- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Magisk
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Késik a következő S24 Ultra kamerafrissítés?
- Telekom mobilszolgáltatások
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- MSM TOOL
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
Hirdetés
-
Premier előzetesen a Demon Slayer -Kimetsu no Yaiba- Sweep the Board!
gp Elérhető lett Switch-re a játék, amely leginkább a Mario Party-hoz hasonlítható.
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
siti
senior tag
hááát, a vw ag konszern szerviz leírásaival menjen az író zabot hegyezni, mert akkor itt a 18 éves autóm, ami 1000km-en megeszik 1l olajat. akkor most eladáskor mit írjak? hogy szervizkönyv szerint még normál olajfogyás, vagy hogy motorgenerálos? bevédi magát a gyártó is a leírásokkal, ezt se feledjük.
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
Krogoth
senior tag
Hali.
Van egy Piaggio Liberty 50 2t robogóm. Pár ezer kilométer belehajtása után körvonalazódott egy gondolat, mely szerint lehet váltani kéne és nagymotort venni, hozzá persze jogsit is megcsinálni
Mivel nem vezettem még váltós motort és nem a tanfolyamon akarom megtanulni 4-5 ezres órabérben, úgy gondoltam veszek egy váltós kismotort.
Melyiket/milyet érdemes venni, hogy megtanuljam a váltós motor használatát? -
MrChef
aktív tag
válasz macilaci78 #71035 üzenetére
Akkor lehet, hogy nem annyira fogom húzni a dobféket (és amúgy is csak könnyed lassításra való). Ezek szerint a tárcsafékbetétek cseréje sokkal olcsóbb mulatság. (~2000 Ft)
[ Szerkesztve ]
-
dtsdexter
csendes tag
Sziasztok, egy olyan kérdés hat ha tud valaki rá értelmes választ. Yamaha Aerox YQ50 “04 fordulat szám jeladó, hol található? Vagy ez most a CDI-ban vagy a gyújtás alaplap egy külön kábelen adja a jelet?
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
Readdeo
csendes tag
Sziasztok!
Egy kis felvilágosítást szeretnék kérni. A Piaggio/Gilera Purejet 50 főtengelyt lehet helyettesíteni a karbis változat főtengelyével? A motor már karbisra lett átalakítva.
-
MrChef
aktív tag
Kezdem azt hinni, hogy űrhajóm van, pedig csak a hátsó gumimat kellene lecserélni: mobil gumis nem létezik robogóra/motorra (volt, aki vállalt, de már nem), a gumisok 99%-a nem foglalkozik motorgumi felrakással, van, aki a leszerelt kereket kéri, néhányan pedig beláthatatlan ideig szabadságon vannak. Budapesten.
A kipufogóm egyik csavarja jól be van gyógyulva, és még ha sikerülne is leszednem (4 csavar tartja), a hátsó kerék erősebben van meghúzva, mint ahogy le tudnám szedni.
Van valakinek ötlete? -
macilaci78
nagyúr
válasz MrChef #71056 üzenetére
Utánfutó, kisbusz, tehertaxi és elviszed egy gumishoz. Én itt gumiztam, de itt is gumiznak és van feltüntetve motorszállító is.
Másik ötlet a defektjavító készlet. Ha szerkezetileg nem sérült a gumi, akkor tartós megoldást hoz, de ha csak annyit érsz el vele, hogy lábon elmegy a jószág a gumishoz, már olcsóbb.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
MrChef
aktív tag
válasz macilaci78 #71057 üzenetére
Köszi, jónak tűnnek! A Kék Holdnál jártam anno, még a motorral, rendesek. Viszont csak augusztus 29 után van szabad időpontjuk, a hátsó gumim pedig szinte slick versenygumi, nem várhatok addig, ráadásul nekem az ősz/eső közeledtével véget ér a szezon.
Az Eleven Motorszervizről milyenek a tapasztalataid?[ Szerkesztve ]
-
-
yoli666
tag
válasz Krogoth #71052 üzenetére
Én is robogó után csináltam korlátlant és hidd el nem kell félni a váltásoktól. Előtte magadban kicsit gyakorolod, hogy egyes le, a többi meg sima szekvenciális váltó.
50-es robogó után simán fel lehet ülni a 600-as tanuló motorra, nem lesz semmi gondod, ugyanúgy 2 kereke van. A rutin alatt simán belejössz a kezelésbe és a nagyobb súlyba.
A város meg már nem lesz gond... -
yoli666
tag
válasz Krogoth #71061 üzenetére
Az elején a súly lesz nagyon furcsa, de hamar meg lehet szokni. A lényeg, hogy kis sebességnél a hátsó féket használd, mert ha rákapsz az elsőre rögtön borul a bili
Na meg hogy robogó után kuplungolni kell és az nem a hátsó fék
De tapasztalatból mondom, hogy vállalható a dolog. Na meg közúton kell majd ésszel az elején, mert egy 600-as azért már tud menni. De átlag embernek egy 600-as bőven elég, ha nem állatkodni akar.
És nagyon kevesen tudnák még azt is kimotorozni -
MrChef
aktív tag
válasz Krogoth #71061 üzenetére
Nekem Suzuki GS500-asom volt. Nem szeretem a nagy sebességet, de olykor jó volt vele "előre menekülni", kijönni a gázosnak tűnő helyzetből. Kb. 6 mp alatt gyorsult 100-ra, de sosem használtam ki a menetteljesítményét, főleg mivel városban használtam (nem sokat, aztán eladtam). Azért a városban - dugó, kocsisor, piros lámpa stb - állandóan manuális váltózni nem leányálom, bár észre sem veszed egy idő után, automatizmussá válik, csak a bal kezed izmait érzed az elején. :-D
[ Szerkesztve ]
-
Krogoth
senior tag
Köszi az infókat
Keresek ismerőst, akinek van váltós kismotorja, megtanulom az alapokat, megyek pár kört/km-t, aztán irány az oktatás.
GS500 nem rossz kezdő motornak, én is valami hasonlóra gondoltam, nem rögtön valami 150 lovas batár állatot vennék -
blu79
addikt
Sziasztok. Kérdéssel fordulok hozzátok....
Aprilia Sr 50 Factory karburátoros, 2 hetet állt és most nem akar sehogy indulni... cseréltem benne gyertyát de így sem... Ilyenkor mi lehet a gond ? Tekerni teker de nem indul....[ Szerkesztve ]
¯\_(ツ)_/¯ = G-sync 165Hz ips 1440p « Ahogy a programozók készítik programjaikat, az első jöttment harkály lerombolhatná az egész emberi civilizációt »
-
BlackPriest
őstag
én az üllő 6xx-be vittem a kiszerelt kereket (előtte valaki otthon szerelte, küllős felni és duct tape-et tett bele gumiszalag helyett ) a szerelő mogorva alak volt, próbáltam dumálni vele miért vállalnak ilyen kevesen szerelést. én semmi extrát nem láttam a műveletben, mint az autónál. viszont nem centírozta, mondván, hogy ez küllős. nem értem az összefüggést többet oda nem viszem
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
Topikgazda
válasz BlackPriest #71067 üzenetére
Minden műhelyben áttudják gumizni egyébként, az már más kérdés, hogy akarják-e. Viszont centírozni már nem mindenhol lehet. Amúgy meg ja, küllőst ugyanúgy lehet centírozni...egyszerűen nem akart nekiállni.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
yoli666
tag
Nemrégiben cseréltem szíjat és most olyan mintha csúszna, gondoltam biztos csak olajos maradt, mert a tengelyt és a görgőket kicsit megkentem. Szépen kipucoltam mindent, a tárcsákat lepucoltam és összerakás után 1x rendesen gyorsult, ahogy kell, de utána megint csak úgy, ha húzogatom a gázt....
Ilyenkor mi lehet a bibi? Gyenge lenne a kuplung rugó netán? Vagy én rontok el valamit?
Olyan 1/3 és fél gáz között húzogatva gyorsulgat, de fölötte nem akar, olyan, mintha csúszna....
A görgők nem voltak kopottak és a szíj pedig új, mit cseréljek ilyenkor? -
blu79
addikt
Szia! Benzin van. Szikra nem tudom... nem.neztem... úgy nem volt idom.vele nagyon foglalkozni... de úgy tettem le hogy semmi baja nem volt addig... volt 2 hét pihi ... újra menni akartam vele aztán nem indul...
¯\_(ツ)_/¯ = G-sync 165Hz ips 1440p « Ahogy a programozók készítik programjaikat, az első jöttment harkály lerombolhatná az egész emberi civilizációt »
-
Winchester95
őstag
Sziasztok!
Hogyan lehet megnézni multiméterrel hogy a motornak van töltése?
(Simson s51). -
-
suste
veterán
válasz Winchester95 #71071 üzenetére
pont úgy ahogy minden járművön/akksin: nézed az akksi feszt alaphelyzetben, majd beindítva, és beindítva magasabbnak kell lennie
-
MrChef
aktív tag
válasz Krogoth #71064 üzenetére
Mindenképpen vidd el szervizbe átnézetni a motort vásárlás előtt. Ha rendben van, meg lehet venni, ha kisebb hibákat találnak, a javítás költségével csökkenthető a vételár.
Az én motorom már kevés állás után is rángatott. Kétszer is kitisztították a porlasztóját, csak nem találták a hibát. És volt még pár nem lényegi, esztétikai kendács a motoron, amiket az előző tulaj(ok) piszkáltak.
A GS500-hoz mindenhol van alkatrész. A másik hasonló kezdő nagymotor a Kawasaki ER-5. Igazi, kényelmes darab, finomabb műszer, de a GS-sel ellentétben vízhűtéses, többe kerülnek hozzá az alkatrészek.
Amiket mondtak nekem, hogy kerüljek, azok a régebbi / ritkább / japán belpiacos / tuningolt motorok, és szintén több alkatrészt kívánnak a 4 hengeresek. -
blu79
addikt
Sziaa. Ma megnézem h van e szikra. A kivett gyertya nem benzines , száraz. Azt hogy nyomja e a benzint hogy tudom megnézni ? Kiveszem a gyertyát és úgy ?
Egyébként érdekes mert télen nem használtam és tavasszal simán indult... most meg 2 hét nemhasználat után nem indul... mondjuk... nyár eleje óta... volt néhányszór h másodjára indult hosszabb önindítózás után... de amúgy meg elsőre indult mindig...¯\_(ツ)_/¯ = G-sync 165Hz ips 1440p « Ahogy a programozók készítik programjaikat, az első jöttment harkály lerombolhatná az egész emberi civilizációt »
-
gabe_
őstag
Ha a karburátorról lehúzod a vékony benzincsövet, ami a benzincsap/benzinpumpa felől jön, (érdemes belelógatni valami edénybe) indítózva folynia kell a benzinnek. Ha nem folyik, akkor valószínűleg a benzinpumpa rossz, szakadt lehet benne a membrán, és hosszabb állás alatt visszaejti a benzint.
Ez persze csak akkor igaz, ha nem ejtőtartályos a motorod, azaz alul van a benzintank.Én úgy bírtam ilyenkor a legegyszerűbben beindítani az enyémet, hogy egy fecskendővel benzint spricceltem vagy a hengerbe a gyertyafuraton át, vagy a szívótorokba a karburátornál. Ekkor ettől a benzintől beindult, felpörgött egyszer, és az általában elég volt neki, hogy újra felkapja a benzint. Ha nem, akkor ezt megismételtem, a második után már mindig láttam, hogy elkezdte nyomni az átlátszó csövön a benzint, és feltöltötte a karbit, ekkor már be is indult.
Érdemes még a vákuumcsövet ellenőrizni, hogy nem-e repedt/lukas-e, a csatlakozások jók-e. Ez a benzinszivattyú és a forgattyúsház között van, olyasmi, mint a benzincső.
Nálam már 3-4 nap állás után is ezt produkálta, amíg ki nem cseréltem a membránt a szivattyúban.Sovány szakácsban sose bízz!
-
Topikgazda
válasz yoli666 #71069 üzenetére
Gondolom hagyományos száraz variátorról van szó, ott nem szabad megkenni semmit sem. Kivéve az olyan görgőket mint pl a stage 6. Azt is csak a hozzáadott zsírral és nagyon vékonyan. Ha ez van amit mondok, akkor féktisztítóval alaposan takaraíts el mindent, különösen a szijat.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
suste
veterán
válasz Winchester95 #71079 üzenetére
nagyban függ az akksi állapotától, de a töltés olyan 13,5-14,5V környéke
alaphelyzetben 12V körül kell lennie -
blu79
addikt
Szia! Fecskendeztem bele benzint , elindult ! És azóta indul meg megy is.... csak az a probléma hogy nagy az alapjárat.... nagyon nagy... főleg indítás után... után ha megyek vele valamennyire visszamegy de ha lábra állítom a motort forog a kerék.. nem nagyon (kézzel meg tudom fogni) de forog... ilyenkor mi lehet a gond? Amúgy meg normálisan megy csak az alapjárat nem akar jó lenni ...
¯\_(ツ)_/¯ = G-sync 165Hz ips 1440p « Ahogy a programozók készítik programjaikat, az első jöttment harkály lerombolhatná az egész emberi civilizációt »
-
gabe_
őstag
Na, remek!
Akkor valószínűleg neked is a benzinpumpa lesz a gond. Ez ellen annyit tudsz tenni, hogy beindítod pár naponta a robeszt vagy lecseréled a pumpát.
Ha csak annyi, hogy magas az alapjárat, akkor azt után lehet állítani az alapjárat állító csavarral, de érdemes lenne megnézni a szivatót, hogy zár-e rendesen.
(Lehet, hogy csak valami kosz miatt nem tud visszamenni rendesen, azért lett magasabb az alapjárat.)Sovány szakácsban sose bízz!
-
blu79
addikt
Szia! Na mentem vele egy jó nagy kört , max sebesség is volt benne stb... szóval ha megállok akkor már nem pörög fel hanem szépen leáll... kell húzogatnom a gázt hogy ne álljon le... utána nem indul ha indítom... csak akkor ha fecskendezek be benzint a gyertya helyén ...
Ugyhogy ezt szét kell szedni a karbit... nem kap benzint valamiert...[ Szerkesztve ]
¯\_(ツ)_/¯ = G-sync 165Hz ips 1440p « Ahogy a programozók készítik programjaikat, az első jöttment harkály lerombolhatná az egész emberi civilizációt »
-
yoli666
tag
válasz sityupityu #71078 üzenetére
CY típus: Léghűtéses, fekvőhengeres, rövid blokk
De akkor itt rontottam el, hogy a görgőket nem szabad megolajozni. Valahol olvastam és most így csináltam, pedig most gondolkozok és a régebbi robogómnál se kellett....
Holnap neki is esek és kipucolom....
Nagyon köszi!!!! -
macilaci78
nagyúr
Ha kézzel is le tudod fogni a hátsó kereket, akkor nem olyan magas az az alapjárat. Nálam van, hogy úgy pörgeti, hogy ha lábbal fognám le, leugrana sztenderről. De csak addig, amíg felveszem a bukót, magától helyreáll és csak lépésben forog a kerék.
A CVT váltó első tengelye járó motornál mindig forog, a gravitáció meg húzza rá a szíjat. Lehet, ennyi elég ahhoz, hogy a hátsó tengely is kapjon valamicskét.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Winchester95
őstag
11.95V alaphelyzetben.
Ráraktam a simsonra, eddig olyan 12V körül volt bekötött beindított állapotban.Most feltöltve rácsatlakoztattam, beindítottam, 0V , index ment egy 3x 4x és utána már nem.Le is állt.
Érdekes hogy a féklámpa sem működik.
(Elvileg s51 nél töltő és féklámpa tekercs együttes van).Most a kérdés az hogy a töltőtekercs szállhatott el, vagy csak a fesz szabályzó, index relénél történhetett valami.
Ha a tekercs rossz akkor buktam mert még életemben nem cseréltem tekercset.( Minden más megy).
Új alaplap meg drága nagyon.Van egy ELBA fesz szabályzóm+Relém megpróbálom bekötni hátha.
-
MrChef
aktív tag
Gyors kérdés: adott egy magyarországi smkp, az előző tulaj is magyar, rendszám nem volt rajta. Mit lehet tenni, ha az új tulaj rendszámoztatni akarja a járművet, mert az 50 ccm fölött van? Kell regisztrációs adót fizetni, vagy az csak a külföldről behozott gépjárművekre vonatkozik?
-
macilaci78
nagyúr
válasz MrChef #71088 üzenetére
Kell regisztrációs adót fizetni, vagy az csak a külföldről behozott gépjárművekre vonatkozik? - Ha jól tudom, nincs Magyarországon gyártott smkp, így ami a regadó bevezetése óta eladásra került, mind után kellett fizetni. Új járműveknél azonban ezt a kereskedő már befizette és beépítette az eladási árba.
A regisztrációs adó nem visszamenően hatályos, így ami a bevezetése előtt már hivatalosan Magyarországon volt, azután szerintem nem kell megfizetni a regadót.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
siti
senior tag
válasz MrChef #71088 üzenetére
nem kevés papírmunka kell inkább hozzá.
ha van gyárilag 70cc-s kivitel (kétlem), akkor "csak" forgalomba kell helyezni. Ez nem fog menni, mert ha eddig nem volt rajta rendszám, akkor hogy került ide kérdés jön és külföldi adásvétel, regadó meg a többi.Ha átépítés, akkor csak a blokkról kell számla, terv, dokumentáció az átépítésről és viheted műszakira, megyeszékhelyenként van egy, ahol a módosításokat engedélyezik. (kb mint az autó tuningnál az engedély köteles változások (motor, fék, felni, stb), vagy a teherautók egyedi felépítménye)
Esetleg még a beépített alkatrészekről kell műszaki megfelelőség, amit a gyártó vagy egy ENSZ EGB műszaki minősítő intézet lelkesen megad neked. Ez esetben regadó nem kell, hiszen itthoni motor került átépítésre, kapsz forgalmit, rendszám és mehettek rajta ketten.De ez nem egy végig járt út, csak én így gondolom, hogy kb ez lehet a menete.
[ Szerkesztve ]
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
yoli666
tag
Kipucoltam mindent, a görgőket, szíjat, tárcsákat, mindent lemostam és zsírtalanítva vissza.
Sajnos most is darabosan gyorsít és a gázt finoman húzogatva gyorsul csak.
Ilyen estben mit cseréljek? Új Athena szíj van benne, de az nem segített..
Álló helyzetből szépen megindul, majd megtorpan... -
yoli666
tag
Nem igazán tudom mi lehet a gond, már a régi szíjat is visszaraktam és azzal is csinálja...
A tárcsákon nem látok mélyedést, igaz tükör simák... Lehet nem is hajtás, hanem üzemanyag-ellátási hiba?
De ha sztenderen húzom a gázt szépen gyorsul végig...
Itt egy videó róla: (hátha valaki tud rá okosságot mondani)
https://drive.google.com/open?id=1W1aYyO0z1317MgGmut7Sj9J-0qj5rMMehttps://drive.google.com/open?id=1NDc_NnDbgNs9317G6ce80PIvML2UN6IU
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
-
yoli666
tag
válasz sityupityu #71096 üzenetére
Kivettem az alátétet és talán egy picivel jobb lett, de nem lehet, hogy túl nehezek a görgők? Olyan mintha nem bírna felpörögni a motor. De ha elkapja épp a fordulatot akkor gyorsul picit...
De sztenderen úgy pörög, hogy majd szét esik az egész... -
syler123
veterán
Egy olyan kérdésem lenne, hogy használja valaki kézi benzincsappal a robogót? Nekem a vákumossal gondjaim vannak, mindig folyik a benzin, pár hónapig jó, aztán kezdődik előröl. Vettem kézi nyitású csapot, itt 1 be 1 kivezetés van.
Ez mennyire működhet, pl amikor leállítom a motort mennyire folyna a benzin? Mennyi időm van elzárni, hogy ne a földön kössön ki a benzin egy része? -
BlackPriest
őstag
válasz syler123 #71098 üzenetére
nekem ugyan nem robogó, de kézi benzincsap van. miért kötne ki a földön a benzin? a tűszelep lezár, ha megtelt az úszóház. a nagy motoron sosem zártam még el, a kicsin el szoktam, de csak azért, mert a tartalék állást is használom szintmérő hiányában
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
syler123
veterán
válasz BlackPriest #71099 üzenetére
De ha a vákumos benzincsappal folyik, akkor a kézi nyitott állapotában is fog nem? Lehet nekem a tűszeleppel van a gond, túlzottan nem értek hozzá és értelmes szerelő sincs a közelben.
Új hozzászólás Aktív témák
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Építő/felújító topik
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Büszke apukák és anyukák topikja
- Google Chrome
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Magisk
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- További aktív témák...
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal