- Telekom mobilszolgáltatások
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Fotók, videók mobillal
- iPhone topik
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Bemutatkozott a Redmi új szériája
- Oppo Find X5 Pro - megtalálták
- Bluetooth-headsetekről általában
Hirdetés
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
gp Az év végén érkező program PC-re, Meta Quest 3-ra és PlayStation VR2-re érkezik a tervek szerint.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
macilaci78
nagyúr
válasz flegga92 #71650 üzenetére
Nekem volt zárt és felhajtható is, a zárt kényelmesebb volt.
Szemüveges vagyok, szemüvegre a felhajtottat sem tudom felvenni, mert lenyomja a szemüveg szárát, cserébe felhajtva megváltozik a sisak súlypontja és ráül a homlokomra, fárad a nyakam.
Ami előnye a felhajthatónak van, hogy van az állvédőn egy kis rátét, ami a szíj és az áll közti tokára rátakar, így egy magas, szűk nyakú pulcsival már kényelmes a városi közlekedés. De ezt egy Dechatlonos szélálló csősál is adta ezeröté.
A következő sisakom zárt lesz és kipróbálok valami márkásabbat 50-80k közt.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
spanglee001
addikt
válasz macilaci78 #71651 üzenetére
én is szemüveges vagyok nem is mondom mennyi bukót próbáltam fel mire, online rendeltem egyet úgy hogy fel sem próbáltam és az lett a tökéletes [link] Direkt szemüvegeseknek gyártott sisakot kerestem, ez pedig az egy próbát megért, szerencsére bevált. A zárszerkezet is masszív, már kb 1000nyításon záráson túl van.
mindenhol kényelmesen tart, viszonylag könnyen felvehető, és a szemüveg szárát sem nyomja a fejembe, homloknál is pont ott van ahol kell, a szellőzése is jó, és a headsetnek is van mélyedés vágva a belsejében
a pinlock réteg eddig tökéletesen párátlan maradt, igaz eddig 6 fok volt a leghidegebb amiben teszteltem.[ Szerkesztve ]
netezős pécék eladóak néha :D !!!!44!4!!négy
-
macilaci78
nagyúr
válasz spanglee001 #71652 üzenetére
Én meg ezt használom és a szemüveget le kell vennem, mikor a sisakot veszem fel.
A bélés 2× volt mosva, össze van esve, hátul a gallérnál elengedte a varrás, a mechanika nem zár rendesen, gyakran csak az egyik oldal akad be, a plexit felnyitni két kezes, mert nem középen van a felöntés, hanem a harmadoló pontoknál. Mit ne mondjak, izgis volt, mikor a Budafokin lógott a plexi fele egy felnyitáskor...Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
MrChef
aktív tag
válasz spanglee001 #71652 üzenetére
Én is szemüveges vagyok. Még egy probléma: a számat és orromat fedő maszkból úgy jön ki fent-oldalt a levegő, hogy bepárásítja a szemüveget. Le kell húzni az orromról a maszkot. Nem beszélve egy új szemüveg áráról (sima vagy sötétedő), darabja minimum 50ezer Ft. A kontaktlencsézésből akkor szálltam ki, amikor kezdtek elszállni az árak (lencse, folyadékok stb). Lassan érdemes lesz lézeres szemműtétre beruházni.
-
suste
veterán
válasz macilaci78 #71653 üzenetére
Tuti hogy fejforma kérdése is, mert én is szemüveges vagyok, felnyitható bukóm van, de felnyitott állapotban simán felveszem a bukót szemüveggel. Mondjuk 100-ból egyszer elakad, de akkor én bénázok, vagy csak nem húzom kicsit szét a sisakot. Viszont zárt sisaknál esélyed nincsen normálisan felvenni.
-
TaaT
veterán
Én is szemüveges vagyok, de vékony a szemüveg szára, simán fel tudom venni a sisakot felnyitott állrésszel.
Egy Lidlis sisakot vettem egy tízesért. [link] Netről rendeltem próba nélkül, és kb teljesen jó lett.Give them hell Ukraine!
-
BlackPriest
őstag
válasz macilaci78 #71656 üzenetére
én is így hordtam anno a napszemüveget, nem mondom, hogy kényelmes volt a vastag szár, de ki lehetett bírni. aztán jött a beépített napszemüveg, el is felejtettem milyen. nemrég lett szemüveg, ott mondták, hogy van cserélhető szárú, kifejezetten motorozáshoz, valami halántékra simuló legyező forma cucc. annyira fájt, hogy el nem tudom mondani, az eladó szerint eddig mindenkinek jó volt...
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
macilaci78
nagyúr
válasz BlackPriest #71658 üzenetére
Én mindig olyat kerestem, ami kényelmes, mert abból volt kevés. Jót találomra is kapok.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Bling95
őstag
Na ma sikeresen beragadt az első tárcsafék a Vespát. Természetesen épp siettem valahova.
Viszont este amikor visszamentem erte ahol ott hagytam napkozben már forgott a kerek (bar eleg kemény volt a fék), mintha amikor használnám a hőtágulástól megszorulna. Nem tud ez mitől jöhetett elő egyik napról a másikraNagynehezen haza vergődtem vele óvatosan, de lehet, hogy ezzel a szezon véget ért...
-
félisten
Mekkora fúvókát kellene beletenni a szettembe?
Szerintem túl sok üzemanyagot kap.
Melegen nyélgázon nem az igazi. -
Topikgazda
-
Topikgazda
-
félisten
válasz sityupityu #71663 üzenetére
Ettől féltem.
Akkor úgy kérdezem, hogy honnan induljak neki? -
Topikgazda
-
félisten
válasz sityupityu #71665 üzenetére
Nem megy, erőtlen.
Nagyon olyan érzésem van, hogy nem igazán sikerült ezt az előző tulajnak eltalálni.A másik problémám, hogy szerintem az első lengéscsillapító felújításra szorul, mert többször lekoppant már nagyobb fékezésnél.
Ha már itt vagyok, mi a bevált gumi?
A tavasszal ha nem adom el, mindenképp felgumiznám. -
Topikgazda
válasz D1Rect #71666 üzenetére
Próbálkozhatsz azzal, hogy elkezded feljebb fúvókázni a gépet, hátha érzel változást/javulást, de folyamatosan nézd a gyertyaképet. De egyáltalán nem biztos az, hogy karburációs probléma van. Lehet, hogy a meghajtás nincs jól belőve (görgők stb). A tied azért már igen komoly tuning, itt olyan kis változtatások is számítanak amit egy széria vagy kis-közepesen tuningolt gépnél alig érezni meg.
Gumit majd a többiek. Vannak itt sokan akik egész évben használják.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
félisten
válasz sityupityu #71667 üzenetére
Milyen gyertyát lenne érdemes használni hozzá?
-
Topikgazda
válasz D1Rect #71668 üzenetére
Bár pörög elméletileg a cuccod mint a veszedelem, de szerintem 10-esnél nagyobb értéket nem érdemes belerakni. A vízhűtés miatt azért viszonylag stabil a hőmérséklet... Nem hiszem, hogy itt lenne a probléma, de persze belepróbálhatsz egy új gyertyát ha az megnyugtat...bármi előfordulhat. De ilyen irídiumos meg stb gyertyában ne gondolkozz, teljesen felesleges, nem fog tőle jobban menni a motor.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
félisten
válasz sityupityu #71669 üzenetére
Van valami preferált márka?
Mondjuk az sokat elárul, hogy a gyertyapipa nem arra a gyertyára való ami benne van... -
Topikgazda
-
Máté337
csendes tag
Megvolt a szerviz. 14.000Ft-ot kértek az 500km-es szervizért és fojtás kivételéért. Viszont van egy dolog ami zavar, bár ez a jelenség eddig is tapasztalható volt. 45-50 km/h-tól elkezd remegni a motor, mintha valami forogna benne, mint egy búgócsiga. 50-nél egy hosszú búgás, aztán ahogyan gyorsul a motor, úgy egyre "gyorsabban búg". A legjobban bal oldalon érzem a lábam alatt a remegést. Kicsit nehéz leírni a jelenséget, de biztos valaki már találkozott ezzel. Eddig csak 2T motorral mentem, ott ilyet nem éreztem, ez viszont 4T. Valami ötlet?
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
-
Máté337
csendes tag
válasz sityupityu #71675 üzenetére
Ez okozhat valami bajt?
-
apóka
aktív tag
Sziasztok!
Szerintem szíjat kéne cserélnem (Aprilia Scarabeo 50 2T), 15,4 mm a szélesebb oldala. Yamaha 5RN-E7641-10 van most benne. Nem igazán találok erről megbízható infót, hogy mi a gyári szélessége és hogy mivel tudom pótolni.
Az első tulaj újonnan vette nálunk, de 500 km bejáratás után okosított a gépen a vásárlás helyén. Én tőle vettem, 13400 km (6400 km amikor hozzám került) van most benne.
Lehet, hogy a szíj és a variátor sem a gyári. Talán a görgőket is meg kéne néznemFocust bontok, ha kell valami írjál. Mk1 98-2004
-
Topikgazda
Melyik fajta, melyik évjárat. Ha a mina blokkos, akkor ahogy már előttem is írták 16,5 a szíjszélesség (tehát jó méret van a tiedben csak kopott), a gyári görgőméret 6,5 gramm. Ha esetleg cseréltek benne variátort az akkora baj nem lehet, mert ugye vagy szintén a gyárira hajazót rakhattak bele, vagy pedig valami multivariot amivel csak jót csináltak.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Krogoth
senior tag
Hali.
Robogómban a kormánycsapágy nagy valószínűséggel megadta magát, van-e valami buktatója a dolognak, ha saját kezűleg akarom megjavítani?
Megfelelő csapág, jó irányba berakva és hasonló alap dolgokon kívül -
pofijanika
csendes tag
válasz sityupityu #71518 üzenetére
Sziasztok!
Köszi a válaszokat! Én nem tudtam rájönni a hiba okára, és a javíttatással sem szeretnék most bajlódni, így inkább meghirdettem.
Viszont ha sikerül eladnom, szeretnék egy ötveneset. 60-120km-es ( ilyen jellegű ) menetekre használnám, tavasztól őszig heti kétszer (max háromszor). A gyorsulás nem fontos szempont, viszont síkon 45-50 körül kellene tudnia tartania folyamatosan, dombon (4-7%) 25-30-at, plexivel. Vagy ezek túl nagy elvárások? Mit ajánlanátok? Használtan vennék, 100-max.150ezerért.
A 125-ös azért esett ki, mert senki nem meri vezetni rendszám meg hozzá való jogsi nélkül (érthető okokból), a rendszámos meg drága.
Köszi!
-
suste
veterán
válasz pofijanika #71684 üzenetére
Hát a 60-120km -es etapok azok már nagyon nem az 50-eseknek valók! (Még a 125-ösnek is sok lehet.)
Főleg nem ennyi pénzből!
A rendszámos 125-ön mi a drága? Majdnem ua árban kapsz használt robogót, a biztosítás sem egy őrült összeg, és a műzsaki vizsga sem...... -
gabe_
őstag
válasz Krogoth #71683 üzenetére
Elég nagy szopással jár egy kormánycsapágy csere. Szét kell borítani hozzá az egész elejét.
Nekem szerencsém volt anno a ciaknál, a csészék jó állapotban voltak, így csak megfelelő méretű golyókat kellett vennem hozzá a csapágyboltban, pár forintból megvolt...
Egy-egy csapágy volt alul és felül, persze más méretű golyókkal...Sovány szakácsban sose bízz!
-
félisten
Erősen gondolkozom, hogy tavasszal eladom a járgányt és vagy veszek valami rendeset(600-as naked vmi) vagy veszek egy 125-ös rendszámosat.
Mi az ami tényleg jó 125 4t-ből?
-
apóka
aktív tag
Köszi az infót!
sityupityu : Azért próbálom a benne lévő méretet visszatenni, mert nem szeretnék változtatni a mostani karakteren.
Az eladáskor kitöltött szervizkönyvben megadott évjárat elméletileg nem stimmel az alvázszám alapján azonosíthatóval.
Alvázszám: ZD4TH000X5S......[link] az "5" alapján 2005 az évjárat, a papírokon 2007Nézegettem a szíjakat és különböző hosszúság van megadva. Már a hosszú blokkoson belül is. Ezek nem jelentős különbségek?
Focust bontok, ha kell valami írjál. Mk1 98-2004
-
siti
senior tag
válasz pofijanika #71690 üzenetére
nem lehet rendszámoztatni. Csak annyit kell igazolnod, hogy te kitől vetted és hogy mikor hol volt forgalomba helyezve, ha pedig külföldről, akkor ott kivonva, stb.
Az egyetlen járható út az lehet, hogy tudod bizonyítani, hogy ingatlan vásárlással jutott hozzád, találtad a garázsban, lefolyt a hagyatéki eljárás, mert a volt tulaj meghalt és örökösök közül senki nem tart rá igényt. De ebben sem vagyok biztos, viszont itt már lehet találni jogi kiskapukat, hogy legalább a tulajdon jog hozzád kerüljön. Forgalomba helyezés megint egy másik dolog és az sem lesz egy fáklyás menet.Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
-
dond
csendes tag
Pedig az alvázszám a mérvadó, kevesen veszik elő ezt a táblát vásárláskor, egyébként én is ez alapján ellenőriztem vásárláskor mi az igazság Nálad lehet, hogy a szalonban állt a motor eladásig és ezért az üzembe helyezést írták bele a szervizkönyvbe. Egyébként az alkatrészes oldalakon 2007-esben már Piaggio blokkosok szerepelnek, 2006-ban még van mindkettő féle 2T blokk.
Minimális 3-5mm különbségek vannak, nekem ez bevált, megnéztem, hogy a gyári kuplungomon szépen kifut a 751-es szíj, uh nem variáltam, nyilván a sokkal rövidebb végsebesség is csökkenést okoz. -
MrChef
aktív tag
válasz pofijanika #71690 üzenetére
Viszonylag magasabb helyről is tudom, hogy papír nélküli, amúgy rendszámköteles motort szinte lehetetlen rendszámoztatni. A "szinte" kitétel arra vonatkozik, ha valahogy sikerül levadásznod a motor eredeti papírjait, előéletét.
Nem értem a dolgot egyébként: ha az alvázszám alapján a jármű nincs sem a magyar, sem a többi EU-s rendőrség adatbázisában, miért nem éri meg az államnak, ha az új tulajdonos tiszta lappal indít és BEFIZETI az államkasszába a cuccokat.
Esetleg lehetne mondani, hogy a motor egyedi építésű. Ja, hogy hasonlít valamelyik létező típusra? Naés. :-)[ Szerkesztve ]
-
siti
senior tag
válasz MrChef #71697 üzenetére
Ukrajnából is lehet lopni nem uniós. Lopott autó is átmegy eredet vizsgán, van rendszám adásvételi, mégis lefoglalják, ha kiderül hogy lopott.
Amúgy igen. Járható lenne, hogy minden 50-es kap rendszámot, közben megnézik hogy tényleg 50cc, ha nem akkor meg vagy kufizeted utána regadó vám műszaki és legalizálják, rizikózva hogy lopott gép kerül jogosan a nevedre. Ez lehetne megoldás, jogi oldalról meg gondolom mindenki a haját tépne.
125 és 4T? Ktm duke van csak a listámon.
[ Szerkesztve ]
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
macilaci78
nagyúr
válasz MrChef #71697 üzenetére
Attól, hogy nem szerepel adatbázisban, még lehet lopott.
De fogjuk meg máshonnan a dolgot: adott egy 50+ccm gép, amit rendszám nélkül hajtasz és ellopnak. Te gondolom, hanyatt-homlok szaladnál a jardra, hogy a papír nélkül használt gépedet ellopták.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Topikgazda
Igen, pár milliméter eltérés minden szíjgyártó ugyanahhoz a típushoz gyártott szíja között van sajnos. Széria robogónál kb semmit sem veszel érszer belőle, tuningolt gépeknél tudja elállítani a korábban precízen belőtt hangolást. Tehát ez miatt nem kell aggódnod. A lényeg, hogy hosszú minarellibe valót vegyél (már ha olyan blokkos) és a szélessége mindenképp stimmeljen.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
Új hozzászólás Aktív témák
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- Nintendo Switch
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen videókártyát?
- TCL LCD és LED TV-k
- Egyéni arckép 1. lépés: ARCKÉPHEZ VALÓ JOGOSULTSÁG
- Háztartási gépek
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Elemlámpa, zseblámpa
- Xbox tulajok OFF topicja
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban