- Fotók, videók mobillal
- MIUI / HyperOS topik
- Franciaországban nyit a Honor 200 Lite
- Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Na, még egyszer, csak ezúttal OnePlus Open néven
- Telekom mobilszolgáltatások
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- iPhone topik
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
csurgoi
aktív tag
Ajánljatok YAMAHA Neos-hoz50 ccm-es és 2003 évj.) valami jó hajtóműolajat.
Illetve milyen gyertya és légszűrű való bele?https://500px.com/stevetailor https://www.flickr.com/photos/128564341@N08/
-
MrChef
aktív tag
Szívat a szívató! Most már megeszem a kalapom, ha nem emiatt indul nehezen a robogóm.
Valamelyik videóban úgy indítja a robogót a pofa, hogy befogja a szívató tetejét. Adott motoron a légszűrőház mellett van, kifelé néz. Én ilyet nem találtam a saját robogómnál. Gondolom, ehhez az ülés alá kellene benéznem. Mi mindent érdemes küszködnöm vele? Vagy vegyek új automata szívatót, netán alakíttassam át manuális szívatóra? (és persze megint ráköltök egy valag pénzt... Érdemesebb volna már szétszedni darabokra és másfélszer annyit hoznának az eladott darabok, mint egyben?) -
addikt
válasz MrChef #71753 üzenetére
Tartsd (viszonylag) meleg helyen éjszaka, nekem csak ez segít Pedig így du. munkából hazafele indítva egy rúgásra indul Olvastam egy cikket, a 2t miért indul nehezen, valami olyasmi, h a benzin gőz lecsapódik a hengerbe (meg mindenhol) a hideg hatására. Ha megtalálom linkelem ide.
Ááá, meg is van. A lényeg:
Miért is van szükség valójában a szívatóra vagy más néven dúsítóra?
A hideg alkatrészek miatt. A beszívott benzin részecskék a hideg felületeken kicsapódnak, több milliméteres cseppekké válnak, a motor kihűlése után nem alkotnak egy elegyet a levegővel. Ilyenkor már nem a hagyományos, jól begyújtható "permet" található a szívótorokban. A kétütemű motoroknál fajsúlyosabb a hidegindításkori szívató ráadása, mint a négyüteműeknél. Ennek az az oka, hogy a 4T motorok dugattyúja és a karburátor között csak egy szívócsonk és egy szívószelep van, a 2T motorok forgattyúsháza viszont egy jóval nagyobb összefüggő felület, amin ki tud csapódni a benzin. Természetesen miután már jár egy pár perce a motor, s már elindultunk, a "még tegnap este" bekerült benzin részecskék felszabadulnak, leválnak a szívócső faláról. Ezt nagyon jól észre lehet venni, mikor az első nagy gáznál a motor egy pár másodpercig "darál" és füstöl. Ilyenkor az van, hogy a motor eleve kap üzemanyagot a karburátorból, de ezen felül "kitisztul" a karterház is és a nagy gázadás miatti magas fordulatszám és légnyelés minden fölösleges üzemanyag molekulát leránt az alkatrészek felületeiről. Ez nyilván kellőnél több üzemanyagot jelent, ezért füstöl a motor azon az első 50 méteres szakaszon.[ Szerkesztve ]
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
BlackPriest
őstag
fékbetét és féktárcsa csere esetén mekkora fékhatásra számíthatok az elején, illetve mikor (hány intenzívebb fékezés után) lesz teljes a fékerő?
köszi!
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
BlackPriest
őstag
bocsi, dupla
[ Szerkesztve ]
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
suste
veterán
Tiszta gáz, hogy új robogóknál is ennyire nem figyelnek a kidolgozásra a variátornál: [link]
Vagy csak a tuning variátorok eladását készítik elő?
Pont én is ugyan ezeket a problémákat/hibákat tapasztaltam, a szíjpályákon már dolgoztam is kicsit (még csak pár tizedet, de ha jól néztem akár 1mm-t is levehetek, hogy teljesen kifusson a szíj), de éreztem, hogy a görgőpályát sem úszom meg. Hiába teszem lehetővé, hogy megfelelően meg tudják közelíteni egymást a tárcsa és a dob, ha nincs ami kitolja odáig ......
Az még eszembe jutott, hogy esetleg lehetne próbálkozni nagyobb átmérőjű görgővel, de mivel az enyémben 20x15-ösek vannak, így csak a 21x17-esből (vagy 20,9x17?) lehetne "kifaragni" megfelelőt (másik jó méretet nem láttam). -
Topikgazda
válasz csurgoi #71752 üzenetére
A manual elméletileg 10w30-as olajat ír bele de én tuti, hogy nem raknék ilyet bele (sokszor volt már téma ez itt). Egyébként bármilyen jó minőségű hajtóműolajat belerakhatsz. Egy olyan egyszererű szerkezet kenéséről beszélünk mint a faék, nem kell túlbonyolítani.
NGK BR8HS gyertya való bele. természetesen választhatsz más gyártót is (pl Denso) ezekkel a paraméterekkel. Csak ott más a számozás, de van "átváltó" táblázat.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz BlackPriest #71755 üzenetére
Szerintem nem pár intenzív fékezés, hanem jó pár km kell mire teljes hatásfokkal fog működni...
(#71757) suste Multivarioknál is elő szokott fordulni, hogy túl hosszú a csapszeg amiből aztán 1-2 mm-t le kel szedni síkköszörűvel.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
suste
veterán
válasz sityupityu #71760 üzenetére
Hát egy tuning variátortnál szégyen gyalázat, ha nem csinálták tökéletesre!!!
Jó drágán adják, aztán még faragjad otthon
Egy csapszeget ráadásul elég balfaszság túl hosszúra hagyni, hiszen akkor esély sincs hogy elég közel tolja a dobot. Akkor inkább már rövidebbet adjanak, max adnak pár darab hézagolót, ha gond lenne alapjáraton.(#71761) MrChef
Amikor már letetted télre, akkor felesleges beindítgatni, meg melegen tartani
Lehet nem így gondoltad, de így is lehet értelmezni amit írtál(#71764) lbence
A videó címében ott a "Click" (és a 125 is), és a végefelé látszik a műszerfalon a Honda jel[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
-
suste
veterán
válasz sityupityu #71766 üzenetére
Nem kötekedni akarok, de azért a "könnyen" az elég túlzás. Főleg ha normális, egyenes felületet akarsz. Gépi megmunlkálásra elvinni megint nem olyan egyszerű, és még költséges is. Persze ha van otthon eszterga vagy CNC....
A hézagolókkal játszani, na az tényleg könnyű. -
Topikgazda
-
suste
veterán
válasz sityupityu #71768 üzenetére
OK, kérem a címet!
Csak pár tizedet akarok leszedetni a dobból és/vagy a tárcsából. Vagy nem akarnak vele foglalkozni, vagy jó drágán (többért mint amennyibe van az egész variátor). Szóval marad a csiszolóvászon
Kicsit érthető persze, mert mint tudjuk szakmunkásból alig maradt itthon, és azért csak be kell fogni az alkatrészeket.....szóval megy vele az idő...
Persze ha vidéken van valami ismerős, akkor azt el tudom képzelni akár ingyen is (ha nekiáll ), de tudtommal sajnos ott se nagyon megy már ez az "add ide gyorsba megcsinálom"(#71770) siti
pedig ebből én csak ennyit látok: "ALL NEW CLICK 125i"[ Szerkesztve ]
-
siti
senior tag
ดูกันสดๆ ปัญหาของชุดชาม ALL NEW CLICK 125i และการขูดชามไล่เม็ดสดๆ
hát nem tűnt föl.
amúgy hogy jut el az ember ilyen videókhoz, mert ha még csajos lenne, akkor megértem, hogy bárhonnan 3 klikk.amúgy ez hátsó kereken méri a sebességet? nálam nem pörög a mutató, ha húzom neki sztenderre rakva
[ Szerkesztve ]
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
Topikgazda
-
suste
veterán
válasz lbence #71772 üzenetére
a 125 a másik fórumozónak szólt, aki 45km/h-ról írt
egyébként variátoros videókat szoktam mostanában nézegetni (unalmamban )
"gy6, 125, variator" ezeket szoktam a keresőbe írni, és youtube-on utána dobott fel sok orosz filmet, majd ilyeneket is
ami nincs youtube-on, az valójában nincs is -
xxxx.x
tag
válasz BlackPriest #71755 üzenetére
Az intenzív fékezést az elején kerüld!!
Megég a betét, felkeményedhet és megeszi a tárcsát. -
perge666
veterán
Szép jó napot.
A Derbi Predator robogóhoz kellene egy kis segítség.
Ugyebár önindító csak krákog,ezért rúgásra indul.
Hidegen indul szépen 2-3 rúgásra,ekkor 5-10 másodpercig jóval magasabb az alapjárat,de ha a szivatót tolom vissza akkor áll szépen befelé.
Nem is ezzel van a gondom,hanem a melegindítással.
Hiába rugdosom,gázadás nélkül nem indul be,de gázzal is 3-4 alkalom után.
Van alapjárat is rendesen,megy is,csak nem értem hogy melegen miért csak gázhúzásra indul ráadásul nem is egyből.
Légszűrőt kitakarítottam amikor megvettem.Gyertya probléma nem lehet esetleg?
Vagy ez karburátor?Egyik ismerősöm állította,de nem lett változás.Még annyi hogy akitől vettem 1:40-es keverékkel teletankolta mert nem bízik a különolajzásban,pedig jó az is,és füstöl is a motor tőle mert még mindig van benne kb.1 liter.
Direkt ki akarom járni belőle a keveréket,addig nem akarok rátankolni.
Tegnap emiatt mentem el vele motorozni,ülés alá beraktam 2 liter tiszta benzint,de ez a csodajárgány szerintem termeli az üzemanyagot. -
Topikgazda
válasz perge666 #71775 üzenetére
Nekem is volt már több olyan gép ami melegen csak gázadásra indult be. Valami karburációs dolog lehet, de hogy mi pontosan az passz. Ha 4T lenne, akkor lehetne még szelephézag probléma is. Én nem foglalkozom vele, nem könyvelem el hibának.
Aki működő különolajozásra meg bekevert benzint önt az no komment. Ha ennyire nem bízik benne, akkor kösse inkább ki.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
perge666
veterán
válasz sityupityu #71776 üzenetére
Az oké hogy gázadásra indul,de az aggaszt jobban hogy 3-4 rúgás mire beindul.
Jó az is igaz hogy már 19 éves a kicsike......
Igen ez 2T.Akitől vettem annál 2 hetet volt,ő amolyan kupec,mindig cserélget,ad-vesz,ismerem a tagot évek óta,ez a moci azért lett tőle megvéve mert teljesen gyári mindene,és a papirjai is megvannak amit anno a szalonba adtak hozzá a szervízzel mindennel együtt.
Így is használható a moci,csak gondoltam ha apró beállítás,ficsőr a titok nyitja akkor ti biztosan tudjátok,de akkor használom így.
-
suste
veterán
válasz sityupityu #71776 üzenetére
Szia!
Van esetleg tapasztalatod 125/150-essel (vagy másnak) henger csere ügyben?
Gondlkodtam, hogy jövőre mégsem adom el a Benellit, ha már így kiismertem, és szép lassan elérem vele azt az utazási tempót, amit szeretnék. (Tegnap már 7100-nál meg volt a 80km/h )
Viszont megpróbálkoznék majd egy nagyobb hengerrel, de nagyon eltérő infókat találtam.
Qmi152/157 ha jól értelmeztem akkor teljesen komatibilis, tehát csak simán rá kell húzni a 150-es (vagy akár nagyobbra fúrt) dugót/hengert/hengerfejet.
Qmi153/158-nál viszont ha jól láttam a tőcsavarok helyei eltérnek, és még a Qmi152/157-tel sem egyeznek .
Szóval nem tudom, hogy akkor van-e bármilyen esélyem Qmi153-ra nagyobbat tenni?
Köszi, ha tud valaki valami infót ezekről!!![ Szerkesztve ]
-
GEPESZ66
veterán
Keeway Fact 50 2T robogó dekliját kell leszerelnem tisztítás, zsírzás végett, mivel a berúgókar lassan jön vissza.
Van valami buktató, vagy csak a csavarok kivétele után leemelem?
A belsejét féktisztító spray-val gondoltam kitisztítani, majd EP2 zsírral bekenyni. -
Topikgazda
-
Topikgazda
Passz. Ilyen 4T robogóknál még nem raktam a gyáritól eltérő hengert fel, nem tudom, hogy milyen eltérések lehetnek pl a tőcsavarnál...
(#71779) GEPESZ66 Jó úgy ahogy leírtad. Először lehet, hogy kicsit nehezen fog lejönni, de semmiképp ne feszekesd csavarhúzóval mert tönkre vágod a peremet. A zsír oké, de csak finoman. És nagyon ügyelj arra, hogy szíjra variátorra stb ne kerüljön semmi sem.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
suste
veterán
válasz GEPESZ66 #71779 üzenetére
nekem a dekni le/fel rakásban az szokott segteni, ha a berugókart lelazítom, de éppen csak rajtahagyom, és miközben húzom le a deknit, közben mozgatom a berugókart le/fel
de lehet hogy nálad külső körmös a berugó, ott egy kicsit más, de ha a tengelyt mozgatod, akkor legalább azon nem ragad meg -
perge666
veterán
válasz sityupityu #71780 üzenetére
Ma vagy Holnap megmérem,legalább tudni fogom hogy áll a henger.
-
gabe_
őstag
válasz GEPESZ66 #71784 üzenetére
Az enyémnél én nem mertem szétszedni a racsnis részt, úgy pucoltam meg egyben. Van benne egy rohadt erős rugó (ami visszahúzza a berúgókart a helyére), attól is féltem, hogy elrepül szétszedéskor, de inkább attól, hogy hogyan bírom majd visszarakni felhúzva.
Sovány szakácsban sose bízz!
-
Topikgazda
-
perge666
veterán
válasz sityupityu #71790 üzenetére
Oké.
-
suste
veterán
Na ma megcsináltam a linkelt videóban is szereplő összes módosítást.
És nyugodt szívvel mondhatom, MEGÉRI a kínlódást!!!
A szíj kifut teljesen, így szép egyenletesen gyorsul. Ezeket az értékek mértem összerakás után:
-60km/h -> 6000-es fordulat
-70km/h -> 6400-as fordulat
-80km/h -> 6400-as fordulat (szóval itt még mindig dolgozott a variátor , előtte ugye 60 után már csak a motorfordulat volt)
Közelben csak 70-es táblás szakas van, így többet nem is próbáltam.
Kicsit kevésbé dinamikus 60-80 között, de legalább nem is forogja szét magát .
Mindent kéziszerszámokkal csináltam (reszelő, csiszolóvászon, akkus fúró+marófej), így messze nem lett tökéletes a görgőpálya. De így már el fogom vinni az új variátor szettemet egy gépműhelybe a télen (még ha drága is lesz), és a mostani alapján megcsináltatom egyszerrre az összes módosítást, így azért jobban megéri majd..... -
big-J
őstag
Segedmotornal van ez a futofelulet melyseg megkotes ami motorra 1.6mm?
-
GEPESZ66
veterán
Keeway Fact 50 2T dekni csavarjait kivettem,de meg sem mozdul.
Hogyan tudom levenni?
Valahol alá lehet feszíteni?[ Szerkesztve ]
-
forandor
tag
válasz GEPESZ66 #71795 üzenetére
Ha még mindig rajta van:
1. Győződj meg arról, hogy minden deknicsavart kicsavartál (berugókar mögött, légszűrő, ...).
2. Két kézzel megfogod a deknit, az elejénél és a végénél.
3. Elkezded magad felé húzni, és közben lefelé felfelé mozgatni.
4. Ha nagyon makacs, akkor kézzel finoman ütögeted a tetejét, és az alját felváltva. Esetleg még gumikalapács. De ennyitől már le kell jönnie. -
husansze
újonc
https://www.aliexpress.com/item/50cc-70cc-90cc-110cc-Engine-Racing-AC-CDI-Box-Ignition-Coil-Regulator-Rectifier-Solenoid-Relay-For/32500232142.html?shortkey=nMRVFfUJ&addresstype=600
Sziasztok.
Ezzel kapcsolatban valakinek tapasztalata?
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Hosszú idő után újabb előzetest kapott a Gothic Remake
- Xbox tulajok OFF topicja
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Hivatalosan is bemutatkozott a Kingdom Come Deliverance 2
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Rövid teaser trailert kapott a Dragon Age: Dreadwolf
- Fotók, videók mobillal
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban