- Apple Watch
- Motorola Razr 60 Ultra - ez a kagyló könnyen megfő
- Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- iPhone topik
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- A hagyományos (nem okos-) telefonok jelene és jövője
- Keretmentesít a Galaxy S25 FE
- Mobil flották
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti #28058 üzenetére
Ilyen motorvezérlő + dashboard panel, főleg a legelterjedtebb Xiaomi klónok, készletben rendelhetők Aliexpressről, nem vészes áron. Alkalmazást linkelik hozzá, Tuya, MiniRobot, ilyesmi, amit a vásárlók véleményeiből lehet leszűrni, hogy (ha) elégedettek vele.
Nem kell emiatt kidobni egy rollert. Úgy kell keresni, hogy 350W 36V scooter controller stb., vagy amit akar az ember.
-
válasz
PociAti #28038 üzenetére
E2 PRO-nál még nem néztem meg, de Xiaomi PRO 2-nél a gyártói adatok szerint 100 km-en 1,1 kWh-ra jön ki, ami 43 Ft, vagy ha kiestünk a limitből, akkor 86 Ft kb.
Emlékeztetőül a 4.000 km-enként 34k kiadás, az 8,5 Ft-os km költséget jelent (az áram költség km-enként 0,5 Ft).
Nálam ez úgy volt eddig, hogy megvásároltam a tartalék külső és belsőket (most is megvan), illetve felniket (E2 PRO-hoz nincs tartalékom jelenleg, még nagyon új modell).
A 4000 km meg, hát eddig a sim M365-tel voltak gondjaim csapszeg cserék, ebből vagy 3-4 alkalommal. Az olyan 1500 és 3000 Ft között, az is, hogy mitől függött ... akkor elszakadt a hátsó kábel, olcsón cserélték, de máskor meg olyan árakat mondanak, ami minden csak nem következetes, és általában úgy van ,hogy a boltban felveszi, átviszi a 17 km-rel messzebb lévő városba, onnan visszahozza és megmondja, hogy mennyi az annyi, mert helyszínen nem tud árat mondani.
Amúgy marhára tetszik, hogy bár eldugva, de mégis van benne töltési számláló.
Ez mondjuk Xiaominál is volt. Szerk megvan: 1a83771dd6ce75b043d3a11d097c9f45_xiaomi-mi-m365-electric-scooter-manual-hu.pdf (mstore.hu)
A sima M365-nél:
Ahol eddig csináltattam, ott eléggé kiszámíthatatlan árazás volt, mert megesett, hogy 5500 körül kértek úgy, hogy véletlenül 10-es belsőt vittem, és azt visszaadták, de tettek bele 8,5-öst.#28037Thunderzolee: Nagyon jó a szervizhátterük, csak a Phantommal vannak ilyen problémáim mint:
- nincs applikáció, azért ez nagyon nagy hátrány szerintem, mert sok mindent ki lehet belőle sokkal részletesebben olvasni, mint kijelzőről, plusz le is lehet zárni appon keresztül. A sok mindennél pl, volt olyan, hogy előbb tudtam, hogy defektem van, mintsem hátra néztem volna, mert láttam, hogy drasztikusan megugrott a fogyasztás. A cellák állapotát is nyomon lehet követni, és az sem elhanyagolható szempont, hogy mennyire jön be külsőre. Speciel az E2 PRO-t is tőlük vásároltam, és azért is esett rá a választásom, mert nagyon megtetszett. Na meg ugye Index is van. PRO 2 -re is fontolgatom az Index vásárlását, illetve:
Monorim MBP akkumulátor csomag 36V 10.4Ah Xiaomi M365 szériához és Segway-Ninebot MAX szériához - Monorim® HU
Igen húzós, és még nem is 12400, hanem csak 10400, viszont ha jól veszem ki, mehet egyszerre is a töltés két töltővel. A súlyt nem látom, feltüntetve, de gondolom olyan 3-4 kg , alapból 14 kg a PRO 2. -
válasz
PociAti #28035 üzenetére
Volt pár darab V3 erősített. Az utolsón nem volt számottevő kopás, és mégis belső szakadásos téma jött elő. Ekkor rendeltem nem erősítettet. Korábban volt CST és Xuancheng (utóbbiból belsőm is), ezt meg meglőni sem tudom, hogy milyen. Nincs rajta semmi, de még a 125 kg is kamu
Nem tudom mennyire volt nehéz feltenni, de 6000 Ft-ért tették fel az itteni egyik szervizben, szóval a következőt máshova viszem, szerencsére van új, normális szerviz, ahol nincsenek elszállva. -
válasz
PociAti #28031 üzenetére
[link]
Igazából nem is az a baj, hogy utángyártott, de ha egy olyan vállalkozás gyártja, amelyik azt sem tudja, hogy 125 kg az nem 165 lbs, ott felmerül a minőség kérdése.Kettőt vásároltam belőle, az egyiket már feltettem az m365 pótkerékre:
Ez pedig PRO 2 utángyártott pótkerék:
-
bigdady
nagyúr
válasz
PociAti #27983 üzenetére
Beadtam szervízbe helyben, nem hajtott kerék így 5-6e a csere, de megnézik menthető-e a gumi és nem csak a túlfújás miatt rántottam ki a tömlő nélküli szelepet (szelepház is egyben ez a fajta).
Gyerek mondjuk sokat megy vele két személlyel lehet az kicsinálja a szelepet is.
100kg-t bír de van hogy kicsit több van rajta pl ketten 110kgEz lehet kicsinálja a gumit/szelepet egyébként? Néha lehet laposan is megy vele a gyerek, nem érdekli (lány..)
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #27983 üzenetére
Abban a teljesen vállalható 10000 Ft-ban nincs benne az új gumi...
(Legalábbis azt írod, hogy munkadíj... Mondjuk szelep hiba esetén
nem is igazán kell új gumiban gondolkodni, két független dolog.)
Szerk: viszont a szelep csere nagyjából ugyanannyi munka, mintha
rakna fel egy új külsőt is, tehát vélhetően nem lesz az sem olcsóbb. -
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #27942 üzenetére
az általad kiválasztott esetek
Nem az általam kiválasztott: ez az összes eset az elmúlt bő egy évből, amikor valakinek jobbulást kívántak a topikban. Ezekről te állítottad azt, hogy kizárólag a full face sisakban "jaszkarizó", 25 km/h-t hírből sem ismerő "épített" rolleresek esetében történtek meg, és, hogy ez mennyire elgondolkodtató... Nos, úgy néz ki, nem teljesen igaz az állításod, egy sima gyári Xiaomival is el lehet esni, és utána lehet neki jobbulást kívánni. (Tehát szerencséje is volt, mert nem baszta szét a fejét az esés közben, akkor már nem lenne kinek.) Vagy ugye ott egy G30, ami szintén pálcika - habár méretileg már inkább közepes, de a 10x3 talán nem megy rá.Aminek két kereke van, azzal el lehet esni, függetlenül attól, hogy a végsebessége csak 25 km/h, vagy sem. Olyan biztonságos, mint a gyaloglás majd akkor lesz, ha gyalogos tempóban mész. De ugye te is nagyon bátor vagy, és néha meghúzatod 20 km/h-ig: tudsz annyival gyalogolni?
ha a sebesség miatt nem tudja uralni
Nem tudom ezzel a történettel mit akarnál elmondani: nem a sebesség miatt...A jégfolt miatt... Szerinted a bíróság szerint csak azért volt hibás, mert ott volt? Nem egészen. A taxi sofőrje számíthatott volna a hídra felhajtásnál lefagyásra (hiszen tél van, fúj a szél, néha még táblával is jelzik a veszélyt), így kvázi jogosan baszták meg a baleset okozásáért, ellenberger, ha mondjuk valaki kiönt 5 liter étolajat, és azon csúszik el, arra meg nem kellett volna számítania. Ha minden kanyart úgy közelítenél meg, hogy mi van ha valaki épp odaszart a közepére (ja igen, a lószar is egy közkedvelt téma a bicikliúton, mert el lehet rajta csúszni
), akkor sehova nem érnél oda soha. Sőt, jobb, ha el sem indulsz, az a biztos.
Ez amúgy nagyon népszerű arab országokban: akármilyen baleset történik, akármekkora barom is a helyi lakos, mindenképpen a turista a hibás, mert ha nem ment volna oda, nem történik baleset.Esetleg azért törött ki a küllő, mert olyan nyomatékot kapott, amit már nem bírt elviselni?
Érdekes elképzelés, csak sajnos nincs semmi alapja, mivel nem hajtott kerék volt: szerinted milyen nyomatékot kapott gyorsítás közben?Ha arra gondolsz, hogy korábban fáradt el, hiszen a gyárinál nagyobb sebességről nagyobb fékerőt kell kifejteni ugyanazon fékúton való megálláshoz, az már lehet, hogy igaz, ellenberger emellett olyan motorfékem volt (a hátsó keréken), hogy az első féket nagyon keveset kellett használnom... Megkockáztatom, hogy kevesebbet, mint amikor még gyári volt, és nem volt motorfék. De tök jó amúgy, hogy egy anyagfáradásban is megtalálod az áldozathibáztatás ezen gyönyörű módját. És ha gyári állapotában törik ki a küllő, egyszerűen azért, mert gagyi kínai öntvény? Akkor kitalálnád, hogy biztos azért volt, mert én nem vagyok 65 kg, mint te. Lényeg az, hogy veled soha nem történt (még) semmi, ezért úgy gondolod, hogy (nem is fog, illetve), akivel már történt, az szükségképpen felelős is a balesetért. Szomorú. Természetesen nem kizárt, hogy néha így van, de egészen biztos vagyok benne, hogy nem minden esetben. Szerinted minden (!) baleset elkerülhető, mert minden (!) balesetben hibás a vétlen fél is: érdekes gondolat. És ezt azzal "bizonyítod", hogy veled még nem történt semmi (kivéve az elütött biciklistát, de azt hagyjuk is), és hát te nagyon ügyes vagy, mindenki más meg fakezű, de legalábbis relatív gyorshajtó...
Ha jól sejtem kétszer is.
Ó igen, jól sejted...Az első ilyen alkalommal mintegy 10 km/h sebességgel, megkoccoltam a járdaszegélyt, és a hanyag gyári hegesztés elengedte magát. Védőfelszerelés nuku, komolyabb sérülés mégsem történt, csak "hasra estem"... Szerintem elrepedt egy bordám, de meggyógyult magától. Sisak sem volt rajtam: szerencsére a szemüvegem sem esett le, mert az többe fájt volna, mint maga a roller... Nagyobb nyomatékot kapott a villa? Lehet. De azért vegyük észre, hogy ekkor már dupla motoros volt a vas, magyarán épp ellenkezőleg: minden gyorsításnál kevésbé terhelődött az első villa, ahogy húzta a szerelvényt, hiszen ugyanekkor tolta a hátsó motor is... Vica versa, minden lassításnál kevésbé terhelődött az első villa, ahogy tolta a szerelvény, hiszen ugyanekkor fékezett a hátsó motor is. Miközben dinamikusabban vezettem, mivel a roller képes volt rá. Vannak amúgy a világon sokan, akiknek kitört a full gyári S1 első villa (pedig nem mentek dinamikusan), ez egyszerűen egy gyártási hiba*, amit amúgy később javítottak is, később már normálisan körbehegesztették őket. Második eset, komolyabban tuningolt roller (de még mindig ugyanaz a szar váz), elengedi magát a jobban körbe hegesztett első villa, csak éppen nem is annál a hegesztésnél. El volt rozsdálva. Szerencsém volt, mert fel voltam rendesen öltözve, így nem törtem el a könyököm, mint amúgy olyan sokan rolleren (igen, pálcikán is, mert nem kell hozzá nagy sebesség), és megmaradt az arcberendezésem is, mert megfogta a full face bukó a becsapódást. Azt mondod, hogy azért történtek az esetek, mert rajtam volt a bukó, én meg azt mondom, hogy ez egy akkora baromság, mint ide lacháza. Igen, nyilvánvaló, hogy nagyobb sérülést lehet összeszedni nagyobb tempónál, csakhogy a legutóbbi esésem, amibe később majdnem belehaltam (lép sérülés, ami későn derült ki) nagyjából 25 km/h-ás sebességnél történt, mégis sikerült szerencsétlenül esni, pont a kitört küllők okán (leszúrt az eleje, rosszabb, mint egy sima kátyú), balra perdülve. Ezért tört el 9 bordám, és a bal kulccsontom. De mivel volt rajtam sisak, meg tudtam írni a sztorit. És kaptam, hogy jobbulást. Mármint a normális fórumtársaktól, akik nem akarták kihozni az egészből, hogy természetesen az én hibám, hogy volt egy hobbim (roller építés/tuning), amivel többet tanultam az elmúlt 5 év során az egész műszaki hátteréről, mint azok, akik megveszik a gyárit és mennek A-ból B-be, kis szerencsével balesetmentesen.
*: a fő probléma, hogy nincs semmilyen minőségbiztosítás. Ahogy FID szokta fogalmazni, minden roller szar, csak valamelyik másképp szar.
És amikor több százezres vasakra kell még költeni, hogy biztonságosabb legyen, mint gyári állapotában azért az is elgondolkodtató, hogy hol tart most ez az ipar. (A párizsi tiltásra visszatérve, nem csak az volt a baj, hogy a bérrollereken piásan verették a turisták, hanem az is, hogy sok lett belőlük. Túl sok. Oké, hogy a magánkézben lévő rollereket használhatod, mert messze nincs még annyi belőlük, hogy kiverjék a biztosítékot, de folyton azt vizionálod, hogy majd elterjednek és az milyen fasza lesz. Ja, nagyon fasza lesz, ha lesz nekik külön "rollerút", mert az belátható, hogy az autók közé rohadtul nem valók, főleg azzal a mentalitással, hogy ráállok bármiféle védőfelszerelés nélkül, és usgyi, mert gyalogos vagyok, csak gyorsabb... Bicikliúton meg a 20 km/h limit fogja megölni az egészet, amikor a bringások simán veretik 30 fölött. Ez van: valami egységes és jó megoldás kéne. Majd 2030-ban.
)
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #27933 üzenetére
Hihetetlen naiv hozzáállás azt feltételezni, hogy csak 25 km/h felett
történnek rolleres balesetek: ha komolyan gondolod, reménytelen...
Ha egyszer kivasalnak, majd írom én, hogy jobbulást. Ha lesz kinek!Elolvashatnád a saját linked, amikor pl. Xiaomi rolleresnek kívánnak
jobbulást az szerinted mennyivel ment? Vagy mit követett el... És ez
csak az első link az én balesetem óta... Ami meg ugye műszaki hiba,
de "természetesen" az én hibám, tuningoltam = tuti azért ment szét.
A harmadik link meg egy G30, pálcika, szintén nem az a full face-es,
szanaszét tuningolt, 100 km/h fölött veretős valami. Visszamentünk
egy egész évet a topikban. Nem tudni, mire alapozod a statisztikád.
(Ja persze, a következő Peaceliker, s nyilván az ő hibája, hogy telibe
vert egy parkolóból körültekintés nélkül elinduló autót: tudod, hogy
hívják ezt, amit csinálsz? Áldozathibáztatás. Mert nem veled történt!
Addig könnyű nagy pofával írni. Egyszer az aszfalt lefarag belőle.)
Egy éven túl meg ott van Casseius, aki nekiment egy sorompónak...
Oké, neki tényleg tuning rollere volt, ami nagy tempóra volt képes...
Csak éppen a konkrét balesetnél pont nem ment gyorsan, nem furi?Menjünk még picit tovább vissza az időben: idős fazon baromi lassú
tempóban, csak éppen kezdő, benéz valamit, le a lépcsőn... Hol volt
a rengeteg tuning rollerrel száguldozó, aki szerinted megérdemelte?
Erről a közvetett tapasztalatról nem is beszélve. Szerintem arról van
szó, hogy még mindig le vagy ragadva a holland biciklistáknál... -
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #27929 üzenetére
Miért van az, hogy fullface sisakos, átlagon felüli teljesítménnyel rendelkező rollereseknek szokást jobbulást kívánni? Elgondolkodtató
Mert ők túlélik, és megírják a történetüket, ellentétben azokkal, a rollerezést a gyaloglás kiváltójaként elképzelő naiv idealistákkal, akik úgy gondolják, hogy pontosan olyan 6 km/h séta tempóban elbotlani, mint 20-25 km/h-nál fogni egy kátyút, és lendületből lefejelni az aszfaltot.Puszta koponyával, mert a sisak ugye csak hamis biztonságérzet, LOL. Na nekik tényleg nem szokás jobbulást kívánni, hanem maximum azon lehet hümmögni a baleseti híreket olvasva, hogy a következő életében vajon másképp döntene-e... Tessék bemenni egy kórházba a traumatológiára, és megkérdezni pár ápolót, mentőst, esetleg orvost, hogy mennyire gondolják biztonságosnak a rollerezést úgy általában...
Amíg ismertlenekről van szó, csak statisztika. Veled sosenem... addig nyugi van. Ha már ismerős, neadjisten pl. rokon, akkor kezd elgondolkodtató lenni a dolog, valóban!
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #27922 üzenetére
cingár
Látod, érted te ezt, ha akarod, és nem csak kötekszel.városi közlekedés jövője
Azt hiszed, a roller a megoldás? Naiv elképzelés. Hacsak...
Ki nem tiltják az autókat, mert úgy felszabadul a közút.
'98-ban láttam Párizsban elektromos rollereket elsuhanni,
a járdán, meglepett, de tetszett. 2 db volt, azóta meg sok
lett belőle. És be is tiltották. (Teljesen jogosan szerintem.) -
válasz
PociAti #27922 üzenetére
"A normális városi közlekedés jövője sokkal jobban érdekel, mint hogy szabályozatlan környezetben ki milyen erőgépeket vásárol magának, azt milyen indokkal magyarázta meg magának, vagy milyen sebességet sikerült elérni vele."
Ez szimplán hülyeség. 25 járdára sok kerékpárútra kevés, közúton halál. inkább megyek rendes úton felvéve a forgalom tempoját. A járdánál rosszabb nincs egy rolleres számára.
Én úgy vagyok vele, hogy engem vágjanak telibe autóval ne én elém lépjen be járdán egy gyalogos vagy kutya stb. Plusz az eldobált dolgok stb stb.Sokszor gondolod túl a dolgokat. Egy nagy roller sokkal biztonságosabb mint egy pálcika.
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #27917 üzenetére
hogy rudakból áll
Na ezt az értelmezést se találta még ki senki (rajtad kívül).a gumiabroncs méretére
Tévedés, az csak példa, mert általában egy nagyobb váz nagyobb
kerekeken is gurul. (Ha fogok egy Kugoo S1-et, és "rábaszarintok"
egy 10x3 gumis felnit, attól a váz nem lesz nagyobb, masszívabb.) -
válasz
PociAti #27896 üzenetére
+1
Nekem is pont ez volt eszemben amiket irtál.
Ez nem egy roller specifikus válasz volt, csak egy általános válasz. Ilyenkor ugye tipikusan fel se merül a rendőrség részéről, h ne ollózzák össze a jogtárból az összes, járművekre vonatkozó tételt.Aztán ezért kerülnek bele olyanok is, ami adott esetben egy autóra vonatkozik inkább, mint kerékpárra, (rollerre).
-
wwenigma
Jómunkásember
válasz
PociAti #27896 üzenetére
Tudom ki fia borja az a lap de azért egy rendőrségi választ be tudnak idézni normálisan. Nem kell két kézzel csapkodni ellene....a felszerelések pedig lehetnek még sisak, láthatósági mellény, lámpa, féklámpa, index szóval van opció. Ezt majd az uj kresz mondja meg.
Az adattáblámat pedig megneztem, súly nem szerepel rajta csak sebesség szóval jahh, gugliznak majd gyári honlapot hogy mennyi az annyi. -
alphamooncam
őstag
válasz
PociAti #27839 üzenetére
"Az én látáspontom szerint a Kúriának nem is kellene tudnia mi lenne a tökéletes döntés."
Egy kicsit, másképp gondolom.Amikor tanultam róla, még Legfelsőbb Bíróságnak hívták, de ez mindegy.
Ahhoz hogy jogegységi döntést tudjon hozni, kötelező erejű iránymutatást tudjon adni alsóbb bíróságok részére, ahhoz nagyon pontosan tudnia kell, mi a helyes döntés.
Ha nem így lenne, egyrészt hatáskör elvonás lenne, - ha maga ítélkezne -, másrészt felgyülemlenének az ügyek, ekkora tömegű ügyben képtelenség lenne ilyen létszámmal, mint amivel a Kúria működik, ítéleteket hozni, harmadrészt kizárnák a fellebbezési lehetőséget - ugye nincs feljebb - , ami ugye nonszensz egy jogállamban és még sorolhatnám, ha érdekelne.
-
alphamooncam
őstag
válasz
PociAti #27824 üzenetére
""[40] Az eljárást a tárgyalási szaktól kell megismételni a Be. LXXVIII. Fejezet előírásai szerint."
Örülök, hogy te már biztos vagy a dolgodban!
Úgy hallottam a Kúria még mindig nem az. Vagy ismét nem az. Lényeget tekintve mindegy."
Nem olvastam el a linkelt dolgot, Kúria valószínűleg tudja milyen döntést kellett volna hozni. Azt azért nem szívesen írja le szakmabeliről hogy hülye ahhoz amit csinál, mert ezzel lejárat olyanokat is akiket nem kéne.
Nem is kell elolvasnom, ez vélhetőleg egy technikai döntés.
A Kúria azért dobta vissza első fokra, hogy a utána újra lehessen másodfokon fellebbezni.
Ha a másodfok hozna döntést olyan ügyben, ami alapvetően első fok dolga lenne, már nem lenne hova fellebbezni, mert a magasabb szint már nem hoz egyedi döntéseket.
Vagy valami ilyesmi.
Nem vagyok jogász, és lehet baromságokat beszélek, de kb. ennyi maradt meg a 25 évvel ezelőtti tanulmányaimból... ( Mondjuk ez a része sosem képeztem a munkám, még jó hogy ennyi megmaradt belőle* )
Aki jobban tudja jelentkezzen !
Ha még hatályos jogszabályt is beidézi kap egy hangszórót Rózsa Gyuri bácsitól...
Szerintem.
-
Reggie0
félisten
-
alphamooncam
őstag
válasz
PociAti #27774 üzenetére
"elektromos roller jogrendszerben elfoglalt helye nem tisztázott, ezért nem tekinthető járműnek, "
Méghogy nem tisztázott !
Ne csináljuk már ezt légyszi ! Korábban már leírtam. [a roller jármű a KRESZ szerint]
KRESZ - A közúti közlekedés szabályai [link]
4. § A járművezetés személyi feltételei
(1) Járművet az vezethet, aki ...
b) a jármű biztonságos vezetésére képes állapotban van...
II. A közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak [link]
a)Jármű: közúti szállító- vagy vontató eszköz, ideértve az önjáró vagy vontatott munkagépet is. A mozgáskorlátozottak közlekedésére szolgáló, emberi erővel tolt vagy hajtott kerekes szék és a gépi meghajtású kerekes szék – ha sík úton önerejéből 10 km/óra sebességné gyorsabban haladni nem képes, továbbá a gyermekkocsi és a talicska – azonban nem minősül járműnek. Az ilyen eszközökkel közlekedő személyek gyalogosoknak minősülnek.
Amit nem sorolnak fel a járművek közül kivételnek, az nem tekinthető gyalogosnak! Rollert nem sorolták ide tehát "valódi" jármű !
Óvoda ...
-
-
Miikee
csendes tag
válasz
PociAti #27768 üzenetére
Elnézést, nem fogalmaztam pontosan.
A rollerre tettem plusz fényvisszaverő matricát, ami takarja a gyári számot tartalmazót (tehát alatta rajta van a roller adatait tartalmazó matrica is). Viszont nem akartam leszedni a fényvisszaverőset, ezért néztem ki a serial numbert az app-ból.
De már megbántam, hogy beírtam ebbe a fórumba.... -
donbig
tag
válasz
PociAti #27788 üzenetére
Mert csak picit kell körbe nézni és sokkal rosszabbakat is találjunk.
Ez is elég magyaros. Ha picit körbenézünk, lehet, hogy jobbat is találni - ez legyen a mérce, ne a rosszabb példa . De mondom: nem érdekel, hogy Torontóban mi van, az én életemet az itteni jogszabályok határozzák meg alapvetően. Akkor, ha jól értem szerinted a roller kgfb eddig sikertörténet, nincs itt semmi látnivaló. -
donbig
tag
-
Silentfrog
veterán
válasz
PociAti #27781 üzenetére
A fater kérdezi hogy hol kötöttem meg a biztosítást. Mondom sehol, mivel nekem nem kell, mert nem esek bele a kötelezettek sorába.
Azt mondta az hogy lehet hisz minden média azt ismételi folyamatosan hogy a rollerekre kötelező a biztosítás.
Itt a gond, még onnan se lehet könnyű informálódni könnyen ahonnan azt gondoljuk hogy igazat írnak.
24.hu idézek.:" Az e-rollerrel közlekedők semmilyen védőfelszerelést nem viseltek, és a járműre kötelező biztosítást sem kötöttek. Az új szabályozás szerint, mely éppen július 16-án lépett hatályba, kötelező a felelősségbiztosítás az ilyen járművekre is."És ez egy híroldalon. ( semmi kivétel, tényként írják le hogy kell a biztosítás)
Nem is csoda hogy milyen könnyen meg vannak tévesztve az emberek akik a tv-t nézik. -
Tangerine
senior tag
-
Peaceliker
addikt
válasz
PociAti #27677 üzenetére
Igaz nem tegnap volt, hanem 20 éve, de nekem úgy tanította motoros oktató, hogy felezővonal mellől (nyilván az én sávomban) fogok balra fordulni, nem az út jobb oldaláról (akkor fixen kinyírnak, amikor én fordulnék be, az autós meg átmegy rajtam, bárhogy kalimpálok
). Illetve balról érkező autós, ha képes rá (nem, legtöbben tudom, hogy nem képesek rá) jobbra kis ívben fodulni és nem nagyban, ahogy divatos, akkor semennyire sem tartom fel.
Balra fordulásnál balt, jobbra fordulásnál jobbat. Lehet, nem annyira faja, mintha valami értelmes indexet lehetne rollerekre teenni, de sosme éreztem, hogy ne lenne biztonságos, cserébe ha elengedem a kormányt akkor fixen eltaknyolok (na jó, wolfokon tán nem fixen, de azon sem szeretttem kormányt elengedni). Attól jobb
wolfon is van, de nem bízom benne, hogy észre is veszik, inkább kalimpálok
illetve ha szemből jövőnek jelzek jó az index, mert a kormány oszlop közepén azért elég jól látszik, de a hátsó szerintem egyiken sem faja
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #27661 üzenetére
Attól, hogy nem érted, amit írok, még nem biztos, hogy hülyeség.
Aranyos, hogy kemény 2 db roller kipróbálása után öntöd magából az
ilyen általánosításokat, hogy "minden roller". Meg hogy applikációban
kapcsolható LOL: eleve nincs minden rollerhez applikáció, miért lenne.biztonságosabb kéztartást lehet megvalósítani
Tehát kijelented, hogy a hüvelykujjas gázkar balesetveszélyes, viszont
a megoldást abban látod, hogy inkább adja a roller a gázt helyetted...
Gratulálok. Pedig csak egy normális gázkar kellene a ketyerére. Habár
a MIB óta tudjuk, hogy a legalkalmasabb autóvezetésre a gamepad. -
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #27645 üzenetére
Úgy beszélsz a tempomatról, mint aki még soha nem használta.
Egyáltalán nem, előbb használtam mint te...Az, hogy egy gázelvételre, vagy
abbahagyja a gyorsulást a roller, vagy nem, egyáltalán nem elméleti probléma!
Konkrétan balesetveszélyes, amikor csak egy rövidet akarsz gyorsítani, viszont
a roller épp úgy gondolja, hogy akkor bekapcsolja a tempomatot. Nem fékezési,
lassítási szándékról van szó, előre, jól tervezhető szituációkról. Ennél jobban ez
nem elmagyarázható, vagy megérted, vagy nem.Ami elméletileg sem helyes,
az a funkciók halmozása, és különböző válaszreakciók: amikor nem azt csinálja
a jármű, amire a vezető utasítást ad, az balesetveszélyes, ezen nincs mit vitatni.Mutasd meg mikor tiltotta meg az EU!
Nem tudom, de folyton ezen megy a sírás, hogy valaki EU modellt vett, és ezért
nincs benne tempomat, de ha átállítja a régiót, akkor meg visszakerül...reakcióképtelen próbababák
Talán jobb lett volna, ha fórumtársakkal tesztelik?Kiderült volna, hogy a sisak
miért fontos, akik meg vitatták, azoknak új próbálkozás a trombiták hangja után?
(Aki azért megy tempomattal, mert kényelmetlen a gázt nyomnia, az próbababa:
nem ő vezeti a járművet, hanem viteti magát vele... Szvsz ön- és közveszélyes.) -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti #19809 üzenetére
Nem nagyon lehet érteni, így szerepelt a dokumentumban, én is megnéztem, mielőtt írtam:
Recommendation: set a minimum wheel size of 30.5 cm (12 inches) for private and shared e-scooters.
Erre írod:
Eleve miért nem hüvelykben adják meg? A könnyebb érthetőség miatt 12 inch-ről van szó.
Erre írom:
Gondolom, az angol szöveg miatt inch, mivel angolban főleg így használják...
Te viszont:
Nem az jelentette a problémát, hogy nekünk magyaroknak külön szavunk van a német zoll (col), angol inch, stb. mértékegységre.
Hanem hogy miért cm-ben adták meg a kerék átmérőt, míg gyakorlatban a rollerek kerekeit hüvelykben szokás megadni. Kerékpároknál is ez a számozás terjedt el.??? Van ennek valami értelme? Mindenki tudja, én is tudom, a dokumentumban is szerepelt mindkettő.
Meg ilyenekkel jössz:
---------------
A másik tipikus hibára adtál most példát:
"12" alatti e-rollereket letiltanák az utakról."
Nem tiltásról volt szó! Biztonsági javaslatról.
----------------------------Mindenki tudja, hogy csak javaslat lehet, azért is fogalmaztam feltételes módban: "letiltanák". Felesleges volt hosszasan magyarázni, nyilvánvaló dolgokat.
Csak ilyen javaslatokból könnyen lehetne tényleges tiltás, ámbár magam is bízom benne, hogy mivel nem túl életszerű, talán csak nem viszik véghez.
-
válasz
PociAti #27647 üzenetére
A 3 kerekű rollerekhez:
Ez a Monorim X3 kiegészítő milyen lehet vajon?
https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=aATp_ROg1sIG30-hoz is van, de ott, mivel hátsó kerék hajtású, az első kereket lehet megduplázni hasonló módon.
De nekem az valahogy életszerűtlenebb megoldásnak tűnik. Inkább hátul van a rolleren a súlypontunk, ott érdemes dupla kerékkel stabilizálni a rollert.
Ha elöl van a két kerék, nem borulékonyabb? -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti #19809 üzenetére
Eleve miért nem hüvelykben adják meg? A könnyebb érthetőség miatt 12 inch-ről van szó.
Gondolom, az angol szöveg miatt inch, mivel angolban főleg így használják ("thumb" nem nagyon megy). Hüvelyk és annak megfelelő nemzeti fordítások vannak több EU országon belül, ez már egyedi és amúgy sem szabványos nálunk, ámbár használatos a gyakorlatban. Nekem mondjuk szimpatikusabb a coll / zoll egyszerűsége ("), de ez úgysem mérvadó.
Mindamellett elég botrányos lenne, ha a 12" alatti e-rollereket letiltanák az utakról.
-
Ciccuka
veterán
válasz
PociAti #27627 üzenetére
Igen nehezen nyomonkövethető., nehéz általánosítani.
Nyilván nem lehet ezt ráhúzni az összes Brand-re.Ducati-nál is elég tág fogalom a hatótáv, de ezt más gyártók is így játsszák, mint az autóknál a gyári fogyasztási érték visszatérő vitatéma. EU is újra és újra foglalkozik vele, de előrejutás nem igazán van az egységesítésre, de a hibát elismerték.
Általában alapesetben az a mérvadó, ami a gyári Datasheet (gyártói adatlap, leírás) pdf-ben is szerepel az adott típusnál.
Ducati-nál például akár 5km is eltérés van (hatótávban) a gyártói oldalon és a roller dobozán, fizikai kézikönyvén szereplő adatoknál (persze az igaz, hogy revíziószámban eltérnek, de típusban nem, nahát akkor azt nem értem, hogy az újabb revíziónak miért nem adnak ki külön új DataSheet-et, az rejtély). Ezt minek kell venni, spórolás vagy egyszerűen nemtörődömség vagy talán szándékos az egész. EU jó lenne, ha egységesítésre szólítaná fel a gyártókat, mert nagy itt a katyvasz. Pl. jót tett telefonoknál is az egységesítést a töltök esetén.
Voltak bajok honlapok terén is, hogy (régen) a számítástechnikai oldalakat említsem meg példaként. Oda is kellett egy kis alaptudás, hogy megtaláljunk valamit és az jó legyen egyben (alapokhoz driver vagy bios). Idővel eltűnnek vagy eltűntek a linkek a termékekhez, mára az nagyon jellemző lett sajnos (így nehezebb lesz majd beszerezni a a megfelelő terméktámogatást).
Nagy gyártók is trükköznek, volt olyan Kingston SSD, hogy elküldtek a tesztelésre az oldalaknak egy jófajta SSD-t, aztán a polcokra már a lebutított változat került gyakorlatilag ugyanazzal a modellszámmal.
Egyszóval érdemes képben lenni az aktuális helyzettel mindig.
-
PociAti
őstag
válasz
PociAti #27627 üzenetére
Még egy példa: a Ninebot Max G30-ból legalább 11 különböző fő jelölés létezik:
G30D, G30E, G30P, G30M, G30D II, G30E II, G30LE, G30LP, G30LD, G30LE II, G30LD IIEzen kívül és ezen belül is lehetnek még további változatok.
Túl sok G30M-es típus nem fog szembe szaladni velünk az utcán, pedig igazán vonzó darab, de csak Ausztráliában és Új-Zélandon forgalmazták, és limitált példányban készültek.
-
Ciccuka
veterán
válasz
PociAti #27621 üzenetére
U (USA) az Amerika
E (EU) EurópaSpecifikációk eltérnek vagy eltérhetnek egymástól régiónként
Global lenne a globális, ha létezne olyan.
Persze vannak olyan országok, ahova bekerülnek ilyenek vagy olyanok (is).
Mint idehaza az amerikai autók.Érdemes utánajárni, hogy amik küldenek az milyen gyártói modellszámon fut.
Ducati Evo Pro II-ből is van legalább 3-féle változat
DU-MO-210009
DU-MO-210012
stb. -
válasz
PociAti #27621 üzenetére
"És az eddigi anyagok szerint legalább 2 kategória lesz, a kisebb teljesítményű elektromos rollerek maximális sebessége 25 km/h, névleges teljesítménye legfeljebb 350 W. És ezen a ponton bukik meg az EU-s Ninebot F2 E, mivel az 400 W-os. Így arra nem a kerékpárosokra is vonatkozó közlekedési szabályok vonatkoznak majd, hanem a segédmotorosokra vonatkozó szigorúbb szabályok. Legalábbis ez a tervezet."
Meg a 4 PRO 2ND is, nem is értem, hogy miért nem voltak ennyire előrelátóak, persze az is elképzelhető, hogy az EU-n belül csak Magyarországon van a 350W-os maximum, aztán kispiacra nem adnak. A teljes EU-n belül pedig a 25 km/h. De úgy hallottam, hogy van ahol 20 km/h EU-n belül is.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti #27621 üzenetére
Nem tudom, melyikre adatra gondolsz, az általad megadott linkeken 6,5 óra szerepel, mindenesetre a töltési idő független a hálózattól.
Ezek a töltők AC 100-240 V inputtal működnek, a kapcsolóüzemű tápegység a kimenetet ettől függetlenül korlátozza 42 V és 1,7 A áramra, ha jól látom a neten.
Ha eltérő kimeneti áramú töltőt adnak hozzá, az befolyásolja a töltési időt, de a feszültség nem lehet 42 V-nál több, ebben az esetben. Annyi engedménnyel, hogy például nekem a rollerben van egy leválasztó dióda, ami visszafelé nem engedi folyni az áramot (így nem okozhat kárt egy zárlat a csatlakozónál), ezen a diódán a töltőáram 0,8 V feszültséget ejt.
A töltő talán ezért is valamivel 42 V fölé húz. De én jelenleg azt csinálom, hogy az akku kímélése érdekében 39, esetleg 40 V-ig töltöm, majd elválik, így meddig fogja bírni. Hogy kicsit kevesebb energia megy bele, esetemben az nem lényeges. Mivel egyszerre általában csak 6-8 km-t megyek vele , túlmerülni sem tud.
-
aztax
csendes tag
válasz
PociAti #27621 üzenetére
Akkor amit írtál, az alapján a global F2 bukik a max sebesség miatt. Az EUs F2 meg a motor méret miatt.
Ez pedig perdöntő, mert városban én is, mint ahogy sokan mások a járdát (bicajutat) szeretném használni az úttest helyett. És ez az ami igazán fájó, nem az esetleges kötelező biztosítás.. -
aztax
csendes tag
válasz
PociAti #27600 üzenetére
Köszi! Az jutott még eszembe, hogy például az F2-nel is ez a zselés gumi mit takar? Nem kell pumpalni? Csak úgy simán elvan magának? Vagy ha mégis kell pumpalni akkor úgy kell mint a kocsit benzinkúton?
Azt esetlet tudja vki hogy ezen a Segway F2n tényleg nincs tempomat? Kell ez egyáltalán rájuk vagy anélkül is élhető egy roller? -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti #27559 üzenetére
Érdekesség:
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=99000006.koh2.10. Legnagyobb tervezési sebesség:
az a sebesség, melyet a jármű vízszintes felszínen túlzott illetéktelen külső hatás nélkül elér, figyelembe véve a jármű szerkezetére és felépítésére vonatkozó bármilyen külön korlátozást is.================================
II. Rész2. A jármű legnagyobb sebességére vonatkozó követelmények
2.1. A jármű konstrukciója szerinti legnagyobb tervezési sebességet a következő előírások szerint állapítják meg.
3. A jármű előkészítése
3.1. A járműnek tisztának kell lennie; csak azoknak a segédberendezéseknek szabad működniük, amelyek a jármű üzemeléséhez a vizsgálat alatt szükségesek.
3.2. Az üzemanyag-hozzávezetés és a gyújtás beállítása, a mozgó mechanikus részek számára szolgáló kenőanyag viszkozitása, valamint a guminyomás a gyártó előírásainak kell megfeleljenek.
3.3. A motornak, a sebességváltónak és a gumiknak a gyártó előírásai szerint rendesen bejáratottaknak kell lenniük.
3.4. A vizsgálat előtt a jármű összes részeinek hőstabil állapotban kell lenniük rendes üzemi hőmérsékleten.
3.5. A jármű tömegének a menetkész állapot tömegének kell lennie.
3.6. A tehereloszlás a kerekeken a gyártó előírásainak kell megfeleljen.4. Gépjárművezető
4.1. Felépítmény nélküli járművek
4.1.1. A járművezető súlyának 75 kg ±5 kg-nak, magasságának 1,75 m ± 0,05 m-nek kell lennie. Segédmotoros kerékpároknál azonban a megengedett eltérés csak ±2 kg, illetve ±0,02 m lehet.
4.1.2. A járművezetőnek overallban vagy annak megfelelő más öltözetben kell lennie.
4.1.3. A járművezetőnek a vezetőülésben kell ülnie...
------------------------------------------------
...többit inkább nem másolom be, megtekinthető. -
h1mpi
félisten
válasz
PociAti #27528 üzenetére
Nézd meg bármelyik komolyabb rollert tele van cucokkal. Szerinted mit számít az a pár deka egy velem együtt 150 kg-os rollernek? Semmit...
Szoktam vinni magammal defekt javítót és kompresszort. Egy két alap imbusz kulcsot.
Sajnos az én rollerem nem túl autó kompatilis az 50 kg súlyával és az 1346 mm hosszával... -
válasz
PociAti #27506 üzenetére
Nekem a 25 is lassú. Valószínűleg nyár végén megy a pro 2 és jön jövőre valami nagyobb. Itt általában fikázni szokták,de a Kukurin g4-et néztem ki. 11.11-es akcióba megveszem majd és tavaszig valami hozzáértővel kicseréltettem, amit ki kell és nekem tökéletes lesz munkába járásra.
-
RoSSo3
senior tag
válasz
PociAti #27448 üzenetére
Köszönöm szépen! Megnéztem, valóban hasznos!
Azóta gyakoroltam is még és 2 konkrét eldöntenivaló merült fel:
- pl. jobb lábam van elöl, melyikre helyezed a testsúlyt, vagyis melyik van megfeszítve? Az elöl lévő (legyen az bármelyik), vagy a hátul lévő?
- a test elhelyezkedése: közelebb lenni a kormányhoz, vagy távolabb (hátrébb)?
Ti hogy rollereztek? -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti #27448 üzenetére
Valamelyik magyar oldalon írták (ha nem is szó szerint): amikor gyerekként jégen csúszkáltunk és ösztönösen jobb vagy bal láb kerül előre, attól függően, hogy valaki mire orientált. Mint ahogy vannak balkezes emberek is.
Többségünknél a jobb láb elől, ha jól tudom, de lehetnek kivételek is.
-
front3r
őstag
válasz
PociAti #27384 üzenetére
A végsebessége értelemszerűen nagyobb, mint 25km/h, de legalizálási okokból nem támogatott, tehát ebben az esetben a roller megfelelne az új KRESZ-nek. Kivéve ha más tényezőt is behoznak, amit remélem nem tesznek meg.
Amúgy a manual-ját olvasva van egy kombináció a feloldására, viszont tudtommal, ez visszazárja a roller kikapcsolásával, tehát újra meg kell tenni(ezt a részét már nem írja a manual).
Valószínű több hatóság az EU-n belül így elfogadja a rollert.
Az az igazság, hogy belvárosban bringautakon nem is kell több, volt régebben E-twow rollerem, annál ez jött le nekem a napi szintű közlekedésből.
Csak sajnos 500W nem volt elég hogy dombra felmenjek vele, illetve az akksi is kicsi volt, nagy távokat nem lehetett vele megtenni.Viszont a roller választékból úgy látom, hogy a teherbírás, akksi kapacitás, motor teljesítmény majdnem egyenes arányban változik, és nincsenek olyan opciók, hogy pl. meg tudj tenni 200km-t, de csak 1000W-os a motor.
Már csak ez miatt is hiba lenne, ha az új KRESZ korlátozná a motor teljesítményét, mert ezzel együtt szinte minden mást is korlátoznának, így kizárnák az emberek egy részét a mikromobilitásból.
-
front3r
őstag
válasz
PociAti #27293 üzenetére
Tervezek egy OOTD D99-es rollert venni, de 25km/h-nál nem venném fel a sebességét(van rá kombináció a korlát eltörlésére ideiglenesen).
Tehát akkor ennek a rollernek a tervezési sebessége ez? A gyártó is ezt határozza meg az EU-ban a dokumentuma alapján. Illetve kiemeli, hogy ennek a feloldása jogi következményekkel járhat.
Tök jó lenne, ha az új KRESZ-ben a gyári km/h alapján történne a besorolása.Őszintén nem értettem sohasem a motor teljesítmény alapján való korlátozást. Hiszen értelme is van annak, hogy terepen, vagy hegyre is fel tudj vele menni. Meg ha 120kg vagy, akkor is tudj rollerezni rendesen.
-
válasz
PociAti #27324 üzenetére
Nem azért hozzák a törvényt rá, mert annyira aggódnak az állampolgárok személyi épségéért, vagy mert úgy látják, hogy a rolleresek irritálják a többséget.
Ez maszlag.
Az egész a pénzről szól:
Jogsi kell rá? Az pénzbe kerül. Áfa
Bukósisak kell rá? Az is pénzbe kerül. ÁFA.
Az meg hogy nem értenek hozzá? 1990 óta a többségük jogász, soha semmihez nem értettek a paragrafusokon kívül. -
h1mpi
félisten
válasz
PociAti #27309 üzenetére
Átlag 25-30 km/h-val megyünk, azért lett ilyen Mantis, mert kell a hatótáv. Sajnos nem tehetek róla, hogy 60 km/h-val tud menni. A Nami is megy 100-al, de egyszer se fogom kipróbálni. Azért van agyunk, hogy gondolkozzunk vele…
Pálcikát nem vennék neki, főleg ilyen Ducatit. A Mantis legalább biztonságos minden tekintetben. Kap egy puhább lengéscsillapítót a súlyához, mert alapvetően kemény a gyári rugózása. Forgalomban nem megyünk csak kerékpár úton. -
h1mpi
félisten
válasz
PociAti #27288 üzenetére
A szánalmas Te vagy, hogy ítélkezel látatlanban. Igen a mai kor egyik legnagyobb baja, hogy a gyerekeket beszippantotta a gépezés. Én örülök, hogy ezzel ki tudom szedni arra a pár órára, tanulja a kreszt és fejlődik.
Gondolom, azért kaptad fek a vizet, mert Te is a székeddel élsz közös életet, hát ez van, nem vagyunk egyformák. -
alphamooncam
őstag
válasz
PociAti #27288 üzenetére
Két különböző téma köré épül a két hsz.
Utóbbihoz hozzátenném, hogy van ahol már nem fejleszthető érdemben az úthálózat, mert elérte a kritikus tömeget a hagyományos járműpark.
Értsd városban annyi a kocsi, hogy egymástól nem haladnak.
Személyi járműre mindíg is volt, és lesz is igény.
E-bringa, e-roller e kicsi-akármi jármű lehet megoldás a gyors, olcsóbb helyváltoztatási módnak, korosztálytól függetlenül.
Ez racionális döntés lehet.
Én nem féltem a drágább, bonyolultabb e-technológiás járművek keresletének visszaesésétől, amíg lesz rá igény, lesz kínálat is.
Ez meg lehet érzelmi döntés.
Korcsoport szerinti megoszláshoz.
Gyerekek, fiatal felnőttek életkori sajátossága az, hogy kevesebb anyagi lehetőségük van ( vagy ennyit szánnak/szánhatnak rá a szüleik ) személyi jármű eléréséhez.
Életkor előre haladtával persze egyre drágább dolgok lesznek elérhetőek.
Arányaiban így érthető, hogy nagyobb szelet az e-csoportban a részvételük.
-
-
-
pescara
aktív tag
-
gergo5991
őstag
válasz
PociAti #27210 üzenetére
nem a járdán volt ha ez számit, hanem képzelj el egy lidl-t aminek az eloterében van egy trafikos meg hentes és a trafikosnal tamasztottam le a rollert
tököm kivan hogy mindig sikerul ilyen kellemetlen helyzetbe kerulnom.. mas figyelmetlenseget tuti nem fogjak a nyakamba varrni, meg szerencse hogy a roller nem dőlt el, mert üvegfal volt
most meg nekem lesz kellemetlen vissza menni a boltba..
-
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #27065 üzenetére
Azt állítom, hogy nulla konkrét tapasztalattal általános megállapítást tenni nem szerencsés: ha 2-3 km/h-t téved a konkrét típus, még az sem általánosítható általában a Ninebot rollerekre, de pláne nem általában a csillió gyártó által kiadott csillió típusra.
Ha majd valaki beleteszi az energiát, és kiméri az adott típust is, akkor lesz róla hasznos információ, minden más csak felesleges feltételezés. (Ahogy felesleges 9 tizedes pontossággal számolni csak hogy tudományosabbnak tűnjön a HSZ, miközben eleve csak egy névleges (!) számból indulsz ki, hogy 10" a kerék átmérő, a gyakorlatban meg nagyon nem annyi.
)
Jelige: mérd mikrométerrel, jelöld krétával, vágd baltával.
-
st6969
őstag
válasz
PociAti #27059 üzenetére
Volt egy ilyen sejtésem valahol...Köszönöm, hogy utána néztél. Tudomásul vettem, marad így
#27061 DigitXT
Én pl. azért szerettem volna, mert a lányomnak adtam a gépet, és a biztonsága érdekében korlátoznám. Menet közben jelentősnek tűnik ez a különbség is. Amíg nagyobb rutint nem szerez, addig nyugodtabb lettem volna a max. 20km/h-val. -
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #27062 üzenetére
Tehát akkor kijelenthető, hogy mindössze 2 konkrét példány/típus tesztje után állítod ekkora magabiztossággal, hogy általában (!) pontosak a roller kijelzők, és a konkrét típussal kapcsolatban nincs is mérési eredményed, csak feltételezéssel élsz erre vonatkozólag, mert kedveled a gyártót.
Nincs több kérdésem.
(Igazad van, nem megugorhatatlan feladat, "bárki" képes rá, és igen, a kerékpáros sebességmérő órákon alap, hogy meg kell adni a kerék paramétereit, hiszen azokat tetszőleges kerékpárra felszerelheted 12"-29" között, érdekes is lenne, ha kijönnének valami fix beállítással. Amúgy az én 30 éves órámon nem is átmérőt kell megadni, hanem konkrétan a kerék 1 fordulat alatt megtett útját mm-ben. Ha jól méred, pontos lesz. Rolleren viszont a gyártó megteheti, hogy gyárilag beállítja pontosra, és kész. Vagy nem pontosra, és megint kész, ha nincs lehetőség utólag kalibrálni. És azért gyári szoftverben nem triviális, ha CFW kellett hozzá eddig is...)
-
DigitXT
félisten
válasz
PociAti #27060 üzenetére
Egész pontosan hány típus esetén validáltad a sebességmérőd így?
Csak mert ha van 2-3 típus, aminél pontos érték adódott, az semmit
nem mond a többi típusról, ahol bizony csalnak (felfelé) rendesen.Amúgy 0.2-0.3 eltérést guminyomás, gumikopás is okozhat... Illetve
ha külső gumit cserélsz az sem feltétlenül ugyanakkora átmérőjű.
Bizonyos kijelzőkön kalibrálható a kerékméret, lehet vele szórakozni.Ui: egy szituációt tudok elképzelni, ahol fontos a 25>20, németeknél.
De ott sem a kijelzőt nézik, az nem hiteles, lemérik padon jó pénzért.
(Az állampolgártól beszedett büntetés formájában finanszírozva.)
-
Aaron14
őstag
-
válasz
PociAti #27012 üzenetére
Egyértelműsíthetné a Xiaomi, h melyik rollerhez, hány kilóhoz, melyik kerékhez mekkora nyomást ajánl. :/
Egy szirszxr táblázat lenne az egész, ami a weboldalon egy egyszerű menüpont lehetne, azt kész.Hiába van a gumira ráírva, ha az kb minden súlynál más, meg még attól is függ, h elöl, vagy hátul van a kerék.
-
nimfas
addikt
válasz
PociAti #27012 üzenetére
Akkor alattam (130 kg) a 12"-os gumit 8 BAR-ra kéne fújni?
Obarter D5 roller (35Ah/48V, kivehető akksi), szerintem elég masszív gép, fékek is fognak mint állat, megy is mint állat (60 Km/h), de 30-40-nél többet még jó úton sem megyek vele...(Erős dombnak felfelé is gyorsul velem)
Nem volt olcsó tavaly tavasszal mikor vettem, de ahogy néztem csak drágább lett....Szívesen elvinném egy szerelőhöz hogy nézze át, de Siófokról nem annyira opció Bp-re cipelni, itt meg nem tudom van-e valaki aki komolyabban foglalkozik velük.
-
-
h1mpi
félisten
válasz
PociAti #26994 üzenetére
Mondj egyet, amihhez nem nyúlnak hozzá a profik? Ne pálcika szintet, hanem mondjuk a 2000W-os kategóriában.
Ahogy látom az 50 km/h roller csoportban, mindenki kormány, fék és egyéb cserével kezdi. Szinte minden hirdetésnél ott van, hogy még 300-500e Ft-ot ráköltött az illető. Minek költ rá, ha nem szükséges?Peaceliker:
Mondj egy olyan rollert, ami a G4 szintje (méret, akku, erő, lehet dual mototos), de nem 800e-1 millió és nem kell rá százezreket költeni!Komolyan érdekel Ti milyen rollert használtok? Engem neg lehet győzni, ha tényleg van jobb vétel, mint a G4, akkor veszek olyat.
-
Ciccuka
veterán
válasz
PociAti #26946 üzenetére
Ilyen alapból veszélyes (futóművű és gyárilag hatástalan fékű, de relatív nagy teljesítményű) rollereket, az utakra se szabadna engedni vagy csak valami sebesség korlátozással vagy csak miután helyre vannak téve biztonságtechnikailag.
Nagyon alá mentek ezek a kínaiak a biztonságos közlekedési szintnek.
Sok roller még Tüv és más EU minőségi vizsgálatra se kerül be vagyis szépen direkt kikerülik a gyártók, hogy az EU előírásainak meg kelljen felelniük.Ennek az lesz a következménye, hogy a rolleres balesetek száma nagyban növekedni fog emiatt is és a gyakrabban járnak majd nagyobb sérüléssel (balszerencsésebb következménnyel), mint úgy általában.
-
h1mpi
félisten
válasz
PociAti #26946 üzenetére
Nekem pl. elég egy roller, mert nem akarom szállítani. Amúgy meg a G4 is befér az autóba csak egy edzésnek felér, ameddig berakom. Most, hogy belekóstoltam a rollerezés világába és megtetszett, szeretnék egy a G4-nél kicsit kisebb és könnyebb rollert. Most nézegetem mi lenne a jó.
Olyat szerenék, ami már gyárilag jó, ne kelljen nagyon pimpelni. Inokim OXO jött szembe, az eléggé megtetszett.
Persze megnézem a Mantis, Teverun kínálatot is. -
válasz
PociAti #26946 üzenetére
Ez attól függ ki milyen utakon használja, hiába megyek csak ~1,5-2.Km-vele a boltig, de felénk rettentő rosszak az utak(még a járdák is)
itt felénk egy lengéscsillapító nélküli gép sz.tem 1hónap alatt darabokra hullana!
Ott ahol viszonylag jó úton közlekedik az ember, oda okés lehet egy pálcika, de az is inkább csak ilyen max ~80.kilós sofőrig!
Szóval elég összetett ez a dolog kinek mire van szüksége/igénye!
-
pescara
aktív tag
válasz
PociAti #26943 üzenetére
Koszi, enyemen is az lehet, G30 max2, de eddig semmi panaszom nincs 1600km korul. Igaz eleg jo utakon jarok es hoterhelest sem igen kap, mert azt en sem szeretem es akkor auto
. Hetente szoktam nezni, 45 psi re fujom, egy het alatt vagy nem veszit semmit, vagy max 44 lesz, de ez amiatt is lehet, hogy amikor letekerem a pumpat, akkor szokik egy kis levego.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Samsung Galaxy Tab A8 (2021) , 3/32 GB,
- Bomba ár! Dell Latitude E6440 - i5-4GEN I 8GB I 320GB I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RTX 5070 GAMER PC termékbeszámítással
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- AKCIÓ! PC Specialist Recoil VIII 17 notebook - i9 14900HX 16GB RAM 2TB SSD RTX 4060 8GB WIN11
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest