Hirdetés
- MWC 2025: Előrendelhető a Nothing Phone (3a)
- One mobilszolgáltatások
- MWC 2025: A kicsi és a kamerás - megjött a Xiaomi 15 és az Ultra
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Telekom mobilszolgáltatások
- OneSport OT07 - szevasztok, hollandok!
- Google Pixel topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi Mi 8 - így csinálunk csúcsmodellt Mi
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
-
Mobilarena
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
vizimento #92059 üzenetére
Lehet, hogy méretazonos társaival együtt (ha igaz), szintén R15 azaz 0,15 μH, de még az is lehet, ha kiforrasztod és méred, nagyjából ennyit fog mutatni, mert esetleg még mindig működne, csak itt más a hiba oka.
De ezért kell mérni a hozzá tartozó MOSFET-et is, meg persze ilyen égett tekercs sem egészséges már.
-
mezis
félisten
válasz
vizimento #92054 üzenetére
Közelebbről talán a felirat is olvasható lenne.
Színe, mérete alapján induktivitásnak tippelem. ? Menetzárlatos lett?
Szokás az ilyennel parallel elkót is kötni.
Egy DC - DC feszültségváltó áramkörében lehet, vagyis még lehet ott az áramkörben nagyobb teljesítményű elektronika (MOS-FET?) is. -
DuplaZso
aktív tag
válasz
vizimento #89278 üzenetére
Igen, az egy jópofa, univerzális vezérlő. Viszont csak most néztem, hogy annak a léptetőmotornak az alján ott van ám egy komplett elektronika, lehet érdemes volna turkálni egy kicsit a neten, hogy milyen jeleket/feszt fogad. Lehet, hogy egyszerű eszközökkel szóra lehet bírni.
-
DuplaZso
aktív tag
válasz
vizimento #89268 üzenetére
Nem. A fordulatszámot a vezérlő fogja meghatározni, nem a marticán lévő felirat.
És pár egyéb dolog is, amivel úgy tűnik, nem vagy tisztában.Egyáltalán : van feladat, amire használni akarod, vagy csak találtál egy gombot az utcán, és kabátot képzelsz köré elméletben, amihez tőlünk vársz szabásmintát ?
-
válasz
vizimento #89265 üzenetére
Valami hasonló szervómotor lehet, de igen, ahogy előttem is írták, a színek felsorolása helyett hasznosabb lett volna, ha a rajta látható feliratokat fotózod le.
-
-
válasz
vizimento #79670 üzenetére
1) Az az otthoni körülményektől függ
Ez nagyban függ az ismereteidtől, felszereltségedtől. A léptetőmotor meghajtása, főleg ebben a méretben nem evidens dolog. Ez egy bipoláris motor ha jól látom, és a linken látszik alatta egy elektronika is, amiben valószínűleg enkóder és meghajtás is van. Ha ez az elektronika nincs meg, akkor egy sima léptetőmotor meghajtó megmozdítja bipoláris módban.
2) Mekkora terheléssel? Milyen magas fordulaton? Mennyire kell egyenletesnek lennie? Pontosan mire szeretnéd használni?Ez a motor (és úgy általában a reluktancia motorok) nem állandó fordulatú mozgásra vannak kitalálva, hanem pozíció vagy nyomatékszabályozásra. Persze nem elhanyagolható tulajdonság a minél egyenletesebb járás sem, de elsősorban a pozíció (lépésszám) elérése és tartása a cél. Emiatt általában alacsony fordulatra vannak tervezve, és minél egyszerűbb a meghajtásuk, annál inkább lüktető eközben a mozgásuk.
-
válasz
vizimento #74904 üzenetére
Így néz ki a tekercselés síkba kiterítve, remélem érthető:
A kommutátorszeletetekre több tekercsvég csatlakozik és valamelyik tekercs szakadt.
Ez gyakran a kommutátornál fordul elő, régen forrasztva, manapság préselve vannak a tekercsvégek.
Ha nem itt a hiba akkor sajnos a tekercsen belül pattant el a tekercselőhuzal és ezt csak a forgórész teljes újratekercselésével lehet javítani. -
#85619712
törölt tag
válasz
vizimento #74906 üzenetére
Nincs egy 24 voltos tápegységed? Arról már el kell induljon, sorba kötve egy mutatós műszert látszik ha egyenetlen az áram felvétel. Ha el sem indul, vagy csak segítséggel akkor valami nem ok a motorral. Ha szépen jár akkor vezérlő lesz a ludas. Írtad hogy erőtlen és darabos, üresen is vagy csak terhelve?
-
#85619712
törölt tag
válasz
vizimento #74904 üzenetére
Szigorúan DC! Ami nálam járt ott a hálózati fesz volt egyenirányítva simítva majd egy IGBT-vel (ez volt cserés) pwm szabályozva. Nincs eldeformálódva valamelyik kommutátor szelet? Ahol többet mérsz, nem lötyög a tekercsvég a kommutátorban? Nincs elszíneződés valahol? Hirtelen több ötletem nincs, sajnos csak egyszer láttam én is ilyet, kb nulla a tapasztalatom.
Még valami, szénkefék rendben? Nem szorulnak?
-
JoinR
őstag
válasz
vizimento #74284 üzenetére
Attól is függ, mennyi ideig volt túlmerítve. Rákötheted 3.7V-ra kis áramerősséggel, aztán ha felveszi és megtartja, akkor még lehet jó. A kapacitása valszeg töredéke lesz.
Nekem is lenne egy kérdésem:
Arduin Nanóról szeretnék LEDeket vezérelni. Mivel egy PINre 4-5 LED is kerülne, ezért gondolom már külső tápot kéne kapniuk - legalábbis az Arduino nagyobb áramú kimenetét. Melyik a legolcsóbb tranzisztor (MOSFET?), ami megteszi? -
válasz
vizimento #72378 üzenetére
Ez esetben miért nem használsz inkább brushless motort? A stepper motor általad leírt módon működtetése megegyezik a brushless motor működésével. Stepper motor driver kell mindenképpen hozzá, és simán négyszögjellel tudod vezérelni, akár mikrovezérlővel, akár egy 555 ic-ből épített frekvencia-generátorral, a sebesség a frekvencia függvényében fog változni. A motor indítását álló helyzetből, a gyorsulást (és fékezést) Neked kell beállítani (leprogramozni), mivel a brushless motorral ellentétben itt nem kapsz visszajelzést a sebességről.
-
válasz
vizimento #69230 üzenetére
A fenti terv alapján az az autó semmiképp sem fog tudni megfordulni, nem hogy egy helyben, de úgy általában sehogy sem. Ahhoz vagy bolygókerék kell, vagy mind a négy kereket meg kellene hajtani, és persze a talajtól és az autó súlyától is függene a fordulékonysága.
A motort meghajtó elektronika a táp és a távirányító alapján elég sokféle lehet, lehet akár készen is kapni. Én arduino alapon csinálnám, bluetooth-os vagy wifis kapcsolattal, de van direkt erre a célra nagyobb hatósugarú rf modul is (szintén arduino). -
vizimento
senior tag
válasz
vizimento #69229 üzenetére
Illetve jobban belegondolva, egy olyan megoldás is jó lenne, amivel a távon 1db 4 állású joy lenne csak használva, sőt talán jobb is lenne, mert 1 kézzel irányítható lenne:
előre - mindét motor előre
hátra - mindkét motor hátra
bal fenn - bal motor előre, jobb állna
jobb fenn - az előző fordítva
...Így egy kézzel irányíthatóvá válna. Cserébe nem tudna helyben fordulni, csak valamelyik hajtott kereke körül.
-
-
válasz
vizimento #64099 üzenetére
Ha a saját motorvezérlőjét nem tudod leválasztani a balanszer elektronikáról, akkor kellene hozzá két saját brushless motorvezérlő, egy Arduino kompatibilis lap meg mondjuk Bluetooth, akkor akár telefonról is tudod vezérelni (programot se kell írni hozzá, van pár letölthető a Play-en).
-
Kernel
nagyúr
válasz
vizimento #63605 üzenetére
Akkor már inkább olyat, ami ventilátorhoz van, az induktív terhelést hátha jobban bírja:
https://www.aliexpress.com/wholesale?SearchText=Ceiling+Fan+Speed+Control
-
Kernel
nagyúr
válasz
vizimento #63595 üzenetére
Aszinkron motor szabályzásának szokásos problémája, hogy a jó megoldáshoz a frekvenciát kellene csökkenteni. Ehelyett szükségmegoldásként triac-fázishasítót is szoktak alkalmazni, kisebb teljesítményre, aminek hátránya lehet a zúgó hang, illetve instabil működés.
Ez a motorfajta egyébként is késéssel követi az 50 Hz által meghatározott szinkronfordulatot, ezt nevezik slipnek. Bizonyos fordulat alatt viszont már annyira "aszinkronná" válik (megnő a slip), hogy teljesen elveszti a kapcsolatot a forgómezővel, rángatni kezd, vagy épp nulláról nem bír elindulni sem.
Tehát lehet próbálkozni (egyszerű triac-fényerőszabályzóval) azután vagy beválik, vagy nem. Tekercset ehhez nem kell megbontani.
-
Kernel
nagyúr
válasz
vizimento #63538 üzenetére
A két tekercs összege 900 Ω, kék a közös pont. Sajnos nem egyforma a segédfázis és a munkatekercs, így funkcionálisan nem felcserélhetők.
A forgásirányt az egyik tekercs végeinek felcserélésével is lehetne változtatni, de ahhoz szintén a tekercsnél kellene megbontani. Nem megoldhatatlan egyébként, mint a hőkioldó javítása is, de rutint, illetve "tökölést" kíván.
A vasmag remanens mágnesessége miatt, mozgásra indukál némi feszültséget a tekercsben, ami megzavarja a műszert, ilyen elő szokott fordulni.
-
Kernel
nagyúr
válasz
vizimento #63533 üzenetére
Ha jól látom, barna-kék a betáp (sorkapocs). Ezen a két ponton nincs mérhető ellenállás? Akkor nem venne fel áramot a motor.
Másik ágon, a kondenzátoron keresztül DC végtelen, kapcsolóállástól függetlenül. De azt a két sárga vezetéket ki is kötheted, mert ebben a formában sajnos nem fog menni.
(#63534) (jan)
A kijelző nélküli modulhoz tudok csak rajzot, ami az elvet szemlélteti nagyjából, de a kijelzős részben másabb is, ráadásul nehezen lekövethető áramkörileg, a zsúfolt kétoldalas felépítés miatt.
Magát a potmétert is meg lehet nézni, amúgy meg méregetni kellene, csak a fentiek miatt nem egyszerű eset kitalálni, hogy mi merre.
-
Kernel
nagyúr
válasz
vizimento #63530 üzenetére
Pedig a fekete-piros között is kell lenni ellenállásnak, különben nem működne a motor. Van itt egy másik, szintén netes rajz, nem saját:
Ugyanaz, mint az előző, de lényeg, hogy két tekercsnek kell lenni és az lenne jó, ha egyformák.
(#63529) (jan)
Ebből még nem egyértelmű, hogy hibás-e egyáltalán. Mennyi áramot ad le rövidzárban, milyen betáp mellett, vagy milyen terhelésen tapasztalod az anomáliát?
-
Kernel
nagyúr
válasz
vizimento #63526 üzenetére
Ha a belső végekhez nem lehet hozzáférni, meg kellene mérni a tekercsek ellenállását. A forgásirányváltásnak ugyanis lenne egy ilyen módja:
De ez egyenrangú, egyforma tekercsek esetén alkalmazható, ahol a huzalvastagság és menetszám is egyforma, ezzel együtt az ellenállás is.
-
-
#90088192
törölt tag
válasz
vizimento #62994 üzenetére
Hello
C*m*Delta T = DeltaEbelso
C=4813 kJ
m=200kg
Delta T=50DEltaEbelso=48130000J=48,13MJ =>13,37kw/h
Mivel te 3kw-ot teszel bele kb 4.5 ora kell a 60C fokos homerseklet eleresehez ha jol szamoltamEn 60 fokos beallitast javaslok a vizmelegiton minden esetben, ellenben a csovezetekben levo organizmusok konnyen elszaporodhatnak belul a langyos viz hatasara.
~13A kornyeki aramnak kell folyni ha jo futoszal, es ~17,3 Ohm az ellenallasa hidegen
-
#90088192
törölt tag
válasz
vizimento #62984 üzenetére
Na bakker, addig okoskodtam amig csak sikerult elbaltaznom(Kerestem olyat ahol a negyzet szepen van kiirva, aztan ra kellet jonnom a forummotor nem tamogatja az elkepzelesem, akkor mondom atalakitom....jol sikerult)
Szegyelem magam, es Orok halam a javitasert
Ha bele tud valaki nyulni az enyembe, mert csufsag lenne ugy hagyni....Marmint nekem...
-
-
#90088192
törölt tag
válasz
vizimento #62976 üzenetére
Ezzel egyetértek, de a hideg víznek két oka lehet: Nem eléggé hosszú a periódusidő kívülről(vezérelt), vagy maga a bojler képtelen felfűteni ilyen olyan belső okból. Az áram mérés alapján eldönthető a kérdés, mert a bevitt energia alapján elég jól megmondható a Delta T értéke, vagyis hány fokosnak kellene a víznek lennie, adott felhasznált áram mennyiség eseten. Ezek merhető dolgok, így könnyen eldönthető, hol az igazság, és a diagnosztika is ugyan úgy működik, hiszen láthatod azt, hogy X órán át futott a bojler folyamatosan, akkor ennyire meleg vizemnek kell lenni, de biztos, hogy X óráig volt vezérelt. Ha meg ki-be kapcsolgatott az X óra alatt akkor is ugyan az a helyzet, de tudjuk hogy az adott x időintervallumban rendelkezésre állt a vezérelt csak a bojler nem volt hajlandó azt csinálni amire terveztek ha nincs meg a kívánt hőfok a bevitt energia mennyiség hatására. Elnézést a fordított gondolkozás miatt nekem csak így megy
-
Sokimm
senior tag
válasz
vizimento #62969 üzenetére
Mivel úgy tudom, hogy nem lehet csatlakozós a fix fogyasztó (bojler), így nem igazán "szabad" megszakítani a kört, ezért egy digitális kínai lakatfogót alakítanék át (bátor kijelentés, még nem tudom miként lehetne digitálisan kinyerni belőle arduinoval az infót), vagy esetleg a működési elvét lopnám le, és úgy készítenék arduino-t a célra.
energy-monitoring-with-arduino-and-current-clamp-sensor
clamp ammeter diy arduino
aliexpress SCT-013-030 Non-invasive AC Current Sensor Clamp Sensor 30A
arduino project
youtube magyarázatÉn ilyet csinálnék, de várd meg a szakmailag hozzáértőbbek véleményét is!
szerk: lassú voltam. -
Kernel
nagyúr
válasz
vizimento #62966 üzenetére
A villanyóránál, ha van valami LED, annak fényét lehetne optikailag is csatolni, vagy a kapcsolt 230 V-ot optocsatolón keresztül leválasztva.
Átvitel lehet vezetékes vagy anélkül, géphez kellene keresni valami USB-egységet vagy soros / párhuzamos portra beadni, vagy nem tudom, hogyan gondoltad.
-
Kernel
nagyúr
válasz
vizimento #62494 üzenetére
Segédfázis nélkül nem tud elindulni egyik irányba sem, csak búg, túlmelegszik és leég. A segédfázis adja meg a forgómező irányát.
Vannak olyan motorok, aminek csak indításkor kell a segédfázis, utána le is kell kapcsolni róla, mert csak visszafogja a fordulatot és túlmelegedne szintén. Ilyen motorokat akár kézzel is be lehet lökni, segédfázis nélkül.
Itt olyan motorról van szó, ami állandó segédfázisra van tervezve. Ilyennel még nem kísérleteztem, de ha menet közben lekapcsolod a segédfázist, bizonyára forog tovább. Az áram alakulását nem tudom, ki kellene próbálni.
-
Kernel
nagyúr
válasz
vizimento #62462 üzenetére
Pörgés közben forgásirányt váltani, azt egyik motor sem szereti, eltekintve az áramkorlátozott megoldásoktól, de ez nem az.
Mindenképpen nagyobb áram alakul ki, noha vannak különbségek a teljesítmény, illetve impedancia függvényében, vagyis lehet olyan motor, ami még rugalmasan tolerál egy ilyen durva akciót, de általánosságban nem ajánlott.
-
Kernel
nagyúr
válasz
vizimento #61954 üzenetére
A konnektorban eleve változik az áram iránya (AC), azt jobban már nem tudod megforgatni.
A segédfázis-kondenzátort kell átkötni fázis vagy nullára.
Ahol nincs kondenzátor, a vasmagba iktatott réz rövidzár késlelteti az erővonalakat a forgómező létrehozásához, a vasmag egyik felében. Ezt legfeljebb szereléssel, a vasmag megfordításával lehetne, ha olyan kiképzésű, hogy szimmetrikus az állórész, illetve bontható egyáltalán.
-
mezis
félisten
válasz
vizimento #61911 üzenetére
Először is: A mikrohullámot (2,5GHz) előállító magnetron 2500 - 3000V közötti feszültséggel működik !
Ebből maradhat kondenzátorban bőven. Mielőtt a közelébe kerülnél, "ártalmatlanítsd".A mikrohullámot előállító magnetron áramköre viszonylag egyszerű. Egyetlen diódával szokták egyenirányítani a trafóról jövő váltó feszültséget, itt található az a veszedelmes kondenzátor is.
Ugyanebben az áramkörben van egy 750 - 800mA-es, nagyfeszültségű biztosíték. Általában védő tokban.
Ennek ellenőrzésével kell kezdeni a hibakeresést. (Áthúzási veszély miatt teljesen tiszta, ujjlenyomat mentes állapotban szabad használni.)
Ez kiéghet csak úgy véletlenül is, vagy ha az elektromechanikus teljesítmény szabályozó kontaktusai össze hegedtek.
A nagyfeszültségű dióda ellenőrzéséhez legalább 12V (és megfelelő áramkorlátozó ellenállás) szükséges.Ha ezek rendben voltak, akkor a magnetron fűtő ellenállását kell ellenőrizned. (A katód fűtése néhány V, sok Amper.)
Mielőtt ismét bekapcsolnád, sütőtérben pedig tisztítsd ki a mikrohullám beömlő nyílását zsírtól, egyéb lerakódástól. És energia elnyelőnek legalább 1 pohár vizet, mert "töltet" nélkül is meghibásodhat !
(Én is olcsóbbnak találtam ebay-ről rendelni a biztosítékot, mert kicsit drágábban de legalább nem egyetlen darabot kaptam, hanem egy marékkal. És ki sem kellett mozdulni érte.)
A teljesítmény szabályozást úgy a legegyszerűbb ellenőrizni, hogy a nagy trafóra menő vezetékeket lehúzod és pl egy asztali lámpát kapcsolgatsz a mikro vezérlő áramkörével.
-
kisninja
őstag
válasz
vizimento #61911 üzenetére
Valószínűleg kiment a nagyfesz bizti.. Ha nem volt se szikra se semmi akkor jó lenne tudni az okát miért is ment ki.
-
pjen
félisten
válasz
vizimento #61707 üzenetére
Nem tudom,hogy működik különösebben nem is érdekel.Szerintem egy mosógép mikor 2000 W al fűt nem tudna ezzel együtt működni.De ezeket az átkapcsolókat amúgy sem párszor 10w os modemek és Pc-k átkapcsolására találták ki A mágneskapcsoló ára sosem térülne meg.Hősugárzó,nagy hűtő gép stb amire érdemes használni.Azoknál viszont nem gond a kiesés.
-
Kernel
nagyúr
válasz
vizimento #61061 üzenetére
Ilyenkor – a hosszabbító mellett – inkább a lakás hálózatára kell odafigyelni, hol melegszik, netán izzik fel egy elöregedett kötési pont például. Hol esik le a feszültség, talán nem is a betáplálási ponton, illetve ott csak részben.
3 kW-on egy hosszabbító eleve problémát vet fel: lehetőleg kerülendő, vagy a célra alkalmas legyen. Üzem közben odafigyelni a csatlakozók melegedésére, idővel hajlamosak beégni.
-
-
kjani18
őstag
válasz
vizimento #59877 üzenetére
Én a helyedban megpróbálkoznék a fogaskerékház (hajtómű), és a csapágyak tisztítás utáni kenésével sűrűbb, több gépzsírral.
Vigyázz más fajta kellhet fém, és más műanyagokhoz.
A szilikonzsír nekem bejött.xxxjjjkkk
A Heatsink Plastert kipróbáltam, de ( lehet, hogy rossz minőségű volt, vagy lejárt) nem volt hajlandó odaragadni.
Inkább "gyurmát" játszott... -
xxxjjjkkk
senior tag
válasz
vizimento #59867 üzenetére
Valószínűleg amit hallasz, az inkább a halálhörgése a gépnek. Az akkus fúró nem igazán erre való, bár én is használtam már ilyenre.
Akkus fúrót és a hangost sem sűrűn látni egy mondatban.darvinya:atlathatatlan az egész, az alira app is sokkal jobb, whislist, orders list, be lehet állítani a pénznemetz nem felejti el, ilyen apróságok de nem offolnék tovább a témában, csak már felidegelt az este
-
vizimento
senior tag
-
-
-
válasz
vizimento #58964 üzenetére
A hall csati ket szele, fekete piros, oda 5 volt, a fekete a minusz a piros a plusz.
Multimeterrel a fekete, azaz a minusz es a harom kimenet, es kozbe forgatod a kereket. Nulla es majdnem 5 v kozott kell valtakoznia, mindharom kivezetesen.
Ez az atlagos bekotes.
Valahogy igy valtozik a kimenet: -
válasz
vizimento #58942 üzenetére
Egy milliohm merovel a foaramkor tesztelheto menetzarlatra, esetleges testzarlat is kimutathato, ha hall egyseg nelkuli, akkor meg is vagy,
a hall egyseg a motorok szinte 100%-aban 5 volt segedtapot igenyel, ha van ilyen lehetoseged, akkor ez is tesztelheto. Elektromos szempontbol mas hibaja nem lehet. -
Kernel
nagyúr
válasz
vizimento #58942 üzenetére
Így van, esetleg áramkorlátos tápegységet lehet hozzáérinteni az egyes fázisokhoz (a közös csillagponthoz képest, ha van), amitől különböző pozíciókba rándul.
Mivel ezek nagyon kis ellenállású tekercsek, áramkorlát nélkül zárlatot képez. De nem olyan könnyű tönkretenni magát a motort, egyszerűsége folytán.
(#58944) Fustfujo
9 V-os tápegységet kellene nézni, de abból is van stabil vagy stabilizálatlan, átkapcsolható is. 12 V-osból is lehetne csökkenteni (akár diódákkal vagy aktív áramkörrel), de az további barkácsmunka.
Mivel cellánként 1-1,5 V a szokásos működési tartomány, tehát 6-9 V között a feszültség detektálásával jelzi az állapotot.
Ha 9 V-ot kötsz rá, elvileg maximumot kellene jelezni. Ha véletlenül fordítva kötöd rá a polaritást, tönkremehet.
-
válasz
vizimento #54847 üzenetére
Pwm itt ertelmetlen.
Mivel a kitoltesi tenyezo fuggvenye a fordulatszam, 95-98% max. kitoltesnel ugyanazt a fordulatot kapod,
ha meg pl. 18voltrol leszabalyozod 14 voltra, akkor minek a pwm? Ugyanott vagy, es a motor sokkal szarabbul erzi magat ( pwm kommutacios tuskek, stb.)
Ha elbirja a kisse nagyobb feszt erdemi melegedes nelkul, akkor hasznald igy.
Maganvelemenyem, 17-18 voltig elmehetsz,'de a puddig probaja az eves, teszteld.Akkus csavarozobol olyat keress,'kukazz, amiben gyarilag 2 sebesseges machanikus nyomatekvalto van.
Ennek a fordulata sacc. jo lesz, de orok eletet ne varj tole, nem fogja addig birni mint az ablaktorlomotor.
Az se orok elet, altalaban muanyag a fogaskerek, es a csigakerek megeszi, nem allando uzemre tervezett.
Vagy, olyan ablaktorlomotort nezzel, ami ketsebesseges, es varialj ezzel.Szerk, Kernel mindig megelozol :-)
-
Kernel
nagyúr
válasz
vizimento #54847 üzenetére
És PWM-el vajon mekkora max fesszel próbálkozhatok?
Ez így nehezen értelmezhető, mert a PWM ilyen esetben a DC-szint csökkentése helyett használatos.
Ha például az a kérdés, hogy mennyi DC-szintet állíts be neki, akkor minek a PWM? Hiszen beállítod a DC-t. Hacsak nem akarod még külön szabályozni. A maximumot pedig mindenképp a melegedés figyelésével lehet valahogy saccolni.
Illetve az 3,7V-ról üzemel, nem tudom azt honnan fogok szerezni fixen (lehet bepróbálkozok az 5V-al, nem tudom bírni fogja-e).
A névleges 3,7V eleve 4,2V, feltöltve. Ami persze terhelésre is már esik. De onnan már nincs olyan messze az 5V sem, motorok nem olyan érzékenyek.
2,4 V Ni-Cd (feltöltve kb. 2,6V) csavarbehajtóm például tökéletesen megy 4,2V Li-ionról. Gyorsabban ugyan, de nem vészes, mert amúgy is túl lomha volt előtte.
12V Ni-Cd behajtóhoz (ami feltöltve kb. 13V) 16,8V-os pakkot építettem, ez is esik nyilván, terhelésre. Végül majdnem ugyanaz, mégis fürgébb és időben tovább tart.
-
-
Kernel
nagyúr
válasz
vizimento #54842 üzenetére
Szilícium félvezetőknél van az ökölszabály, hogy amit még elbír az ember keze, az jó annak is. Trafók, motorok ennél is többet bírnak, nem olyan érzékeny. Hőbiztosítékok is lehetnek akár 100 °C körül.
Kommutátoros DC-motoroknál használatos a PWM-szabályzás is. Csak egy példa a csavarbehajtók szabályzója, ami épp azért sípol (mármint a motor sípol a PWM-frekvencia miatt).
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Házimozi belépő szinten
- Gaming notebook topik
- Videó stream letöltése
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Leszámol a fekete képernyős hibákkal a GeForce driver gyorsjavítása
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Az NVIDIA szerint a nagyobb készletek stabilizálják majd az új GeForce-ok árait
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- PlayStation 5
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest