- Xiaomi 13 Pro - szerencsés szám
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Magisk
- Honor 400 Pro - gép a képben
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Az Oppo Find X8 Ultra lett a legvékonyabb kameramobil
- Honor 200 - kétszázért pont jó lenne
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
Új hozzászólás Aktív témák
-
mrrr74
aktív tag
válasz
DigitXT #7552 üzenetére
A hegy legtetején lakom, amikor először tapasztaltam, megállt bennem az ütő, azt hittem egyedi probléma. És nem is elsőre jött elő, hanem akkor már használtam egy ideje, ráadásul nem is minden alkalommal (bár lehet azóta tudat alatt nyomom a hátsó féket). Anno rákérdeztem a Kugoonál, hogy van-e visszatöltés és azt mondták nincs.
Ja, a vezérlő
Akkor nem csak felfelé hal meg...
Az enyémmel is mentem már 30 km/h-s sebességgel már többször is a 8x kilómmal, az nem rossz eredmény. Bár most egy 350 W-os UMAX van nálam, a gyári 25 km/h-s végsebessége 32 km/h és ezt bírja enyhébb emelkedőn felfelé is hosszabb távon, egészen az 1-es akku állásig. Teljesen gyári, alig hittem el, 10.000 mAh-s cserélhető akkuja van. Azt hittem nincs benne védelem, de nagyon a vége felé csak leszabályozza a teljesítményt.Ezt olvastam, bár második olvasásra sem értettem
-
Reggie0
félisten
válasz
DigitXT #7548 üzenetére
Az impedancia spektrumban az a jo, hogy azt is meg tudod mondani, hogy a ket cellabol az egyik megszakadt vagy csak degradalodott.
Az ilyen nagyobb teljesitmenyu fekezest ugy celszeru megoldani, hogy nagyobb feszultsegemelkedes eseten terheloellenallast is rakapcsol(szaggat) a buszra, igy ha eppen fekezes kozben szall el az akku akkor is megmarad az elektromos fek. Ezt meg lehet oldani az ESC/BMS-tol fuggetlenul.Egy ilyen aramkor nem lenne nehez pluszban hozzaepiteni.
-
Reggie0
félisten
válasz
DigitXT #7546 üzenetére
Ha parhuzamosat szeretnel, oda combosabb vezetek kell es akkor egy terheleses meressel vagy impedancia spektroszkopiaval meg lehet mondani mennyi maradt azokbol a cellakbol. Persze azt nem fogod tudni, hogy konkretan melyik cella hibas, de azt igen, hogy esett-e ki cella.
Amugy jo hir, megjott a masik kugoo s1 plus, az dobozbol kiveve rogton mukodott es megfeleloen toltott volt.
-
-
válasz
DigitXT #7527 üzenetére
Köszi a választ. Amúgy milyen pálcikára? Az okosfunkciók engem nem érdekelnek. A GT-t a nagyobb akksi és főleg a dobfék miatt néztem. De valóban a boosteren is gondolkoztam, hogy így elsőre elég lehet az is. Meg valamivel könnyebb is. Sajnos hajlamos vagyok overkill dolgokat venni, ez tény.
Lehet elmegyek kipróbálom, úgyis van próbalehetőség, ráadásul itt vannak a kerületben.
-
Reggie0
félisten
-
Reggie0
félisten
-
Reggie0
félisten
válasz
DigitXT #7511 üzenetére
Ender 3 eseten 15 amper csucsban, amikor felfuti az asztalt, es atlagosan olyan 10 amper nyomtatas kozben.
Akik tobbet szerelgetik es emiatt szethuzzak a csatit, azoknak sokkal gyorsabban megy tonkre.
Nekem nem volt vele bajom, csak egyszer osszedugtam szereleskor, de erezhetoen jobban melegszik, valahol van is hokameras kepem rola.
-
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT #7498 üzenetére
20A terhelésre simán 10V-ot esik a feszültség... nagyon nem erre van
kitalálva. Viszont lejtőn 40 km/h-nál lesz 0A. Síkon 34 km/h körül tud.Szerk: emelkedőn konkrétan csak kettesben "nyelezhető", hármasban
leszakad a fesz, tilt a BMS: megállás után magához tér/visszakapcsol.Szerk2: úgy néz ki a fékezés mégis tud lökni egy kis feszt, attól éled.
-
-
Reggie0
félisten
-
Skynet258
veterán
válasz
DigitXT #7478 üzenetére
Köszi, hogy leb@sztál, hát ártottam én?
Amúgy én még sosem csengettem. Szerintem nem is fogok, kerülgetek ha úgy van, ha meg elém ugrik valaki akkor jah, nekem sem első dolgom lesz rángatni a csengőt.
Este jó menni, akkor legalább látják a pilácsot, aztán nézik ki a franc jön mögöttük. Aztán már csak a hátsó lámpát nézik.Amúgy figyelni kell a gyalogosokra, mert rendesen ráparáztak már páran, pedig lelassítok rendesen ha közeledek hozzájuk - de nincsenek még hozzászokva a rollerekhez. Jó lenne ha olyan bicajos utak lennének mint Amszterdamban mondjuk, ott tök fluid az egész bicajos/rolleres közlekedés. Mondjuk itt már annak is örülni kell, ha nem töröd ki a nyakad valami bukkanóban.
-
Anaconda
tag
válasz
DigitXT #7464 üzenetére
Sziasztok!
@DigitXT
14A-t engedtem rá. Az akku eredetileg 10A-t tud cellánként, mivel 2s10p ezért 20A lenne, de szerintem sem érdemes a csúcsra járatni ha valaki használni is akarja. Mondjuk ha meghal az aksi, nem hat meg mert ki tudom cserélni magamnak a cellákat. Valamit szerintem elírtam mert újra beírtam az adatokat és 30-ig felment üresen, szal gondolom eredetileg 30-at írtam be 32 helyett...
@Skynet258
Nincs túl sok az essential hack-ekről fenn, néhányat találtam, pl 17A-eset. 😀
Szerintem az lesz hogy Drive-ban engedek neki 20-at 12 amperrel, sportban pedig 25-öt 14 amperrel, így tuti nem lrsz gond. -
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT #7364 üzenetére
Bejöttem ezzel a setuppal (kicsit még alakítottam az elrendezésen, meg a töltőn).
Először hegynek fel indultam tesztelni, hogyha megmakkanna, még hazaguruljak.
Basszus: emelkedőn is megy 28-at!Azért az nem semmi egy Kugoo S1-től.
Lejtőn úgy 32-33-ig nincs probléma.
Utána kell vigyázni, mivel erősebb lejtőn a
hátsó motor hajtása miatt hajlamos 35-36-ra is felszaladni, ám ezt az első motor
nem komálja, túl nagy feszt generál a kis akkunak, a vezérlő elkezd fékezgetni...
Ezt egyszer megszívtam anno, most gyorsan elvettem a gázt, maradt a 33 km/h.De ami a lényeg: síkon, saját erőből 29-30-at megy már így is. Persze megint tök
kiegyensúlyozatlan, csak most pont fordítva, LOL. Ugyanis most a hátsó motor a
nagyobb fesz okán jóval többet dolgozik, az első akkor már csak 1-2A-t vesz fel...
Eredmény: 46.3V-ra ment le a 10Ah akku, 14 km-en, míg a Panasonic még 39.2VSzerk: nyilván akkor lenne a legtutibb, ha az első motort is 48V akku hajtaná. Ami
késik, maga esik bele... eladtam a G-Booster akkut, az árából talán építek valamit.Szerk2: természetesen ahogy azt tőlem megszokhattátok, ezek GPS-szel validált
sebességértékek. Slusszpoén: még a Lágymányosira is erőlködés nélkül, 25-tel...Szerk3: kicsit szokatlan látvány: pálcika rolleren két töltő, ami nem is egyforma...
Szerk4: szokatlanul sokáig tartott az út, uis meg kellett állnom néha a kormányt
igazgatni, úgy néz ki, nem húztam meg rendesen a rögzítő csavarjait, elforog.Szerk5: van az úgy, hogy a GPS is képes baromságot mérni, 44-et nem mentem:
-
-
B-L-A-C-K
titán
válasz
DigitXT #7430 üzenetére
Most 2 bazi nagy 2x80A vezérlő van rajta, kap egy 5x kisebb de jóval komolyabb orosz vezérlőt (2x200A), csak előrendelés van rá, ami csúszik, szóval nyár vége lesz belőle. Az jobban hangolható, van hozzá jó kijelző, és azzal olyan 140-150 is meglehetne, persze nem ez a cél, nekem a gyorsulás a lényeg. Egy 70es max tempóval is bőven elvagyok.
-
dzsidzsas
tag
válasz
DigitXT #7362 üzenetére
Mégegyszer köszi a videót, bátyámmal megcsináltuk a csapágycserét, a feszre is rámértünk 41,15. Valamint az aksi kíváló állapotban volt. Remélem így is marad. Ezek szerint a tömör gumi miatt esett ekkorát a teljesítménye. De nem merem visszarakni a levegőst, túl sokszor kibabrált velem.
-
dzsidzsas
tag
válasz
DigitXT #7342 üzenetére
Köszönöm a segítséget. Írtam nekik, remélem nem teljes motor cserét akarnak.Igen az M365-500 km alatt 2 defektet hozott össze nekem, pluszban folyton leengedett. Kicseréltetem tömör kerékre, de az jelentős teljesítményromlással járt. Max sebesség 20km/h-ra 25-ről és 20 km-ről 12 -re csökkent a hatótáv.
-
Eldenisa
csendes tag
-
Eldenisa
csendes tag
válasz
DigitXT #7348 üzenetére
gyors pár perces kutatás alapján nem találtam semmit, igazából ha már a régi gyári 15A-ra is feltudnám húzni azt a vezérlőt, szerintem már előrébb lennék, kérdés hogy ez most cserét jelent, vagy valamit mókolni kell benne?
szerk.: mármint az első generációs S1-ben még 14vagy 15A-val engedte a vezérlő a motort hajtani
-
Eldenisa
csendes tag
válasz
DigitXT #7346 üzenetére
oké, nagyjából annyira forog magától, mint amennyire te meg tudtad tekerni, szóval akkor nem szorul a kerék
, viszont sasszememnek hála feltűnt,, hogy hátra felpattintottál egy S1 pro kereket, előre meg az eredeti S1 van feltéve (bár elvileg két ugyanolyan 350w motor), de vajon 2 egyforma S1 pro tömörgumis motorral tartanák a szinkront, nem?
-
Eldenisa
csendes tag
válasz
DigitXT #7344 üzenetére
sokkal többre tippeltem volna, lassulás terén, mert én is kicsit úgy érzem mint a fentebbi tag, hogy kicsit olyan mintha enyhe motorfékkel menne az elsőkerék, amikor nincs áram alatt, apropó ennek mennyit kéne fordulnia kikapcsolt állapotban? Ha jobban megtekerem kézzel fordul talán egy fél fordulatot kikapcsolva. (most terhelés nélküli állapotra gondoltam)
-
t.zolka
aktív tag
válasz
DigitXT #7334 üzenetére
Nem tudom mennyire gyorsul rosszabbul, igazából ez nem volt szempont.
Végsebessége ugyan annyi maradt, saját órája szerint 24-25km/h mutat, de az átmérő miatt ez a valóságban gondolom több lett picivel. A max. hatótáv még mindig nincs meg sajna, de múlt héten 26 km-t tettem bele, sík úton, majdnem végig padlón, és akkor kezdett villogni a második pálcika. Nem tudom a maradék 1-2 pálcikával még mennyit ment volna, de szerintem max. 35 km lehet a valós adat. Talán ha nem megyek 20km/h fölé meglehet a 40 is. -
Eldenisa
csendes tag
válasz
DigitXT #7329 üzenetére
mit találtam jófogáson: lgyári helyre bepaszíroz 10.5Ah-s akkut aztán árul 14Ah-t is, de arra azt írta már nem fér be a gyári helyére S1 illetve s1 proba, vajon 1 ilyen akkuval mit menne a 2 motor, avagy indokolatlanul vesz kettőt és gondolom a világból is kivisz
-
-
Eldenisa
csendes tag
válasz
DigitXT #7325 üzenetére
ahogy néztem geekbuyingon az árakat, olcsóbban jövök ki egy alig használt rollerral, mintha berendelném a motort, a vezérlőt és az akkut (ez a 3 konkrétan kb a roller árának majdnem 90%-át teszi ki úgyis) motor+gumi 120 dolcsi, vezérlő 40, 7,5Ah-s akku 130 (akciósan) ez így 290, a roller meg amúgy 340$
-
Eldenisa
csendes tag
válasz
DigitXT #7323 üzenetére
Még arra gondoltam igen, hogy kormánytáskát felapplikálni, valami vízhatlant aztán abba tenni az akkut és szépen kikábelezni.
Így laikusként nekem is az 1motor 1 akku felállás tűnik jobbnak egyébként, most találtam facebookon 1 töltő nélküli s1 prot ami nekem pont jól jönne 40k-ért. Ilyen bénát kérdeznék, hogy ha azt megpattintom, kell-e még valami? (ha az alattam jobban megy akkor nyilván azt használnám alapnak, sőt, ha menne őgy mint a simaS1 akkor még az is lehet hozzá se nyúlnék), a kábelezésen kívül?(amúgy nyugodtan szólj, ha annyira messziről indítjuk ezt a témát, hogy inkább hagyjam)
-
-
Eldenisa
csendes tag
válasz
DigitXT #7317 üzenetére
Azt volt a legkönnyebb szétszedni, de nemmondom kellett hozzá erő, igen a ragasztó befelé folyt azt szedtem ki, teloval nagyon bénán rajzolva:
a kékkel rajzolva részre gondoltam, oké nem volt benne sok extra ragasztó, de azért volt benne, gondolom ott nem kéne lennie...
Egyébként hátsó kerék helyére szerint beszerzek egy másik hajtható kereket majd jövő hónapban.
-
Eldenisa
csendes tag
válasz
DigitXT #7315 üzenetére
Nem a szélénél hanem a külső mágnesek és a belső között azon az elméletileg fél milliméter terülen, ahol egyébként nem kéne semminek lennie, hogy tudjon forogni a külső fix mágneses perem, (biztos van ezeknek szakmai nyelven valami neve, csak azokat nem tudom), a hátsó kereket még nem lestem meg, de majd mindjárt megterhelem az mennyire forog
Szerk: egyébként azt néztem mintha alapból az első kerék kicsit csálén állna, maga a tengely egyenes, de a vázba betolva tövig kicsit dőlne az egyik irányba, de már lehet csak hallucinálok a roller miatt :D
-
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT #7289 üzenetére
Fenéket gyengébb a BMS, akku hibás is az occó masina. 42.1-re töltve,
amint lehúzom a töltőt 40.6-ra esik vissza: csak kell az a ponthegesztő.
Nyilván eltört egyik nikkelszalag, mint nekem is anno, hasonló táv után.Szerk: a jó hír, hogy víz nem érte, viszont szét van verődve rendesen.
Amúgy 2600 mAh-s türkiz cellák, elvileg 7800-as pakk. (Még jól jöhet.) -
t.zolka
aktív tag
válasz
DigitXT #7284 üzenetére
Igen, ránézésre is olyan az a tömör gumi, mintha kicsit lapos lenne a kerék. És érdekes nyöszörgő hangja is van menet közben. Lehet sok neki a 90+
Én rendeltem egy ilyet játszani, rossz akkukon próbálgatni, tesztelni jó lesz.
Egy hónap múlva, mikor kb. megjön, majd elmesélem milyen. -
t.zolka
aktív tag
válasz
DigitXT #7269 üzenetére
Igen, a Xiaomi projekthez keresek extra akkut.
Próbáltunk rájönni, hogy milyen akkuk lehetnek benne gyárilag, (Xiaomi Pro2) hogy milyen akkuk adhatják ki a 12400mAh, de arra tippeltünk, hogy nem 18650-es lehet, inkább 26700-as. Összehasonlítottuk a M365 pro-val a akkupakk méreteit, és a Pro2 akkupakk kicsivel nagyobb. Sajnos nálam nem látszik, hogy mi van benne, mert egy alu dobozba van, és azt nem volt kedvem szétszedni, az M365-ben pedig csak zsugorfóliázva van, ott jól látszik a 18650. De az is lehet, hogy csak az alu doboz miatt nagyobb a pakk, és 18650 van benne.Lehet a végén még tényleg szétszedem.
Rá kéne jönnöm, hogy miből áll össze egy pakk, és hasonlót venni, vagy csinálni. Ponthegesztője van egy havernak, elektronika rendelhető, már csak valami minőségi akku forrás kéne. LiitoKala-t néztük, egész jókat írtak róla, és a LiitoKala Official Store-ból a 18650, 3000-3400mAh-s akku egészen jó árért beszerezhető. 6-700 forint/darab, ha jól emlékszem.
És igen, láttam a kamu akku hegyeket, az original 6800-19800mAh és hasonlókvicc!
-
Eldenisa
csendes tag
válasz
DigitXT #7250 üzenetére
Köszönöm a válaszokat, akkor valószínűleg csak fogynom kell
A hátsó sárvédő egyben a hátsó fék is. Visszamegy magától? Volt, hogy az enyém már nem ment vissza, lazítani kellett a csavarokon, mert ha nagyon meg vannak húzva, akkor nem tud mozogni a sárvédő. -- Még egyszer nem használtam a hátsó féket, de simán visszaugrik a helyére.
-
Eldenisa
csendes tag
válasz
DigitXT #7243 üzenetére
Sziasztok, egy ideig olvasgattam vissza, de nem találtam hasonló problémát, egyrészt zsírúj Kugoo S1 pro tulajdonos lettem másfél hete, viszont a csöpp 110 kilómmal 3-as fokozatban is csak max 18al tudok menni, hátszéllel 20(illetve minden sebességnél folyamatos a 11A áramfelvétel), no meg kb 10-12km alatt lemerítem, na most ami feltűnt, hogy a hátsó gumi felmelegedett, (nem használtam a hátsó féket, kint épp 11 fok van, az aszfalt meg még annyi se), a felni nem, csak a gumi így gondolom nem a tengelyen surlódik, ráadásul akadásmentesen elég sokáig pörög a kerék, ha csak megforgatom. Rááltam és olyankor a hátsó kerék és a fék/sárhányó közé az ujjam, így fixen nem ér hozzá a gumihoz semmi, de még is csak arra gyanakszom, hogy valami a hátsó keréknél lehet a gubanc, ötlet valakinek hogy mit nézzek meg?
-
válasz
DigitXT #7243 üzenetére
Ahol találtam, azt írták elektromos, a középső izét néztem akkumulátornak
Viszont esélyes, hogy benzines, mert múltkor postásokat mutogattak. De az érdekes, hogy 100 évvel ezelőtt közlekedtek vele az emberek, aztán volt 70-80 év amikor max gyerekjátékként, és lábbal hajtós rollereket láthattunk.
-
Skynet258
veterán
válasz
DigitXT #7229 üzenetére
Köszönöm!
Igazából azért erre a kettőre esett a választás, mert a Xiaomi-t sokan dicsérik, és max 130k-ért a használt M65 Pro és az új 1S van most terítéken. Nehéz nekem is belőnöm, mert nem tudom azt mondani, hogy munkába jarashoz kell X kilométerre x fokos emelkedővel... Egyelőre csak szeretnék egy sajátot, elgurulni erre arra, boltba, ilyenek. És ez még számomra annyira szürke zóna, hogy azt sem tudom később mire fogom használni.Én is az erősebb, használt m365 pro felé billegek amúgy, max ha nem jön be vagy ilyesmi akkor még mindig él lehet adni kevés bukoval.
Írtad amúgy nagyon más mint a Lime -egyelőre csak azt ismerem. Annál jobb összességében vagy rosszabb?
-
t.zolka
aktív tag
válasz
DigitXT #7225 üzenetére
Igen, sokkal hitelesebb leszel.
Csak viccelek.
Megoldást keresek, a videókban ezt láttam, gondoltam nálam is valahogy így működne.
Én sem értek hozzá, ezért is kérdeztem. De akkor most már tudom, hogy nem 10Ah-s akku kéne a tatyóba, hanem 13Ah-s, és akkor az töltené a gyárit. -
t.zolka
aktív tag
válasz
DigitXT #7223 üzenetére
Youtube videókat néztem, ott nem láttam/olvastam, hogy az eredetivel egyező akkut használtak volna. Legtöbb esetben csak rákötötték egy Y közösítővel a külső, általában nagyobb akkut és ennyi. Én is erre gondoltam, hogy veszek egy pakkot, és így rákötöm. De azért előtte jó lenne megtudni valami szakitól, hogy mi az igazság, árt neki, vagy sem, lehet így is használni, vagy kell mellé még valami elektronika.
Meg kéne egy tuti forrás is, ahonnan ezeket a akkupakkokat be lehetne szerezni.
A végsebesség nem érdekel, mint írtam, nekem bőven elég a 25km/h. "Városnézésre" vettem, nem "versenyre". -
t.zolka
aktív tag
válasz
DigitXT #7221 üzenetére
Hogy mekkora, nem tudom igazán, mondjuk így elsőre 10Ah elég lenne.
12400mAh van benne gyárilag (Xiaomi Pro2) és tavasszal egy Velencei-tó kört (kb. 33 km) szeretnék menni vele.Inkább távra mennék, mint sebességre. Ha megjön a 10"-os gumi, azt felpattintom, azon kívül mást, pl. firmware, hogy gyorsabb legyen, nem módosítanék rajta. Nekem elég a max. 25km/h tempó, még a 20 is.
-
Dr.Zoo
őstag
válasz
DigitXT #7188 üzenetére
Mi van akkor, ha a motorokat átkötöd delta kapcsolásba?
Gyakorlatban növekszik a fordulatszám, és a forgatónyomaték.ebben a videóban szemléltettem
Most nézem, akadt két kérdező... 😁
-
B-L-A-C-K
titán
válasz
DigitXT #7193 üzenetére
Sok helyen árulnak már, nem is drága 1000-1300Ft/db (nem boltba). Enyémet az vette aki csinálja nekem, 1100Ft/db áron szerezte be.
A teljesítménye természetesen a pillanatnyi lesz ennyi (ha lesz), de ezt nem is így kell számolni. Tartósan 300A akarok belőni max pillanatnyira majd, ami azt jelenti hogy motoronként 150A-150A, és nem 72V-tal kell beszorozni, mert a 72V aksi 84V tölthető, szóval maxra töltve ha húzol egy nyél gázt beesik 80V-ra, és ezt szorzod meg a kb 300-zal, ami 24Khw.
Vezérlők is megvannak már, elég komolyan lehet programozni őket, kiváncsi leszek az aksival mit tudok kihozni belőle majd.
-
B-L-A-C-K
titán
válasz
DigitXT #7191 üzenetére
Amúgy nem olvastam el a kommenteket ki hány kiló, de a súly kurva sokat számít, főleg ilyen 30 kilók, mind hatótávnál mind gyorsulásnál...
Én aksimra is kíváncsi vagyok mit fog tudni, már készül. 200db 21700-es cella Samsung 40T, kötés 20S10P 40Ah lesz így. Illetve kap egy max 400A terhelhetőségű okos BMS-t. Így a pakk elvileg 350A letud majd adni minden gond nélkül.
-
Putyin90
senior tag
válasz
DigitXT #7163 üzenetére
Köszi az infókat, lehet akkor elengedem a sima S1-et. Közben keresgéltem még és ezt találtam. Erről vélemény? 2 év gari, tárcsafék, S1 prohoz hasonló kerék, talán még app is van hozzá. Viszont nincs felfüggesztése, ahogy látom így lehet nagyon rázni fog. Mondjuk úgyis csak aszfalton használnám, így nem tudom ez mennyire jelenthet gondot.
-
B-L-A-C-K
titán
válasz
DigitXT #7150 üzenetére
Így van, alul volt méretezve a kábelem, nagyon sokat számít mi jön ki a motorból, és hogy van belerakva...
Más mindenkinek:
Az új projekt szépen halad nálam, aki nem tudná eladtam a régi épített rollerem, és teljesen új rollert építek. Alap egy Dualtron Thunder váz volt, teljesen átalakítva minden. Csúcs teljesítménye 20-25 ezer watt lesz, itthon biztos nem lesz gyorsabb... A motor már kész, váz és szépen halad, aksi is készül, vezérlők is megvannak már, fék is beszerezve, festés is kész. Már lassan teszt fázis lesz, és programozás...
-
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT #6005 üzenetére
Ha már emlegettem a minap a fizikát, kimentem megmérni ezt az emelkedőt:
csupán 3 fokról indul, de gyorsan felkúszik 6-7-re, a legjobb rész, amikor 9+.
Na, ott állt meg végleg a 11A-es "csodamasina" alattam (egy motorral).Egy ~17%-os emelkedőn a 100+20 kg (pilóta + a roller) össztömegre közel
200N erő hat a lejtővel párhuzamosan.Ezt a 400W-ot leadó motor elvileg
7,2 km/h-val lenne képes mozgatni... Ha eltekintünk a gördülési ellenállástól
meg 100% hatékonyságúnak feltételezzük a motort: sajna ezek nem igazak.Mivel megáll (noha felveszi a 400W-ot!), valószínűleg nem elhanyagolhatóak
ezek a veszteségek, így jobb híján nagyobb teljesítmény kell, és megyen.Az a gond, hogy a legjobb esetben is csak 80% hatékonyság körül mennek
ezek, ám ahhoz is az kell, hogy forogjanak jól (sebesség!), kis terhelésen...
A lépéseben vánszorgás durva emelkedőn kifejezetten nagy terhelést jelent,
és kis fordulatszámot, így a hatékonyság ilyenkor a béka segge alatt van.
Nyilván a legjobb tuning a mozgatandó tömeg csökkentése: diétára fel, LOL.Szerk: amikor 12 km/h-val visz fel ugyanott, akkor minimum lead 666W-ot...
A gördülési ellenállást nem tudom, de ez egész jó, 66% fölötti hatékonyság.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- DJI Mini 3 Pro Fly More Combo RC drón szett - 3 akku +szűrők +2db táska
- DJI Mini 3 Fly More Combo RC - GARANCIÁLIS drón szett +koffer
- Xiaomi Yunmai Fascial masszázs pisztoly (Massage Gun)
- DJI AVATA 2 Fly More Combo drón - 3 akku, garancia, FPV RC 3, ND szűrők
- DJI FPV Fly More Combo drón + Goggles V2 szemüveg - 3 akkuval
- AKCIÓ! Acer Predator Triton Neo 16 15 notebook - Ultra 9 185H 32GB RAM 2TB SSD RTX 4070 WIN11
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RTX 4060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Lenovo Yoga Pro 9 (16IMH9) - Intel Core Ultra 9 185H, RTX 4060, 32GB, érintős ELKELT
- Canon imagePrograf PRO-6100S plotter - szinte új, 500m2 nyomat
- BESZÁMÍTÁS! 2TB Samsung 980 PRO NVMe SSD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest