- MIUI / HyperOS topik
- Mobil flották
- Magisk
- Redmi Note 11 Pro 5G - a bajnokesélyes nem készült fel
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Eleglide C1 - a középérték
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
Hirdetés
-
Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
it Az AI-t kiszolgáló adatközpontok olyan nagy energiaigénnyel bírnak, hogy egyre több atomenergiára van szükség.
-
A virágcsokor mellé hardvert is ajándékozhatunk anyák napján
ph A héten desktop PC-k, monitorok, gamer kiegészítők és házak vannak a kirakatban.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
lehella
senior tag
Ma reggel én is bevállaltam az utat, igazából a hőmérséklet kapcsán nincs okom panaszkodni. Akku használatban ugyanannyi volt, mint pl csütörtökön.
Egy érdekesség azonban volt. Épp indultam volna át a zebrán egy villamossínen keresztben, ahol az első kerekem megakadt és picit megemelkedett a roller hátulja (Pro2). Ezután nem akart volna elindulni a roller önerőből, csak ki és bekapcsolás utánwww.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
PociAti
senior tag
A hó az kevésbé lenne probléma, ha nem találkozna azonnal valami sófélével vagy egyéb mocsokkal, mint fékpor, gépolaj, stb.. Ha még odaúton szűz a hó, visszaúton már karamella színe szokott lenni.
A jégnél talán csak az ónoseső rosszabb, illetve a jégborda tudja izgalmassá tenni a haladást. Szóval jobb kihagyni, az átfagyott fém amúgy is könnyebben reped, törik eséskor, mert rideggé válik.
-
lehella
senior tag
Tervezek hétvégére egy velencei tó körbekerülést, mert nem tudom mennyi a valós vége a járgánynak hatótávolságot illetőleg, alattam, csak tipp. 23 km gond nélkül Budapest belvárosból ki Budaligetre, majd vissza, de még marad benne ~10%. Ez meg ugye hegyes völgyes szakasz, átlag 21 km/h-val.
Akkor ilyen 15km/h-val muszáj mennem, hogy hozzam a gyári adatokatwww.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
PociAti
senior tag
Ha bukósisak kötelező lenne, talán fele ennyien se szállnának rollerre, kerékpárra.
Mi a francot kezdjek vele, amikor nincs rá szükségem de jelenléte kifejezetten zavarna? A járművet az utcán simán lezárom, legyen eső vagy bármi, a sisakot nem lehet biztonságosan rá lakatolni, vagy extra lakatot igényelne.
De én a veszélyessége miatt nem hordom. Iszonyat mód zavar ha a fejemen van. Amíg a fejemen volt, annyira nem tudtam tőle a forgalomra koncentrálni hogy pont a sisak miatt kerültem életveszélybe.Hollandiában és többi fejlettebb országokban más miatt nem tették kötelezővé. Tanulmányok szerint hamis biztonságérzetet ad, és nagyon rossz az üzenete.
-
lehella
senior tag
-
PociAti
senior tag
Többször előkerült már ez a téma. Annyit vállalnak, hogy 500 teljes töltési ciklus alatt is még legalább 70%-os lesz az akku. Használat módjától és számolási módszertől függően elég tág határok között mozog az érték, de tippen szerint 15.000 km körül lehet a reális élettartama.
"Cyclical lifetime: 500 charging cycles with power maintained above 70%"Külföldi csatornákon (fórumokon) találkoztam már 10k hatótávot megtett Xiaomikkal. Ez normál használat alapján kb. 5-10 év lehet. Ennyi idő alatt nagyjából leamortizálódik a jármű, de ha azt vesszük, hogy szinte fillérekbe kerül az üzemeltetése, biztosan behozta már az árát.
Az abroncsnál hasonló a helyzet. Sok múlik a testtömegen, útszakaszon, közlekedési szokásokon, de ha nincs defekt, akkor ez sem számít jelentős költségnek. Szervizköltség általában elhanyagolható, tuningolásra, feldíszítésre többet szokás költeni. -
Somatom
veterán
Ecccerű fizika. A normál fék erősebb, mint a motorfék. Fékezéskor a súly előre tolódik, a hátsó elkönnyül. Így az első kerékre nagyobb fékhatás vihető át. A hátsón pedig a blokkolásgátló, vagy a csúszás szab határt az átvihető fékerőnek. Gyorsításnál pedig ellentétes az erőhatás, tehát az első kerék könnyül. Majd megkeresem a videót.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
DigitXT
félisten
akkor fejreállni is könnyebb, nem?
Igen, hátsó kerék fékezésétől még nem állt fejre senki, azzal csak csúszkálni
lehet, amiből szintén lehet esés, de sokkal könnyebb megfogni.* Ellenberger,
ha nincs elegendő fékerő az első keréken, akkor nagyon hosszú lehet a fékút.Gyakorlati példa, Kugoo S1: 25 km/h-ról 20 méteren tud csak megállni, durva!
A magam részéről kevésbé félnék a fejreállástól, mint ettől, a fékerő ugyanis a
fékkarral adagolható, a konstans** erejű motorfék viszont nem jó, ha túl erős...*: szerintem gyerekként a legtöbbünk farolgatott a biciklivel, így szándékosan
alkalmazott akkora fékerőt, hogy a hátsó kerék csússzon... És még élünk.könnyebben csúszik meg a hátulja
Ha a hátsó kereket hajtod, úgy valóban megcsúszhat a hátulja rossz tapadási
viszonyok közt. Egyszer estem emiatt, sáros bicikliúton... De! Nem 350W volt
a motor teljesítménye, hanem 1500W. Szerintem 350W nem tud akkorát tolni,
hogy komoly veszélye legyen a driftelésnek... Ellenberger az első kereket már
bőven el képes forgatni ekkor motorteljesítmény, lévén azon nincs elég súly.Mi következik ebből? Első kerék hajtással is el lehet esni, ha túl erős a hajtás.
(Ugyanez összkerékhajtásnál is probléma, ha kanyarban / ledöntve túl sok erő
megy az első kerékre. Kitolja oldalra és jöhet a fetrengés. De megint mondom,
ez kb. 1000W fölött érdekes csak. Kisebb teljesítmény kevésbé tud meglepni.)**: ez sem igaz, mivel a fékezés módjától függően pont nagy tempónál tud erős
lenni, azaz pont akkor veszélyes, ha hirtelen ránt. (Viszont ahogy gyengül, úgy
lesz egyre kisebb a lassulás. Sima rekuperációs fékkel megállni nem is lehet!)nem érezném magam biztonságban
Ha hirtelen ránt, és nem adagolható, akkor teljesen érthető az aggodalmad.
Pont ezért jobb, ha ezt a fajta fékezést inkább a hátsó keréken csinálja, és az
első fék teljesen analóg módon a pilóta kezében marad. Ha elég ügyes, akkor
képes tapadáshatáron fékezni + visszaveszi a fékerőt, ha stoppie-ba kezdene:
ilyenkor minden a pilótán múlik, ill. a választott fék adagolhatóságán... Sajnos
vannak olyan bazierős hidraulikus fékek, amivel kisujjal fejre lehet állni, azokat
én sem szívesen használnám rolleren, de a G30-on nem ilyen van, hanem egy
kutyaközönséges dobfék... Az soha nem fog beharapni, abszolút biztonságos. -
lehella
senior tag
Nálam is 700 km két hónap alatt (ma is azzal jöttem be dolgozni), semmi probléma a kerékkel eddig. Ugyan én félig utcán félig bicikliúton használom, illetve van egy nyugtalanító szakasz ami oázis mellett fut és sok az üvegszilánk. Szerintem kulcsfontosságú a megfelelő keréknyomás is. Erre tényleg a legjobb a xiaomi pumpa. Ennek ellenére tervezek slimeot is beletolni.
[ Szerkesztve ]
www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
Reggie0
félisten
Egy sarkos pelda volt arra, hogy miert hulyeseg az az erveles, amit felhozol. Nem az utcan levo rollerek aranyabol latod a meghibasodasi statisztikat. Ha mar ott latod, akkor baromi nagy baj van. Pl. kerekparon is szepen lehet gyujteni a defekteket, megsem latsz miatta kevesebb kerekpart kozlekedni. Pro tipp: lehet a szervizeknel kene szimatolnod.
[ Szerkesztve ]
-
PociAti
senior tag
Defekt szóra rákeresve:
(#11172) Dave™ 1080 km defekt nélkül,
(#10014) Vodike 2000 km defekt nélkül,
(#10372) GoodSpeed, 4500 km két hátsó defekttel,
(#11174) lehella 700 km defekt nélkül,
én is 700 km körül járok, defekt nélkül, pedig már legalább 5-ször hajtottam át üvegszilánkokon (amiről biztosan tudok).Ha olyan gyakran lenne defekt, mint amit a "tömlős kerekek ellenzője" feltételez, a közel 9.000 km alatt nem csak 2 defekt gyűlt volna össze.
Hirdetési oldalak sincsenek tele defektes rollerek hirdetéseivel. Annál meg többet érnek, minthogy valaki egy (két) defekt után félrerakja a sarokba.Pörgősebb külföldi csatornákon se olvasok defekt cunamiról, jellemzően olyan balfékek ver a sors korai defekttel, akik elhanyagolták a rollerjüket (pumpálás nélkül használják). Illetve olyan aggodalmaskodó felhasználók problémáznak rajta, akik vásárlás előtt állnak, nincs is saját tapasztalatuk.
És e témában egy külföldi oldal részletének fordítása:
"A roller gumiabroncsok élettartama 2.000 és 6.000 mérföld (3.200 - 9.600 km) között lehet. Néhány hátsó gumi csak 3.200 kilométerig jó, míg mások 3x ennyi kilométert bírnak ki. Ez a gumiabroncs összetételétől, az útviszonyoktól és a vezetési stílustól függően változik. Általánosan elfogadott, hogy a 4 évnél idősebb abroncsokat kizárólag a koruk miatt kell nyugdíjazni.Összességében azt tudom mondani, hogy ha nyugodtan vezetünk, azaz nem gyorsítunk vagy fékezünk hirtelen, akkor az első abroncsok 30.000 km-t, a hátsók pedig 17.000-20.000 km-t is kibírnak."
-
PociAti
senior tag
Elmondottak alapján az 1 másodperces rágyorsításokat vették ki a rollerből.
Értem ezalatt azt, hogy amikor mondjuk 20 km/h-val próbálsz menni, de nem sikerül pontosan tartani a gázkart, akkor ugráló mozgással közlekedik. Apró gyorsításnak veszi őket, emiatt akkor 1-1 másodpercre leadja a csúcsteljesítményt (peak power).
Előzéskor, útkereszteződésben való áthaladáskor jó az extra teljesítmény, sík úton viszont kifejezetten zavaró volt.Ennek a finomhangolásával nem csak a mozgás lesz egyenletesebb, hanem takarékosabban bánik a gázfröccsökkel.
Csak feltételezem, hogy a Power and Speed beállítás második tételéről van szó. YT videókban azt tanácsolták megközelítőleg a duplája legyen a második paraméter. (Így jöttek létre ezek a párosok: S: 25A - 55A, D: 17A - 32A, Eco: 12A - 25A).
https://wiki.scooterhacking.org/doku.php?id=guide-pro2#power_and_speed
Lehet hogy a csúcsértékeknél már nem 2-es szorzó van, hanem csak 1,8-as.
Vagy sokkal intenzívebben meg kell húzni a gázkart, nem elég picit eltérni tőle. -
R a y
senior tag
Visszatérve a tempomathoz, most is 5 másodperc az aktiválása? Legalábbis úgy tudom, hogy régen annyi volt, bár tapasztalatom nem volt ezzel, mert nekem már tempomat nélkül jött a roller.
Ha olyan releváns találatokat akarsz látni, mint amilyeneket a 2000-es években kaptál, akkor használd a Yandex-et. ~ Pro Bono Publico ~ | Ephesians 6:10-18 |
-
R a y
senior tag
Jó hír a tempomat, lehet ma lefrissítem én is a rollerr. Ami még nagyon zavar, hogy a módok között duplán kell kattintani. Sokkal életszerűbb lenne az egynyomásos módváltás, és a dupla a lámpa. Tudom főzött rommal ezen is lehet változtatni, de a gyári appban lehetne csinálni egy opciót arra, hogy ezt lehessen módosítani.
Ha olyan releváns találatokat akarsz látni, mint amilyeneket a 2000-es években kaptál, akkor használd a Yandex-et. ~ Pro Bono Publico ~ | Ephesians 6:10-18 |
-
gergo5991
őstag
én a g30on mikor ha tudom hogy 30km-t minimum megyek átteszem D be, ahol meg nagy domb van ott vissza S be, ha meg tudom hogy csak 10-20km-t megyek végig S be használom. Mivel dimbes dombos a város, elég sok visszaszokott jönni fékezésből, pedig sok helyen azt olvastam utálják az emberek, hát nekem a kedvencem. A motorféket low módba használom hogy sikon is kitudjak gurulni vele, de volt olyan domb ahol maxra kellett állitanom és még úgy is 30al jöttem lefele végig fékezve
-
lehella
senior tag
Nálam a D mód az a gyári konfigot tudja, de 25km/h-ig kiengedve, max 400w körüli teljesítménnyel.
Az S mód pedig inkább autók közé utcára, vagy emelkedőre kell. Ez engedi max 800w pillanatnyi teljesítmény leadását is, amire ha spórolni szeretnék nincs semmi szükség. Általában akkor használom, ha sietek és biztosan tudom tölteni a rollert hazaindulás előtt.www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
R a y
senior tag
-
R a y
senior tag
Láttam valami videót, aztán inkább óvatos, elővigyázatos voltam. Annó, 5-6 éve a miband 2 fw frissítésnél is volt valami para, mert az is btn keresztült történt.
Ha olyan releváns találatokat akarsz látni, mint amilyeneket a 2000-es években kaptál, akkor használd a Yandex-et. ~ Pro Bono Publico ~ | Ephesians 6:10-18 |
-
Reggie0
félisten
Nem szakadt el a kabel, gyartasi hibas volt a csatlakozas bekotese. Az egyik rolleren. Es az is nagy ellenallasu zarlat volt(kOhm nagysagrend), nem szakadas, csak pont az adatvezeteket erte.
A rugok meg eltornek idovel, egyiknek sincs vegtelen elettartama. Taskaval ruhaval egyutt kozel 100-105 kg-al es 4200km beletett km-mel, plane, hogy 30-al, padkarol ugralva kozlekedek ezert ez valahogy nem lep meg. Ha megnezel egy rugokatalogust, akkor lathatod, a rugok elettartama 50000-3000000 ciklus korul van az optimalis osszenyomasi tartomanyban, de ha teljesen koppig osszenyomod, akkor nagysagrendeket csokken az elettartam. Pl. egy rendszerrugonal, ami bir 3 millat az optimalisban, az a teljes osszenyomas eseten mar csak 100-200ezret bir.
A kugoonal inkabb az a kockazat, hogy nagy a gyartasi szoras. Nekem 3 rollerbol egy volt visszakuldve, egy volt javitva, egy pedig gyakorlatilag hibatlan amiota megvan, egyedul par meglazulo csavart kellett huzogatni.
#11373 torma1981: Ezt is csinaltam kingmaxnal. Ott nagyon nem akartak elallni, paypal kellett kozbeavatkozzon.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Eves lomtalanitasnal rendszeresek a defektek a kornyeken, mert a sok katranyos helyzetu elvezi a kijelzok osszetoreset es az osszegyujtott falecekbol/butorokbol is szetszorjak a szogeket. En meg a fube se hajtottam, csak mentem a lebetonozott uton a hazak kozott es ketszer kaptam autoval defektet tavaly, lomtalanitasok idejen, pedig elotte 5 evig egy defektem se volt. De kerekparral is konnyu osszeszedni, volt amikor ket het se volt ket defekt kozott, pedig csak a kerekparuton(budai rakpart) mentem es nem becsipodes volt, hanem beleallt az uvegszilank. Olyan meg nincs, hogy mesz 30-40-nel es minden apro szart ki tudsz kerulni, mert ugyes vagy. Az meg eleg ciki, hogy ha meg 20 percnyi utad van hatra a munkaig, de kapsz egy defektet, aztan lehet bkvzni, taxizni, utana meg meg a kerekjavitassal/cserevel is szarakodhatsz, stb.. Egyszerubb a tomor kerek, es nem hogy aggodnom nem kell, de biztos lehetek benne, hogy garantaltan soha nem kapok defektet.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Ez nem tulaggodas, hanem megelozes. Egy dontes vasarlaskor, ami minden jovobeni defektel kapcsolatos problemat megold.
Az eltort rugotol csak nem rugozik, de uzemkepes marad a roller es valoban termeszets, szemelyautoknal is torik idovel. Kitort elso kerek problema itt nincs is, az a sima S1-et erintette.
[ Szerkesztve ]
-
Köszi szépen, mint megtudtam a piros fékkábeles verzió,ami nekem is van, zárszerkezetből is a legújabbat kapta
be quiet! Pure Base 500DX || be quiet! Pure Power 12 M 750W 80+ Gold || BQ! DARK ROCK PRO 5 || ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI || AMD AM5 Ryzen 7 7700X, Corsair 32GB KIT DDR5 6000MHz Vengeance || XFX Speedster SWFT 319 RX 6800 CORE || SAMSUNG 980 PRO 1 TB || ASUS Xonar U5 ||Windows 11 Pro FPP
-
DigitXT
félisten
Van... Létezik ugyan ilyen rugós megoldás, egyetlen gond vele, hogy eléggé
nehezen marad egyben a cumó. Én is ezzel kezdtem anno, teljesen jó pakkot
gyártottam belőle, de idővel egyszerűen széttöredezett a műanyag. Mondjuk a
másik gond, ezzel összefüggésben, hogy a nagy áramok miatt jobb kontaktus
kell, mint egy sima rugó az elemtartóban: jellemző, hogy vmi külső erő szorítja
össze a pakkot (a Vruzend kit esetén csavarok), ezek elgyengítik a kupakokat.A másik megoldás a "jégakku" 3D nyomtatott doboz, aminél szintén a kontakt
lesz a probléma, főleg, ha a rázkódástól reped a burkolat, ami az összenyomó
erőt biztosította. Na onnantól éppen úgy fog viselkedni, mint a törött hegesztés.
Magyarán lesz egy gyengébb cellacsoport, amin nagyobb fesz esik, így emiatt
az egész pakk összeomolhat mondjuk látszólag még fele töltöttségtől, hirtelen.Rohadt kellemetlen. Ilyet használok most: a törött dobozban meghegesztettem
a párhuzamos cellákat, akkor még (hálistennek) működött a ponthegesztőm.
Pont azért vettem ilyet, mert ugyanebben a helyzetben voltam, mint most, hogy
a hegesztés-dolog házilag nem buli, mert olcsón csak szar elektronika kapható.Gyárilag egyébként jellemzően hegesztik a cellákat. Csak nem ilyen szarokkal.
Szerk: minél kisebb átmeneti ellenállás a cél az egyes kötéseknél: technikailag
ugyanez az eredmény forrasztással is elérhető, de a hőterhelés kinyírja a cellát.[ Szerkesztve ]
-
Berci77
tag
Kisebbnek kisebb. Ezért is írtam azokról, akik nem alap pálcikákat keresnek. Az akksiját ennek egy mozdulattal kikapom és csak azt kell cipelni tölteni. A sokkal olcsóbb azért elég relatív. Pedelec kb. 200-tól van/volt támogatással, nem nagyon látok dombra 100 kg-os teherrel felmenős, kényelmes (rugózás), nem túl lassú rollert garantált 40 km-es hatótávval ennél olcsóbban. Nem mintha most már azt keresnék.
-
Berci77
tag
Még mindig félreérted. Olyanokról írtam, akik a Pro 2-nél nagyobb teljesítményű, hatótávú, nehezebb gépeket nézegetik a dimbes-dombos útviszonyok és a távolság miatt, napi bejárásra, nem feltétlenül az 50+ sebességhez (mert annyit nem hozol ki egy bicajból) és nem szempont a súly. Na ŐK nézegetik-e a bicajokat? Miért? Miért nem?
A te szempontjaid egyértelműek. Egy Pro 2 és egy bicaj markánsan elkülöníthető kategóriába esik. -
Berci77
tag
Mi nem derült ki? Máshogy IS megfogalmazom: aki 30 km/nap rendszeres bejárásra keres rollert, ahol nem a súly és méret számít, azt mi motiválja bicajjal szemben? Kicsi rázós pálcikát pár kilométernél hosszabb távon nem használnék, mert nekem kényelmetlen, a nagyon erős dögök meg csapatásra valók szerintem az élményfaktor miatt. 30 Km-es távon egy pedelec kényelmesebb, jobban használható. Ez az én véleményem. Viszont kíváncsi lennék máséra, aki ilyen felhasználásra keres alkalmasságot.
-
Berci77
tag
Őszintén megmondom, nem tudom mennyire lesz ez karbantartásigényes. Van egy sokkal komolyabb országúti "analóg" gépem, kb. 10 éve nem ültem rajta, mert nincs valódi alkalmam kihasználni. Azt alig kell karbantartani. Amit viszont olvasok ezekről a 200 alatti/körüli rollerekről, az számomra horror. Szóval sem a pedelec, sem egy olcsó roller tekintetében nem tudom, mire számítsak karbantartást tekintve.
Neked ha szempont a kis helyigényű tárolás, akkor teljesen érthető a választás. Hidegben egyiket sem használnám, de kétlem, hogy egy 30 km-es rollerezés jobb az ízületeknek, mint a bicajozás.
Így van. Az az olcsó pedelec meg - bejáráshoz, nekem - még mindig jobban rugózik és kényelmesebb, mint egy hasonló árú roller. Nem beszélve arról, hogy valamivel kevésbé koncentrációigényes a vezetése. Vén fasz vagyok, na.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest