Hirdetés
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
siti
senior tag
-
BlackPriest
őstag
hozzájutottam egy jobb komplett futóműhöz a kis supermotohoz, ami eléggé törődést igényel. kit javasolnátok? kárászyék foglalkoznak motor cuccal is? más is van?
köszi
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
#25529296
törölt tag
Sziasztok!
Kéne egy kis segítség... szoktam motort és autót szerelni. Van egy négyütemű robogóm, ötven köbcentis kisgép. Vettem hozzá 70-es hengert és hengerfejet szelepekkel. Van a készletben minden tömítés, ami kell. Viszont nem tudom kideríteni, hogy a hengerfej felrakásakor a présrést mennyire kell hézagolni? Vagy azt gyárilag méretre esztergálják és csak a hozzá adott tömítést rakjam be és kész? A szelephézagok mekkorára állítsam? (50-es motornál 0,06/0,08mm a szelephézag.) Motowell robogóról van szó. Előre is köszi! -
csurgoi
aktív tag
Tisztelt fórumtársak!
Új vagyok a csoportban, mert ugyan már több robogóm volt, de egy ideje nem volt robogóm.
Most újból rászántam magam, hogy kellene egy robogó amivel ide-oda elugorhatnék, hogy ne kelljen állandóan az autót elővennem.
HONDA Dio-ra vagy YAMAHA Jog-ra vagy Neo"s-ra szavaznék.
De!
Már jó ideje nézelődöm a piacon és szomorúan veszem tudomásul, hogy rengeteg tákolt, motorikusan lelakott, egy -két új alkatrésszel feltuningolt és ez alapján jó állapotúnak mondott robogóval van tele a kínálat.
Az átbaszás nem ismer határokat, mindben természetesen kevés a km, frissen felújított és jelentősen túlárazotakkal találkoztam eddig.A kérdés a hosszú bevezető után:tudtok javasolni olyan kereskedőt vagy magánszemélyt, akiben még maradt egy kis emberi becsület és nem a kapuig vállalja fel szavait?
Ha van ilyen ne tartsátok magatokban, megköszönném.
Én egy idősebb emberke vagyok és arra tanítottak a szüleim, hogy ne verj át senkit mert a sors(vagy akár nevezhetnénk Istennek) háromszor visszaveszi azt tőled.https://500px.com/stevetailor https://www.flickr.com/photos/128564341@N08/
-
#25529296
törölt tag
válasz csurgoi #71156 üzenetére
Én úgy gondolom, hogy a robogókat a tulajok nagy része a gyárilag tervezett teljesítmény fölött hajtja. Aki ért hozzá, azzal nincs baj, de sokan tönkreteszik a gépeket a szakszerűtlen tuningokkal és átalakításokkal és persze széthajtják őket. Ezért szerintem robogót csak újonnan szabad venni. Tudom ez drága mulatságnak tűnik, de gondoljuk csak bele.. egy korrekt, jó állapotú, karbantartott, magyar papíros használt robogó 2-300 ezer forint. Ami ez alatt van, azok kockázatosak. Viszont 3-400 ezerért már lehet új gépet venni. Persze nem Aprilia-t, meg hasonlókat, azok egyike sem éri meg a pénzt. Egy kis 50-es gép hol érne már 700ezer - 1 - 1,5 millió forintot? Persze jobb minőségűek, mint a "kínai-magyar" gépek, de!!! A kínai gépek most már sokkal jobbak, mint 5-10 évvel ezelőtt. A Keeway és a Motowell is jó motorokat gyárt. Nekem is van egy Motowell robogóm a nagy motor mellett, és a kollégáim is ilyen kis gépeket hajtanak. Nincs velük semmi baj, sokkal jobb minőségűek, mint tíz éve voltak. Ha arra használjuk, amire való, akkor nincs velük semmi probléma. Szerintem érdemesebb lenne és anyagilag is jobban megéri új gépben gondolkodnod, ha biztosan jót akarsz.
-
syler123
veterán
válasz #25529296 #71157 üzenetére
Motowell Magnet RS tulajdonosként én azért azt mondanám, hogy érdemesebb komolyabbat venni Szerelő vagy, neked könnyű a dolgod, én nem vagyok az és állandóan hordanom kell valamiért. Hol a benzin folyik, most éppen a fékfolyadék. Műanyag elemek, összefogatva fémcsavarral alátét nélkül. Ezeken a részeken repedezik, törik a műanyag. Az elejét konkrétan újra össze kellett raknunk, mert nem voltak meghúzva a csavarok és lötyögött minden. A műszerfalon most az egyik gomb lett használhatatlan, majd szét kell szedni, mert bent maradt a gomb. Egyébként is érzéketlen volt, túl puha gumis...
Nekem így hogy szerelőhöz hordom olcsóbb lett volna hosszú távon egy komolyabb, akár 600-700eFt-ért.
Az elején nagyon szerettem, sőt jól is megy, nem ezzel van a baj, de az itt csöpög, ott folyik, itt reped stb dolgok egyre jobban felhúznak.
[ Szerkesztve ]
-
suste
veterán
válasz syler123 #71158 üzenetére
ok, de nem írtad hogy mennyi idős
én is azt mondom, hogy új vásárlás és normál használat mellett bőven jó 15-20000km-ig az olcsóbb robogók (vagy kb 3-5 év)
utána már szerelős lesz, és minden műanyag cuccot újra kell rögzíteni
persze ha kevés km/év lesz, akkor hosszú távon lehet jobb egy drágább, bár az idő ott is elintézi a dolgokat, főleg ha kinti tárolás van
pl most már rááltam arra, hogy ha valahol napközben otthagyom, akkor is letakarom, mert a nap brutálisan kiszívja (a 3 éves sötétkék ponyvám már fehér a felső részen -és ezt kapjuk mi is a bőrünkre ) -
MrChef
aktív tag
válasz csurgoi #71156 üzenetére
Ha lemondasz az automata váltó kényelméről, akkor hosszabb távon egy váltós, legalább 250 ccm-es motor éri meg. Ezek között én látok jó vételeket, jó áron kb 400ezer körül. Ha nincs ilyen jogsid vagy nem akarsz motort, akkor nem. Azért mondom, mert egy rendes nagyrobogó 1 - 1,5 millió Ft újonnan, ahhoz képest az ezt az árat megközelítő 50 ccm-es gyösz nem éri meg. A Suzuki burgonyák jól túl vannak árazva, de nem hiába. Nem is mernék agyonbonyolított Yamahát és társait venni (van olyan nagyrobogójuk, amihez nem akarod tudni, mennyibe kerül egy variátor szet), persze ez csak pénz kérdése.
[ Szerkesztve ]
-
perge666
veterán
Szerintem fórumtársunk azért venne Honda Diot vagy Yamaha Jogot mert nem akar,vagy nem tud nagy pénzeket kiadni egy motorra.
Szerintem ne erőltessétek ráfelé se az újat,sem pedig a nagyobb ccm-eset,inkább abban próbáljatok meg segíteni amit kérdezett.Félreértés ne essen,nem akarom osztani az eszet,meg senkit nem akarok megbántani ezzel,ha mégis sikerült akkor bocsánat.
Csak mostanában majdcsak minden topikban azt látom hogy valaki akar venni mondjuk egy VGA-t 50K-ig amit ki is hangsúlyoz,és 70-80-100K-sokat linkelgetnek.
De ugyan ez megy autó,tv,monitor,fogkefe,boxer.......egyszóval minden terén. -
csurgoi
aktív tag
válasz perge666 #71161 üzenetére
Igen,nem akarok nagy robogót, mert nincs rá jogsim, meg nem akarok újat sem, mert az meg rettenetes drága.
Nyilván nem újat akarok 100.000 Ft körül, mert ez irreális lenne.
Csak annyi lenne az elvárásom, hogy ne különféle csoda adalékokkal 5-10 km erejéig megbolondított, hülyegyerekek által szétq...rt, agyontuningolt roncshalmazt kapjak-kapuig garanciával.https://500px.com/stevetailor https://www.flickr.com/photos/128564341@N08/
-
syler123
veterán
Megnéztem, 2009-es. De az első pár évben szinte semmit sem volt használva, értsd havi 1-2 alkalom, akkor is max 10-en pár km. Most kezdtem el komolyabban használni munkába járásra, autó helyett. Ez ilyen 2 * 13km-t jelent. Nem tudom hogy azóta javítottak-e a magnet rs-en, vagy ugyanazt gyártják.
Olyan 6-7ekm lehet benne, nem tudom megnézni, mert pont az a gomb rossz rajta.
[ Szerkesztve ]
-
nod1
csendes tag
Sziasztok!
Sikerült kicserélnem a főtengelyszimmeringeket a hajtás, és a gyújtás oldalon is. Viszont a problémát sajnos nem oldotta meg a csere. Továbbra is nehezen indul, nagyon füstöl, és nincs tartós alapjárata.Gázra reagál, és szépen kipörög egyébként. Egy ideig működik(10-20mp) majd magától leáll. Ami viszont érdekes, hogy a levegő csavar tekerésére semmit nem változik az alapjárat. Karbi hangolásnál észlelni kellene ilyenkor változást nem?
Szerintetek merre felé induljak tovább?
Tudom, a szerelő lenne a legegyszerűbb, de érdekel a dolog(akár órákat is elbíbelődök vele), és magam szeretném működőképessé tenni a robogómat, még a sok-sok szívás ellenére is.
Köszönöm előre is, ha megint írtok néhány gondolatot. :-) -
Rivaul
addikt
válasz csurgoi #71162 üzenetére
Keress egy átlag ársávba lévő robogót mint pl a Dio. Azon belül pedig a felső harmadból nézelődj akkor kevesebb lesz a csalódás és a keretedbe beleférsz. Neost 100-ért venni abszolút a rizikós tartományba van.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
suste
veterán
válasz syler123 #71163 üzenetére
Na ez az, 9 éves. Igaz kevés km, pont ezért valszeg te sem adnad olcsón, ha eladnád, közben meg a kora miatt mégis rizikós már (ahogy te is tapasztalod).
Mennyi esélye van, hogy végig garázsban volt, leponyvázva, téliesítve, a gumik kezelve, stbstbstb.... (Gumiabroncsok, akksi, tömítések, szíj cseréje, és már meg is dupkáztuk a robogónk árát.)Ma 100K-ert kb boltbajáros (5km) robogót érdemes venni (jog, dio ilyenek), és még akkor is bosszantó, ha tolni kell. Melóba iszonyat rizikós szerintem, de persze lehet mázlija valakinek. Melóba járás esetén a nyári hónapokkal számolva és a megspórolt üzemanyagot nézve (4-6l/100km) pár év alatt visszajön a több százezer is.....
-
#25529296
törölt tag
Talán fals levegőt kap valahonnan, akkor tényleg kevésbé reagál a levegő csavarra. Szerezz egy hidegindító spray-t és fújkáld be aprólékosan a karbi részeit, a szívócsonkot, stb.. a hengert és tömítéseket. Ha valahol be tudja szívni a hidegindítót, akkor fel fog pörögni és megvan a hiba helye.
A hirtelen leállás lehet akár elektromos hiba is.
A szerviz sem egy tudományos labor, ott is egyszerű eszközökkel keresik a hibát, csak nekik vannak eszközeik. Pl alkatrészek. Azért jó a szerviz, mert ott raknak rá egy tuti jó karbit és azzal kiszűrik ezt a hibalehetőséget tíz perc alatt, Te meg szívsz vele napokat vagy heteket. Ha jó a karbi és nem javul meg, akkor kicserélik valamelyik gyújtás alkatrészt egy tuti jóra és így sorban kizárják a lehetséges hibaforrásokat. A végén persze csak a tényleg rossz alkatrészt kell kifizetni, vagy csak annak a javítását. A szerviznek ráadásul sokkal nagyobb a tapasztalata, lehet egyből tudják hova kell nyúlni annál a motornál. Lehet hogy a javítás lesz vagy 5-10ezer forint, de kb egy nap alatt megvan és nem vesztegetsz el heteket egy ilyen hibára. Értem, hogy Te szeretnéd megjavítani, de ha már ennyire túl vagy az alap hibák kiszűrésén, hogy már főtengely szimmeringet is cseréltél, akkor elérted a határaidat. Ideje szervizbe vinni... Lehet olyan baja van, amit otthon nem tudsz kiszűrni, például klasszikus eset a blokk vagy a karburátor ház hajszálrepedése, ami tipikusan ilyen hibajelenségeket okoz. Meg a gyújtástekercs zárlata is ilyen, lehet beindul vele és jónak ítéled, közben meg zárlatos és azt otthon nem tudod kimérni. Inkább veszel rá sok pénzért másikat, de lehet nem is az a baja? Ezért jó a szerviz.... ott van nekik minden ilyesmi és egyből kizárják a nehezen kimutatható hibákat is.
[ Szerkesztve ]
-
-
pepejoe
tag
Sziasztok!
Nem egészen témába vágó a dolog de jobb híján itt kérdezném meg.
Szeretném eladni 3 sebességes Simson S51N-em, de fogalmam nincs hogy mi lenne a reális ár érte ezért keresnék valakit akivel meg tudnám beszélni privátban a dolgot hogy ne terheljem offtopic dolgokkal a fórumot.
Kérem aki tudna segíteni vagy ha van ötlete kitől tudnék segítséget kérni az írjon rám.Köszönöm
-
syler123
veterán
Annyira beleszerelmesedtem a PCX 125 robogóba, hogy le kell tegyem a b125 jogsit. Megbízhatóságáról mit lehet tudni? Sok km-t eljárhatok vele munkába ingázásra? Ilyen napi 30km maxról lenne szó, de ezt hétfőtől péntekig.
Nem mellesleg a 2l-es fogyasztás is nagyon vonz. Bár lehet sokan nem jelent, ha 1,05milláért megveszem
Mondjuk pont ezért szeretnék hosszú távra tervezni vele.[ Szerkesztve ]
-
csemeteim
tag
Sziasztok
Érdeklődnék hogy Yamaha Jogban hol van folytas és hogyan tudom eltavolitani.
55nél rotalo hangot ad és nem megy tovább.
Aki ért hozzá segítsen legyen szíves.
Köszi -
csemeteim
tag
válasz macilaci78 #71177 üzenetére
Most nézem, köszi.
-
suste
veterán
-
syler123
veterán
válasz crissprivat #71175 üzenetére
Yamaha nmaxot is néztem, de annak "csak" 13"-os kerekei vannak, mint a mostani 50-es robogómnak. Nem jók az utak, legyen minél nagyobb az a kerék.
suste: Szerintem is drága, néhány éve 700eFt volt újan. Kapott pár extrát, de azért az 1,05mFt sok egy 125-ös robogóért. Szóval még agyalok, ha most minden megoldódik a Motowell-el, akkor még marad egy darabig.
-
suste
veterán
válasz crissprivat #71182 üzenetére
ok, hogy fékről beszélünk, de a hátsó fékként azért nem olyan vészes
nekem is fontosabb a tank és a kerék méret -
suste
veterán
válasz crissprivat #71184 üzenetére
Én 10-ről váltottam 12-re (50ccm), majd váltottam 13-ra (125ccm), és úgy érzem hogy mindegyik lépcső számított, a kisebb gödrök már nem olyan gázosak.
-
-
macilaci78
nagyúr
válasz crissprivat #71186 üzenetére
Épp tegnap láttam egyet Budapesten előttem kanyarodni. Nekem is megdobbant a szívem.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
crissprivat
senior tag
válasz macilaci78 #71187 üzenetére
Elhiszem,formás kis robogók már ezek
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
suste
veterán
válasz crissprivat #71188 üzenetére
ez a mostani ledes verzió pont jó lesz nekem 2 év múlva
-
macilaci78
nagyúr
válasz crissprivat #71188 üzenetére
Mindegy, most autót veszek. De a következő kétkerekűt csak úgy fogom megvenni, ha autópályatempóra is alkalmas.
Itt a kerületben elszaladgálni jó az 50 ccm, de ahol 60-70 km/h a sebességhatár és mennek jellemzően 80-90 km/h-val, oda hab testem alá a 125 ccm is karcsú szerintem.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
suste
veterán
válasz macilaci78 #71190 üzenetére
a sebességhatár a valós sebességre szól, a kilóméteróra meg bőven csal
szóval amit látsz 80-90, az pont 70 körül van (ezért is nem fényképeznek le mindenkit)
kivéve ha GPS-szel nézed
most nyáron volt több 2személyes etap, én a gyerkőccel együtt tuti 150Kg felett vagyunk, és 70-es tábláknál tudtuk tartani a tempót
annyi változott, hogy a fogyasztás felment 3-3,5 közé -
crissprivat
senior tag
Én 75Kg vagyok és 175cm magas. Szerintem nekem elég a 125ccm gép.
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
macilaci78
nagyúr
A jelenlegi robogómon a GPS és a km-óra között 1-2 km/h eltérés van, szóval elég pontos. És valós sebességet értek ezalatt mindig, mert a gyakorlatban ehhez igazítanak mindent: büntetést, csonttörést, koporsót.
Én szólóban vagyok 150 kg, 2 méter magas, az 50 ccm 2T utazósebessége 50 km/h, végsebessége valahol 55-60 km/h között, fogyasztása 5 liter.
Fáj a szívem egy nagy BMW túramocira, kofferekkel, hogy egy nyári túrára el lehessen menni.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
syler123
veterán
Sziasztok!
Robogómba kellett hajtóműolaj (Motowell magnet rs). Elvileg ez való bele: 10W40; JASO T 903:2006 MA2
Mivel más nem volt, tetettünk bele 75W-80-at
Használhatom így vagy inkább vegyek másikat bele?Valamint mi okozhatja a hajtóműolaj folyást, csepegést?
-
nyogo83
Topikgazda
válasz syler123 #71194 üzenetére
Ha lehet, en lecserelnem 10w40-re, mivel lehet a precizebb illesztesek miatt igenyli ezt a klasszikus 75w80-75w90-es olajok helyett. Eleg sok ujabb robogoba kell mar 10w40-es hajtomuolaj.
Csepeges/folyas meg attol fugg hol van(kihajtas felol vagy belul a dekli alatt), lehet tomites vagy szimmering problema.
-
MrChef
aktív tag
válasz macilaci78 #71193 üzenetére
Nyár közepén megnéztem egy robogót. A tulajnak amúgy szép, jó nagy batár BMW túramotorja van, idomos meg minden, 400 kg súlyú. Mondta, hogy a BMW-szervizbe való bekukkantás kb 300.000 Ft, ott kezdődnek az alap dolgok, majd jön a többi költség... Hamár álomvilág, nekem mindig is ezt a BMW motor tetszett.
-
csurgoi
aktív tag
válasz csurgoi #71162 üzenetére
Hát azt hiszem az elmúlt időszak tapasztalata alapján egy jó darabig lemondok a használt robogó vásárlásról.
Ennyi pofátlan, az embert teljesen palimadárnak néző eladóval nem sok helyen lehet találkozni, mint a robogós eladóknál.
Végzettségem szerint gépészmérnök lennék és a járműszakmában dolgoztam sokáig, a fülem különösen kényes a rendellenes motor és egyéb szerkezeti zajokra.
Leginkább a kis tacskófülű fiatalok nézik az embert hülyének, de érettebb korosztályú eladóm is volt, aki egy romhalmazt akart jó állapotúként eladni.
A legtöbb esetben ezek a robogók szerintem 10-15.-ik gazdájukat megért(állítólag egy részük Japánból érkező), motorikusan, hajtáslánc , fék terén totál lelakott portékák.
Sokan attól sem riadnak vissza, hogy különféle adalékanyagokkal megbolondítva a robogó egy néhány km erejéig jó benyomást kelt a vevőben.
Egy szó mint száz a nemzetünkből teljesen kiveszett a becsület, a pénz lett az isten.
És amikor ezek az emberek hasonló bánásmódban részesülnek, akkor teljesen felháborodnak.
Pedig maguk sem különbek, sőt talán sokkal ocsmányabbak.
További jó fórumozást és balesetmentes motorozást mindnyájatoknak!https://500px.com/stevetailor https://www.flickr.com/photos/128564341@N08/