- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- iPhone topik
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Milyen okostelefont vegyek?
- Yettel topik
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
Hirdetés
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
SMITE 2 - Napokon belül indul a zárt alfa teszt
gp Több mint egy tucat karaktert próbálhatnak ki a szerencsésebbek, a teljes listát a május első napján esedékes streamben árulják el.
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
KTMHobby3
tag
válasz sityupityu #71899 üzenetére
Az egyszerűség kedvéért beszéljünk szélvédőről. Annak az a szerepe hogy megvédje a felsőtestünket a hideg széltől. Több szélvédőt is készítettem és rájöttem arra hogy igazából csak a felsőtestet kell védeni, mivel a sisak védi a fejet és kicsi a légellenállása. Ha elfogadod azt hogy egy robogón a legnagyobb légellenállást az emberi felsőtest okozza, különösen vastag ruhában, akkor azt is el kell fogadnod hogy annál minden más csak jobb lehet. Én itt egy sima, domborított plexit értek, amiről lesiklik a levegő. Nem nagyobb mint a felsőtest, át látni felette, akkor mitől lenne nagyobb a légellenállása. Ez egyszerű fizika.
Erre gondolok. -
middleaged
tag
Üdv! A napokban tettem szert egy HONDA X8R-S-re. A gondom az, hogy a vásárlás utáni alapvető karbantartásokat magam szeretném elvégezni rajta, de a legtöbb amit megtudtam róla, az az itteni doksi tartalma, valahogy ez a robogó egy sötét lyuknak tűnik az internet bugyrában.Kérem aki tud, linkeljen legyen kedves egy manualt, szinte semmi infóm a gépről, meg a robogókról sincs úgy általában.Most épp hajtóműolajat cserélnék rajta, csak még a mikéntje kérdéses. Előre is köszönöm a segítséget, nagyon nem ismerem a kétkerekűeknek ezen válfaját.
-
Topikgazda
válasz KTMHobby3 #71901 üzenetére
Az a baj, hogy ahogy a kolléga is írta előttem félrevitted a beszélgetést azzal, hogy a sportmotorok plexiét is felhoztad. Ugyanis azoknak teljesen más a funkciója mint pl amiről te beszélsz. És az sem úgy van ahogy mondod, hogy a fejednek nem kell szélvédelem mert az kis felület és a bukó azt a huzatot úgy is felfogja. Már 100-120 környékén is kellemetlen tud lenni némely esetben a huzat,folyamatosan 150-es tempó felett (ami persze nem megengedett) meg már nagyon megkeseríti a motorozást ha nem tudsz egy plexi mögé bebujni. Mármint a fejeddel. A képen látható plexivel valóban semmiféle tapasztalatom nincs, de ránézésre én azért kicsit kétkedem abban, hogy ne lenne nagyobb az ellenállása mint egy testnek, de legyen így ahogy mondod.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
MrChef
aktív tag
válasz sityupityu #71896 üzenetére
A karburátort sajnos tutira nem tudod sem levenni, sem szétszedni. A gyertyát megpróbálhatom.
Ez így nekem keserves csesződés. :-(
***
A többieknek is köszi a tippeket, kipróbálom azokat is!
-
Topikgazda
-
KTMHobby3
tag
válasz sityupityu #71904 üzenetére
"A képen látható plexivel valóban semmiféle tapasztalatom nincs, de..."
Az első robogómat 50 éve vettem, amin gyárilag volt szélvédő, teljes méretű. Plexin keresztül kellett nézni az utat. Azóta minden motoromon volt, ezért van némi tapasztalatom ebben a témában. Azon kívül hogy megvéd a széltől, bizony, a légellenállást is csökkenti, mint ahogy a gyorsasági motorokon is. Tudom, nem tudlak meggyőzni, mert amíg nem próbálod ki, úgysem hiszed el. Csakhogy a fizika nem hit kérdése.Porlasztó témában abszolút egyet értek Veled. Egy motornak könnyedén kell indulni hidegben is. Akár 95-ös benzinnel is. Vagy a benzinszint alacsony, vagy dugulás van valahol. A gyertya sok mindent elárul.
-
MrChef
aktív tag
válasz sityupityu #71908 üzenetére
Hja, igen, akartam írni, "nekem" nem menne. Miért is jönnél hozzám leszedni a karburátort.
Namost ha a karburátor kuka, vagy tisztíttatni kell, megint rákölthetek annyi pénzt (plusz ha nem indul a dög, szállíttatni), amit rendszámos motorra költenék ha nem is a kettő közti felárra, de egyebekre. -
MCS973
újonc
Motowell robogót találtam itt. Jók lehetnek?
[moderálva]Link eltávolítva.
[ Módosította: Qru ]
-
-
GalaHU
őstag
Sziasztok,
Látom épp a szélvédő plexi a téma. Én 2018-as Forza 300-hoz keresnék olyan megoldást ami a gyári állítható elem helyére rakhatnék. Az volna a legjobb ha szintén állítható lenne (passzoljon a mozgató mechanikához) és ott kezdődjön a magassága ahol a gyári véget ér. 190 cm vagyok és még a legfelső állásban is bőven átlátok a jelenlegi felett, kb 15 centi plusz már megoldást jelentene. Nem akarok fixet, mert esőben a fene se lát ki mögüle rendesen...
Hol keresek ilyet? A márkakereskedésekben csak a kezüket tárták...
Ja, és szintén ehhez a robihoz kellene másik ülés, amin kb 5-7cm-el hátrébb van a mélyedés, mert így pont nem kényelmes és külső térdvédővel néha beleér az idomba a lábam...
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
csurgoi
aktív tag
Yamaha Neosomnál az utóbbi időben önindítózásnál elég csúnya recsegő hang jön a dekni felől.
Mi lehet a problémája?
A berugókar pedig elég lassan tér vissza az eredeti pozíciójába.
Ott valami rugó lehet a baj?https://500px.com/stevetailor https://www.flickr.com/photos/128564341@N08/
-
macilaci78
nagyúr
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
KTMHobby3
tag
Sziasztok!
Mivel ez a topic nem csak robogókról, hanem kismotorokról is szól, ezért bátorkodtam írni ide. Az én kismotorom egy 31 éves KTM Hobby3, két sebességes 50-es moci, amit tuningoltam, átalakítottam LED-esre. Nagyon szeretek vele motorozni, mióta ennyire jól megy, vakítóan fehér fénnyel világít, az autósok "örömére". Mióta ez van rajta, egy autós sem hajtott ki elém. Ha valakit érdekel a téma, szívesen segítek mind a tuningolásban, mind a LED-esítésben.
-
mumtaz
senior tag
válasz macilaci78 #71918 üzenetére
Szerintem igen. Elég érdekesen szokták ott egyesek értelmezni a közlekedési szabályokat. A Rétköz utca azon része pont inkább egy parkoló. Olyan, mint egy szervízút az igazi Rétköz utcával párhuzamosan. De ott mégis egyesek úgy szoktak lefelé is, meg felfelé is rongyolni, mintha autópálya lenne.
KTMHobby3: Én mindenek előtt majd egy rendőrrel lefolytatott társalgás konklúziójára lennék kíváncsi.
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
KTMHobby3
tag
válasz macilaci78 #71921 üzenetére
Mi van, bevagytok xarva? Kit érdekel a rendőr, ha az életemről van szó. Amíg 35W-os halogén volt a lámpámban, annyiszor kihajtottak elém hogy csak rajtam múlott hogy életben maradtam. Mióta ez az erős fehér fény van a motoromon, egyszer sem hajtottak ki elém. Egyébként a rendőrök sokszor látták a világításomat, mert az utcánkban rendszeresen radaroznak, volt hogy minden nap, egész héten. Egyszer sem szóltak, pedig 100m-re lakok a helyszíntől.
-
siti
senior tag
válasz KTMHobby3 #71919 üzenetére
Ha majd lesz gyereked, meg fogsz lepődni, hogy mennyire érdekli a fény, fordítja rá szemét fejét. Ez a reflex felnőtt korban is megarad, fordítjuk arra fejünket, szemünket, kormányt...
Megértem hogy látszani, de nagymotorosoknál se szeretem, hogy jön szembe refivel. Villantok neki, ha nem akarja hogy csukott szemmel menjek el mellette/át rajta...Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
KTMHobby3
tag
Azon lennék meglepődve, ha lenne gyerekem, mert már 2 unokám is van. Azt én se szeretem, ha reflektorral jönnek velem szembe, olyankor én is felkapcsolom neki a reflektort. Természetesen tompítottal járok. Nem tudom tudjátok-e hogy segédmotoroknak a tompított fény városban is kötelező, nappal is. A motoromon direktbe van kötve a világítás, így nem felejtem el felkapcsolni.
-
KTMHobby3
tag
"Ha majd lesz gyereked, meg fogsz lepődni,"
Én erre válaszoltam. Így már bizonyára érthető, amit írtam.
perge666: Nem mindenkinek kötelező, csak azoknak, akiknek gyárilag van tompított fényszóró az SMKP-jukon. Régebbi kismotorok között több is van amelyiknek nincs. Pl: Babetta, egyes Puch-ok, stb.
-
macilaci78
nagyúr
-
KTMHobby3
tag
válasz macilaci78 #71929 üzenetére
Arra próbáltam rámutatni hogy mikor halogénes lámpával közlekedtem a védett útvonalon, többször is előfordult hogy nem adták meg az elsőbbséget és kihajtottak elém. Csak vészfékezéssel tudtam megállni. Volt hogy csupán fél méteren múlott a csattanás. Mióta (már több mint egy éve) LED-es "izzó" van a reflektoromban, egyszer sem fordult elő hasonló eset, sőt, még ha bőven ki tudott volna menni az autós, akkor se tette. Ezt a fehér fényt már messziről észreveszik. Egyébként mindössze 2x6W-os, de jó foncsorban igen jól világít.
-
macilaci78
nagyúr
válasz KTMHobby3 #71930 üzenetére
Csak vészfékezéssel tudtam megállni. Vérmérséklettől függ. Én inkább lassabban, előzékenyebben megyek, 150 kg vagyok, a féktávom lényegesen több 30 km/h felett, mint a legtöbb robogósnak. És ezen hitem szerint a világítás sem segít.
A budapesti forgalomban meg az én ls egy egy pizzafutár stílusa közt van mondjuk 5-10 perc távtól függően, egy autóhoz képest meg 20-60 perc forgalomtól függően. Én ezzel is megelégszem.Nem lehet, hogy az autós meg azért kanyarodik ki, mert smkp mx 40-nel mehet közúton, kerékpárúton meg max 25-tel?
Nem a műszaki megoldás ellen ágálok, hanem a propaganda ellen, miszerint egy erősebb világítás megvéd a bajtól.
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
suste
veterán
válasz macilaci78 #71931 üzenetére
Pedig van benne igazság!
A gyenge fény miatt azt hiszik még messze vagy. Ezt szerintem minden robogós megélte már, csak max arra gondolt, hogy persze robogós elé kijönnek......
Nemrég voltam sötétben, városon és közvilágításon kívül, igaz csak pár km-t, de meg is allapitottam, hogy LED nélkül tuti nem éltem volna túl.
Pont ugyan olyan fontos a látszani, mint a látni! -
GEPESZ66
veterán
Keeway Fact 50 2T-nél a deknihez,felül van rögzítve egy elektromos kábel.
A rugós alátéten kívül kell- a ide síma alátét is,pl.csavar, rá a síma alátét,majd a rugós? -
lbence
aktív tag
válasz macilaci78 #71931 üzenetére
Bringás és robogós elé sokkal könnyebben kikanyarodnak az autósok, sötétben, világosban egyaránt, én is ezt tapasztaltam.
[ Szerkesztve ]
-
máyköl
veterán
Sziasztok
Aprilia Scarabeo -ra szeretnék Tucano -t vásárolni (motorhoz rögzíthetőt). Méretpontost 35.000 pénzért találtam, 10-15k lenne a keret. Valaki tud ajánlani típust?Köszönöm
-
KTMHobby3
tag
válasz lbence #71936 üzenetére
Sajnos igazad van. Az autósok egyáltalán nem tisztelik se a bicikliseket, se a robogósokat. Ezért kell ellene tenni valamit. Bicikliseknek megengedett egy erős villogó fény előre, meg egy piros hátra, ami már messziről is jól látható, de robogókra ez nincs megengedve. Marad az erős fehér led világítás, ami nálam bevált. Az indexekbe is 3W-os Power ledeket szereltem, foncsorba, hogy ha rásüt a Nap, akkor is jól láthatóak legyenek. Én a kismotorommal nappal közlekedek, ezért fontos számomra hogy nappal is jól lássanak, amit a ledes világítással sikerült elérnem. A Te tiszteletre méltó súlyoddal sokkal bátrabb lennél, ha minden alkalommal tapasztalnád hogy az autósok "látnak" és megadják az elsőbbséget. Nekem ez megadatott.
-
lbence
aktív tag
válasz macilaci78 #71940 üzenetére
Én pedig csak 80 kg vagyok, úgyhogy akkor lehet hogy tobbunket kevert össze.
-
macilaci78
nagyúr
válasz KTMHobby3 #71942 üzenetére
Hasznos, persze, de továbbra sem kaptunk arra választ, hogy szabályos-e. Márpedig az Alapelvek is kimondják, hogy jogellenes cselekményre buzdítani tilos a fórumon.
Igen, elgondolkodtató is. Majd azzal takaróztunk egy motorháztetőn átesve, hogy látnia kellett...Közlekedni kell megtanulni, nem tuningolni. Forgalomban szerintem több haszna van. Engem a gépészmérnök apám legalábbis erre tanított.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
perge666
veterán
válasz macilaci78 #71943 üzenetére
+1
Egyetértek. -
gabe_
őstag
Én anno a tavalyi esetemből megtanultam, (kulcscsont törés- fekete robogóval, fekete sisakban menés közben, szépen bekanyarodott elém a szembejövő autó) hogy igenis nagyon hasznos egy neonszínű bukó és/vagy kabát, nappal is erős világítás, nem csak helyzetjelző.
Sovány szakácsban sose bízz!
-
macilaci78
nagyúr
Én is neonsárga bukót akartam venni, de nem volt a méretemben, így lett fekete. Páromnak szerencsére jutott sárga.
Eddig gépjárművel nem volt gondom, de gyalogosként zebrán átkelve jobbra kis íven kanyarodó autó motorháztetejét már sikerült összegyűrnöm, augusztus napsütésben. Egyszerűen aki csukott szemmel ül volán mögé, annak mindegy, hogy nézel ki. Azt már csak a közlekedésben megszerzett rutinnal van esélyed kivédeni, hogy elveszed a gázt, vagy épp gyorsítasz, elhúzod a kormányt, dudálsz, ahogy a helyzet engedi.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
KTMHobby3
tag
válasz macilaci78 #71943 üzenetére
Nincs tiltva! Az SMKP nem gépjármű, nem műszaki vizsga köteles, az átépítéséhez, átfestéséhez, izzócseréhez nem kell engedély. A világításáról annyi az előírás hogy ha gyárilag van rajta tompított fényszóró, akkor annak állandóan világítani kell. A fényének fehér, vagy kadmiumsárgának kell lenni. A lámpát úgy kell beállítani hogy ne zavarja a szembejövőket. Egyetlen kitétel van, a világító és jelző készülékeken "jóváhagyási jel"-nek kell lenni. Annak a bizonyos E betünek. Szerinted a rendőrt érdekli az E betű, vagy inkább az hogy világít-e, vagy sem? Mióta az utóbbi időben rengeteg LED-es jármű jött be kishazánkba, ki foglalkozik ezzel?
Azzal egyetértek Veled hogy a legfontosabb a közlekedésben az óvatosság és az életszerű magatartás. De ha az autós nem vesz észre, mert nem látja a lámpádat napsütésben, hiába vagy óvatos, akkor is elüt. Már engem is ütött el autós, szerencsére nem lett bajom, de akkor még nem ez a fehér fény volt a motoromon, mert ezt észre vette volna.
-
Tothgera30
Ármester
Korábban láttam egy Moto Martin TIR nevű futár vagy cargo robogót. Az egyszerűség kedvéért 50ccm-es levegős Minarelli blokkal, és konszernem belül Malaguti/MBK alkatrészekből összerakva. Tehát hasonló igáslóra gondoltam. Milyen úton-módon van lehetőség ilyet vagy ilyesmit szerezni?
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Topikgazda
válasz Tothgera30 #71948 üzenetére
Keresgélsz a neten. Mást nem tudok elképzelni.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Tothgera30
Ármester
válasz sityupityu #71949 üzenetére
Ezzel az információval sajnos nem jutottam előre. Mint ha azt írtad volna, percenként 16 alkalommal vegyél levegőt.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Már elérhető a Resident Evil 4 Remake magyar szinkronja (PC)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Tippmix
- bitpork: Fogyasztásra ítélve
- Automata kávégépek
- További aktív témák...