- Honor Magic V5 - méret a kamera mögött
- Azonnali navigációs kérdések órája
- Mobil flották
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Honor 400 Pro - Gép a képben
- Magyarországon is kapható a Moto G85 5G
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Samsung Galaxy Z Fold7 - ezt vártuk, de…
- Samsung Galaxy Watch8 - Classic - Ultra 2025
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
Hirdetés
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
UHHH
őstag
Hány idióta van a forgalomban nap mint nap... Tegnap megálltak előttem a 4 sávos 6-os főúton a belső sávban, a lámpánál. A lámpa zöldet mutatott már vagy 20 másodperce.
Ugyanitt volt 2 hete ez: Négy autó csúszott egymásba Pécsen. Szerencsére a mögöttem lévő is meg tudott állni időben, és nem lett megint ilyen.
Aztán a pécsi Árkádnál meg a kamion elé kivágott egy autó, majdnem eltolta. Front volt?! -
Xantomas
őstag
Tényleg megírhatnád, jó lenne látni egy összefüggő összefoglalót, azért annak a kocsinak tényleg volt élete.
Megírnám én is a sajátomat, de szerintem az senkit sem érdekelne, pedig van olyan szerencsém, hogy mostmár ismert a kocsi első 4 tulaja velem együtt. Az első tulaj a nyáron majd szeretné kipróbálni.
12 éves dízel kabrió, max olyan vágyik rá akinek ilyen fétise van. Volt aki jó gazda volt, volt aki nem, meg van aki meg szolgálja az autóját. Apropó [becsületnepper hiéna]. Én azért kicsit magamra ismertem, szóval visszavettem a lelkesedésből, az OT vizsga még nagyon messze van.(#63286) Steven
Honnan, melyik, mit tud, mi volt a csomagban, távvezérlő előkészítés megy-e, van e hozzá XDA-n custom ROM? -
orosziem81
tag
Megírhatnád a tapasztalataidat (ha esetleg még nem tetted) a Totalcar népítéletén a Lagunával kapcsolatban. kvázi 600 ezer elég beszédes valamint szerintem lassan elég sokan akarnak majd ilyen autót venni mert olcsó lesz és kényelmes meg luxus érzetű, de óckodnak majd a km számláló adataitól. Egy buzdító írás sokat segíthet, hogy ettől nem kell félni...
-
orosziem81
tag
Én azt hallottam olyan ismerőstől, aki akkuk gyártásával és szervizével foglalkozik, hogy kivétel nélkül minden akkunak gyilok a gyorstöltés. Kb olyan, mintha fognánk egy 2.0 diesel csodát és hidegben agyon-vissza pörgetnénk. És ugye lassú tölteni menet közben senki nem akar megállni, mert jelentős időveszteség lenne.
-
rsf
senior tag
Nekem 6 éve halt meg az EGR szelepem a Cio 2 1.5dci-ben.
Néztem a Zsu-nál, hogy 37eFt a PIERBURG márkájú EGR szelep.
Aztán találtam egy ha jól emlékszem Pécsi Renault gyári alkatrészeket hirdető cégnél 37 eFt ért gyárit.
Amit meg is rendeltem. Megjött és tényleg gyári volt Renault embléma belegravírozva cikkszám minden stimmelt. De a gyártója PIERBURG volt. És a kocsiból kiszerelté is.
Szóval ennyit az utángyártott alkatrészről.
A mai napig működik még az autóban.
Üdv. -
Én inkább a vw csoportot szerelem, azt ismerem rendesen, de a működési elv mindegyik gyártónál azonos. Ha ez egy octavia vagy passat lenne, azt mondanám, hogy csere, mert azok sem koszolódnak el, mindig a szenzor ég el. Ha a renault mágus azt mondja, csere, akkor biztosan igaza lesz, és felesleges pucolni.
-
-
Sokszor a freeze frame is sokat mond, ott van milyen fordulaton, milyen terhelésen, milyen EGR szelep állásnál írta be a hibát. Szerintem csak a gyári diag meg nem tudom renaultnál a delphi tud-e ilyet. Az olcsó torque és társai nem biztos hogy hozzáférnek a teljes tárolt hibához.
-
Mindenképp pucold ki az EGR-t. Ezek a dízel vasak zárva tartják az EGR-t padlógázon, hogy ne legyen ott sem nyomás veszteség. Padlózva nem fogja produkálni a hibát, csak részterhelésen, amikor simogatod a pedált.
Ez a hibakód elektromos eredetű, a régebbi dízeleknél teljesen elektronika mentes volt az EGR. Egy nagy szelep, amit egy erős rugó zárva tart, a rugó ellen egy vákuumdob dolgozik, amit a motorvezérlő felügyel. Minél több vákuumot enged oda a vezérlő, annál jobban kinyit. Az újabbaknál ezt megspékelték egy érzékelővel, ami tudja, hogy hány százalékra nyit ki az EGR. És itt jön is a gond. A motorvezérlő, süket néma és vak, de tud számolni. Ha tudja az EGR szelep nyitását százalékban, a hozzá tartozó turbónyomást és fordulatszámot, akkor figyeli hozzá a beszívott levegő mennyiségét és pontosan tudja mennyi gázt vezetett vissza, ami addig nem gond, amíg az EGR tiszta, mert ülnek a számítások, de amint berakódik, elkezd több levegő áramlani a légtömegmérőn keresztül, és az ECU eltárolja az adott hibát.
Lehetséges okok valószínűségi sorrendben:
Eldugult, retkes EGR.
EGR szelep nyitás szenzor hiba, itt nem segít a takarítás, csak az új EGR,
Vákuum probléma, vahy kábel hiba a szenzorhoz vagy a vákuumos mágnesszelephez.Első körben pucolás, utána élő adattal ellenőrizni, hogy mennyi az elvárt beáramló levegő mennyiség az ECU részéről és mennyit mér a légtömegmérő(MAF specified, MAF actual). Ha a légtömegmérő többet mér, szorul a szelep, vagy vákuum probléma, ha azonos a két érték, akkor szenzor hiba az EGR-ben.
Lehet csereberélgetni is az alkatrészeket, de én jobban szeretek biztosra menni, nem költeni feleslegesen az ügyfél pénzét.
-
mycso
Topikgazda
Nekem még talán rosszabbul néz ki.
Te is sokat jártál németország felé, azért ilyen.
Jellemzően, osztrák, francia, belga laguna3-ak olajteknője elrohad....(gondolom ott valami jó anyaggal sóznak)
Megvettem már én is, a következő olajcserénél cseréljük.
Valami 20 euró volt...itthon meg 20.000ft körül dobálják. -
gixxergabi
senior tag
-
pubos
tag
Az nem lehet hogy azért nem jelöli mert csak egybe lehet megvenni is.....(nekem pl szakszervizben mutatták a rajzot.)Mivel ott sem volt látható külön a tömités csak egybe volt a csővel.100E ft de ezt már leírtam.
Amúgy töltőlevegő hűtő mindkét oldalán van.Az egyiken zöld színű a másikon narancs a tömítés színe. -
gixxergabi
senior tag
-
gixxergabi
senior tag
Enyémben vagy 5-6 helyen van ilyen tömítés, (sztem tiédbe sem csak egy helyen van) helyedben elgondolkoznék hogy többet vegyek belőle ha már ekkora kincs idehaza, és amíg Anglia EU-tag és nem kell majd vámot fizetni...
Cikkszámot hogy tudod elővarázsolni Dialogys-ben? na meg még árat is látsz hozzá -
rob210
Topikgazda
Én most ugyan ezt járom végig egy t22 es avensissel.
Tönkrement benne a vezető oldali első ablak, kicseréltem a szerkezetetet motorostúl, 19ezerért.
De a sok próbálkozással leégette a kapcsolót is a tulaj és most dobtam hátast.
Itt egyben van a panelen a 6 kapcsoló, 4 e.ablak központizár, ablaktiltás.
Az ára 26500.-
Igen mindenki jól látja egy kb. 1000.- nyák meg rajta 6db 200.- kapcsoló.
A pofám leszakad.
Kint ezt 4500.- lehet megvenni. -
molnarpeter
nagyúr
Nehéz eset olyan szempontból, hogy egy szimpla O-gyűrű alapvetően két mérettel rendelkezik, vagy így, vagy úgy lehet közelíteni az eredetihez. Belső átmérő 52, ha az 58 külsőt akarom figyelembe venni, akkor 52x3 kellene, így viszont a 3 mm nagyon kevés az 5-höz képest. Ha a vastagságot helyezem előtérbe, 52x5 lenne a méret, ez esetben viszont a külső átmérő lóg ki, 58 helyett 62 mm volna. Látni kellene, hova megy konkrétan, de az az elképzelésem, hogy esetleg 2 egymás mellé tett O-gyűrű jelenthetné az olcsó alternatívát, amennyiben adott a kellően mély "árok", nameg oldalra elfér a plusz anyag (52x3 kétszer 6 mm vastag lesz, erősebben is szorulna). Ha meg úgy van kialakítva, talán egyetlen, két méret közti vastagságú gyűrűt be lehetne lapítani, de az is nyűgös. Na megnézem mégegyszer azt a robbantott ábrát...
Na, és persze, hogy csak 2.5 vagy 4 mm-es O-gyűrű van 52 átmérővel, innentől kísérletezés - ha befér az 52x4, eléggé ki kell lapuljon. Már az is átvillant az agyamon, hogy mi lenne, ha mindkét méretből tennénk egymás melléFranc egye meg, talán a legjobb lenne egy csináld magad O-gyűrű készlet, de árban nem éri meg.
Száz szónak is egy a vége, könnyebb lenne egy ingázót keresni, aki haza tudna hozni egyet.
-
rob210
Topikgazda
Na végigolvastam, de már a felénél éreztem, hogy ez lesz a végkifejlet. Kovácsautó ennyi és nem több.
Sokan védik meg olcsó meg mittudom én, de én eddig amit ott vettek a tulajok szinte mindent kicseréltem fél egy év alatt és ezek közt volt lengőkartól izzón üzemanyag csövön keresztül termosztát, vízpumpa (ezt azért kiemelném) , kipufogó n át minden.hiába olcsók. Ha amit adnak az ........
-
pubos
tag
Mivel tényleg nem beszerezhető legalábbis ebben az országban nem....
Ki lett szedve a régi le lett mérve és helyette o gyűrű ment bele.Először sima gyűrűvel próbáltam mert az nem drága (70ft) mikor meglett a megfelelő méret akkor arra méretre rendeltünk viton O gyűrűt.Hő és nyomásálló kell.ez kb 800-900Ft volt,már nem emlékszem.Sokkal passzentosban ment rá mint a gyári tömítéssel de azóta tökéletes.
Ez a régi.Másik oldalt meg zöld színű meg nagyobb azt hiszem. -
#89309696
törölt tag
Normális ha van olaj, mivel te világ életében drága olajat meg adalékot adtál neki így lehet, hogy nem volt, de amúgy normális. Viszont idővel mindenképp lesz, mert örökké nem megy semmi. Lassan 600 ezerrel más autók a második turbót eszik meg. Aztán lehet csak az Elf folyt ki, a Xado nem fog. Ezt így nem lehet megmondani.
MILF korban van az autó. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
Egyébként meg ennek a 2.0dci-nek van a világ legelcseszettebb nívópálcája, csodálom, hogy 10 év alatt még nem törtem bele. Az egyik oldalon mutat szint felett a másik oldalon két jelöléssel lejjebb, fordítva egyet már csak egy omg...
Az előbbi képhez annyit, hogy ez ilyen apró szivárgás, de létező és törölhető abból a kis félkör résből minden aláfekvés után.
Mivel most fent van a pajzs így nem látható, de majd 1 hét múlva megnézem...Már arra is gondoltam, hogy a vitaflush esetleg feloldott valamit. A xado olaj mindenesetre máris szebben duruzsol, de most kell egy kis idő az elf után.
Érdekes egyébként az illata a xado-nak, aki használt már az tudja miről beszélek...Kb, mintha illatosító (is) lenne a motorban. -
Lehet, hogy a kb. 2,5x-es Spuri adag megtette hatását? Egész elfogadható lett a hang. 100-as tempónál jól fülelnem kell, hogy egyáltalán halljam az ?injektorok? zenéjét... Kb. jövő hét vége felé tankolás. Most simát fogok belerakni 2x-es dózis VIF-fel. Sima GO-t közül kinek, melyik jött be?
-
shifty!
senior tag
Na minden nap tanulok újat... legközelebb megxadózom az üzemanyagot én is, de majd csak EGR takarítás után, meg mivel új üzemanyag szűrő most került be, nem vágnám egyből haza...
amúgy Rob, a múltkori szenvedésem a levegősödő nagynyomású üzemanyagcsővel most ér véget, Motulos olajcserénél kicseréltük az üzemanyag csövet ami megy a magasnyomásúra, kicsit javult a dolog, de még levegősödött... további kutatás eredménye azt mutatta, hogy a kis motortéri kézipumpa öregedett el és ott levegősödik fel a dolog, úgyhogy irány a bontó újraVáltóolaj csere mekkora sz*pó? Elég csufin rakódik be fokozatba, a legegyszerűbb oldalán kezdeném el a problémát felgöngyölíteni...
-
rob210
Topikgazda
Dieselnél nagyon komoly cuccokat ki tud oldani.
Föleg, ha még sose volt ilyen tisztitásnak kitéve.
10 en éves autóknál én kötelezővé tenném nem viccelek.
Volt nálam egy laguna diesel 1.5 dci 11éves, elmondtam a tulajnak mire számítson. 1 hlten belül jöjjön vissza szűrőcserére.
Persze mondta jó jó jó.
2 szer hívtam fel, hogy mikor jön, tojt bele.
Aztán 14 nap elteltével jött a telefon, hogy megállt a kocsi Győrben és nem indul mit csináljon.
Mondtam neki mindent, de szépet nem.
Lementem kicseréltem a szűrőt és láss csodát pöcc röff indult. Ami a szűrőben volt azt viszont hagyjuk. Persze amikor jeleztem, hogy a pályamatrica és a benzin költség miatt ennyi lesz akkor elszégyelte magát és megköszönte a segítséget, tudta , hogy ő volt a ludas. -
Xantomas
őstag
Szerintem, akik sűrűn váltogatnak üzemanyagot, és tankolnak bele mindent, amit épp tudnak, pl vidéki magánkutakon, meg sokat volt a tank üresen, mellette városi használat, és sokat állt a kocsi ott simán előfordulhat.
11 év alatt előttem 176E km-t tettek bele, az utolsó 2 évben évi cca 5e km-t...
Nem kizárt, hogy annak a maradéka is benne van amit a szerbeknél, a bosnyákoknál, meg montenegróban tankoltam.
Gondolom, nekem inkább a tankot mosta ki, meg ami utána van, a kisnyomású ágban.
Szerintem ugyanúgy a prémium gázolajak is ugyanúgy lemossák ezeket a dzsuvákat, csak lassabban.A befecskendezés visszaágát kellene már egyszer megnézni, hogy mennyi csorog vissza abból amit nem tud átpréselni magán, az elég jó képet fest az aktuális állapotukról.
-
Xantomas
őstag
Úgy-úgy. És nem oldott állapotban jönnek le, hanem mint amikor beletúrsz az orrodba, és kiszeded a körmöddel a lemezkéket
Ilyen szép mm-es nagy darabkák landolnak a szűrőn, meg egy csomó fekete, gondolom korom, vagy maga a szűrő anyaga volt olyan, ezt már nem fogom megtudni.Anno úgy toltam bele, hogy amikor a csóróság lámpa felvillant, akkor levettem a lököst, kivettem a benne levő szűrőt, és betettem helyére egy olcsó sct-t, vissza a helyére a lököst, öntöttem a tankba egy flakonnal (ott szerencsétlenkedtem a vele kúton, a fém zárat benyomjam, közben ne mellé töltsem) rátankoltam 30l alap gázolajat, egy hétvégét autópályáztam, 2500-3000-es fordulatszám környékén is bőven és amikor újra világított a lámpa, akkor mentem még vele egy 30 km-t rátankoltam 5l-t azt is elhasználtam, majd egy tele tank után szűrőcsere Mann-ra.
Sajnos nem fotóztam le, de szemre retkesebb állapotban volt, mint amit először kivettem.
A hétvégén újra cserélem, gondolom már átmosott mindent, arról teszek fel képet. -
Xantomas
őstag
Attól még igaz lehet, hogy az alapolaja az tényleg nem prémium kategória, az megint más, hogy a saját adaléka annyit ad hozzá, hogy a prémium olajakat veri, legalább is súrlódó felületek kopása tekintetében. Hogy mit művel a DPF-fel, vagy pont az olajlehúzó gyűrűk átmenő furataival 5-10 éves távlaton, azt még mindig nem tudjuk. Állítólag semmit, de utóbbinak elvileg csökkentenie kellene az átmérőjét, a fémkerámia réteg beépülése miatt.
Nem szabad elfelejteni, hogy a Xado egy EU-n kívül gyártott, némileg ismeretlen eredetű olajat használ, nem EU-s szabvány szerinti minőség ellenőrzéssel, szóval, azért benne van a faktor, hogy olyan olaj van benne amilyen épp jön a tartályban. Ezzel kapcsolatban már olvastam GazpromNeft olajokról, amire valljuk be, elég nagy esély van, az pedig az olajok La Fiesta borválogatása. Azt is meg lehet inni, meg vannak akik arra esküsznek.Én mondjuk a főtengely csapágyazására vagyok kíváncsi, azzal mit művel. Tavasz-Nyár környékén szeretném lebontani az olajkartert, mert amikor endoszkóppal benéztem oda, volt azért ott olajsaracska mikor leengedtem az utolsó olajcserénél, annak a mocskát meg úgyis bele/visszamossa a friss olajba.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Néhány gondolat még...
Azt írja: Azonban a XADO (is)
Vajon még mely márkát tart, vagy márkákat tarthat gyengének ez motorolajidióta?
-----------Az egész annyira üti egymást, mert a xado a legdrágább olaj a piacon, amikor elkezdtem használni, arra szó nem volt, hogy mennyit változott az autó minden szempontból jobbnak, több százezer km után is, ha igaz lenne, amit ír, xadoék már rég lehúzhatták volna a rolót, vagy fillérekért árulhatnák a gyenge löttyüket, mert rég lehúzták volna róluk a keresztvizet, akik kipróbálták a terméküket. A jó drágán csalódni valamiben, az hamar kiderül!
-
LamerGyuri
senior tag
MPL? Ugyan már.
Rajta volt a telefonszám a csomagon, b@..ott felhívni, mehettem ma a postára a cuccért. Volt rá példa, hogy úgy leértesített, hogy otthon seggeltem egész nap.
A többi futárcégnek első dolga, hogy felhív, "Te, figy, mindjárt ott vagyok". Aztán ha mégsem otthon ér, bármelyik futárral meg tudtam eddig dumálni, hogy vagy levadásztam a városban valahol, vagy visszahozta másnap. -
Akkor már inkább egy Fuchs-ot próbálnék ki.
Bár nem neked való, de igazán kipróbálhatnád a Full Tech FE-t.
Neked 5W40 az előírás, de a Full Tech FE Limo párját(TopTec 4400), ha minden igaz próbáltad már.
Csak azért, mert van itthon egy kanna FE, de gondolkodom, hogy veszek helyette egy Motul Specific0720-at.
+ még Ungawától várom az RN0720-as Xadoról a véleményt, miután kész a gépe. -
shifty!
senior tag
Én most, mivel a múltkor akaratom ellenére kiba**tam magammal és a szekeremmel, azt a Motult fogom beletenni, amit korábban írtál/írtatok itt (8100 X-clean 5W-40).
Furdal a kiváncsiság, holnap jön egy barátom a műhelybe téligumit feltenni az ő szekerére(lassan épp időszerű ugye...), amíg ő játszik a légkulccsal, én a kellemeset a hasznossal... -
#89309696
törölt tag
A melegoldali viszkozitás növelése az extrém hőtermeléssel járó terheléshez van, egy autóba téve sűrűbb lesz, mint ami kellene a motornak. Valószínű hangosabb is lenne tőle.
50-es olajat olyan munkagépekbe rakunk nyáron amik a tűző napon 40 fokban háromnegyed gázon bőgnek egész nap terhelés alatt és a menetszelet a ventilátora generálja csak, ilyen hőterhelés mellett jó az állaga ezeknek az olajoknak mert forróak. Autóból olyanba ami extrémen tuningolt, hogy az igazán forró pontokon (alsó gyűrű pl) is ott maradjon kenni, de mikor be van indítva hidegen akkor ne zseléként kavarogjon 10 percig azért kell a széles spektrum 5W50. Az olajhőmérséklet az ingadozik valamennyire lassan, nem fix.Szerintem sokat nem lehet vele kezdeni, amit régen használtál és jó volt vele a motor, azt kell beletenned most is, ha ugyanazt a hangot akarod. A tankolás a problémásabb, mert gondolom nem akarsz csak emiatt kijárni külföldre.
-
-
Newlachka
őstag
-
rob210
Topikgazda
Az EGR talán még nincs agyon kormolva és égve azzal a gyantás szutyokkal amivel be tud sülni.
Lehet, hogy az injektor tisztító megteszi majd a hatását, de ennek ellenére én azért lekapnám és kitisztítanám, mert ezt otthon te is meg tudod csinálni.
Semmi speciális cucc nem kell hozzá, az EGR tisztítón kívül.
Az 5w40es sxr-t meg sosem tartottam jó olajnak én se.
Én mindenkinek FE5W30at rakok ha DPF es, ha nem.
Sokkal jobb olaj és 2ezer forint a különbség.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A16, Samsung Galaxy A26, Samsung Galaxy A36, Samsung Galaxy A56
- Gamer Notebook! Lenovo Ideapad Gaming3! I7 10750H / GTX 1650Ti / 8GB DDR4 / 256GB SSD
- Intel X540-T2 dual-port 10GbE RJ45 hálózati vezérlő (10Gbit, 2 port, áfás számla, garancia)
- Microsoft Surface Pro 9 i5-1245U 16GB 512GB 1év garancia
- AMD GAMER Setup! Rèszletre is!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest