- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Yettel topik
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A71 - elég ennyi?
- MIUI / HyperOS topik
- iOS alkalmazások
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Hirdetés
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
flegga92
senior tag
válasz macilaci78 #71546 üzenetére
A Gulliver nem mai darab volt 94-től gyártották, ott analóg műszer volt, minden féle trükk nélkül.
-
MrChef
aktív tag
válasz macilaci78 #71550 üzenetére
Nekem több, mint jó, de ha el akarom adni a robogót (nagyobb fog kelleni), akkor a leendő vevőnek nem kielégítő.
-
macilaci78
nagyúr
válasz MrChef #71552 üzenetére
Szervizben is megkérdeztem, itt is leírták, hogy nagyon gyakori hiba a robogóknál típustól függetlenül, X-akta, minek okán zsebbe nyúlós lehet a javítása, a gyakori meghibásodás okán jó eséllyel nem is tartós.
Első évben vettem egy csomagtartóban elférő 3 literes kannát, tettem bele benzint, ha kifogyna a tankból. Mellette a tipli és írtam a fogyasztást. Második évre kijött, hogy egy tankkal 120-130 km-t megyek el, így rászoktam, hogy a km-óra 100-as helyiértékén fordul a mutató, akkor tankolok és levan a gond.
Ha eladásra kerülne a sor, ingyen és bérmentve adom mellé a nívópálcát és a tapasztalatot, vagy megköszöni, vagy elmegy.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Flashback
addikt
Az igaz lehet hogy egy CBR125-ös 1,5-2 litert eszik százon?
Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
Flashback
addikt
-
Máté337
csendes tag
Még annyi kérdésem lenne, hogy a mostani 4T motorom papíron 45km/h-ra képes fojtással. Fojtás kivétele után kb mennyire lesz képes? Hogyan változik majd a fogyasztása?
-
macilaci78
nagyúr
válasz Máté337 #71557 üzenetére
Ezt előre senki sem fogja neked megmondani.
Nyélgázon meg lehet etetni vele 6-8 litert is, pirostól pirosig gyorsulgatva mindent, nyílt szakaszon végsebességgel üveghangon.
Egy moderált, élhető felhasználás mellett a nyugodt forgalom ritmusát felvéve a 3 liter reális. Tehát mész50-nel40-nel , nem állat módjára gyorsulsz és nem hegynek felfelé hajtasz. Persze ha városon belül ott a 60-as, 70-es tábla, téged meg elkap a gépszíj, az a fogyasztáson is látszódni fog.
Szerintem ha figyelmen kívül hagyod a 40-es korlátodat, de a többit betartod, akkor 3-3,5 l/100 km környékére fogsz érkezni.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
félisten
válasz macilaci78 #71558 üzenetére
"Nyélgázon meg lehet etetni vele 6-8 litert is, pirostól pirosig gyorsulgatva mindent, nyílt szakaszon végsebességgel üveghangon."
Ó, lehet nálam is ez a baj?Azért teszek rá egy sport légszűrőt.
-
Topikgazda
válasz macilaci78 #71558 üzenetére
Kérdés, hogy 50-es 4T-ről beszél (ha papíron 45 a vége akkor gyanítom, hogy igen)? Mert ha igen, akkor azzal csinálhatsz bármit, soha sem fog megenni 6-8 litert. Ha cibálod neki akkor is max 3 liter, de lehet, hogy még sokat is mondtam. Van egy 180-as 4T runnerem is (van kis okosság, piszok jól megy ahhoz képest, hogy csak 180), bárhogy is húzom neki 5 liter fölé még nem nagyon tudtam menni vele...
(#71559) D1Rect A te motorod az teljesen más kategória (már beszéltünk régebben is róla), annál a motornál az a normális.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Máté337
csendes tag
válasz sityupityu #71560 üzenetére
Igen ez egy 50-es 4T, és pontosan ez a bajom, hogy nekem azt mondták, 2,5 a reál fogyasztása. Egyébként teljesen laikus vagyok(talán ez látszik). Lehet valami baja, vagy rossz beállítás, amiért ennyivel többet fogyaszt? Tudok élni a 3,3-as fogyasztással, csak ha tud kevesebbet, akkor miért ne.
-
addikt
válasz macilaci78 #71538 üzenetére
Én szívatóval szoktam gyújtás nélkül rugdosni, majd megpróbálom anélkül, köszi
Jah, és nem tudom beállítani a szívató "szintjét", lévén bovdenesIlyen polini:
(#71540) D1Rect: Már azt hittem, h az én 6,5-es fogyasztásom sok Az enyém mondjuk "már" nyolcvanas - tavaly volt egy gyűrűtörés, feljebb kellett fúrni
[ Szerkesztve ]
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
macilaci78
nagyúr
válasz body007 #71562 üzenetére
Én nem szeretem szívatóval kezdeni, mert hajlamos túlszívni magát, beköpi a gyertyát. Inkább lentről megyek felfelé.
Na persze januári mínuszokban odahúzom neki, de múlt reggel 5°C-ban még szívató nélkül indult pöccre, 2 nap állás után. Meg is lepődtem.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz sityupityu #71560 üzenetére
Annyira nem értek hozzá, de szerintem nincs lehetetlen.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
lbence
aktív tag
válasz macilaci78 #71564 üzenetére
Barátom 300-as Vespa Gts-e is beéri 3,5-4 literrel, pedig általában városban használja.
Most vett mellé egy 250-es etz-t, állítása szerint az első fogyasztása 5,5 liter volt, ebből a fele volt város. Kipróbáltam én is, elég jól megy.[ Szerkesztve ]
-
forandor
tag
Nehogy már kimaradjak ebből a benzinszintjelzős dologból.
Keeway: digitális műszerfal. A Tank olyan mint egy fejtetőre állított négyzet alapú csonka kúp. Természetesen sokáig max-ot mutat, majd felülről 1 csík mínusszal is sokáig megy, majd a 3-ik csíknál már egyre szaporább. Emelkedő/lejtő szépen befolyásolja a mérést, de a rázkódást jól bírja. Egyébként a benzinszint jelző csíkok is olyanok, hogy a felső hosszú, és lejjebb menve egy rövidebbek csíkok. Egyszer sokáig volt száraz a tank, na akkor tankolásnál lassan vette észre, hogy már tele van.
Gulliver: jóval nagyobb késleltetéssel bír, mint a Keeway. Teletankolásnál kell egy kis idő mire felvánszorog a mutató. Főleg a gyenge akkumulátor hatására képes kevesebbet mutatni, mint amennyi van a tankban.
Piaggio: Van egy led... Ha világít, akkor tankojjáá . Szintén gyorsan reagál. Emelkedőnek van, hogy tankolni kéne, lefelé menet rájön, hogy mégsem (vagy fordítva, már nem rémlik).
Konklúzióm: A műszer pontossága sík terepen függ:
- tank formája
- mérőmechanika szárazsága
- akku állapota
- mérőműszer elöregedése -
Krogoth
senior tag
Variátor (Malossi multivar 2000) és szíj csere pipa. Ég és föld.
Most meghúzom a gázkart és azt veszem észre, hogy 60-70el repesztek. Vége is kitoldott 80ra.Kérdés: ki/milyen kesztyűt használ? Már kezd csípős idő lenni és nem ártana, ha nem fagyna meg a kezem.
Nem 30-40ezres kategóriára gondolok, de azért ne is legyen gagyi. -
spanglee001
addikt
válasz Krogoth #71568 üzenetére
tucano kézzsák, és izzad a kezem ebben az időben, de ha fázna ott a markolatfűtés
[ Szerkesztve ]
netezős pécék eladóak néha :D !!!!44!4!!négy
-
addikt
válasz macilaci78 #71563 üzenetére
Hát a mocim nagyon nem szereti a hideget, nem bírtam beindítani
Fogtam betoltam az előszobába, hősugárzót ráállítottam, 10 perc melegítés, egy rúgásra beindultMindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
orosziem81
tag
Sziasztok,
A csatolt képen jelölt főtengely anya a nagy rezonanciától menet közben leoldott. Az a kérdésem, hogy mekkora nyomatékkal kell visszaszorítani, valamint milyen módszerrel lehet a bordás tárcsát (vagy a teljes tengelyt) rögzíteni, mert a csavarral együtt elforog.
-
orosziem81
tag
válasz macilaci78 #71563 üzenetére
Nálam az auto. szivató már feladta, így én a mostani pár fokos hajnalokon kézzel eltorlaszolom a légbeszívó nyílását, indítok, majd mielőtt lefulladna lassan engedem a levegőt. így minden esetben elindul hidegben.
-
Topikgazda
válasz orosziem81 #71573 üzenetére
Akkor az rosszul volt ráhúzva.
Kimondott nyomaték értékről én nem tudok (egyébként is robogónként változhat ez), de ha van is én sosem aszerint húztam meg a variátor anyát, hanem egyszerűen ésszel és érzésre. Légkulcs vagy ütvecsavarozó kell hozzá. Ha ezek nincsenek akkor van pl ilyen megoldás is vagy pedig ilyen. Nem biztos, hogy ezek paraméterek jók a te motorodhoz, csak szemléltetés képpen linkeltem hogy lásd, hogy milyen opciók vannak még. A másodikat, a dugattyúblokkolót a gyertya helyére csavarod be.
Ha van légkulcsod vagy ütvecsavarozód akkor az a lényeg, hogy nagyon határozottan fogd meg a külső tárcsát, jobb ha kesztyűt húzol fel. Én már rengeteget csináltam ilyet, puszta kézzel is megfogom (akár nagyobb robogóét is amin nagyobb anya van), de a lényeg, hogy nagyon észnél kell lenni. Ha kicsit is bizonytalanul vagy határozatlanul fogod meg, akkor a bőröd-ujjad stb bánja. Komoly sérülést lehet összeszedni, nem játék.szerk: Ja, és egy alátét sem árt az anya alá...
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
orosziem81
tag
válasz sityupityu #71575 üzenetére
Köszönöm szépen a tájékoztatást.
Tehát nem full izomból agyonhúzom hanem alaposan de érzéssel.
Alátét van, a kép nem a hibás robiról készült. -
Topikgazda
válasz orosziem81 #71576 üzenetére
Így van, érzésre de azért jó alaposan. A lényeg, hogy a menetet azért nem kell megszakítani rajta...
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
addikt
válasz sityupityu #71575 üzenetére
Hát sztem (külön saját vélemény) én úgy meghúzom az anyát ahogy bírom. Ott nincs sztem jelentősége, h jobban meghúzom vagy nem - esetleg a gyári érték felé
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
Topikgazda
válasz body007 #71578 üzenetére
Persze, meg kell húzni rendesen, nem azt mondtam hogy nem. De pl légkulcsal simán el lehet intézni egy ilyen menetet ha sokáig rajtahagyod. De akár króvával is... Lehet hogy rosszul fogalmaztam, meg kell húzni rendesen, de pl ha kézzel húzod rá, akkor nem kell teljes testsúllyal eszement módon rátehénkedni és "ugrálni" rajta. Erre akartam kilyukadni. Sok elintézett főtengely menetet láttam már.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
addikt
válasz sityupityu #71579 üzenetére
Én krovával húzom, természetesen ésszel. Aki meg annyira hülye, h megszakítsa a menetet az meg is érdemli
Aki akar kicsit röhögni a mocim építésén: :DDD
Érdemes alulról kezdeni a galériát[ Szerkesztve ]
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
addikt
válasz macilaci78 #71581 üzenetére
Na, az pont nem az epiteshez szol
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
spanglee001
addikt
hogy ne kelljen a kulcslyukat keresgélni a tucano alatt, valami egyszerű de biztonságos indítási ötletekre lennék kíváncsi. Akár maradhatna a kulcs a motorba mindíg, de ne tudja más indítani csak én. Pl valami rfid érzékelő, vagy bluetooth, vagy valami egyszerű és költséghatékony módszer érdekelne. Vagy a kulcsot teljesen kiiktani, és csak egy rfid érzékelő érintéssel ráadja a gyújtást, aztán másik érintéssel meg leveszi. Létezik valami ilyesmi?
[ Szerkesztve ]
netezős pécék eladóak néha :D !!!!44!4!!négy
-
macilaci78
nagyúr
válasz spanglee001 #71583 üzenetére
A kulccsal több dolgot is csinálsz: gyújtás, annak elvétele, kormányzár, kontrollámpa működésének ellenőrzése.
Rfid, vagy mágneses relé jó lehet, de ha ennyire szar helyen van a gyújtás, rakd át a zárat.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
BlackPriest
őstag
ötleteket szeretnék: megragadt az egyik munkahenger a féknyeregben. valamennyit jött kifelé kompresszorral, de megállt. melegítést mennyire tolerálják a féknyergek? (rendeltem helyette másikat, de az akkora fos, hogy inkább a felújítás)
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
Bling95
őstag
Sziasztok!
Valószínűleg teljesen buta kérdés, de ha 2T motorba szeretnék olajat venni van bármilyen jelentősége, hogy milyen volt korábban benne? Gond e pl ha korábbi félszintetikusra teljesen szintetikusat öntök? vagy ha teljesen már márka?
És ha már itt tartunk mire érdemes figyelni? teljesen sima kis et2-es vespáról van szó, mindenféle tuning nélkül.
Most valamilyen repsol van benne (de meg nem mondom melyik) -
Topikgazda
válasz BlackPriest #71585 üzenetére
Milyen állásban ragad meg (mennyire jön ki)? Én mindig leszerelve de még összerakva szoktam oda-vissza alaposan megjáratni ilyenkor mielőtt szétszedem...
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz Bling95 #71586 üzenetére
Természetesen az a legjobb ha ugyanolyan van rátöltve, de azért parázni sem kell annyira ha az olajmennyiség nagy részét a rátöltött fogja képezni. Ha ugyanolyan tulajdonságokkal rendelkező csak más márka, akkor ne foglalkozz vele. Félszintetikusra full szintetikust... lehet, hogy valaki felszisszen erre, de azt mondom, hogy még ez is elmegy. Pláne egy ilyen egyszerű gyári motornál mint a tied. Az ég világon semmi sem fog történni.
Full szintetikust ásványi olajra viszont ne töltsél.Teljesen gyári motorba is tehetsz full szintetikus olajat. A lényeg, hogy ne valami versenyolaj legyen hanem olyan, ami alkalmas különolajozásos rendszerekbe.
(#71587) perge666 Na, mi történt? Buherálás is lesz?
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
BlackPriest
őstag
válasz sityupityu #71588 üzenetére
teljesen bent ragadt meg, nem is jött ki. kapott mindenféle vegyszert, a másik dugattyút lefogva kompresszorral kijött fél centit kb, de utána semmi. a két dugattyú szemben van egymással, elég szűk a hely, de most megpróbálom a mozgó felét lefogatni és egy főfékhengerrel kinyomni, hátha.
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
perge666
veterán
válasz sityupityu #71589 üzenetére
Nem történt semmi,csak nagyon megtetszett a moci és lecsaptam rá.
Annyi nyűgje van,hogy a világítás alapjáraton frankó,ha megyek vele akkor meg jóval gyengébb,de lehet vele látni.
Tegnap este 8-kor gurultam vele haza a szomszéd faluból / 15km / és feltűnt hogy tompítottal gyengébb,de ha megálltam egyből erősebb lett a fény,mintha valami kapcsolóval átkapcsoltam volna.
A távolságija meg ha átkapcsolom akkor van hogy világít 1-2 másodpercet,de utána semmi.
Indexek is gyengén világítanak,duda csak kattan,önindító nem teker.Szerintem ezeknek a problémáknak egy hibaforrása lehet,amit ki kell derítenem.
Esetleg ha tudtok tippet adni hogy hol nézelődjek,azt megköszönöm.
Ha hazamegyek az első amit megkeresek benne,az az akku lesz,mert van itthol egy vadi új 12V 4AH akkum,de szerintem biztos nem lesz ilyen egyszerű,vagyis nem hiszem hogy ez lesz a baja.
-
TaaT
veterán
Sziasztok!
Nemrég vettem egy Malaguti Ciak 150 robogót. Az üzemanyag-szintjelző kicsit hektikusan viselkedik, a felső egyharmadban szép egyenletesen mozog, a középső egyharmadban össze vissza kileng (és az üzemanyag-szintjelző lámpa is kigyullad néha). Az alsó harmadban meg inkább beáll minimum fölé és úgy marad, és amikor már nem hallottam hogy lötyögött volna a benzin a tankban inkább elmentem tankolni nehogy pórul járjak. 8L-es a tank, de csak 6.3L fért bele. Most akkor volt még bő 1.5L benne? Mikor megvettem tele tankoltam, azóta kb 240km-t mentem vele. Van valakinek tapasztalata ezzel a típussal?
Give them hell Ukraine!
-
perge666
veterán
válasz perge666 #71591 üzenetére
Na az új akkuval jó lett a duda és az indexek is.
Az önindító picit teker és megáll,olyan mintha szorulna.
A világítás ugyanolyan mint volt.Rúgásra könnyen indul amúgy,és szépen egyenletesen jár 5-10másodperc után,addig magasabb az alapjárat.
Mentem ma vele 15-20km-t,és szép hangja van,szépen egyenletesen megy. -
Jakab66[hun]
senior tag
Sziasztok!
Tudnátok nekem valami kis fogyasztású, megbízható 4t robogót ajánlani munkába járáshoz?
Gipsz Jakab
-
orosziem81
tag
válasz Jakab66[hun] #71594 üzenetére
Szia,
Pont most, mikor jön a tél? Ilyenkor már lassan elrakni szokás a mocit, hogy az ízületeinket megóvjuk.
De, hogy hasznosat is írjak, én ajánlom a kínai márkákat is, ha listát rendezel magadnak azokat ne dobd le feltétlenül.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Jakab66[hun] #71594 üzenetére
Kymco Agility 50. Sokkal megbízhatóbbak és jobban össze vannak rakva a kínai motorokhoz képest, de jóval barátibb az áruk mint a nagyobb márkáké. Bevált robogók.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
MrChef
aktív tag
válasz sityupityu #71598 üzenetére
A Facebook-on bejelentkeznek "nagy motoralkatrész" boltok, és Kymco Agility indexbúrájuk sincs. Sym Mio búráról nem is beszélve... Azért máshol van hozzá alkatrész.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- PHP programozás
- Cyberpunk 2077
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Hálózati / IP kamera
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Yettel topik
- További aktív témák...