- Holnap mutatkozik be a HMD Pulse Pro
- iPhone topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Android szakmai topik
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Honor Magic V2 - origami
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Hirdetés
-
A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
ph A keleti nagyhatalom ezzel valamennyire ellensúlyozza az USA korlátozásait.
-
PlayStation 5-re is megjelenik az Unending Dawn
gp A nyílt világú akció-szerepjáték korábban csak mobilokra/tabletekra lett bejelentve.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #43008 üzenetére
Kb. a feléig néztem, aztán meguntam.* A gép hangja tetszik,
meg a gázfröccsök. (Viszont alulról nem nagyon indul meg a
gép: gondolom "csak" 600-as...) A cefet mód dudálás viszont
nem csak idegesítő, de sanszos, hogy sok értelme sincs, ha
nem valami über hangos dudája van. Ennyi erővel rakhatna rá
szirénát, meg kék villogót: mennyivel menőbb lenne...*: egyébként nem mondanám perfektnek, sőt... (Ha akkora
"spíler", akkor ki lehet menni a (zárt) pályára, és a köridőkkel
villantani. Ja, ott rögtön kiderülne, hogy nem tud kanyarodni?)bogyo112: előzési szándékot jelezhet (mondjuk nem magyar
szerintem a felvétel), viszont jobbról nem előzhet, meg ugye
a sebességhatárt sem lépheti át többszörösen: szabályos. -
kcsa
veterán
Csak lámpánál, normál menet közben miért is lenne szabályos? Egy sávon két jármű nem haladhat egyidejűleg.
pontosabban: "két járműnek - az egy nyomon haladó jármű melletti elhaladást kivéve - ugyanabban a forgalmi sávban egymás mellett haladni" (tilos)
szerk.: lehet azon csámcsogni hogy ha hajszálpontosan a záróvonalon haladsz akkor az mi, de mivel a motor nem két dimenziós, garantáltan átlóg mindkét oldalra
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Hát két teherautó közé nem is szívesen mennék be, így menet közben.
Kollégát is két teherautó fogta közre, más kérdés hogy nem ő ment be
közéjük, hanem a második (furgon?) jött rájuk ráelőzve. Nagy szívás.Emlékeim szerint általában akkor fordul elő, amikor elég NAGY a hely,
és valamiért* nagyon tolom neki. Valamint gyakrabban akkor, amikor a
lámpához pont úgy érek oda, hogy még alig-alig indultak, én meg még,
vagy már lendületben vagyok - a sorok közt előrehaladás közben.*: ilyenkor jön be a képbe, hogy eksön kamerázni veszélyes. Hiszen a
felvétel halál unalmas, ha 50-nel, szabályosan végigdöcög az ember.bogyo112: világos. Egyébként más ország, más szabályok. Van ahol pl.
kötelező kürtöt használni a kanyarok előtt, mert olyan rohadt szűk az út,
hogy az esetleges szembejövő frankón telibeverne, ha nem tud rólad. De
ez elég extrém, meg nem mondom hirtelen, hogy hol is hallottam róla.ha hajszálpontosan a záróvonalon haladsz akkor az mi
Az a Lane Splitting. Van is rá egy jópofa kis játék Andoridra. Néha IRL
szoktam mosolyogni a bukó alatt, amikor eszembe jut... (A perec viszont
nem hiányzik, mert az életben nincs restart/reload/new life... Szóval így
keréken, sorok közt, bukó nélkül, 300-zal: no way... De játéknak elmegy.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Ja, ha ellenem terhelő, akkor mindjárt nem ment a kamera.
Btw. nem ajánlom senkinek, ha nem "biztonsági kameraként"
tekint rá, mint az oroszok. Vagy "eksönözzön" zárt pályán.
Szomszéd topikban is eldobta a kolléga a vasat. Azt mondják
kívülről látványos volt. Sisakján GoPro, csak épp lemerült... -
kcsa
veterán
ígéretek szerint szerdán hozza a kereskedő a járművemet. Csütörtökre úgyis enyhülést ígérnek...
szerk.: megnéztem időjárást. Hát ha az ónos eső enyhülés..
[ Szerkesztve ]
-
dJ Peer
aktív tag
Lassan cserélném az olajat a leo-ban. Voltam egy motoros boltban, s a csávó véleménye szerint ne tegyek bele 5W-40-et, mert elcsipegeti, hanem 10W-40-et. Eddig ez volt benne, és tényleg el-el csipegette.
Utána néztem a könyvében és tényleg nem azt a normát (API SL) teljesíti, amit kellene (5W-40, API SG). Bár nyilván nincs nagy különbség. Viszont 5W-40-es API SG-t nem találok sehol. Ez teljesíti, de ez 10W-40-es.
Tipp?[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz dJ Peer #43030 üzenetére
Az API minősítéseknél a második betű jelöli az olaj tudását, növekvő sorrendben. Tehát SL bőven jobb mint az SG miközben tudja annak előírásait is, SG szerintem már nem is létezik. Nyugodtan használj SJ-SL-SM olajokat.
Actevo is nyugodtan mehet bele, a 10w a hidegoldali teljesítményt jelzi, kevéssé hiszem hogy -10 alatt járnál vele. de magam részéről inkább valami jobb minőségűt öntenék bele@DigitXT: dobozosban hozza. Pont ezért örültem mert lábon én sem akartam
@huszi.gyb: tisztelettel megköszönöm a felajánlást de inkább más önsanyargató vevőknek meghagyom
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Értem. Lapra szerelve. Ad hozzá imbuszulcsot: tavaszig kész lesz.
Ha már olaj: nekem 15W/50 a gyári előírás a motorkába... Furcsa.
A hajtóműbe meg 80W90 (Ezeket a minősítéseket meg nem vágom.)
Azt nem is értem, hogy miért egy adott gyártót ír a szervizkönyv: Q8
Még ha úgy lenne, mint a Yamahánál, hogy van egy saját márkájuk?
(Az csak lassan esett le, hogy a "kú nyolc", az ángliusul kb. Kuwait.)Konkrétan ezt a típust mondja: Q8 SBK 15W/50 Ez vmi API SG, és:
SAE 15W50
Density at 20 ° C ASTM D 4052 877 kg/m3
Viscosity at 40 ° C ASTM D 445 135 cSt
Viscosity at 100 ° C ASTM D 445 20 cSt
Viscosity Index ASTM D 2270 145
COC Flash Point ASTM D 92 220 ° C
Freezing Point ASTM D 97 -35 ° CHajtóműolajra meg ezt nyomja: Q8 T35 Scooter 80W, ami API GL 4
Property Method Inspection Data
SAE Viscosity Grade 80W
Absolute Density, 15 °C D 1298 882 kg/m3
Kinematic Viscosity, 40 °C D 445 70,1 mm2/s
Kinematic Viscosity, 100 °C D 445 9,25 mm2/s
Viscosity Index D 2270 108 -
Brookfield Viscosity, -26 °C D 2938 30 Pa.s
Brookfield Viscosity, -40 °C D 2938 - Pa.s
Flash Point, PM D 93 166 °C
Pour Point D 97 -30 °C10W50-ből van még vagy 2-3L tartalékom, s úgy tudom, hogy a hideg
oldali viszkozitás minél alacsonyabb, annál jobb, de nyilván hasraütve
nem akarok eltérni a gyártói ajánlástól. Csak hangosan gondolkodtam
a tavaszi olajcsere előtt. (Ahhoz persze először megvárnám a tavaszt.)Hajtóműolajat meg most fogok cserélni, amikor a szimeringet is (szét
kell kapni hozzá, ami sima ügy, aztán össze is kell rakni: necc), s
abból meg Castrol van kb. fél liter, megmaradt a Majában cseréltből...
Persze nem azon a "párezer forinton" fog múlni, csak ha ez is pont jó,
akkor nem vennék feleslegesen újat, meg raktároznám ezt. Minek?Jól sejtem, hogy ha a minősítése "jobb", ártani nem árt a hajtóműnek?
Már ha a GL5 jobb, mint a GL4. Tisztán számszakilag feltétlenül, LOL.[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz DigitXT #43032 üzenetére
Q8 létező márka Itthon is beszerezhető, ha nem is minden termékük.
A viszkozitást iránymutatásnak tartom, jellemzően inkább olajminőséget szoktak előírni, de ha itt ez az előírás, akkor válassz egy tetszőleges 15w50-et SG-nél csak jobb lehet.
80w90 pedig elég sztenderd váltóolaj, bármilyen szimpatikus márkából kapsz ilyet. GL4 és GL5 egymással nem helyettesíthetők, GL5 több korrozív adalékot tartalmaz, ami egy GL4-re tervezett hajtóműnél gond lesz. Maradj a GL4-nél szvsz.
-
DigitXT
félisten
Na, ma is tanultam valamit, akkor keresek GL4-et. Amúgy tudom,
hogy létező márka a Q8. Meg hogy itthon is beszerezhető. Bár itt a
konkrét hajtóműolajnál nagyon a 20L-es kiszerelést nyomatják: LOL
Szerk: teszem hozzá, hogy ez a Google első találata, van másik.Na igen, én is azt néztem. A 10W50 meg fullszint... Mehet bele?
(Tekintve, hogy az idei pénzügyi évet tekintve ingyen van, mert már
tavaly bevásároltam belőle, a legjobb megoldás még ez lenne.)[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
Megjött. De már ki is zártam magam a shutterrel. (hogy hívják magyarul ezt? A kis fémlemez, ami lezárja a kulcslyukat). Bezárni még csak-csak, de kinyitni már nem sikerült
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #43042 üzenetére
Kölcsön tudom adni a húsvillámat, nekem bevált. Azóta már volt, hogy
egy jól irányzott ütéssel kinyitottam, persze közben a kulcsot használva.
(Mondjuk nem tudom, hogy a kolléga hogyan/honnan zárta ki magát...
Lehet, hogy a probléma picit nagyobb, mint egy "makacs" csomagtartó?)Esetleg hajszárító, ha már meleg kell neki?
Vagy egy hőlégfúvó, és akkor kiolvad körülötte a műanyag is LOL.[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
Nem tudom ott hogyan van megoldva a zárszerkezet, de lehetetlen nem létezik. Esetleg hajszárító, ha már meleg kell neki?
DigitXT: Nincs lehetetlen. Részegen hajnalban az út szélén lezárt Tactban benne felejteni a kulcsot... A megoldás: szerezni fogót, csavarhúzót, és szétszedni a fél idomzatot.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
kcsa
veterán
ITT megnézhetitek, 16. oldal. Shutter maradt bezárva. A mágnes érzem hogy húzza, de nem nyílik.
-
DigitXT
félisten
Az fasza. (Nehogy már el akarja lopni az újdonsült tulaj az új robogóját.)
Mondjuk ha van kulcs hozzá, és mozdulna is, akkor "csak" rá kell segíteni...huszi.gyb: részegen ne motorozzááá...! (A Tact csak vigyázott rád.)
Nagyon nem akar ez a robogó még a tél előtt vinni téged...
Lehet, hogy ez a mai hószállingózásnak köszönhető. Azért ha 200+ kg indul
meg rossz irányba, azt az ember megérzi. Főleg, ha ráesik... Jobb tavasszal
ismerkedni a géppel, kollégám is csak a Dio-t nyúzta télen, uis azt fél kézzel
megtartja hóban csúszkálás közben is, a Cygnus meg felborulna ugyanott.
Szóval ez egy jel.[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
Hát... király. Kis mechanikus rásegítés? Ráb@szol egyet, ha jól beázott WD40-be? Nagyon nem akar ez a robogó még a tél előtt vinni téged...
DigitXT: Nem mondtam, hogy motoroztam.
Na jó, egyszer előfordult, akkor elég sötét időszakom volt. Azótatöbbször nem...[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
kcsa
veterán
válasz huszi.gyb #43048 üzenetére
Már ütögettem WD40 flakonnal
De még ma belocsolom kicsit később. De a sz.r is belémfagy ha kimegyek, úgyhogy még várok
A lényeg amúgy csak annyi, hogy hozom a formám. Én így szoktam vásárolni, szeretek sz.pni.
Elvileg szét is lehet szedni, csak 1) céges mélygarázsban kevés a hely 2) rohadt hideg van, én is megfagyok és a műanyag is könnyen törik.
[ Szerkesztve ]