- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Mobil flották
- iPhone topik
- Az iPhone hajthatatlanságán gúnyolódik a Samsung
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Magisk
- Redmi Watch 5 Lite - filléres fitneszfelügyelő
- Poco F7 Pro - jó, de az amatőr sem rossz
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
Új hozzászólás Aktív témák
-
darkengurry
csendes tag
Sziasztok!
Ajándékként került hozzám egy RODE VideoMic mikrofon, de sajnálatosan a kamerámnak nincs mikrofon bemenete. ( http://www.rode.com/microphones/videomic )
Filmezni szeretnénk, tudnátok ajánlani egy hangrögzítő eszközt, ami kategóriában passzol a mikrofonhoz? Feltételezem egyáltalán nem mindegy, hogy okostelefon, zsebdiktafon, laptop vagy egy felső kategóriás hangkártya végzi a rögzítést.
Köszi a segítséget!
-
tatu82
újonc
válasz
rootkiller #1898 üzenetére
Rendben, így lesz
Köszönöm!
-
rootkiller
őstag
Szerintem egyszerűre kéne venni a sztorit. Az FX Send-en kiküldöd a sub-nak a jelet, amin beállítasz 80-120 közötti frekit ahol tetszik, küldesz rá annyit amennyi tetszik aztán készen vagy. A három utasban amúgy nincsen olyan jellegű hangváltó ami kiszedi a sub frekvenciákat, a három út közötti váltás van benne nagyjából ha tippelnem kéne 400 Hz és 2 kHz körüli vágási frekikkel. Mélyebb frekvenciákon (200 Hz alatt) passzívban váltani elég elcseszett megoldás, nem véletlenül nem alkalmazzák jobb helyeken, és minél profibb egy motyó annál több helyen van aktív hangváltás és utankénti meghajtás.
-
tatu82
újonc
válasz
rootkiller #1893 üzenetére
A sub-on lehet állítani, hogy hol vágja a frekit 50Hz-200Hz között. Ha vennék egy crossovert (sub kimeneteset) akkor arra csak a sub ládát kellene kötni? Mert ugye a háromutas hangfalakban már gyárilag benne van a hangváltó. Akkor csak a keverőből a végfok felé menő jelet kellene lepárhuzamosítanom a crossover felé is és a sub kimenetére csatlakozni a ládával. Így értsem? Mivel nekem ez csak otthoni házibulik rendezésére szolgál ezért amit írtál, hogy "nem annyira gáz" azt ugye csak a hangzás miatt írtad és nem azért mert baja lehet a cuccnak? Mert ha nem lesz vele baj akkor megpróbálnám az FX send kimenetet.
Segítséged nagyon köszönöm. -
MineFox54
őstag
válasz
rootkiller #1893 üzenetére
Három utas hangfalakról volt szó, amik (ha nem valami Omnitronic DX szerű szörnyről van szó) valamelyest általában fullrange használatra vannak tervezve (persze nem ész nélkül). Ha jól gondolom
-
rootkiller
őstag
Az FX Send alapvetően tökéletes megoldás lenne, hiszen nagy motyókon koncerten is így megy a keverés hogy Aux-os sub van, tehát csak a lábdobot, az oldaltamot, a basszusgitárt, a zongorát meg azokat a hangszereket küldöd el a sub útba amire tényleg szükség van, tehát ez gyakorlat a koncerthangosításban. A probléma abban keresendő hogy ebben az esetben olyan hangfrekvenciával terheled a topokat aminek a subon kéne megszólalnia és a subot is terheled olyan információval amit már nem tud lekezelni. Ha amúgy a Sub-ban van crossover és leszedi azt ami neki nem kell akkor nem annyira gáz, de a crossover beiktatása végülis a profi megoldás.
-
tatu82
újonc
Sziasztok,
Egy olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy hogyan illesszek be egy aktív sub ládát a már meglévő rendszerembe?
A keverőm egy Behringer QX1002usb ebből 6,3-as jack csatlakozóval megyek a végfokba a végfokból pedig a háromutas hangfalakba. Az aktív subnak egy db RCA bemenete van, ezen kellene valahonnan jelet adni neki. A keverő FX send kimenetére rácsatlakozhatnék? Vagy ha máshogy nem lehet akkor veszek egy crossovert de akkor ott megint csak kérdések lesznek,hogy melyik sáv menjen a végfokba stb.
Válaszotokat előre is köszönöm. -
MineFox54
őstag
válasz
próbakocka #1890 üzenetére
Hangtechnikával kereskedik az úr, úgyhogy végülis tehet ajánlatot ...
Az RCF 2,5x hangosabb adatok szerint. Én pl. még nem tudtam teljesen kihajtani a sajátunkat sohasem, kültéren sem.
-
MineFox54
őstag
válasz
próbakocka #1888 üzenetére
Nekünk van hasonló Yamaha a suliban. Pont ugyanekkora hangnyomása van, semmire nem elég. Illetve a JBL név egyre kevésbé jó név a szakmában, de a Behringer felett áll. Elfogultság mentesen inkább a Sennheiser mint az AKG. Ismerek olyat akinek mindkettő van, és ő is ezt mondja.
Az a javaslatom hogy RCF Art 708MKIV-t nézd meg, biztos elég nektek, és nem drágább. Meg ehhez esetleg tehetsz egy keverőt (az RCF-el is tudod közvetlen használni a mikrofont, de nem lesz ennyi beállítási lehetőséged). Pl, ami kis keverők közül nekem egészen bevált: Studiomaster C2-2.
Esetleg másik lehetőség:
Egy megbízható ismerősömnek vannak eladó, tökéletes állapotú, kis méretű 10" JBL-jei, számlával! Írj privátot és megbeszéljük. -
próbakocka
senior tag
Megnéztem ennek a TOA WA-641-nek a gyári adatlapját, és meglepő módon 15-20W teljesítmény szerepel csak rajta.
Nem lenne nekünk tökre elég egy EON 206P is?
(kisebb, könyebb, olcsóbb mint a 208P) -
MineFox54
őstag
válasz
rootkiller #1885 üzenetére
Sennheiser FTW
Imádom... 9 éves korom óta (
) használok Sennheisereket (vezetékes, vez.nélküli is), soha eggyel sem volt problémám... ew500G2-e945 ill port;ewD1-945;12db ew300G3 port ill 835; e945; e609; BF504, régebbi BF ének; stb. stb.
-
rootkiller
őstag
válasz
próbakocka #1883 üzenetére
Hát igen...nálunk is az van hogy volt régen VHF SM58, aztán UHF-es de még 9V elemes SM58, aztán PGX Beta58A fejjel és két éve van QLX-D SM58-al. A helyzet az, hogy anno a PGX-re is azt hittük hogy tök jó, de elég erős korlátai vannak, a 10dB PAD ellenére még mindig könnyű peakbe énekelni, leginkább konferálni tartjuk, az egyikbe most cseréljük majd a bekapcsoló gombot. A QLX-D elég jóság, sokat bír az elem, nagyon stabil a vétel és nagy tartományon belül lehet gainelni, így ha valaki nagyon hangosan énekel csak lejjebb veszek 5dB-t a vevőn és ad a kolléga 5-öt a pulton. Hangminőségben egyébként még mindig alulmarad a vezetékes SM58-hoz képest (nyilván), annak ellenére, hogy 440 ezer forint az ára.
-
MineFox54
őstag
válasz
próbakocka #1883 üzenetére
WMS40 tényleg nem túl jó... Tapizaj, fixfreki, nem túl nagy hatótáv. Egyébként hangfalakban inkább dB, RCF körében nézelődj... Opera 12-15, Art 712-715
Sőt, most nézem hogy csak magához az előadáshoz kell... Javaslatom: ne vegyél 15", felesleges erre... RCF Art710 / Opera 10. Kegyetlen hangerő, és jól szól. 710 nekem van, O10-et most vett ismerős, nagyon tetszik neki. -
PapaMaci
őstag
válasz
próbakocka #1881 üzenetére
Abban az árfekvésben nehézkes...
-
próbakocka
senior tag
válasz
rootkiller #1877 üzenetére
Valami tuti-tipp a WMS40 helyett?
-
DjKoxi
senior tag
válasz
próbakocka #1879 üzenetére
Elfér egy személyautó hátsó ülésén. Kb 10 perc alatt beüzemeltethető.
Ha csak beszédet szeretnél hangosítani, választhatsz 12"-os hangszóróval szerelt hangfalakat is. Azok könnyebbek egy kicsit, és kisebbek is. -
próbakocka
senior tag
Köszi a válaszokat.
Egy kérdés; Ez a cucc azért még a hordozható kategóriában van?
(nem úgy értem, hogy villamoson, kézben ...) -
PapaMaci
őstag
válasz
rootkiller #1877 üzenetére
Mire használtad, és mi volt vele a para? Én több előadótermet is szereltem vele, és mind működik.
-
rootkiller
őstag
válasz
próbakocka #1874 üzenetére
Az a WMS40 egy ritka nagy szar sajnos, van nekünk is, mindig csak szopás volt vele, nem ajánlom.
-
PapaMaci
őstag
válasz
próbakocka #1874 üzenetére
AzEON-ok jók, a VMS-tmeg akartam javasolni! Csak nézz körbe, nálatok holvan a DVB-T, nehogy ütközz, mert elég szűk kereteken belül hangolható!
-
DjKoxi
senior tag
válasz
próbakocka #1874 üzenetére
Hangfal. Nekem ilyen van, bátran merem ajánlani!
Venned kellene 2 db hangfalállványt is, pl Állvány, de vehetsz drágábbat is. Ha rám hallgatsz veszel egy kis kompakt keverőt is, hogy mindkét hangfalból szóljon a mikrofon, és a zene, stb. Keverő. Mikrofon elfogadható, célnak meg fog felelni. Kábeleket is venned kell, olyanokat ami megfelel a keverődhöz. -
próbakocka
senior tag
válasz
próbakocka #1872 üzenetére
Eddig erre jutottam laikusként;
JBL EON 615
+
AKG WMS40
Rossz irányba keresgélek vajon?
-
próbakocka
senior tag
Sziasztok!
Tudtok abban segíteni, hogy mi lehet a legoptimálisabb megoldás a következő feladatra, a következő költségkerettel?
Előadásokhoz, hallgatói workshopok segítésére kellene, zárt térhez olyan mobil hangfal, erősítő, és szaladgálós (vezetéknélküli) mikrofon amivel előadást lehet tartani kb 100-150 m2-es teremben.
Max keret kb 400ezer, és azért jó lenne ha valami nem brutál nehéz cucc jutna eszetekbe.
Köszi előre is....
-
cooi11
senior tag
Szia!
Nem az általad ajánlott keverőt vettem hanem egy Skytec STM 3020
és nem erősödött a hangerő!
Persze valamennyivel hangosabb, de nem az a bulizos szabadtéri.
Ez a keverő miért nem jó? -
-
istvan170
aktív tag
Nem, rengeteg van. Ránéztem neked E-bay-en, de amiket én ismerek, szinte mind kihalt. Régi TC electronics-okat akartam ajánlani, de ahogy látom szinte nincs is eladó. Mind tönkrement szerintem, nálam is meghalt kettő. Jó hangjuk volt pedig. Kutakodni kell és hallgatózni, nagyon nehéz ügy. A DAC-okkal én is mindig óriási kálváriát jártam. Mondjuk nem írtad, hogy milyen rendszerbe teszed, ami azért lényeges, mert azért a dac nem annyira elsődleges véleményem szerint. Másrészt nem tudom mit mutat ma például egy Focusrite 60-70k környékén újban, meg kellene hallgatni. Akkora a fejlődés, hogy akár jó is lehet. Mindenesetre, ha van rá időd, menj és hallgasd meg! Ha vidéki vagy, akkor tudom, hogy ez szinte lehetetlen. Pesten azért van pár hely, ahol sok demo lehetőség van. Én vidéken lakom, látatlanba rendeltem a dacokat. Volt drága, ami sz*r volt, de az olcsók sajnos sose voltak jók. Nyilván egy alaplapi hangkártyát egy legolcsóbb Behringer is überel, de attól még nem jó.
-
Vesa
veterán
Sziasztok,
Elektronikus zenéhez keresek valami profibb kártyát, értelmes áron.
Jelenleg egy Emu 1212m PCIe belső kártyám van, de jobb szeretnék külsőt. In/Out nem téma, maximum mikrofon bemenetre van szükségem, inkább az a lényeg, hogy kiváló minőségű legyen (jó DAC, esetleg DSP-k), és a latency konvergáljon a nullához.
Kinéztem a Presonus Audiobox USB-t, de nem tudom, mennyire teljesítené az elvárásokat. 40k-ig szeretnék beleférni. Max. 50k. Bármilyen tanácsot megköszönök! -
DjKoxi
senior tag
Szia!
Szívesen segítek abban amiben tudok. Ha rám hallgatsz, az általad linkelt termékeket elfelejted. Még hangszínszabályzó sincs rajtuk.
Nem tudom célod-e a dj típusú keverő, és USB interface, vagy megelégszel egy kicsi zenekarival is. A Te laptopoddal megegyezőt kötöttem már 300e Ft-os hangrendszerre Jack-RCA-val, szerintem jól szólt.
Lehet valakik majd mondják, hogy nem jó úgy, azokat szeretettel várom vaktesztre UCA 202 vs T61 alaplapi hangkártya.
Erre rákérdeznék.
A képen 2db EV ZLX15, és 1 dB sub 05d előtt van a laptop, a keverő meg Behringer q802 USB. Hidd el nekem, hogy jól szól. -
szabifotos
senior tag
Sziasztok!
Ismét Cubase kérdésem van. Tudom, hogy PapaMaci jártas benne, de nem akartam privátban, hátha másnak is segít.
Adott sáv tartalmán dupla klikk után Cubase-ben a "Pitch Quantize", és "Straighten Pitch"-ről kellene bővebb infó, illetve erről az ablakról, hogy mire használják, használják-e egyáltalán?. Ha jól sejtem apró intonációs javítások kivitelezhetők itt.
Amióta finoman használom az említett két csúszkát, szebbek lettek a felvételeim. Valahogy pont az a kicsi pontatlanság enyhült, amit mindig is hallottam vissza. (persze éneklés közben nem érzékeltem hogy hamiskás lennék ) Kérdésem még, hogy lehetséges, hogy ez az apró "pontatlanság" a mikrofon/előfok pontatlansága miatt van, és nem én okozom?
(nem full hamis hangokra gondolok természetesen, hanem apró pontatlanságra)
-
DjKoxi
senior tag
Ha szerencséd van ki lehet fogni olcsóbban is ilyen kategóriájút. Veszel egy olcsó mikrofont, és lehet karaokézni is ha a szomszédokat nem zavarja. Jack-RCA kábellel rádugod a laptopot és lehet használni. Szerintem az olcsó (10e Ft alatti kb.) usb-s külső hangkártyák semmivel sem szólnak jobban mint a beépített.
-
DjKoxi
senior tag
Mire használod ezt a rendszert? Van hozzá PA hangfal is? Az én javaslatom az, hogy vegyél egy keverőt. Ha nincs HD-s hangkártya a laptopban, akkor USB-s keverőt, ha van akkor megteszi egy nem USB-s is.
USB-s
Nem USB-sLehet venni másik típust is, a kommerszek kb ebben az árban vannak. Ezeknek már akkora a kimenő feszültségszintje amivel meg tudod vezérelni a végfokodat. Az olcsóbbakon nincs ennyi csatorna, és szegényes a hangszín szabályzási lehetőség. A Q802 volt nekem, és elfogadható hangja van, kb kategóriatársa a Gemininek.
-
cooi11
senior tag
Sziasztok!
Van egy laptop hozzá lett véve egy interfészez vissza lesz küldveés erre kötve a PA erősítő.
De nem erősít az interfész, halk maradt a rendszer!
Tudnátok konkrétan ajánlani, ami erősít laptop kimeneti jelén!
Max. 20 ezerig. -
Moleman
addikt
Sziasztok!
Ha minden jól alakul, a nem túl távoli jövőben családi házba költözöm vidékre, ahol szeretnék egy stúdiót kialakítani (és egyben dolgozószobát/pihenőszobát, komoly hangszigeteléssel, mert nagyon nem bírom a zajt, pedig még aránylag fiatal vagyok).
Alapvetően gitáros vagyok, jó lenne egy olyan hely, ahol próbahangerőn tudok játszani, esetleg mérsékelten jól énekelni, másokat minimálisan zavarva. Idővel talán dobolni is tanulnék.
A jelenlegi terveim szerint 2 potenciális helye van, az egyik egy adott 4.3×4.4 méteres szoba a földszinten, a másik egy kb 5.5×3.5 méteres tetőtéri szoba, a tetőtér még nincs kialakítva, csak nagyvonalú terv. A ház kívülről vastagon szigetelve lesz Nikecellel, a kiválasztott szobába belülre is kerülhet 10-15 centi, oda gondolom valami egyedi hangszigetelő anyag kell, plusz valami dupla szigetelésű ajtó.
A földszinti stúdió előnyei:
+ el lehet halasztani a tetőtér kialakítását, ha idő előtt kimerülne a keret (ez elég vastag pont),
+ pont mellette van egy WC (ez is fontos, főleg ha egész nap ott dolgozom),
+ talán könnyebb megoldani a klimatizálást.A tetőtéri stúdió előnyei:
+ talán könnyebben védhetőek benne az értékek (de ezt lehet, hogy csak én képzelem bele),
+ távolabb van a ház többi helyiségétől (bár az alapos szigetelés miatt majdnem mindegy),
+ a döntött falak akusztikája - nem tudom, hogy jobb-e vagy rosszabb.Feleség, gyerekek még nincsenek, ha véletlenül sok gyerek lenne, akkor a tetőtéri nagyobb szoba lehetne az övék, ha csak egy, akkor a potenciális stúdiók egyike - ez esetben a földszinti praktikusabb lenne gyerekszobának (a tetőtérbe nem terveztem fürdőt, bár ez még változhat).
Bocsi a kisregényért, meg hogy részben építészeti tanácsot kérek, de bármilyen top tippet, anyagjavaslatot örömmel fogadnék, hogy hogyan induljak neki ennek az egésznek, hátha valaki volt már hasonló helyzetben.
Nagyon köszönöm a segítséget!
U.i.: A pince sajnos nem szerepel a nevezők közül, vizesedik és a házon kívülről nyílik, semmilyen szempontból nem lenne biztonságos a hangszereknek.
-
afi0903
aktív tag
Sziasztok!
Egy Huawei P9-cel felvett, hibásan elmentett hangfájllal, lehet kezdeni valamit, hogy elinduljon?
Üdv. Afi0903
-
gyuri.sza
tag
válasz
rootkiller #1851 üzenetére
Rendben, köszi a választ!
-
rootkiller
őstag
válasz
gyuri.sza #1850 üzenetére
Alapvetően a kérdés rossz helyen lett feltéve, ez professzionális audioval foglalkozó topic
Az egy PA rendszernél azért problémás, ha a topok is megkapják a nem nekik megfelelő frekvenciát, mert feleslegesen leterhelik azt így jóval kisebb hangnyomásra lesznek képesek.
A te mélynyomód meg azért szól kicsit, mert a bemeneti jelszint nem megfelelő amit a szatelitek sub outja kiad. Hogy mi a megoldás azt majd a hifisták megmondják a megfelelő csoportban.
-
gyuri.sza
tag
Sziasztok!
Aktív hangfalak és aktív mélynyomó összekötésére szeretnék segítséget kérni!
Aktív hangfalpár:
[link]Aktív mélynyomó:
[link]Átlagfelhasználó vagyok, így úgy gondoltam, hogy mivel a hangfalamnak van SUB OUT-ja, illetve a mélynyomónak is van RCA bemenete, így ezt összekötve a hangfal mély hangját a mélynyomó fogja szolgálni. Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy a hangfalam mélye is szól és valamit kiad a mélynyomó is ebből, de nagyon gyenge.
Hogyan lehetne ezt megoldani?
Előre is köszi a válaszokat!
-
rootkiller
őstag
válasz
Csabesz666 #1847 üzenetére
Úgy érzem, hogy a legalapvetőbb fogalmakkal is problémád van. Ajánlanám figyelmedbe, hogy keressél 1-2 jó alapszintű leírást a felvételkészítés alapjairól.
Az említett eszközzel nagyjából azt lehetne megvalósítani, hogy a keverőre egy komplett zenekart ledugsz, beállítod a dolgokat, majd az egybe játszó zenekart a master kimenetet a hangkártyába kötve rögzíted. Feltéve persze, hogy rendelkezel a zenekar bemikrofonozásához szükséges mikrofonokkal, állványokkal, kábelezéssel, illetve némi lehallgató berendezés is szükségeltetik a hangkép beállításához, összekeveréséhez. Ez azonban a 90-es évek demó színvonala, nagyjából arra elég hogy egy teljesen amatőr zenekart rögzítve meg lehet mutogatni a haveroknak, meg persze lehet hallani a hibákat is feltéve hogy a mix nincs nagyon elcseszve
Ha ennél komolyabb dolgot szeretnél ez az út játhatatlan, ott inkább azt ajánlanám hogy a dobot szerencsésebb "programozni" vagy elektromos dobon midibe rögzíteni, rárakni plugineket, illetve felvenni szintén vonalban a gitárt, basszusgitárt és rakni rá erősítőszimulációkat.Ha amatőr szinten sávonkénti felvételt szeretnél készíteni, akkor szükséged lesz egy mai digitális keverőpultra. Ha 16 sáv elég, akkor lehet gondolkodni Behringer X32 Producer/Compactban, egy Allen & Heath QU16-nál ehhez hozzájön az is hogy a 16 mikrofoncsaorna mellé van még két stereo jackes bejárat, de a Soundcraft SI szériát is érdemes megnézni, az Impactban van alapból USB-s kártya, az Expressionokban nincsen.
-
PapaMaci
őstag
válasz
Csabesz666 #1847 üzenetére
Jó reggelt!
Kicsit távolabbról kéne nekifutni ennek a beszélgetésnek!
Mit is szeretnél pontosan? Mit vennél fel? Mivel csinálnád a mastering-et? -
Csabesz666
aktív tag
stúdiózni szeretnék, hang rögzítés mastering. A meglévő eszközök: BEHRINGER EURODESK SL 3242 FX-PRO keverőpult, line6 ux2 hangkártya. a kérdés az lenne, hogy hogyan kössem össze, a két cuccot.
-
PapaMaci
őstag
Jó reggelt!
Tudom, nem apróhirdetés részleg, de Ti hátha tudjátok értékelni!
Eladom a hangfalaimat. 3 utas, aktív, 23l-es dobozok. Igényesen megépítve, beállítva. 38Hz-től lineáris.
Az eladás oka viszonylag prózai. Lakásfelújítás volt, és több lett a csillapítás, mint előtte, így a 40nm-es helyiségben már kicsi. Nagyobbra váltok. Ha valakit érdekelnek részletek, privátban keressen! -
PapaMaci
őstag
válasz
rootkiller #1843 üzenetére
Szerencsére nem! Most veszek épp még egy DA-t, azt is a szervizből várom. De annak "csak" táp gondja volt. Táp gondja meg mindennek van. Még az RME-nek is.
-
Matyee21
csendes tag
Sziasztok!
nem találtam megfelelő topikot a kérdésemnek, ezért itt teszem fel, bocsi ha rossz helyre írok.
Szóval, a problémám az lenne, hogy egy 2.1-es hangfalszettre szeretném kötni a laptopom és az asztali gépem egyszerre. Nézegettem, létezik-e olyan jack kábel, ami két sztereó inputból csinál egy out-ot, de csak olyanokat találtam ami a headset és mic inputját "adja" össze. Létezik az általam keresett kábel, vagy ha nem milyen megoldást ajánlanátok nekem? -
istvan170
aktív tag
Az előttem szólónak igaza van. Ha viszont mindenképp ilyen igényed van, akkor lejátszóból kellene olyat keresned, ami tudja. Nyilván ez csak számítógépről történő lejátszásnál működne. Nálam például Mac-en az Audirvana tudja. Legalábbis láttam a beállításaiban, de nem használom. Windows-on is biztosan tudja néhány program.
-
rootkiller
őstag
Ez egy elég hülye igény. A dolog úgy néz ki hogy van két komponens, mégpedig a peak vagyis csúcs illetve az rms vagyis leegyszerűsítve átlag. Az idők során egyre hangosabb lemezeket készítettek, ami azt jelenti hogy a peak érték ugyanúgy megmaradt valahol a maximum (0dBFS) alatt, addig az rms érték -16/-14 dBFS körül felmászott -10/-8 környékére megnövelve ezáltal a hangosságérzetet.
Nos. Lehet kompresszálni a régebbi felvételeket (a remasterek többek között ezért készülnek), de ezzel valakinek a szakszerű munkájába kontárkodsz bele és kvázi "el fogod b*szni", illetve lehet halkítani az újabbakat. A lényeg, hogy 0dBFS peak fölé úgy sem tudsz menni mert ezzel digitális clip-et okozol ami elég csúnyán szól. Gépesítve megtenni az egészet sok 100 vagy 1000 trackre meg eléggé röhejes dolog, kvázi valahol agyonvágnád azt amiért már nem 128 meg 192 kbps mp3-at hallgatsz hanem loselesst.
-
djlolo
tag
Sziasztok!
Tudna valaki segiteni? Szeretnem a zenegyujtemenyemet egyenlo hangerore hozni. Regebb az mp3-aknak ott volt az mp3Gain ami jol tette a dolgat. De most 90% -ban flac,ape es nagyobb felbontasu zenem van(DTS,DSD is) es bizony soknak a hangereje magas vagy inkabb tul halk. Letezik olyan progi amivel ki lehet egyenliteni a kulonbsegeket es ha igen hogyan kell hasznalni?
Koszonettel! -
istvan170
aktív tag
válasz
PapaMaci #1834 üzenetére
Hát 100 szónak is 1 a vége, ezt ugye meg kéne hallgatni. De én se szoktam
Olyan embernél volt használatban (én ott hallottam) aki csak a legjobbakat veszi meg. Pénze is van rá, meg affinitása is hozzá. Szóval szerintem vedd meg nyugodtan. Mindenképp referálj majd, hogy milyennek találod. -
PapaMaci
őstag
válasz
istvan170 #1833 üzenetére
Mindenképp kell valami, ami AES-ről szimmetrikus analógra fordít egy sztereo csatornát. Mást nem nagyon találtam.
Amugy nálam minden kicsit öregecske.
Az apogee-k kicsomagolják a keverőnek a 32 kanálist, ez a sztereo meg menne a 2tr bejáratra, hogy tudjak monitorozni keverés közben, illetve ezen keresztül menne a zenehallgatás ha épp nem lemezt hallgatok. -
istvan170
aktív tag
válasz
PapaMaci #1832 üzenetére
Amiket írtál, elsősorban ugye studiós cuccok. A Benchmark-ot vették a hifisek is. Ha neten ránézel, azt írják melegebb, hifisebb hangú cucc. De van itt összehasonlítás is:
http://www.prostudioreviews.com/dac1-da10.htm
Én ezekkel nem hasonlítottam, de akinél hallottam, rá is kimondottan jellemző, hogy a színezettebb hangot kedveli. És a Benchmark-kal boldog volt.
Miért akarsz ugyanolyan kategóriájú cuccot, mint amid van? (ráadásul öregecske)
Vagy plusz vennél egy ilyet a rendszeredbe? -
PapaMaci
őstag
-
TeebyKay
őstag
Sziasztok!
Van itt valaki aki midi eszközök pc-hez kötésében járatos?
Vettem múltkoriban egy 49 billentyűs alesis midi billentyűzetet, amit a géphez dugva tökéletesen működött azonnal, viszont kevés volt nekem a billentyűk száma. Azt eladtam és mivel a keret nem változott vettem egy régi használt studiologic sl-61 midi billentyűzetet, amit szintén megpróbáltam a géphez csatlakoztatni, de egyszerűen nem ad jelet a gépnek.
Van valami ami más a régi midi billentyűzetekbe? Nem ugyan olyan midi jelet küldenek mint az újak? Vagy kéne valami külön drivere legyen a géphez? (az usb-midi kábel rakott fel drivert, azt érzékeli is a gép) Hogy lehetne a géppel együtt működésre bírni? Kéne valami külön eszköz?Remélem valaki tud segíteni,
Üdv: Tibor
-
wariror
tag
Üdv urak!
Tudnátok nekem valami jobb minőségű
3,5 jack-2db rca kábelt 6 méterben ajánlani! -
digitalentum
csendes tag
Szeretném még egyszer megköszönni a segítséget és a javaslatot, amit a stúdió hangkártyám lecserélésével kapcsolatban kaptam.
Azóta sikerült vásárolni egy kifogástalan állapotban lévő (dobozos) ESI MAYA 44 PCI hangkártyát egy német - eBay Kleinanzeigen - weboldalról, 20 EURO-ért (postával együtt 34 EURO). Remek vétel volt és gyönyörű hangja van. -
válasz
digitalentum #1821 üzenetére
Akkor hajrá, nincs tovább keresgélnivaló. Ha input-outputban kiszolgál, akkor ez lesz a te kártyád.
-
válasz
digitalentum #1819 üzenetére
Hány bemenet, hány kimenet?
ESI MAYA 44e?
-
digitalentum
csendes tag
Promóciós- és termékvideókhoz aláfestő/háttér zenék szerkesztése (mert jogvédett zenét nem használhatunk fel), PreSonus, Bitwig, Steinberg szoftvereken, főleg hangmintákból (MS Windows 10).
Egy PCI (vagy PCI-E) slotba dugható kártyát szeretnék (már csak a gyorsaság és a kényelem miatt is.) Egy SoundCraft CompAct 10-es keverővel használtam eddig. Nem szükséges, hogy a legújabb és leg"trendibb" kártya legyen. Az ára pedig egy szerényebb ötjegyű szám (forintban).
Most átmenetileg egy külső TASCAM US-122L interface-t használok. (Mert a Terratec PHASE 28 PCI hangkártyát már kiszereltem a PC-ből - ugyanis el szeretném adni, talán még érdekel valakit.)(Ja, és van esetleg valakinek Windows 10-es driver-e a fentebb nevezett hangkártyához?)
-
válasz
digitalentum #1817 üzenetére
Mennyit szánsz rá, is mi a feladat? Csatornák, csatlakoztatott eszközök, interfész, stb.
-
digitalentum
csendes tag
A még ma is tökéletesen működő Terratec PHASE 28 (24 bit/192 kHz Multi I/O Recording Interface PCI) hangkártyámat szeretném lecserélni, mert igencsak elszállt fölötte az idő vas foga.
Elsődlegesen zenélésre, zeneszerkesztésre használnám. Nem tudom, hogy jó topikban járok e? Hol kaphatok segítséget? -
NYPD
aktív tag
válasz
rootkiller #1815 üzenetére
Szia!
Köszönöm válaszod. A subok közül a 12s ami szimpatikus, viszont sajnos az már jócskán a kereten kívül van, úgyhogy valószínűleg 10s lenne a befutó. Topládákra kb. 80-100 ezer /pár körüli összeget saccolnék.
-
alphamooncam
őstag
válasz
alphamooncam #1812 üzenetére
Üdv !
Steinberg mint márka érdekelne, milyen minőségű cuccaik vannak. Akinek van vele tapasztalata kérem ossza meg velem !
( Konkrétan az UR28 érdekelne )
Hitspacetól azt a választ kaptam, hogy működik stand alone módban, tehát csak sztg-el kell beállítani, utána nem szükséges a működéséhez.
Legkonkrétabban, meg az érdekelne, hogy van-e lehetőség a HM erősítőkhöz hasonlóan egyes csatornák egymáshoz képest történő késleltetésére - szobakorrekció - , és ha igen, akkor ezt a beállítást el lehetne-e menteni.
-
NYPD
aktív tag
Sziasztok!
KRK ládákból szeretnék otthoni felhasználásra (minőségi zenehallgatás, koncertvideók) kialakítani egy 2.1-es rendszert. Tanácsot szeretnék kérni, hogy melyik széira éri meg a lejobban ár/érték arányban, esetleg árulnak belőle párban, illetve milyen hangkártyával érdemes eteni?
KRK-n kívül vele egy minőségi szinten lévő megoldások is érdekelnének. ha valaki másban van otthon.
Köszönöm szépen előre is.
Tamás
-
alphamooncam
őstag
Üdv !
Házimozi fejlesztésbe kezdenék, és hangügyileg lenne pár kérdésem.
Jelenleg adott egy pár JBL-305, valamint egy HTPC, Openeleccel ( KODI ).
Első kérdésem, van-e itt valaki, aki stúdió monitorokat használ hm-hoz?
Hogyan oldotta meg, vagy hogyan lehet megoldani az 5.1-et.HTPC-n nincs sztereón kívül analóg kimenet, csak USB, vagy HDMI - utóbbi foglalt, a képátvitel használja.
Nem tudom, hogy létezik-e olyan hangkártya, ami önállóan, sztg. nélkül működik. Nézegettem pl. [tascam us-16x08]-ot, de gondolom ez nem az.
Vagy [steinberg-ur-28].Továbbá, egyáltalán érdemes-e hm-hoz, további aktív stúdió monitorokat, vennem, vagy hagyjam a francba az egészet, és maradjak a konvencionális hm erősítőknél, hangfalaknál.
-
bododani
senior tag
válasz
rootkiller #1809 üzenetére
Értem köszi a választ. 5-10 ezer körül gondolkodtam de akkor nem megoldható ennyiért szerintem. További szép napot!
-
rootkiller
őstag
válasz
bododani #1808 üzenetére
öööö...
Először is, milyen laptopod van aminek az integrált hangkártyájánál jobbat szeretnél. Másodsorban ezt milyen célra szeretnéd használni: kizárólag általános zenehallgatás a cél vagy stúdió jellegű tevékenységeket is végeznél? Harmadrészt van-e bemeneti igényed a hangkártyát illetően. Negyedrészt fontos, hogy milyen rendszert használsz. Ötödrészt kéne tudni, hogy milyen telefont akarnál rádugni.
Ha Mac felhasználó vagy akkor ott van például az Apogee One/Duet for iPad & Mac, ezek például elég dögösen megszólalnak és barátai az iPhone-nak vagy iPad-nak, de az One is százezres nagyságrend, közben te legolcsóbbról beszéltél.
Találkoztam egyébként már olyan pendrive méretű USB-s hangkártyával, melyet Lightning to USB-A fordítóval iPad-re lehet dugni.
A legolcsóbb hangkártyák egyébként szolgáltatás szinten fognak többet tudni, mint a jelenlegi integrált kártyád. Ilyenek például a mikrofon-előerősítő, szimmetrikus be- és kimenetek, midi interfész, de egyáltalán nem biztos hogy a D/A átalakítója vagy a fejhallgató erősítője hallhatóan jobb lesz mint a gép integrált megoldása. Volt anno egy 60 ezres Roland hangkártyám, ami egyáltalán nem szólt jobban, mint az iMacem fülhallgató kimenete, viszont szimmetrikus nagy jackes kijáratai voltak, volt D/A konverter utáni hangerőszabályzás benne és bele lehetett dugni 2 mikrofont.
-
bododani
senior tag
Sziasztok! Nem tudom hogy jó helyen kérdezem-e, de szeretnék venni külső hangkártyát laptophoz. Melyik a legolcsóbb ami jobb mint az alap integrált hangcucc a laptopban? Esetleg van olyan átalakító amit telóra lehet kötni, hogy jobban szóljon?
-
válasz
rootkiller #1804 üzenetére
Amerikai jellegű hangzást kedveled: api klónok
Európait: Neve bácsi cuccaiHa bármelyikbe bemegy egy jó hang, akkor ki is jön belőle. Ha egyet kéne vennem ezek közül, és nincs előítéletem, akkor megvenném a legolcsóbbat. Azután a másikat, majd a harmadikat, usw, ennek sosincs vége. Aztán lehet mindent összevissza dugdosni.
-
Crinos
tag
Halihó!
Azért írok ide, mert szeretném cserélni a meglévő erősítőmet ami egy Philips FA930.
Nem mai darab, és picit kontaktos lett hátul, ahova a hangszórókat dugod.Használtan szeretnék venni egy másikat, olyan 30.000ft-ig.
Jelenleg 4db Eltax Linear Response 8-as fal van rákötve. Ez ha minden igaz 4x140W.
Az egész motyó a számítógépre van kötve, onnan jön mindenem. Zene, film, játék...
Esetleg tudna valaki néhány tippet, linket adni, azt megköszönném.BY!!
-
rootkiller
őstag
Az ősszel még vettem egy kis 3 slotos lunchbox-ot, azt szeretnék nekiállni megtölteni. Praktikusan először egy preampot vennék, majd később jöhet az EQ és a compressor is hogy komplett legyen a channel strip.
Két utat tartok járhatónak. Az első az hogy gyári eszközt veszek. Itt bruttó bő 200 ezernél meghúztam a lélektani határt. Végig néztem a HitSpace, a Thomann és a Vintage King kínálatát ami azért jelentősen lefedi a piacot, de ebben az árban egy eszközzel szimpatizálok csak, mégpedig a Rupert Neve Designs Portico 511-el. Az eszköz pozitívumai mellett sorolható fel hogy mivel gyári eszközről van szó viszonylag normálisan ki lehet akár belőle szállni idővel, ha mást szeretnék. Tetszik hogy van rajta egy állítható hi-pass filter, és biztos érdekes a Silk funkció, bár A/D szerint nem szaturáció jellegű, mint ahogy gondoltam. Megkérdeztem a Silket, annyit írt hogy modern, gyors, transzparens, naturális, hasonló mint az ISA, de szebb magasai vannak. Amit viszont hiányolok róla, az egy Hi-Z bemenet, bár a kérdést valószínűleg megoldanám egy Radial DI boxxal.
A másik út az a DIY kites eszköz vásárlása. Van egy kiszemelt gyártó akivel szimpatizálok, mégpedig a Sound Skulptor. Nagy előnye, hogy európai, tehát a olcsóbb a postázás mint amerikából és tudnak EU-s adószámra nettóban is számlázni. Három előfokjuk tetszik a négyből: MP573, tehát egy Neve 1073 kópia, MP512 tehát egy API 512 kópia illetve az MP599 ami felépítésében nagyon hasonló az 512-hőz csak 2520 stílusú DOA helyett 990 stílusúval van szerelve, továbbá Lundahl trafókkal. A három kit mind 250 és 300 € között van, igazából árban majdnem mindegy hogy melyiket venném, továbbá mind a három rendelkezik jackes Hi-Z bemenettel amit az RND Portico nem tud.
Az MP573 azért tetszene mert van egy nagyon fasza kis 1073 pluginem aminek van preamp szarurációja és imádom tekerni, és valami hasonlót várnék ettől is. Gain struktúrában van némi eltérés, 10 és 60 dB között állítható 10 dB-s lépésekben szemben az eredeti eszköz 20-80-as beállításával és 5dB-s léptékével. Rákérdeztem a fejlesztőnél a dologra, aki azzal magyarázta a különbséget hogy így egyszerűbb építeni és olcsóbb változatlan hangminőség mellett. További előnye a kitnek hogy van az EQ573 termékük, így azt is megépítve a kettőt össze lehet kötni így kialakítani az eredeti 1073-as channel strip architektúráját, vagyis a kimeneti trafó elé tenni az EQ szekciót.
Először az MP512-t nézegettem, ami mellette szól hogy mivel kevesebb az alkatrész így egyszerűbb megépíteni mint az 573-at, illetve először azért akartam API klónt mert mindenki a Neve-re van ráfetisizálva. Ami plusz az eredeti API preamphoz képest az a kimeneti PAD potméter, így jobban meg lehet hajtani kisebb kimeneti jel mellett. Ami miatt jelen pillanatban kevésbé tartom izgalmasnak hogy egy osztrák stúdió barátom akinek ott van 12 darab 512C lebeszélt róla hogy az API unalmas és karaktertelen. Viszont egy másik barátom meg azt mondja hogy az API preampok a leggyorsabb, legütősebbek.
Az MP599 is érdekes lehet a Lundahl trafóval és a DOA-val, biztos jó cucc, viszont nem tudom hogy milyen lehet, nem tudok semmt róla.
Gyakorlatilag general preampnak kéne kezdve az ének vagy egyéb hangszeres felvételtől akár beledugni egy gitárt direktbe és vonaljelet rögzíteni, gyakorlatilag minden szembe jövő felvételi munkához ezt szeretném használni ahol elég mono jelet rögzíteni, meg persze beraknám valahova dobfelvételre is, mondjuk jellemzően pergőre vagy akár egyetlen ribbon mono overheadre.
Az eszközök linkjei:
http://rupertneve.com/products/portico-511-500-series-mic-pre-with-silk/
http://www.soundskulptor.com/uk/mp573.html
http://www.soundskulptor.com/uk/mp512.html
http://www.soundskulptor.com/uk/mp599.html -
MineFox54
őstag
válasz
rootkiller #1802 üzenetére
Értem én. De akkor már inkább egyszerűbb a Dante, ugyanis csak felvételre kellene.
-
MineFox54
őstag
válasz
rootkiller #1800 üzenetére
Az M32C-t közben rájöttem hogy az nem megy, mert ugye nem tud egyszerre menni a DL251 48 és 96khz-n is... A Pro1 meg csak 96-on megy ugye.
Átgondolva az egészet, inkább Dante-re gondoltam, a DN9650 és a gép közé.
Új hozzászólás Aktív témák
- 139 - Lenovo Yoga Pro 7 (14IMH9) - Intel Core Ultra 9 185H, RTX 4060
- HP 15-dw0101nl - i5 8275U - 15,6" FHD - 8 GB DDR4 RAM - 512 GB NVMe SSD - billentyűzet hibás
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- BESZÁMÍTÁS! Asus B360M i7 9700 16GB DDR4 512GB SSD RX 6650 XT 8GB ZALMAN N4 600W
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest