Új hozzászólás Aktív témák
-
k1csi
senior tag
válasz
#40935168 #62605 üzenetére
Ha finom akarok lenni akkor az a dpreviews leírás zavaros, ha meg kevésbé finom akkor egyenesen félrevezető.
Az antishock tudtommal létezett a firmware upgrade előtt is, a 0 sec antishock meg maga az elektronikus első redőny (amit a számomra is emlékezetes firmware upgrade hozot be).A leírás valahogy így lenne helyesen (egy szó milyen sokat dobna a hitelességén...):
...Olympus's former implementation...Ha az első redőny mozogna a 0 sec antishock beállítás az egész funkció értelmét vesztené.
Studi leírása jó.
Egyébként akkor (firmware upgrade után) rögtön be is állítottam (az összes régebbi paraméterrel együtt amit elfelejtett a gép) és azóta nem is foglakoztam vele (számomra csak ennek az 1 módnak van értelme).
-
Studi
veterán
válasz
#40935168 #62578 üzenetére
Egy picit pontosítanék első redőny, antishock témában: az élőkép miatt itt pont nyitva van folyamatosam a zár, amíg nem exponálsz.
A normál expo néz ki úgy, hogy lecsukja a redőnyt (ez rázza be expo előtt picit a gépet), üríti a szenzort, majd jön egy klasszikus első redőny - második redőny expocíció. Az expo végére ugye zárt redőny lesz a szenzor előtt, amit a következő lépésben ki is nyit, hogy máris kaphass újra élőképet az LCD-re, EVF-be.
A "nem nulla idejű" antishock módok működnek úgy, hogy a fenti folyamatba, az expó előtti redőny lecsukás után iktat be egy kis várakozást, annyit, amennyit beállítottál. Utána ezeknél a módoknál is egy klasszikus, két fizikai redőnyös expo jön.
A 0sec anti-shock viszont más elven működik. Ez is nyitott redőnnyel indul természetesen, de itt nem zár be a zár. Így nincs fizikai első redőny, ami nyisson az expohoz, ehelyett megfelelő ütemben, sebességgel (valószínűleg soronként) üríti a szenzor töltöttségét. Ezzel párhuzamosan expoidőnyi késleltetéssel indul is a fizikai második redőny, ami zárja a fényt a szenzor elől, így adva a helyes expoidőt minden sávban.
-
k1csi
senior tag
válasz
#40935168 #62578 üzenetére
Az E-M10-nek pedig van elektronikus első redőnye, egy firmware update-nek köszönheti (akárcsak az E-M1), a mechanikus zár ettől még kinyit, de a gép vár utána egy picit, míg a rázkódás elül és ekkor indítja elektronikusan az expót.
A zár eleve nyitva van (hiszen vagy a keresőben vagy a hátsó kijelzőn látod a képet), max. csinál egy szenzor resetet a gép, aztán mikor letellik az expó ideje indítja a második redőnyt (ami elzárja a fény útját és ezzel el is lehet kezdeni kiolvasni az adatot; ami, ha ügyesek már rögtön kezdődhet ott ahol már lezárt a redőny). Bármiféle rezgés onnantól kezdődik, hogy megindult a második redőny az expó végénél.
Szóval az, hogy instant indul az expó egyáltalán nem meglepő, nincs mire várni.
-
-
jjeahh
nagyúr
válasz
#40935168 #62448 üzenetére
én általában a kék itcafé felületen böngészek, ott madgie még a régi
MrChris: nagyon vonzó a gh2, felépítésre is komolyabbnak tűnik, de drágább a g6-nál és nincs peaking, ami mondjuk nem tudom a g6-ban mennyire hasznos videó alatt... apám is túl sokat vacillál, már második g6-ot szalasztja el, meg volt egy gh2 is jó áron, azon is addig agyalt, hogy végül megvette más
-
-
jjeahh
nagyúr
válasz
#40935168 #61968 üzenetére
kösz! logót tudok tervezni, napi szinten illustratorozok, de amíg pénzt nem keresek a képekkel, nem látom értelmét, na meg fura mód saját magamnak ötletem sincs logóra
nem akarok olyasmit mint a nevem kezdőbetűi meg ilyen szirsz*rok... fesztivált fotóztam már végig, de azokra is csak simán rátoltam a nevemet, mert kérték, oszt csók
-
válasz
#40935168 #61586 üzenetére
Azért a tücsökpöccsel a kisebbségi komplexust egybecsomagolják. Még kell minden megerősítés
A nyáron láttam sárgulni az irigységtől egy kit tudja honnan való 5D-s kollégát egy túrán Máltán. Minden második kép után lopva nézte, hogy mit csinálok azzal az aprósággal, miközben ő itt melózik a nagy behemóttal. Aztán pár óra múlva csak volt bátorsága megkérdezni, hogy mi a túró ez.
-
válasz
#40935168 #61239 üzenetére
hogy néha a zöld kerül legalulra (ami a legkevesebb fényt kapja), néha a piros, néha a kék
Mission impossible. Azért működik a foveon szenzor, mert a különböző hullámhosszágú fények különböző energiával rendelkeznek. A nagyobb energiával rendelkező foton mélyebbre hatol a szenzorban. Szóval ehhez először a fizikát kéne megerőszakolni. -
Lassú Víz
addikt
válasz
#40935168 #61239 üzenetére
"Sigma Foveon, 3 rétegű szenzor -> a rétegeket pixelenként implementálni, azaz minden egyes pixelnél a mikrolencse alatt lenne 3 réteg és ezt variálnák azzal, hogy néha a zöld kerül legalulra (ami a legkevesebb fényt kapja), néha a piros, néha a kék."
Na ez érdekes lenne. Tudtommal a fény hullámhosszától függ, hogy melyik milyen mélységben képes behatolni az anyagba. Nem pedig az van, hogy felül van R+ G+ B majd szűrővel kiveszem a kéket, továbbmegy az R+G majd újabb szűrővel a zöldet és továbbmegy az R.
-
FEDman
addikt
válasz
#40935168 #61237 üzenetére
A X-Trans se random, max csak a bayer-hez képest kicsit jobban szór. Utóbbi esetén egy 2x2, az X-Trans esetében meg egy 6x6-os struktúra ismétlődik. Azaz ott ugyanez így első látásra durván bonyolultabb lenne.
De tovább megyek, amennyiben ez a szenzor tologatás annyira kiforrná magát, hogy minden helyzetben használhatóvá válik, akkor onnantól maga az X-Trans elrendezés is teljesen feleslegessé válna.
És a Fuji mindig nagyon úttörő volt ilyen téren. Szerintem ha találnak valami jobbat gond nélkül eleresztik az X-Trans-t.Sőt jelenleg is dolgoznak több alternatív megoldáson. Az organikus szenzoron túl van egy eltérő pixel mérettel megáldott RGBW szabadalma is a Fujinak.
Na én ebbe is pl. látok nem kevés fantáziát. Az az egy darab színszűrő nélküli "White" pixel nagyban növelheti a szenzor érzékenységét, dinamikáját. Ha ehhez hozzátennék még az Olympus mostani módszerét, akár csak 4 képes körbemozgatással..
-
jmakk
őstag
válasz
#40935168 #61231 üzenetére
Ennek a pixel binningnek egyszerűen a marketing/sales szab határt. Nézd csak meg a sony stratégiáját: ultimate speed, ultimate sensitivity, ultimate resolution. Erre hoznak ki egy-egy gépet. Ha betennék az A7R-be vagy az utódjába a pixel binninget, akkor nem lenne értelme az A7S-nek.
-
FEDman
addikt
válasz
#40935168 #61224 üzenetére
"hát az 1/60 nagyon jó lenne, kültéren ND-vel"
Ha ezt megoldják, akkor ezzel nem maga az expo lesz ennyi, az egy 1/60s itt az az idő lenne ami az első és az utolsó expo között eltelik. Ettől még az ilyenkor a gép által egymás után lőtt képek expoja lehet akár 1/16.000s is, azaz emiatt nem feltétlen kell majd ND szűrő.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
#40935168 #61212 üzenetére
Állvánnyal, tárgyat, folyamatos fényű lámpa mellett. Meg tudták csinálni a 40 Mpixelt, de még túl sok a korlátja a valós felhasználáshoz. A következő cél amit olvastam, hogy 1/60 alatt elkészülhessen az összes kép, sacc/kb 1/1000-es záridőt lehetővé tévő fényviszonyok mellett. Akkor már kézből is használható lesz, de még mindig statikus téma kell hozzá, és a stúdióvakuk sem fognak 8-at villanni olyan gyorsan, tehát modellfotózáshoz is marad az alap mód, vagy lehet gondolkodni valami LED-es szabályozható refikben.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
#40935168 #61070 üzenetére
Steve Huff amúgy nagy oly rajongó asszem, az e-m5 mk II tesztje is nagyjából elejétől végéig arról szól ha jól emlékszek, hogy az oly a fényképezőgépek almája, innováció így meg innováció úgy
mondjuk nagyrészt én egyet is értek vele, oly-ék állandóan sokkolják a vásárlókat olyan ficsőrökkel, amiket a riválisok max lemásolni tudnak (vagy még azt sem) + ehhez még társul a már évek óta megszokott kiváló minőség akár belépő szinten is, gyakorlatilag nincs műanyag vázuk... valszeg ha a videós képességeken javítanának, kifejlesztene a sony nekük egy még jobb szenzort, a menüt meg frissítenék egyszerűbbre, nem igazán lehetne hibát találni egy om-d vázon, max ilyeneket, hogy vastag a kijelző, nem jó a fogása stb., de ez már ízlés kérdése is, mindenkinek nem lehet megfelelni
-
jjeahh
nagyúr
válasz
#40935168 #60960 üzenetére
minden 37mm napellenző felmegy rá nem? valamikor már lassan én is lecsapok egy 45-ösre, már csak egy jóárasított példányra várok ebayen, meg arra, hogy utalják át végre a legutóbb keresett pénzemet (kb. két hét múlva)... amúgy valaki próbált már rá tömör fém napellenzőt? a gyári nem tudom fém-e, de ebay-en rengeteg régi obira szánt olcsó használt napellenző van, csak félek furán néznének ki rajta mivel az obi műanyag.
-
válasz
#40935168 #60642 üzenetére
Persze, együtt lehet vele élni, meg manuálból megkerülgetni - igazából csak azért bosszantó, mert amúgy minden más része tök jó, csak ilyen apró és könnyen javítható hülyeségeken vérzik el. Nem olajköpködés meg hasonlók (aminél a gyártósorral meg a beszállítókkal, stb. kellene szarozni, visszahívás, szervizelgetés...), csak simán egy bután megírt firmware-en kellene reszelgetni, és mindenki profitálhatna belőle.
Mindegy, értem én hogy ez másoknak nem akkora prioritás, csak leírtam hogy új beszállóként mi az, ami éppen nem tetszik.
-
Studi
veterán
válasz
#40935168 #60581 üzenetére
3 év gari csak a Mintaboltban vásárolt cuccokra van, a többire két év. A garilapra ilyenkor ők maguk pecsételik rá, hogy 3 év mintabolti garancia.
Nemrég volt olyan promo az Olynál, hogy ha a vásárolt cuccokat 2-3 héten belül regisztráltad a honlapon, akkor + fél év kiegészítés, de alapból amúgy 2 év a gari rájuk. -
.mf
veterán
válasz
#40935168 #59858 üzenetére
EM5-ön 14x. Nálam kiírás után ha Play, majd a tárcsát belenagyítás irányába tekerem, akkor ha jól emlékszem, a legutóbbi belenagyítási méretbe ugrik - ha 14x volt, akkor 14x; és oda, ahol a fókuszpont volt. Én inkább 7x-et használok, mert már ott is elég jól érezni az élességet, de még többet látni a képből (14x már csak nagyon kicsi szelet).
Dettó ugyanez MF-belenagyításnál, a legutóbb használtba ugrik (ott 10x-et szoktam használni). -
Lassú Víz
addikt
válasz
#40935168 #59835 üzenetére
Kutyus, az utóbbira van megoldás. A kulcsocska menüben a felvételi nézetet tedd auto play állásba. Akkor bele tudsz nagyítani, ha már kiírta a gép a kártyára. Kilépés pl. az expo gombra.
Vázon belüli raw szerkesztés már tényleg mazohizmus, sose jutna eszembe. Az Oly Viewer is átlgon felüli türelmet igényel, de sokkal inkább az.
-
.mf
veterán
-
válasz
#40935168 #59758 üzenetére
amíg nem ugyanazon a monitoron nézzük, nehéz bármit mondani, de például ennél a képnél az első verzióban a nap súrlófénye nagyon szép meleg színt és fényjátékot adott a hónak. lehet persze, hogy igazából nem volt még naplemente közeli az idő, de ezzel együtt az utómunkázott verzióval ezt egyszerűen kinyírtad.
-
válasz
#40935168 #59752 üzenetére
az én monitoromon a tiéd már durván kenrockwelles...
amúgy ezeket a képeket ma délután csináltam
kutyagyerekfuttában, nem szándékoztam maximumokat kihozni, hiszen a táj eleve nem olyan azért, mint az alpok. az eredeti kép is csak akkor alexpós, ha le van véve a fényerő a monitoromon (olvasáshoz leveszem, de képnézegetéshez nem).versenyre majd mással nevezek. de saját szórakozásomra a fehéregyensúlyt például úgy hívják, hogy awb...
-
válasz
#40935168 #59725 üzenetére
Horgászás közben természetet, tavat, fogásokat.
Városi kirándulás évente kb 2x.
Túrázás motorral pakolása megoldott túradobozban nyáron hetente.
Hegyek, kirándulások évente 2-3x.
Asszony privát fotózása, melyeket nem fogok feltölteni
Éjszaka, csillagok.Canon-on agyaltam ami árban elérhető lenne 600D, 550D, ehhez képest hogy alakulnék E-M10-el? Bár gondolom ez azért obi függő is lehet.
-
.mf
veterán
válasz
#40935168 #59661 üzenetére
A fejlámpától hogy javul egy obi fogása?
Onnan indultunk ki, hogy az obi tövénél nagyon keskeny és csak kis részen recézett, hogy hidegben, elgémberedett ujjakkal, kesztyűben cseréld. Egyszerűen sz@r a fogása a MILC obiknak, mert úgy látom másoknál (Sanyi) is a fényes-sima obi a divat, ahol az egyetlen recézett rész a fókuszgyűrű, azt meg tekerheted...Másrészt, amire gondoltál, az se teljesen működik ilyenkor: ehhez direkt sötét helyre megy az ember, lehetőleg holdtalan éjszaka. Egy fejlámpától percekre elvakulsz, és utána irányra szemmel belőni a gépet (mert persze evf-en és monitoron semmit nem látsz), elég nehézkes. Még a menübe belemenni is, kellett utána fél perc, hogy újra lássak...
-
hibavissza
veterán
válasz
#40935168 #59592 üzenetére
G5 csak a csúcsfények kiégését jelzi és csak az elkészült képen. Természetesen be van kapcsolva. Ezért is írtam, hogy necces fényviszonyok közt kell legalább 2-3 kép. Utána lefixálom a fénymérést és mehet az expo sorozat. Otthon meg nem húzogatok semmilyen csúszkát, hanem kiválasztom a nekem tetszőt a többi meg kuka. Pl. legutóbb a karácsonyfa kiállításon így fotóztam és bevált.
(#59596) madgie: nagyon jó kis masina az. Én nem kedvelem ezeket a retro masinákat, de ez élőben elképesztő jól néz ki. Én egy ezüst példányt fogdostam....kis ékszer.
-
-
k1csi
senior tag
válasz
#40935168 #59493 üzenetére
Azért a 160 (és többszörösei) a legzajtalanabbak Canon esetén mert a 160 az valójában 200-on készül (320 meg 400 stb; ezt tudja a HW natívan) amit visszahúznak 1/3 Fé-el (hogy kijöjjön az ISO160 stb) ami jót tesz a zajnak (a 125 meg 100 amit utólag felhúzva nem tesz jót a zajnak).
Kevés eset az ahol ennyi már elég, kevesebb meg nem... -
.mf
veterán
válasz
#40935168 #59487 üzenetére
Ne csak, hogy ne kopjon a gép, hanem azért is,
- mert már eleve túl gyors (bár van néha olyan is, amikor a valóságban is gyorsan alakulgat, de ált. szép lassan, nyugisan csordogál az ívek mentén). A 12 és 17-essel készült képek 10 fps, és 10-20 s expók, tehát a videók másodpercenként 100-200x gyorsítás, bő másfél-három perc valós idejű történést tömörítenek
- kint vagyok munka utántól (5-6) az utolsóelőtti / utolsó buszig (11-12). Eleve feltétel, hogy tiszta legyen az ég, minél kevesebb felhővel; valamint legyen aurora-aktivitás is. Fényjáték sincs folyamatosan, néha annyira gyenge, hogy csak egy-egy derengő folt a távolban, mozgás nélkül. Sok idő megy el helyszín keresésével is. Szóval ha jók a feltételek, és ezekkel a 8-10-12 fps-ekkel összejön 40-50 s-nyi anyag, az már egy nagyon jó este volt. Másfél hét alatt tartok nyersen 4 percnyi time-lapsenél, amiből majd még vágni is kell. -
Dolphin
tag
válasz
#40935168 #59477 üzenetére
A beállításról természetesen tudok, ugyan az mint E-M5-nél.
közben igazatok van, tényleg kétállású, de nekem a fókuszálás része (első fele) annyira könnyen megy, hogy szinte holtjátéknak vettem...
És az útja is jóval rövidebb mint az második felének, így amikor "fölé" tettem az ujjam, már be is nyomtam a nehezebb részig. Köszi azért, usererror!
-
DonRazzino
senior tag
válasz
#40935168 #59428 üzenetére
X-M1 hozzá 23 1.4, 27 2.8 és a 16-50 kit. Első cserélhető obis gépem. Őszinte leszek, méret alapján kerestem MILC-et point-n-shoot túrafotózásra (hegymászás, szikla, városnézés, családi összejövetelek) de aztán elkezdett érdekelni jobban a dolog. Egyébként, akinek nem feltétlenül kell kukucska kiváló kezdő váz. Két tárcsa, amiből ráadásul az egyik benyomható gombként is funkcionál, könnyen hozzáférhető Q menü. Én nagyon szeretem. Vártam, hogy a Fuji ezt is fejleszti tovább, kap egy tapiképernyőt meg egy kicsit reszelnek az AF sebességen, de sajnos úgy néz ki idén nem lesz belőle semmi.
Közben megfordult a kezeim között egy Pentax K5, Sigma 17-70-el, aztán egy D7k Tami 17-50-el, hogy "klasszikus" DSLR vázakon fejlesszem a tudásomat, de ekkora szetteket én biztos nem cipelnék magammal állandóan. A túratáskámba be se férnek, ha elered az eső...
-
válasz
#40935168 #59320 üzenetére
A csencselés nem a műfajom.
De egyébként egyetértek azzal amit leírtál,főleg abban a részben hogy a bolt szempontjából a készlet kiürül akár nepper/csencselő/útkaparó/mezei normál user veszi meg.
Kínálat és kereslet találkozik....kb. ennyi a lényeg. Az hogy milyen módon...a boltot már nem érdekli. -
hibavissza
veterán
válasz
#40935168 #59260 üzenetére
Családi fotóknál általában a nem túl jó fényviszonyok miatt RAW-zok, jobban menthető ez-az, ha korrigálni kell, főleg sárgás izzó fénye, zajszűrés, ilyesmik.
Egyszerű családi összejöveteleken. 50-100 képből max. 1-2- nél piszkálok hozzá a raw-hoz. Inkább kitörlöm ami nem jól sikerült. Ha rámtör a művészkedhetnék akkor csak raw, de ez igen ritka. Kezdem magam kényelmetlenül érezni....mintha ez a JPG használat valami perverz és bűnös dolog volna.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Apple MacBook
- Kecskemét és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Renault, Dacia topik
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- A Micron újszerű módszerrel javítja QLC-s SSD-jének sebességét
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Cyberpunk 2077
- Autós topik
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- További aktív témák...
- AKCIÓ! Apple Macbook Pro 15" 2018 i9 9850HK 32GB 500GB 560X 4GB garanciával hibátlan működéssel
- 2db Dell PowerEdge R740 2U Rack Szerver és 3db Netapp FAS2040 NAS
- Csere-Beszámítás! Asus Számítógép PC Játékra! R5 1600X / GTX 1080 8GB / 32GB DDR4 / 256SSD + 2TB HDD
- Csere-Beszámítás! Olcsó Számítógép PC Akár játékra! Intel X5650 / GTX 1650 / 24GB / 240SSD+ 500HDD
- Bitcoin Miner Eladó Bitmain Antminer S19 JPro 104 Th 3150 watt
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest