- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Xiaomi Mi 9 SE - csúcsimitátor
- Milyen okostelefont vegyek?
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
Hirdetés
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
huszi.gyb
senior tag
válasz canniball #44999 üzenetére
De jó lenne ha Pesten minden robogós így gondolkodna és ennek megfelelően választana gépet!
Ez a dolog két élű... Mint 50-es robogós, ha szabályosan (60-nal ) Közlekedem [50-es szakaszon], akkor is letolnak, merthogy kis p.cs robogó. Meg könnyen mondjátok, hogy vegyetek legalább 125-ös gépet. Azt nem kérdeztük meg, hogy a keret max. 250, vagy ha van értelme, akkor tudja-e növelni.
Egyetértek, hogy ha tudja, vegyen 125-öst. De legyünk tisztában az árakkal.
B125 jogosítvány: 34 000Ft (Ha minden elsőre megvan).Átíratás, ahogy mondtátok ~30 000.
125-ös robogóra mindenképp vennék kabátot, térdvédőt, és egy bukót (utóbbit feltételezzük, hogy van).
Legyen némi tartalék pénz az első szervizre.És ~200 000Ft környékén ki lehet fogni, de számolni kell azzal, hogy mondjuk 10 robogót meg fog nézni. Ha ez még Budapesten belül történik meg, akkor is 10-20 000Ft-ban benne lesz. (Tapasztalat, A1-es gépek nagyon lerúgottak tudnak lenni, a sok idióta 16 éves tulaj miatt... )
Egyik ismerősöm keres most 125/50-est. Azok közt is 150 körül vannak normálisan (=nem akarnak szanaszét esni).
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz SzlobiG #45003 üzenetére
Kötelező hogyne lenne rá...
125-ös robogóra mindenképp vennék kabátot, térdvédőt, és egy bukót
huszi.gyb: miért, az 50-es robogóra nem kell semmi védőfelszerelés?akkor is letolnak, merthogy kis p.cs robogó
Ezért kell 70-nel menni, és otthagyni őket a retekbe. Ha meg nem tudja a
gép, akkor nagyobbat venni... Tudom, hogy nem triviális, mert azért egy
>200K-s kiadás nem összemérhető egy <100K-s kiadással... De ha lehet,
akkor megéri. (Tudod én pl. mit nem vennék: 200K körül egy 50-est.)HGabor89: 200 körül nehogy 50-est vegyél szerintem. Az "pénzkidobás".
huszi.gyb meg nem az a 110 kg-os alkat. Még jó, hogy alatta a Tact is
repül... Amúgy nem is gyorsul olyan rosszul, csak sajnos kevés a vége...
(Persze, azzal a futóművel, beleértve a 10"-os kerekeket is, nem is lenne
életbiztosítás 70-80-nal repeszteni a "vajsima" budapesti úthálózaton...
Még a Maja 12"-os kerekei sem hatalmasak, és a felfüggesztése megérzi
a nagyobb zökkenőket. De azért lehet neki küldeni egy értelmes tempót.)[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Something_ #45005 üzenetére
Ez esetben, érdemesebb nagyobba nézegetni, de jogsival, átírással 200-ért nem találsz. Egyetértek a többiekkel, hogy 200k egy 50-esért?
Én csak magamból indultam ki, hogy 75 000-et(+felszerelés) megengedhettem magamnak. Nyilván jobb lenne a 400e Ft-os keret, de amíg nincs...Ha belefér az, hogy <100-zal kitolod a keretet, B125. Csak vigyázz, az alsó árkategóriában sok a széthullott darab.
DigitXT: Tudod, hogy én 50-esen is térdvédő+bőrkabátban járok... De rendszeresen kapom a kérdést: Milyen motorod van?
-Kis 50-es robogó
Jaa azt hittem valami komolyabb, így a bukóból, meg a felszerelésből...Mivel az emberek nagyon nagy százaléka még nagyobb gépekre se öltözik fel... És 60-nál még megúszhatóbb egy esés, mint 100-nál. Csak erre akartam célozni.
SzlobiG: Csak akkor nincs rá kötelező, ha nem kötsz. Nekem évi ~3000Ft a kötelezőm, adóval. Ami viszont tényleg nincs rá: fedezetlenségi díj. (szemben minden más, rendszámossal).
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
Szerintem inkább magára az átírásra gondolt. Mint kötelező kiadások.
Ettől függetlenül a budapesti forgatagba, nagydarab ember alá én nem
javasolnék senkinek 50-es robogót, az előbb is felsorolt okokból. Azon
kívül, hogy én is próbáltam... Sőt. 4T-t. Na az végképp nem ment. Úgy
30-ig még egész jól gyorsult (LOL), utána viszont 60-ig agyhalál volt.
Mondjuk elment 2L-ből 100-on, vagy valami ilyesmi: max. 2,5 volt talán.125/50-nel meg nem nyerő. Ahogy Hofi mondta: "mégegyszer nem."
(Főleg jogsi nélkül! Mert onnantól bármilyen balesetet rád verhetnek...)---
Jaa azt hittem valami komolyabb, így a bukóból, meg a felszerelésből...
Ezt én is megkaptam, mikor mentem a "robihoz" a céges garázsban.
Hogyaszondja: azt hittem, a CBR-hez mész, mert ahhoz vagy öltözve...
Én meg mondtam az emberünknek, hogy ha vki elüt, akkor megkérdezi,
hogy min ültem? Azzal amúgy nem értek egyet, hogy 100-ról nagyobbat
lehet esni. Mármint igen, nagyobbat lehet esni, csak azért, mert a motor
tud 100-zal menni, még nem kell neki végig koppig húzni a gázt... Ennyi.Lényeg: ha van védőfelszerelés, és elsődleges a jó gyorsulás, meg a 70,
és esetleg valamivel fölötte való haladás egy 100+ kg-os embernek, meg
esetleg az sem baj, ha nem zabálja le az ember gatyáját: 125 4T (Pont.)
Drágább megvenni! De hosszabb távon megéri.* És nem igazán tudok rá
50-es alternatívát mondani. (Kihegyezett 2T 50 mehet jól! De az kajál is.)*: igen, még a B125-ös jogsival együtt is, szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
Something_
őstag
válasz huszi.gyb #45007 üzenetére
A plusz 100e miatt nem jön be a 125 így első körben, plusz említettétek, hogy az olcsóbb darabok le vannak rúgva, szóval simán bele lehet futni egy 100e-es szervizbe, így már plusz 200-nál vagyunk, ami a duplája a keretnek. Nem anyagi keret ez, hanem inkább az esszerű keret. Nem szeretnék rákölteni 200-250-nél többet.
DigitXT: ez azért érdekes, mert az SR50 DiTech nekem full elfogadható volt és ez is 50-es. Nem akarok én rajoskodni a városba, nem akarok cikázni és 2 perccel előbb A-ból B-be érni. Csak egyszerűen eljutni úgy, hogy nem kell beállni az autós társak mögé a sorba az Örs vezér téren és nem akarok 30 perc alatt elmenni a Stadionokra. Inkább el akarok cikázni 20-30-cal a sorok között, majd beállni középre és elhúzni előre egészen az Oktogonig :-)
Erre keresek robogót, de szerintem a 125-ös az anyagiak miatt kiesik.60 km/h és 150 km/h sebességre pedig ott van a 328-as 193 lovas coupe-m
DigitXT: látom szerkesztetted a hsz-t. A kevesebb fogyasztás 125 és 50 között nem fontos nálam. Most 13 litert eszik az autó, fizetni kell bent a parkolást meló előtt ha nem érek be 50 perc alatt. Ha beérek 50 perc alatt, akkor meg beállok a fizetett őrzött parkolóba.
Szóval mindenképpen a pénzem töredéknél vagyok egy robogóval ami "sokat" eszik, azaz a 2,5 liter helyett mondjuk eszik 4 litert.
E mellett még többet dob a latba nálam, hogy nyerek minden nap 1-1,5 órát, ami ugye a szabadidő és megfizethetetlen :-)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz SzlobiG #45010 üzenetére
Hátőőő... Műszaki 2 évente 10K, súlyadó meg évi 2K körül... Azért nem a világ.
Elvitázunk itt, és nem írod, hogy neked 125@180-as rendszámos géped van?Szal én biztos nem vennék ilyet.
Ezzel egyetértek! Azért a 6-7 paciért nem éri meg tökölni a rendszámmal, jogsival.
Kétszer annyiért már talán igen. Szerintem. Sajna a B125 ccm-ben is limitál, noha
"kimaxolni" még a 180-as Maja is pont tökéletes lenne. 11 kW, normálisan megy...
(Nem seggrakéta, az a Velvet 400.)[ Szerkesztve ]
-
canniball
nagyúr
válasz huszi.gyb #45002 üzenetére
"Mint 50-es robogós, ha szabályosan (60-nal ) Közlekedem [50-es szakaszon], akkor is letolnak, merthogy kis p.cs robogó."
Én emiatt nem tollak le. Attól viszont fel tudnék robbanni amikor a lámpánál a robesz elém áll (látszik rajta hogy csak a lélek tartja egyben de megteheti hát természetesen él a lehetőséggel) utána meg malmozzak amíg értelmes sebességre fel bír gyorsítani. Ennél már csak a bicikliseket szeretem jobban... Félreértések elkerülése végett ofkorsz nem a kétkerekűekre fújok, a szöszmörgő autósokat ugyanúgy utálom.https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
kcsa
veterán
válasz SzlobiG #45010 üzenetére
Injektoros 50-esek híre gondolom nem alaptalan, én meg olyat nem vennék, főleg hogy hasonló árban van. (persze: HA nincs karbantartva, akkor... dehát használt, ki tudja milyen).
Mindegy, ha kolléga 50-eset akar, akkor ebből az árból azért már tud válogatni is. 4T nagy ívben kerülendő ez viszont fix (DigitXT említette a fogyasztást: 50/4T városi forgalomban többszörösen tesztelve 1.8L/100km, cserébe az Ikarus 260 is legyorsul emelkedőn kézifékkel )
Viszont én ehhez nem értek, ilyet nem is tudok ajánlani, átadom a terepet
-
SzlobiG
félisten
válasz DigitXT #45011 üzenetére
"Hátőőő... Műszaki 2 évente 10K, súlyadó meg évi 2K körül... Azért nem a világ."
Erre a választ is leírtad helyettem.
"Ezzel egyetértek! Azért a 6-7 paciért nem éri meg tökölni a rendszámmal, jogsival.
Kétszer annyiért már talán igen."Egyszerűen nem éri meg szerintem se szarakodni vele, ha már B125, akkor az mennyen is jobban mint egy injektoros 50-es érezhetően és legyen 10kw körül arra már azt mondom, hogy megérte az 50-es helyett.
Minek írjam tudja, hogy olyanom van.
(#45013) kcsa 50-es 4T valóban a kerülendő kategória.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Something_ #45009 üzenetére
Tökéletesen megértem az érveidet. (Szabadidő / kevesebb fogyasztás.)
Mondjuk ha 5 lityót bekér egy 2T 50, és csak 3-at egy 4T 125, azért az
szintén számíthat. Oké, a 13-hoz képest bármi kevesebb. Meg ezekkel
nem fogsz 150-nel repeszteni (mondjuk ilyenről szó sem volt), csak úgy
gondolom, hogy nagydarabként hamarabb felveszed a forgalom ritmusát
egy közel kétszer-háromszor erősebb géppel. Az a nem mindegy.Viszont ha az SR50 "tökéletes" volt, akkor nincs más hátra, mint venni
egy SR50-est. Csak ugye az olcsó volt. Ezért szarráment. (Vagyis úgy
fogalmaznék, hogy rá kellett volna költeni arra is azt a pénzt amit írsz.)Most akkor egy drága SR50-est keresel, hogy tovább kibírja, vagy most
fogod rákölteni azt a pénzt egy olcsóra, amit az előzőre költhettél volna?Egyébként egészen addig mondja valaki, hogy mennyire "tökéletes" egy
50-es gép mindenre, amíg nem próbált egy nagyobbat... Utána már nem
szívesen ül vissza a kicsire, és él együtt a (teljesítmény)hátrányával...
Az a rengeteg pizzafutár, rendszám nélkül tipikusan nem 50-es motoron
ül. Csak úgy csinál, mintha. Erről azonban megírtuk, hogy lebeszélnénk. -
A-Bag
tag
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem! Folyamatosan lemerül az akku a motorban (F12), és ma kimérve, csak 10V töltés megy vissza az akkura, még akkor is ha minden világítás le van kapcsolva. Mivel lehet a gond? Köszönettel!
-
DigitXT
félisten
Annyit beszélünk az 50 4T-ről, meg a 2L fogyiról, hogy egész visszasírom.
Oké, hogy játékmotor, de azért poén volt, na. Mondjuk az autók közé menni...
Az annyira nem volt poén. De a környékünkön, kis forgalom mellett szöttyögni!
Egyszer még virágföldet is szállítottam vele. Nagyon nagy volt. Keresztben a
lábtartón, tehát én már nem fértem oda: nosza, előre mint egy csopperen... És
ezt full beöltözve, gerincvédő/kabát/kesztyű/csizma/minden. Tavaszi melegben.
De jól szórakoztam. Kb. 5 éve már ennek. (Akkor még nem voltam 100 kg:
talán még a protektoros motorosgatyám is rajtam volt, ami ma nem jön rám.)A-Bag: nem akarok hülyeséget mondani, de úgy 14-15V körül biztos.
Ha már ott is csak 10V van, akkor a generátor a rossz, és vagy javítandó,
vagy cserés. Ehhez annyira nem értek. Ha viszont jó a generátor, akkor a
feszültség szabályozó a "kukás". (Bár azt is mondják, hogy lehet javítani.)[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #45019 üzenetére
A generátorból még váltófeszültség jön ki, a motorokon és robeszokon az egyenirányító a feszültségszabályozóval egybe van építve.
Szerk: javítani könnyű volna a fesszabot, ha a gyártó nem öntené ki - levakarhatatlan - műgyantával.
szerk2: dehogynem lehet, csak a tirisztoros, söntszabályzó fesszabok jóvoltából ott nem szép szinusz van, hanem mindenféle borzalmas jelalak, amit viszont egy szokvány kéziműszerrel nem lehet korrektül megmérni, oszcilloszkóp kellene. Szerintem egy próbaizzóval jár a legjobban, amit még a fesszab elé ideiglenesen beköt (valami nagyobb wattosat), annak tökmindegy a jelalak... De nem akartam feleslegesen okoskodni.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
kcsa
veterán
válasz DigitXT #45019 üzenetére
Jártál 4T 50-el? Én csak egy-két próba erejéig, de az is sokkoló élmény volt hogy mennyire nem megy
A VR-ből amúgy 14V felett kell kijönnie (ideális esetben, emelt fordulaton 14,2-14,5V között valahol, alapjáraton valahol 13,5-6 körül jellemzően). Generátor pedig háromfázisú szokott lenni, fázisonként mérhető váltóáram feszültsége is emelt fordulaton, de a tekercs ellenállása is mérendő leállított motorral, úgy kizárható a zárlat vagy szakadás.
De még akkuhibát is feltételezek, cellazárlat mintha tudna ilyet csinálni, de ebben bizonytalan vagyok
De ha benéz ide Brogyi, valószínűleg ennél többet hozzá tud tenni még
-
DigitXT
félisten
Jaja. Ráadásul - relatíve - nagytestű volt. Valamivel el kellett mennem
az oktatásra, nem akartam BKV-n cipelni a motoros felszerelésemet.
Aztán ahol bérelni lehetett, ezt adták. Rendben volt amúgy...! Csak nem
ment: klasszikus példája a "keveset eszik, viszont nem megy" típusnak.Többihez nem tudok hozzászólni... (10V körül lehet cellazárlat, ezt én is
megtapasztaltam egyszer a Majával, de nem biztos, hogy a VR-ből is az
jön. Azt külön kéne megmérni, gondolom... Akku nélkül elketyeg a gép?) -
Grillo
senior tag
válasz Something_ #44997 üzenetére
B125 megvan 2 hét alatt, ha nagyon sietsz, a kérdés, hogy a forgalmi vizsgára mennyire vannak betelve a helyek.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz canniball #45012 üzenetére
Ezzel a hozzászólással egyetértek.
Nem mondtam, hogy te tolsz le, de sok f@sz akkor is, mert kis robogó. Rendszeresen azon szoktam röhögni, hogy legyorsulom a kocsisort. Annyira lassan indulnak (autóval is agyf@szt kapok), de 50 fölött, esélytelen vagyok. Ahhoz gyenge a gép. Persze ezt kihasználva a barom akkor is előz, ha jönnek szemből. (Ez még a kisebb baj, mert 100zal elmegy mellettem észre se veszem. De sokszor 5km/h különbséggel, mert fél a csekktől... Na ezért akarok én nagyobb gépet.És ezért mondom ha belefér, vegyenek. Mert az jobb ilyen szempontból. De ha nincs normális robogóra pénz, akkor inkább ne vegyen 125-öst.
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz SzlobiG #45028 üzenetére
Neked B125-öd van?
huszi.gyb: én nem letolnálak, hanem megelőznélek. Kilométerekről
kiszúrom a 2T-t, és ha nem muszáj (), nem állok be mögé.5km/h különbséggel, mert fél a csekktől
Az viszont egy idióta, akit seggbe kéne rúgni. Egy tisztességes
előzéshez KELL a megfelelő sebességkülönbség. Ha tökös, hát
lépjen oda, és az előzés ideje alatt vállalja, hogy pont trafizzák...
Ha nem tökös, akkor maradjon le, tartson követési távolságot.[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #45029 üzenetére
Jogos, minden szava. De a sok birka nem ezt teszi. Ezért mondom, hogy veszélyesebb a kicsi, mint a nagy... Legyen meg a szerviz, és mint szakmai igazgató [Lol] majd csak-csak összejön egy nagyobbra
SzlobiG: Én se tudtam. Üdv a klubban. Bár nálam még A1-nek hívták, és jóval drágább volt És használtam 2 hétig...
DigitXT: Már ha nézik a 180-as hengert... Anno mondtam, hogy Majádat A1-esíteni kéne, aztán vissza a henger. Nézd meg hány 50-es megy 70-80-as hengerrel... Azokért se szólnak. A 125öst még kiszúrják, de a henger cserét...
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz SzlobiG #45030 üzenetére
Akkor rá fogsz b*szni a 180-as hengerrel. Engedély nélküli vezetés, blabla...
huszi.gyb: legyen meg a fékem, meg az A2-d, és lesz egy tesztvezetésed.
Mondjuk 1 hónapos. Ha nem tetszik, visszaadod, meghirdetem szevasz.
De van behűtve itt egy zöld Monster, szóval szerintem tetszeni fog, hehe.Bár lehet, hogy bogyót kéne kérdeznem, nem tud-e hangtompítót legyártani,
ha esetleg túl harsánynak találnád a dolgot. (Műszakit megoldom, ne félj.)[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #45032 üzenetére
Itt nem a tetszésen - illetve nem tetszésen van a hangsúly, hanem, hogy egyetem mellett hogyan tudom kifizetni. Pont ma néztem meg, az előző félévem ~50 000-be került Államilag finanszírozotton. Csak az, amit a sulinak fizettem... De majd privátban megbeszéljük, mert van ám itt A B és C terv is
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #45033 üzenetére
Úgy, hogy tanulsz, mint az állat, semmi UV díj, meg kredit újrafelvétel,
és még ösztöndíjad is lehet, amiből már kijöhet egy havi törlesztő...
(Tudom, befogtam: 2-es voltam analízisből. Az első fizika vizsgámon
kivágtak, mint azt a bizonyos macskát. Pedig előtte nagy spíler voltam
fizikából, csak hát az egyetemi szinten kicsit más volt hozzá a matek.)SzlobiG: majd el ne felejtsd megemlíteni nekik, hogy itt van ez a fasza
kis kipufogó, tessék meghallgatni, hogy hány dB a 180-as hengerrel!
Ha halmozni akarod az élvezetet, kölcsönadhatok xenont is a vizsgádra. -
csongi
veterán
válasz Something_ #44990 üzenetére
En meg a 250 kategoriat javaslom, a110 kb hoz plusz a ruhazat es szallitasi targyak.
Egy jo blokk 3liter korul elmegy. Pakolhatosag es egyeb elonyok. Uzemeltesi koltsege par % al magasabb mint a 125. Egy A2 jogsi ami drgabb. A motor es egyeb alkatreszek araiban minimalis az ar elteres. En ebben gondolkoznek. -
AndrewTdi
addikt
-
longwild
aktív tag
Sziasztok!
Motorgumi cserére és azt hiszem egyéb szerelésekre is ajánlom a Szentendrei úti társaságot. Tegnap voltam náluk, gyorsan, igényesen dolgoznak ÉS átnézik a motort. Hogy miért emelem ki?
Mert 1,5 hete voltam márkaszervizben és a leadott hibalistám mellé kiemeltem, hogy egyébként is nézzék át a motort. Nos tegnap kiderült, hogy a kormánycsapágyam lassan cserés lesz... A legszebb, hogy 1,5 hete is olyan munkát végeztek a gépen, amihez egyébként is le kellett bontaniuk az egész elejét. Gondolom a csapágy cseréje +15 perc lett volna és elég lett volna egyszer kifizetnem a legózási munkadíjukat.. Arggh....
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
Kabát javítás témában tudtok valami jó helyet, szabót akármit?
A gyárilag bevarrt gumi karikák közül egy elszakadt és cserélni kellene.
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
huszi.gyb
senior tag
Na ha már beszéltünk itt, hogy miért nem jó Budapestre az 50-es robogó... Ma találtam egy apróhirdetést. Budapesten keres 25 000Ft-ig Babettát
www.dongosofor.hu
-
kcsa
veterán
válasz longwild #45045 üzenetére
Itt biztosan elvállalják, volt komolyabb kabát-átalakítás is