- Kezünkben a Honor Magic V5
- Leesett a kamionról több millió eurónyi Z Fold7
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Vékonyabb házba rejti a Galaxy A17 5G az Exynost
- Macrodroid
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Képen az iPhone 17 Pro kétféle akkumulátora
- CES 2025: Megjött az Amazfit Active 2
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
kelna91
senior tag
válasz
lenox #190376 üzenetére
A portzaj az a statikus zúgás, ami néhány hangszórónál hallható, ha nem szól semmi? Na ettől a falra mászok, szóval ezt mindenképpen el akarom kerülni. Az LSR305-tel is ez az egyetlen bajom. Nem vészes amúgy, de azért hallható kis zúgás, ha nem szól semmi, de készenlétben van a hangfal.
-
kelna91
senior tag
válasz
lenox #190358 üzenetére
Hasonlóban gondolkoztam korábban, de elvetettem. Kelleni fog erősítő, vagy valami központi egység, mert szeretnék Atmos hangot. Linuxom van (vö. avatar
), és az egyetlen metódus szvsz az audio passthrough HDMI-n. Hozzáteszem, windowson sem biztos, hogy létezik kényelmes és/vagy megbízható és/vagy olcsó szoftveres megoldás.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
lenox #190338 üzenetére
Én a Dayton Audio BST-1-et ajánlom. Mindenkinél ezt találtam, nekem is az van, és még sok is. Egy 40 wattos, de 8 ohmos erősítővel járatom pont addig, hogy a védelem ne oldjon le, kb. 12 watt mehet bele. Annyit érdemes előre tudni, hogy 2 ohm körüli a cucc.
#190340 Tiger.: Van RCA mama-papa kábel, amivel meg lehet toldani. Persze, hoz be zajt, de subnál az nem lesz túlságosan hallható. Ha az is lenne, a hangerő potival és az AVR erősítésével még lehet játszani.
-
alphamooncam
őstag
válasz
lenox #190165 üzenetére
#190156, ben bárki elolvashatja, beidéztem pontosan megjelölve, hogy hol mely hozzászólásodban és hogyan hazudtál, majd vádoltál meg hanyagsággaL
Ez magáért beszél és tagadhatatlan, ennek ellenére most is itt erőlködsz és mégis megpróbálod megerősíteni a hazudozásaid.
Legfőképp a #190156 ban összefoglalt tényekre adj választ, arra, hogy az általad #190139 szám alatt megcsonkított szövegem #190153 számú hozzászólásodban miért engem és nem magadat vádoltál hanyagsággal!
És kérlek ne próbálj terelni, mert nem fog menni
P.S.:
A #190135 számú hsz-emben karakterre pontosan ezt kérdeztem a Geminitől:
"SPDIF (Optikai) kábelen pl. egy TV és egy házimozi erősítő között, folyik-e olyan kommunikáció, hogy a másik milyen tulajdonságokkal rendelkezik."Ezt módosítottad, csonkítottad a #190139 ben erre "" a TV honnan tudja, hogy a zsinór másik végén milyen, DD+ vagy csak DD képes a vevő", pedig nem is ezt kérdeztem.
Ha szövegértési problémád van, kérlek fordulj a megfelelő szakemberhez, ha nem akkor akkor az agressziódat kérlek áld meg máshol. Köszi
-
alphamooncam
őstag
válasz
lenox #190153 üzenetére
"Eleve toled ideztem a kerdest, ha szerinted nem volt alapos, azt magadon tudod szamonkerni. Itt se voltal eleg alapos, ha nem irtad le, hogy spdif, es lam, a valasz alapjan magad is rajottel erre, hogy hianyzott, tehat egyreszt jogos volt a szemrehanyas, masreszt kaptal is tovabb vivo infot, harmadreszt teljesen mast szemleltettel, mint amit te gondolsz. De batran nyomasd meg. "
Akkor kérlek ismételten olvasd a #190135 hozzászólásomat, amiben konkrétan SPDIF optikai kábelre kérdeztem rá és a választ is bemásoltamEgy része pl.:
"Tehát S/PDIF (optikai) kábelen keresztül a TV egyszerűen "elküldi" a hangot az erősítőnek a meglévő formátumban, és az erősítő igyekszik azt a legjobb tudása szerint lejátszani. Ha az erősítő nem támogatja az adott formátumot (pl. Dolby Digital, DTS), akkor általában sztereó PCM-re kényszerül, vagy egyszerűen nem szólal meg."
Ez elég egyértelmű válasz volt.
Viszont erre, a #190139 szám alatt válaszoltál, amiben kiemeltél egy részt a kontextusból, továbbá, ugyanakkor kihagytad az optikai SPDIF-re vonatkozó részt.
#190153 Hozzászólásodban -már az egyébként magadtól (#190139 ) idézett, és általad csonkított idézetet- hibáztattad és kiáltottál hanyagságot ..." Amúgy ha vetted volna a fáradtságot..." kezdettel.
Kérlek fejezd be a trollkodásod, és inkább ne válaszolj a hozzászólásaimra, mert rendkívül romboló a topiknak, hogy rendszeresen a hazugságaidat kell kijavítgatnom KÖSZÖNÖM.
-
alphamooncam
őstag
válasz
lenox #190078 üzenetére
"Google szerint passthrough-nal is reencode-olnak pl. az lg-k."
Ezt azért gondolom aggályosnak, mert azt gondolom a TV optikai kábel esetén szimplán adóként, a HM erősítő szimplán vevőként működik, egyéb módon nem kommunikálnak.Teszem fel a kérdést, akkor a TV honnan tudja, hogy a zsinór másik végén milyen, DD+ vagy csak DD képes a vevő, és neki akkor most át kéne-e konvertálnia azt, vagy sem, hogy az dekódolni legyen képes a hangfolyamot.
Fent írtak miatt szerintem a passthrough az valódi átengedés.
*****************************
szerkesztve:Eszembe jutott nekem is megkérdezni a Google-t (Geminit):
SPDIF (Optikai) kábelen pl. egy TV és egy házimozi erősítő között, folyik-e olyan kommunikáció, hogy a másik milyen tulajdonságokkal rendelkezik.
Válasz:
Nem, az S/PDIF (beleértve az optikai TOSLINK kábelt is) alapvetően egyirányú digitális audioátvitelre szolgál, és nem hordoz kétirányú kommunikációt a csatlakoztatott eszközök tulajdonságairól.Az S/PDIF jel tartalmaz bizonyos metaadatokat a hangjelről, mint például:
Mintavételezési frekvencia (pl. 44.1 kHz, 48 kHz, 96 kHz) Bitmélység (pl. 16 bit, 20 bit, opcionálisan 24 bit) Hangformátum (pl. PCM sztereó, Dolby Digital, DTS) Másolásvédelemre vonatkozó információk (SCMS) Ezek az információk a hangadatfolyammal együtt áramlanak egy irányba (a forráseszköztől az erősítő felé), és lehetővé teszik az erősítő számára, hogy megfelelően dekódolja és feldolgozza a beérkező hangot.
Azonban az S/PDIF nem teszi lehetővé, hogy a házimozi erősítő "visszabeszéljen" a TV-nek, és például jelezze, hogy milyen audioformátumokat támogat, vagy milyen csatornakonfigurációval rendelkezik. Ez a fajta kétirányú kommunikáció, ahol az eszközök egyeztetik egymás képességeit (ún. "handshake"), jellemzően olyan modern interfészeken valósul meg, mint a HDMI (különösen az ARC/eARC funkcióval), ami kifejezetten erre a célra lett tervezve.
Tehát S/PDIF (optikai) kábelen keresztül a TV egyszerűen "elküldi" a hangot az erősítőnek a meglévő formátumban, és az erősítő igyekszik azt a legjobb tudása szerint lejátszani. Ha az erősítő nem támogatja az adott formátumot (pl. Dolby Digital, DTS), akkor általában sztereó PCM-re kényszerül, vagy egyszerűen nem szólal meg. -
válasz
lenox #190089 üzenetére
Dekóder hiába tudja, maga az optikai interfész nem képes átvinni -bár technikailag nem lenne probléma a sávszél.
Valamint: az optikai csak 2.0 pcm-et tud, 5/6/7.1-et is csak veszteségesen tud átvinni, a Hdmi 1.1-től felfelé tud 7.1-et PCM-ben vagy LPCM-ben. És a 7.1 pcm lehet 96/24 bites azaz jóval magasabb mint a dd+ legtöbb dd truehd vagy a dts-es. 1.3-tól tud majdnem minden hangformátumot eredetiben, kódolatlanul, -
alphamooncam
őstag
válasz
lenox #190093 üzenetére
"Igen, ilyen szinten, hogy 5.1-et el lehet erni, valoban jo. Amugy azok a reszletek szerintem fontosak, foleg, hogy ez nem a kezdo topik. Nade mindegy, kinek mi erdekes."
Ez már tényleg csak elméleti kérdés, de vajon egy DD+ gyenge hangsugárzókkal, vagy DD hangsáv eminens hangsugárzókkal ad-e nagyobb élményt azon azért el lehetne szvsz vitatkozni.
-
alphamooncam
őstag
válasz
lenox #190089 üzenetére
"#190088: De hat pont, hogy lesz minosegromlas, marmint hogy a DD+ nagyobb bitrataju hangot hasznal a netflixnel, mint amit a DD tud."
Azt már átbeszéltük, hogy az optikai nem képes 5.1 PCM-et átvinni, Te mondtad!Megint elveszünk a részletekben.
Az lenne csak jelentős minőségromlás, ha 5.1 helyett mindössze csak 2.0-ba tudná átküldeni a hangot, mert itt ez volt a lényeg, hogy a régi erőlködővel egyáltalán, hogy lesz sztereó helyett sok-sok csatorna SPDIF-en ( optikain) .
-
VoidXs
nagyúr
-
alphamooncam
őstag
válasz
lenox #190080 üzenetére
"Csak a PCM 5.1 nem fer at optikan."
Kiemeltél egy részletet, ami pont lényegtelen."Ilyen alapon akármibe átkonvertálhatja, amibe akarja,
akár PCM-be is."Írhattam volna sztereót, vagy DTS-t, sőt akár itt be is fejezhettem volna a mondatot úgy is értelmes maradt volna... ez már csak kukacoskodás, mint írtam, nem gondolom, hogy logikus kétszer konvertálni, ha egyszer is elég.
-
alphamooncam
őstag
válasz
lenox #190064 üzenetére
"Akkor stereorol konvertalja fel?"
Nem dehogy !!!
A szolgáltató kiírja a képernyőre, hogy
4k; HDR; 5.1.
Ennyi.
Meg egyébként is 20+ év tapasztalattal már meg tudom ítélni, hogy amit hallok az valódi 5.1 vagy Dolby Pro Logic II
Ez a kép lejátszás közben készült.Amíg a fő képernyő volt, addig Pro Logic-ot írt ki az erősítő.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
lenox #189805 üzenetére
Aztarohadt, megnéztem, és az SVS sealed mode-ját tényleg istenesen veri mindkettőben. A refiset is beéri hangerőben, és igazából 20-30 Hz közt már elég erősen a DSP tart az SVS-ben egy shelffel azért visszaesett előnyt, szóval hunyorítva mondhatunk döntetlent is, pláne azt tudva, hogy mennyi JBL-t lehet venni az SVS árán. Hát ez gyönyörű, nagyszerű találat...
-
Vajga
tag
válasz
lenox #189446 üzenetére
Hát köszönöm az user error megjegyzést, fejtsd ki kérlek ez milyen módon user error. Arra gondolsz, hogy elpazarlom az energiát mélyre? 🤦 Ha pazarlom az energiát a mélyre, újabban szabad felismerhetetlenségig torzítani? Akkor nem értettél meg, én PONTOSAN erre voltam kíváncsi! Hogy szól full ranged, mit tud! Inkább kérdeztél volna bármilyen beállításról, ehelyett a butaság helyett. Leírtam, a sonyval a magnatot hajtottam! Fölösleges szemléltetésnek tartottam, de hifire kötve ennek a hangfalnak olyan mélye van, hogy tiszta és szép, de megfájdul a fejed, ezért betömtem a reflex nyílásokat. Most olyan a denonnal, hogy kiszedtem, de húzom a szám... Inkább kérdezz, bármit.
Egyébként van előrelépés, sokat olvasgattam este, másnál is fennáll a probléma ha stereoban hallgatja, illetve ha heoson vagy pendrive -rol hallgat valamit. Tehát pont ahogy sztem a legszebben kellene szólnia. Illetve bejön a képbe az első x4700h teszt, amit lehúztak a sárga földig kb pont ezért, majd a második cikkben egekbe emelték, és emlékeim szerint szintén valami stereo dologgal volt a baj. Félmondatban jegyezte csak meg, H a Denon mérnökei dolgoznak a problémán és nem értik. Mert ugye leégett valami gyár, és szar DAC- ok kerültek bele....
Szóval a tapasztalat:
HDMI-n sokkal jobb a helyzet, itt kb a skálán 90-en torzít durván, van egy audison b-con ldac om, az optikával mégjobb. Van egy olyan érzésem full analógon még jobb lesz (RCA).
Egyelőre itt tartok. -
Vajga
tag
válasz
lenox #189441 üzenetére
Nincs semmi mókolás, világos, hogy így terhet vennék le róla, és "helyre tudom hozni". Engem az érdekel nyersen mit tud stereoban Large hangfal, full ranged. Se center, se mélynyomó, semmi. Szimplán full ranged stereo nyersen! Az ígért értékeket keresem!
Egyébként az újraindítás nem segített a 8 Ohmos hangfalakkal (torzít ugyanúgy). Hihetetlen, hogy egy 25 éves kis hifi szebben szólaltatja meg a magnatokat. Lehet vissza viszem az extreme audioba, tesztelgessék ők, és mondják meg ők, mit is árulnak 700eFt-ért...(akciósan 700 bocs, honlap szerint több, mint egy misiről van akciózva).... Ne vicceljünk már gyerekek, jelenleg úgy érzem, az ilyet fel kell dugni a gyártó s*ggébe már elnézést!
-
-
ada19
senior tag
válasz
lenox #188577 üzenetére
HTPC építés során foglalkoztam vele kicsit, de nekem nem ért ennyit: Pulse-Eight
-
-
-KP-
addikt
válasz
lenox #187995 üzenetére
Azért felesleges, mert egy forráskészülékkel teljesértékű rendszert lehet csinálni vele. Redundáns az Emotiva mellé. Vagy ez, vagy az, a kettő együtt felesleges pénzköltés. Aminek az Emotiva mellett lenne értelme, az egy minidsp hd, ha multiszubozni akar. De ahogy Dony is írta, ezt az 1300 eurót el lehet költeni sokkal okosabban.
A Flex HT/HTx oldalán feketén fehéren leírják, hogy bitstreamet nem tud dekódolni. "REMINDER: Please note that the Flex HTx does not support bitstream (e.g. Dolby/DTS) decoding. The audio source must be able to output linear PCM (LPCM) for multichannel support over HDMI. "
Tehát ha a médiajátszód tud multichannel pcm-et kiküldeni natív dd/dts helyett, akkor mehet együtt a Flex-el. Egyéb esetben nem.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
lenox #187828 üzenetére
Ki nem találod, milyen feszültségre optimalizált ADC lesz mögötte. Azok is 2 Vpp-s, azaz 0.7 RMS darabok, hiszen a ref fesz előállítása miatt ezeket 2 hatványokban készítik, csak elcseszett input stage mellett, hogy fancynek tűnjön. Általában egy ellenállást áthidalsz, és visszakapod az eredeti 0.7-et.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
lenox #187800 üzenetére
Igen, van voltage sweep, és 0.9-1.1 közt teljesít legjobban az Anthem. Tökéletes megoldás, de az is, hogy a végfokot húzod vissza, és az előfokot küldöd meg. Egyébként más procival azok a Crown-ok csutkára tekerve is teljesen zajmentesek, tehát nekik aztán édes mindegy, ha azok zajosodnak, akkor csak az AVP lehet a hibás, nem más, és nem is a feszillesztés.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
lenox #187463 üzenetére
Nem igazán van tartalékuk. Egy Denon X1800 is csak 450 wattot bír, abból legjobb esetben 350 jut a hangszórókra, ami 7.1-nél 50 W/csatorna valós érték. Ez egy nagyobb surround effektnél, hacsak nem 120 Hz-en vágsz, lekoppan a francba. Az, hogy én ezt a trükköt megtehetem, mert vannak crossover subjaim, nem a norma. Az átlag belépő rendszeren nagyon rizikóznod kell, hogy a 200 wattos sub fogyjon el, vagy az 50 wattos main.
-
BBéci
legenda
válasz
lenox #187460 üzenetére
Nem hiszem el, hogy amennyiben hasonlítottál egymáshoz kábeleket, nem hallottál különbséget.
Azonos árkategóriájúak között is nagyon sokszor hallható a különbség. Amikor több mint tízszeres az árkülönbség, mint az említett esetben, olyankor nagyon durván eltérő, ami megszólal. Egy nem odaillő kábel képes degradálni az amúgy kiváló komponensek hangját, és ez lehet ártól teljesen független. Jó példa rá a transzformátor tekercséről származó drót esete. Filléres tétel. -
VoidXs
nagyúr
válasz
lenox #187454 üzenetére
Az az általánosan használt érték, én is csak átvettem, de jobban támogatom, mint a 10%-ot. Egy AVR az esetek túlnyomó többségében limiter élén táncol, minden apróság számít neki, ezért is tartom az érzékenységet az egyik legfontosabb tulajdonságnak.
devil-k: Hogyan várod, hogy kábelhívők vakteszteljenek, amikor még a sokkal nagyobb különbséget jelentő tömörítéseket tesztelni is csak trükközve lehetett rávenni őket? Aztán ki nem találod, milyen vége lett. Ilyenkor mindig megy a hiszti, és onnan indul valami új legenda, például a Dreamcinema teszt után már csak 2 métertől számít a kábel, mert azon a hosszon buktak el. Ha elég sok ilyet csinálunk, a végén még eljutnak oda, hogy tényleg hülyeség a kábel.
De imádom, hogy ilyenkor az első magyarázat valami olyan copium, aminek vakteszthez köze sincs.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
lenox #186437 üzenetére
Nem abban gondolkozom, az csak matematikai definíció arra, hogy egy magas kontrasztú, de nem tökéletes feketéjű kijelző sokkal több értéket tud helyesen, mint egy alul hibátlan, de sötét darab. Engem is jobban izgat, hogy az ég és felhők helyett ne egy fehér pacát lássak, mintsem hogy random másodlagos ruhagyűrődésekre figyeljek.
-
Gino20
őstag
válasz
lenox #186419 üzenetére
Volt itthon ~1200-1300 nites miniLED TCL, aztán ~2000 nites Samsung, végül 800 nites LG C2. LG esetén el tudnék viselni még egy kis fényerőt (látva mondjuk a TCL-t), de persze korom sötétségben ez is pazar. Amúgy hiába például a magas érték, ha közben gondolom az algoritmus rossz. Samsung esetén a max fényerő is ~80%-on volt + folyamatosan be volt kapcsolva az automata fényerőszabályozás, de egy SDR 100% ablaknál néha azt éreztem, hogy kiég a retinám (reggel vagy este). Amíg ez így működik, addig felesleges szerintem a 4000 nit, ha közben nem akarunk heggesztőpajzsban filmezni
-
válasz
lenox #185675 üzenetére
igen, koszonom, mar kezd korvonalazodni. dedikalt videokartya latszik egyelore a legjobb megoldasnak. a kovetkezo feladat lenne megtalalni a megfelelo videokartyat. nyilvan hardveres dekoder lenne a leghatekonyabb (ha korlatozzuk pl h.264 v h.265-re a video anyagokat), viszont ellenorizni kell h a hardveres dekoder nem utkozik-e valamilyen limitaciokba multi-monitor esetben.
es nagyon hasznos volt Joe123 kommentje is, nem gondoltam a villozasra. fenenek sem hianyzik.
megegyszer: nem _akarom_ megcsinalni ezt a projektet, csak nagyon foglalkoztat hogyan lehetne legjobban megoldani. es nyilvan a 'legjobban' az szubjektiv.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
lenox #185624 üzenetére
Ez különösen azért kínos, mert ők mondták, hogy mennyire a DV szabadítja fel a megjelenítők képességeit, miközben sereghajtók egy olyan limitációval, amire eleve semmi szükség nem volt. Lassan annyiba kerül az érdemi HDR-t tudó RGB lézer, mint a régi csúcsmodellek, és azokat is vitték, mint a cukrot.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
lenox #185607 üzenetére
Akkor ez ismételten az a példa, amit a Dolby az ADM-mel művelt, fogta a működő rendszereket, és szart a szabványokra. Hangnál például a kompatibilitást a fix és overlapet megengedő jump time töri, itt meg ez (a PQ-n túl). Installeri oldalról a szabványos HDR úgy megy, hogy a gép visszaméri magát, és amit ki tud tolni az anyagból, azt ki is tolja. Ehhez próbáltam test pattern DCP-ket, amik visszakonvertálva 250 nit köré estek. A DV annyiban extra, hogy jár egy PQ-t ST-be alakító media block, de azt installkor egyáltalán nem kell piszkálni. Ha a 108-at tudja hozni a gép, megkapod a jogot, hogy közvetlenül a Dolby küldje neked a filmet, ebben a láncban nincs mezei forgalmazó (legalábbis 4-5 éve nem volt). Ha a Dolby ide csak akkor fogad be, ha fixen 108 alatt van minden értéked, az részükről egy elég komoly visszatartása a technológiának, merthogy 12 méteren lazán tudunk vetíteni még 300 felett is. Mindezt olyan válaszidővel és színpontossággal, amit egy OLED soha nem fog tudni, hogy az eredeti kérdéshez visszatérjünk. Ezeket nem kommentáltad, pedig legalább annyira fontosak, mint az ész nélküli fényerő.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
lenox #185595 üzenetére
A két tényből csak az egyik igaz, 108 a target, legalább ezt kell megütni a filmnek és a technikának is, hogy a Dolby az áldását adja a mozidra. A peak az anyagtól függ, és attól még, hogy te fix 108-cal készíted a DCP-ket, ezzel rengeteg fényerőt hagyva az asztalon, csak a te dolgod. A szabványos peak, ahogy azt a DCI HDR Addendum kimondja, 299.6 nit. Illetve ez is csak "nominal", tudsz menni feljebb is, csak az már undefined behavior. Olyan anyag még nem volt a kezemben, ami meghaladta volna, de van még pár szabad bit. Ezt minden gépnek ismernie kell, és annak megfelelően visszafogni a fényét vagy clippelni, ha épp úgy van. A legtöbb DCI vetítőben eleve van fénymérő, amivel a fényforrás öregedését, illetve a fehérpont elmászását folyamatosan korrigálják, ugyanaz felelős azért is, hogy a peak luminance annyi legyen, amennyit az anyag megkíván.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
lenox #185536 üzenetére
Pontos számokat nem tudok, de bőven érdemi HDR, DV filmek. Igen, 6 DLP. Nappaliba is mondtam bőven elégséges projektort, moziba is. A mozis tv ("fal"), ha meg is tudják oldani, hogy ne lásd a rácsot, továbbra is akusztikai katasztrófa marad, mint egy hatalmas visszaverő felület, főleg, hogy eleve visszaverődéssel próbálják úgy kelteni a hangot, mintha belőle jönne.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
lenox #185532 üzenetére
Salzburgban és a Bory Mallban is van bőven HDR terem, és a régebbi csúcs Christie gépekkel, nincs is Eclipse. A moziba tv vakvágány, már dot pitchen bukik (pedig én a Samsung Wall-t láttam), és akkor még arról nem is beszéltünk, hogy milyen borzalmas a hanggal dolgozni mellette.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
lenox #185517 üzenetére
A fényerő, a színtér, és a GTG messze RGB lézeres projektoron a legjobb, nincs semmilyen tv, ami a nyomába érne, OLED sem. Az a 3000-es kontraszt ANSI, vagyis vászonnál abszolút worst case scenario, ezért mondtam, hogy inkább 12000 körül lesz a valós. Mondtam azt is, hogy ez az otthoni projektorok szintje, nagy moziban az abszolút csúcs kontrasztban is elveri az OLED-et, lásd Christie Eclipse, ahol 20.000.000:1 a worst case, vagyis bőven igazi fekete, itt a műszer kijelzőjéről visszavert fényt méred már kb, olyan kicsi szám jön ki. Egyébként a legkisebb otthoni gépüket említettem, a kicsit nagyobbaknál már van local dimming.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
lenox #185513 üzenetére
Christie M 4K25: Majdnem 100% Rec.2020 lefedettség, DCI 4K 120 Hz, eszetlen csúcs fényerő (semmilyen tv-nek nincs esélye), alig kell hűteni. Hivatalosan 3000:1 kontraszt, de a konzumer gyártókkal ellentétben ők szeretik alulbecsülni, erre a rendszerre alapozva láttam már 4x ennyit is. És ez a házimozis darab, vannak kicsit nagyobb dögök is.
-
Gino20
őstag
válasz
lenox #185504 üzenetére
....."Az egy dolog, hogy a max fenyero nagy tud lenni, de az csak a highlightokhoz kell, ami normal esetben a kep kis reszen fordulhat elo"....
és pont ettől lesz szerintem iszonyat látványos az aminek a tervezője szerint is annak kellene lennie....(mint a HD hang)
Hang terén a macska pöcsét is tű élesre hegyezzük...........Engem nem zavar a "nagy"
egérmozitábla a falon, de őszintén kíváncsi lennék, hogy vajon hány millió forintba kerülhet egy olyan 100-120"-os vetített rendszer (nincs benne kompetenciám), ami legalább minimális szinten megközelíti mondjuk egy OLED szintjét és akár világos falak mellett is használható nappaliban, akár félhomályban is (létezik ilyen?), hisz nyáron majd este 9-ig világos van, ami viszont az életterünk, vagyis ebből nem tudok és akarok barlangot csinálni a család mellett.
Persze ez csak az Én véleményem.
Ha lenne egy dedikált HM szobám, akkor lehet Én is "olcsón" vetítenék, de valószínűleg akkor is cseszné az agyam, hogy a képi világ messze nem az a minőség, mint ami "benne van"
Igazából ez valószínűleg megszokás kérdése....... -
VoidXs
nagyúr
válasz
lenox #184137 üzenetére
Te a moziról beszélsz, én arról, amit ki is tudsz próbálni otthon. Van egyébként, hogy a DCP is statikus, például Free Guy. Ha csak előre megadott layoutokból válogathatsz, amik részhalmazai a 9.1.6-nak, akkor milyen köztes csatornákról beszélünk? Otthon egyedül a Trinnov és a Cavern tud teljesen egyedi elrendezést, és mivel az egyik vevőköre minimális, a másik pedig ingyenes, így semmi piaci értelme nincs érdemi objektumaggregálásba fektetni energiát, szóval nagyon sokáig csatorna downmixek kerültek az otthoni verziókba.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
lenox #184109 üzenetére
OpenCL van alatta, hacsak nem az ükmamám GPU-ját használod, akkor működik. Az MX150 egyébként más néven GT 940M néven fut, amiből nekem volt, és hajtottam már vele Barco Balder CS-t gond nélkül, H265-be csomagolt 4K DCP-vel, ami bőven BD szint felett van. Ha ez megy neki, más is fog.
-
python1
veterán
válasz
lenox #183785 üzenetére
Ja nem neked akartam
Egyelőre itt tartok.
Egyèbkènt megèrte bombázni, az előre húzott sugárzók 1-2 problèmát megoldottak, próbára passzív váltással próbáltam az LCR sugárzókat, de vissza kellett állni aktív váltásra.
Kèszül majd egy termetes centersugárzó a vászon alá az eredeti lepkefing volt a mostanihoz kèpest, kell a bivaly center naA règi center.
-
MasterMark
titán
válasz
lenox #180549 üzenetére
Arra hogy youtube-on lehet nézni pénzért filmeket, nem csak annak lesz 5.1? Vagy ez minden videóra igaz?
Eddig nem lehetett se felrakni se lejátszani 5.1-et youtube-ra, mindent sztereóra konvertált vissza azért írtam azt hogy nincs. Ez valami újabb dolog lehet, de így se teljesen világos hogy ez mikor van és hogy.
Meg milyen formátumban.
VoidXs: Ha nincs 5.1-re állítva akkor ugyanúgy sztereót küld ki. Meg itt az Atmos is csak sztereót csinál mivel fülhallgatóhoz való változatot tudja.
-
Mankó
veterán
válasz
lenox #179866 üzenetére
Na alakul már ez a vita.
A szoba 3 x 5.5 x 2.5 -> 41 m3. A nagy reflex ládák ide nagyon túl vannak méretezve, felesleges 17 nm2-re az ami 40+-ra van méretezve.
Pb mozira biztos jobb lenne, de panelba sok. Pro meg brutál, kb harmad hangerővel tudnám használni.
Sb 1000 olcsóbb, de lehet kevés lenne.300-ig bármi szóba jöhet, vevő vagyok a jó ötletekre 17 nm2-re vagy 41 m3-re.
-KP- : jöhetnek az érvek, ellenérvek, de vegyük figyelembe a körülményeket.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
lenox #179815 üzenetére
Nem a HDR -> SDR vonalról beszéltem, az szinte mindig megfelelő. Az a probléma, ha egy már SDR-ben masterelt filmből lesz HDR. Nem úgy néz ki, mintha elővennék a nyerseket, hanem úgy, mintha fognának azért szerencsére egy 10 bites mastert, és abból fényelnének újra.
#179817 ctrlaltdel13: Mindenben jobb a Klipsch, kivéve az EQ-t, ami csak az SVS-ben van. Mozira vagy PC alapon Klipsch, zenére SVS.
-
#70211840
törölt tag
válasz
lenox #179188 üzenetére
Oké, akkor mondok mást. Havernak szintén én csináltam meg a torrent szerver/raspberry kliensek hálózatát és azt is samba-val.
Arra nem gondolsz esetleg, hogy a felhasználók nagy része nem tudja konfigolni?
Nem tudja milyen jogosultságok, cache-ek, stb-k léteznek benne? Mert lényegesen több, mint egy fájlmegosztási protokol.
Szóval tartom az eredeti állításomat:
"Samba esetén sincs gondja."De tudod mit, a témát saját részről lezártam. Egyrészt off, másrészt meg akarsz győzni valamiről, amit hosszú éveken keresztül, több rendszeren és hardveren használok, telepítek aktívan. Nem tökéletes a samba, de ha jól van beállítva, nem kell a klienst újraindítani server restartot követően.
Ha gondolod és kiróbálnád amit mondok, szívesen megosztom a samba server konfigomat és magad is lepróbálhatod. Szépen elfér az ftp mellett. Kodi-ban lehet egyidejűleg két vagy több protokol.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic
- Kezünkben a Honor Magic V5
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- PlayStation 5
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- Leesett a kamionról több millió eurónyi Z Fold7
- Kerékpárosok, bringások ide!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Milyen switch-et vegyek?
- BestBuy topik
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- További aktív témák...
- Razer Kaira Fejhallgató (Vezeték nélküli) INGYEN FOXPOST
- Razer Blackshark v2 Fejhallgató (Vezetékes) INGYEN FOXPOST
- Eladó ASUS ROG FUSION II 500 + ASUS ROG THRONE QI Kitűnő Állapotban!
- ÚJ Samsung OLED 4K Vision Smart TV-k (2025) - Gyári garanciával, számlával, ingyen szállítással
- ÚJ Samsung Neo QLED 4K Smart TV-k (2024/2025) - Gyári garanciával, számlával, ingyen szállítással
- Bomba ár! Dell Latitude E5570 Touch - i5-6300U I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Gari
- 136 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4080
- Konzol felvásárlás!! Nintendo Switch
- LG 24GQ50F-B - 24" VA / 1920x1080 FHD / 165Hz 1ms / AMD FreeSync Premium / Adaptive Sync / HDR 10
- Samsung Galaxy Watch 7 44mm Bluetooth / 1 hónap garancia / zöld / szép állapot
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest