- Megjött a jubileumi Pixel széria
- Huawei P30 - kell ennél több?
- Netfone
- One mobilszolgáltatások
- Megdöntheti az iPhone 4 rekordját az iPhone 17
- Honor Magic7 Pro - kifinomult, költséges képalkotás
- Nothing Headphone (1) – nem kell ide idézet
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Magisk
- Kínos szituba keveredett a Nothing
Új hozzászólás Aktív témák
-
DuDieHUN
aktív tag
Sziasztok,
Segítséget szeretnek kérni, az alábbiakhoz:
A jelenlegi rendszert szeretném felturbózni: 10 éves 10”-os laptop + jack csatlakozon egy mikrofon és ezen keresztül Audacitybe történik a felvétel
A terv:
-új laptop (van itthon egy elfekvő Thinkpad X250 (i5, 8gb ram, 512 SSD), Windows 10
- USB interface/hang kártya
(nem értek hozza)
- egy aktív stúdió monitor
- egy jó mikrofon
- esetleg valami jó sw hozzáAmire használva lenne:
- énekhang felvétele
- gitár felvétel
- dobgep felvételMit ajánlatok, illetve mit hagytam
ki?Koszi
-
#92251648
törölt tag
válasz
Flowtation #2094 üzenetére
Playback produkciónál miért kell bemikrofonozni a dobot?
Szomorú, hogy alapszintű szakmai tudás nélkül vállal el valaki egy ilyen munkát. Nyilván nem a személyed ellen tiltakozom, hanem a jelenséget kritizálom.
-
Flowtation
őstag
válasz
rootkiller #2096 üzenetére
(#2095) MineFox54
Köszi a választ. Igen a di-box-ot ők hozzák.(#2096) rootkiller
Neked is köszönöm a választ! Abszolút megértem az aggályaidat.
Ami van:
PA top, sub, (RCF vision series)
monitor láda van 4 db, a keverő viszont csak kettő független utat tud, a másik kettő post fader. Ebben a postban kérdeztem nemrég a keverőről.
Van egy 16 csatornás analóg csoportkábel. Ezen kívül mikrofonok, kábelek, állványok is adottak.Most beszéltem a zenekar technikai kontaktjával, azt mondta egyszerű dobszettet hoznak, 3 db mikrofon kell oda (2 dinamikus, 1 térmikrofon), illetve 2 az éneknek.
Valójában én csak egy lelkes amatőr vagyok, sajnos nehéz megtanulni az alapokat is, az évi néhány alkalom során. Itt helyi szinten szoktam dolgozni, ezzel a felszereléssel, jellemzően amatőr zenekarokkal.
Azt sem mondom, hogy társadalmi munkában vállaltam el, mert ezzel meg elveszem a rendes szakemberek elől a "megélhetést". Ez egy vidéki falunap, tehát semmi komoly fellépő nem lesz, persze ez engem nem menetsít semmi alól.
Mindezektől függetlenül köszönöm a részletes iránymutatást! Bízom benne, hogy nem lesz gond.
-
rootkiller
őstag
válasz
Flowtation #2094 üzenetére
Szia!
Teljes képzavar van sajnos. A DI box 3 dolgot csinál:
- impedanciát illeszt
- galvanikusan leválaszt
- szimmetrizál
A DI box gyakorlatilag egy standard eszköz arra, hogy bármilyen aszimmetrikus jelforrást - pickupos hangszer legyen az gitár, hegedű, vagy bármi, billentyűs hangszer, dobpad, hangkártya, sampler, hard disc recorder illetve egyéb más dolgok aminek jack kimenete van - a keverőpult szimmetrikus bemenete felé csatlakoztassunk. A DI box-ot jellemzően a szolgáltatónak (vagyis neked) tiszte biztosítani, kivételt képeznek ez alól az úgy nevezett önjáró produkciók (ezekkel te nem találkozol, ez komoly profi szint) illetve a saját cuccal rendelkező hakni zenekarok. A DI boxokat egyébként két részre kategorizáljuk: aktív (elektronikával rendelkező) és passzív (gyakorlatilag egy trafó). Az aktív DI boxoknak jóval nagyobb jelszintjük van, így a passzív pickupos hangszerek csatlakoztatására alkalmasabbak. A passzív DI boxok jól működnek minden olyan jelforrással amiben aktív elektronika van, legyen az egy elektroakusztikus gitár amibe elem kell vagy egy szinti.Ami nekem az aggályom, hogy jelen esetben egy zenekarról van szó, ahol a rider szerint van dob is, és olyan fog hangosítani, aki nincs képben azzal, hogy mi az a DI box, hogyan kell használni. Ezekből az esetekből szokott az kijönni, hogy a produkció elégedetlen, hiszen egy alap hozzáértés nélkül nem lehet kiszolgálni egy zenekart.
Alapvetően amire minimális esetbe szükség van:
PA - sub, top
3 monitor láda külön úton
dobszett, ének mikrofonok, két DI box
kábelezés
olyan keverő, amin van legalább 12 csatornányi mono XLR bemenet, 3 független pre-fader aux és egy post aux egy effekt (zengető) számára
multicore kábel - hogy a keverőt el tudd helyezni a színpaddal szemben, hogy halld is mit csinálsz
2 kis állvány (lábdob, pergő), 5 nagy állvány (lábcin, overhead, énekek)Ezeket kéne a keverőre dugni:
1. lábdob - dinamikus lábdobmikrofon
2. pergő - dinamikus mikrofon
3. lábcin - kismembrános kondi
4. tam 1 - dinamikus csiptetős dobmikrofon
5. tam 2 - din. csip. dobm.
6. tam 3 - din. csip. dobm
7. overhead - kismemrános kondi (kis helyen elhagyható)
8. basszusgitár - di box
9. gitár - di box
10. bass vokál - ének mikrofon
11. gitár vokál - ének mikrofon
12. dob vokál - ének mikrofonHa ezek nincsenek meg, akkor nem lenne rossz lemondani a bulit, keresni valakit aki ért hozzá és tényleg meg tudja oldani, van hozzá eszköze, vagy valamit kitalálni, mert ebből így jelen állapotban nem sok jó fog kisülni. Bocs, de ezt csinálom 8 éve elég komoly színvonalon, komoly motyón a magyar élvonallal.
-
MineFox54
őstag
válasz
Flowtation #2094 üzenetére
Nem...
Abba egy darab asszimetrikus vonalszintű jel megy be, és valószínűleg egy mikrofonszintű szimmetrikus jel jön ki XLR-en. Név szerint ez a basszgitár és a gitár most. Az éneket külön dugod le...
Hozzák egyébként a DI-t? -
Flowtation
őstag
Sziasztok!
Előre szólok, elég bugyuta kérdésem lenne. Hétvégén lesz nálunk egy rendezvény, amin én hangosítok. Semmi különös, alap PA felszerelés, (max) 3 mikrofon, playback koncertek. Viszont ez egyik zenekar di-boxot fog használni és bevallom őszintén én még sosem használtam ilyet, szégyen/nem szégyen.
Az lenne a kérdésem, hogy ennek a használata, bekötése pontosan hogyan működik? Arról már olvastam, hogy mire való (földhurok ellen, zajok szűrése), inkább az érdekelne, arra való, ha valaki énekel és gitározik is, akkor ő magának tudja a kettőt szabályozni, felém viszont csak egy jel (kábel) jön tőle? Vagy ez hülyeség?
Megköszönném, ha tudnátok felvilágosítást adni ebben a kérdésben, előre is köszönöm! -
-
mandras81
senior tag
Sziasztok!
Remélem jo topic-ban vagyok, kezdőnek (zenei előképzettség sincs) való Midi kontroller-t keresek Ableton-hoz. Kicsit beleástam magam a témába, és a következő alternatívákat találtam:
Akai Apc Pro 25
M Audio Oxygen 25
Novation Launchkey 25A Novation tűnik a legjobb választásnak az árán kivül, de elriaszt egy kicsit, hogy a pad-ek nem nyomásérzékenyek, és ugyanez igaz az Akai-ra is. Viszont őszintén az sem tudom, hogy mennyire fontos kritérium ez... Az M audio pedig ha jol látom nem kimondottan Ableton-hoz való, de sok helyen dicsérik a neten.
Ti melyiket választanátok (30-40e-res ársávban más is jöhet), ha ugye kezdőként a zene összerakásának próbálgatása a fontos, mintsem az élö performansz képesség? A hordozhatóság sem szempont, otthon használnám.
-
Kelta
tag
Milyen keverőt ajánlotok otthoni dobfelvételhez? 4 mikrofonnal venném fel, usb nem árt, ha van és megpróbálnám külön stereoba a 4 sávot. Persze, csak ha meg lehet 4 mikivel oldani...
Behringerek érdekelnek elsősorban. -
98bja
senior tag
Sziasztok!
Nem tudom jó helyen vagyok e, de remélem tud valaki segíteni.
Szóval, van egy nem túl új mini hifi rendszerem. Maga a lejátszó sajnos megadta magát, viszont a hozzá tartozó hangszórópár még tökéletes állapotban van. Mivel nagyon jól szólnak, ezért nem szeretném hogy csak a polcon porosodjanak, használni szeretném őket. Arra gondoltam, hogy valahogy a számítógéphez kellene kötni őket. A hangszórók 6 Ohm-osak és 15 wattosak egyenként. (Passzív hangszórók)
Tudom őket számítógéppel használni? Kell valami extra cucc hozzá? (Forrasztással nincs gond)Próbaképp a következőt csináltam. Egy 3,5-es jack kábelt bedugtam a gépbe, és a hangszórók kábeljeit, hozzáérintettem a kábel végéhez. Szólni szólt szépen mindkettő, azonban viszonylag halk volt. Gondolom kéne valami erősítő, hogy a passzív hangszórók kellő hangerőn tudjanak szólni. Erre van valami olcsó megoldás?
Eéőre is köszönöm a válaszokat! -
MarioAna
senior tag
válasz
rootkiller #2081 üzenetére
Lehet rosszul fogalmaztam meg, a mikrofon az független az erősítőtől.
De akkor egy sima TRS jack hosszabbító ellátja a feladatát, hogy a mikrofon működjön (így nézni ki a kapcoslás: mikrofon TS jack-->TRS jack input-->kábel-->TRS jack output-->mic in jack (TS-PC mic line in)? -
rootkiller
őstag
válasz
MarioAna #2080 üzenetére
Nem a megfelelő topic, de mondom: A 3 gyűrűs az 4 pólusú, TRRS dugó. Lényeg, hogy neked a füles részt kell az erősítőbe dugni, az osztásból a TRS-t (3pol), gyakorlatilag az erősítőtől a másik kábelvéggel kéne eljutni a miksibemenetig. Asszem ennyi.
Még valami. Ha a mikrofonos TS (2pol) jacket beledugod egy TRS (3 pol) hosszabbítóba, az ugyanúgy működni fog.
-
MarioAna
senior tag
Sziasztok!
Nem vagyok benne biztos, hogy ez a megfelelő topik a kérdésemhez, de talán ez a legközelebbi.Adott egy Kingston HyperX fejhallgató és ennek van egy beépített mikrofonja, ami ugye egy sima jack csatlakozóval jön (3 gyűrűs?) és ez van gyári átalakítóval osztva kétfelé (stereo jack a fejesnek és egy mic in jack). Mivel van másik fejhallgatóm, ezért egy fejhallgató erősítő beszerzésén gondolkozok, amin nincs 3.5mm-es jack bemenet mikrofonhoz, ezért a PC elejére kivezetett jackbe menne a mikrofon egy kábellel az elosztás után.
Ilyen a gyári elosztó:
[link]A kérdésem az, hogy csak mikrofon jack hosszabbító kábelt keressek, vagy esetleg a normál headset (3 gyűrűs) hosszabbító kábel is megfelelhet csak a mikrofon pótlására, netalán a legegyszerűbb sima jack hosszabbító is jó lehet (a kettő gyűrű miatt)?
Mivel a PC elejéből csak a MIC in lenne összekötve a fejhallgatóval, a PC elejéről a line out az menne a fejes erősítőbe és ott külön szálon lenne hajtva a fejhallgató, így nem kapna outputot a mic inről nyilván (még ha a kábel tudná is kezelni, pl 3 gyűrűs headset hosszabbító).
Azért kérdezem, mert sima headset hosszabbító kábelt sokkal könnyebb találni, mint mikrofon hosszabbító kábelt (ahogy neten keresgélem), és ez a 4vs3vs2 gyűrű ez összezavar
.
Előre is köszönöm!
-
Tamy
őstag
válasz
Flowtation #2078 üzenetére
A bekötés mindkettőre vonatkozik, de a kábel feltételezem rendes, szimmetrikus kábel. Bár elektronikai boltban akart már meggyőzni róla az eladó, hogy a mikrofonkábel az márpedig 1 ér + árny. Ha mindhárom láb be van kötve a kábelen (és nem egybekötve), akkor használhatod a dinamikus mikrofonod is bekapcsolt fantomtáppal, nem lesz senkinek semmi baja.
De talán így jobban megérted: link.
-
MineFox54
őstag
válasz
Flowtation #2075 üzenetére
Inkább a fantomtáp, mint az elem. Egyébként ha nincs szalagmikid, és a dinamikusok is jól vannak bekötve, akkor nyugodtan kapcsold be.
-
Tamy
őstag
válasz
Flowtation #2075 üzenetére
Ha a dinamikus mikrofonod szabványos szimmetrikus (!!!) bekötésű, akkor nem lesz baja.
Ha van elem, akkor nem szükséges bekapcsolni a fantomtápot. -
Flowtation
őstag
Jó reggelt!
köszönöm a monitoros, aux-os válaszokat. De ha már rátaláltam erre a remek kis topicra, kérdeznék még jó sokat.
Mindjárt az első: a fantomtápot be lehet akkor is kapcsolni, ha csak pl. egy mikrofonhoz kell, a többi pedig dinamikus? Ha van elem a kondenzátorosban, akkor nem kell a fantom, jól gondolom? -
DjKoxi
senior tag
-
MineFox54
őstag
válasz
Goose-T #2068 üzenetére
Az ötös kétszer< akkora hangerővel rendelkezik, mint a kettes (adatlap szerint). A kettes az max próbaterem, saját hangnak semmiképp. Az ötössel már meg merném próbálni. Illetve a "the box pro" széria jóval minőségibb. Azért nem húztam le a kettest, mert ott legalább 15" a szub. Az a baj, hogy azzal, hogy elektromos a dobod, azt is erőből kell megoldanod, tehát a kis 12-es szubok alapból kiesnek (basszusgitárhoz is kevés). A Kustom is működhetne, de nem ismerem, arra nem tudok jó szívvel rábólintani. Viszont a the box pro-ban nagyon pozitívan csalódtam (ahogy sok más thomann sajátmárkás termékben).
Ez tipikusan egy buy once, cry once helyzet. Ha rám hallgatsz, 5. És elhiheted nekem, ez a 280eFt még egy kifejezetten alacsony összeg.
-
Goose-T
veterán
válasz
MineFox54 #2067 üzenetére
Köszi szépen! Az ötösnek elég húzós az ára a hobbizenélgetéshez, de ha szerinted a kettes nem kuka, akkor inkább az lesz. Vagy ha van jobb 200 ezer körül. A pénz nem lenne probléma, csak az asszonynak kellene megmagyarázni.
Szerk.: na meg még az is szempont, hogy a teljes felszerelés dobbal, gitárokkal együtt beférjen egy Ford Mondeo kombi csomagterébe lehajtott hátsó ülésekkel.
-
Goose-T
veterán
Sziasztok!
Be szeretnék rendezni a 3x10 méteres garázsunkban egy próbatermet. Lesz egy elektromos dobszett, két gitár modellezős effektekkel (tehát processzált gitárhang, nem nyers), egy basszusgitár és mondjuk két mikrofon énekre és vokálra. Keverőpultra fogok mindent kötni, erre a Behringerre gondoltam. Az a jó benne, hogy van beépített kompresszora, más effekt nem létfontosságú az énekhez. Hangrendszernek 2.1-es rendszert szeretnék, szerintetek melyik lenne a minimum, ami használható lenne?
Hangsúlyozom, hogy nem lesz akusztikus dob, nem kell semmit semminek túlszólnia. Alapvetően a garázsban lesz a cucc, néha vinnénk kisebb koncertekre is, ha ott nincs hangosítás, de a monitorozás most nem téma.
Ezek a jelöltek, növekvő ársorrendben:
1. the box CL 106/112MKII Basis Bundle
2. the box CL 108/115MKII Basis Bundle
3. Kustom KPX Party Set
4. the box pro Entertainer Set Easy
5. the box pro DSP 112 / 18 Basis BundleVélemények? Jobb ötlet esetleg ebben az ársávban?
-
zoltanz
nagyúr
Másik topikban nem kaptam választ a kérdésemre.
Legendás Allen & Heath termékeket hallott már valaki? Hangkártya+keverőpult Kit-tet tervezek beszerezni. -
MineFox54
őstag
válasz
Flowtation #2062 üzenetére
Énekes mindenképp kapjon saját ládát!
-
Flowtation
őstag
válasz
#92251648 #2061 üzenetére
Ehh, kicsit belekeveredtem, mint kiscica a házicérnába.
Azért gondolom, hogy kell (jó lenne) a 4 külön, mert az előbbi 4 tagú zenekart feltételezve, mindenkinek lesz saját, amiben hallhatja csak magát és ha kell egy másik hangszert is. Tehát nem kell "osztozkodni" mással. Nyilván ha csak 3 db (láda, nem kimenet) van, akkor pl. az énekes középen a két szélső monitorból hallgatózhat. Ha kettő, akkor pedig dobos+bőgős egy monitorból, énekes+gitáros a másikból, stb,stb.
Mivel nekem van/lesz 4 láda, de csak 2 pre fader út, engem inkább az zavar, ami tavaly is volt, hogy az énekes akart még többet magából, de nem tudtam adni, mert kifele már sok volt belőle (ergo az ő monitorja már post fader úton volt). Remélem érthetően írom le a dolgot. Tehát arról az esetről beszélünk amit írtál is, hogy ha nem jó nekik ugyanaz a mix. (Persze ettől függetlenül nem volt ebből soha gond, megoldottam így is, kompromisszumkészek voltak a zenészek.)A továbbfűzést azt értem, meg a legelején úgy csináltuk, hogy a monitor erősítő egy oldala volt bekötve az egyik ládába, a másik láda pedig ebből továbbfűzve. (rövid volt a kábel)
-
#92251648
törölt tag
válasz
Flowtation #2060 üzenetére
Post Fader AUX esetén a csatorna kimeneti jelszintjét a Fader és az AUX Send potik állása adja ki. Bármelyiket lehúzod, nem megy ki semmi.
Biztos, hogy független monitor körökre van szükséged, nem csak több kimenetre? Előbbi akkor kell, ha más és más arányokat kérnek a fellépők. Ha jó nekik ugyanaz a mix, akkor elég egyetlen AUX is, amit tovább kell fűznöd az erősítőkön. A legtöbb PA végfokon és aktív hangdobozon van továbbfűzési (Link) lehetőség.
-
Flowtation
őstag
válasz
#92251648 #2059 üzenetére
Nincsenek itt világsztárok. max hisztisek. Írtam is fentebb, hogy kellett volna a 4 út, de legalább 3 mert a dobos hátul volt, a többi meg ugye elől. A tisztánlátás kedvéért: ha post fader az AUX, akkor hiába tekerem fel, addig nem szólal meg amíg a csatorna fader le van húzva, igaz?Jó lenne nekem valami alapozó tanfolyam, eddig mindent autodidakta tanultam meg...
-
#92251648
törölt tag
válasz
Flowtation #2058 üzenetére
Attól, hogy az AUX PostFader, még használhatod monitorútként, de 2 független kör általában elég. Vagy hisztis világsztárokkal dolgozol, akik személyenként megkövetelik a saját keverést?
A monitor Out általában stúdiós pultokon van, a lehallgató láncot dughatod rá.
-
Flowtation
őstag
A helyzet az, hogy amit monitornak használok, az 2 db reflex mega hangfal egy castone erősítővel. Ezt szoktam úgy bekötni, hogy egyik oldala AUX1, a másik meg az AUX2, így van ugye kettő teljesen független monitor utam. Elvileg most kapok egy pár aktív hangfalat, ezeket kellene bekötnöm az AUX3-4-re persze függetlenül, de akkor ezek szerint ezzel a keverővel nem fog menni, csak post-fader-el. Kicsit nézegettem a keverőket, láttam olyat, hogy van 2-4 AUX SEND, és van mellette monitor out is. Ez utóbbi akkor mire van?
-
Tamy
őstag
válasz
Flowtation #2056 üzenetére
Igen, egy AUX-ra köthetsz két erősítőt is, vagy sztereó bal+jobb csatornát, esetleg ha az erősítő bírja, a kimenetére két monitort. A monitorok gyakran eleve úgy vannak kialakítva, hogy lehetőség van továbbfűzni őket. Ha 4 függetlent szeretnél, akkor mindenképp olyan keverő kell, ami ezt tudja.
-
Flowtation
őstag
(#2053) Petyás
Köszi a választ!
Mit értesz ügyesség alatt?(#2054) fapaci
(#2055) Tamy
Nektek is köszi!
Ebben az esetben két db független monitorom lesz, ez oké, viszont jó lenne a 4 db és persze független, mert tavaly is ezzel küzdöttem, kellett volna a 4, 1 dobos, 1-1 bőgős és gitár, valamint az énekesnek. Egy AUX-ra hogyan köthetek többet? Úgy érted, hogy AUX1 vezérel 1 pár monitort, illetve az AUX2 a másik párt? Ha 4 függetlent szeretnék egészen egyszerűen olyan keverő kell ami ezt tudja? -
Tamy
őstag
válasz
Flowtation #2052 üzenetére
Azt próbával ki tudod deríteni, hogy az AUX-ok pre, vagy post faderek. A másik, hogy feltétlen szükséged van a 4 független AUX-ra, vagy csak az a cél, hogy 4 monitor legyen? Mert ha utóbbi, akkor egy AUX-ra köthetsz több bemenetet is.
-
#92251648
törölt tag
válasz
Flowtation #2052 üzenetére
Ezt a konkrét típust nem ismerem, de az MCX család többi tagján 2 Post és 2 Pre AUX van, szerintem ebben is. Tehát 2 fader-független kimeneted lesz.
-
Petyás
tag
válasz
Flowtation #2052 üzenetére
Igen, jól gondolod, ügyességgel meg lehet oldani.
-
Flowtation
őstag
Köszönöm a választ, így már teljesen világos. Abban az esetben ha post fader valamelyik, és arra a monitorra szeretnék többet, akkor az megoldható a nélkül, hogy kifele hangosabb legyen? Úgy gondolom, hogy a csatorna fadert lejjebb húzom, de a gaint óvatosan feljebb, ez működhet? Vagy a gain és a csatorna poti is ugyanúgy viselkedik? Vagy ez egy hülyeség?
-
Petyás
tag
válasz
Flowtation #2050 üzenetére
Van 4 független utad.
A return az bemenet, de hogy azt hova tudod "varázsolni", ahhoz jól jönne egy blokkdiagram.
Neked a 4 alsóba kell kötnöd a 4 hangfalat/erősítőt amit monitornak szánsz.
A használat során érdemes kipróbálni, hogy valóban mind pre-fader-e.
Ezt úgy tudod megtenni, hogy ha beállítottál egy megfelelő szintet a monitorba, akkor a tolópotit lehúzod teljesen. Ha szól a monitorban, akkor rendben. Ha nem, akkor post-fader, vagyis ha a tolópotin emelsz, akkor a monitorban is emelve lesz a jelszint, ha csökkentesz, akkor a monitorban is csökken.
Külső effekthez szoktak post-fader-t használni, hogy mindig a megszólaló száraz jel arányában legyen az effekt is. -
Flowtation
őstag
Tehát arra gondolsz, hogy minden csatornán (1-16) 4 piros van, illetve amit írtál is van 4 db aux send, tehát vagy van 4 külön monitor utam, vagy ha a returnre van kötve akkor azok az effektes utak? Tehát ha a send-be kötöm akkor független, ha a return-ba akkor meg nem, igaz? Mert ha így gondoltad, akkor elvileg lehet 4 független utam.
-
Petyás
tag
válasz
Flowtation #2046 üzenetére
Szia Flowtation!
Természetesen 4 aux van, de a kép alapján az nem derül ki, hogy vajon mind pre-fader (a tolópotitól független)
Bizonyíték 1: 4 piros poti van mindegyik bemeneten.
Bizonyíték 2: a legelső képen látható 4 SEND feliratú aljzat, és legfölül a számozás (AUX1 AUX2 AUX3) és a negyediknek pedig az fölött AUX4. -
haladó
tag
válasz
MineFox54 #2045 üzenetére
Nem csak ilyen jöhet szóba, de jó lett volna. Fontos, hogy nem értek hozzá, ezért amit fentebb leirtam az csak egy irány, de igazából a hozzáértőktől várom a választ, hogy kiderüljön mi lenne a megfelelő.
Megpróbálok pontositani:
-ez egy utazó szett lenne
-a termek amiben üzemelnének arányokban teljesen eltérőek lehetnek, igy az egy-pontból való sugárzás nem lesz ideális
-Az előadó és a hangsugárzó(k), akár 20+ méterre is lehetnek egymástól (a teremtől a és a hálózati csatlakozó(k) elhelyezkedésétől függ). Pl nagyobb elválasztó-függönyös tornaterem az egyik hosszanti oldalán középen az előadó, a szemközti oldalon a hangfalak. Elméletben ez a maximum, aminek meg kéne felelnie de csak elméletben, a keret könnyen lehet kompromisszumra fog kényszeriteni.
Ami érdekel az a megfelelő hangfalszett. A vezetékmentes jel átvitel jelenleg csak annyiban érdekel, hogy technikailag megoldható legyen az ajánlott hangfal esetében.
Köszönöm! -
Flowtation
őstag
sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni keverő beállítással kapcsolatban. amatőr szinten foglalkozom a témával és dolgoznom kellene egy ilyen keverővel:
[link]
[link]
Az lenne a kérdésem, jól gondolom-e hogy ez a keverő 4 db külön monitor utat tud kezelni, függetlenül a csatornahangerőtől? A 4 db aux send aljzat miatt gondolom, viszont a potmétereknél csak kettő send, a másik 2 return és ez elbizonytalanított...A segítséget előre is köszönöm!
-
Petyás
tag
Szia haladó!
Kicsit pontosabban kéne specifikálni, hogy mi az, amire szükség van.
Mikrofon is kell? Mennyi? Bemenetek száma?
A terem inkább hosszú, vagy széles?
Mert ha hosszú, akkor megoldható egy pontból induló hanggal, de ha széles, akkor jobb a kettő.
Vezeték nélküli speaker nem nagyon van. Ha aktív, akkor táp+jel kell, ha passzív, akkor csak egy kábel van az erősítőből. Ha valami all-in-one rendszer van, akkor viszont nincsenek kábelek a hangszóró, keverő, erősítő között. -
haladó
tag
Sziasztok!
Átirányítottak ebbe a topicba, onnan másolom a kérdést/tanácskérést némileg kiegészítve.
"Nagyobb terem/csarnok (~kosárlabdapálya méretű) hangosítását (előadás 50-100+ főnek) szeretném megoldani kb 600-1000 euróból. Hátha valaki jártas ebben a kategóriában és van javaslata.
A kompakt méret, (esetleg akksiról üzemelő ha van ilyen és ajánlott) viszonylag fontos lenne a rendszeres szállítás miatt, ill. a speaker könnyű, vezetékmentes csatlakozása szintén szempont. Nem a zenei képességeken van a hangsúly, de azért az elégségesnél tudjon többet. Az ár és a megadott igények nem fixek természetesen, hiszen nem vagyok hozzáértő."
Köszönöm. -
lumpy92
aktív tag
válasz
rootkiller #2040 üzenetére
Köszönöm a tanácsot, így teszek!
-
lumpy92
aktív tag
Sziasztok!
Egyszer már kaptam itt segítséget, most újra kérdeznék.
Felolvasást vettem fel, de a mikrofon a számtól balra esett, így a jobb oldali hangsáv hangosabb mint a bal.
Kérdésem az, hogy Audacity-ben, hogyan a tudnám a felhúzni a bal oldali hangsávot is ugyan olyan hangosra mint a jobb oldalit?
Illetve felolvasott szövegnél érdemes-e sztereóban gondolkodnom, vagy simán csináltassak mono-t belőle?
Köszönöm a válaszokat! -
#92251648
törölt tag
-
#92251648
törölt tag
válasz
rootkiller #2003 üzenetére
A magasabb frekvenciájú hangok szűkebb nyalábban terjednek, a mélyebb hangok viszont szinte minden irányban. A hangsugárzókat a gyártók úgy állítják be, hogy sugárzási tengelyben mérve adnak egyenletes átvitelt. Ha a hallgatási pont nagyon kiesik ebből a tengelyből, a magasabb oktávok nem jutnak el hozzá, csak a basszus hangokat fogja hallani.
-
Petyás
tag
Szia!
Hát szerintem ennél olcsóbban nem igazán találsz. Amúgy mire használnád?
1. Bekötheted, ott van a line csatlakozó is az 1 és 2 csatornán.
2. Természetesen a CD/TAPE IN is a main kimenetre kever, de a hangerejét a keverőről nem tudod állítani, így én csak végszükség esetén használnám. A kimenet pedig azonos a main kimenettel.
3. Az FX csatorna jele (mono), amit monitorként tudsz felhasználni, vagy külső effektbe küldheted ezt a jelet. (ez a jel kerül a belső effektre, ha nem dugsz be semmit)
4. A Control Room OUT ugyan az, mint a fejhallgató kimenet.
5. Passz, talán azt, hogy sztereó, vagy hogy sztereó+FX?
6. Hát talán a kimenete miatt, mert az sztereó. Egyébként meg 4 sztereó bemente van: 3/4 5/6 7/8 9/10 -
Jazz
veterán
Sziasztok,
Keverőkkel kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni pár kérdés erejéig.
Olyan keverő kéne olcsón, ami tud keverni 3 vonal (sztereo) jelet. Jó ha tud mikrofon vagy gitár jelet is kezelni.
Ezt találtam pl. Behringer 1002, kicsit drága, de ami 3+ vonal sztereo csatornás abból csak ilyet találtam.
Jöhet más olcsó alternatíva is. USB nem feltétel.
Kérdéseim:
1. A mono mikrofon bemenet helyére rálehet dugni a gitár jelét? Vagy nem fog egyezni az impedancia és az érzékenység és inkább a vonal bemenetre kell kötni?2. Az a 2-2 RCA CD TAPE bemenet / kimenet mit takar? Ezt is össze tudja keverni a többi jellel? Vagy ez csak a fejhallgató kimenetre kever rá, és nem a fő kimenetre?
3. Az FX send mire jó?
4. A main out megy az erősítő vonal bemenetére? A Control room kimenete meg mehet egy másik erősítő bemenetére? (monitor hangfalak pl.)
5. Mit jelent az hogy 2 buszos a keverő?
6. Erre az eszközre Behringer 802 miért azt írják hogy 1 sztereo csatornás mikor én 2 sztereo csatornát látok a képen? 3/4 és 5/6. Vagy valamit rosszul értelmezek?
Köszi!
-
Petyás
tag
válasz
lumpy92 #2031 üzenetére
Szerintem csinálj egy próbát, olvass fel egy-két oldalt.
Ha csak olyan "hibák" vannak benne, amit utómunkával ki tudsz szedni, akkor minden rendben.
Érdemes odafigyelni, hogy a környezeti zaj (laptop, családtagok, szomszédok) a lehető legkevesebb legyen.
Kb. azonos hangerővel olvass, és ezt a szintet állítsd be jól felvételkor.
Lehet érdemes kipróbálni hogy egy telefon milyen felvételre képes. (vagy egy kamera/fényképezőgép)
A lapozásokat nem beszéd közben kell megtenni, mert belehallatszik a felvételbe. -
lumpy92
aktív tag
Sziasztok!
Szeretnék egy könyvet felolvasni felvételre édesapámnak. Ami adott hozzá egy laptop gyári hangkátyával, és egy szivacsos mikrofonnal ellátot fejhallgató. Tisztában vagyok vele, hogy nem lesz studió minőség.
Esetleg valami tippetek/jótanácsotok van részemre, hogy hogyan könnyíthetem meg a saját dolgomat (ezen keretek közt legyen minél hallgathatóbb, ne szívjak az utómunkával)? Audacityvel tervezem az utómunkát elvégezni.
Köszönöm a tanácsokat, ha vannak! -
rootkiller
őstag
Rendeltünk egy barátomnak egy Behringer UMC 204 HD-t, kíváncsi vagyok mit tud. Alapvetően arra kell hogy tudjon rögzíteni énektémákat, meg arra hogy a zenekarában a HD a macbookról megy és a stereo sáv mellé ki lehessen küldeni a takkot a harmadik mono-n.
Van egyébként egy Terratec Phase 24 fw kártyám, amihez szereztem Thunderbolt átalakítót. Fura egy cucc, mivel tök régi semmi driver nincs hozzá, viszont plug&play. Ennek ellenére tartogat meglepetéseket, például hogy az analóg in 1/2-n beküldött jelet kiküldi az analog out 1/2-n szóval pl a multirackezésnek lőttek vele. Ugyanígy a fejhallgatót se tudtam bepatchelni 3/4-re, így a fent említett HD dolog úgy ment hogy aggregate device, és a gép jackjén jött ki a takk. Viszont alapvetően lehet vele egy stereot felvenni vagy analógon, vagy spdif ami ugye megfelelő feszültségosztós kábellel lehet aes/ebu is.
-
Micsurin
nagyúr
Hello!
Lehet rossz helyen járok de segítség kéne!
Adott egy Akai AP100-as bakelit lejátszó, tű kéne bele eddig az RS100-at találtam és ehhez kéne "korrekció", ez lesz az vagy másik?
Köszi!
-
NYPD
aktív tag
M-Audio M-Track 2x2-ről mik a vélemények?
-
MineFox54
őstag
válasz
rootkiller #2025 üzenetére
Elhiszem, nem próbáltam.
-
rootkiller
őstag
-
MineFox54
őstag
válasz
rootkiller #2023 üzenetére
Igen, nem véletlen volt ott a talán. Aki jókat mondott róla, az viszont nagyon jókat, ezért mertem megemlíteni.
-
-
NYPD
aktív tag
Köszi, akkor gyűjtögetek még.
-
NYPD
aktív tag
Szeretnék majd hozzájuk egy szubot, viszont az LSR310S-nek elég borsos ára van... Tudnátok ajánlani egy alternatívát, ami megfizethetőbb?
Köszi!
-
PapaMaci
őstag
Valaki homályositson már fel, mi ez az első, hátsó portos!? A bass reflex nyílása lenne?
-
NYPD
aktív tag
válasz
rootkiller #2005 üzenetére
Értem, köszi. Rámegyek akkor a szerintem a JBL-re, árban jobban is járok mint a KRK-val. Aztán ha úgy adódik mellérakok egy LSR310S-t.
-
g4b3n
tag
-
rootkiller
őstag
Ez így van. A magas hangok a hullámhosszukból adódóan nagyon könnyen elvesznek, lábmagasságban pedig el fog veszni a zene információtartalma. A magassugárzó mindig legyen fej fölött!
Gyakorlatilag az van, hogy ha valaki otthon a szekrény tetejére vagy a földre teszi a hangfalakat, az otthon is fosul fog szólni.
-
Petyás
tag
Az állvány nem kispórolható tétel!
Helyettesíteni lehet asztallal, székkel, bármivel, de a földre ne tegyél hangfalat, ha jót akarsz magadnak és nem egy mély ládád van. A magas hang nem terjed olyan jól (mint a mély), tehát nagyjából az emberek magasságáig érdemes felemelni a hangforrást.Valamelyik neves vándorcirkusz műsora volt olyan, hogy leraktak 2-2 hangfalat egymásra a földre és kész.
Ennek nyomán már barátnőm is javasolta más helyen, hogy tegyék állványra a hangfalat.
És következő évben - láss csodát - már a cirkusz is így csinálta. -
NYPD
aktív tag
Üdv!
Hát nem tudok dönteni... Jbl lsr305 vagy krk rp6 g3.. Minél többet olvasok utána annál zavarosabb..
a JBL-nél ami visszatart az a hátsó port, pedig pont hogy fal közelében lenne.. Viszont jobban sztereóképe. Azt irják sok helyen hogy a krk színezi a hangot és inkább mély súlyos, amivel nekem nem is lenne bajom, szeretem a mélyebb, nehezebb hangzást (főleg rock/metált hallgatok). A motyó pedig zenehallgatásra kéne, 1-2m távolról, keverni nem szeretnék rajta. A krk mellett szól még a nagyobb driver, illetve hogy első portos.
Szivem szerint egy lsr308-at vennék, ha lenne rá hely/pénz..
Tényleg olyan rossz választás lenne a krk?
Új hozzászólás Aktív témák
- Androidos tablet topic
- Imilenni: Egy kis depi, remélem elfér itt :) 2#
- BMW topik
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Kés topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest