- DIGI Mobil
- Mobil flották
- Mobilinternet EU-n kívül, eSIM adatcsomagok használata
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Milyen okostelefont vegyek?
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy Tab S9 FE+ teszt
Új hozzászólás Aktív témák
-
senior tag
Egy 45kWh-s (250-350 km-es hatótáv) aksi 300-350 kg. Egy nem túl erős villanymotor, meg a hozzá való körítés +100. Masszívabb alváz, erősebb rugók, fékek, abroncsok, stb. még + 100. Azaz egy villanyautó minimum 300-400 kilóval nehezebb, mint egy hasonló kategóriájú ICE. (És ez a plusz súly nagyon drága komponensekből jön össze ráadásul.) Szóval nem a sok kütyü miatt drága az elektromos autó, az már csak a keserű pirula megédesítése...
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
Gargouille
őstag
Tök egyetértek. Nekünk egy Ford Focus II kombi a családi autó, nekem tökéletesen megfelel ez az autó minden szempontból, nem hiányzik a tolatóradar, nem kell ülésfűtés, tempomat meg semmi, teljesen jól használható. Ha újra vennék autót, akkor is egy ilyet keresnék de sajnos már nincs, így ezt fogjuk addig használni, amíg megy, Most 15 éves.
EV-t egyáltalán nem vennék, igazából akkor se tudnék vele mit kezdeni, ha ingyen adnák, mert társasházban lakom, közelben nincs is töltő, az meg nonszensz, hogy állandóan azon kelljen matekolni, hogy hol tudom tölteni az autót és mikor kell visszamennem érte... ennyi erővel már a tömegközlekedés is jobb megoldás. És nyilván nem csak én vagyok vele így.
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
tibaimp
nagyúr
Olcsóbban kellene adni az EV-ket, nem büntetővámot rátenni...
A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...
-
Eclips21
őstag
Szerintem az is rettentően nagy baj hogy csak tamogatasokkal veszik az emberek ami jelentősen torzítja a piaci versenyt. Nem kell semmi támogatás és akkor lehet valós árakat látnánk. Napelem piacon is a panel ára felére estek vissza mikor megszűntek a nagy támogatások europa szerte.
-
BaLee
addikt
Nem igazán értem a gyártók problémáját. Szarok az EV eladások mindenhol, itthon meg pláne (de most majd az EV támogatás megdobja amíg el nem fogy a keret). Nézegettem pár elektromos autót és mit látok? Az év eleji árhoz képest több modellnél is június elején emeltek 5-5%-ot. Hova a francba emelnek még?
Egy normális hatótávval rendelkező elektromos autó 14 de inkább 15 millió. És olyan dolgok nincsenek benne mint fűthető első ülés... Benne van persze minden polgárpukkasztó hülyeség amire nincs az embernek szüksége vagy kb. sosem használja.Rakjanak össze egy értelmes felszereltségű modellt, mint ahogy Z_A_P is írta és el fogják kapkodni villámgyorsan. Visszagondolva volt pár hasonló modell, el is kapkodták őket hetek alatt. Miért próbálják erőltetni az emberre a 15-20 milliós autókat 400 ezres nettó fizetés mellett?
-
K0vasz
aktív tag
jók lennének ezek az EV-k (nem csinálnak zajszennyezést, helyi légszennyezést, tök jól mennek), csak még mindig túl sok macera van velük, főleg ahhoz képest, amennyibe kerülnek. szerintem a legnagyobb probléma, hogy ha nem tudod otthon tölteni, akkor kábé használhatatlan az egész, és hát elég sokan laknak lakótelepen/belvárosban, vagy csak olyan helyen, ahol a mélygarázsban nincs töltő, és az nem kicsi "kényelmetlenség", hogy szabad töltőre kell vadáászni a városban, ahol aztán órákra ott kell hagyni a kocsit, hogy fel is töltődjön. mindezt úgy, hogy ugyanannyi pénzből vehetsz olyan kocsit is, amit 5 perc alatt fel tudsz "tölteni" a minden második sarkon elérhető benzinkutakon
-
Ribi
nagyúr
Plusz volt a totalcaros cikk, hogy valaki kicsit megnyomta a lökhárítót, amibe bele vót rakva az önvezetős kamera meg érzékelő meg miaszar így csere több misi. Na ilyen szarok miatt is annyi amennyi. Persze ez mindenkinek kell, mert hát ez a jövő...
Mindegyik "elektromos autót" csinál, nem egy autót, ami mellesleg elektromos.[ Szerkesztve ]
-
Feketelaszlo
senior tag
Ez az amerikai piacon teljesen áll is, de Európában nem a magánszemélyek vesznek főleg autókat, hanem 50+%-ban flottavásárlók. Persze ebben benne van az adócsalás is vastagon, hiszen pl. a Porschék nagy része is cégautóként kerül forgalomba, de a flottavásárlói preferenciák nálunk erősen torzítják a piacot. S ebből következik az is, hogy az autógyártók nem aggódnak amiatt, hogy a vásárlóknak elfogy a pénze amíg az ő üzletáguk is gyarapodik.
Persze ez nem univerzális - vannak márkák amik már most 2009-es szintű eladatlan készleteken ülnek - ha ők nem kezdenek valami bomba akczióásba akkor jövőre beindulnak a kereskedők csődjei. -
Z_A_P
addikt
Mekkora bullshit gyujtemeny.
Tudod mi kellene a vevoknek? 15000 euroert ( 6M HUF) egy kenyelmes tagas egyszeruen es olcson szervizelheto, 150LE-s, 5 szemelyes 400km-t tudo kombi (v suv) villanyauto.
Eleg 1 zonas klima, kezzel allithato ules (de azt sokfele), nem kell belso kinai vilagitas, okos rendszer, lcd tv, kormanyt rangato kamera, sok hangszoro, semmi, nem kell.
Fogadjunk hogy tobben vennek azt mint amit irtal 40000 euroert.
Jaa, hogy ez nem volt mint opcio?[ Szerkesztve ]
OK
-
haxiboy
veterán
válasz arnyekxxx #37 üzenetére
Hát, azért van néhány "extra" aminek ma már rég nem extrának kellene lennie.
Az elektromosan állítható ülés, elektromos tükrök, tolatóradar/kamera már simán elmehetne alapfelszereltségnek, nem hiszem hogy az a néhány motor meg filléres kamera és szenzor olyan nagy felárat jelentene a valóságban mint amennyit elkérnek érte...A legtöbb autógyártó nem is gyártja a full alapmodellt, és a franc sem fog másfél évet várni egy fapados autóra...
Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)
-
arnyekxxx
veterán
ll, hanem 3 utas klímát akar, elektromosan állítható ülés kell, tévé a hátsó ülésre, napfénytető, színes belső világítás, önvezetés, minőségi hangfalak, okos rendszer, arcfelismerés,
ezekből nekem pont egyikre sincs igényem egy autónál és szerintem nem vagyok egyedül azzal, hogy egy fillér felárat nem fizetnék ezekért. -
Diopapa
addikt
Erről készített egy komoly elemzést egy amerikai autós újságíró, aki szerint úgy néz ki a képlet (az EV-t félretéve), hogy az autógyárak rájöttek, hogy nagyobb / jobban felszerelt autókkal jobban lehet kopasztani a vásárlókat, ergo kevesebb autóval ugyan akkora profitot lehet elérni, mert az extrákkal megtömött nagyobb autókon több a haszon. Amivel talán nem nagyon számoltak, hogy előbb-utóbb elfogy az a réteg, akik megengedhetik maguknak a drága autókat is. Azt gondolom, lenne igény a fapadosabb autókra, az EV-kre is. Ha igazam van, ezek visszajönnek, ha már végleg beállít a földbe az autóipar.
[ Szerkesztve ]
Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - *SkyS1gn"
-
Cassi
őstag
"A General Motors például 2025-ig 1 millió EV-t akar eladni, de eddig csak 21 930-at sikerült."
Aki elhiszi béna autógyárak hasraütésre beböfögött számait, az meg is érdemli. -
jerry311
nagyúr
UK-ben hibrid novekszik nagyon, mikozben a diesel megy lefele a lejton.
Megertem, szerintem is egy hibrid a megfelelo valsztas, de mar a Prius 2 ota ezt mondom. (nem feltetlen a Prius a jo valasztas, de valami nem mild hibrid)
Van-e ra penzem? Nincs, 10 eves 1.6-os diesel Golfra volt penzem. -
kilua
senior tag
Akkor mi növekszik, mert régebben olyant olvastam hogy az elektromos autók miatt a benzinest sem veszik. Akkor nem az elektromos autók piaca nem növekszik, hanem az autó eladásoké úgy ahogy van.
-
ripla
addikt
Erről voltak már infók, hogy miért nem olcsók az elektromos autók. Függetlenül attól, hogy az autógyárak is profitból élnek, a magas ár abban IS keresendő, hogy a vevőnek nem egy fapados autó kell, hanem 3 utas klímát akar, elektromosan állítható ülés kell, tévé a hátsó ülésre, napfénytető, színes belső világítás, önvezetés, minőségi hangfalak, okos rendszer, arcfelismerés, anyámkínja.
Ezek meg önmagukban lehet hogy már tömegtermékek, de sok kicsi sokra megy, így aztán együttes erővel nyomják az árat felfelé.A töltés is marha egyszerűen megoldható lenne, ha mindent telepakolnának napelemekkel. Ja, hogy akkor kvázi ingyen energia lenne mindenhol? Hát az meg kinek jó? Mert az elektromos áramot szolgáltató cégeknek biztosan nem.
Ezeken bukik meg a dolog, egy gyönyörű utópiában élhetnénk, ahol minden ideális lehetne az élethez, csak hát azok a fránya cégek, akik mindent kézben akarnak tartani, ez itt a probléma.[ Szerkesztve ]
-
secretgarden
aktív tag
Nagy probléma a töltés városokban, ahol az emberek tömbházakban laknak. Ott nem játszik a "töltjük a beállón/kertben/garázsban", hatodik emeletről meg töltőkábelt kilógatni az utcán parkoló elektromos autóhoz nem ildomos...
-
jalos
csendes tag
válasz janeszgol #26 üzenetére
Igy könnyű erős devizát gyártani, hogy levágjuk a 0-kat:
10000 lej helyett lett 1 lej! Ezt mi is megtehetnénk, és akkor a forint lenne a legerősebb valuta a világon.1 eur = 400 HUF, de ha levágunk 4 nullát akkor: 1 eur = 0,04 Ft, azaz egy forintért 25 eurot adnának. Király kenne mi? F-szt, semi köze az valuta numerikus értékének a gazdasághoz.
A gyakorlatban akkor szoktak vágni ha kényelmetlen a túl nagy számokkal bánni a hétköznapi életben.
-
Eleve olcsóbb legyártani, szervízelni, karbantartani, fejleszteni az elektromosat. Ennek ellenére nem adják olcsóbban. Hogy is van ez? (a kérdés költői)
-
arnyekxxx
veterán
A végén még csökkenteni fogják a villanyautók árát extraprofittermelés helyett? Hát hová vezet ez?
-
SkyLine3000
addikt
A Toyota sem erőlteti az e-autókat. Vajon miért? Én sem ebben látom a jövőt, max egy lehetséges alternatívát. Lassan jönnek a magas hatásfokú belsőégésű motorok is. Első autónak, aki sokat megy, nem való e-autó. Másodiknak meg nagyon drága. Elsőnek is.
-
haxiboy
veterán
Megérte az új akkugyárat felhúzni a sok támogatás miatt...
Arról ne is beszéljünk hogy egy átlagember hogy fog valaha új autót venni.Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)
-
Barret001
addikt
Németeknek sem kell... [100 000 eladatlan elemes autó]
-
KROK640
nagyúr
+1
Vagy ha már annyira kellenek, és biztonságosak, akkor tegyük mindet egy helyre, és köré költöztessük az ezekkel kapcsolatos döntéshozókat, és a politikusainkat. És vagy életvitel szerűen ott él, vagy elveszíti tisztségét, mindenféle végkielégítés nélkül
Érdekes lenne megnézni, hogy hány gyár és meddig üzemelne.Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
KROK640
nagyúr
Ez sajnos egy nagyon is helyénvaló meglátás.
Rendszeresen járok nyugat európában (főként nyugat Ausztria és Németország, de Csehország, sőt szlovákia és van bőven) és azt látom, hogy a magyar marad le. A legdurvább ez Szlovákiával összehasonlítva, '88-ban mikor először ott jártam, még Csehszlovákia néven jóval le volt maradva. 2005-ben Cseh ország már jobban állt mint MO, szlovákia még le volt maradva, de látszott, hogy jön fel. Manapság, meg szlovákia is rég előzött.Aztán ahogy írod is, világszintű jelenség az, hogy nyílik az olló, a középosztály nagyrésze lefelé szakad, az a kevés pedig aki emelkedik, annak egyre több lesz. Lehet, hogy 40-50 év múlva a világ sokkal polarizáltabb lesz, lesznek a szupergazdagok, és a többiek, akik csecsemő koruktól halálukig egy minimum szinten eldöcögve is elképesztő adósságokban élik le az életüket. (Remélem nem így lesz, de erre is látok esélyt sajnos)
Szerintem aki nagyon EV-t akart, az már megvette magának, még a támogatott időszakban, mikor egy rakás előny járt vele. Szerintem aki eddig nem vette meg, az vagy nem akar, vagy a támogatásokkal együtt sem engedheti meg magának. --> jelentős keresletcsökkenés.
Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
aprokaroka87
nagyúr
Tehát a lufi kipukadt, egyébként meg térjünk vissza az egészre olyan 25-30 év múlva.
-
KROK640
nagyúr
válasz enginev3.0 #11 üzenetére
Már elfogyott a '90-es években
Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
ripla
addikt
A napokban olvastam, hogy az EU is úgy döntött, hogy mégsem olyan veszélyes a fosszilis anyagok bányászata, ami persze egy kényszer szülte helyzet, pont a kínai beáramlás miatt. Az már egy másik kérdés, hogy az ilyen világvégi balkán országok, mint pl. Magyarország, szélesre tárt kapukkal fogadja a kínai néphadsereg felkent hőseit...
-
Dißnäëß
nagyúr
A magyar amúgyis nagyot csúszott le az elmúlt években, de a fejlettnek mondott világban is nagy átlagban tovább nyílt az olló, veszi egy szűk réteg akinek nagyon van, azt se tudja, mennyije, a maradék túlélő középréteg meg inkább nem vesz, mert döcög még a 2006-os S-Max..
Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
-
KROK640
nagyúr
válasz enginev3.0 #6 üzenetére
vagy nem
Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
KROK640
nagyúr
És azért még gomba mód szaporodnak az akkugyárak az országban... nem lesz ez így jó
Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
jerry311
nagyúr
Nahaaaaaat...
Ki gondolta volna, ha minden ceg arat emel es rekord profitot termel, akkor az embereknek nem marad penze draga uj autora.
Nahaaaaaat... -
VIC20
őstag
Ej, ej, ezek az EJ-k...
-
Barret001
addikt
Mégis mire számítottak? Drágán szart árulnak,csak másodiknak érdemes megvenni... Vagy játszani. Ez meg be is határolja a vevőkört.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest