató, mintha lenyelte volna fél évig az újabb adót.
    Mert aki beáll egy alacsonyabb fogyasztásra, az meg is marad ennél a szintnél akkor is, amikor a két külön adó közül az egyik megszűnik januárban. Ez pedig hosszabb távú bevétel és profitcsökkenést jelent.
    Az szolgáltató váltókról nem is beszélve. Aki egyszer úgy érzi, hogy a szolgáltatója emelt, pedig lám a másik nem, és úgy érzi, a szolgáltatója "cserben hagyta", becsapta, az sokáig nem fog visszatérni ahhoz, akit otthagyott. És oda megy, ahol úgy érzi, jobban megbecsülik, mint ügyfelet.

    Szóval a Tmob trükközni nem fog.
    Ha emelne mégis, akkor egyszerűen bejelenti. De ennek a valószínűsége minden hónappal csökken.

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz lafaty80 #18442 üzenetére

    Ráadásul úgy tudom mondjuk nem első kézből, de telenorostól, hogy kemély 10misik mentek el pl náluk fejlesztésekre, hogy a kormány valagát kinyalják. Aztán emelték az árakat, és most fel lettek jelentve és kemény misiket fognak még elveszteni.
    Hát a Telenor "nyalt is" rendesen. Ők a fő pártszolgáltatók. :) Fidesz is, mszp is.

    A hálót pedig fejlesztette a Voda is, meg a Tmob is. Igaz, utóbbi mérsékeltebb ütemben.
    A feljelentést, büntetést nem értem. Áremelésért nem lehet büntetni őket. Az állam sem. Nincs rá jogalap. Szabadáras szolgáltatás.

    Mondjuk nem sajnálom őket, de azért a T sem angyal, szóval tőlük ez inkább kivárásra ment, hogy ki hogy reagál a dolgokra állam/szolgáltatók.
    Ha kivárásra ment volna, akkor aug. 1-től megemelhette volna az árait a Tmob. Hiszen a Voda már júl. 1-től emel. A Telenor júl. idusán életbe lépő emelése is 2 hete ismert. Tehát azért kivárni, hogy mit lép a másik 2 szolgáltató mára okafogyottá vált.

    Tehát a további "kivárásnak" már más oka van. Erről a feltételezésemet leírtam.

  • sifarr

    senior tag

    válasz hackeeeee #18671 üzenetére

    Remélem innentől majd elgondolkodik az, aki azzal vagdalózott azzal, hogy a T biztosan nem fogja áthárítani az adót az ügyfelekre és, hogy jól tette az, aki lelépett pl. a Vodától, meg, hogy mekkora gáz, hogy a Voda emel, hát tessék....
    Én voltam az, aki azt mondta többször is, hogy szerintem (ez nem azonos a biztossal), a Tré nem emel, hárít át. Bár sosem zártam ki a lehetőségét.

    Átgondoltam.
    1) Csalódtam a Trében. :O Szerintem nem cselekedett bölcsen. Főleg azért, mert ha már 2 hónapot benyelt, akkor - itt is mondom, szerintem - többet nyert volna a jó reklámkampánnyal átcsábított előfizetőkkel. Most a Tesco folytatja ezt a reklámot.

    2) Újra összeállt a kartell. ;] A négyeskét a bíróság lebegteti. Most már szinte biztos, hogy csúszni fog a kezdéssel. Tehát a 3 grácia újabb időt nyert a közös tangóra.

    Az már egy más kérdés, hogy az új helyzetben - ismerve mindhárom szolgáltató árváltozását - kinek hova érdemes átmennie, vagy éppen maradnia.
    Úgy nagy általánosságban megállapítható a postpaid-változásokról, lakossági fronton, hiszen a fórumozók többsége odatartozik:
    Az előfizetőknek leghátrányosabban a Telenor emelt.
    A Voda és a Tré emelése összevethető. Ha valaki sokat beszél Vodás számokkal, akkor a Voda az opciókkal jobb lehet. Bár ez függ attól is, hogy a lebeszélhető havidíjat felszámolja-e halón belüli hívásokra a Voda, vagy a halón belüli hívások a ciklus kezdetétől az opciós percekből számítódnak le.
    Egyéb esetekben a Tré egy hangyányit jobb. Jobb abban is, hogy a családbarát feltételei és ára sem változott. Így a legtöbb ingyenes időt adja a publikusok közül.

    Tehát a menni/maradni kérdés eldöntésében újra az előfizető telefonálási szokásainak a súlya nőtt meg. Kivéve a Telenornál. Az még a djuice-t is hazavágta

    Prepaid esetében szolgáltatótól függetlenül váltani érdemes.
    Itt főképp telefonálási szokásokat megvizsgálva - és figyelembe véve az esetleges készülékcsere költségét, havi költésekből a megtérülését - bármelyik szolgáltató prepaidje jó lehet. Tesco, Blue vagy a djuice control.
    Sima prepaidben maradni bármely szolgáltatónál hülyeség.

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz kobak112 #19535 üzenetére

    de a másik két szolgáltató ugyan azt 55-60 között árulja ráadásul nem kell hiper-szuper Mozaik dijcsomagot vennem hozzá, sőt még a tarifák is kedvezőbbek...
    Azért mert haragszol a szolgáltatóra még nem kellene az objektivitásodat elveszítened.
    Én sem örültem, hogy a T beszállt az adóáthárításba. Reménykedtem is az utolsó pillanatig. Sőt, haragszom is rájuk. :K
    De azt el kell ismerni, hogy az ő emelésük a legkedvezőbb az összes közül. :K
    A dominónál úgy emeltek, mint a többi. De ebben benne van, hogy az előfizetésre akarják átterelni az ügyfeleket.
    Viszont 2 hónappal később emeltek, mint a másik kettő - ami az ügyfélnek kedvező.
    A T a havidíjasoknál valójában nem árat emelt, hanem díjat! :K Ugyanis pár százzal emelte a csomagdíjakat, de a benne foglalt szolgáltatások egységára nem változott, azaz a több havidíjért arányosan több szolgáltatást kap az előfizető.
    Míg a másik kettőnél a havidíj emelkedése mellett a lebeszélhető percek száma nem változott (ez pedig áremelés). AZ egyik ráadásul a lebeszélhetőség irányát is hátrányosan változtatta.
    Egyedül a Relax-nál változtak a percdíjak is, azaz itt valóban áremelés is történt, de ezt a csomagot valószínűleg lezárni akarják.
    Arról nem beszélve, hogy a nem publikus csomagoknál is a T volt a legkorrektebb. A közleményükből arra következtetek, hogy ezeknél nem emel. Ellentétben a másik kettő hasonló csomagjai esetével. Más topicban rendesen morognak a nem publikus előfizetők a másik kettő áremelései miatt.
    Az publikus lakossági előfizetéseknél a T csomagjai vitathatatlanul jobbak a Telenorénál. A Voda esetében csak bizonyos fogyasztási szokás esetében jelenthetnek árelőnyt a bónuszok (van abban trükk is). De a többség számára azoknál is jobbak a T csomagjai.
    Szóval az állításod, hogy a másik kettő tarifái jobbak, nehezen igazolható a számok alapján.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Next Win ® #19540 üzenetére

    Szerintem a szolgáltatók közül még mindig a " T" a legdrágább, és ez minden bizonnyal így is fog maradni. Ez ugyanúgy igaz a percdíjakra és ugyanúgy igaz, minden másra.
    Konkrét számokkal, díjcsomagok összehasonlításával bizonyítsd az állításodat, ha kérhetnélek!

Új hozzászólás Aktív témák