Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • asdf_

    veterán

    válasz hibavissza #89973 üzenetére

    majd a kedvedért csinálok a jelenségről egy klipet. Vagy nem.

    Ne csinalj draga komam, mert voltam olyan idiota barom allat, hogy elcsesztem a hulyesegedre fel orat az eletembol es csinaltam egyet en, annak ellenere, hogy mindenkinek vilagos, hogy egyvalaki jon szembe az autopalyan, az is, hogy te vagy az, csak neked magadnak nem (de ez ugyabar igy szokott lenni).

    Az alabbi hulyesegeket sikerult eddig allitanod:

    mft-n 60 mm-rel (ekv. 120 mm) már észnél kell lenni egy arc portréhoz, mert a legkisebb mozdulat is nagyon változtatja a kivágást.

    Eloszor is WTF, a kivagast en valtoztatom, masreszt epeszu ember nem szuken komponal, hanem hagy a szelen 10%-ot, ha esetleg vagni kell valami miatt. Marpedig kell, mert sosem azt lovi el 1:1-ben az ember, ami vegul a kesztermek lesz belole (hogy jellemzoen 3:2-ben fotozik az ember, a szenzor 4:3-as, emiatt raw-ban hegyekben allnak a plusz pixelek allo portrenal a ket oldalon, abba bele sem megyek most). Masreszt nem legkisebb mozdulat, hanem rettenetsok kell ahhoz, hogy a szenzor koppra menjen, es emiatt jelentosen eltolja a keptartalmat, amig nem megy koppra, addig csak csuszik.

    Még a szenzorstabi munkája is tönkre teheti a kép arányait.

    Masodik wtf, semmit nem tesz az tonkre, a kep aranya valtozatlanul 3:2 vagy 4:3 marad. Es tovabbra is: ha esszel komponal az ember, akkor kutyat nem erdekel egy kis elmozdulas, mert az elmozdulas messze sokkal sokkal sokkal (SOKKAL!) kevesebb, mint amennyit rahagy az ember egy kepre a negy szelen.

    Nem próbáltál még kézből, bekapcsolt szenzorstabival ekv. 120-on arc-portrét lőni. Ennyi a történet. A szenzorstabi mozgása pillanatok alatt átszabja az általad elképzelt képkivágást, ha nem beton stabilan tartod. Egyszer próbáld ki. Olyan mintha egy tál takonyban zselében próbálnád befűzni a tűt.

    Ez megint otvaros baromsag, nem kell betonstabilan tartani, es kurvara nem tudja pillanatok alatt atszabni a kepkivagast a stabi. Kulonosen nem ekv 120 mm-en, azzal meg egy gyenge Parkinson-koros is megbirkozik.

    A keszitett videon egy darab A4-es papir talalhato, a sarkokban befirkalt negyzetek 1*1 cm-esek, es ezektol a zold szigszalag szinten 1 centire van. 135-os Sonnarral csinaltam, tehat ekvivalens 270mm-rol beszelunk, es csak kulon a te kedvedert egy kezzel csinaltam, hogy nehogy mar konnyu dolgom legyen a stabil tartas dolgaval.

    Segitseg az ertelmezeshez: az A4-es papir 210x297mm meretu (nagyjabol megfelel egy emberi fejnek btw), a kepkivagasbol alul felul osszesen kb egy centimeter log tul a papiron, es ez az egy centi plusz az osszes jateka a stabinak amit kimozog, mert a papir csak erinti a kepszelet, ki nem maszik belole, azaz egy 22 centimeteres kepkivagason belul tudtam tartani 21 centimeternyi hasznos anyagot, tehat egyetlen centi (vagy keptartalom szempontjabol 5%-nyi) az instabilitasa az egesznek, nem nem ekv. 120, hanem ekv 270 mm-en, es nem ket kezzel, hanem egyetlen eggyel fogtam a gepet. Ha ez az egyetlen centi, ez az 5%-nyi imbolygas szerinted barkit is megakadalyoz a megfelelo kepkivagasu portre elkesziteseben, akkor szerintem tedd le a fenykepezogepet, es nezz valami mas hobbi (es topik) utan.
    Itt lehet megtekinteni. https://indavideo.hu/video/135mm_IBIS

    Ha ezek utan is tartod a baromsagaidat a stabi teren, akkor sajnos nem tudok mit kezdeni veled, a napnal is vilagosabb, hogy amiket te allitasz, meg ami tenylegesen tortenik (lasd: video) annak az egvilagon semmi kozuk nincs egymashoz, egymas teljes ellentetei, az viszont tenyleg nagyon jo lenne, ha a tovabbi amokfutasodtol a temaban megkimelnel mindenkit.

Új hozzászólás Aktív témák