- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Nothing Phone (3a) és (3a) Pro - az ügyes meg sasszemű
- One mobilszolgáltatások
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- VoLTE/VoWiFi
- Mobil flották
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Google Pixel 8a - kis telefon kis késéssel
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Milyen okostelefont vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
AliasB
senior tag
Azért mert ha gyorsabban tudsz menni egy rolival akkor tudsz haladni a forgalommal. Ha meg vánszorogsz akkor csak forgalmi akadály vagy! Ha nem kell téged kerülgetni akkor semmi probléma de ha feltorlódik mögötted a forgalom az baj. De ha valaki nem vezet forgalomba az ezt lehet nem érti meg. Viszont járdán meg bicikliúton veszélyes mondjuk 30al is száguldozni. Oda nem engednék nagy teljesítményű rollereket. VISZONT a rolleresek mindenképp veszélyben vannak ahol teherautók, buszok és áruszállítók is közlekednek mert nem olyan stabilak és hamar alákerülhetnek! Vagy észre sem veszik őket mert nem foglalnak nagyobb helyet, mint egy gyalogos.
-
Reggie0
félisten
Hat celszeru nem olyan sebesseggel kanyarodni amihez 45 fokban be kell dolni es akkor nem lesz gond. En raadasul tomor gumival nyomom, mar mintazat sincs rajta, de nem csusztam meg vele az uton egyszer sem, pedig telen-nyaron azzal megyek munkaba idojarastol fuggetlenul.
-
Sordoran
addikt
Normál esetben biztos nem erő kérdése kell legyen (tényleg nagyon nehezen megy ez, nem tartom normálisnak). Itthoni lépcsőnél nem volt probléma összecsukás nélkül felvinni, de munkahelyen hosszú, kanyargós és szűkös a hely, leverném a falat. Vonatnál pedig nagyon meredek, magasat kell lépni, így ez nem megoldás.
synar: Köszi a tippet, megnézem és meglazítom picit.
-
phoenix1989
őstag
miért ne lenne. "Adott áron adott tudást csak alacsonyabb minőség mellett kapsz meg,"
itt a válasz.
#13571Somatom
szerintem a garancia abban a pillanatban bukik hogy leszerelsz valamit és mást teszel a helyére. az értékes gyári alkatrész nem marad kihasználatlan? ha kivetted belőle akkor nem használod. csak van a semmibe, valahol egy polcon, vagy szekrény mélyén, ez miért jó? -
Somatom
veterán
-
gergo5991
őstag
ha már szóba került a bicikli kb 2km/h al gurultam a bicajon pont a lakás előtt az 1ik kezem bele akadt egy fenyőfába és a kormány úgy hasba baszott hogy megrepedt a hasfalam + mellé egy 15x20cm-es hematómám lett ami kb fél évig tartott mig felszivódik
ennek ellenére rolleren semmilyen védelmet nem használok pedig nagyon is kéne.
Amúgy hogy lehehet megcsinálni hogy sisak után normális maradjon az ember frizurája? mert be pasztázom meg rá egy kis hajlakk aztán ha felveszem a sisakot baszhatom az egészet. -
Somatom
veterán
Ha jól látom, akkor egy Pro 2 most 180 rugó. Ha csak egy évig bírná, akkor 9000Km = 20Ft/Km csak az avulás. Ami a garanciát illeti, az jól hangzik, de nem segít a lerohadás miatti tortúrán és a javítás miatti kiesésen. Napi használatra olyan jármű kell, aminek az nem jelent határterhelést.
-
-
-Skylake-
addikt
Miert, nincs igazsagalapja ? Dehogynem... Ez ugyan olyan, hogy nekem eszembe nem jutna soha eletemben, hogy csecsemovel menjek szallodaba. Viszont ! sok embernek eszebe jut, ezert van rengeteg rengeteg szalloda, ahol egyszeruen nem foglalhatsz szallast 6 v 12 ev alatti gyereknek. Mert nem azert mennek oda masok pihenni, hogy a te siro gyerekedet hallgassak egesz nap. Szerintem full jogos. Boltbol kitiltani nyilvan nem elvarhato, bar az mondjuk elvarhato lenne, hogy onszantabol ne vigye el a szulo az 1 eves gyereket boltba.
-
Reggie0
félisten
Csakhogy modern tarsadalomban MINDENKIT megillet UGYANANNYI tolerancia. Normalis embert nem erdekli, hogy a masik gyereket/kutyajat/babakocsijat/rolleret/bevasarlokocsijat/banyatankjat/borondjet kell kerulgetnie, mert barkinel lehet barmi amit ki kell kerulni es darab-darab, ugyan ugy kell kikerulni.
Te viszont egy feltetelekhez kotott toleranciat varnal el, hogy kivaltsagosnak erezd magad, de joreggelt XXI. szazadban elunk. (Amugy megsugom, az eves/alvas/szaras utan a szaporodas a legalapvetobb biologiai funkcio az elolenyeknel, ugyhogy varakozasaiddal ellentetben nem jar nagy taps erte).
-
andras860509
csendes tag
-
DigitXT
félisten
Hangyafasznyit vastagabb egy autógumi futófelülete... Az a tüske, amit
az észre sem vesz, egy rollerkereket simán átszúr... Az első utamom én
is beszoptam egy szúrt defektet. Aztán megint. (Nagyon kényelmes tud
lenni a fújt kerék, de ugyanakkora szívás, ha defektet kapsz: nyilván egy
vastagabb tubeless gumi jobban bírja, de az azért jóval ritkább rolleren.)Törekedni kell rá, ha lehet, meg van ugye a slime, aztán vagy segít, vagy
nem. Mindenesetre árulkodó, roller szerviz statisztika, hogy a legtöbbet
javított roller az M365 (egyik legnépszerűbb típus), legtöbb hiba: defekt.Ui: egy csomó defekt becsípődés/kidörzsölődés miatt van, ezeket ugye
a tubeless alapból lekezeli, hiszen nincs benne tömlő, fel se merül.
Megelőzni meg úgy szokták, hogy nagyon keményre fújják, amikor már
nem sok különbség marad a tömör gumihoz képest, főleg, ha légcellás.
Ha már pneumatikus, megéri a tubeless. Pont a fentiek miatt nem kell
kőkeményre fújni, durrdefekt veszélye sincs. Azért rugózás jó mellette:
rugózatlan tömör gumi a legszarabb = abszolút nem ajánlott Xiaomira.
(Tönkreteszi az akkut meg szétrázza a csavarokat, a vesekövedet stb.) -
phoenix1989
őstag
Nálunk elég sok kicsi fordult meg apám révén amivel soha semmi gond nem volt és mind olcsó használt kocsi volt. De felesleges ezen vitázni nem ezért jöttem. Elvonatkoztatni csak a városi közlekedéstol semmi nem szól a roller mellett. Legalábbis ha árban nezem és hova merre lehet még kihasználni. A lényeg ez nekem 200 ezreket nem ér meg.
-
DigitXT
félisten
SMKP sem lehet, mert csillió feltétel nem teljesül. Egy balfasz egyszer
azt mondta, hogy szerinte az, és innentől el is kell hinnünk neki?
(Ha mégis igaz lenne, akkor természetesen mindenki motorkerékpárra
való, szabvány "E" jelzéssel ellátott bukósisakban használhatná csak...
És a biztosítók is sorban állnának, hogy náluk kösd meg a KGFB-det.
A valóság ezzel szemben az, hogy nincs rá törvényi szabályozás, sehol
nem lehet normális FB-t kötni, bukót meg kb. senki nem hord... aki még
nem esett egy akkorát, hogy meggondolja magát. A következtetés: troll
hozzászólással van dolgunk, aminek célja a hangulatkeltés. Sikerült.)
kerékpár nem lehet a hajtás miatt
Már hogy a pékbe ne lehetne? Csak el kellene olvasni a KRESZ-t hozzá:
"Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és
ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti." A motor nem kizáró ok.
(Nem véletlen nem tudnak elindulni egyes rollerek a gázkarra. Hiszen a
lábbal való hajtás az emberi erő - utána "csak segít" a motor haladni.)
-
-
PociAti
őstag
Nem kell jég a kicsúszáshoz.
Én sok évvel ezelőtt kerékpárral elszálltam egy kanyarban. Egyetemi előkészítőre jártam, és 4-5 órát állt a bicaj a fagyban, ez alatt az idő alatt a gumik "bakelitté" fagytak.
Járműveken a téli gumi nem csak bordázatban, hanem összetételben is eltérnek nyári változataitól. Fagyban se, merevednek meg, viszont melegben gyorsan elkopnak. -
Berci77
tag
Őszintén megmondom, nem tudom mennyire lesz ez karbantartásigényes. Van egy sokkal komolyabb országúti "analóg" gépem, kb. 10 éve nem ültem rajta, mert nincs valódi alkalmam kihasználni. Azt alig kell karbantartani. Amit viszont olvasok ezekről a 200 alatti/körüli rollerekről, az számomra horror. Szóval sem a pedelec, sem egy olcsó roller tekintetében nem tudom, mire számítsak karbantartást tekintve.
Neked ha szempont a kis helyigényű tárolás, akkor teljesen érthető a választás. Hidegben egyiket sem használnám, de kétlem, hogy egy 30 km-es rollerezés jobb az ízületeknek, mint a bicajozás.
Így van. Az az olcsó pedelec meg - bejáráshoz, nekem - még mindig jobban rugózik és kényelmesebb, mint egy hasonló árú roller. Nem beszélve arról, hogy valamivel kevésbé koncentrációigényes a vezetése. Vén fasz vagyok, na. -
Berci77
tag
Mi nem derült ki? Máshogy IS megfogalmazom: aki 30 km/nap rendszeres bejárásra keres rollert, ahol nem a súly és méret számít, azt mi motiválja bicajjal szemben? Kicsi rázós pálcikát pár kilométernél hosszabb távon nem használnék, mert nekem kényelmetlen, a nagyon erős dögök meg csapatásra valók szerintem az élményfaktor miatt. 30 Km-es távon egy pedelec kényelmesebb, jobban használható. Ez az én véleményem. Viszont kíváncsi lennék máséra, aki ilyen felhasználásra keres alkalmasságot.
-
Berci77
tag
Még mindig félreérted. Olyanokról írtam, akik a Pro 2-nél nagyobb teljesítményű, hatótávú, nehezebb gépeket nézegetik a dimbes-dombos útviszonyok és a távolság miatt, napi bejárásra, nem feltétlenül az 50+ sebességhez (mert annyit nem hozol ki egy bicajból) és nem szempont a súly. Na ŐK nézegetik-e a bicajokat? Miért? Miért nem?
A te szempontjaid egyértelműek. Egy Pro 2 és egy bicaj markánsan elkülöníthető kategóriába esik. -
Berci77
tag
Kisebbnek kisebb. Ezért is írtam azokról, akik nem alap pálcikákat keresnek. Az akksiját ennek egy mozdulattal kikapom és csak azt kell cipelni tölteni. A sokkal olcsóbb azért elég relatív. Pedelec kb. 200-tól van/volt támogatással, nem nagyon látok dombra 100 kg-os teherrel felmenős, kényelmes (rugózás), nem túl lassú rollert garantált 40 km-es hatótávval ennél olcsóbban. Nem mintha most már azt keresnék.
-
DigitXT
félisten
Van...
Létezik ugyan ilyen rugós megoldás, egyetlen gond vele, hogy eléggé
nehezen marad egyben a cumó. Én is ezzel kezdtem anno, teljesen jó pakkot
gyártottam belőle, de idővel egyszerűen széttöredezett a műanyag. Mondjuk a
másik gond, ezzel összefüggésben, hogy a nagy áramok miatt jobb kontaktus
kell, mint egy sima rugó az elemtartóban: jellemző, hogy vmi külső erő szorítja
össze a pakkot (a Vruzend kit esetén csavarok), ezek elgyengítik a kupakokat.A másik megoldás a "jégakku" 3D nyomtatott doboz, aminél szintén a kontakt
lesz a probléma, főleg, ha a rázkódástól reped a burkolat, ami az összenyomó
erőt biztosította. Na onnantól éppen úgy fog viselkedni, mint a törött hegesztés.
Magyarán lesz egy gyengébb cellacsoport, amin nagyobb fesz esik, így emiatt
az egész pakk összeomolhat mondjuk látszólag még fele töltöttségtől, hirtelen.Rohadt kellemetlen. Ilyet használok most: a törött dobozban meghegesztettem
a párhuzamos cellákat, akkor még (hálistennek) működött a ponthegesztőm.
Pont azért vettem ilyet, mert ugyanebben a helyzetben voltam, mint most, hogy
a hegesztés-dolog házilag nem buli, mert olcsón csak szar elektronika kapható.Gyárilag egyébként jellemzően hegesztik a cellákat. Csak nem ilyen szarokkal.
Szerk: minél kisebb átmeneti ellenállás a cél az egyes kötéseknél: technikailag
ugyanez az eredmény forrasztással is elérhető, de a hőterhelés kinyírja a cellát. -
-
Reggie0
félisten
Ez nem tulaggodas, hanem megelozes. Egy dontes vasarlaskor, ami minden jovobeni defektel kapcsolatos problemat megold.
Az eltort rugotol csak nem rugozik, de uzemkepes marad a roller es valoban termeszets, szemelyautoknal is torik idovel. Kitort elso kerek problema itt nincs is, az a sima S1-et erintette.
-
Reggie0
félisten
Eves lomtalanitasnal rendszeresek a defektek a kornyeken, mert a sok katranyos helyzetu elvezi a kijelzok osszetoreset es az osszegyujtott falecekbol/butorokbol is szetszorjak a szogeket. En meg a fube se hajtottam, csak mentem a lebetonozott uton a hazak kozott es ketszer kaptam autoval defektet tavaly, lomtalanitasok idejen, pedig elotte 5 evig egy defektem se volt. De kerekparral is konnyu osszeszedni, volt amikor ket het se volt ket defekt kozott, pedig csak a kerekparuton(budai rakpart) mentem es nem becsipodes volt, hanem beleallt az uvegszilank. Olyan meg nincs, hogy mesz 30-40-nel es minden apro szart ki tudsz kerulni, mert ugyes vagy. Az meg eleg ciki, hogy ha meg 20 percnyi utad van hatra a munkaig, de kapsz egy defektet, aztan lehet bkvzni, taxizni, utana meg meg a kerekjavitassal/cserevel is szarakodhatsz, stb.. Egyszerubb a tomor kerek, es nem hogy aggodnom nem kell, de biztos lehetek benne, hogy garantaltan soha nem kapok defektet.
-
Reggie0
félisten
Nem szakadt el a kabel, gyartasi hibas volt a csatlakozas bekotese. Az egyik rolleren. Es az is nagy ellenallasu zarlat volt(kOhm nagysagrend), nem szakadas, csak pont az adatvezeteket erte.
A rugok meg eltornek idovel, egyiknek sincs vegtelen elettartama. Taskaval ruhaval egyutt kozel 100-105 kg-al es 4200km beletett km-mel, plane, hogy 30-al, padkarol ugralva kozlekedek ezert ez valahogy nem lep meg. Ha megnezel egy rugokatalogust, akkor lathatod, a rugok elettartama 50000-3000000 ciklus korul van az optimalis osszenyomasi tartomanyban, de ha teljesen koppig osszenyomod, akkor nagysagrendeket csokken az elettartam. Pl. egy rendszerrugonal, ami bir 3 millat az optimalisban, az a teljes osszenyomas eseten mar csak 100-200ezret bir.
A kugoonal inkabb az a kockazat, hogy nagy a gyartasi szoras. Nekem 3 rollerbol egy volt visszakuldve, egy volt javitva, egy pedig gyakorlatilag hibatlan amiota megvan, egyedul par meglazulo csavart kellett huzogatni.
#11373 torma1981: Ezt is csinaltam kingmaxnal. Ott nagyon nem akartak elallni, paypal kellett kozbeavatkozzon.
-
lehella
senior tag
Nálam a D mód az a gyári konfigot tudja, de 25km/h-ig kiengedve, max 400w körüli teljesítménnyel.
Az S mód pedig inkább autók közé utcára, vagy emelkedőre kell. Ez engedi max 800w pillanatnyi teljesítmény leadását is, amire ha spórolni szeretnék nincs semmi szükség. Általában akkor használom, ha sietek és biztosan tudom tölteni a rollert hazaindulás előtt. -
gergo5991
őstag
én a g30on mikor ha tudom hogy 30km-t minimum megyek átteszem D be, ahol meg nagy domb van ott vissza S be, ha meg tudom hogy csak 10-20km-t megyek végig S be használom. Mivel dimbes dombos a város, elég sok visszaszokott jönni fékezésből, pedig sok helyen azt olvastam utálják az emberek, hát nekem a kedvencem. A motorféket low módba használom hogy sikon is kitudjak gurulni vele, de volt olyan domb ahol maxra kellett állitanom és még úgy is 30al jöttem lefele végig fékezve
-
R a y
senior tag
Jó hír a tempomat, lehet ma lefrissítem én is a rollerr. Ami még nagyon zavar, hogy a módok között duplán kell kattintani. Sokkal életszerűbb lenne az egynyomásos módváltás, és a dupla a lámpa. Tudom főzött rommal ezen is lehet változtatni, de a gyári appban lehetne csinálni egy opciót arra, hogy ezt lehessen módosítani.
-
PociAti
őstag
Elmondottak alapján az 1 másodperces rágyorsításokat vették ki a rollerből.
Értem ezalatt azt, hogy amikor mondjuk 20 km/h-val próbálsz menni, de nem sikerül pontosan tartani a gázkart, akkor ugráló mozgással közlekedik. Apró gyorsításnak veszi őket, emiatt akkor 1-1 másodpercre leadja a csúcsteljesítményt (peak power).
Előzéskor, útkereszteződésben való áthaladáskor jó az extra teljesítmény, sík úton viszont kifejezetten zavaró volt.Ennek a finomhangolásával nem csak a mozgás lesz egyenletesebb, hanem takarékosabban bánik a gázfröccsökkel.
Csak feltételezem, hogy a Power and Speed beállítás második tételéről van szó. YT videókban azt tanácsolták megközelítőleg a duplája legyen a második paraméter. (Így jöttek létre ezek a párosok: S: 25A - 55A, D: 17A - 32A, Eco: 12A - 25A).
https://wiki.scooterhacking.org/doku.php?id=guide-pro2#power_and_speed
Lehet hogy a csúcsértékeknél már nem 2-es szorzó van, hanem csak 1,8-as.
Vagy sokkal intenzívebben meg kell húzni a gázkart, nem elég picit eltérni tőle. -
PociAti
őstag
Defekt szóra rákeresve:
(#11172) Dave™ 1080 km defekt nélkül,
(#10014) Vodike 2000 km defekt nélkül,
(#10372) GoodSpeed, 4500 km két hátsó defekttel,
(#11174) lehella 700 km defekt nélkül,
én is 700 km körül járok, defekt nélkül, pedig már legalább 5-ször hajtottam át üvegszilánkokon (amiről biztosan tudok).Ha olyan gyakran lenne defekt, mint amit a "tömlős kerekek ellenzője" feltételez, a közel 9.000 km alatt nem csak 2 defekt gyűlt volna össze.
Hirdetési oldalak sincsenek tele defektes rollerek hirdetéseivel. Annál meg többet érnek, minthogy valaki egy (két) defekt után félrerakja a sarokba.Pörgősebb külföldi csatornákon se olvasok defekt cunamiról, jellemzően olyan balfékek ver a sors korai defekttel, akik elhanyagolták a rollerjüket (pumpálás nélkül használják). Illetve olyan aggodalmaskodó felhasználók problémáznak rajta, akik vásárlás előtt állnak, nincs is saját tapasztalatuk.
És e témában egy külföldi oldal részletének fordítása:
"A roller gumiabroncsok élettartama 2.000 és 6.000 mérföld (3.200 - 9.600 km) között lehet. Néhány hátsó gumi csak 3.200 kilométerig jó, míg mások 3x ennyi kilométert bírnak ki. Ez a gumiabroncs összetételétől, az útviszonyoktól és a vezetési stílustól függően változik. Általánosan elfogadott, hogy a 4 évnél idősebb abroncsokat kizárólag a koruk miatt kell nyugdíjazni.Összességében azt tudom mondani, hogy ha nyugodtan vezetünk, azaz nem gyorsítunk vagy fékezünk hirtelen, akkor az első abroncsok 30.000 km-t, a hátsók pedig 17.000-20.000 km-t is kibírnak."
-
Reggie0
félisten
Egy sarkos pelda volt arra, hogy miert hulyeseg az az erveles, amit felhozol. Nem az utcan levo rollerek aranyabol latod a meghibasodasi statisztikat. Ha mar ott latod, akkor baromi nagy baj van. Pl. kerekparon is szepen lehet gyujteni a defekteket, megsem latsz miatta kevesebb kerekpart kozlekedni. Pro tipp: lehet a szervizeknel kene szimatolnod.
-
lehella
senior tag
Nálam is 700 km két hónap alatt (ma is azzal jöttem be dolgozni), semmi probléma a kerékkel eddig. Ugyan én félig utcán félig bicikliúton használom, illetve van egy nyugtalanító szakasz ami oázis mellett fut és sok az üvegszilánk. Szerintem kulcsfontosságú a megfelelő keréknyomás is. Erre tényleg a legjobb a xiaomi pumpa. Ennek ellenére tervezek slimeot is beletolni.
-
DigitXT
félisten
akkor fejreállni is könnyebb, nem?
Igen, hátsó kerék fékezésétől még nem állt fejre senki, azzal csak csúszkálni
lehet, amiből szintén lehet esés, de sokkal könnyebb megfogni.* Ellenberger,
ha nincs elegendő fékerő az első keréken, akkor nagyon hosszú lehet a fékút.Gyakorlati példa, Kugoo S1: 25 km/h-ról 20 méteren tud csak megállni, durva!
A magam részéről kevésbé félnék a fejreállástól, mint ettől, a fékerő ugyanis a
fékkarral adagolható, a konstans** erejű motorfék viszont nem jó, ha túl erős...*: szerintem gyerekként a legtöbbünk farolgatott a biciklivel, így szándékosan
alkalmazott akkora fékerőt, hogy a hátsó kerék csússzon... És még élünk.könnyebben csúszik meg a hátulja
Ha a hátsó kereket hajtod, úgy valóban megcsúszhat a hátulja rossz tapadási
viszonyok közt. Egyszer estem emiatt, sáros bicikliúton... De! Nem 350W volt
a motor teljesítménye, hanem 1500W. Szerintem 350W nem tud akkorát tolni,
hogy komoly veszélye legyen a driftelésnek... Ellenberger az első kereket már
bőven el képes forgatni ekkor motorteljesítmény, lévén azon nincs elég súly.Mi következik ebből? Első kerék hajtással is el lehet esni, ha túl erős a hajtás.
(Ugyanez összkerékhajtásnál is probléma, ha kanyarban / ledöntve túl sok erő
megy az első kerékre. Kitolja oldalra és jöhet a fetrengés. De megint mondom,
ez kb. 1000W fölött érdekes csak. Kisebb teljesítmény kevésbé tud meglepni.)**: ez sem igaz, mivel a fékezés módjától függően pont nagy tempónál tud erős
lenni, azaz pont akkor veszélyes, ha hirtelen ránt. (Viszont ahogy gyengül, úgy
lesz egyre kisebb a lassulás. Sima rekuperációs fékkel megállni nem is lehet!)nem érezném magam biztonságban
Ha hirtelen ránt, és nem adagolható, akkor teljesen érthető az aggodalmad.
Pont ezért jobb, ha ezt a fajta fékezést inkább a hátsó keréken csinálja, és az
első fék teljesen analóg módon a pilóta kezében marad. Ha elég ügyes, akkor
képes tapadáshatáron fékezni + visszaveszi a fékerőt, ha stoppie-ba kezdene:
ilyenkor minden a pilótán múlik, ill. a választott fék adagolhatóságán... Sajnos
vannak olyan bazierős hidraulikus fékek, amivel kisujjal fejre lehet állni, azokat
én sem szívesen használnám rolleren, de a G30-on nem ilyen van, hanem egy
kutyaközönséges dobfék... Az soha nem fog beharapni, abszolút biztonságos. -
Somatom
veterán
Ecccerű fizika. A normál fék erősebb, mint a motorfék. Fékezéskor a súly előre tolódik, a hátsó elkönnyül. Így az első kerékre nagyobb fékhatás vihető át. A hátsón pedig a blokkolásgátló, vagy a csúszás szab határt az átvihető fékerőnek. Gyorsításnál pedig ellentétes az erőhatás, tehát az első kerék könnyül. Majd megkeresem a videót.
-
PociAti
őstag
Többször előkerült már ez a téma. Annyit vállalnak, hogy 500 teljes töltési ciklus alatt is még legalább 70%-os lesz az akku. Használat módjától és számolási módszertől függően elég tág határok között mozog az érték, de tippen szerint 15.000 km körül lehet a reális élettartama.
"Cyclical lifetime: 500 charging cycles with power maintained above 70%"Külföldi csatornákon (fórumokon) találkoztam már 10k hatótávot megtett Xiaomikkal. Ez normál használat alapján kb. 5-10 év lehet. Ennyi idő alatt nagyjából leamortizálódik a jármű, de ha azt vesszük, hogy szinte fillérekbe kerül az üzemeltetése, biztosan behozta már az árát.
Az abroncsnál hasonló a helyzet. Sok múlik a testtömegen, útszakaszon, közlekedési szokásokon, de ha nincs defekt, akkor ez sem számít jelentős költségnek. Szervizköltség általában elhanyagolható, tuningolásra, feldíszítésre többet szokás költeni. -
PociAti
őstag
Ha bukósisak kötelező lenne, talán fele ennyien se szállnának rollerre, kerékpárra.
Mi a francot kezdjek vele, amikor nincs rá szükségem de jelenléte kifejezetten zavarna? A járművet az utcán simán lezárom, legyen eső vagy bármi, a sisakot nem lehet biztonságosan rá lakatolni, vagy extra lakatot igényelne.
De én a veszélyessége miatt nem hordom. Iszonyat mód zavar ha a fejemen van. Amíg a fejemen volt, annyira nem tudtam tőle a forgalomra koncentrálni hogy pont a sisak miatt kerültem életveszélybe.Hollandiában és többi fejlettebb országokban más miatt nem tették kötelezővé. Tanulmányok szerint hamis biztonságérzetet ad, és nagyon rossz az üzenete.
-
lehella
senior tag
Tervezek hétvégére egy velencei tó körbekerülést, mert nem tudom mennyi a valós vége a járgánynak hatótávolságot illetőleg, alattam, csak tipp. 23 km gond nélkül Budapest belvárosból ki Budaligetre, majd vissza, de még marad benne ~10%. Ez meg ugye hegyes völgyes szakasz, átlag 21 km/h-val.
Akkor ilyen 15km/h-val muszáj mennem, hogy hozzam a gyári adatokat -
PociAti
őstag
A hó az kevésbé lenne probléma, ha nem találkozna azonnal valami sófélével vagy egyéb mocsokkal, mint fékpor, gépolaj, stb.. Ha még odaúton szűz a hó, visszaúton már karamella színe szokott lenni.
A jégnél talán csak az ónoseső rosszabb, illetve a jégborda tudja izgalmassá tenni a haladást. Szóval jobb kihagyni, az átfagyott fém amúgy is könnyebben reped, törik eséskor, mert rideggé válik.
-
lehella
senior tag
Ma reggel én is bevállaltam az utat, igazából a hőmérséklet kapcsán nincs okom panaszkodni. Akku használatban ugyanannyi volt, mint pl csütörtökön.
Egy érdekesség azonban volt. Épp indultam volna át a zebrán egy villamossínen keresztben, ahol az első kerekem megakadt és picit megemelkedett a roller hátulja (Pro2). Ezután nem akart volna elindulni a roller önerőből, csak ki és bekapcsolás után
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Vigneau interaktív lokálblogja
- Apple TV+
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- hdanesz: Hyundai Ioniq 28 kWh 2018 2. felvonás
- Banggood
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- CPU léghűtés kibeszélő
- Nyaralás topik
- További aktív témák...
- DJI Avata drón +Motion controller - hibátlan, karcmentes állapotban
- Xiaomi Yunmai Fascial masszázs pisztoly (Massage Gun)
- DJI Mini 3 Pro Fly More Combo RC drón szett - 3 akku +szűrők +2db táska
- Új, felbontott Philips Series 7000 BHS752/00 kerámia hajvasaló - 2 év magyar bolti garival! -
- DJI Mini 4 pro - Fly More Combo - RC2 drón szett +128GB SanDisk SD
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Csere-Beszámítás! Felsőkategóriás számítógép PC Játékra! I9 13900KF / RTX 4080 / 32GB RAM / 1TB SSD
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 3600 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB THERMALTAKE Core V21 500W
- Csere-Beszámítás! Olcsó Gamer laptop! MSI Cyborg 15 . I5 12450H / RTX 4050/ 16GB DDR5
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest