- Android szakmai topik
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Yettel topik
- Samsung Galaxy Z Fold7 - ezt vártuk, de…
- Sony Xperia 1 VII - Látod-e, esteledik
- Google Pixel topik
- Honor Magic V5 - méret a kamera mögött
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Samsung Galaxy Watch8 - Classic - Ultra 2025
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
Hirdetés
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ck.
addikt
válasz
#10726912 #36466 üzenetére
Köszi.
Ma mentünk egyik kollégámmal, szintén Megane II és bekapcsolt klímánál, a motor fordulatszámával arányosan változva az utastérben egy enyhe morgó, búgó hang hallatszott, a szellőzőnyílás felől. Abszolút nem vészes, a hölgy észre sem vette, csak én figyeltem fel rá. A motor térben nem hallatszik, igazából csak az utastérben, ha fülel az ember. Nem tudom jobban körülírni a hangot, mint hogy morgó hang. Egyértelműen csak klímánál van, ha kikapcsolta az A/C-t és csak a sima fűtés ment, azonnal megszűnt a hang. Mi lehet ez és szerintetek vészes?
-
PHenis
senior tag
válasz
#10726912 #35244 üzenetére
Hali,
"Polgáron van egy szerelő, akinek van diagja régi Renaulthoz..."
Megtaláltam a szerelőt, el is vittem és meg is csinálta. Köszönöm a tippet!Összefoglalva, ha valakinek lenne hasonló szopóroller:
Laguna1 ph1 2.0 Benzin
A tünet: Nagyon nehezen indulás (csak teker-teker), teljesítményvesztés és egyenetlen alapjárat.
A hiba: Az injektorsor végén van egy üzemanyag túlnyomás szelep ami át volt szakadva.
A megoldás: csere. Pár éve vettem egy injektorsort, abból át lett téve. Így alaktrészár nem voltMég egy-két dolgot megcsináltattam és most nagyon pöpec a verda! Remélem egy darabig megint nem kell hozzányúlni.
-
tresh
veterán
válasz
#10726912 #35791 üzenetére
Szerintem a blokk maga ugyan az
Ami más lehet az a dugó,hajtókar, veztengely. Ami más tuti az a leömlő+kipuff rendszer+cooler.
2xx Le nál igen nagy baromságnak tartom a kettőstömegűt. Mennyivel jobban venné a fordulatot egy könnyített fix lendkerékkel egy erősített kinyomó szerkezettel+ egy kevlárral. Tudom ezért én vagyok hülye de ez egy sport autónál ilyen teljesítmény mellé ez dukál és ez tartós lesz mint a bűn. Az más kérdés hogy a kuplung a komfortból veszít.
-
-
dhgm
tag
válasz
#10726912 #35312 üzenetére
Nem bántani akartalak félrerértés ne essék. Utolsó hozzászólásom a témában: az olajszivattyú a hideg olaj miatt nyüszít...
A fizikához csak annyit, hogy ha már ültél olyan autóban amiben volt mutatós motorolaj nyomás mérő láthatod, hogy hideg olajnál a nyomás 4 bar alapjáraton melegnél 1-2 bar. Nem kopott motorra értem. Ennek is a hideg az oka. Gondokozz miért írtam a melegítést ( csak a dízelre értettem, habár az R19 benzinest is melegítettem. 16 éves koráig hajtottam 400.000 km volt benne eladáskor jól tönkre tettem szegényt).
-
dhgm
tag
válasz
#10726912 #35286 üzenetére
Majd ha egyszer lehetőséged lesz hallgass meg egy R14 1,4 energyt hideg motorolajjal alapjáraton, megfelelő olajjal megfelelő csereperiódussal. Nyűszít az olajszívattyú. Szerinted mi az oka? ... Hát perszre hogy a tök hideg olaj!
Vegyél egy pumpát rakj hozzá egy 0,001 mm átmérőjű csövet és próbáld meg rajta átnyomni a hideg olajat. Fog menni?Nem vok biztos benne, hogy még az előírt RN minősítésű olajok hideg állapotukban is azonnal terhelhetőek így.
Megyek, mert 7 perce ketyeg a motor az elektromos fűtés meg nyomja belefelé a 30 fokos meleg levegőt, meg a hidegindulós dízelkopogás is szűnőben van lehet indulni.
Mondjuk csak -5 fok van nem mint tegnap -9. Lehet sok volt a 7 perc
A kávé meg a munkahelyen lecsurog a torkomon...
-
Ck.
addikt
válasz
#10726912 #35283 üzenetére
Oké, nyilván nem fogom én sem percekig hidegen járatni a benzines autót, ok nélkül.
De ha körbe van fagyva az autó és van rajta fél méter vastag jég, akkor beindítom, rányomom a fűtést + klímát, visszamegyek a konyhába, gyorsan lenyomok egy kv-t, 3 perc múlva visszajövök, addigra a jég fele leolvadt, a másik felét levakarom, aztán beülök és megyek.
A totalcar viszont azt akarja, hogy vakarjam le az autóról a jeget 10x annyi idő alatt, álló motorral, majd miután ez meg volt és az autó tiszta, indítsam be a motort és menjek a dolgomra. Na ezt én sajnos nem tudom megtenni egy-egy jeges téli napon.
Ha ettől pedig tönkremegy a benzin motor, akkor az nagyon szomorú, de akkor sem tudok az életemből több időt áldozni egy jéghideg, csonttá fagyott autó, leállított motorral való vakargatására. Ha akarja a totalcar, ha nem. -
dhgm
tag
válasz
#10726912 #35283 üzenetére
Kedves Tiger.huhhhhh. A benzin nem másképp viselkedhet, az másképp is viselkedik bármennyire nem szeretnéd... Az én autóm 7-10 percig pötyörög és fog is ilyen teteves hidegben pötyörögni, a pötyörgéssel nem a blokkot akakrom melegíteni hanem a motorolajat. A feltételek adottak tegyél ki a -9-re egy flakon ELF evolutionn sxr 5w40-et , meg a szobába 20 fokra egyet. Aztán reggel próbálb vékonyab folyatni mindkettőt, szerinted ugye nem lesz különbség, mert ugye a motorolaj jó minőségű előrt. Most gondold hozzá azt, hogy a motorolaj a betöltés után már csak rosszabb minőségű lesz dízelben meg aztán csak ugy vonzza a koromrészecskéket mint a mágnes. A koromrészecskéktől az olaj sűrűbbé válik. Meg aztán ha betartjuk a kisdízelre előírt 20.000 km-es csereperiódust... Kíváncsi volnék arra, hogy a csere előtti olajnak amiben van fél kiló korom milyen a hidegfolyási tulajdonsága .Meg ugye az olajnyomást a főtengely nyugvó csapjainak valamelyikénél mérik, az meg ugye a motoron alul van. Ha Te egy -9 fokos dízelt 1-2 perces járás után megküldöd 2000-es fordulattal a hideg 10.000 km-t lefutott negyed kiló korommal dúsított sűritett motorolaj milyen f..szán kenheti meg a turbó ezred milliméteres illesztésű siklócsapágyát. Nem lennék siklócsapágy a hideg motorolajnál... még a főtengelynél sem nemhogy a felülre szerelt turbónál. Dízelnél nincs szívató, a maiaknál még dúsító sem ... emelt alapjárat van ami nálam 900 f/perc kerek százzal több mint az alapjárat, az is csak azért, hogy a generátor a kiegészítő villanyfűtést megfelelő árammal lássa el. Hallod hogyan lehet rosszul indulni?
(Ha jól indulsz és mész a kocsival, akkor tulajdonképp ugyanazt a hatást éred el, mintha egy helyben álldogálnál) Meg nem igazán értem, hogy hogyan lesz nagyobb a kompresszió, ha több üzemanyag jut a hengerbe (a hideg blokk történő haladás mellett szól, az pontosan az, hogy terheletlen állapotban minimális a hengerbe jutó üzemanyag, míg terhelés alatt a több üzemanyag miatt jobb lesz a kompresszió) hülyeséggel azért nem kell telelökni a kollégák fejét. A kompresszió egy motorban ugyxe abból adódik, hogy a dugattyú halad a hengerben felfelé és az útjának végén a hengerfej előtt megáll, na ez a kompresszió. Ez több csak akkor lesz, ha kiveszed a hengefejtömítést...
Naszóval a dízel nálam melegedni fog akkor is ha a motor kompressziója növekszik tőle
Én már eldönttem, hogy így melegítem a motort kb lassan öt éve, Sőt kicsit megkésve beindítottam egy motorelőmelegítő prodzsktet is, nálam nem lesz hidegindítás, azt a napi azaz nem jut az üzemanyag a motor olajba. Ennyi a lényege. Illetve az is, hogy sokkal kevesebb ideig 25 Ft villanyszámla többletet eg kibírom. A motor addig is -5-10 percig ketyegni fog
A gyártók javaslatára meg nagyívben teszek, az érdekeink nem azonosak. Én sokáig szeretném használni,az autót ők meg sok újat és sok alkatrészt szeretnének eladni
-
feco6512
tag
válasz
#10726912 #35226 üzenetére
Köszi megpróbálom.Másik kérdés cseréltem első gátlokat mindegyik rugó végéből le van törve igy nem tudom mekkora kellene mert 2 méret van belőle.ráadásul azóta +3fok lett a kerék dölésem egyformán mindegyik felén és ezeken nem lehet állitani dölés szöget legalábbis azt mondták ahol beállitattam a kerék összetartást.
-
feco6512
tag
válasz
#10726912 #35207 üzenetére
Sziaztok a kérdésem a következő lenne:1.2 központi inj. motor mi van akkor ha ezt a csavart nem lehet ugy tekerni hogy elérje az al.járati motort mert akkor már megszorul a pillangó szelep vagy valami hiányzik innen nekem?nem tudnál képet feltenni hogy ez csak egy sima csavar?
-
diablo1984
veterán
válasz
#10726912 #35188 üzenetére
sógoromék thaliajában összerogyott az egész, úgy csörgött mint egy kígyó, katlizátor levesz, kiráz, visszarak és már csendben is volt minden! később persze cserélték, de utána a lamdaszondákat dobálta hibára......
végül a 4. használt szonda után feladták és nézegették a csekkendzsint, műszaki előtt közvetlen egy kép erejéig törölték az agyát és nem jött vissza a kód! rejtély, előtte 10-20km múlva visszajött mindig.....
-
-
Amarth
aktív tag
válasz
#10726912 #35157 üzenetére
Köszi a választ.
Ami még eszembe jutott,hogy az egész kipuff rendszer nem rég lett lecseréve(kb. 3K km van benne),a gyújtáskábelek is ugyanekkor.
Elosztófedelet megvizsgáltam,az oxid réteget eltávolítottam belülről,repedést nem találtam a fedélen.Szikra ott van tuti,mert véletlenbe sikerült egyszer menet közben lerántani az egyik pipát,ütött is rendesen
Az alapjárati moci valszeg megy,mert nincs alapjárat ingadozásom(illetve ebbe fordszám szabályzós motor van).Többnyire városban használom a kocsit(futárkodom),de előtte is volt ilyen magas fogyasztási gondom.
Keresek majd vkit aki ránéz. -
-
kisninja
őstag
válasz
#10726912 #34974 üzenetére
Én is termosztáttal küzdök de tavaszig leszarom. Előző túl magas hőfokon nyitott már (szorult), a mostani meg nyit zár nyit zár. Ha megyek hosszútávon közép és alatta ingázik. Tuti az új termosztát lesz mert látszik mikor nyit akkro leesik a hőfok majd elkezd ingázni.
-
Skizz
addikt
válasz
#10726912 #34947 üzenetére
Igazából nagy tér egy kombiban jólesne, csak ez volt a kínálatban, gondoltam rákérdezek.
De a megane amúgy is szimpibb, azt lehet megnézem, mást nem igen. De így az utsó képet nézve, az is vagy nyomott, vagy furcsán esik rá a fény... ezért nem szivesen autóznék 1+1 órát, hogy törött legyen.
rob: változó, de 350-400 fölé nem szivesen mennék.
-
tresh
veterán
válasz
#10726912 #34746 üzenetére
Nem a valeoval van bajom az audimba is van jó pár alkatrész ami az hanem a sagem-mel mert az pl a gyujtotrafonal a valeo csak atcimkezte es mivel a sagem szar igy az is..ill a meganeba a gyari új valeo vizpumpa meghalt 2k utan...így en már kicsit szkeptikus vagyok a márkával szembe..
Boldog karácsonyt es kellemes ünnepeket kívánok mindenkinek !
-
gabx76
senior tag
válasz
#10726912 #34759 üzenetére
Köszönöm a részletes információkat!
A motor cseppet sem erőtlen, csak túlzott gázreakciót produkál, illetve alapjárat ingadozó, menet közben, megálláskor lefullad. Alapjárati motor - elvileg - nincs az M2-ben.
A kontakt hibának holnap utánajárok, tudom, hogy a WD-40 nem igazán erre való, csak ez volt kéznél, és először a elektromos fojzószelep-tisztítással próbálkoztam, a többi mellékszál volt csak.
A jeladó hibáját is kizárnám, mert indulási gondjaim nincsenek. A gép pöccre indul, csak sz@rul megy.Mint írtam, ma délután szétszedtem-összeraktam, utána közvetlenül jó volt, jártam a köröket a környéken egy ideig, még le is álltam dumálni a szomszéddal, miközben járt a motor.
Pár óra múlva lementem és azonnal jelentkezett a hiba.
Így állok most, holnap kontakt-hibákat próbálok keresni, aztán inkább Karácsonyozom. -
tresh
veterán
-
giigz
veterán
válasz
#10726912 #33808 üzenetére
Flexibilis? Na ugye hogy nem
Egyebkent nem tudom milyen meret kell neki, de a Bosoko flexibikis lapatja 1k/db ar korul mozog, olyat erdemes venni, van akinek sokaig jo. A Bosch lapatja is kijon 8k korul ha jol emlekszem, bar most meretet nem tudok mondani, de ennyiert szokott lenni emlekeim szerint, es az nagyon jo. Nekem is Bosch van, kb. 1 eve, de tokeletes.
Mondjuk en nem is vagyok az reggeltol estig ablaktorlos, akkor torlom ha tenyleg kell, jegre vigyazok, porra vigyazok. 1 ev alatt 3 L szelvedomost hasznaltam el, es megis mindig tiszta az ablak. Az elozo Focus-on 7 eves volt a gyari lapat amikor eladtuk, es meg jol torolt
Persze hasznaltunk gumiapolot is
-
rob210
Topikgazda
válasz
#10726912 #33524 üzenetére
Megnézed hogy neked melyik gyújtás elosztó kell?
Mert nekem van otthon egy hibátlan használt szettem, elosztófedél összes kábellal, de az a 8V s megane-on volt ami konkrétan ugyan ez a motor mint a tied, de két féle elosztófedél volt hozzá.
A posta áráért elküldöm neked én már úgy se fogom használni soha.
Csak legyen azonos. -
giigz
veterán
-
-
giigz
veterán
válasz
#10726912 #33482 üzenetére
Most figyelj: Amikor alapjarati baja volt a kocsimnak, egy idoben en is gyanakodtam a lambdaszondara, ezert en is lehuztam, es lam nem tortent semmi, ugyanolyan volt minden, ezert el is konyveltem, hogy megvan a hiba, lambdaszonda. Aztan elmentem a szerelohoz, radugta gepre, es kiderult, hogy az egvilagon semmi baja a szondanak, tokeletesen mukodik, azota is. Ja igen, en ha szondat kellene venni, biztos nem univerzalisat vettem volna, hanem a tipusnak megfelelot.
Az alapjarati motor ha nem lenne jo szerintem tobb lenne az alapjarat, legalabbis nekem tobb volt, mindenesetre mint irtam is, szivosort kompletten vedd le ha tudod, ha nem szerelo, es injektort tisztogasd meg, tomiteseket nezd meg, szivosor tomitest is, alapjarati motort szinten, hogy mukodik e. Gyujtast raadod, kezzel betolod a kis pockot, gazt felhuzod majd elengeded, es ha jo az alapjarati motor, akkor pozicioba fog allni. Tipushiba meg a szivocso nyomas szenzor hibaja, azt is nezd meg. Egyebkent nem tudom gepre lehet-e dugni a kocsid, de az nagyban megkonnyitene a muveletet.
A hutovel pedig egy jo hutoshoz menj, megcsinalja a lyukat, atmossa a rendszert, ellenorzi a nyomast, ventillatort, hogombat ellenorzi, feltolti fagyalloval es sok ideig nem lesz gond a hutovel. Minden mas megoldas csak takolas, es rossz lehet utana a npyomas, stb. tehat ez egy jo hutos feladata.
Ja igen bonuszkent a pillangoszelep potmeter is lehet rossz. -
rob210
Topikgazda
válasz
#10726912 #33478 üzenetére
Ha szembe állsz a motortérrel akkor a légszűrő ház alatt van az injektor hozzád közelebb eső felén.
Le kell venni 3 torx csavar tartja.
3 érintkezős ezeken tudod kitesztelni ha adsz rá plusz mínuszt hogy kitol-e és visszahúz-e rendesen.
Ez tulajdonképpen egy kis motor ami a fojtószelepet állítja ezzel szabályozva a benzin levegő keverék bejutását az égéstérbe.Ha a lambdaszonda rossz értékeket küld az ECU nak akkor az össze vissza szabályozza az alapjárati motort és elkezd össze vissza rángatni.
Én ezért is gyanakszom inkább arra, hogy rosszul lett bekötve a lambdaszonda vagy nem a megfelelő típust vetted.Illetve az lehet még a hiba, hogy az ECU vészmódba tette magát.
Érdemes lenne az egyik estére levenni az aksiról hogy törlődjön minden beállítás.
Utána kétszer háromszor ráindítasz mész vele egy kicsit és betanulja az új értékeket.Szerencsédre ez még egy nagyon egyszerű kis szerkezet.
Ha ez nem oldja meg, marad a rossz lambda vagy a fasl levegő.
Ennek ellenére az alapjáratit nézd meg, mert azt 2 perc kitesztelni.Most pedig megyek aludni mert holnap meló
-
rob210
Topikgazda
válasz
#10726912 #33368 üzenetére
Látom honosított a verda
Na most a karburátoron kéne kezdeni állítani, mert az elerőtlenedés azért van, mert sok benzint kap.
Ezekbe a típusokba sima 2 pólusú gyertya való, de szíved rajta mit teszel bele.
Nekem a 16V-s kocsimban is 2 pólusú denso van.Minden esetre a karbit levenném a helyedbe kitakarítanám és a légszűrőt is cserélném.
A gyertyákat meg szépen megszikráztatnám egyesével, hogy gyújtás problémát kizárjam rögtön.
Biztos, hogy a befecskendezéssel lesz egyébként baj, de minden eshetőséget ki kell zárni.Nem egy bonyolult motor, hamar ki lehet szűrni a hibákat rajta.
Sok baleset mentest.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Általános igazgatóhelyettes tábla üvegből eladó
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Segway Ninebot F40i - elektromos roller
- Ubiquiti Unifi Access Intercom
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- ÁRCSÖKKENTÉS ASUS HD6870 videókártya
- 15,6" Dell Latitude laptopok: E6540, E5550, E5570, 5580, 5590, 5500, 5501, 5510/ SZÁMLA + GARANCIA
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- GYÖNYÖRŰ iPhone 16 256GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3095, 100% Akkumulátor
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G2 - i5-5GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest