- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
- Fotók, videók mobillal
- MIUI / HyperOS topik
- Franciaországban nyit a Honor 200 Lite
- Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Na, még egyszer, csak ezúttal OnePlus Open néven
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
MrChef
aktív tag
Kb. 2 hete nehezen indul a robogóm. Indítózni kellett, majd egyszer csak hajlandó volt beindulni. Indulásnál kicsit rángatott, párszor lefulladt hirtelen megállásnál. Miután bemelegedett a motor, már finoman járt minden. A ma reggeli indítózásra le is merült az akksi, rátettem töltőre. Karburátor-probléma lesz szerintetek? Tisztítás, beállítás? Vagy gyújtógyertya? Vihetem szervizbe (időpontkérés, otthagyás, értemenés, pénz). Sokszor az az érzésem, hogy kb 300ezer Ft alatt nincs robogózás...
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz martillo #71300 üzenetére
Vízálló kesztyű. Viszont ebben még fázni fog a kezed.
A térdvédőnél szempont lehet az eséskori védelem, van, ami lábfejig lenyúlik a lábszárat is védve, van, ami csak a térdet védi. Szempont lehet a hővédelem is. Ugyancsak szempont, hogy a felső ruházatra kívánod-e rávenni, vagy alá.
Szoknyának mondják azt, amit a robogón ülve az öledbe hajtasz.
Ali, GB lehet jó, de balesetvédelem tekintetében nem bízok benne. Ha vannak tesztek, mint a hálózati USB töltőnél, akkor oké. Esetleg ha megvannak az EU-s tanúsítványai, mint a sisakoknál, akkor szintén. Amúgy csak az esztétikában bízhatsz, esetleg a vízállóságban.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
martillo
tag
válasz macilaci78 #71302 üzenetére
Koszi az infokat!
Terdvedonel ami szempont biztosan, hogy hovedelem is legyen es ruhazaton kivulre lehessen felvenni.
Azt gondolom, hogy labfejig erjen vagy csak terdig, azt talan jo lenne ki is probalni mennyire kenyelmes/nem kenyelmesGB/Ali eseten a kesztyut kb vizallosagig gondoltam keresni, tobbet nem nagyon varok tole, a terdvedonel azert szeretnek biztosabbra menni, de akar itthon is jo lehet a vetel terdvedobol, ha annyira rizikos.
Szoknyanal (most mar ezt is tudom) lehetnek szempontok amikre figyelni kell? Vagy ez a termek nincs cifrazva, legyen jo a motor meretere es kesz?
-
suste
veterán
válasz martillo #71304 üzenetére
Én "ölvédő/öltakaró" -ban (mert így is hívják) jobban szeretem a magamra akasztósat.
kb 7000-ért vettem pár éve, egy kis tornazsákba beletömve kis helyen elfér (ülés alatt vagy dobozban).
Nem lopják el, gyorsan előveszed/elrakod, felveszed/leveszed bármikor (nyakban és deréknál van egy szíjas csat), alatta bármilyen öltözetben lehetsz.
Nagy esőben (hosszú távon) annyi hátránya van, hogy a kabátod hiába vízálló, de a sok vizet rávezeti a gatyádra, hiszen az ölvédő a kabát felett van.....
De hideg ellen tökéletesen véd.Ilyen univerzális van nekem.
Vannak állati drága motorspecifikusak is.....(40-50K )[ Szerkesztve ]
-
MrChef
aktív tag
válasz macilaci78 #71303 üzenetére
Lehet. Csak előre parázok, lesz-e alkatrész, és ha igen, mikor érkezik, mennyibe kerül, plusz a csere. Valahogy el kéne vinnem a szervizbe, nincs kedvem 6-10ezer Ft-ot trélerre költeni.
(a berúgókarnál valami eltört, pl. fogaskerék néhány foga, nem működik, így vettem)[ Szerkesztve ]
-
suste
veterán
válasz martillo #71307 üzenetére
Van olyan is, ezért írtam, hogy én ezt a magadra akasztósat jobban preferálom.
A motorraakasztós drágább, csak egyféle robogóra jó, macerásabb a felszerelés, igaz csak egyszer, de azt ugye a robogón hagyod.....
Én mindig csodálkozom, hogy milyen bátrak akik városban egész estére is rajta merik hagyni ezt a nem olcsó és viszonylag könnyen levehető dolgot.
Futárnál még el tudom képzelni, ha estére zárt helyen van tárolva. -
macilaci78
nagyúr
válasz martillo #71304 üzenetére
Robogózom egy ideje, mindenhol fel tudok öltözni, de a térdem fázik először. Erre egy kívülre felvehető térdvédő nem ad stabil megoldást, mert bár lokálisan nem fog fázni, de a környék lehűl és ezt nem ott és akkor fogod érezni, hanem 40 év múlva a WC-ről felkelve.
Vagy egy komoly motoros nadrág, vagy egy szoknya a robogóra. Szoknyából van olyan, amibe elektromos fűtést lehet tenni, szerintem az rongyrázás. Én felveszem a termo alsót, azzal nem fázok, de a menetszél vág, az ellen meg elég a szoknya. Szerintem elég a csak jó legyen a robogóra típus, felül, elöl, oldalt védeni fog, alul lehet szellős, de télen bakancsot hordok. A szoknya hátsó szélén vádli mögött szokott lenni valami merevítő, hogy ne csapdossa a szél. Például egy gumi tubust fújhatsz fel. A szoknya másik előnye, hogy szerencsés esetben végig éri az ülést, így száraz, tiszta nyeregbe pattanhatsz fel. Viszont a legtöbb esetben a derekad mögött összecsatolható szíjjal van, hát nem tudom, baj esetén nem kívánok köldökzsinórt... Nem tudom, hogy ölbe hajtja esőben mit csinál, mennyire gyűlik össze ott a víz, mennyire folyik az ölembe akár menet közben, akár leszálláskor.
Robogóval könnyebben vagy, nincs a lábad közt a gép, így borulásnál, vagy oldalirányú ütközésnél nem kap olyan ütést, mint hagyományos motoron, nem tartom feltétlenül szükségesnek a tárd védelmét a mechanikai behatások ellen. A felsőtest és csípő már más kérdés.Kesztyűn ne spórolj, nálam a felső plafon a 20 k, szoknyából 30-35 k az én típusomra való.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
nyogo83
Topikgazda
En egesz evben altalaban maximum a december kozepe- januar elso ket hete amit ki szoktam hagyni robogozas szempontjabol (vagy ha nagyon minusz van),5-6 fokig siman megyek vele.
A kotenyeket nem szeretem, vettem egy 4 evszakos motoros nadragot(Plus Racing City) a kabat melle, amiben kiveheto a beles, szel es esoallo kordura.
Abbol a belest kivettem, igy gyakorlatilag a farmerra siman feltudom huzni. Igy meg egyszer se faztam, valamint parszor volt hogy elkapott rendesen az eso, de full szarazon megusztam.
Kesztyunek meg 2 eve 10k korul vettem egy teli belelt borkesztyut (Shox Fjord), mert elszakadt a regi es melo mellett a Moto.hu-nal ez volt csak raktaron hirtelen. Igazabol semmi panasz nincs ra, de szerintem idei telet meg letolom vele es jovore lehet nezek masikat, mivel a belese lathatoan "osszeesik" a hasznalattol. Ennyiert belefer. -
MrChef
aktív tag
Érdekel, hogy az elektromos robogók mikor válnak jó alternatívává? Árban és kinézetben már jók ezek az alappéldányok, hatótávban a 40-50 km khmmmm..... Meg a szerviz, alkatrész stb. Azt nem tudom, hogy a végsebességet lehet-e ezeknél feljebb tornázni.
-
Stadion2
csendes tag
válasz Peti_seth.d #71282 üzenetére
Nézz utána mennyiért lehet venni műszerfalat és ha még úgyis megéri neked, akkor nincs gond, viszont lehet elektromos hiba is, nem csak műszer. hasznaltmotor.hu-n is nézelődhetsz esetleg, illetve robogó szervizeknél lehet még érdeklődni, mert van ahol árulnak is használt robit.
-
suste
veterán
válasz macilaci78 #71315 üzenetére
de ha nincs szervizigény?
láttam leaf-et 200.000km után márkaszervízben (kisebb elektromos hibával , asszem rádióval volt valami ), előtte nem nagyon járt ilyen helyen, még a fékrendszer is érintetlen volt (kérdés hogy kétkerekűnél is ugyan úgy oldják-e meg a motorféket?), hajtáslánchoz sem nyúltak, sőt semmihez
200.000-ig egy belsőégésű motorosnál mennyit is költesz el sima szervizekre??? (olajok, szűrök, stbstb)ha meg a motoron és a hozzá kapcsolódó elektromos rendszeren kívül valami más hibásodik meg (futómű, kaszni, világítás, stbstb), akkor minden hagyományos szerelő is meg tudja oldani, hiszen ua.....
-
MrChef
aktív tag
Nem igazán arról van szó, hogy a megbízható Toyota vagy Nissan mennyire elromlós autó, hanem az, hogy ha baj van a meghajtással vagy az akksival, akkor nem viheted kedvenc szerelődhöz a kocsit, vagy szinte akárhová, hanem csak a márkaszervizbe, ahol azt mondanak, amit akarnak, elvégre ritka és alapból is drága autót vettél. Arra is várhatunk, hogy az elektromos autókhoz milyen utángyártott alkatrészek lesznek, ha egyáltalán. Közben olvastam tesztet ezekről a kínai elektromos robogókról: nem mennek 45 km/h fölött, emelkedőn pedig 20 km/h. Kihagyom... Még vagy 10 év, mire lesz vmi értelmes.
-
MrChef
aktív tag
válasz macilaci78 #71303 üzenetére
Az akksit feltöltött állapotban visszaraktam: nem forog az indítómotor, csak valami kis hangot ad gyújtásra. Fényszóró és féklámpa világít. Ebből tréler lesz... Vagy szétbontom, eladom darabonként az eBay-en.
-
nyogo83
Topikgazda
Majd terjunk vissza erre, ha lesz 2-3 generacionyi mas gyartoktol is.
Remlik meg, hogy a 80-90'-es evekben mennyi orokeletu benzines vagy dizel motor keszult? Amikben ha volt viz meg olaj, akkor maximum akkor kerult bontoba ha a kasztni lerohadt rola.Aztan szepen jottek a mernoki "ujitasok" a koltsegcsokkentessel karoltve (direkt nem nevezem tervezett avultatasnak, mert mint ilyenben nem hiszek, hanem ez gyakorlatilag az emlitettek eredmenye), a 2-3 centi vastag duplasoros vezermulanc lecserelese kb biciklilancra, ami vagy szakad vagy nyulik, stb stb. Tudnek millio peldat felhozni ra.
El fog jonni az elektromos jarmuveknel is az a lepcsofok, amikor mar csak ugy tudnak egymassal versenyezni a gyartok, ha valamit olcsobban probalnak meg kihozni.
Pl az inverterben kisebb terhelhetosegu alkatreszek(nem megyek bele reszletesebben), amik a nem a csucsteljesitmeny +30%-os tureshatart tudjak, hanem csak a +5%-ot de pl sporolnak vele 3 Eur-ot jarmuvenkent. (sokszor euro centeken megy a fillerb*szas, ami semminek tunik, de nagy tetelben jelentos)
Arrol nem is beszelve, hogy mar most szepen kialakult egy szuk reteg, aki raalt az elektromos rendszer bizonyos alkatreszeinek javitasara, amire 90%-ban a szakszerviz vagy hivatalos manual full cseret ir es tobb szazezret surolja vagy milliot.Az a kockazatos az elektromos rendszeru jarmuvek teruleten, hogy ott nagyon hamar megtudjak oldani, hogy egy kettenyernyi meretu alkatresz 4-500k-ba keruljon es ne tudd massal helyettesiteni, mas gyarto meg nem fogja tudni lemasolni/utangyartott alkatreszt csinalni belole.
Nem vagyok ellenuk, mert nagyon jo dolognak tartom, soot, egyszer mentem egy Vectrix elektromos robogoval, haat egy elmeny volt, mert tolt mint a dizelmozdony, de egyelore a partvonalrol szemlelem meg 1-2 evig merre megy az egesz elektromos jarmuipar.(Ja, meg nem lenne hol toltenem oket otthon )
-
#25529296
törölt tag
Sziasztok! Tud valaki 70-75cm ülésmagasságú 125-ös robogót? Tavaszra kellene egy 50-es helyett, második lépcsőnek.
-
macilaci78
nagyúr
Kérj ajánlatot elektromos autó lakatolására karosszérialakatostól... El sem vállalja.
Egy hagyományos belső égésű motorral szerelt géptől lehúzza az akkusarut és áramtalanítva is van, csinál, amit akar. Egy elektromos autónál ez kicsit másként megy, nem olyan könnyű, főleg nem olyan közismert és Jóska okosba biztos nem fogja elvállalni.
Na és most kérj ajánlatot karosszériás munkára egy márkaszerviztől...Azon kevesek egyike vagyok, aki Budapesten él, ahol kb minden harmadik autón van parkolási sérülés. Sokkal gyakoribb ez, mint hogy például hengerfejes lesz a kocsi, vagy akár csak légszűrőt kell cserélni.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz MrChef #71319 üzenetére
Én nem tudom, milyen géped van, csak azt kérdeztem, hogy automata szívató van-e benne? Ha nehezen indul, de pár perc alatt melegen tökéletes...
Ha jól látom, ez volt az egyetlen hsz a problémádra, várj még kicsit, ha teheted.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Topikgazda
Olvasom itt az elektromos motorokról a véleményeket.....Hát, én nagyon maradi vagyok (akarok és leszek is) ilyen szempontból. Amiben nincs dugó-gyűrű, nem hallom a kipufogó hangját és nem érzek benzinszagot az számomra nem motor. Lehet, hogy ez a jövő (bár én kételkedek benne, hogy a közeljövőben ez lenne), de nem a számomra.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
macilaci78
nagyúr
válasz sityupityu #71324 üzenetére
A Harley Davidson 2020-ra ígér sorozatgyártású tisztán elektromos motort 300 km hatótávolsággal.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Topikgazda
válasz macilaci78 #71325 üzenetére
Kíváncsi leszek, hogy hány amerikai bőrmellényes akar majd venni belőle.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
perge666
veterán
válasz sityupityu #71326 üzenetére
Ez jó.
Amúgy ne legyél már ilyen maradi,a hangját felvesszük egy magnóra és menet közben lejátsszuk.
Meg egy lyukas flakont megtöltesz benzinnel,felkötöd a csomagtartóra vagy valahova,és a szag sem fog hiányozni.Komolyra fordítva a szót,teljes mértékben egyet értek veled.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
-
MrChef
aktív tag
válasz sityupityu #71324 üzenetére
Kipróbáltam a Blinkee elektromos robogót. Viszonylag jól húz és érezhető, hogy gyorsabban is tudna menni 45 km/h-nál, de nyilván le van tiltva. Furcsa, hogy nincs motorhangja, csak a műanyagok zörögnek itt-ott, meg persze a bukkanókat is zörgéssel jelzi. Fene tudja... az autósok hozzászoktak a visító, kattogó, recsegő kétütemű robogóhanghoz, hamarabb észrevesznek minket.
-
macilaci78
nagyúr
válasz MrChef #71329 üzenetére
az autósok hozzászoktak a visító, kattogó, recsegő kétütemű robogóhanghoz, hamarabb észrevesznek minket - érdekes, én azt vettem észre, hogy ugyanúgy leszarják, amíg a decibel nem veri be az ablakot...
Találkoztam már olyannal is, aki a 4 méter széles helyen kacsázott úgy, hogy véletlenül se bírjak elmenni mellette, mindig ott zárt, amelyik oldalán voltam.
Meguntam, a járdán lépésben haladva előztem meg.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
suste
veterán
válasz macilaci78 #71322 üzenetére
Ok ezt a kaszniskérdést nem gondoltam át rendesen
"parkolási sérülés"
nekem az autó és a robogó elsősorban közlekedési eszköz
szóval nem javítgatok kis karcokat, meg sérüléseket, sőt mosatni is csak max 2-3* évente szoktam az autót, a robogó meg nem is volt mosva amióta meg van (3év)
(így a karcok sem látszanak annyira )tehát ha már lakatosra lesz szükség, akkor az vagy totálkár, vagy a bzitosító fizeti
nem azt mondom, hogy az a normális, hogy összekarcolják, megnyomják az autókat, de sajnos ez van
főleg hogy ilyen kevés parkolóhely van, még a külvárosban is
ha egyszer Franciországban jártok, netán Párizsban, akkor érdemes megnézni a parkolási módszerüket
ahhoz képest egy szót nem szólhatunk!
de nincs is olyan hogy fél méterre a járdától áll meg, és mások nem tudnak közlekedni tőle (az alufelnit sem sajnálják)(#71328) sityupityu
lehet csak én vagyok itt ilyen, de a hangja sem érdekel a robogónak
a mostaninak nem is hallom, olyan csendes a kipufogó (és a bukó is lefogja), főleg nagy forgalomban
szóval tökmindegy mi hajtja, csak vigyen oda ahova akarom, legyen megfelelően gyors, és minél olcsóbb(#71330) macilaci78
sajnos egyetértek
én már annak is örülök, ha nem akadályoznak szándékosan
nagyon kevés aki megpróbál segíteni -
forandor
tag
Autó vagy motor elektromossá való átépítése már régóta foglalkoztat, de az akkumulátorok miatt igen drága. Kell egy komolyabb fejlődés az akkupiacon, hogy megérje. Az elektromos autók egyre nagyobb térhódítása ezen fejlődést gyorsítja. Az elektronikai készülékek (okosteló, laptop, tablet) akkuigénye is ösztönző. A közeljövőben szerintem várható egy új technológia, ami leváltja a jelenleg legjobbnak minősülő Li-Ion technológiát, és ha szerencsénk lesz, az igen nagy elterjedtségének köszönhetően az ára is realizálódik majd. Az már csak hab lenne a tortán, ha mindez kevésbé szennyezné a környezetet. Álmodozni ér.
Magam is élvezem, mikor a hideg 2T motor köpi a kék füstöt, és a ház előtti utcát az első 5 méteren elködösítem. Imádom az Apriliám tipikus 2T hangját, a nagymotorok duruzsolását, a régi 2T nagyköbcentis motorok csattogását. Nem kizárt, hogyha megöregszem, pálinka mellet benzint is főznöm kell majd
-
siti
senior tag
válasz MrChef #71329 üzenetére
A benzinesen is nyöszörög a műanyag, csak nem hallani a motor hangtól. Az meg egy általános motoros tévhit, hogy a hátrafelé nyitott kipufogót előttünk 100 méterre meghallja az autós, aki ül a zajszigetelt klímás kocsijában. Max ha ott állunk már mellette, de akkor meg már mindegy
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
macilaci78
nagyúr
Parkolási sérülést írtam csak le, de lehet koccanás, amikor leesik a lökös, törik a lámpa, stb, de még messze nem totálkár a kocsi és mondjuk a Casco önrészt sem éri meg. Nem beszélve arról, hogy a biztosító akkor fizet, ha a másik fél a vétkes, elismeri és egyáltalán megvan. De persze nem kötelező érteni, amit írok.
forandor: az akkutechnológiában már évtizedek óta várják a forradalmat. Jelenleg ott tartunk, hogy van valamekkora kapacitás, ami egy ideig/távolságig elég, meg mellette a minél gyorsabb töltés. Egy telefonba, vagy autóba a kapacitás 60-80%-át belenyomod kb 40 perc alatt a megfelelő töltővel, amivel a következő töltési pontig esetleg elkaristolsz. A telefonok fejlődése során ez a legtöbb embernek megváltás, ezzel szemben az autók fejlődésének tükrében ez a legtöbb felhasználónak elfogadhatatlan.
siti: +1 Lassan araszoló sorban viszont 3-4 autónyi távolságról már hallani, ennyi meg elég lehúzódni.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
MrChef
aktív tag
válasz macilaci78 #71335 üzenetére
Amikor nem éri el az önrészt a kár (habár pl az 50.000 Ft-os önrészt bármekkora sérüléssel könnyedén át lehet lépni), akkor csinálja azt a műhely, hogy az összes létező, a sérülésnél található holmit a lehető legdrágább alkatrészekkel cseréli ki. Így az 50.000 Ft-os önrészedet benyelik.
-
MrChef
aktív tag
Csak a jármű eladása előtt javíttatunk kasztnit. Egyébként ha a leendő vásárló rétegvastagságmérővel érkezik, hiába mondod neki, hogy csak karcolásokat javíttattál. Vagy elhiszi, ha előtte-utána fotókat mutatsz neki. Vagy mehet karcosan a kocsi, de akkor a javítás költségét lealkudja az árból.
-
laci_8519
tag
Sziasztok!
Milyen adásvételit fogadnak el 50ccm-es robogóra ha igazoltat a rendőr? Esetleg tudnátok linkelni egyet?
Találtam párat, de nem vagyok biztos benne, hogy azok jók.
Pl. amin meg kell adni a rendszámot, okmányok átadásának idejét oda mit kell írni? Se rendszám, se okmányok.
Egyébként ezt találtam amit jónak gondolok. [LINK]
Ha tud valaki konkrétumokat az írja már le nekem, hogy milyen adásvételit fogadnak el és mit kell írni azokra a helyekre mint pl. rendszám stb. amik ugye nincsenek egy robogónál.
Válaszokat előre is köszönöm! -
macilaci78
nagyúr
válasz laci_8519 #71338 üzenetére
Legyen benne a robogó típusa, évjárata, alvázszáma, motorszáma, eladó, vevő adata, átvétel időpontja (percre pontosan), eladó és vevő adatai (név, lakcím, születési hely, idő, anyja neve, esetleg szig szám), 2 tanú (olvasható névvel is).
Ha 50 ccm-t nem meghaladó a hengerűrtartalom, akkor írjátok rá a tényleges adatot. Ha meghaladja, akkor bünti: ha rajta van és nincs jogsid, rendszámod, megfelelő biztosításod, azért, ha nincs rajta, azért és ha kiderül a valós hengerűrtartalom, akkor azért is...Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
laci_8519
tag
válasz macilaci78 #71339 üzenetére
Ha nincs rajta a gyártási év az probléma? Mert azon amit linkeltem nincs ilyen. A többi az okés.
Jogsival nincs gond, A, B megvan. A motor valós 50ccm. Nagy motorom van, ezért nem tudom, hogy robogónál ez hogy működik. Köszi a választ. -
Topikgazda
válasz laci_8519 #71340 üzenetére
Rendszám, okmányok stb ami nincs egyszerűen kihúzod, nem írsz oda semmit sem. Beírod fönt a motor pontos típusát meg mögé, hogy 50-es aztán jó napot. A gyártási évnek meg egyszerűen odaírsz valamit ha nem tudjátok pontosan, olyasmit, ami kb a legközelebb áll a valósághoz. Volt olyan, hogy mentem biztosítást intézni segédmotorra és mi is elfelejtettük odaírni az évjáratot mert nem tudtuk pontosan. A biztosítós mondta, hogy valamit majd be kéne neki is írni a biztosítás mellé, tök mindegy hogy mit csak valami legyen.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
forandor
tag
Vártam egy ilyen hozzászólást. Természetesen a környezetszennyezést elítélem, szerencsére csak az első pár méteren füstöl a gép jelentősen. Ha ugyanezt produkálná mindvégig, nem is használnám.
A kipufogógáz csak egy szelet azon a tortán, amit az emberiség környezetszennyezésként művel. Már alig várom, hogy legyen elektromos motorom/autóm, de nem tiszta a lelkiismeret addig, míg az elektromos áram előállítása ugyanúgy szennyezi a környezetet, mint a közvetlen üzemanyag elégetés. Ráadásul az akkumulátor is ipari hulladék, az előállításáról nem is beszélve.
-
Topikgazda
válasz forandor #71342 üzenetére
"nem tiszta a lelkiismeret addig, míg az elektromos áram előállítása ugyanúgy szennyezi a környezetet, mint a közvetlen üzemanyag elégetés"
Ennyi.
Direkt nem szóltam hozzá ehhez a témához, mert amellett, hogy én egyáltalán nem szimpatizálok a tisztán elektromos járművekkel az emberek nagy része nem gondol bele, hogy azt az áramot is elő kell állítani valahonnan. És ne legyünk naivak vagy álszentek, az áram töredéke származik csak szél, víz vagy esetleg napenergiából. Pont nemrég olvastam valahol, hogy az USA-ban is több mint 90%-ban szén és olaj segítségével állítják elő a szükséges energiát a mai napig...akkor meg miről beszélünk?[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
macilaci78
nagyúr
válasz sityupityu #71343 üzenetére
Rossz a logikám, de leírom: egy VW UP fogyaszt mondjuk 4 litert (optimista alsó becslés), míg egy eUP 100 km-t elmegy kevesebb, mint 2 liter benzin árának megfelelő elektromos árammal.
Ugye, egy termék, szolgáltatás árában benne van minden létező felmerülő költség, gyártás, szabadalmak, logisztika, marketing, közterhek, így a környezetvédelmi adók, intézkedések költségei is. elvégre egyik gyártó, vagy szolgáltató sem karitatív szervezet, hogy ő fizesse az ilyesmiket, egy az egyben a fogyasztóra hárítja ezeket a terheket.
Ha a környezetszennyezésnek, környezetterhelésnek van reálértéke, akkor az elektromos autó használata fele annyira terheli a környezetet, mint a belsőégésű változat. Aztán hogy ebben az játszik közre, hogy a hőerőmű nagyobb hatásfokkal hasznosítja az energiát, mint a belsőégésű motor, vagy hígítjuk a hőerőművek arányát atomenergiával, megújuló energiaforrásokkal, azt nem tudom. De hiszem, hogy a környezettudatos gazdálkodás és ipar előre mozdítja a bolygó megóvását és az elektromos járművek ebben segítenek. Nagyobb fokú újrahasznosíthatóság, felújítható energiatárolók, visszanyerhető, újra használható nehézfémek, stb.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
BlackPriest
őstag
válasz macilaci78 #71344 üzenetére
sajna marha sok szén tüzelésű erőmű is működik, ami ad egy pofont az elektromos autóknak. az akkuk előállítása okozta környezetterhelésről és a döglött akkuk kezeléséről nem is beszélve. billenhet ettől még a mérleg az elektromos felé, akár vastagon is, de ezeket nem nagyon szokták reklámozni.
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
suste
veterán
válasz forandor #71342 üzenetére
Az tök igaz, hogy jó sok oldalról lehet nézni ezeket (ugye most nem az elektromos autó témáról volt szó konkrétan, hanem a durván füstölő járműről!), de szerintem azért tartunk itt, mert mindenki úgy van vele, hogy miért pont az én kis mennyiségű szennyezésem számítana......
Az illegális szemétlerakók is úgy keletkeznek, hogy valaki nagyon hülye elkezdi, aztán a többi meg azt mondja, hogy nem ő kezdte ......
Szóval majd ha mindenki környezettudatos lesz, es nem úgy gondolkodunk, hogy úgyse számít, akkor lesz csak változásAz elektromos járművek ennek az egésznek csak egy kis része
-
Theory66
aktív tag
Sziasztok!
Van vélemény Aprilia Red Rose Classic 50 motorról, meg szabad venni, van széria hiba vagy valami amire készülni kell? 150 körül tudok kb hozzá jutni km infóm még nincs, nem írtak vissza. Abból kiindulva hogy egy Simson 120k körül megy, ez jobb vételnek tűnik ennyiért. -
Rivaul
addikt
válasz macilaci78 #71344 üzenetére
Azért ez relatív. Mert nem mindenhol annyiba kerül a kőolaj mint nálunk. A mi árrésünkkel nem lehet reálisan kiszámolni. Valahol olvastam hogy közel 90% közeli a környezeti terhelése egy ilyen autó üzemelésének a hagyományoshoz képest. Persze ez is 10% mi globálisan hatalmas szám de akkor is. Arról nem beszélve hogy az elektromos áram jelenleg nálunk túltermelésben van, erre van a völgyidőszak és az éjszakai áram. Majd ha minden autó ezzel közlekedik és több lesz a kereslet mint a kínálat akkor nem biztos ennyibe fog kerülni Ki van ez találva. A világot a pénz hajtja jelenleg és amíg ez így van addig a környezet csak a huszonhatodik szempont, se...
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
syler123
veterán
Sziasztok!
Valaki tudja mi okozhat ilyen mértékű üzemanyagfolyást a túlfolyón? Folyamatosan ezzel küzdök, különösen ha teletankolom. Az a mérőedény már megtelt, ment vissza a tankba. Nincs nálunk normális szerelő aki értene hozzá. Esetleg ha van itt kiskőrösi aki ismer szerelőt a közelben, aki érti a dolgát, azt megköszönném. De a tippeket is várnám, mert van egy autószerelő haverom, akinek van bátorsága a motorhoz is nyúlni. Diagnosztizálni azért nem tudja annyira, mint egy motorszerelő.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer