- Érkezőben a Poco M6 4G
- Telekom mobilszolgáltatások
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- iPhone topik
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Milyen okostelefont vegyek?
- Yettel topik
Hirdetés
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
-
Bling95
őstag
válasz sityupityu #70401 üzenetére
Persze, en sem szeretnék valami gagyit venni. Viszont annyira nem ismerem a markakat (agv, schubert, arai stb-k elég drágák)
-
Topikgazda
-
lorcsi
veterán
sziasztok!
van itt habana szaki?
nekem még sosem volt motorom..nem is értek az egészhez.
de a páromnak vettünk vagy 2-3 hete egy iylen habanát
letettük apósékhoz 2 hétre és most nem akar indulniakkor hazahoztuk..vagy 20 km-t ment is vele jó a gép
jó tulaja volt rendbetette..ezzel szerintem nem lehet gond
telón kértünk is segítséget..de valahogy mégsem ment a beindítása berúgást hogyan kell ezeknél csinálni?
ezt is próbáltuk..de lehet nem a legjobb módonha valaki csinált már ilyet..és írna pár ötletet azt megköszönném
-
nyogo83
Topikgazda
válasz lorcsi #70404 üzenetére
Sajnos idosebb Habanaknak ez tipikus hibaja.
Nagy trukk nincs az inditasban mas robogohoz kepest, fekkart behuzni majd inditani/berugni.Ami 99%-ban okozza, az eloregedett vákuumcsô, ami a benzinpumpára megy, illetve maga a benzinpumpa.
Mivel a tank a taposó alatt van, így onnan kell felszívnia a benzint a karbihoz a pumpanak.
Öreg pumpa eseten, amikor az állás során visszafolyik a csobol a tankba a benzin, nehezen képes felkapni.Nem nagy tetel, valami 6k remlik, tavaly csereltem haveromen, azota elso rugasra mindig indul.
Azelott ha allt jopar napot, vagy 1 hetet, akkor habosra rugdoshattad mire beindult. -
nyogo83
Topikgazda
válasz lorcsi #70406 üzenetére
Amig be nem indul
Én akkor elégeltem meg a dolgot, mikor kb 10 perc rugdosas utan indult be nagy nehezen, kisebb-nagyobb szuneteket hagyva. Ha akkor se indul, akkor inkabb szet kell szedni. Igazabol szerencse kerdese ilyenkor, hogy hanyadik rugasra tudja felkapni a benzint.
A csereje amugy nem egy nagy dolog, csak elegge szet kell hozza szedni az idomokat(ules, sisaktarto, hatso nagy idom, ules elott levo kis muanyag idomok).
[ Szerkesztve ]
-
forandor
tag
válasz lorcsi #70406 üzenetére
Korfüggő. Meg attól is függ, hogy hogy bírod a piát.
Viccet félretéve, amíg el nem fáradsz, de ez hosszú távon nem tesz jót a berugószerkezetnek. Benzincsöveket, vákuumcsövet, pumpát cserélni. Ha nincs, akkor benzinszűrőt is bele. Illetve én még tennék bele külön üzemanyag visszacsapó szelepet, bár egy jó állapotú pumpa nem engedi vissza, de így még biztosabb. Meg azért ránéznék az automata szívatóra is.
Persze mindezek előtt meg kéne nézni, hogy tényleg száraz-e a benzinrendszer (csövek, merre jár éppen a nafta). Karbiról lehúzni a benzincsövet, szívni míg nem jön a benya. Lehetőleg szájba, szervezetbe ne kerüljön belőle.
-
mekkGyver
aktív tag
válasz BlackPriest #70410 üzenetére
Régebben kérdeztem itt, hogy mitől lehet, hogy melegen nem indul a motor, csak hidegen, de akkor pöcc-röff. Viszont melegen is egyből indul tolásra. Mindenki kompresszió hiányra tippelt, én is attól tartottam, mert nagyon pörög ezzel a rezóval. De nem. A gyertya volt a hibás. Hülye voltam, hogy nem ezzel kezdtem, de utólag okos az ember. Na meg más baja nem volt, jól ment, nem dadogott, fogyasztás is rendben, a vége is 85 körül stabilan. Az előző tulaj BR8ES gyertyát rakott bele, a gyári előírás B10ES. Kicseréltem és most hidegen-melegen is csak megpöccintem és már jár is. Nagyon jó érzés, azóta vagy 100-szor beindítottam . Olyan égő volt mindig rollerezni vele.
A 2 hőérték szerintem nem számíthat annyit, ezért arra tippelek, hogy a BR (leírás szerint) valami ellenállásos verzió, és az nem jó bele. Vagy volt valami hibája, ami csak melegen jelentkezik, nem tudom, de eldobom jó messzire...
Ja, és most 90 fölött van a vége, és még a hangja is szebb lett![ Szerkesztve ]
Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
Expendable
aktív tag
Valakinek esetleg van tapasztalata Malaguti Phantom Max 200/250-es robogóval? Érlelődik bennem az aerox cseréje és ez a Phantom tetszik. A Runner nálam kiesett, mert azt olvastam, hogy a 170 centis mélységemmel csak kapálóznék rajta. Nézegettem a Leonardo-t is és sr 125-t is, de akkor inkább már nagyobbat vennék.
-
BlackPriest
őstag
válasz mekkGyver #70411 üzenetére
a hosszú álláshoz írtam, melegen nem kéne. amúgy érdekes ez a gyertyásdi, rossz gyertyát venni ugyanannyiba kerül, mint jót, miért kombinálnak az emberek? nekem se bele való volt a mostaniban, nem is értem...
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
Winchester95
őstag
Sziasztok!
Valakinek valami tipp?
Gilera typhoon 2t 50ccm 98évj.Új szivató, gyújtás.
Szikra van, üz. Anyag van. Karbi teljesen tiszta.
Szivató zsír új, kap áramot.(automata)
Tű középen. Benzin keverék van.
Görgő új variátor új kuplungpofa új.
Hidegen nem indul egy rúgásra.De még 10re se mindig.
Valami ötlet?
Melegen pöcc röff.
Akksi lemerülve elvileg. (Zselés, tölteni nem lehet). Önindító nincs benne.
Sok motort szereltem de ez kifogott rajtam.Köszi elöre is.
-
perge666
veterán
válasz Winchester95 #70414 üzenetére
AZ a szivató jól lett bekötve,biztos hogy jó?
Megfelelő hőértékű gyertya van benne?Ha minden klappol,akkor próbáld meg azt hidegen hogy gyújtás nélkül rárúgsz 2-3-at,utána gyújtás rá,és egyből kellene neki indulni.
[ Szerkesztve ]
-
Winchester95
őstag
Igen másképp nem is lehet.
Igazából most reggel berúgtam, be is indult elsőre.
Ment egy darabig majd leállt.be se tudtam rúgni, csak ha levettem a szűrőt, majd rárúgtam majd visszatettem és valahogy beindult aztán leállt.
Szó szerint ahogy írtam.Fogalmam sincs mi van vele.
Mint ha falsot szívna valahol.
Levettem a hengert tömítő pasztával átkenem+hengerfejet+kipufogócsövet.
Kíváncsi vagyok. -
BlackPriest
őstag
karburátor felújítva, közben mást is szereltünk, beállítani nem volt idő, hasraütésre tekerve legalább beindult. lassan jöhet az új kipuff
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
Winchester95
őstag
Érdekes ez az egész.
Hengertőcsavar nem volt normálisan meghúzva, nem is lehetett mert nagyon be volt csavarva.(Már így vettem).
Éreztem is hogy valahol falsot szív.Megcsináltam, minden patika.
Nem indult, olyanokat csinált hogy eltömítettem a levegőszűrő nyílását, beindult, felpörgött majd leállt.
Nem indult, visszaraktam a légszűrőt, majd megint indult, de le is állt kb 1 perc után. Próbáltam légszűrő nélkül, akkor megint beindult majd leállt.Légszűrő felé valamikor köpte vissza a benzint.(Ez normális?)Rugdostam mint a hülye, de nem indult.
Tanácstalan voltam.Kicsit megkentem a főtengely szimeringet a variátornál és a kuplungpofák után. (Ez már tuti rossz állapotban volt).
Visszaraktam a deknit, sehogy se indult. (Persze szikra volt) üz. Anyag volt.Átnéztem a gumicsöveket, de újak, nincsenek kirepedezve.Le akartam szedni a lendkereket, kicsavartam az anyát, de lehúzószerszám kell hozzá.(Szimeringet akartam megnézni, gondolom ott is van).
Tehát visszaraktam az anyát, majd mikor toltam volna be, kínomban levettem gyújtásról, majd vissza (kulcs), és rúgtam egy utolsót.
Beindult, volt ereje, nem állt le, mentem vele.
Rá 1 órára is.Szerintetek? Valakinek ötlet?
Nincs logika az egészbe.Teljesen tanácstalan vagyok.Ez a hol jó hol nem nem megoldás, viszont szeretném én megcsinálni.
Kínomban már nem tudok mit csinálni azért írtam be, hátha.. -
Bib
őstag
válasz Winchester95 #70418 üzenetére
Amikor felpörög, azt jelenti hogy szegény a keverék.Vagy az úszóházban kicsi a benzinszint olyankor, vagy sok levegőt kap (fals). Én a szimmeringet nem kenegetném,hanem kicserélném. Kb 1200Ft a 2db viton. Lehúzót meg kérsz kölcsön
-
suste
veterán
megjött a kis kijelző egység
a bubis zacsi csurom vizes volt belül (!), az egész doboz nedves volt, és a kijelző is párás/vizes belül, de működőnek látszik (00-t mutatja)
most kiszárítom napon, és kiváncsi leszek a működésre
ami egyelőre nem tetszik, hogy ha jól értem, akkor nincsen kikapcsolási lehetőség
ha majd lemerül az elem, akkor szétszedéskor lehet preparálok bele egy főkapcsolót -
madmike
őstag
Sziasztok!
Megvételre szemezek egy Yamaha BWS 50-el. Annyit tudni róla, hogy 30 a vége, nem pörgi ki magát.
Bele lehet nyúlni valami nagy kakiba vagy nem lehet több görgő, esetleg rugócserénél?"Az igaz, hogy a kemény munka még senkit sem ölt meg, de minek kockáztasson az ember?" - Ronald Reagan
-
Topikgazda
válasz Winchester95 #70420 üzenetére
Plusz egy a hátsó kerék tengelynél.
(#70421) suste Ja, az sajnos nincs rajta. De minimális lehet az energiaigénye így, hogy nem használod. Kb mint egy órának. Mert nálam kb már három éve rendületlenül be van kapcsolva.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz madmike #70422 üzenetére
Gyakorlatilag bármi lehet vele. Az, hogy csak 30-at megy lehet hajtás probléma is, bár még akkor is többet kéne, hogy menjen ha kutya rossz állapotban van (görgők, szíj stb).
Ha nem akar kipörögni (lehet, hogy ezért sem megy többet végre), akkor ott valami karburációs probléma lehet.(#70412) Expendable Szerintem inkább itt, a nagyrobogós topikban érdeklődj az adott típussal kapcsolatban. Lehet hogy közölük valakinek van tapasztalata vele.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz Expendable #70412 üzenetére
Közben látom, hogy már megkérdezted ott is. Akkor bocsesz.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
forandor
tag
válasz BlackPriest #70413 üzenetére
Hosszú menetes hengerfejbe rövid menetes gyertya? Ilyet is láttam már.
Peti198506
Hasonló gondokkal küszködöm most a Piaggio-val. Főtengely szimeringeket cseréltem. Karbi, légszűrő tiszta. Gyertya alig használt, szinte még új, és gyári értékű. Bár nálam nem jellemző a felpörgés.
- Melegen pöccre indul.
- Ha áll pár órát, akkor indul hidegen is, de nagyon szegényesen. Nagyobb gázt adva leáll (lehörög), és pici gázt adva lehet csak éleben tartani, alapjáratot sem tartja meg ilyenkor. Játszani kell vele míg lehet nagyobb fordulaton is használni. Ekkora már az alapjárat is helyre áll.
- Fél, egy nap állás után viszont rugdalhatom.Szerintem ideiglenes benzin hiány. Főleg automata szivatóra gyanakszom, meg a karburátorra is. Bár nálad ezek elvileg rendben vannak. Bepróbálkozom a héten az automata szivató kézire cserélésével. Ha nem válik be, akkor van elfekvőben egy bontott karbim, eléggé leharcolt, de elv. működik.
Még valami: Ha a légszűrő irányába is köpi a benzint, az annyira nem normális. Elvileg 2T-nél megesik, hogy kicsi jut belőle a légszűrőbe is. Sajnos olyan 2T motor még nem volt, aminek a légszűrője nem lett volna benzines. Membránra azért nézzél rá.
[ Szerkesztve ]
-
Winchester95
őstag
válasz forandor #70427 üzenetére
Köszi a választ, nagy segítség ez.
Nekem új a szivató is, tegnap előtt vettem.Nem tudom, belegondolva a babettába, akár egy jikov akár egy dellorto (kézi szivatós mindkettő) karbit nézve, amikor megy a szivató hidegen kb 5mp-ig kell használni, utána teligáz és jó. (Ilyenkor kap teljes levegőt.).
Most már nem pörög fel, falsot szívott egy helyen, amit már megcsináltam szóval ok.
Hidegen viszont még mindig nem indul vagy beindul de le is áll.(ugyan az a tünet mint neked).
Viszont nekem gianelli sliencer kipuf van rajta és mellé egy sportlégszűrő.(+elvileg nagyobb fúvóka, sajnos nem tudtam leolvasni csak egy 8-as számot).
Most jön a trükk 2x rárúgtam beindult, leállt, utána nem is indult.
Fogtam egy rongyot a légszűrő köré csavartam, és rárúgtam, pöcc röff.Majd kb 10mp után elengedtem, mentem vele nagyon patika minden.
Két kérdés vetődik fel:
Vajon az automata szivató lemerült akksival működik?
Mert ha rossz akksival nem megy akkor itt a hiba és minden meg van oldva.Vagy:
Akitől vettem rátett egy nagyobb légszűrőt, kipufogót, de csak főfúvókát vett bele nagyobbat, és a többit is nagyobbra kellett volna cserélni?
Ezen gyári weber karbi van, fém úszóházas.
Két hátsó index mondjuk noncs bekötve.Sajnos a gyári légszűrőházat nem adta hozzá.(jó lenne próbára).
-
suste
veterán
válasz sityupityu #70423 üzenetére
Mennyi lehet a normál alapjárat 4T/125 -nél?
Létezik hogy 2100 körül van? Most ennyit mutat melegen, de nem tűnik túl magasnak . Autóknál jóval alacsonyabb, ahhoz vagyok szokva...[ Szerkesztve ]
-
Bib
őstag
válasz Winchester95 #70429 üzenetére
A szivató működik akku nélkül. Ha kihűl a szivató, akkor alaphelyzetbe,nyitott szivató állapotba kerül. Ha jár a motor, akkor kap áramot a szivató így elkezd felmelegedni melynek hatására záródik. Tehát hidegen mindentől függetlenül szivatón van,majd ahogy jár a motor 2-3 perc alatt záródik.Ha rongyot tettél oda ,így benzindús állapotot hoztál létre, ilyen volt a babetta szivatója is.Valóban a gyári légszűrőház jó lenne próbára.Esetleg megnézni a szivató dugattyúja nem akad e, vagy szorul meg.
-
Winchester95
őstag
Tehát ha beindul a motor, a régi szivatót rácsatlakoztatom a kábelre, akkor mozognia kellene a dugattyúnak?
Megnézem hogy egyáltalan ez működik vagy sem.Azon gondolkozom, mi lenne ha vennék egy új légszűrőt.(sport, ami vízálló), és azzal próbálnám.
Hátha.
Eléggé ramaty állapotban van a mostani.[ Szerkesztve ]
-
Bib
őstag
válasz Winchester95 #70433 üzenetére
Igen áramot adsz rá, lassan mozog kb 3 perc alatt 3-4 mm-t kifelé
-
bigrock
addikt
Üdv mindenkinek!
Elnézést, ha lett volna már róla szó, de >70K hozzászólást nincs energiám végigolvasni, ezért kérdezek:
Van egy Honda Dio robogóm, ami a következő jelenséget csinálja:
Hidegen (2-3 nap állás után) nem hajlandó önindítótól beindulni, csak a berúgókart rugdosva, de azt is rúgdosni kell 1-2 percen keresztül, amíg beindul. Utána már öröm, bódottá, ha mentem vele pár métert és leállítom, simán indul 10-ből 10x önindítóval. Aztán pár nap állás után ismét megmakkan.
Tavaly voltam vele szerelőnél, gyertyát, akksit cseréltek, meg átnézték. Sajnos én nem nagyon értek hozzá, de hátha lenne valami építő ötlet.
Köszi előre is![ Szerkesztve ]
-
Winchester95
őstag
Helyzet a következő
Szégyenlem de azt hittem csak egy csavar van a karbin.(középen nagy csavar alapjárat állító).Megtalaltam egy kis sülyesztett arany színű csavart.
Gondolom ez a keverék állító.
Ha befelé csavarom több benzint ha kifelé kevesebbet kap igaz? Ez lenne a keverék állító?Betekertem kb 2 fordulatot és pöcc röff.
De le leáll néha, főleg ha kapcsolgatom a lámpát.
Van valami pontos beállítása ennek?
Pl simsonnál másfelet ki a teljes becsavarástól stb...Létezhet hogy az alapjárati csavarnál is szívhat be levegőt?
Kicsit mozog és érzem is ahogy megy a levegő pont azon a helyen. -
Topikgazda
válasz bigrock #70435 üzenetére
Automata szívatót le kéne ellenőrizni, hogy működik-e. És mivel ez nem ejtőtankos, hanem a taposó alatt van a tartály ahonnan fel kell szívnia az üzemanyagot, ezért a benzinpumpát is le kellene ellenőrizni, hogy nem engedi-e vissza.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
martillo
tag
2t robeszt Ti hogy takaritotok?
Beallhatok vele landzsas mosoba, lehet baja, kell valamire figyelni kozben?
Vagy inkabb otthon, kezzel tisztogassam? Ez esetben szinten vannamire figyelni kell?
-
forandor
tag
válasz martillo #70438 üzenetére
Simán. Szerintem nincs buktatója, főleg ha alulról felfelé nem csapatod. Bár egyszer a Gullivert megsimogattam alulról is, mert csupa olajsár volt az egész.
Most, hogy szórakozok a Piaggioval, meg kellet fosztanom szinte az összes karosszéria elemtől. Láttam, hogy mindenütt mm vastag por és homok réteg. Addig addig nézegettem, míg le nem csapattam. OK tűző napsütés volt, szinte azonnal meg is száradt.
-
suste
veterán
Ok, köszi!
És az is lehetséges, hogy olyan 5500 lenne az ideális a variátor munkájához?
Most olyan 4800-5000 között dolgozik, és így egy kicsit kevésbé dinamikusnak érzem, mint a gyári állapotban. A varió vége után 5500-tól jobban húz kicsit. Sajnos nem tudom mennyi lehetett gyári cuccnál, de akkor sokkal jobban forgott és sokkal többet is fogyasztott.
És akkor még az a kérdéses, hogy mennyi lehet ezekenek az egészséges max fordulat?
(Gyári állapotban szerintem feleslegesen sokat forgott, és végén hamar elérte azt a hangot ami már fájt a fülemnek.) -
nyogo83
Topikgazda
válasz martillo #70438 üzenetére
Van hogy meloba menet is beugrom lemosni, ha nagyon vallalhatatlan, meg van 5-10 perc alatt, minden para nelkul.
A legszurohaz szivocsonkjat bedugaszolom egy zacsival, meg figyelek ra, hogy a kipufogot ne nyomjam telibe vizzel
Aztan megkuldom nagynyomasuval, aktiv habbal, mindennel amit eppen a mosoban talalok.Utana max az ulest szoktam letorolni es mar megyek is.
-
Expendable
aktív tag
válasz sityupityu #70425 üzenetére
Semmi gond, köszönöm azért a tippet
-
macilaci78
nagyúr
válasz bigrock #70435 üzenetére
Nálam is csinál ilyet, Yamaha SPY, manuális szívató, ejtő tankos.
Pár nap állás után hidegen érezhetően nehezebben indul, főleg most, hogy hidegebbek az éjszakák. Mondjuk, én sose kínoztam az önindítót, ha nem indult első pöccintésre, rúgtam.
Most húzok neki kb 1/4 szívatót és 2-3 másodperc alatt el is kapja önindítóval, majd szinte rögtön vissza is tolom a szívatót. 2-3 hét állás után 10-20 rúgás kellett neki.
Melegen, vagy akár pár perc járás után persze pöcc röff.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz martillo #70438 üzenetére
Én az idomokat szemből, akár alulról is nyomom, de az ülés alatti részt, "motorteret" csak fentről, kb 45°-os szögben. Az eső is kb így eshet, így nem csapom bele a kipufogóba, ventibe, szűrőbe a vizet.
Viszont a mosók nagy nyomással üzemelnek, érdemes messzebb állni, nehogy lekapja a matricát, festést, esetleg megrepessze az idomot.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
mekkGyver
aktív tag
Ez így van. Csutka gáz kereszteződésig De váltós 50-es is dettó ugyanez. Két másodpercenként pakolom fel, kb. tizedmp. kuplunközökkel. Aztán kereszteződés, satufék, és mehet előröl...
Egyébként szerintem is legjobb, ha minden gyári, hiszen a gyárban sem hülyék tervezik meg a motort. Akkor érdemes módosítani egy kétüteműn, ha pl. normál kémény helyett felkerül egy jobb fajta rezó. Akkor más fordulaton fogja leadni a nyomatékot, azért kell utánamenni karbival, görgőkkel, stb.Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
mekkGyver
aktív tag
Ti hogyan használjátok a kézi szivatót? Minden gépkönyv azt írja, hogy 2-3 percig rajta kell hagyni, és nem szabad visszavenni. Én - ha pöccre nem indul reggel - indításnál ráhúzom, és utána már veszem is vissza, különben fuldoklik. Persze kb. 1-2 percet járatom még indulás előtt, de szivatóval nem tudok elindulni, mert nem húz. Vagy ez lehet hiba?
Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
Topikgazda
-
macilaci78
nagyúr
válasz mekkGyver #70447 üzenetére
Amikor már teljes szívató kell, akkor már nekem nem őszinte a motoron, hideg van...
Érdekes módon én előbb ültem volán mögött, mint motoron, ott tanultam meg (2T Wartburg és 4T Lada Samara). Érzésre, hallomásra. Ha fuldoklik, megtorpan, akkor sok, ha dadog, kevés.Most nyáron ha indulásnál kell, akkor is rögtön visszanyomom, nem volt még arra példa, hogy dadogott, vagy megállt volna. Télen, hideg időben a hang alapján fokozatosan nyomom vissza, illetve ha már úton vagyok és jó darabig nincs kereszteződés, ami megállásra kényszerítene, akkor teljesen visszanyomom, hiszen a gázkarral már én adagolom a naftát.
Autónál dettó: az útra felkanyarodva tavasszal, ősszel már vissza is nyomtam, télen megvártam az első kereszteződést, egy 3 saroknyira lévő korforgalmat. Nagyon ritkán volt olyan, hogy a 2 km-re lévő városhatárig mentem szívatóval.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
suste
veterán
válasz mekkGyver #70446 üzenetére
Már bocs, de az ikyenektől áll égnek a hajam, mikor pirosnál is nyomja neki tökig .
Minden normál, gyári állapotú gépen van értelme csiszolni, hiszen nincs 2 egyforma motor. Gyárilag egy biztos, de nem tökéletes beállitassal készül minden.
(Miből élnének a chip tuningosok? )Nálam ez így néz ki, ha a fülem nem csal sokat:
Gyár állapot:
Variátor munkapont: kb 6000-6200 1/min
Fogyasztás: 3,8-4,5 lMost:
Variátor munkapont: 4800-5200 1/min
Fogyasztás: 2,6-3 lMost mentem egy hosszabb etapot, és egyre valószínűbb, hogy 5300-5500-as fordulatot kellene belőni, és akkor lenne a legjobb.
Maximumra olyan 7000-et érzek még kellemesnek, ezen lehet nyugodtan utazni. Persze forog többet is.