- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Netfone
- Mobil flották
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Feljutott a G96 a Moto széria csúcsára
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Amazfit T-Rex 3 - prehisztorikus idő
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
Új hozzászólás Aktív témák
-
Most ez miért releváns? Ha tömegkatasztrófa van, akkor se 200 Km-ről vezényelnek oda kocsit, hanem a közelből + helikopter. Ott voltam nemrég a rally balesetnél Bajóton, oda is a közelből jött a 8 mentő + 4 helikopter.
És még egyszer, akit odavezényelnek, az nagy valószínűséggel az állomáson van készenlétben. -
Simán lehet reális, mert a kocsik 0-24-ben használatban vannak, csak az emberek váltják a műszakot.
Erre írtam, hogy röhögve teljesíti ezt a jelenlegi akkutechnológia is.
A mentés eleve rétegelten működik. Ami időkritikus, az jellemzően az állomáson áll készenlétben.
#390btprg
Most érted, így tudnak biztonságosabbak lenni. Melyik személyeutó volt utoljára 900 kiló? Az F-Astra? -
-
"Megnézném amúgy egy átlag mentő napi futásteljesítményét, de meglepődnék, ha 100 Km fölött lenne."
Találtam egy tender kiírást, amiben évi 60-70 ezer kilométert írnak. Az napi 164-192 km, de nyilván lesznek napok, amikor (pl. karbantartás miatt) áll, azaz számolhatunk napi átlag 200-at. (De nyilván lesz szórás is, azaz lesznek napok, amikor 50-et se megy, máskor meg akár 400 felett is.) -
Attila0
őstag
"De bármelyiknek bőven-bőven megfelel egy mostani elektromos furgon hatótávja."
Itt nem pont a hatótávról van szó. hanem a szinte azonnali újra bevethetőségről. Mert nem tudhatod hogy nem-e pont akkor történik valami rendkívüli, amikor a környéken éppen egy szabad kocsi sincs.
-
Hja, átlag futásra gondoltam. A legtöbbet amúgy nem a stroke-hoz vonuló eset/rohamkocsi megy, sőt, talán az futja a legkevesebbet, mert ilyen esetből arányaiban elég kevés van. Sokkal gyakoribb az alacsony riasztási szintű mentőkocsi, ami nem életveszélyes sérülésekhez megy.
De bármelyiknek bőven-bőven megfelel egy mostani elektromos furgon hatótávja.
-
Jó, de nyilván nem mentés közben van a tankolás, érted. Megnézném amúgy egy átlag mentő napi futásteljesítményét, de meglepődnék, ha 100 Km fölött lenne. De legyen 200, ezt simán lehozza már most is bármelyik furgon. Ha meg napközben lecsoffad az akku mondjuk 30%-ra, akkor rátöltenek az állomáson.
És a mentésirányítás se úgy néz ki, hogy van egy szent kocsi a körzetben, ha az lemerül, akkor megáll a világ. Nyilván van egy pool, amire lehet riasztást küldeni, ha valamelyik valami csoda folytán lemerülne, akkor majd küldenek másikat. Magyarországon inkább személyzet nincs rá, nem a kocsi a szűk keresztmetszet.
-
Nyilván nem fogják lecserélni a komplett flottát azonnal, főleg, hogy a nagy gépek esetén ez a dolog még gyerekcipőben jár. Az se biztos, hogy az akku vonal lesz a nyerő, hiszen ott a hidrogén is jobban beválhat (bár kétlem).
Viszont évtizedes távlatban a trend egyértelmű. Elektrifikáció felé halad minden.
-
Mint ahogy a mentőautók most se üres tankkal indulnak neki a riasztásnak, ugyanúgy nem üres akkuval fognak nekiindulni a jövőben. 30-40 km-es körzetekről beszélünk maximum, ezt már ma, a mai akkutechnológiával is le tudja hozni bármelyik furgon. A távolsági szállítás más téma, de azt most is helikopterrel csinálják, ha életveszélyes a sérülés.
-
Barret001
addikt
-
-
Attila0
őstag
-
válasz
Barret001 #360 üzenetére
Szerintem nem így van. Tavaly a Model Y volt az év legnépszerűbb autója Európában. Azzal ez megugorható.
Meg hát ez is olyan, hogy utazóautónak nyilván nagyakkus nagy autót veszel. Így van ez most is, csak benzin/dízellel.
#365Attila0
Szerintem nem lesz ilyen.Nem lehet majd ugyanúgy használni, egyszerűen ki lesz kényszerítve az, hogy kompromisszumot köss. -
#48584626
törölt tag
"nagyon nagy részük nem full hibrid (értem ezalatt a klasszikus Toyota megoldást: villany és benzinmotor amik külön-külön és együtt is működőképesek): vagy a belső égésű hajt vagy a villany, nagyon nincs átmenet."
Hát ez elég zavaros volt, és nem is igaz. Minden PHEV full hibrid, és mindegyikben tud működni együtt is a hajtás.
-
K82
őstag
Jó is lenne a PHEV nagyon sok embernek, köztük nekem is.
Viszont van, ami miatt nem vennék magamnak PHEV-t még akkor sem ha lenne rá pénzem (pedig az igényeimet lefedné ha tudnám otthon tölteni):
- nagyon nagy részük nem full hibrid (értem ezalatt a klasszikus Toyota megoldást: villany és benzinmotor amik külön-külön és együtt is működőképesek): vagy a belső égésű hajt vagy a villany, nagyon nincs átmenet. Van egy teljes értékű EV-d egy kisebb akkupakkal és egy teljes értékű ICE-d ha elfogyna az áram; ennek megfelelően egy PHEV extrém esetben akár 4-500 kilóval is nehezebb a nem PHEV verzióhoz képest. Az a 3-4 literes fogyasztás az első 100km-en igaz, a másodikon viszont már inkább a kétszeresével lehet számolni. Van Ampera a családban: nyáron, rövid távon az nyeri a fogyasztást. Ha elmegyünk a nagyszülőkhöz (oda-vissza 200km és ott nincs lehetőség konnektorról tölteni), már nem feltétlenül az Opel van előnyben. Főleg a hidegebb időszakban, amikor már nem tud elmenni villannyal 60-70 km-t hanem csak 40-et...
- az a pár száz kg nagyon meg tudja változtatni az autó viselkedését. Hiába jó a futómű, a rugózás, az úttartás stb., amíg nincs gond addig nincs gond. Nem mindegy h egy másfél tonnás autóval akarja bevenni az ember a kanyart vagy egy két tonna felettivel - és az utóbbit sajnos nagyon sokan elfelejtik. -
Barret001
addikt
Dobálóztok itt a 300-400 kilóméterekkel! Hány elektromos autó van,ami TUDJA ezt autópálya tempó mellett? Megmondom,néhány százalékuk...A realitás meg az,hogy Daewoo Matiz előz a belső sávban,mert megy a takarékoskodás a hatótávval. Meg a számolgatással,hogy elég lesz-e a következő töltőállomásig,a sebesség függvényében.
-
Attila0
őstag
"Ugyanis maga a mozdulatlan ücsörgés is fárasztó, nem csak a vezetés. Plusz pisi-kávé, sorban állás, egyebek, simán összejön 20 perc/stop."
Szerinted akkor a lenti mondatommal nem ugyanerre utaltam?"Szóval ha nincs semmi rendkívüli akkor is maximum egyszer kell félórára megállni. "
-
Ez amúgy a gyakorlatban ebben a formában meg is történik, vagy elméletben csinálnád így? Csak azért, mert mi szoktunk így utazni, de a megálláskor a váltópilótának is szüksége van szünetre. Ugyanis maga a mozdulatlan ücsörgés is fárasztó, nem csak a vezetés. Plusz pisi-kávé, sorban állás, egyebek, simán összejön 20 perc/stop.
De oké, elfogadom, hogy ti így nyomjátok. Viszont hogy ez nem általános, arra a nyakamat tenném fel!
Barrett:
nem, irtó tahó módon vezetek, letolva mindenkit. De a realitás az, hogy az átlag így se tud 120-130-fölé menni, mert IG-L, meg trafik, meg dugók. Egy nagyakkus EV elvileg 300-400-között tud ilyen átlaggal.
-
Attila0
őstag
"Hátőőő, oké, csak hogy máshogy kell értelmezni azt, amit mondtál? Mármint tényleg ennyire fáj, hogy 2x meg kell állni egy 1000 Km-es úton, ami amúgy is bő 12 óráig tart a dugók/egyebek miatt? És mi tényleg legalább ennyiszer megállunk a dízellel is. De másoknál is ezt figyeltem meg a csapatban, nem is mindig én vezetek."
Na akkor még egyszer! Nem a megállással van a bajom, hanem annak időtartalmával.
„Most akkor tényleg részletesen írd már le pls, hogy pontosan mi az, ami EV-blocker részedről. Esetleg tegyél mögé konkrét számokat is.”Nagyon szívesen! Na szóval, nálam ez az ominózus 1000 km úgy nézne ki hogy nem csak egy, jogosítvánnyal rendelkező személlyel indulnék neki hanem, mondjuk 300 kilométereként váltva tennénk meg az adott távot. (jó, legyen 5-5-5 perc a sofőrcsere, ami ugye összesen 15 perc.) Szóval ha nincs semmi rendkívüli akkor is maximum egyszer kell félórára megállni. De szerintem ez villanyautóval még simán jelenthet egy, 3*30, azaz 90 perces pihenőidőt.
-
válasz
#48584626 #352 üzenetére
Most Magyarországról beszéltem, mivel a kollégák gondolom itt élnek.
Az 1000km-es hatótáv nem azért jó mert nem kell megállni, hanem azért mert azzal ott és akkor áll meg az ember amikor neki jólesik, és nem az autó diktál.
Hja, ez inkább töltőhálózati kérdés. Pl. 2 éve voltunk Schladmingban síelni, ott a hotelben ki volt rakva vagy 30 töltőpont. Szóval ez az érved addig releváns, amíg nincs a közelben normális töltő. Perpill nincs mindenhol, szóval kompromisszumos a dolog.De amúgy már én is nézelődtem, és elvileg egy Teslával le tudnánk fedni most is az igényeinket. Egy haverom már vett egy Y-t, pedig ők is járnak síelni.
-
#48584626
törölt tag
-
Perpill a dízel SUV-ommal is nagyjából olyan gyakran állok meg egy kis pihire (300-400 Km), mintha egy nagyakkus EV-vel tenném. Az egész érvelésem erre lett felépítve. Pedig én tényleg az átlagnál sokkal gyakrabban megyek hosszúkat (700-800 Km).
Azt állítom, hogy ez a pihenőidő intervallum reprezentálja az átlagot, sőt!
...én sem pont az egy seggel történő vezetésre gondoltam. Hanem a többszöri megállást...
Hátőőő, oké, csak hogy máshogy kell értelmezni azt, amit mondtál? Mármint tényleg ennyire fáj, hogy 2x meg kell állni egy 1000 Km-es úton, ami amúgy is bő 12 óráig tart a dugók/egyebek miatt? És mi tényleg legalább ennyiszer megállunk a dízellel is. De másoknál is ezt figyeltem meg a csapatban, nem is mindig én vezetek.
Egy Horvátország 1 kötelező megállással lehozható.
Most akkor tényleg részletesen írd már le pls, hogy pontosan mi az, ami EV-blocker részedről. Esetleg tegyél mögé konkrét számokat is.
Számomra a top egy 100Km-es EV + 2.0-ás dízel lenne. Az a baj, hogy árban ez nem tud versenyképes lenni. A komplexitása is nagy, szóval a fenntartás egy rémálom hosszútávon.
-
BaLee
addikt
Én azt mondom, hogy leguniverzálisabb megoldás egy jó plug in hybrid. A legtöbb új PHEV 60+km-t is elmegy tisztán elektromosan ha kell, azaz tök jó városban rohangálósnak, ha elfogy, besegít a benzinmotor, fogyasztás így simán lehet 3-4liter is amibe még magas üzemanyag árak mellett sem hal bele senki. Hosszútávon meg nagyobb fogyasztás mellett kimegy a világból 5-6 literes fogyasztással...
Kár, hogy se zöld rendszám nem jár melléjük és árban még drágábbak is, mint a tisztán elektromos autók.
A nem plug in verzió is jó csak ott nem nagyon van tisztán elektromos használat, és árban is barátibbak.
-
Attila0
őstag
"Senki sem mondta, hogy az EV mindenkinek való. De ezek az egy seggel legurulok 1000 Km-t érvek szánalmasak. Én csináltam azt régebben a Garda tóhoz többször is, persze 5 perces megállással, amíg teleraktam a tankot. De ma már tuti nem bírnám."
Te elolvastad egyáltalán amit ezzel kapcsolatban írtam? Nem hiszem, ugyanis én sem pont az egy seggel történő vezetésre gondoltam. Hanem a többszöri megállást, ugyanis ezek miatt pontosan annyival kevesebb időd jut a Garda tóra! Na, számunkra ez a nem mindegy.
-
Ez rendben is van, én se veszek emiatt EV-t. De NE magatokból induljatok ki! A tulajdonosok 90%-a tippre sosem megy egyszerre többet 300 Km-nél, legfeljebb évente 1x, amikor elgurul Horvátországba.
Senki sem mondta, hogy az EV mindenkinek való. De ezek az egy seggel legurulok 1000 Km-t érvek szánalmasak. Én csináltam azt régebben a Garda tóhoz többször is, persze 5 perces megállással, amíg teleraktam a tankot. De ma már tuti nem bírnám.
Anyámnak, öcsémnek pl. 100%-ig egy EV lenne az ideális választás. Ők szépen naponta ingáznak a melóba 20-20 Km-t, tudnának otthon tölteni. És végtelen számú ilyen ember van még. Például az agglo ingázók. És tényleg, egy Teslával lehozni a horvát nyaralást se nagy mutatvány. A gond az árral van, nem a műszaki tartalommal.
-
Attila0
őstag
válasz
Barret001 #345 üzenetére
Nekem a kedvencem a mikor valaki beírja hogy nem kell egy seggel x kilométert levezetni. Holott egyáltalán nem erről van szó, hanem arról hogy egy villanyautóval történő többszöri megállás miatt pl. az éppen aktuális hétvégi programodra jut kevesebb idő. Mert ugye valamikor vissza is kell autóznod a lakhelyedig hogy aztán másnap újra dolgozni mehessél.
-
Hi!King
őstag
Amúgy rohadt jó lenyomata a társadalomnak ez a topik. Ha az írom, hogy még mindig a töltés és a hatótáv probléma miatt nem opció a többség számára az elektromos autó, akkor hülye vagyok, erre kiderül a lehülyézőkről, hogy (nem elektromos) SUV-al járnak.
-
-
Diopapa
addikt
"Egy terepjárót a lakossági felhasználás semennyire sem indokol Magyarországon. Már ezért is képmutatás, amit csinál."
Nem minden BP ám.. Én egy közel 3000 fős faluban lakom a Bakonyban és kb minden harmadik családban terepjáró van, mivel a telket/kertet ezekell lehet megközelíteni, valamint rengetegen vadásznak is. Vagy akkor nem értem a "lakossági felhasználás" mit jelent neked, mert ők is teljesen hétköznapi lakosok ám... Jah, mondjuk SUV nagyon kevés van errefelé.
-
nevemfel
senior tag
Nem is tudtam, hogy ő is beszállt az "utáljuk a SUV-ot, meg értetlenkedjünk rajta, hogy miért veszik ennyien" vonatra, méghozzá képmutató módon, ahogyan az általában szokás. Ha mostanában kezdte, akkor mondjuk nem siette el, egy évtizedes késésben van a többi boomer-autósújságíróhoz képest.
Egyébként eddig sem tartottam sokra a fickót, de ha ez igaz, akkor tizenkettő egytucat képmutató médiaköcsög ő is.
-
-
Egy suvval sem ragadsz bele egy bokáig érő pocsolyába. Egy terepjárót a lakossági felhasználás semennyire sem indokol Magyarországon. Már ezért is képmutatás, amit csinál.
Amúgy miért teljes joggal lefikázás egy divat suv, miközben egy 1,5x annyit fogyasztó, ezáltal jóval többet szennyező sima terepjáró oké? Remélem te se gondolod komolyan, hogy Pista rendszeresen terepre jár a verdával! -
Medocsabi
addikt
Számomra az a leg megdöbbentőbb az egészben, hogy Komáromban a már működő akkugyár is rosszul ment, mivel 5-ből 3 gyártott termék selejtes. Ennek teljes tudatával, és felelősségével épült meg Iváncsán a másik gyár. Miért? Minek? Ráadásul Komáromban a gyáron belül a gyártósorok sincsenek maximalizálva, komplett csarnokok vannak félig üresen. Bárki, akinek pici kis sütnivalója van, az látta ezt előre, a többi meg gondolom vette ki belőle a pénzt ameddig lehetett. Eddig...
-
Hi!King
őstag
"Mi évente járunk Söldenbe síelni, az ugye a legnyugatibb része Ausztriának. Elég hosszú szakaszon fix táblán ki van rakva az IG-L."
Tavaly nyáron voltunk ugyanarra, feltételezem A1, aztán Németország, majd A12-n vissza Ausztriába. Az A1-en nem sok helyen rémlik IG-L, talán Linznél és Salzburgnál, de az A12-n se volt sok helyen. Utóbbi egyébként olyan völgyben van, ahol könnyen megül a szmog télen, valószínűleg ezért találkoztál sokszor IG-L-el. Valószínűleg az eltérő tapasztalatunk is abból fakad, hogy te télen voltál, akkor gyakoribb a szmogriadó.
"A karosszéria a biztonsági előírások miatt vastagabb. De ugyanilyen vastag egy vadiúj, hasonló méretű nem SUV esetén is."
Ez az ami nem igaz. A SUV-oknak vastagabb. Az említett Duster-t is összevetheted a Logan-el, ott határozottan látszik. Plusz ugye a SUV-os formatervezés miatt bruttó nagyobb a kiterjedésük.
"Akkor mégiscsak nagyobb a beltér?
Az persze lehet szubjektív szempont, hogy ez a nagyobb beltér számodra ténylegesen hasznos-e."
Azért írtam külön, mert ezen szempontból van eltérés beltérben, a másik ok viszont azonos beltérre is eltérő külső méretet hoz ki.
Igen, szubjektív, aki ki tudja használni, annak hasznos. Bár megjegyzem, szüleim mikor Citroen Berlingo-ról Ford Kuga-r váltottak, meglepő volt, hogy a külső legnagyobb magassága még magasabb is a Kuga-nak, mégsem fér bele a csomagtartójába ugyanaz a bútor, mert egyszerűen más az alakja az utóbbi tetejének, nem igazán praktikus a belső tér alakja.
"Hát, ez megint olyan fura kérdés. A hazai böszme fekvőrendőrök esetében szerintem kifejezetten jól jön a nagy hasmagasság. Padkára is kevésbé veszkós felállni vele."
Fekvőrendőrrel mondjuk még Corolla-val sem volt gondom, pedig annak nagyon alacsony a hasmagassága. De pont arról beszélek, hogy a normál autóknak nagyon kicsi lett, egyre kisebb, és ott már problémás, a kettő között valahol (pl. az említett Dacia Logan jó példa erre) viszont egyik sem gond itthon, sőt a kátyús utak, földutak sem.
-
Mi évente járunk Söldenbe síelni, az ugye a legnyugatibb része Ausztriának. Elég hosszú szakaszon fix táblán ki van rakva az IG-L.
Vastagabb és más alakú karosszéria. Ez az egyik fele. A másik, hogy a kaszni is magasabb, amit vagy ki tudsz használni, vagy nem.
A karosszéria a biztonsági előírások miatt vastagabb. De ugyanilyen vastag egy vadiúj, hasonló méretű nem SUV esetén is....a kaszni is magasabb, amit vagy ki tudsz használni, vagy nem.
Akkor mégiscsak nagyobb a beltér?Az persze lehet szubjektív szempont, hogy ez a nagyobb beltér számodra ténylegesen hasznos-e.
Közben a SUV-ok hasmagassága feleslegesen magas...
Hát, ez megint olyan fura kérdés. A hazai böszme fekvőrendőrök esetében szerintem kifejezetten jól jön a nagy hasmagasság. Padkára is kevésbé veszkós felállni vele. -
Hi!King
őstag
Hát érdekes, mert A2-n például kizárólag olyan helyen találkoztam IG-L-el, ami egy nagyobb város elkerülője, vagy sűrűn beépített terület, ahol a domborzat miatt is könnyen megmarad a légszennyezés. Kétlem, hogy indokolatlan lenne, persze azon nem csodálkozok, hogy sok magyar hőbörög, mert nem mehet 150-el büntetlenül, mint itthon...
"De könyörgöm, ne írd már azt, hogy azonos beltér méret, mert ez nyilvánvalóan nem igaz! Ha nagyobb a külső méret, akkor a belső is. Vagy szerinted a gyártók kivattázzák a karosszéria és a beltér közötti részt, hogy direkt kisebb helye legyen az utasoknak?"
Vastagabb és más alakú karosszéria. Ez az egyik fele. A másik, hogy a kaszni is magasabb, amit vagy ki tudsz használni, vagy nem.
"Vagy külső méretbe te beleszámolod a nagyobb hasmagasságot is?"
Nem, de egyébként ez is egy érdekes kérdés, a hazai útviszonyok mellett valahol félúton kellene lennie a hasmagasságnak a SUV-ok és a normál autók között. Közben a SUV-ok hasmagassága feleslegesen magas, míg a többi autónak egyre alacsonyabb, és ez a tényező is a SUV felé billenti a mérleget a legtöbb user számára.
-
Persze, mindenféle autója van, de most épp egy terepjáróval jár. Előtte meg egy pickuppal. Na, érted..
IG-L sebességkorlátozás van, ha rossz a levegő.
Az IG-L egy terror. Persze ráfogják a szar levegőre, de vannak fix IG-L szakaszok is, ahol egész évben korlátozás van. Sőt, gyakorlatilag lakatlan területeken is érvényben van rendszeresen. Tehát a levegőminőség és az IG-L között szerintem zéró összefüggés van. Ez egy sima sebességkorlátozás, vastag büntivel.
Önmagában az, hogy SUV-ról van szó, nagyobb tömeget, külső méretet és felületet jelent azonos beltér méret esetében.
De könyörgöm, ne írd már azt, hogy azonos beltér méret, mert ez nyilvánvalóan nem igaz! Ha nagyobb a külső méret, akkor a belső is. Vagy szerinted a gyártók kivattázzák a karosszéria és a beltér közötti részt, hogy direkt kisebb helye legyen az utasoknak?
Vagy külső méretbe te beleszámolod a nagyobb hasmagasságot is?
#323Gargouille
ő halál komolyan többnek érzi magát attól, hogy onnan a "magasból" lefelé néz a többire az úton...
Ez amúgy nem lehet, hogy csak a te fejedben létezik? Koppra ugyanezt a melósoktól szoktam hallani. -
Hi!King
őstag
Jelentős része azért vesz az embereknek SUV-ot, mert abba az irányba ment el a kínálat, ami viszont egyrészt a drágább SUV-ok státusszimbólum jellegéből fakad, ami igenis lecsorog az alsóbb kategóriába is, ahol szintén azt a kinézetet preferálják emiatt, másrészt a már említett szabályozás miatt.
Ha vesszük a Dacia-t, ugye volt nekik hétköznapi olcsó autónak a Logan sedan és kombi változatban meg a Sandero mint hatchback. Meg van ugye a Duster. Aki ült már ilyenekben, az tudja, hogy a Duster nem kényelmesebb, mert belül a másik két modell is viszonylag magas ülésű. Az átlag autóhoz képest a Logan/Sandero is nagy hasmagasságú volt, tehát azt sem lehet mondani, hogy a hazai utak problémásak lettek volna nekik. A lényeges különbség az volt, hogy a Logan alulmotorizált volt, tekintve hogy az alacsony tömegéhez kis motort lehet szállítani a szabályozások miatt (a hasonló méretű Renault modellek nehezebbek). Szépen ki is kopott Magyarországról, ma már a Logan nem is kapható, a Sandero meg elment az enyhe crossover irányba. Mindezt úgy, hogy az említett alulmotorizáltság mellett is azért eléggé szépen fogyott a Logan is. Szóval lényegében a kínálat alakította ki, hogy a Duster maradt az egyeduralkodó, illetve a nagyobb autóknál a Jogger, Lodgy, de ott már az állam támogatása is szerepet játszott.
(Itt megjegyzem, hogy a Duster 4 kerék meghajtásos változata a legtöbb drágább SUV-nál alkalmassabb rosszabb utakon, földutakon, igazából hegyvidéki országban indokolt olcsó mindenes autónak, nem véletlenül van belőle sok Ausztriában, itthon sokkal kevésbé).
-
Gargouille
őstag
"Az, hogy valaki egy Daciaban ül, zéró presztízzsel jár. Ha SUV, ha nem."
Pontosan azt állítom, hogy ez nincs így. Lehet, hogy szerinted nem jár presztízzsel (szerintem sem, inkább szánalmas), de sokan úgy érzik, hogy igen. Ne magadból indulj ki. Konkrétan itt a szomszédságban is van, aki alsó polcos Suzuki SUV-al feszít és ő halál komolyan többnek érzi magát attól, hogy onnan a "magasból" lefelé néz a többire az úton... no komment."Macbookkal/Iphone-nal a csórók flexelnek. Ezek filléres cuccok akkor, ha tényleg van pénzed."
Ez így van, bár megjegyzem a valóban drága dolgokkal flexelés is pont ugyanilyen szánalmas. Teljesen mindegy milyen autóban ülsz, nem leszel tőle sem több, sem kevesebb, akkor sem ha az a világ legdrágább autója. Igazából csak 2 tonna vas, semmi több. Ahogy szokták mondani attól, hogy a disznóra öltönyt húzol, attól még csak egy disznó marad.
-
Hi!King
őstag
"Igen, ismerem a környéket. De akkor leírom még egyszer: Budapesten a Deákon nem azért szar a levegő, mert Solymáron dugó van a 10-esen."
Megfelelő széljárás és köd esetében akár így is lehet. Nem csak a szigorúan véve lokális szennyezés számít. Plusz mindkét területen relatív nagy a népsűrűség. Nyilván az osztrákok például hülyék, hogy a Solymár környékéhez hasonló vagy akár kisebb népsűrűségű területeken áthaladó autópályákon IG-L sebességkorlátozás van, ha rossz a levegő.
"Erre leírod azt, hogy Solymáron és környékén szar a levegő. Ez már tényleg parádé, amit csináltok.
"
Egyrészt egyedül kommentelek ezzel az accounttal, ha megkérhetlek ne azonosíts más kommentelőkkel, nem vállalok másokkal közösséget.
Másrészt ne velem bunkózzál, ha nem érted miért írtam amit írtam!
"Az egyterűek nagy része kb. koppra akkorra, mint egy átlagos SUV. Akkor most miért jobb az előbbi, és miért rosszabb utóbbi? Nem értem."
Önmagában az, hogy SUV-ról van szó, nagyobb tömeget, külső méretet és felületet jelent azonos beltér méret esetében. Igaz ez a crossoverekre is. És mindez jórészt azért, mert ésszel közlekedés helyett inkább fegyverkezési verseny irányába mentünk el.
-
válasz
Gargouille #317 üzenetére
No offense, de most ezzel itt nem állítottál semmit/nem reagáltál érdemben. Az, hogy valaki egy Daciaban ül, zéró presztízzsel jár. Ha SUV, ha nem. Nyugaton ugyanez a helyzet egy Toyotával.
Tényleg mindent megpróbáltok már belemagyarázni a dologba, de aki egy fostos Toyotát/Daciat vesz, az leszarja a presztízst. Azért vesznek az emberek SUV-ot, mert praktikus. Ezt már Occam borotvája alapján is el lehetne fogadni a nyakatekert konteók helyett.
A legszebb az, amikor Speedzone Vályi Pista orrba-szájba fikázza a SUV-okat, aztán ő is terepjáróval jár, már amikor éppen nem egy pickupot tolnak alá.
Macbookkal/Iphone-nal a csórók flexelnek. Ezek filléres cuccok akkor, ha tényleg van pénzed.
-
Gargouille
őstag
Meglátásom szerint ez független az autó tényleges értékétől, kábé ahogy a széthajtott BMW-k, Audik, Mercik is egy bizonyos rétegnek státusszimbólumok. Mikor áll a pirosnál mellettem a 'zaudi, átnézek és világít a műszerfal mint a karácsonyfa, mert ugye a csórójának arra sincs pénze, hogy szervizelje rendesen, de egyedül az a fontos, hogy 4 karika legyen az orrán.... szóval ez nem az ártól függ.
Ugyanígy mikor a Macbook-al, iPhone-al, akármivel flexelnek... ezek mind az önértékelésről (illetve annak zavarairól/hiányáról) szólnak, nem az a lényeg, hogy valóban felső kategóriás-e a termék.
-
#48584626
törölt tag
válasz
Gargouille #311 üzenetére
Lehet hogy egy 50-60 millás prémium SUV státusszimbólum, de azokból kevés van. Tömegesen kommersz SUVok vannak, mint például a RAV4, de az meg minden csak nem státusszimbólum.
-
De mit? Mármint szerinted eddig nem volt emisszió a szántóföldek mellett? A hibridek generálták ezt?
#311Gargouille
A Dacia Duster is egy SUV, ráadásul az egyik legnépszerűbb. Ezt szerinted kivagyiságból veszik az emberek? Az utakon alsó-középkategóriás suvok rohangálnak mindenhol. -
Attila0
őstag
"De van egy csomó olyan anyag, ami belélegezve szar, elfogyasztva meg nem. Pl. a szálló por is ilyen."
Oké, felőlem elhitetheted magaddal hogy kizárólag szálló porral szennyezett zöldséget és szennyezett gabonából készült kenyeret eszel. De, attól ez még korántsem biztos hogy így is van.
-
Igen, ismerem a környéket. De akkor leírom még egyszer: Budapesten a Deákon nem azért szar a levegő, mert Solymáron dugó van a 10-esen.
Erre leírod azt, hogy Solymáron és környékén szar a levegő. Ez már tényleg parádé, amit csináltok.
De most hogy jön ide a kultúrnövények szennyezése? Nyilván nem a világ legfaszább dolga autópályák mellett kultúrnövényeket termeszteni. Erre vannak határértékek, vizsgálatok, stb. De van egy csomó olyan anyag, ami belélegezve szar, elfogyasztva meg nem. Pl. a szálló por is ilyen. Na, ezzel speciel elég nagy gond van a városokban, a szántóföldön meg elfér. Érted?
#302Hi!King
Az egyterűek nagy része kb. koppra akkorra, mint egy átlagos SUV. Akkor most miért jobb az előbbi, és miért rosszabb utóbbi? Nem értem. -
#48584626
törölt tag
Konkrétan nekem egy előző generációs RAV4em van 6 éve, a sógoromnak meg a szomszédomnak is Corolla Kombija. A Corolla sokkal kisebb és kényelmetlenebb autó elől-hátul (hátulra konkrétan alig tudok magam mögé beülni) a csomagtér is kisebb.
A Corolla egy kategóriával lejjebb van.Mellesleg a RAV4em városban-elővárosban eljár 5 liter alatt. Egy 1,7 tonnás 200 lovas SUV. Egy dízel Swift fogyaszt ennyit.
-
dabadab
titán
a szerencsétlen kis lökettérfogatú motorocskának a hibrid verziónál is ugyanakkora bódét kell megmozgatni mint a nagyobb lökettérfogatú társának. Ami bizony többlet fogyasztással, ergo szinte ugyanakkora kibocsájtással jár mintha nem hibrid verzióval közlekednél.
Ez nem szerintem, hanem tényszerűen nem igaz. -
Hi!King
őstag
válasz
#48584626 #296 üzenetére
"Nem a magasabban ülés a kényelmes, hanem az hogy a feneked messzebb van a padlótól. "
Szerintem te csak trollkodsz, tényleg nem hiszem el, hogy nem érted. Pont erről volt szó!
"Van olyan egyterű amiben szintén így van, de nem mindegyikben."
A legtöbben igen. A furgonból egyterűvé válóknál mindenképp, de a többi családi egyterű is ezért volt kényelmesebb a kombiknál is a szedánoknál. Meg mellesleg ma már majdnem az összes autónál magasabban van a feneked a padlótól (mostantól így fogalmazok, mert az élő fába is belekötsz), mint a régebbieknél.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Formula-1
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- XPEnology
- Sorozatok
- Milyen széket vegyek?
- További aktív témák...
- HATALMAS AKCIÓK / MICROSOFT WINDOWS 10,11 / OFFICE 16,19,21,24 / VÍRUS,VPN VÉDELEM / SZÁMLA / 0-24
- RITKASÁG: MSI Big Bang Z77 MPOWER
- KAMATMENTES , BANKMENTES részletfizetés ASUS ROG Strix G814JIR-N6012W Notebook
- 122 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 (48 hónap garancia!)
- Részletfizetés , Acer Nitro V 15 minimálisan használt uj állapot sok garancia
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest