- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Fotók, videók mobillal
- Yettel topik
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
MrChef
aktív tag
válasz macilaci78 #71699 üzenetére
Nem tudnék mit csinálni, mert Casco csak a nagymotorokra van.
-
MrChef
aktív tag
Ha senki nem jelentkezik érte, a tiéd. :-D Mint a döglött macska a viccben a talált tárgyak osztályán.
Shit happens. Ha ellopják a gépet, szinte tuti, hogy sosem lesz meg. Ha van Casco, akkor jól jártál, ha nincs, szívás. Máskülönben teljesen hiába várunk arra, hogy az egykori tulajdonos jelentkezzen érte. Nem tudom, van-e globális lopott jármű lista, hogy legalább EU-tól és jardtól függetlenül lehessen nyomára bukkanni a lopott jáműveknek. De akkor is, mint a közösségi oldalakra kitett "Eltűnt...keressük" felhívások. Soha senki nem jegyzi meg, kinek a micsodája tűnt el és nem járunk regiszterrel a kezünkben, hogy bizonyos tárgyakat beazonosítsunk.[ Szerkesztve ]
-
dond
csendes tag
Van tapasztalata ötlete valakinek, van egy 16"-os Scarabeo hátsó kerekem, sajnos elég nagyot üt a felni oldalirányban, lehet ezt egyengetni/görgőztetni? Nézelődök bontott után is, de tárcsás mina sokkal ritkább mint a dobos.
-
nod1
csendes tag
válasz D1Rect #71689 üzenetére
Az attól függ, hogy mire/hol szeretnéd használni, mennyi pénzed van rá, és milyen méretekkel rendelkezel.
Ha ezek megvannak, utána lehet konkrétabban nézelődni.
Egyébként a 125-ös motornál nem csak műszaki, és kötelező van, hanem pl. adó, vagy a névre írás költsége. Persze külön-külön nem tűnik soknak, de fáj, hogy ezt a pöcsköszörű kategóriát is ilyen sarcokkal sújtják.
Én azt mondom, hogy ha nem akadály a nagyobb jogsi(vagy már meg is van), akkor érdemes A2-vel kezdeni, mert ha rákapsz az ízére, nagyon hamar kinövöd a 15 LE-t. Ami egyébként igen ritka a 2000 után gyártott A1-kategóriájú motoroknál. Inkább 10-13Le körül van az átlagos teljesítményük. -
suste
veterán
Az "A2" motor azért nagyon felhasználás függő szerintem. (Természetesen a csak hobbi az tök más történet.)
Egy jó 125-öshöz képest semmi pluszt nem ad egy nagyobb köbcentis a városban, sőt mivel általában nagyobb a kaszni, így inkább hátrány a sorok közötti előrearaszolásnál. A céges tulajdon/használat megint csak a 125 mellett szól, ami azért nagyon nem mindegy.
A jogsit tényleg érdemesebb megcsinálni a nagyra, mert a macera ua. Ha (közel) ideálisan működne az A1 jogsiszerzés, akkor azért más lenne a helyzet.
Ideális = mivel 5 óráról van szó (ami akár 1 napba is beleférhetne ), így max 1 hét lenne a normális szerintem. Ehelyett több hónap mire kézbe kapod .Más.
A 4T-k olajnívóját hogy kell értelmezni?
Autóknál ugye a minimum az tök normális (persze nem olajcsere után 2 nappal ).
Itt a minimum az amikor éppen eléri a nivó alját az olaj? És ilyenkor még nyugodtan használható, vagy inkább csak a középérték ami legalább elfogadható? -
félisten
Korlátlan A-m van.
Közel 190 vagyok meg ~100 kiló.Igaziból nagyon jó tekeregni az autók között a robogóval, nem is gondoltam volna, hogy ez ilyen jó.
Az autóval még kb. ki se álltam volna ezzel meg már ott vagyok ahova indultam.De ez kb. a biciklit tudja kiváltani, ezzel vége is.
-
suste
veterán
válasz D1Rect #71710 üzenetére
hát azért döntened kell, hogy ugorjon mint állat, vagy keveset egyen
a kettő együtt nem megy
egy 50-125 4T robogó megáll 3l-ben, ha nincs agyontuningolva, és nem húzód állandóan tökig a gázt
125-össel előlről indulva nem fognak előzgetni, csak az idióták, de az ellen úgysem tudsz tenni .... következő lámpánál meg úgyis elmész mellette
50 2T tuningolva egyértelműen zabál, hiszen akkor már téped is nekiJA! És 4T-n nem leszel olyan büdös, mint 2T-n!
[ Szerkesztve ]
-
flegga92
senior tag
Könyvébe kéne megnézni, mert több fajta verzióval is találkoztam már!
Cygnuson középsztenderen kell lenni, kicsavarod a nívót, letörlöd és visszahelyezed, de NEM tekered be. Ennek a nívója be van recézve a min-max között.
Havernak volt valamilyen nagymotoron, hogy oldaltámaszon kellett lennie, nem pedig függőlegesen tartani a motort. Valamelyiket vissza kell tekerni, valamelyiket nem. -
Topikgazda
válasz body007 #71709 üzenetére
Az ő 70-es robogója ha jól van beállítva (nem tudom), és azzal az összeállítással amit tartalmaz nagyon közel van egy 2T 180-as gyári runner-hez .Abból a csomagból ami neki van kb 20 lovat ki lehet hozni.
Persze a runner-nak megvan a maga előnye a nagyobb nyomatéka miatt. Ha meg még mg is van piszkálva akkor igen, az már kemény.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Dj.Mike
senior tag
Szia félre ne érts, nem vitát akarok generálni, csak az lenne a kérdés hogy mi alapján állítod azt hogy egy 60-120 km távolság nem 50eseknek való? Ugyanis az én sr 50 factorymmal ha belelendülök ott egy délután egy 100km a minimum amit megyek vele. És észre sem veszem hogy bármi gond lenne vele.
-
macilaci78
nagyúr
válasz Dj.Mike #71714 üzenetére
Azért az sem mindegy, hogy ez a 100 km például futárkodásból jön-e össze 2-8 km-es távokkal, vagy mondjuk Budáról lemegyek Veszprémbe a haverokhoz?
Előbbi meg se kottyan nekem sem, de Budáról kimenni Ecserre csak 30 km, viszont mire kiértem Budapestről az országútra, már nem volt őszinte a mosolyom.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Dj.Mike
senior tag
válasz macilaci78 #71715 üzenetére
Isten ments hogy futárkodjak vele. Szimplán imádok motorozni és nem ritka ha összejön a napi 100. Eddig a rekord 120on valahány km volt egy délután. Persze az étvágya is megvan mellé de nincs okom panaszra.😁 Az más tészta hogy mire hazaérek mindenem fáj annyira elülöm magam rajta. Persze szoktam szüneteket tartani ivásra meg egy kis telefonozásra, tájban gyönyörködésre.
[ Szerkesztve ]
-
suste
veterán
válasz Dj.Mike #71714 üzenetére
nincs gond a vitával (csak akkor ha értelmetlen), ezért is vagyunk itt szerintem, hogy megvitassuk a dolgokat
pont arra gondolok én is amit macilaci78 írt, vagyis az egyhuzamban megtett km-erekről
és mint már sokszor írtam, a hobbi az tök más, ha valamit csak kedvtelésből csinál az ember, akkor azt sosem unja meg
én is szeretek robogózni, de munkához is használom (sőt nagyobbrészt ahhoz)
egy normál 50-essel 60km/h-nal üveghangon városban/közúton 20km után nem vagy túl boldog
125-össel jóval kisebb fordulaton sokkal tovább bírja az ember, sőt még gyorsabban is tudsz menni néhol....
de pl ha ki kell menni a városból, ahol mehetsz 90km/h-val, ott kb pont ugyan azt éled meg 125-tel, mint 60km/h-nál az 50-essel, szóval oda meg már nagyobb kellene.... -
suste
veterán
válasz lbence #71718 üzenetére
munkába fixen heti 2 alkalommal 35km*2 (oda-vissza), és egyébként még változóan a többi nap 5-10km-es távolságba
heti két alkalommal viszem a gyereket edzésre, kb 4-5km
és hétvégente is ráülök: rokonok, boltok, stbstb, szintén kb 5-10km-es etapok
évente kb 5000km-t megyek a 125-össel, az 50-essel csak 2-3000 volt, és a 35km-es távot nagyon rühelltem, így sokszor inkább autóba ültem
nemrég csináltam egy jó kis excel táblázatot magamnak (és persze hogy asszonynak is mutathassam, hogy mennyire jól járunk a robogóval ), és ezen látszik, hogy (8liter) tankolásonként 7-8000ft-ot spórolok az autózáshoz képest
-be van írva az autó fogyasztása az F2-be, és a robogó ára a H1-be
-a tankolás időpontját, tankolt mennyiséget, megtett km-t irogatom be, és számolja a fogyasztást és a spórolást, és ha eléri majd a robogó árát, akkor zöldre vált az összeg
-az I61-ben van még egy összeg ami az extra költségeket tartalmazza (nálam a variátor próbálgatás van benne), és ezt levonja a H61-ből
ha valakit érdekel, akkor feltehetem valahova: -
félisten
válasz sityupityu #71713 üzenetére
Pont ma találkoztam egy régi cimborámmal, aki bele volt szerelmesedve ebbe a dologba.
Szerinte sincs valami rendben vele.
Első javaslata az volt, hogy előgyújtást kéne állítani.
A második az, hogy a tű vagy nem jó méretű/formájú vagy valahogy túl sokat/keveset kap.
A harmadik az, hogy cseréljem le a hengert egy 70-es vasra.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz D1Rect #71721 üzenetére
Először is a tied azért is nem az igazi, mert (már korábban beszéltünk róla) egy ilyen kaliberű robogóba már oversize meghajtás kéne, hogy a motor és a kipufogó által nyújtott lóerőket mind a gyorsulásban, mind pedig végsebességben ki is tud használni. Ez ugye 100-120 ezer forint (és a próba görgők még nincsenek is benne), de muszáj az optimális teljesítmény érdekében megvenni. A tiedben meg csak egy egyszerű multi van.
Ami a másik dolgot illeti abban igaza van a haverodnak, bármi lehet. Innen meg pláne nehéz megmondani.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
suste
veterán
válasz lbence #71723 üzenetére
Bp-en belül, külső kerületekben, nagyrészt a normál megengedett sebesség van (60 ), csak 2-3km-en van 70-es tábla (70-75). Szóval nagyobb motorral sem lenne másabb, max ahogy írtam, rosszabb lenne a szélesség miatt. Ezzel a kistestűvel csak a lámpánál állok meg .
De az tény, hogy egy nagyobb kerék jól jönne, mert az utak azok borzalmas állapotban vannak .
Viszont a Scarabeo (16-os) formától meg hányok, szóval olyanom tuti nem lesz.Más:
Valakinek nincsen kölcsönbe itt Bp-n olyan csapágylehúzója, ami nem 2/3 körmös, hanem 2 félből álló.
Egy fogaskereket kéne lehúznom, hogy szimeringet cseréljek a főtengelynél..... -
addikt
50 km/h varosba (belteruleten) nem? Nem tom pontosan, nincs jogsim egy ideje :d
Szerk.: nekem meg letilt a moci 8.5nel, pedig ott kene huzxon.(7-8 ezerig majd felemeli az orrat.) Az mitol lehet? Gyujtas? Cdi?
[ Szerkesztve ]
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
suste
veterán
válasz macilaci78 #71729 üzenetére
50-et tudnak gyárilag is. Még ha mérő paddal állítanak meg, akkor sem büntetnek meg ha 55-ig kiforog....
-
macilaci78
nagyúr
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet
a közúti közlekedés szabályairól, 26. par. d pont. Nem kell nekem elhinned, mit ír a kresz, de legalább a hülyeség ne terjedjen.
Az, hogy mit lehet és mit szabad, nem feltétlenül egyezik. Én is 55-tel utazok, de nem bizonygatom, hogy ez így van jól.[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
suste
veterán
válasz macilaci78 #71731 üzenetére
Ok, de azért az élet nem ilyen fekete/fehér, ezt te is tudod.
Autópályán ugye 130 a megengedett, de mégsem büntetnek meg 140-nel, és városban sem 60-nal. Ez nem hülyeség, ez tény. Persze nem találsz róla paragrafust ....
A balesetek sem azért vannak mert kicsit a megengedett felett közlekedsz, hanem eszetlenül, a körülményekhez képest gyorsan mennek. -
suste
veterán
De ha már szabály, akkor mit szóltok az új biciklis tervezethez? [link]
Én nem értek egyet azzal, hogy ugyanott közlekedjen a kerékpáros ahol a motoros járművek, bármennyire is profi. Senkinek sem jó megoldás. Én is szoktam biciklire ülni, de vagy sportolási célból bicikli úton, vagy célirányos közlekedésből, de akkor csakis mellékutakon. A főúton biciklizés legalább olyan veszélyes, mint az smkp az autópályán (ezt legalább tiltják ).
Annyiban is illik az előzőekhez ez, hogy itt sem a szabálykövetéstől lesz biztonságos, hanem helyzet és a viszonyok elfogadásától, és ésszel közlekedéstől.Pl KRESZ hülyeség: Városon kívül a bukósisakos biciklis gyorsabban mehet az SMKP-nál. Na ez mennyire életszerű és jó szabály így?
-
macilaci78
nagyúr
Attól, hogy lehet/kell, mindenki is csinálja, nem büntetnek érte, még szabályos nem lesz, ezért ne propagáld és főleg ne állítsd be jogkövetőként! Minden mást félretéve az Alapelvekbe ütközik.
Annyiban is illik az előzőekhez ez, hogy itt sem a szabálykövetéstől lesz biztonságos, hanem helyzet és a viszonyok elfogadásától, és ésszel közlekedéstől. - Így van, ezért mehetsz kávédarálóval a segged alatt a kocsik közt előre a pirosnál például.
A sportkerékpáros nettó marhaság, mert nem képes felvenni a közlekedés dinamikáját és az útviszonyok is alkalmatlanok a legtöbb esetben a kerékpárral való gyors haladáshoz. Pár hete este, zuhogó esőben láttam egy kerékpárost XI. kerületi Szerémi úton tekerni. 60-as sebességhatár, kiemelt útvonal, 2 sáv irányonként, kijelölt főútvonal tiltja a kerékpáros forgalmat, és mellette van kijelölt kerékpárút is, amellett sötétben vizes úton az útburkolati jeleket sem látja, meg az előtte haladó jármű által felvert vízfüggönytől amúgy sem lát semmit. Ez nem szabálytalan közlekedés, hanem öngyilkossági kísérlet innen nézve.sityupityu: jó lenne betenni az összefoglalóba a sebességhatárokat is, mert a sok tinike lát egy 192-es IP-t és máris úgy érzi, ennyivel már neki szabad mennie...
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Topikgazda
válasz macilaci78 #71734 üzenetére
Szerintem bolhából ne csináljunk elefántot legközelebb de rendben, meglesz. Ami a paragrafus részét illeti abban teljesen igazad van.
(#71728) suste "50 a hivatalos"
Maci gondolom ezen akadt fenn, mert ez valóban nem így van. Mindannyian tudjuk, hogy sok más dolog mellett nem életszerű a 40km/h sem, de ez van sajnos.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
suste
veterán
válasz sityupityu #71735 üzenetére
Na ezt akkor csúnyán benéztétek, mert én ott a közúton, városban megadott sebességet írtam, szó sem volt 50-es robogóról, hanem a sajátomról (125ccm), hiszen erről beszélgettünk (kell-e nagyobb CCM?).
Szóval a hivatalos az igen is 50km/h .
Egyébként nem hinném, hogy bárki innen szerezné be a sebességhatárokat, hiszen talán jogsit is be kell szerezni. Ha még az sincsen.......
A KRESZ-t ismerni kell, ez nem kérdés! De ésszel kell közlekedni, nem csak a KRESZ-T követni.... Pl biztos hogy nem fogom a lerobbant nagyrobogómat bukósisakban az úttesten (főleg jó forgalmas úton) tolni, bármennyire is ez a szabály. Nekem fontosabb, hogy élni akarok . -
suste
veterán
válasz sityupityu #71737 üzenetére
1: az én hsz-em simán közúti/városi sebességről szólt, utána Ő nem a témába vágóan írt.
2: én értettem amit írt, és utána már az smkp-ról volt szó, annak sebességéről beszéltünk, tehát innentől már nincs félreértés (bár nem kellett volna odakeveredni) -
-
Topikgazda
-
nod1
csendes tag
Motornál azért kényesebb a helyzet. A minimum az, amikor nem éri el a minimum jelzést(pálcán, vagy kémlelőablakban). A gyártó utasításait kell követni. Ami fix, hogy mindig középsztenderre állítva, vagy egyenesbe állítva kell megnézni(leállítás után min. 5 perccel). Nekem pl. a CBR-nél pálca van, viszont a Varaderónál ablak. A legjobb, ha a min-max. jelölés között van, egyébként ugyanannyi olajat/kenést kapnak a motorikus alkatrészek a min.max jelzés között. Szóval nem kell túlizgulni. Szerintem inkább a túltöltésre nem árt odafigyelni a szimmeringek, és a hűtés miatt. Nyilván ha a több olaj egyszer felmelegszik, akkor több hőt kell elvezetni, ami hosszútávon jelenthet problémát azért.
A2-re:
Hétvégén egy Monsterrel csavarogtam a Bükkben. Nagyon feltartottam a CBR-el(125ccm, kb. 13Le 120 kg). Egy 250-es VTR-el(39 Le, 160 kg.) csodásan fogtam volna a szerpentinen. Az se sokkal nagyobb testű, viszont ebben a kategóriában minden egyes lóerő nagyon sokat nyom a latba. -
nod1
csendes tag
(L:/dl/upc/2018-10/15/720464_ro7br3r0mkvkirar_dsc_0488_2.jpg)[kép](/L)
[kép]Sziasztok!
Van valakinek ötlete, hogy ez a csatlakozó mi lehet?
A fesszabályzóra csatlakozik.
(Nem olaj, és nem benzinszint jelző)
Köszi.[ Szerkesztve ]
-
apóka
aktív tag
válasz sityupityu #71740 üzenetére
Köszönöm!
Az volt az első jelölt, arról már legalább hallottam . De még valamelyik nap megnézem a görgőket is, ha kopottak, egyben megrendelem.Focust bontok, ha kell valami írjál. Mk1 98-2004
-
siti
senior tag
ilyen alapon lehetne sportmotoros meg sportkocsis is...
vannak emberek, akik élnek a saját kis privát burokban és ha kapcsolatba kerül mással, akkor meg les mint borjú. (hőlégballon fesztivál parkerdőben, ami körül futópálya. futó emberkénket gondolom már nagyon zavarta, hogy kerülgetni kell a népet, gyerekeket, és nem lesz meg a szintidő, így simán átfutott a tömegen, félre lökve kicsit nagyot. vagy a bringás, aki a hétvégi tömegben, gyakorló kisgyerek és pánikoló anyukák között akarja tartani a 40km/h-t, mert nem lesz meg a szintidő. és akkor körforgalomba behajtok körülnézés nélkül, kimegyek index nélkül, mert fel se tűnik neki hogy milyen forgalmi helyzethez ért, csoda nem megy át a virágágyáson... és akkor csak pár példa, amit rendbe kellene tenni a fejünkben, ezen nem segít semmi kresz)Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
Topikgazda
válasz MrChef #71747 üzenetére
Nyugodtan megveheted, mert szó szerint szinte ugyanazokat, vagy teljesen ugyanazokat a pontos eredményeket produkálják a mérések során mintha egy 20-25 ezer forintost vennél. Anno pont egy XS-t teszteltek és azt amiről lekoppintották, és a mérési eredmények szinte teljesen megegyeztek vele. A minimális eltérés amit a tesztelő tapasztalt arról pedig azt mondta, hogy kb semmit sem befolyásol (tizedekről van szó). Egyedül arra kell figyelni ezeknél, hogy ha lehet mindenképp lógatva legyen a hőelvezetés miatt. Ugyanis ezek a drágábbaktól eltérően nem fém hanem mindig műanyagházzal rendelkeznek ezért a hőleadásuk közel sem olyan jó.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
GEPESZ66
veterán
Keeway Fact 50 EVO robogóm van.
Ha nem használom,akkor a riasztó meríti elég jól az akkut.
Tudjatok-e,hogyan kell a riasztót kiiktatni?
Új hozzászólás Aktív témák
- E-roller topik
- Villanyszerelés
- Sorozatok
- AI generálja majd a képeket a Photoshopban
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Autós topik
- World of Tanks - MMO
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Politika
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...