- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- 45 wattos vezeték nélküli töltés jön az új iPhone-ba
- iPhone topik
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Keretmentesít a Galaxy S25 FE
- Magisk
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy A36 5G - a középső testvér
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
t.zolka #28776 üzenetére
Azért írtam WD40-et, mert az gyakrabban fellelhető az embereknél és gyakorlatilag ugyanúgy hatékony ebben az esetben, avagy mindegy, nem ezen fog múlni.
Át kell nézni alaposan mindent (nem csak ezt a részt), van-e bárhol korróziós nyom. A beázásoknak azért mindig szokott lenni valami nyoma. Sok esetben még korábbi beázásnak is, amit a felhasználó észre sem vett, mert kiszáradt és működött tovább, szerencsés esetben.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
t.zolka #28772 üzenetére
Le kell szedni valószínűleg a ragasztott tetőt, panelt kiépíteni, WD 40-nel lemosni, ecsetelni, befújni a kis kapcsolót, közben nyomogatni, hogy behatoljon a belsejébe a lé.
TV-szervizben persze cserélünk is ilyen kapcsolókat (mármint a TV-kben), illetve van az a fajta, amit óvatosan egy injekciós tűvel szét is lehet szedni, lepattintható a felső fémrésze, tökéletesen tisztítható a belseje, még forrasztani sem kell semmit.
Egyébként nem feltétlenül folyt be felülről, alulról is bepárásodhatott, felfelé hatolva.
-
-
-
Surfym@n
senior tag
válasz
t.zolka #8489 üzenetére
Beszéltem én is egy szervízessel, lényeg, hogy bármit is teszünk oda az legalább CNC-s által megmunkált alu legyen, ne ilyen gagyi öntvény. Ég és föld a különbség a kettő között. (kb olyan mint sport/tuningverdába csak kovácsolt főtengely, hajtókar és dugattyú az alap)
10-es tömör kerék lengéscsillapítóval már jó kombó, én is arrafelé hajlok. Hátsó átalakításnál még a hátsó lámpa vezeték elvezetéssel kell mókolni (eredeti kivezetés helyét szigetelni víz ellen stb) -
kano
nagyúr
válasz
t.zolka #8475 üzenetére
Sziasztok!
Essential rollerem van és utolért az első defekt.Nem értem, hogy hogyan, mert kb 100km-t ha mentem vele. De elképzelhető, hogy tüske...
Érdemes tömör gumit rendelni vagy inkább az itt sokat ajánlott 10-es külső, belső?
Honnan érkezik meg 12 nap alatt?
Köszönöm! -
DigitXT
félisten
válasz
t.zolka #7333 üzenetére
Nem lett sokkal rosszabb a gyorsulása? Néztem tesztvideókat (
),
ahol azt mondja az ürge, hogy a komfort sokkal jobb lett, tehát csak
emiatt megéri váltani (sőt, szerelni is könnyebb ezt a gumit). Amúgy
viszont nem az igazi: a végsebesség nem nő, a gyorsulás rosszabb,
fogyasztás pedig magasabb...Btw. pont azon gondolkodom, hogy
emiatt lehetett mérhetően rövidebb fékútja a Kugoo S1 Pro motornak.
(Nevezetesen kisebb átmérőjű kerék, nagyobbat tud lassítani...)
20 méter vs. 18 méterről beszélünk, ami csak 5%, de érzésre sokat
számít. Bizonyos szituációban nagyon kevés az S1 motorféke, ahol
az S1 Pro jobban kezeli a dolgot. (Nyilván a dupla fékhatás az igazi.)Szerk: meg nyilván a mechanikus fék, amivel akár blokkolhat a kerék.
-
DigitXT
félisten
válasz
t.zolka #7283 üzenetére
Na igen, kolléga pont nem rég panaszkodott, hogy a tömörgumis,
de ugye kilyuggatott S1 Pro mennyire nem megy alatta. El tudom
képzelni, hogy ez a konstrukció olyan, mintha lapos lenne a kerék,
ha nagyobb súly van rajta. (Mondjuk a kW-ok megoldják, a sok Ah
meg elvisz bármekkora távra: előbb unja halálra magát az ember.)Ui: gondolkodom, hogy kéne ponthegesztő, aztán lehetne vmi jót
alkotni, de úgy vagyok vele, hogy egy pakkért túl nagy beruházás.
Azt meg nem tervezem, hogy akkut gyártsak nagy tételben. -
DigitXT
félisten
válasz
t.zolka #7270 üzenetére
Nem hinném, hogy über tuning akku van benne, valószínűleg 10S4P lesz, csak
a megszokottól kicsit eltérő elrendezésben. Úgy simán kijön 3100-as cellákból:Szerk: állítják, hogy NED1004-K a típus, az meg lehet 3200-as, 12.8 Ah vége...
Szerk2: ha van ponthegesztő és kedv/érzék hozzá, jó buli magadnak építeni.
Akkor az olyan lesz, amilyet szeretnél, oda fog elférni, ahova tervezted.
Nekem is ez a bajom a G-Booster akkujával, hogy marhanagy, bőven elég lenne
13S7P is, és az elfért volna a mostani dobozomban, de nem. Viszont olcsó volt,
szerintem jól jártam vele (kevesebb, mint 500 Ft/cella), és össze is van rakva. -
DigitXT
félisten
válasz
t.zolka #7268 üzenetére
Ahogy előttem írták, észnél kell lenni a kínaiakkal, hajlamosak nagyon nagy
kamu számokat ráírni mindenre. Olyantól nem érdemes venni semmit, amin
üvölt, hogy fizikai képtelenség, amit állít. Ha elképzelhető adott cellákból az
adott kapacitású akksi, fél siker. Ehhez persze nem árt tudni, milyen cellák!Szóval szerintem olyantól érdemes venni, aki megmondja, miből áll a pakk...
És esetleg kép is van róla... Nekem ugye lengyel beszerzés volt, eBay-ről, s
valóban azok a cellák voltak benne, amit állított meg ami a képen látszott.Ha jól emlékszem, még mindig a Xiaomi projekthez keresel extra akkut. Azt
javasolnám, hogy 12Ah alá ne add, ami viszont viszonylag nagyméretű pakk,
vagy nagy kapacitású cellákból kell álljon. Vagy lehet kicsi, csak akkor jobb,
ha van mellette valami elektronika, ami nem hagyja, hogy egyik pakk kezdje
tölteni a másikat. (Már csak azért sem, mert ha nem ütöd ki a firmware-t, az
kapásból tilt, ha töltést érzékel: vagy szoftverből oldod meg, vagy hardverből.)Szerk: azért se mindegy, milyen cellákból áll adott pakk, mert általában van
összefüggés a kapacitás és terhelhetőség között, mégpedig fordított arányú
(a nagyobb kapacitású cellák általában kisebb áramot tudnak folyamatosan). -
DigitXT
félisten
válasz
t.zolka #7234 üzenetére
Városnéző tempóban van rá sansz: az ember azt hinné, hogy az már szinte
semmit nem jelent, hogy 20 km/h vagy 25 km/h a tempó, de sajnos mégis...Ha nincs sok gyorsítás, megállás, viszonylag sík a terep, akkor a leginkább
meghatározó tényező a maximálisan megtehető távhoz a sebesség, hiszen
sajnos az a fránya légellenállat a sebességgel négyzetesen növekszik.A pilóta tömege a gyorsításokat, meg az emelkedőket befolyásolja, nagyon,
ami persze nem a tó körüli egyenletes gurulásnál megintcsak jelentős lehet.
(Az átlagos városi használatnál azért csak gyorsít/lassít az ember sokat.)
Szerk: én most 100 kg fölött vagyok, a roller meg 23 kg környéke, mégis jött
fel az emelkedőn 22-24 km/h-val, mint a kisangyal. Igaz nem is 300W-os.Ezt az ábrát kifejezetten hegymenet tesztelése közben készítettem.
Átlagosan 4-5%-os emelkedő. Dualban nagyon simán győzi, de 1 motorral...
Végülis úgyis felmegy... Csak kétszer annyi ideig tart, és erőlködik rendesen.
Persze, ha az ember ráereszt 30 ampert, jobban megy. Az erőlködés marad.Szerk2: nagyon kíváncsi leszek, 48V-on mit fog menni ugyanitt. Talán 30-at?
Tegnap, a havas úton szép lassan jöttem felfelé, nem engedtem rá kW-okat. -
DigitXT
félisten
válasz
t.zolka #7224 üzenetére
Ha teszek fel neked egy YT videót, hogy én hogyan csinálnám/tam,
attól hitelesebb leszek? A nagyobb akku tölteni fogja a kisebbet. Ez
amúgy Xiaomi-éknál azt is jelenti, hogy letilt a hajtás, mivel úgy érzi,
hogy töltőn van a masina. Van ez a srác, sok követője van (hiteles?).Kisebb akkut rakott rá, mert ezt kérték tőle, de el is mondja, hogy ez
nem az igazi (aki nagyobb akkut tesz rá, az legalább a gyárit kíméli).
Viszont sok sikert a firmware hekkeléshez, ha amúgy nem szereted
a forrasztgatást, mert ha megnézed a videót, nem lehet megúszni...Extra elektronika akkor kellene, ha végsebességre gyúrnál, és eltérő
feszültségű akkut használnál emiatt. (Turbó mód a versenyben...)
Szerk: amúgy bírom a srácot, van egy stílusa. Sokszor el is mondja,
hogy amit most éppen csinál, azt inkább ne csináljuk (így) utána.
(Én is elmondhatnám, hogyan kell a 80K-s rollerre 3x annyit költeni,
hogy aztán még mindig ne legyen az igazi, de már majdnem...
Nem jó befektetés. Ám maga az építés, kísérletezés szórakoztató.) -
DigitXT
félisten
válasz
t.zolka #7222 üzenetére
Szerintem ez nem így működik... Ne vedd szentírásnak, mert nem szakmám, de
nem raknék mellé kisebbet kiegészítőnek, mivel nem egyformán fognak merülni:
a kisebb kapacitású "le fogja húzni" a nagyobbat (hiszen azonos feszen vannak).A másik meg, hogy a párhuzamos pakkok csak a távolságról szólnak, sebesség
semmivel sem lesz tőlük több, ahhoz feszültséget kell növelni (ha az limitál).Nekem az S1 egy 6Ah akkuval olyan 15 km-t tudott. 3x6Ah + 7.8Ah meg 50 km.
De a különböző kapacitást úgy tudtam bejátszani, hogy a "kiegészítő táskában"
lévő akku teljesen külön rendszer, és egy másik motort hajt.Megjegyzem, ez
sem a sebességről szól, hanem sokkal jobban megy hegyre (oké, ott sebesség
is több lesz, mint gyárilag, de nem a végsebesség), és sokkal erősebben fékez.
(Xiaomin nincs ilyen gond, azon van mechanikus fék. Nagyon hiányzik az S1-ről.)Végül pedig, hogy elég-e a 20 km/h? Naná, ha városnéző körön vagy, szigorúan
bicikliúton: ilyen limittel viszont nagyon szar lemenni az autók közé, ha muszáj.
Még biciklisávon is baromi kellemetlen, amikor 25 km/h a vége. De ezt nyilván a
felhasználó fogja eldönteni, és érezni. Max. soha nem megy le az autók közé.Nekem hiányzott azért a 30 km/h körüli tempó oda, ahol jó az út + haladni kéne.
Ha napi szinten közlekedik az ember, és nem egy városnéző körön van, az más.
Különböző praktikákat próbáltam, úgy néz ki a legegyszerűbb nyert (48V akku),
elvileg annyival fog többet menni, amennyivel szeretném...Már csak fék kéne.
-
DigitXT
félisten
válasz
t.zolka #7220 üzenetére
És mekkora kell?
Szerintem csak ugyanolyan kapacitásúval
érdemes próbálkozni, és az sem árt, ha hasonló cellákból áll...
Ezért mertem párhuzamosítani többet, hogy egyformák voltak:
Ezen a képen az ellenség megtervezésére néz ki másnak a bal
oldali, de valójában ugyanolyan cellák, és ugyanolyan a BMS...
(A harmadik meg a taposóban szintén a gyári Kugoo S1 akku.)Végülis nem bántam meg, hogy ma elvittem magammal a vasat,
mert ahol le volt tolva a hó, lehetett jönni 23-24-et (2x10A áram),
ahol meg para volt, ott visszavettem 1-esbe (6 km/h). Vagy ugye
tempomat 12-13-at is szépen hozott. Csak nem szabad ilyenkor
bűvészkedni a gázzal, mert akkor rögtön jönnek a bajok.Szerk: egyenes vonalú egyenletes haladásra viszonylag oké volt.
Száraz parkolóban meghuzattam, elég jól megy így 36V-tal is.
Szerk2: gyors kereséssel úgy látom 12.4Ah kellene? A elég nagy,
legalábbis az S1 gyári 6Ah-hoz képest. (Komolyabb cellákból kell
álljon, vagy többet kell párhuzamosítani: úgy meg fizikailag nagy.) -
t.zolka
aktív tag
válasz
t.zolka #7215 üzenetére
Eszembe jutott még valami. Ha megjön a 10"-os gumi, akkor úgy is kiveszem a kerekeket, mókolnék rajta még egy kicsit. Érdemes lehet a csapágyakat valami jobb minőségűre cserélni? (FAG, SKF) Gondolom a gyári valami költséghatékony Kínai tucat, mint az itthon is kapható kb. 200 forintos budget csapágy. És a két pár "jóféle" meglenne kb. 4000 forintból. Cserélt már valaki, érdemi változást tapasztalt, érdemes vele foglalkozni?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Eléggé lekorlátozza az NVLink Fusiont az NVIDIA
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Lightyear - befektetési app
- EAFC 25
- Xiaomi Mi Box androidos médialejátszó 4K és HDR támogatással
- Autós topik
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Milyen videókártyát?
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Milyen TV-t vegyek?
- További aktív témák...
- Beszámítás! HP Z2 G4 Tower Workstation számítógép garanciával, hibátlan működéssel
- Bomba ár! Dell Latitude 5310 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- AKCIÓ! Gigabyte AORUS 16X (2024) Gamer notebook - i7 14650HX 16GB RAM 1TB SSD RTX 4070 8GBWin11
- Apple iPhone 15 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest