- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Milyen okostelefont vegyek?
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Xiaomi 12 - az izmos 12
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- iPhone topik
- MIUI / HyperOS topik
Hirdetés
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
Azért egy normális márkánál nincs olyan nagy szórás mint amit feltételezel, ott azért egyformák a motorok. Persze az igaz amit mondasz, hogy nincs két teljesen egyforma motor gyárilag sem (nem is lehet), de normális gyári motornál újkorában csak minimális eltérések lesznek amit te nem igazán fogsz megérezni.
Nekem az a tapasztalatom, hogy a robogókat (legalább is a jól bevált márkákat) jól belövik a gyári csőhöz, felesleges eltérni a gyári görgőmérettől ha minden gyári, pedig ha valaki, akkor én is az vagyok aki szeret variálni.
Ha meg már bontva van a gyári konfig, akkor úgy kell beállítani, hogy kigyorsítás során max gáznál folyamatosan azon a fordulaton legyen, ahol a legnagyobb teljesítményt adja le. Ez nem biztos, hogy összhangban lesz azzal ami a te fülednek tetszik, illetve a legjobb fogyasztás sem ebből fog megszületni.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
halhatatlan
aktív tag
üdv kedves forum tagok!
a kérdésem az volna,hogy mi a véleményetek a Kymco People 125 ről?
érdemes megvenni? megbizható stb?
köszönöm a válaszokat! -
KTU
addikt
Üdv mindenkinek!
Elolvastam a téma összefoglalót, meg kerestem is a topikba, (de lehet nem sikerült mindent értelmezni, vagy nem megfelelő keresőszavak)
Milyen olajat rakjak az üzemanyag mellé?
Suzuki AY50, 2004-es, kétütemű.
Legutoljára mikor kétütemű motoron ültem, akkor még minden benzinkútnál lehetett venni "keveréket".Bárdinál nézelődtem, ez van helyben, nem akarok futárral rendelni.
FINA (FN320799) FINA SUPRAMIX 1 [link]
ELF-MOTO (ELF183304) Moto 2 SELF MIX 1 [link]
ELF-MOTO (ELF183086) MOTO 2 OFF ROAD 1L [link]
CASTROL-MOTO (CAS 572-1) Power 1 2T 1L [link]
CASTROL-MOTO (CAS 514-1) Castrol 2T (1L) olaj [link]
REPSOL-MOTO (REP 201-1) [link]
REPSOL-MOTO REP 203-1 [link]
REPSOL-MOTO (REP 204-1) [link]
Köszönöm
[ Szerkesztve ]
"Sajnálom, a válaszok készen vannak, csak jól kell kérdeznie."________Magyar Xiaomi Mi 10 Lite 5G #monet____https://t.me/MagyarXiaomiMI10Lite5G
-
Topikgazda
válasz halhatatlan #70452 üzenetére
Magával a márkával semmi gond nincs, szerintem megbízható robogók. Ha tetszik a kérdéses típus akkor nyugodtan vedd meg, de használtnál azért oda kell figyelni a vételkor mint minden más motornál.
(#70453) KTU Én még az ilyen egyszerű szériarobogókba is midig valami alacsonyabb hőfokon elégő teljesen szintetikus olajat szoktam ajánlani mint pl félszintetikust. Szerintem ez a repsol van ezek közül jelenleg a legjobb árban. Ott van még a castrol racing 2T is, de az drágább mint ez.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
halhatatlan
aktív tag
válasz sityupityu #70454 üzenetére
igazából eleve kis hibával vásárolnám, de viszont olcsón.
állítolag füstől kicsit mert,hogy szelepszár szimeringes, és ezt nagyon olcsón lehet orvosolni.
persze én nem értek a robikhoz, eddig 0 tapasztalatom van. -
Topikgazda
válasz halhatatlan #70455 üzenetére
De mi van, hogy ha nem szelepszár szimeringes hanem azért füstül, mert egyszerűen már eszi az olajat?
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
halhatatlan
aktív tag
válasz sityupityu #70456 üzenetére
gondolom komplett hengerszett csere olyankor
valahogy le tudom én azt szürni ott helyszinen hogy szelepszár szimering-es e?
ugy értem, hogy csörög-e olyankor valami? vagy akárhogy? -
Topikgazda
válasz halhatatlan #70457 üzenetére
Elméletileg van 1-2 dolog ami utalhat szelepszár szimeringre, de azokat sem lehet készpénznek venni, ráadásul azt így helyben simán ránézésre nem tudod megállapítani sajnos. Hangból szintén nem lehet következtetni, egy kopott hengernek is lehet ugyanolyan jó hangja.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
halhatatlan
aktív tag
válasz sityupityu #70458 üzenetére
hát akkor jól kezdődik a dolog
egyébként, hamár úgyis gyanus a dolog, gondoltam olyanra,hogy vennék People 150 komplett hengerszettet és azt raknám rá,hamár ugyis újat kér a dolog.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz halhatatlan #70459 üzenetére
Ez is egy megoldás, de nem tudhatod pontosan, hogy mi baja van. Miért nem nézel egy olyat akkor, aminek élből semmi baja nincs? Vagy annyira jó áron lenne ez?
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
halhatatlan
aktív tag
válasz sityupityu #70460 üzenetére
igen az ára miatt is tetszik, meg mert 18km-re van tőlem.
-
halhatatlan
aktív tag
válasz sityupityu #70460 üzenetére
-
mekkGyver
aktív tag
válasz halhatatlan #70462 üzenetére
Hol van a rendszáma?
Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
Topikgazda
válasz lbence #70464 üzenetére
Ezzel a részével itt a fórumon nem foglalkozunk. Mármint úgy értem, hogy azt vesz és azt csinál ami akar, nem tiltja a fórumszabályzat.
Persze nem buzdítok én sem senkit papírok és rendszám nélküli motor vételére, de az ő dolga.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
macilaci78
nagyúr
válasz sityupityu #70466 üzenetére
Alapelvek III.10.2. Különösen tiltott a Felhasználói Tartalomban: Jogszabálysértés (vagy arra buzdítás)...
A homokba dugjuk a fejünket dolog elég határeset. Az én erkölcsi iránytűmet már az is birizgálja, hogy 70-80-90 km/h-kat írogatunk a fórumon 50 ccm rendszám nélküli smkp-ra. Persze az más kérdés, hogy épp a Teréz krt buszsávjában előzöm a rendőrt...Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
halhatatlan
aktív tag
válasz sityupityu #70466 üzenetére
-
Topikgazda
válasz macilaci78 #70467 üzenetére
Ennyi erővel tiltó listára lehetne itt tenni a 70-es hengert meg mi egyebet. Meg úgy általában véve az egész tuning témát, holott még az összefoglalóban is része van benne amit nem én találtam ki. Utána meg itt van amit te is írsz, 80-90 km/h meg még magasabb végsebességek említése, kb be is lehetne zárni a fórumot. Ráadásul a motor még nem az övé, így a képek még nem jelentenek semmit sem. Nem tudhatjuk, hogy mi a pontos helyzet vele.
Egyébként sem buzdítunk senkit ilyesmire.(#70468) halhatatlan Azért a fentieken mindenképp gondolkodj el. Más ha az ember egy gyárilag 50-es motort tuningolhat (természetesen ez sem szabályos), és más ha egy veszel egy olyan motort ami alapból rendszámköteles. Nem a régi időket éljük, sokat kockáztatsz vele. Kerülendő.
De innentől ezt témát javaslom és kérem, hogy zárjuk is le. Nem szeretném ha ebből itt egy véget nem érő vitasorozat robbanna ki. Nem ér annyit az egész. Köszönöm.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
perge666
veterán
válasz macilaci78 #70467 üzenetére
Ez most komoly?
Nagymotorral,sőt kocsival sem lehet menni 200-al,mégis nagyon sok meg tudja ezt haladni.............
[ Szerkesztve ]
-
mekkGyver
aktív tag
válasz sityupityu #70469 üzenetére
Én nem is erkölcsi vitaindítónak gondoltam a kérdést, csak lényeges árképző tényező, hogy van-e forgalmi, vagy nincs. Pár éve nézegettem egy 250-es Leonardot, csábító volt, mert csak 90-et kértek érte, és az 50-es SR viccesen gagyi volt mellette 120-ért, de végül azt vettem meg. A Leonardo alvázszáma ki volt köszörülve, hogy véletlenül se lehessen forgalomba helyezni. Az eladó (vállalkozás) ajánlotta, hogy szegecseljek rá egy 50-esnek a tábláját és kész, de szerintem egy vak rendőr is egyből kiszúrná, hogy nagyobb.
Szóval, ha nincs rendszámozva, akkor nem azokhoz kell árban hasonlítani, hanem az SMKP-khoz...Ja, és nekem is a 150-es hengercsere szúrt szemet, de csak azért, mert az már akkor pláne kategória ugrás, és újra kell papíroztatni, hogy legális legyen, az meg megint egy vagyon, ha jól tudom.
[ Szerkesztve ]
Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
Topikgazda
-
lorcsi
veterán
válasz lorcsi #70409 üzenetére
megoldódott
ex-tulajjal megbezséltünk egy találkát a moccernél
lazán picikét berúgta..+gyújtás alatt is 2-3 rúgás..és indult is
nem lehetett valami nagy baja
csak ő már tudta h kell berúgni..mi meg nem
sebaj..elvittük azért egy ismerős robogó szervizbe..és a héten szerintem megnézik amit iylenkor kell -
lbence
aktív tag
válasz sityupityu #70466 üzenetére
Igazad van, csak nem biztos, hogy mindenki tisztában van azzal, hogy egyszerre több bűncselekményt is megvalósít azzal, hogy 125-ös robogót vesz papírok nélkül.
Egyszer elkövet egy okirattal visszaélést, mivel 50-esként adják el a motort, másrészt megtéveszi a biztosítót, ami mondjuk legalább egy csalás, amikor hamis adatokat ad meg a biztosítás megkötésénél, és nincs is érvényes biztosítása. Ha jogosítványa sincs a nagyobb motorra akkor ugye vezetői engedély nélkül vezet. (Ez utóbbi sztem "csak" szabálysértés.)
Ha teszel egy 70-es hengert az 50-esre ott legfeljebb a biztosítót téveszted meg, nem hamisítasz magánokiratot.
Ha igény van rá, alaposabban is utána tudok nézni, mert ezeket csak így ex has mondom.[ Szerkesztve ]
-
halhatatlan
aktív tag
válasz sityupityu #70469 üzenetére
részemről lezárhatjuk a témát, engem a tuning része érdekelt! azt nem mondom ,hogy nem kérdezek még egykét dolgot
a motor mutatványos helyen lessz. magánterületen belül, vannak robogós számok majd oda kell, se közutra se semmi ilyesmi! -
perge666
veterán
válasz macilaci78 #70476 üzenetére
Na pont ez az,SMPK-val nem szabad 70-el menni,de lehet,akkor ez téged miért zavar?
Na jó befejeztem,megyek gurulok egy kört 41-el az utcán.
Ja nem,csak 39-el. -
Topikgazda
válasz macilaci78 #70476 üzenetére
Tudod, hogy miről beszélek, ne forszírozzuk.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Winchester95
őstag
Valakinek tipp, hogy a keverékállító csavart mennyire kellene kinyitni?
Szakkönyvben nem találtam róla leírást, 2 ütemű 50ccm 94 évjárat.Gilera typhoon. -
Topikgazda
válasz Winchester95 #70479 üzenetére
A teljes betekeréstől 1,5-2 fordulat kifele egy általános sztenderd beállítás. Hacsak nem szív falsot valahol, akkor ennél biztos, hogy be fog indulni a motor és menni is fog. De ez csak egy általános beállítás, korántsem tökéletes minden esetben.
Itt egy régebbi hozzászólás ahol leírtam az alapjárat helyes beállításának a menetét.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Winchester95
őstag
válasz sityupityu #70480 üzenetére
Tegnap épp ezt csináltam hozzá állítottam az alapjáratot és ment is egy darabig.(magas fordulaton azért lehörgött).
Utána elkezdtem piszkálni az alapjárati csavart.
Lefulladt, majd be sem indult többet akárhogy próbáltam.Új légszűrő felől is okádta vissza a benzint.(mert a gumicső olajos volt.
Hol jó hol nem.Hol megy hol nem, hol beindul hol nem.
Olyan membrános dolognak tűnik az egész.Mint ha az lenne rossz.
Vagy én már nem is tudom... -
Winchester95
őstag
Mikor a gyertyát kicsavarom és úgy rugdosom, gondolom a gyertyanyíláson kellene hogy fújja ki a benzint.Mert nem igazán teszi.
-
forandor
tag
Kiszedtem a szívatót, és rúgásra indult. Ezért állítottam a szivatón (mintha szét akarnád szedni, csak nem csavarod szét teljesen, és ekkor a dugattyú beljebb kerül). Csavargatás előtti pozícióját sajnos nem mértem, de olyan 5 mm-el biztos beljebb került.
Állítás utáni hideg, és meleg értékek:
9,2 mm-re van kint a dugattyú, míg bemelegedve 13,45 mm-re. Azaz 4,25 mm-t jön ki.Kinek mi a véleménye?
Igyekszem 2-3 napig nem használni a motort, és meglesni, mit produkál.
Lehet, hogy most könnyen fog indulni, viszont nem fog teljesen elzárni? (azaz többletfogyasztás) Mik a megfelelő pozicionálási értékek? Dellorto PHVA.
Hamarosan lesz kézi szívatóm, de attól még jó volna rendbe tenni a tudást e téren is. -
forandor
tag
válasz Winchester95 #70482 üzenetére
Igen, kellene permeteznie ki egy keveset.
-
Winchester95
őstag
Akkor szerintem 100% a membrán lesz a hibás.
Másra nem tudok gondolni. -
Topikgazda
válasz Winchester95 #70481 üzenetére
Lehet, hogy membrán. Meg az is lehet, hogy túlszívatod talán... Mindenesetre nézd meg a membránt, hátha tényleg azzal van valami.
(#70482) Peti198506 Ezt hogy érted, hogy nem jön ki semmi kicsavart gyertyánál. Ha esetleg túlszívattad előtte és ki akarod szellőztetni, akkor sem úgy kell ezt elképzelni, hogy minden esetben lövi ki a benzint majd.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz forandor #70483 üzenetére
Én speciel ezekre a száraz milliméter adatokra nem tudok mit mondani. Volt, hogy én is játszottam ezzel, hogy tekergettem rajta és be is jött. Szerintem próbáld ki pár nap múlva ahogy te is tervezted, hátha pont beletaláltál és jól fog működni.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Winchester95
őstag
válasz sityupityu #70486 üzenetére
Bármilyen esetben egy kis benzinpárlaznak kellene kijönnie de száraz levegő jön ki.
Ha esetleg túlszivattam, hogy lehet megcsinálni hogy ne legyen túlszivatva? -
Topikgazda
válasz Winchester95 #70488 üzenetére
Ha van az égéstérben benzin akkor igen, valamennyi benzinpárlatnak kell kijönnie amit általában lehet is látni. De ha nem volt előtte benne, és nincs szívás a karbi felől mivel ki van tekerve a gyertya, akkor nem tud semmit kifújni. Szerintem.
Mit kell tenni, hogy ne szívasd túl? Hát arra értem, hogy ha rá van adva a szívató és nem akar indulni 2-3 vagy max 4 rúgásra, akkor felesleges tovább erőlködni, mert ha odáig nem indult be akkor utána sem fog. Csak az égésteret nyomatod tele felesleges benzinnel és áztatod el a gyertyát.
Persze ez kézi szívatóra érvényes amit írtam.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Winchester95
őstag
válasz sityupityu #70489 üzenetére
Hülyén kérdeztem, ha túlszivattam, akkor mi a teendő, hogy beinduljon?
Tegyük fel ha túl van szivatva,(vagy nincs) kiveszem a gyertyát és rárúgok, akkor kellene párlatnak lennie.
Mikor nem indul általában semmi nincs csak levegő.Hazamegyek mégegyszer kipucolom, és összerakom, hátha valami nem stimmel.
Nagyon szivat engem ez a robogó.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Winchester95 #70490 üzenetére
Ha túl van szívatva, akkor az van amiről eddig beszéltünk, hogy ki kell tekerni a gyertyát és jó pár rárúgással kiszellőztetni az egészet. De nagyon egyszerű: Ha kitekered a gyertyát, akkor már azon látszik, hogy túl van-e szívatva vagy sem. Ha nedves a benzintől akkor igen.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
blizzrd
aktív tag
Sziasztok!
Adott Egy Peugeot SV50 robogó. A következő tünetet produkálja aminek az okára nem jövünk rá. Rendszeresen előfordul hogy a fényszóró illetve a hátsó lámpa sebességtől függetlenül elhalványodik, pislákol majd egy nagyobb döccenő után világít rendesen. Az indek Hibátlanul megy minden körülmények között, csak az első és hátsó lámpa produkálja ezt a jelenséget. Már minden létező csatlakozó lepucolva, befújva.
Hol keressünk tovább?
Köszi,pacsi
-
mekkGyver
aktív tag
válasz blizzrd #70494 üzenetére
Ezt messziről még nehezebb megmondani, de szerencsére sok variáció nincs. Talán először azt kéne meghatározni, hogy a hátsó lámpa azért villog, mert az első lámpa terhelésére annak is változik a fényereje, vagy egy közös szakaszon van a hiba. Ha az előbbi, akkor a hátsó, csak kicsit változik, ha az utóbbi, akkor erőteljesebb a villogás. Persze ez szubjektív.
Én úgy szoktam kontakthibát keresni, hogy leszakaszolom, mégpedig úgy, hogy az áramkör egy részét áthidalom. Lehetőleg a szakaszokat felezve. Mivel a világítás teljes áramköréhez hozzátartozik a testelés is (a motor váza), ott is lehet hiba. Első körben én összekötném egy plusz vezetékkel a lámpa mínuszát az akku negatív elektródájával, és kicsit tesztelném, hogy mi a helyzet. Az eredménytől függően lehet tovább menni...Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
Bib
őstag
válasz forandor #70483 üzenetére
Meg kell mérni a karbin a felfekvő felület és a belső zárási felület távolságát. Dellortonál ha jól emlékszem pont 14.5 volt talán. Úgyhogy így nyitva maradna, túlfogyaszt. A hideg méret 10,5-11,5 között van. 3800Ft egy motoforce szivató, én vettem a 6. állítgatás után, bár az enyém mindig máshol állt meg.
-
pocokxx
Közösségépítő
Sziasztok!
A lehető legolcsóbb megoldást keresem egy városi illetve városok közötti (15-20 km) cirkáláshoz, és arra gondoltam, mi lenne, ha vennék egy robogót. Szerintetek van vállalható példány 50-70 körül vagy maradjak a biciklinél...? Mit érdemes keresni ebben az ársávban? (50ccm alatti, csak B van...)
[ Szerkesztve ]
"Egyformának lenni mindenkihez. Emberfeletti nagy szív kell ehhez." - Reményik Sándor
-
forandor
tag
válasz pocokxx #70497 üzenetére
Szia!
Simán bele lehet futni jó példányokba. Főleg a kistestű, kiskerekű robogók vannak ilyen árba, bár most ahogy elnézem szépen felszöktek az árak. A Piaggio-t is eladási szándékkal rakom rendbe. (A hülyéje, nem hogy elbontaná! , bár lehet a végén megtartom.).
Ha nem zavar, hogy viharvert, karcolt, akkor sima. Ha szánsz még rá egy Deákot ahhoz a 70-hez, akkor már egész jó motorokat is vadászhatsz. Plusz ne feledkezz meg a bukósisakról sem, a normálisabb darabok ára 30K környékén kezdődnek. A bukó az kötelező is, de ezen kívül még jól jöhet egyesmás (nálam pl. indokolt a kesztyű is)
Keresgélj pár motort a környékeden, amelyik tetszik belinkeled, mi meg szívesen vesézzük a látottak alapján.
Aprilia, Malaguti, Piaggio, Honda, Yamaha, ...
Ha újabbra vágysz, kevés kilométerrel én tudom ajánlani a kínai motorokat is: Keeway, Motowell, ... -
perge666
veterán