- Telekom mobilszolgáltatások
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Fotók, videók mobillal
- iPhone topik
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Bemutatkozott a Redmi új szériája
- Oppo Find X5 Pro - megtalálták
- Bluetooth-headsetekről általában
Hirdetés
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
gp Az év végén érkező program PC-re, Meta Quest 3-ra és PlayStation VR2-re érkezik a tervek szerint.
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
mumtaz
senior tag
válasz sityupityu #70600 üzenetére
Nem tudom. A gyári hengere is nicasilos alu, és azon is van honolás. Csak nagyon vékonyan, de látható.
Kell az az olajfilm miatt.-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Topikgazda
válasz mumtaz #70601 üzenetére
Persze, nagyon minimális van ott is gyárilag az olaj miatt ahogy te is mondod. De az annyira kemény és vékony réteg, hogy ott utólag még javítani valamit..hát nem tudom.
Amúgy motorikusan nincs rossz hangja így a videó alapján...
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Winchester95
őstag
Itt a kép a karburátorról, ott van az alján amit kérdeztem, így jó?Fekete, a műanyag úszóház alján.
[link]
A tankból jövő csővet csak akkor tudom lefényképezni ha szétszedném a burkolatot, mert nem látszik alapból.
De próbáltam képet keresni.(Nem a vákum cßő az, az a benzincsapból jön ki és megy a karbiba).
Ennél jobb képet nem találtam, ott van a tanksapka mellett egy cső ami eléggé hosszú, ennek a vége hova mehet?Itt az ábra is. 3. Számú:
[ Szerkesztve ]
-
Winchester95
őstag
Rájöttem hogy az úszószinttel lesz a baj.
Mivel hiába van rögzítve csak a légszűrő tartja a karbit meg a szívócsonk a másik oldalon.
Ezért is csöpög néha, és mivel minimálisan a karbi megdől nagy gázhúzásra ezért az úszószint gondolom változik, tehát a szint nagyobb lesz, ezáltal fecskendezi be a benzint a karbiba alapjáraton(fékezéskor gáz alaphelyzetben) (Gondolom a sportszűrő miatt).Kérdés hogyan lehetne lefixálni a karbit.
-
forandor
tag
válasz Winchester95 #70603 üzenetére
Látatlanban beletrafáltam
A karburátornál az a leeresztő csöve. Ha a felette lévő nagy csavart elkezded lazítani, akkor a karburátorban lévő benzin kifolyik az említett csövön keresztül. Elvileg téliesítés során ezt érdemes eljátszani.
A benzintanknál az a szellőző cső, illetve ha túl sok benzint tankolsz bele (kupakig púposan), vagy eldől a motor, akkor azon keresztül kifolyik a fölösleg. De a fő funkciója az előbb említett nyomáskiegyenlítés. -
forandor
tag
válasz Winchester95 #70604 üzenetére
Maga a szívócsonk a karburátor fő rögzítője. Benzinszintet jó eséllyel nem tudsz változtatni.
Gázhúzásra nem kéne dülöngélnie a karburátornak, vagy nincs rendesen rögzítve a szívócsonkra, vagy a szívócsonk rossz. De még ez esetben sem kellene bemozdulnia.
Az egyik motoromnál tapasztaltam, hogy még fekvő állapotban is vígan pöförészik. -
pocokxx
Közösségépítő
Sziasztok! 80-ra húztam meg a lélektani határt. A környéken most ezeket találtam az adott ár alatt. Van köztük megnézhető, vagy inkább várjak még...? (Bocsánat, hogy ennyit, de tényleg nem igazán tudom, merre induljak...)
SPIN
Ride Jump
Kymco
PUG Speedfight
Keeway Ride omen
TGB 101s
Honda Bali
Derbi hunter
Derbi Atlantis"Egyformának lenni mindenkihez. Emberfeletti nagy szív kell ehhez." - Reményik Sándor
-
Winchester95
őstag
Amúgy ezen kívül elég jól megy a motor, mentem vele egy keveset, pöccre indul hidegen is majdnem mindig, jól húz, 80 a vége, de érezni hogy kellene egy 80- 85-ös főfúvóka.
Vicces de olyan jól megy hogy már jobban élvezem mint a Simsont.
Viszont valamelyiket el kell adnom, és ez a robogó lesz.Kérdés mennyit ér.[ Szerkesztve ]
-
forandor
tag
válasz Winchester95 #70607 üzenetére
Igen, csak lóg.
-
Winchester95
őstag
válasz forandor #70610 üzenetére
Köszi.
Még annyi.
Kaptam egy gyári bowdent, amin volt egy fehér műanyag burkolat (belement a súberbe), a karbihoz.
Na azt nem cseréltem ki, hanem maradt a régi bowden, tehát nem került bele az a műanyag sem.Kép:
Ez meg a karbiban volt benne:
Ezt sem tettem be.
Ezeknek van valami szerepük? Mert eddig egy karbiban sem láttam.
-
forandor
tag
válasz Winchester95 #70612 üzenetére
Az új bovdenen lévő burkolat szerintem csak megakadályozza, hogy a belső damil nehogy felcsússzon a szállítás során. De ha hajlékony, akkor megvédi a karburátor bovdenvezető csövét a kopástól. Ez utóbbi a valószínűbb.
Az utóbbinak viszont mindenképpen bent a helye a karbiban.
Meg is van a gond az alapjárat, kis gázadás problémádra.[ Szerkesztve ]
-
Winchester95
őstag
válasz forandor #70613 üzenetére
Meg is van a gond az alapjárat, kis gázadás problémádra.
Ez biztos? Vagy csak egy tipp?
Mi célt szolgál ez az alkatrész? Csak mert eddig 3 fajta karburátort szereltem sőt 4-et, ez az 5. De csak ennél volt ilyen alkatrész.Még egy utolsó utáni kérdés.
Szerinted....
75 főfúvókával lehörgött magas fordulaton.
78 főfúvókával már megy magas fordulaton nem hörög, de még érezni hogy kellene neki nagyobb.Két választásom van.
Szerinted 80-as vagy 84-es legyen?(M6 menet elvileg)
(90-es már túl sok lenne szerintem).Nagyon köszönöm.
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
válasz sityupityu #70602 üzenetére
Lehet azt honolni. Még a pirosnál a gyári 50-es hengert is honolta a Tábori, mert nem indult be. Utána ment rendesen, míg hetvenesre nem cseréltem. Az a hengerszett azóta is meg van.
Egyébként tényleg nincs rossz hangja, csak ez a darálás, meg a többi. Lassan állt be egyébként, mert Tegnap, mikor beindítottam, akkor ugye csak wd-vel indult és többször leállt. Aztán szépen beállt. Ugyanez a játék volt a vashengerekkel is, de azoknál ez a fázis rövidebb ideig tartott. Gondolom annál gyorsabb ez az alap bekopás, mint az alunál. A vasaknál elég volt max fél óra, ennél az alunál ez több, mint két óra volt, mire úgy ahogy beállt. Ennél a motornál én azt tapasztaltam, hogy számít az alap kompresszió. Mármint többet, mint egy karbisnál, mert ugye ott a levegőkompresszor is, ami a picit túlnyomásos forgattyúsházból veszi a levegőt.
Na mindegy. Tegnap egyébként próba gyanánt elmentem vele Anutámhoz ("Anutám a mindenem" ). Viszont onnan már nem hozott haza. Ott voltam 2 órát és nem indult be. De még csak nm is pöffent. Kivettem a gyertyát, néztem szikrát, de csak annyi szikra volt, hogy szinte semmi. Be volt hajítva egy régi gyertya az ülés alá. (Ezt igazság szerint ki akartam dobni, mert azzal már alig indult be és alig akart menni. Kihagyogatott, meg alig indult el.). Na ezt a gyertyát bele raktam és majdnem beindult, de sajnos előzőleg már annyit indítóztam, hogy lemerült az akksim. Így most a gép ott maradt az utcán (remélem nem lopták el), az akksit meg hazahoztam feltölteni. Meg persze volt itthon vadiúj gyertyám még valahol, amit persze most nem találok.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Bib
őstag
válasz Winchester95 #70614 üzenetére
Az a fehér műanyag sapka rögzíti a tűt a tolattyúban. Egy féle képen lehet betenni, a rugó nyomja be a helyére. Ahogy sokszor leírtuk többen, az úszóház alján leeresztő van, a tank tetejéről szellőztető cső lehet.Ha a benzin folyik akkor vagy lyukas az úszó, vagy rossz a tűszelep, vagy az úszóház tömítés.
-
forandor
tag
válasz Winchester95 #70614 üzenetére
Tippnek tipp, de elég esélyes.
Használd egy kicsit még a 78-as főfúvókát, ha még nem mentél vele eleget. Majd gyertyát nézd meg, hogy hogy néz ki. Ha szép őzbarna, akkor nem kell bántani a fúvókát. Ha világos/szürke, akkor inkább a 84-es, ha kicsit világosbarnás, akkor a 80-as. Sajnos ezt sem lehet megmondani pontosan látatlanban. A puding próbája az evés.
De ezek továbbra is csak tippek, elmélkedések. -
siti
senior tag
válasz pocokxx #70608 üzenetére
olyan márkát válassz, amitől az alkatrészes szeme nem kerekedik el. ha rám hallgatsz. mert az egy jó dolog, hogy eltörik a szívócsonk és két nap múlva ott van az új, nem pedig keresgélni kell, hogy Indiából hogy jut el hozzád.
a honda bali meg a lakásban lakik, radiátor mellett? már megér egy nézést(bár én is lelkesedek a ritka, nem jön veled szembe járművekért, tartani nem tartanék, csak ha nincs valami komoly 3D nyomtatód)
[ Szerkesztve ]
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
Expendable
aktív tag
Szerintetek milyen olajat tegyek a robeszbe (phantom max 200-as piaggio blokkos), ha a manual 10w40-et ír, viszont a betöltőnél meg 5w40 van írva?
[ Szerkesztve ]
-
readdeo91
újonc
Üdv!
Van egy 2003 Gilera Runner 50-em ami gyárilag PureJet, de át lett alakítva karbisra. (Nem én voltam) Valakinek van tudomása arról, hogy a Purejet blokkba belemegy-e a karbis főtengely? A főtengely sonkák kicsit furcsa alakúak a karbishoz képest. Képek alapján más különbséget nem látok rajtuk.
-
Bib
őstag
válasz Expendable #70619 üzenetére
Ha télen nem használod akkor felesleges 5w olaj.
-
Topikgazda
válasz Expendable #70619 üzenetére
Azokba a blokkokba, 5w-40-es olaj való ami a betöltőnél is szerepel.
(#70621) Bib Nem csak a tél miatt jó ha a gyárilag előírt 5w-40-est használod, hosszútávon meghálálja magát.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Bib
őstag
válasz sityupityu #70623 üzenetére
Hát a w a Wintert jelenti az kizárólagos hideg oldali viszkozitás a 40 a lényeges. Az egyik -15 a másik -20 fok alatt is használható.Persze mindig a gépkönyv a mérvadó.
-
Expendable
aktív tag
válasz sityupityu #70623 üzenetére
Akkor végül szerencse hogy csak ilyen volt: Repsol moto scooter 4T 5w40 ment bele.Remélem az jó lesz neki.
[ Szerkesztve ]
-
pocokxx
Közösségépítő
válasz sityupityu #70625 üzenetére
Ráírtam mindkettőre, majd jövök még kérdésekkel, ha válaszolnak. Köszi.
"Egyformának lenni mindenkihez. Emberfeletti nagy szív kell ehhez." - Reményik Sándor
-
Topikgazda
Én a wintert ilyen esetben nem veszem szó szerint hanem inkább azt nézem, hogy hűvösebb időben (nem télen) jobb kenést biztosít egy lágyabb olaj amíg el em éri a motor az üzemi hőfokot. Ha olyan állapotban van a motor, hogy még egyáltalán nem, vagy csak minimálisan eszi a gyárilag előírt vékony olajat, akkor én mindenképp azt részesíteném előnyben.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Rivaul
addikt
A külső hőmérsékletnek nem sok köze van az olaj hidegoldali viszkozitásához. Tekintve, hogy a motor (és az olaj) üzemi hőmérséklete valahol 80 és 100 fok között van, még a negyven fokos gatyarohasztó hőségben is "hidegindításnak" hívjuk a hidegindítást. Egyébként a hidegoldali viszkozitási osztályt (ez a 0W, 5W) is eleve éppen negyven fokon mérik. Pl a 0W olajokat kizárólag Group V alapolajra lehet építeni (PAO vagy észter bázisú alapolaj), míg az 5W-s lehet a Group V mellett Group IV vagy Group III is, mondjuk hidrokrakkolt ásványi olaj. Márpedig a Group V alapolajok 1) lényegesen több adalékanyagot tudnak felvenni, és 2) tovább tartják meg az alaptulajdonságaikat szélsőséges körülmények között is, lásd viszkozitás, lásd HTHS-mutató - ez utóbbi nagyjából azt jelenti, hogy nehezebben szakad meg az olajfilm folytonossága is. Tehát messze nem a hőmérséklet indokolja a gyári előírást, hanem inkább a magasabb minőségű alapolaj.
Ez egy Volvos beszélgetés eredménye mikor hasonlóan a hideg oldali érték lényegessége merült fel. A sorok írója nem jómagam hanem egy versenygép építő és autószerelő mester keze munkája. Persze gondolom egy 5 hengeres dízel és egy robogó motorja között komoly különbség van, de a lényeg hogy nem csak annyi az olaj hogy jobb télen avagy sem
[ Szerkesztve ]
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Bib
őstag
válasz sityupityu #70630 üzenetére
Egyéttelmű hogy a gyárit kell beletenni , ilyen kis mennyiségnél nincs árkülönbség sem. Ami eszi az 5 ös olajat az enni fogja a vastagabbnak vélt 10-est is ami valójában melegen ugyanolyan 😀. Sokszor felmerül ez a kérdés szervízünkben.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Én értem, hogy mit mondasz...Na ez az, melegen ugyanolyan. De üzemi hőmérsékleten kívül nem. Én erről a köztes állapotról beszélek. Persze ennek tényleg inkább akkor van csak jelentősége ha egy nap többször van hidegindítás...
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
blizzrd
aktív tag
Sziasztok!
Valoszinu meg mindig karburalasi gonddal kuzdok. A robigo napi hasznalatban van, de meg igy is minden reggel es delutan 4-6 rugasra indul. Melegen is van hogy csinalja, oninditoval is csak ugy kapja el ha egy kover gazt huzok neki. Viszont ha elindul szepen jar, nem all le merre induljak meg?Mas: melegen a fordulat van hogy csak akkor esik vissza allo helyzetben alapjaratra, ha huzok neki eg, kover gazt es hirtelen engedem vissza a gazkart. Letezik hogy valahol meg van kopva ami miatt nem megy vissza mindig alapallasba?
-
flegga92
senior tag
Sziasztok!
Honda X8R-S/X géppel rendelkezik valaki? Mennyire megbízhatók ezek? Nem egy túl gyakori típus de kívülről nagyon bejön. Az S és az X között milyen különbségek vannak?
-
iff
senior tag
Sziasztok!
Szeretném cserélni a szívatót. Keeway F-act 50 2T. Mikuni karburátor "gyári". Ezt néztem ki NK200.24 pontos infón nem tudtak adni a boltból, hogy ez jó-e. Helyette ajánlottak másikat, de az egyáltalán nem hasonlított a jelenlegi szívatóhoz. Már cseréltem egyszer, de az 1 évet bírt ki. Nem szeretnék évente 6000-10000Ft. erre áldozni, mert ilyen sz@rok. Még ezt az árat is soknak találom . Előtte, amit kaptam hozzá, MCN típusú volt 7000Ft.
[ Szerkesztve ]
..........""..........
-
Bib
őstag
válasz Winchester95 #70638 üzenetére
Én így hagynám
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz Winchester95 #70640 üzenetére
A színe alapján ennél dúsabb keverék nem kell neki, bár az sem mindegy, hogy hol néztél gyertyaképet. Értem ez alatt, hogy nem mindegy, hogy alapjáraton, középgázon vagy max gázon pörgött-e motor közvetlen a leállítás előtt. A nyélgáz az igazán mérvadó, de ez a gyertya a színe alapján még hogy ha nem is közvetlen nyélgáz után lett kitekerve akkor is biztosa jó. Nem kell hozzányúlnod.
Az a nem egyenletes kigyorsítás sokkal inkább a hajtás behangolására vezethető vissza. A fokozatmentes automata váltó ezeknek a motoroknak a lelke valójában. Menetteljesítmény szempontjából hiába van tökéletes karburáció ha nincs a cvt váltó rendesen behangolva.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
blizzrd
aktív tag
válasz sityupityu #70641 üzenetére
Szia!
Igen a bowdenre gondolok, esetleg azon a reszen ahol a bowden a karbiba belemegy. De nem is ez aggaszt leginkabb hanem meg mindig az inditasi problema :/ -
flegga92
senior tag
válasz flegga92 #70636 üzenetére
Aprilia SportCity 50 4T-vel rendelkezik valaki? Ez a gép is tetszik, keretbe belefér, van egy szép példány a közelben.
Kicsit fázok az 50-es 4 üteműtől. Főképp városban használnám (nem BP) néha rövidebb külterület. Jelenleg egy Gulliverem van, sebességben nem szeretnék alább adni, azért tartósan tudjon 65 km/h körül menni. -
Alcsi69
senior tag
Sziasztok megint!
Végül egy Aprilia SR 50-t vettem így első motornak. Leellenőriztünk rajta mindent ami a fenti leírásban van, kipróbáltuk és még alkudni is sikerült belőle.
Én is próbálgattam vele menni miután hazaértünk, eléggé tetszik. Tényleg teljesen jó lesz ahhoz hogy érezzem az egész dolgot stb.
Egy kérdés ami most jött elő: Lehetséges hogy a nem túl jó állapotban levő első gumi miatt ráz a kormány ha elengedem, vagy más hiba lehet? Nem vészes a dolog egyébként, de mégis. -
Winchester95
őstag
válasz sityupityu #70642 üzenetére
Betettem a kis műanyagot a súbertűhöz, most magas fordulaton ha húzom a gázt leáll.
Okozhatja ez azt hogy betettem azt a műanyagot?
Jól mozog a súber, gyárilag középen van a lemezke a súbertűn.
Van ritkán hogy kipörög van hogy nem.(sztenderen vagy simán ráülve)Hajtást megnéztem levett deknivel, teljesen jól viselkedik ránézésre.
-
Winchester95
őstag
Elfelejtettem írni hogy nyélgáznál leállt és mikor kiszedtem a gyertyát ugyan az a gyertyakép fogadott mint amit belinkeltem.
-
nod1
csendes tag
Sziasztok!
Tanácsotokat szeretném kérni az alábbi jelenségre:
Piaggio Free hosszú blokkos robogómmal indítási problémák vannak.
Csak a légszűrőcsonkot teljesen befogva indul be, majd ha szabaddá teszem a nyílást úgy jár is, illetve ha felteszem a légszűrőt akkor is jár a motor, sőt még gázra sem fullad kb. 1 percig. Ezután fokozatosan elgyengül, innentől már gázra is fullad. Ezután már legközelebb csak úgy indul be, ha megismétlem az előbbi indítási módszert.
Benzincsap új, karburátor tiszta, légszűrő tiszta, gyertya új, szikra szép, gyertyakép inkább benzines, mint olajos, automata szívató szerintem működik.
A karburátor oldalán csak egy csavar van, ez gondolom a levegőé lehet, azt próbáltam tekerni, de nem igazán reagál rá.
Merre felé induljak tovább?
Köszi a segítséget előre is. -
mormota
senior tag
van egy gyári 50es '98-as vizes fekvő minarelli kör SR-em.
újítanék egy hasonlóan dinamikus de fiatalabb robira.mik a javaslatok? vagy egyáltalán megéri újítani 2-300e ért akár újat is, de a használt felé húznék.
liberty, malaguti, valami újabb aprilia, zip, honda dio, jog zrötletek, vélemények érdekelnének.
előre is köszönöm[ Szerkesztve ]
Illusztrálok, tehát vagyok
-
forandor
tag
válasz flegga92 #70644 üzenetére
Szegény Gulliver-t megcsalod, annál jobb 50-est nem találsz.
Alcsi69, Első teleszkóp jó? Ráz, vagy az egész lötyög? De a gumi is lehet rossz, ahogy mondod.
Peti198506, Egy kicsit huzamosabb használat kell, hogy a gyertyakép teljesen aktuális legyen. Vagy nem kap elég benzint, vagy nem kap elég levegőt.
nod1, "automata szívató szerintem működik".
mormota, akár egy újabb SR, ami karburátoros, Piaggio blokkos. De a régit is szépen felújíthatnád, én inkább azt csinálnám. Remek egy alap a minarelli.
Új hozzászólás Aktív témák
- HP notebook topic
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Azonnali informatikai kérdések órája
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- Nintendo Switch
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen videókártyát?
- TCL LCD és LED TV-k
- Egyéni arckép 1. lépés: ARCKÉPHEZ VALÓ JOGOSULTSÁG
- Háztartási gépek
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban