- Telekom mobilszolgáltatások
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Fotók, videók mobillal
- iPhone topik
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Bemutatkozott a Redmi új szériája
- Oppo Find X5 Pro - megtalálták
- Bluetooth-headsetekről általában
Hirdetés
-
Free Play Days 2024 - 17. hét: Railway Empire, Prison Architect
gp Extraként a TramSim: Console Edition című játékot is kipróbálhatják az érdeklődők.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
suste
veterán
válasz flegga92 #71249 üzenetére
És pluszként meg hozzájön, hogy vihetsz magaddal valakit.
Szóval szerintem több szól a 125 mellett, mint az 50-eshez képesti hátrányok.
Persze ha valaki hobbiból építget, az más. A 2üteműeket sokkal jobban lehet tuningolni.....de akkor hivatalosan marad a terepen/versenypályán. Vagy esetleg a hihetetlen 0-45 gyorsulásA fogyasztásod ilyen volt alapból? Mennyire pörög amikor dolgozik a variátor? (Nálam most 5000-5300 körül.)
-
flegga92
senior tag
Igen, az sem egy hátrány. Sokszor jól jönne, ha nem kéne beindítani a kocsit, mert az asszonyt el kell dobni valahova.
Alapból ilyen, és nem finomkodok vele. Most 100-as benzin ment bele, sokkal szebben jár, jobban is húz. Álló helyzetből nyélgázt nem kell neki húzni, mert fél gázon is pont ugyan úgy gyorsul. 80 körül kényelmesen lehet vele menni, még innen is jól húz 90-ig, utána elfogy 100-ig sikerült elmenni vele. De majd ha lesz rendszám letesztelem mi a vége.
Fordulatszámot nem tudom, de ma megyek haver egyel újabb Cygnusán olajat cserélni, megnézem mit mutat. Ugyan az a blokk, meg a hajtás is csak az injektoros és szerintem van fordulatszám mérő.Egy Malossi multivar-t fog még kapni tavasszal, kíváncsi leszek az eredményre.
-
Laybee
őstag
Sziasztok! Előírt g11 fagyálló helyett lehet g12 használni? Köszönöm!
-
suste
veterán
válasz flegga92 #71252 üzenetére
Páran itt vettünk ilyet.
Én aliról rendeltem.
Jól jöhet később is, meg érdekes lesz majd a variátor cserénél is, hogy hol dolgoztatja az új (tuning).
Persze jó lenne egy gyári adat a nyomatékról és lóerőről.
A variátor az egésznek a lelke, szóval egy jobban kidolgozott, megtervezett az sokat számít. Bár az elmondottak alapján a mostani is jól teszi a dolgát szerintem.[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz #25529296 #71244 üzenetére
Ha már azért szankcionálnának, mert a jármű a megengedett sebességnél többre képes, akkor nem lenne a hazai járműparkban megfelelő. És ezalatt értem a mezőgazdasági vontatókat és a bicikliket is.
A padon mért sebesség lehet skár 200 km/h óra is, ha a mellé mért teljesítmény benne van a megadott kW tartományban.
Szerintem.
Persze ha trafival mérnek be, az más, de 50 ccm-n nincs hatósági jelzés és elvétve van utána megállító ember.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
BlackPriest
őstag
válasz macilaci78 #71257 üzenetére
nekem egy nagymotoros gyorshajtásom volt, ott konkrétan ugrott elém a szerv. marhára örültem neki. de a motorozásom elején lévő 50-es és a mostanság esedékeseknél sem volt soha semmi, talán 10 éve állítottak meg egyszer. szerintem akkor lehet baj, ha valaki nagyon pofátlan, vagy épp ki van adva a sünöknek, hogy vadászni kell a robogókra.
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
suste
veterán
válasz flegga92 #71258 üzenetére
Az elhelyezéssel nekem szerencsém volt (jobb oldalon látszik a tépőzár is, ahol a hétköznapokban pihen ), a bekötése meg állati egyszerű, mert csak simán rá kell tekerni a madzag végét a gyertyakábelre (egy gyorskötözővel rögzítettem azért). Én a taposó alatt/mellett, majd index mellet simán felvezettem, így semilyen forrasztás/csavarozás vagy egyéb módosítás nem kellett.
Én a variátorra mindenképpen ránéznék, főleg a szíjra, mivel nem tudod az előéletét.
De ha csak nincsen ramaty állapotban, akkor én tuti nem bántanám (azért nem olcsó egy komplett csere).
A leírásod alapján nagy gond tuti nincsen, de előbb utóbb úgyis eljön az ideje .(#71257) macilaci78
Csak az a próbléma, hogy a segédmotoros kerékpárnál + lassú járműnél (és egyedül itt!) a kreszben meg van határozva a max sebesség. Szóval itt igen is büntethetnek érte.(#71259) BlackPriest
Hát engem sokkal többször állítottak meg kétkerekűvel, mint négykerekűvel.
Szóval ezek alapján nem kell autóra jogsi
Ja! És nem azért állítottak meg, mert szabálytalan voltam! -
MrChef
aktív tag
válasz #25529296 #71239 üzenetére
Úgy olvastam több helyen, hogy a pofátlan, cikázó, láthatóan is a megengedett 45 vagy 50 km/h-s sebességet túllépő robogósokat inthetik le. Aztán lehet, hogy maga a motor és a jogsi rendben van, de közlekedési szabálysértés attól még történt. Esetleg közmunkára lehet váltani, vagy ha súlyos a büntetés, irány Dél-Amerika.
-
MrChef
aktív tag
válasz Bitpalace #71245 üzenetére
Szerintem Budapesten és vidéken egyaránt fontos, hogyan gyorsul adott robogó. Erről valahogy kevés szó esik. Mert lehet 70 a "vége", ha azt vánszorogva éri el, addig rég letoltak az útról az autósok. Bp-en például a belvárosba és közvetlen vonzáskörzetébe nem kell nagy végsebesség az ismert forgalmi okok miatt, de a megfelelő gyorsulás akkor is jól jön. Két község között és országúton kellhet a nagyobb végsebesség.
[ Szerkesztve ]
-
lorcsi
veterán
Ti milyen bukót használtok robogóhoz ?
valami normálisat keresek.. -
suste
veterán
válasz MrChef #71262 üzenetére
hát gyorsulásra elég egy bicikli is itt budapesten (vidéken meg méginkább)
pont ma bosszankodtam, hogy miért van az, hogy 3-500m kell az átlagautósnak ahhoz, hogy felgyorsítson 50km/h-ra
még 20 évvel ezelőtti időszakban is botrányos lett volna ez, de a mai autók pár másodperc alatt képesek lazán felgyorsulni .... de persze ahhoz meg kéne nyomni a gázpedált
a dugók legalább 50%-a ezért van
ráadásul a lámpáknál álló első pár autós tuti hogy szotyizik, telefonozik, stbstb, és zöldnél kezd felébredniaz én robogóm konkrétan szarul gyorsul kb 40-50-ig (mert inkább a hosszabb áttételre lőttem be), de még így is brutálisan elhúzok félgázas gyorsítással is
-
flegga92
senior tag
Hát akkor ez tényleg gyerek játék. Fixen nem tudom hol lehetne elhelyezni, majd ha megjött kiderül. Állandóan úgy sem lesz rajta, de teszteléséhez jó lesz.
Kuplung is szépen kapcsol és old, egyedül ami lassú sebességnél zörög valami. Aszfalt úton nem sikerült elő idézni, viszont a céghez bevezető út murvával van felszórva, ráadásul kanyarodni is kell, így max 15-el tudok menni, hogy ne csússzon ki.
Variátor 45 körül van a szett + a szíj is gondolom 7-10k hozzá. Ha jó állapotban van tényleg nem éri meg a befektetést.
[ Szerkesztve ]
-
lorcsi
veterán
válasz macilaci78 #71266 üzenetére
pedig ez így képről egy egész komoly sisaknak tűnik
-
MrChef
aktív tag
Nem baj, ha nem gyorsulnak az autók lámpától lámpáig, dugóból dugóba. A csúcsidőben bámészkodó jó nagy majom, de inkább az, mint a (tuning) béemvés f@szkalap, amiből rengeteg van. Lehet, jobb lett volna nekem egy 2 ütemű robesz, csak autósként tudom, milyen az, amikor előttem füstölögnek a fűnyírómotorral, a két gyerek meg bent ül...
-
suste
veterán
válasz MrChef #71268 üzenetére
Félreértesz, a pirosnál még gázt nyomó idiótákat én sem szeretem. De a 2 között van még bőven lehetőség. Ha zöld van és üres az út, akkor menjünk.
1 tegnapi példa, ami mindig így van sajnos:
M3 befelé, Szerencs utcai lámpa, 3 sáv, bal 2-ben legalább 5-6 autó. Én beálltam a jobb sávba elsőnek. Zöldnél normál gyorsitással (suzuki 1,3!) a 80-as táblánál kb 60-nal mentem, utána már szinte rögtön 80. Belenéztem a tükörbe, a többi autó sehol. Előttünk tök üres a pálya.
Ezek után ne panaszkodjanak hogy dugó van, meg lassú a forgalom... -
macilaci78
nagyúr
válasz lorcsi #71267 üzenetére
2× volt kivéve a bélés és mosva. Az egy oldalt a pofa melletti patent már nem tart, hátul a tarkónál a bélés anyagát a kívülről látható műbőr gallérral összetartó varrás elengedett, kilátszik a szivacs, a fejtetőn lévő bélés vékonyka szivacsának sincs már tartása. A külső plexinek két pöcke kb a harmadoló pontoknál, tehát egy kézzel csak féloldalasan tudod feltolni, a plexi feszül, már kétszer pattant le a plexi a sisakról, természetesen forgalomban, lámpánál.
Ehhez képest amik az előnyök:
- egy mozdulattal lepattintható plexi - könnyű takarítani
- beépített napszemüveg - Páromé eleinte akadt
- felhajtható állvédő - nem szeretem, szemüvegre így se lehet felvenni, a felhajtva nagyon rossz a súlypontja
- a plexin van pin lock előkészítés
- a sisakban van headsetnek helyEzek azok a hátrányok, amikkel együtt lehet élni. Az előző sisakom egy Kiwi K900-as volt, 20 éve került annyiba, mint ez a mostani. Sokáig nem volt használva a robogó. Fix állvédős sisak, bevarrt bélés, de nem volt panaszom rá.
Megkérdeztem egy szaküzletben, hogy mi a különbség egy 30 k-s NZI és egy 120-170 k-s Nolan közt? Megéri-e megvenni a drágábbat, ha ártól függetlenül 5 évente így is, úgyis cserés? Azt mondták, az NZI is teljesen használható, maximálisan ellátja a feladatát, de a Nolan bélésre 2 év, a héjra 5 év garit adnak, míg az NZI-re fél évet.
Nem hiszem, hogy 50 ccm-re komolyabb sisakot fogok venni, de mi biztos, a felhajtható állvédőt kerülni fogom a jövőben, a beépített napszemcsi viszont hasznos ficsőr.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
lorcsi
veterán
válasz macilaci78 #71270 üzenetére
a nyitott az miért nem jött szóba?
-
flegga92
senior tag
válasz macilaci78 #71270 üzenetére
Én imádom a felhajtható állvédős sisakom. Lidl-be vettem, sokáig nézegettem, de elég jó töréstesztet produkált, totalbikeon tesztelték, végül már leértékelve 13e körül hozzá jutottam 3 plexivel, kivehető téli és nyári béléssel. Tökéletes állapotban van a mai napig, pedig 4 éve vettem, most fogom az első plexit lecserélni.
Szerintem ez valami NZI koppintás lehet, nagyon hasonló a sisak. Egy baja van, hogy 50 felett szélzajos és szerintem nem elég szellős. Én városban kizárólag felhajtott állal megyek jó időben, sima sisakban szerintem meghalnék. Lassan illene cserélni, illetve a 125-össel már gyorsan is lehet menni, szélzajt meg nem szeretem. Ebből a szempontból milyen az NZI? Ezzel a márkával szemezek egy ideje, árban egész korrektek. -
BlackPriest
őstag
na, megvolt a nagy szerelési hullám a riejun. először hónapok után az eredeti karbit dolgoztuk meg, teljes takarítás és felújítás készlettel. úszó tengelye ferde volt, úgy kellett kiütni a helyéről. a főfúvóka 100-as (50-es hengerhez...).
közben az új karbinál valahol folyt a benzin, kinyomozva, az úszóház csavarjai lazák voltak, illetve a becsatlakozásnál leugrott a régi benzincső (öreg is volt, rövidebb a csonk az előzőnél és bilincset sem raktak rá). kapott újat, meg bilincset is.
felment egy tecnigas enox kipuff, semmit nem volt idő hangolni, itt viszont kérdeznék is: az alsó tartományt elvesztettem, erre készültem is, viszont ez fúvókázással javítható? ha már felpörög, akkor jó, de nehezen pörög fel, az alapjárati fúvóka nagyobbra cserélése lenne a megoldás?
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
macilaci78
nagyúr
válasz lorcsi #71271 üzenetére
Kisgyerek korom óta vagyok szemüveges, szemüveg nélkül a sétatempónál fellépő menetszél is bántja a szemem, így a nyitott sisak is túl huzatos nekem. Amellett zártabb, hideg időben is kellemesebb és baleset esetén az állat is védi a zárt.
flegga92: az NZI-ben biztonságosan hallom a forgalmat és a gépet, de ugye, 60-nál gyorsabban nem tudtam kipróbálni.
Van olyan hely, ahol van próbasisak, egy körre elviheted. Vagy rendelsz neten, használod pár napig, aztán ha nem válik be, visszaküldöd.Az NZI-ben a fejtetőn érzem a szellőzést, mikor picit melegem van, de kívül már van hűvösebb van. Jó a szellőzése, hiába matt feketét használok, menet közben nem meleg. Persze a forgalomban állni egyik sisakban sem kényelmes.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
suste
veterán
válasz macilaci78 #71270 üzenetére
én is szemüveges vagyok már általános óta, de nekem semmi bajomm a felhajtható résszel, sőt felhajtva simán felveszem a sisakot szemüveggel is
a beépített napszemcsi kötelező a szemüvegeseknekén 4 év után most cseréltem először plexit, szerencse hogy adtak a sisakhoz 1 pluszt, mert már nem lehet kapni
sajnos az enyém is zajos kicsit, ami főleg a beépített BT miatt is problémás.....
-
macilaci78
nagyúr
Ha nem zavarna a menetszél, a megváltozott súlypont akkor is baj. De a felhajtott állvédővel meg merem kockáztatni, hogy a közegellenállás is megváltozik.
A szemüveglencsém fényre sötétedik, így annyira nincs szükségem a beépített napszemcsire.
Viszont két oldalt szűkül annyit a sisak, hogy a szemüveg szára ne férjen el, vagy ne akarjam megkísérelni, hogy eltörik-e a szemüveg szára, az orrnyereg elállítódik-e, vagy leszakad-e a fülem... Viszont nem beépített füles sehogy sem megy bele, pedig próbáltam pár igazán aprót is.Mindegy, Budapesten belül jellemzően max 30 percet töltök sisakban, ennyit kibír mindenki visszahívásig. Google maps-et használok navigálásra, szerencsére a becsörgő hívás csak kis ablakban jelenik meg, a térkép nagy részét nem takarja ki.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
MrChef
aktív tag
válasz macilaci78 #71276 üzenetére
Várom, mikor (talán 5 év múlva?) jelennek meg az Aliexpressen a HUD-os bukósisakok. Mekkora királyság lenne azon látni a navigációt, nem pedig a kevésbé biztonságos, folyton elmozduló, suta, ronda és drága okostelefon/navigáció tartókonzolon.
-
flegga92
senior tag
válasz macilaci78 #71276 üzenetére
Engem a súlypont se zavar, az inkább, hogyha a tároló ajtajába felakadok vele, ha nem a motoron ülve jövök ki.
A menet ellenállás 50-ig nem zavaró, utána én is csukom le. Ha csak a plexit hajtom fel egy picit, pont a szememre megy az összes levegő ezt érdekes módon nem bírom.
-
macilaci78
nagyúr
válasz MrChef #71278 üzenetére
Na én a menetirány szerinti látótérbe benyúló HUD-ot nem akarom. Vettem egy telefontartót, a baloldali tükör alá van téve, kb a tükör magasságában van a telefon. Nem mozog, nem forog el, de azért a kép automatikus elforgatását ki kell kapcsolni, mert az úthibák olyat dobnak, hogy nem igaz.
Egyedül a talplemez a gondja, az is egy spiáter szar, de Apám csinált szerszámacélból újat. Most jött meg két újabb a motorra és egy Apámnak a traktorba, a motorra való talplemezeket viszem haza mintadarabnak, gyártson újat helyette.Nem nagyobb fáradtság a GPS-re rápillantani, mint a tükörre, és hasonlóan a tükörhöz nem takar ki semmit, nem vonja el a figyelmem. Motoron sem figyelem folyamatosan a navigációt.
Ami zavaró, hogy fénylik a kijelző hátam mögött a Nappal, de városban úgyis lesz egy piros lámpa, ahol rá tudok zoomolni, vagy csak árnyékolom a kezemmel egy-egy pillantásig.
Családban is volt olyan, aki kanyarodó sávból már a piroson jött a Hungáriáról lekanyarodva, miközben a GPS-t sasolta, oldalról meg beleszálltak. A Focus kombi gazdasági totálkáros lett, pedig a keresztirányú forgalom csak max 30 méterről rajtolt neki.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Peti_seth.d
csendes tag
Sziasztok!
Robogót szeretnék venni, találtam egy szimpatikus 2010-es Aprilia SR 50-est elég jó áron, viszont rossz a műszerfala. Ha csak ennyi hibája van, szerintetek megéri megvenni és megcsináltatni, vagy inkább keressek másikat?
Egyébként Pesten tervezem használni, elég nehezen találok eladó robogót a környéken, esetleg valami tipp, hogy hol keressek használtautó és jófogáson kívül?Köszi!
-
MrChef
aktív tag
válasz macilaci78 #71281 üzenetére
Anno a motorom tankján volt táska, a tetején pedig, átlátszó műanyag alatt GPS tartó. Na ez speciel nem volt drága, viszont bőven lejjebb annál, ahogy az ember kényelmesen rápillant. Egy komoly okosteló/GPS-tartó csillagászati áron van, az a milliós túramotorok világa. Az Aliexpressen is van mindenféle, de nem bízom a kormányrúdra rászorítósban - fabrikálni pedig műhely-és időhiány miatt nem tudok. Esetleg a bluetooth fülhallgató, hangos navigáció kombó jó lehet, ha előtte az ember azért áttekintette az útvonalat.
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz MrChef #71283 üzenetére
Én ilyesmit vettem. Merev a nyaka, felemeli a telefont a tükör magasságába, tehát nincs kényelmetlenül lent. A kormányra rakható nekem se jön be, mert egyszerűen el van takarva idomokkal. Jobb oldalra akartam rakni, de a fékolaj tartályától, illetve az azt takaró idomtól nem fért volna tisztán oda.
A BT-hoz kell headset a sisakba, a hangerő és a hang tisztasága mindig problémás. Ráadásul mégy kifelé az Üllőin hosszú kilométereket, majd a belvárosi forgalom sűrűjében beállított hangerő a külvárosban beleordít a füledbe, hogy 300 méter múlva fordulj balra...
A tank tényleg lent van, én például előtte-fölötte ülök.
Apámnak a traktorba ilyet rendeltem, valahova felcsavarozta. Nyilván nem egy autós tartó, amiből csak kipattintod a telefont, vagy ráböksz és kihangosítod, de a traktor ráz annyira, hogy a szélvédőre cuppantós leesik, hangos annyira, hogy úgyse tudsz telefonálni közben. Ellenben ezzel szem előtt van, látja, ha történik valami és nem kell keresni sem.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
#25529296
törölt tag
Sziasztok! Van valahol lista a robogók ülésmagasságáról? Olyan kellene a feleségemnek, aminek maximum 75cm. A gyártók sok helyen nem adják meg a paraméterek között.
-
macilaci78
nagyúr
válasz #25529296 #71286 üzenetére
Milyen magas a nejed? Lehet, többen ezen infó alapján inkább tudnak típust ajánlani.
Persze, ha tériszonyos, vagy légszomja van a magaslati levegőtől, az más.
De nekem is lenne egy feleségemmel kapcsolatos kérdésem: a robogómhoz vettem neki is egy sisakot, de ahogy tapasztaltam, a robogó sztenderre állítása neki kihívás. Yamaha BW's SPY, csak sztender, oldaltámasz gyárilag nincs, teletankolva uszkve 80 kg. Én, mikor megkaptam a gépet, már akkor nehezebb voltam, most meg majd a duplája. Ha csak rálépek a sztender kallantyújára, már az elég, de Ő szabályosan birkózik vele, akár fel kell állítani, akár le kell lökni.
Lelökésre azt javasoltam neki, hogy vegye lába közé a lábtartót és csípővel, teljes testtel tolja meg. Felállításra meg húzza hátra és menet közben lépjen rá a sztenderre, hogy a motornak legyen egy kis lendülete.Van valami ötlet, hogy egy robogót egy nála könnyebb ember hogyan tud felállítani sztenderre és vissza?
A B-terv egy oldaltámasz, ezt lehet valahol kapni ehhez a típushoz?Párom másik problémája a gázkar, ugyanis a jobb oldali markolat nem fix és ebben merőben eltér egy kerékpártól. Ahogy húzza, a motor lódul, kapaszkodni kell, tehát még inkább húzza...
Én már rég elfelejtettem, hogy 20 éve hogy magyarázták, tanították ezt nekem. Anno tinédzserként smkp jogsit is tettem, neki csak B-s van, viszont rengeteg kerékpáros tapasztalata van.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
nyogo83
Topikgazda
válasz macilaci78 #71288 üzenetére
A felesegem tavaly kezdtem tanitani robogozni. Meg nagyon nagy biciklis multja se volt, csak B-s jogsi, de eleg regota nem vezetett autot se (6-8 eve).
Ugy keztem vele, hogy uljon ra, es finoman huzza a gazt, addig amig nem kezdi erezni hogy megindulna a robogo. Par kiserlet utan, mikor mar kezdte megerezni, hogy mi az a pont, akkor elkezdtem setalni es mondtam neki, hogy probaljon abban a tempoban mellettem haladni.(Ugye ilyenkor finom gaz es kicsi fek, valamint egyensuly gyakorlas a lenyeg.)
Ez volt a nehezebbik resze, de egy ido utan belejon, hogy hogy lehet finoman, lassan menni vele es hogyan mennyire kell adagolni a gazt.
Utana pedig a parkoloban napokig melo utan lassu vagy picit gyorsabb tempoban korozes, jopar kor utan iranyt cserelve, hogy a jobb/bal oldali doles/kanyarodas es egyensuly valamint gaz/fek korrekcio rogzuljon a "kezebe".Ha joerzeke van hozza, akkor 1 het utan mar nagyjabol magabiztos lesz, nem fog annyira megijjedni, ha hirtelen nagyobb gazt kell adni es mi tortenik olyankor.
Sztenderre: minden csak technika kerdese. Amellett hogy suly is szukseges hozza, eleg ha rajon a technikajara, hogy honnan/milyen iranybol kell ranehezkedni a sztenderre es mennyit kell finoman rasegiteni.
Az elso robogomnal sokszor vert izzadtam, mire sztenderre raktam. Aztan nagyjabol rajottem, hogy hogyan erdemes taposni, illetve finoman huzni, hogy semmi erofeszitessel sztenderre menjen. Mostani robogom 150kg es en meg 62-63kg korul mozgok, semmi problemat nem okoz.[ Szerkesztve ]
-
MrChef
aktív tag
válasz macilaci78 #71288 üzenetére
A tanulómotor Kawasaki ER-5-öt kis gyakorlás után simán és mindig középsztenderre raktam, később a saját GS-500-asomat csak párszor bírtam odatenni, pedig egy súlyban vannak. Motoronként különböző, hol vannak a kitámasztók, jó tervezés kérdése. Nekem azt mondták, hogy először annyira lépjek rá, hogy a sztenderd jobb- és baloldali talpa érje a földet, ekkor már nem dől el a motor, fogjam a kormányt, majd lépjek rá, kicsit húzzam fel és hátra a motort.
-
macilaci78
nagyúr
Azzal tisztában vagyok, hogy meg lehet csinálni, látok kb 50 kilós csajokat nagy robogókon is Budapesten.
Rá kell lépni a sztenderre, hogy mindkét oldala lent legyen és ne csússzon el, a motort meg felfelé, hátra kell húzni, elméletileg csak ennyi.
Na, én 2 méter magas vagyok, 150 kg és van némi fizikumom is, nekem ez magától értetődő. Párom 170 cm, 60 kg és bár van ereje, azért nem annyi. Kettőnk között az is különbség, hogy én megtanultam a súlyommal dolgozni, Ő meg nem. Példának okáért Ő lehajol és tolja a kanapét, ha alatta takarítunk, én meg csak mellé állok és combbal, vádlival tolom.
Majd gyakorlunk még. A közeli szervizben az eladó csaj motorozik és termetre kisebb Páromnál. Lehet, elviszem egyszer és majd egymás közt, mint nő a nővel, megbeszélik.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Debilon
addikt
válasz macilaci78 #71291 üzenetére
egy 80 kilós robogót semmi pillanat alatt középtámaszra lehet lökni, egy 60 kilós nőnek is, szerintem a technikával van a probléma
a középtámaszok általában a megfelelő helyen vannak felszerelve, hogy minimális erővel lehessen használni
(a 250 kilós robogómat is pikk-pakk felhúzom, 80 kilo körül vagyok)mellé áll, jobb láb a középtámaszon, úgy, hogy a lábujjai a motor vége felé néznek, koppan a támasz a földön, kis lendület (ha van valami kapaszkodó féle a robogón jobb kezénél azzal tud segíteni) és már kész is van
[ Szerkesztve ]
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
Rivaul
addikt
válasz macilaci78 #71291 üzenetére
A kis Tactomat simán feldobtam, az össz 60kg volt és kicsike. Aztán vettem a roxot ami méretre és súlyra is majd 2x akkora (105kg). Hát a 70 kilóm és 180-as magasságommal rángattam az első hetekbe minden indulás/leállásnál. Aztán rájöttem a technikára. Lefele egyik kezem kormány, másik ülés mögött vagy a fogantyúval kis biccentésre lent is van. Fel pedig ahogy írtad, hátra húzom és lendületbe rálépek a támaszra. Gond és erőfeszítés nélkül tudom már használni.
Nem úgy mint haver az MT1-et 265kg-al. Múltkor leparkolta a murván ami benyelte az oldal szendert. 3-an kellett két kerékre tennünk
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
siti
senior tag
stander le, motor kicsit hátrafelé húz és közben stander lenyom. nem kell emelni semmit. aki kicsit is nehezebb, az simán lábbal lenyomva a standert már rá tudja állítani (én 65kg, vespa 100kg és nem emelem sehol)
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
martillo
tag
Sziasztok,
Elso motoros szezonom kezd huvosre fordulni igy szeretnem a segitsegeteket kerni.
Rakerestem a kesztyure itt a forumban, de konkret ajanlast nem talaltam... Tudtok ajanlani vizallo verziot? Illetve terdvedot/melegitot is keresnek, de nem tudom, hogy mik itt a preferenciak.Valamint az a labtakaro akarmi, azt hogy hivjak, hogy keressek ra? Erdemes ilyenre beruhazni, milyen osszegben kell gondolkodni? Vennek ilyet uzletbol, csak nem tudom hova menjek...
Kesztyut es terdvedot neztem mar kinai oldalakon, GB/Ali, de nem tudom, hogy ezeket lehet-e onnan rendelni, mennyire elfogadhato a minoseguk?
Elore is koszi minden infot/segitseget!
M
Új hozzászólás Aktív témák
- Amazon Kindle
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Windows 11
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Facebook és Messenger
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban