Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • b.vr

    őstag

    Csak hogy mindenkinek egyértelmű legyen a lényegi rész, fókusz-probléma és shutter-shock aztán pont azok a dolgok amiket ki lehet szűrni (manual fókusz és állvány) és akkor marad hogy különböző rekeszeken mennyire lágy/éles a képe (akár távolságtól függően hogy ez egyáltalán tényező-e) és ezt _tényleg_ meg lehet nézni téglafallal, faburkolattal, stb, bármilyen érdes, textúrázott felülettel (írom ezt úgy hogy ez nem az én stílusom, nem csinálok ilyen teszteket, pont ellenkezőleg)

    Itt van pl. Rabi Miklós régesrégi írása a 45/1.8-ról, ő is amellett hogy használta sokat normál fotózásra, attól még nem érezte cikinek a fakerítését sem lefotózni (ott vannak a képek szépen sorban), majd összefoglalta:

    "Látható, hogy az objektív teljes nyíláson kicsit lágy. Az élesség f/2.8-on már jó, majd f/4.0-ás értéken már kiváló. A legjobban f/5.6-ra rekeszelve rajzol, ilyenkor már szinte élesíteni sem kell. A kis szenzor miatt f/8.0-on már érezhető a diffrakció lágyító hatása. (...) Megdöbbentő módon az élesség szinte azonos a sarkokban is, talán csak egy egészen kicsivel lágyabb itt a kép, mint középen. A legjobban itt is f/5.6-on teljesít az objektív.
    Megfelelően élesítve minden diffrakciós határ alatti rekeszen szépen teljesít az objektív. Figyelembe véve az alacsony árát, az élességét meglepően jónak tartom."

    (és hogy nehogy az legyen a gond hogy lehagytam a végét, bár az már nem teljesen az előzőhöz tartozik: "Az egyetlen apró problémám az enyhe életlenség jellege. Nyoma sincs a Canon nFD 50/1.2-nél tapasztalt “ragyogásnak”, a kis Olympus simán csak életlen egy kicsit. Bár portréknál ez is segít, de a képek távolról sem olyan álomszerűek, mint a manuális Canon üveggel készültek.")

    Egy korrekt vélemény, ami alá van támasztva, és mégsem hoz ide shuttershocktól kezdve fókuszálási problémáktól kezdve mindent. Olcsó objektívtől, jó eredmény, ennyi.

    [ Szerkesztve ]

    "Oscar bácsi meg nem gyütt"

Új hozzászólás Aktív témák