Hirdetés
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
MrChef
aktív tag
válasz sityupityu #71496 üzenetére
Kinyitnám a benzincsapot, hogy leeresszem a még megmaradt benzint. Elméletben, aztán tovább nemtom.
Inkább az lesz, hogy hetente beindítom a robogót, melegig járatom. -
Topikgazda
-
Krogoth
senior tag
Elméletileg az eredeti van benne. 3. tulaj vagyok, az előzőnek azt mondták, hogy nem cserélték.
Az a fekete kör meg szerintem gyárilag így néz ki, de majd ha megint szétszedjük kicserélni, akkor meglesem.(#71500) nyogo83 Fölösleges. Leégett az olajpumpám és ki lett kötve, most benzin mellé öntöm az olajat
(#71503) sityupityu 1-2 milit kopott csak az új szíjhoz képest. Szíj oldalán azért látszik a használat.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Krogoth #71504 üzenetére
A fekete kör nem gyárilag van rajta, hanem a szíj szélének a nyoma van odaégve. Nehezen, de el lehet távolítani mondjuk féktisztító segítségével.
A 2 mm kopás egy ilyen keskeny szíjnál már igen jelentősnek mondható.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Krogoth
senior tag
válasz sityupityu #71505 üzenetére
A sérülés miatt úgy is cserélve lesz, nem takarítjuk.
Szíj lehet nincs annyi, de az is cserélve lesz, 8000km után már amúgy se árt neki[ Szerkesztve ]
-
Dj.Mike
senior tag
Hali az lenne a kérdés hogy mit lehet tenni abban az esetben ha adott egy Aprilia sr 50 r factory aminek a gyújtásalaplapra csatlakozó soklábú kábelköteget víz érte. Ugyanis mióta megtörtént az eset azóta folyamatosan szopat. Ha nagy nehezen ad szikrát onnantól kezdve indul rendesen. Viszont ha lehűl akkor már megint nem ad szikrát. Meg vagyok győződve hogy ott a gond mivel hajszárítózás után pöccre indul érdekes módon. Létezik hogy még mindig nem száradt volna ki?
-
Topikgazda
-
Dj.Mike
senior tag
válasz sityupityu #71509 üzenetére
Szerinted okozhatott benne akkora kárt a víz hogy cserélni kelljen az alaplapot? Vagy szimplán ki kell szárítani és megint jó lesz?
-
Topikgazda
-
Adamo027
újonc
Sziasztok!
Egy olyan problémám lenne, hogy tegnap este hazafelé megállt a 2009-es 2 ütemű Keeway Matrix-om. Hirtelen elvesztette az erejét és félre állás után már nem is indult. Kicsit olyan hangja volt mintha sziszegne. Mit tudok ilyen helyzetben csinálni? Mit kéne megnéznem rajta?
Köszi előre is.
-
MrChef
aktív tag
Sziasztok, még mindig a nehezen indulás problematika...
A robogóm most volt szervizben: új akksi került bele, a karburátort kitisztították.
A szivatója és a gyújtógyertyája jó, megnézték, azokat nem kellett cserélni.Sajnos már a szervizből való elinduláskor sem pöccre indult a gép, hanem többedszeri indítózásra.
(amúgy berúgókarral is indítható)
Másnap reggel köszörülgetés, tiki-taki, tiki-taki...majd azért csak beindul.
Munkába mentem vele. Eltelt kb 8 óra, után megint indítanám. Tiki-taki...beindul.
Ma voltam valahol, kb. 3,5 órát állt a robogó, de már ennyi szünet után sem azonnal indított.A lényeg, hogy minél több idő telik el a leállítástól számítva, annál nehezebben indul. A téli elrakáskor nemhogy hetente, de naponta kellene indítgatnom, különben a téli álomból majd csak trélerrel tudom feltámasztani (megint sok pénz).
A sok indítózgatás pedig ha nem is meríti le az akksit, de az indítómotort szerintem tönkreteszi, és akkor fejemet a földhöz b@szom, ha azt ki kell cserélni.
Az egyik honlapon azt írják más robogósok, hogy ez az egész probléma azért van (ha akksi-, gyertya-, szivatóhiba nincs, és nem döglött bele a benzin), mert idővel szárad a karburátor.
Van, aki benzinnel keni be a gyújtógyertyát, után hamar indul a robogó. Van, aki injekciós tűvel fecskendez benzint a benzincsőbe. Na, ez utóbbi kettőt el szeretném kerülni, de az indítóspray-ről sem olvastam jót, állítólag megterheli az egész rendszert.
Szóval ötleteket várok, előre is köszi. -
pofijanika
csendes tag
Sziasztok!
Van egy 2003(?)-as Piaggio Liberty 125-öm. Utoljára tavaly novemberben ment. Most próbáltam beindítani. A lámpák kigyulladtak, fényszóró, minden működött, de többszöri próbálkozás után sem indult. Feltöltöttem az akksit (Bosch M4 F25). (Kb. 2,5 óra után jelzett az Einhell töltőm, hogy kész, de hagytam még rajta.)
Tettem bele olajat, mert kb. száraz volt, hoztam bele benzint. Ezek után sem indul.
Készítettem egy videót, íme: https://vimeo.com/291276587El szeretném adni, mert nem használom, de jó lenne, ha be lehetne indítani. Mit javasoltok?
Köszi!
-
SLYM
veterán
válasz MrChef #71513 üzenetére
Gyakorlatilag az összes robogónknak volt ilyen problémája, amikor meg beindul, akkor jobban füstöl. Hidegindító mindig segít, de az meg nem tesz jót semminek ugyebár. Megoldást egyébként nem találtam a problémára egyiknél se, igaz nem is nagyon kerestem, mert szeretek minél több fajta robogót kipróbálni, pár hónap után mindegyiktől megváltam, (egyet leszámítva).
-
forandor
tag
válasz Adamo027 #71512 üzenetére
- Gyertyakábel nem-e a szakadt meg. Jártam már így, gondolt egyet és a pipánál letört a kábel.
- Minden a helyén van-e, csavarok nem-e lazultak meg. Légszűrő, karburátor, vákumcső...
- Kompresszió van-e. Lehet, hogy gyűrűtörés.
- SzimeringMrChef, Egy halálán lévő Zip-et mentettem meg a bontástól. Új hengerszett, új szimeringek, új gyertya; pipa és kábel, szokásos takarítások (karburátor, légszűrő). Még gyári CDI-t is vadásztam hozzá, csak hogy a motorikus alkatrészeket említsem, a többit inkább hagyjuk . Mindezek után sem volt hajlandó könnyen indulni, még egy éjszaka állás után sem, ráadásul nyáron. Ezután benzin csöveket, és a vákumcsövet is cseréltem (plusz kapott még benzinszűrőt is), de még ezek után is szart a fejemre. Rugdostam, köszörültem, de csak nagyon nehezen indult. Volt hogy 15 percen át ment a kardiózás. Ha indult, akkor onnantól már ment mint a golyó, de ezt egyik reggel meguntam:
Levettem a szívatót, a helyét befogtam a kezemmel, és így rárúgva egyből beröffent. Hiába működik jól az automata szivató, ha a dugattyúja nem a megfelelő tartomány között mozog. Tolómérővel méregettem mind a karburátor járatát, mind a dugattyú mozgását. A szivatót hozzáállítottam (mintha szét akarnád csavarni), és azóta nincs olyan, hogy ne első rúgásra induljon.pofijanika, Friss benzin, hidegindító. Indulnia kéne. Gondolom 4T, nem szabadna sokat állni hagyni.
-
Topikgazda
válasz pofijanika #71514 üzenetére
Két dolgot mindenképp ellenőrizz. Az egyik, hogy van-e szikra, a másik pedig hogy kap-e üzemanyagot. Ha hosszas indítózás után is csontszáraz a gyertya, akkor végig kell menni az egész üzemanyagellátó rendszeren, hogy miért nem kap benzint.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
forandor
tag
válasz MrChef #71517 üzenetére
Szedd le a szivatót, kezd el "szétszedni", azaz szétcsavarni. Amikor már kezdene kettéjönni, akkor csavard vissza annyira, hogy legyen tartása, ne lötyögjön. Persze ez nem egy jó beállítás, így csak maximalizálod a karburátor dúsítási kapacitását, de arra jó, hogy megtudd tényleg a szivató-e az ami szivat téged. Tedd vissza így, és tegyél egy próbát. Ilyen állásban a hideg és hibátlan motornak indulnia kell, csak ha bemelegszik, nem fog tudni a szivató eléggé zárni, így a motor túl dús keveréket kap (többletfogyasztás, nem lesz alapjárat, nagyon nem).
Ha így indul, akkor már csak a megfelelő állásba kell tekerni a szivatót. Ezt mondjuk így elmagyarázni nehéz. Ezért inkább:
Kicsit lejjebb tekerve találsz általam feltöltött képet, pár jó hozzászólást, számokat, instrukciókat. -
félisten
IP ECOBLU -40 C° vagy Agip COOL
Ugye jól értem, hogy ez a kék fagyálló?
-
dtsdexter
csendes tag
válasz D1Rect #71521 üzenetére
Igen, mind a kettő kék színű ... csak egy kérdés, vashűtős a robogód? Emlékeim szerint ahhoz kellet a Kék meg a Zöld. (egyébként semmi jelentősége a színnek, Ha alu a hűtőd ahhoz valót rakj bele, az se baj ha töményet, ha meg vas akkor ahhoz valót)
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
félisten
válasz dtsdexter #71522 üzenetére
Szerintem most piros van benne, de láttam már tisztább hűtővizet is.
Azért volt gyanús, hogy a gugli kéket hozott.SR 50 2007
Más: El van törve a "kipufogó tartó konzol"?
Nem tudom pontosabban leírni, hogy mi is ez ami a váz és a kipuff között van, már korábban is volt hegesztve, most is megcsinálom, de jó lenne belőle egy gyári.
Mi lehet ennek a neve?[ Szerkesztve ]
-
dtsdexter
csendes tag
válasz D1Rect #71523 üzenetére
Nincsen kizárva, hogy piros (rózsaszín) volt benne, sőt szinte biztos, bár piros akkor szokott lenni amikor megeszi a rozsda ... engedd le, és 2-3x át kell mosni töménnyel.
"Kipufogótartó konzol" De szerintem a gyári kipufogón gyárilag van, a többihez szokott kelleni ez a konzol.
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
Flashback
addikt
Ha lemondok az autópályáról, nagymotorról akkor van valami ajánlható kategória városban 300e-ig?
Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
MrChef
aktív tag
válasz forandor #71520 üzenetére
Köszi, igen, ez lehet a baj. Akkor szöszmötölök vele, ha megtalálom. Valszeg hozzá kell férnem a cucchoz, az ülés és a takarólemez alatt.
Amúgy a következőképpen indítottam el a robogót ma és tegnap: a gázkart 10-szer meghúztam, indítógomb, nem indult. Gázkar húzogat 10-szer, berúgókar, indítógomb, nem indult. Majd berúgókar, beindult. -
perge666
veterán
-
-
suste
veterán
válasz perge666 #71527 üzenetére
teljesen elvetemültek a bicikliárak (is)
a profi bringásokon kívül nem tudom elképzelni, hogy értelme lenne több 100.000ft-ot kiadni kerékpárra
az 50-70K-s is pont ugyan olyan jó túrázgatni, melóbajárni, stbstb (én 10K-ért vettem pár éve kéz alól, Velencei-tó megkerülésre és biciklizgetésre tökéletes)
a kedvencem még az "egészséges életmódot" emlegetni a városban kerékpározóknál (ennél mérgezőbb dolgot nem tudok elképzelni a biciklisnek!)[ Szerkesztve ]
-
MrChef
aktív tag
Nem tudom, szeretnék-e olyan helyen dolgozni, ahová nem baj, ha izzadtan, bringás szerkóban érkezek meg.
Pl. mert van külön öltöző, zuhanyzó? :-D Nálam ez kizáró ok.
Pár éve a bringámra akartam kormánymagasítót. Megkérdeztem a bringás szervizeket, aztán elment a kedvem az egésztől: 25ezer Ft-os alkatrész, plusz ez meg az, végül 40ezer, mondtam, elmennek az anyjukba. Szóval ott is megy a lehúzás ezerrel. És tökveszélyes, hogy nem tudod tartani a forgalom tempóját, mert nem tudod. Lassú, fárasztó és szmognyelő vánszorgás a városban, nem sport.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Mint mindenhol a minőséget itt is meg kell fizetni. Nem mindenki csak melóba járásra stb használja a kerékpárt. Ha nem is versenyzői szintről beszélünk, de ha valaki kicsit is komolyabban veszi ezt a sportot akkor az 50-60-70 k-s biciklik sajnos nem sokat érnek. Egyszerűen nem bírják a terepet, széthullanak a rossz anyagminőség és egyéb dolgok miatt (természetesen terepbiciklizésről beszélek).
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
spanglee001
addikt
markolatfűtést tettem a motorra, éppen elbírja a rendszer, bár alapjáraton a világításon látszik ha bekapcsolom, szeretnék ülésfűtést is, de azt már valószínű nem bírná el. Mit lehet tenni? Csere ledre irányjelzők helyzetjelző és féklámpa elég lenne? Vagy van ledes fényszóró ami engedélyezett és kevés fogyasztású? A jelenlegi fényerővel elégedett vagyok. Alany kymco agility 50cc 4T
netezős pécék eladóak néha :D !!!!44!4!!négy
-
macilaci78
nagyúr
válasz spanglee001 #71533 üzenetére
Mint az autóknál: a megnövekedett fogyasztáshoz emelt teljesítményű generátor és akku.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
addikt
Egy hidegindításos kérdés.
Ma reggel volt nálunk úgy 1 fok. A moci nem szeretett volna jönni velem dolgozni, itthon hagytam (pedig rugdostam pár percig). Most hazaérve első dolgom, h megnézzem mi a bánata, hát egy rúgás és indult (mint mindig). Szóval kérdésem az lenne, h mit csináljak vele, h a hidegbe is induljon? Most azon filózom, h betolom az előszobába de jobb örülnék vmi tisztább megoldásnak
Mint írtam szívató (kézi), moci rendben, max ha több napot áll sértődik meg és nem egy hanem 10 rúgás mire beindul (vagy leejti a benzint vagy elpárolog a blokkból, nem tudom)
Ötlet?Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
Máté337
csendes tag
Sziasztok! 2 hete vettem egy Motowell Magnet City 4T-t. Tökéletesen indul, szépen megy, viszont a fogyasztása közel sem tűnik olyan jónak, mint ami le van írva, illetve amit más felhasználótól hallottam. 120km alatt fogyasztott el kb 4 litert(talán kicsit többet). Én úgy tudom, hogy ennek a robogónak, mivel 4T, 3 liter alatt kellene, hogy legyen a fogyasztása. Összesen 382km-t tettem meg vele eddig. Egyébként nem használtan vettem, fojtás is benne van, tehát elvileg minden gyári. Számíthatok arra, hogyha kérem, akkor a márkaszerviz orvosolja a problémát 500km-es kötelező szerviznél? Egyébként az üzemanyag-szint jelzőm is érdekesen mér. 80km-ig a tetején van, aztán 1 nap alatt felére csökken, következő nap pedig teljesen lent van. Egyébként kizárt , hogy lopják belőle a benzint.
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
-
suste
veterán
válasz Máté337 #71536 üzenetére
ahogy írták,
- még bejáratós, plusz
- 4l/120km = 3,3l/100km, ami nem is olyan vészes, úgy hogy nem ismerjük a súlyodat és vezetési stílusodat
- ha minden gyári, akkor gondolom még a variátorban is benne van a "fojtás", vagyis pörgeted feleselegesn mint állat, hogy normális sebességet érj el.... -
félisten
Tényleg, ha már fogyasztás.
Az enyém 9.2L-rel megy el százat.Ezt kicsit sokallom.
MOD: mondjuk az is igaz, hogy mindig járatom 1-2 percet indulás előtt.
Ugye még mindig egy SR 50:
Naraku Performance PHBG Black Edition 21mm-es
Stage 6 MKII hengerszett 70ccm
Stage6 pro replica kipuf
Naraku főtengely
Stage6 kuplungharang
Stage6 Sport PRO kuplung + polini 3gMivel gyári légszűrő van rajta(sport betéttel és "extra lyukakkal") gondoltam, hogy kap egy olyat amivel rendesen kap levegőt.
[ Szerkesztve ]
-
flegga92
senior tag
válasz macilaci78 #71537 üzenetére
Újabb autónál kicsit másabb, legtöbb autóban indításkor mér az úszóról egy szintet, utána átfolyás mérővel kalkulál és csökkenti a szintet a mutató. Honda Civicnél is ilyen, ha egyhuzamban megyek vele 100 km-t meg se mozdul, de ha leállítom és később beindítom, jóval alacsonyabb szintet jelez. Ez azért van, hogy élesebb kanyarban, lejtőn/emelkedőn se mozogjon össze vissza.
Elképzelhető, hogy újabb robogóknál is van ilyen késleltetés, főleg digitális kijelzőssel. Az ex Gulliveremban pl tuti nem volt, ha félnél alacsonyabb volt az üzemanyagszint és levettem középtámaszról össze vissza járt a mutató. Jelenlegi Yamaha Cygnus X pl ezt nem csinálja. De hasonló képen mutatja mint Máté337-nek, első 80 km-en nem csökken szinte semmit, középső tartományban gyorsan lemegy, majd az alsó tartományban megint lassan. Sőt van, hogy az esti leállított szinthez képest másnap reggel egy csíkkal lejjebb mutat, majd napokig ott marad (napi 5-6 km megy bele).
-
-
macilaci78
nagyúr
válasz flegga92 #71541 üzenetére
A robogómon olyan régóta rossz az üzemanyagszintjelző, hogy nem is emlékszem, milyen volt, amikor működött. De hullámzásra nem emlékszem, pedig se hullámtörő, se semmi nincs a tankban. Egy modern, digitális műszertől elvárnám, hogy a kilengéseket korrigálva számoljon egy valós, átlagos értéket.
Anno a Ladánál figyeltem meg, hogy hosszú, egyenletes lassításnál mozdul felfelé az üzemanyagszintjelző, de vad hullámzásra ott sem lettem figyelmes, pedig az sem űrtechnika. Az úszónak van valami tehetetlensége a pályáján, ami kiküszöböli a gyors mozgást.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
MrChef
aktív tag
válasz macilaci78 #71546 üzenetére
Szia! Találtam ezt a műhelyt, ahol autó- és motorműszereket is javítanak.
Az én üzemanyagszint mérőm is rosszul mér: teljes tanknál is csak félig megy fel a mutató. A szervizben végignézték a cuccot, kábelt, membránt, mittudoménmit, és nem találtak hibát, csak a műszeregység lehet a ludas. Mivel ez a mocimba alsóhangon is 15ezer Ft külföldről, ezért tennék egy próbát a javításával. -
macilaci78
nagyúr
válasz MrChef #71549 üzenetére
Én vágtam egy 30 centis bükkfatipilt, tele tankba benyomtam, megjelöltem, meddig ér a tele. Otthon forrasztópákával berovátkáltam negyedekre és a csomagtartóba betettem. 200 Ft volt, de ha forrasztót is vennem kellett volna, akkor is megállt volna 2500-ből a javítás és a tank formájából ítélve ez lineárisan mér.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
Új hozzászólás Aktív témák
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Yettel topik
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Politika
- Milyen autót vegyek?
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Dragon Age: Origins
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Fujifilm X
- Magisk
- További aktív témák...
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző