Új hozzászólás Aktív témák
-
Hi!King
őstag
Nem, ezek a példányok azért maradtak fenn, mert sokból maradt egy kevés, amely sokkal jobban sikerült az átlagosnál, ezek a legjobb példányok. De te és sokab mások ezekből indultak ki. Pedig a 25-30 évvel ezelőtti autók átlagosan sokkal kevésbé voltak tartósabbak, mint a maiak.
Vigyázni meg a maiakra is lehet, az nem technológiai fejlettség függő.
-
Attila0
őstag
"Mennyire mennél vissza a múltba?"
Kb. 25-30 évet.
"Ez a régi technológia fétis nagyrészt a survival biason alapszik, mert a kevés ami a régi eszközökből megmaradt, épp a legjobb példányok közül került ki, az emberek azokat hasonlítgatják a jelenlegi újakhoz."
Igen ez pontosan így van, és ezen a példányok vajon miért maradhattak meg az utókornak? Igen, pontosan azért mert valószínűleg vigyáztak rájuk! Tehát véleményem szerint, sok mindent azért dobálunk el, mert csak "ütjük vágjuk" őket.
-
Hi!King
őstag
Mennyire mennél vissza a múltba? Konkrétan az autók egyre tartósabbak lettek, a 80-as években még a nyugati autók kasznija is hajlamosabb volt a rozsdásodásra, de a motorjaikkal is hamarabb volt gond, mint a ma sokat szidott 1 literes 3 hengeres porszívó hangúaké. Ami a keleti autókat illeti, ott pedig 100 ezer km-nél már jöttek a bajok, és előtte sem voltak túlzottan megbízhatóak.
Ez a régi technológia fétis nagyrészt a survival biason alapszik, mert a kevés ami a régi eszközökből megmaradt, épp a legjobb példányok közül került ki, az emberek azokat hasonlítgatják a jelenlegi újakhoz.
-
Hi!King
őstag
Ezek a kijelentések annyira figyelmen kívül hagyják a realitásokat. Nézz meg egy lakótelepet, mennyire egymás hegyén-hátán vannak az autók. Akkor lesz bármi változás, ha első körben az autóval wc-re járás jelensége visszaszorul, egyelőre viszont az EV-k fő célterülete épp ez.
-
Sajnos már az elején sem értettem, hogy konkrétan mit értesz "söpredék" alatt...
"Olajból egy autó élete során sokkal-sokkal több kell, mint lítiumból és ritkaföldfémből, ergo sokkal nagyobb kiszolgáltatottság."
Chip-ből meg még annál is kevesebb kell, de valahogy mégis nagynak tűnt pár éve a kiszolgáltatottság."a bányászat a fejlett világban leépült, mert a fejlődő világba lettek kiszervezve ezek a szennyező tevékenységek"
Vagy csak simán elfogytak a könnyen kiaknázható készletek - az EU sűrűn lakott és elég régóta iparosodott. (Ha sikerülne is sok új bányát nyitni, azok drágábban termelnének a jelenlegi importnál.) Plusz az EU kicsi (kicsit nagyobb mint Ausztrália fele), de az elektromos autózás megcélzott bevezetéshez egyes kritikus nyersanyagokból a világ jelenlegi termelésének aránytalanul nagy részére tart(ana) igényt. -
Tasunkó
őstag
Miért kellene régebbi technológia? A gyártó gép, sor kikopik és az új ami a helyébe kerül lehet jobb, így van fejlődés.. Olyan dolgokról beszélek, amelyek teljesen vagy részleteiben kiforrottak, illetve megakadtak, és arról hogy a csúcstechnológia előállítása nem sokkal drágább, mint az alsó és elérhető szegmensé. Mivel ezek tovább tartanak ezzel mindenki nyerne, kevesebb árucikk, kevesebb szemét, munka, csak a gazdaságból kerülne ki egy csomó pénz, és pont egy jellemzően magas haszon amit a megbízhatóság, élettartamért ki kell fizetni.
Az utóbbi 10 évben jelentkezett egy újabb abnormalitás, a meglévő termékre rátelepedő plusz garancia évek vásárlás.
Egyébként az meg egy következő vagy rákövetkező lépcső, hogy régebbi technológia használata, mivel a gyártósorok alkalmazása abnormális hasznot juttat a világba, és nincs logikusan szétcsatornázva tehát egy anomáliaként jelentkezik valahol, máshol meg veszteség. -
Attila0
őstag
"Most is lehetne sok mindennel, hogy jóval hosszabb élettartama legyen, akár egy életig kitartana de a gazdaság a rövidebb élettartamban utazik. Lepattanóként a kultúrát is erre motiválja, ezért mutogatnak, hogy mert az embereknek mindig új kell, ami egy ok-okozati terelés."
Igen, mintha már én halottam/olvastam volna arról, hogy az emberiséget nagyon hamar vissza lehetne szoktatni régebbi technologiával gyártott dolgok használatára. Csak hát ugye mint te is írod, a piaci érdek valamiért mégsem ezt diktálja.
-
Tasunkó
őstag
Most is lehetne sok mindennel, hogy jóval hosszabb élettartama legyen, akár egy életig kitartana de a gazdaság a rövidebb élettartamban utazik. Lepattanóként a kultúrát is erre motiválja, ezért mutogatnak, hogy mert az embereknek mindig új kell, ami egy ok-okozati terelés. Ugyanakkor a hosszabb élettartam nem jár feltétlen, sőt akár elhanyagolható költségnövekedéssel jár. Bizonyos dolgok azért tartanak ki sokáig, mert a legyártásnál költséget jelentene, hogy kevesebb ideig bírja. Az élettartam viszont fantasztikus árucikk, ezért bármennyit kérhetnek érte. A Miele bizonyos részeit is kiszolgált ósdi gyártósorokon gyártják. A gond az hogy ettől a összegtől, amit nyernek a plusz élettartammal nem lehet őket megfosztani, vagy csak úgy ha jön egy más szereplő, aki még többet keres majd az élettartamon, így kigolyózza meglévőeket a bizniszből, mivel a gazdaságban az állandó növekedés a cél.
Érdekes lesz hogyan tudná ez pozitív változásba fordulni, egyrészt a technológiai fejlődés lepotyogó morzsái, mikor már olyan gépeken olcsóbb a gyártás, ahol tökéletesebb a végtermék, de erre van a marketing hogy elrontja. Pl. a petpalack kupakjának volt egy szingularitása, amikor tökéletesen funkcionált, majd hol közelít ahhoz, hol meg távolodik, és akkor érjük el újból, ha megjelenik egy még olcsóbb gyártási technológia, ami felülírja a marketing fillérszexet egy kis időre. -
Először is, nem kizárólag EU-ról beszéltünk, nem onnan indult a téma, hanem fejlett/söpredék világról. Az LNG ellátásnál nem a forrás volt a probléma, hanem hogy az infra (kikötői terminál) nem volt elégséges. Az USA hajók sorban álltak, hogy kipumpálhassák az LNG-t.
És nem arról beszéltünk, hogy biztosan van minden, hanem arról, hogy a bányászat a fejlett világban leépült, mert a fejlődő világba lettek kiszervezve ezek a szennyező tevékenységek. Ergo ha van is ásványkincs, abba korábban nem öltek energiát, hogy feltérképezzék.
#485Mr K
Ezt megválaszolták lejjebb. Olajból egy autó élete során sokkal-sokkal több kell, mint lítiumból és ritkaföldfémből, ergo sokkal nagyobb kiszolgáltatottság. -
Azzal a válasszal adós maradtál, hogy ha a bányászat csak akarat kérdése, akkor miután az EU összerúgta a port az oroszokkal, miért a világpiacon próbált méregdrágán LNG-t összevásárolni, miért nem növelte helyette a saját földgáz kitermelését? Ha viszont elfogadod, hogy azért, mert földgázból egyszerűen nincs elég az EU-ban, akkor miért elfogadhatatlan számodra, hogy pl. lítiumból, nikkelből, titánból vagy grafitból sincs elég?
-
Hi!King
őstag
Mi rendszeresen utazunk nagy távolságra, és nem, nem ez a gyakorlat, hogy 30 perceket pihenünk. Igen, ülni is fárasztó, de nem mész sokkal többre ha fél óráig pihensz odakint, mint ha 5 perc alatt kint nyújtózkodsz egyet. Emellett rohadtul nem mindegy hol állsz meg, főleg ha nyári nyaraló szezon van, és egyes pihenőhelyek brutálisan tömve vannak, ezeket ilyenkor célszerű kerülni. Elektromos autónál adja magát, hol kell megállnod.
Ami a töltési lehetőségeket illeti, ha arra alapozol, hogy valamely hotelekben van töltési lehetőség, akkor eleve korlátozottabbak a lehetőségeid szállás terén. Az elmúlt években egy kezemen meg tudom számolni, hogy hány olyan szálláshely volt, ahol lehetett volna tölteni, pedig rohadt sok helyen voltunk, főleg Ausztriában. Volt ahol eleve optimális helyen egyetlen vagy max. 2-3 potenciális szálláshely volt, tehát még helyben is nagyon távoli, nem nekünk megfelelő szállást kellett volna foglalni ilyen esetben.
A másik, hogy szintén nyaraló szezonban rohadt sok helyen brutálisan tömve vannak a parkolók, az autók jó része már jó esetben szezonálisan kibővített parkolóban parkol valami murvás helyen, rossz esetben a környéket parkolja tele. Elképzelem, hogy arra alapoznál, hogy majd valahol tölteni fogsz.
Egyébként a nagyakkus elektromos autóval is felülbecslés az a 300-400 km, mert ésszerű idő alatt a gyorstöltőkkel sem tele töltöd, hanem csak valameddig, aztán autópálya tempó, főleg télen, sokkal nagyobb fogyasztást jelent. De úgy egyáltalán miért szivatná magát az ember addig, amíg nem áll rendelkezésre kompromisszummentes megoldás?
A hétvégi tapasztalatunk is azt támasztja alá, amit írok, az A2 autópályán odafelé és visszafelé álltunk meg két különböző helyen, az elektromos töltőhelyeket néztem, mind tele voltak. Meg megálltunk oda és vissza is Szombathelyen, ott meg szimplán nem volt. Nem álltunk sehol sem 20 percet, mert minek. Most a 3 nap miatt, 1 nap szabival voltunk, kevésbé volt kritikus az idő, most kivételesen 2 darab fél órás töltés beleférhetett volna, de minek ezzel foglalkozni, ha nem kell. Máskor totálisan tönkretenné a hétvégi programot, mint az azt megelőző hétvégén, amikor amúgy is 4-kor indultunk.
-
Gargouille
őstag
válasz
arnyekxxx #469 üzenetére
"A kőolajtermelőnek nyilván nem érdeke de azt ki nem szarja le, az államnak az érdeke, hogy ne függjön más országtól."
Jó lenne, ha ez ilyen egyszerű lenne, de sajnos nem az. Az "államnak" - mint elvont fogalomnak - valóban nem érdeke, ellenben azoknak a politikusoknak, döntéshozóknak akik az állam nevében eljárnak elemi érdeke (érdekeltté teszik őket benne), ahogy az ezzel kereskedő és igen nagy befolyású olajcégeknek, finomítóknak, kúthálózatoknak és minden egyéb csatolmányuknak szintén. A gyakorlat ezt mutatja sajnos, nem pedig az ellenkezőjét.Egyéb tekintetben is globalizáció van, millió módon függünk másoktól, még a fokhagymát is kínából importáljuk, miközben megterem a kert végében is... szóval szerintem vannak a vágyak, meg van a valóság.
-
arnyekxxx
veterán
válasz
Gargouille #460 üzenetére
A kőolajtermelőnek nyilván nem érdeke de azt ki nem szarja le, az államnak az érdeke, hogy ne függjön más országtól. Ha mindenki saját napelemről tölt akkor majd kivet valami km alapú adót a jövedéki helyett, az államot nem kell félteni hogy ne jutna hozzá a neki kellő bevételhez.
-
Gargouille
őstag
"Vision 2030"
Kitűnő példa. Ez ritka ambiciózus elképzelés és egyben nagyon jól bemutatja a vágyak és a valóság közötti szakadékot. Ha jól tudom a legikonikusabb projektje a The Line épp most bukik el, lényegében megvalósíthatatlan a jelenlegi technológiai szinten.
Nagyjából jól párhuzamba is állítható az egész "EV őrülettel". Szerintem.
-
Abból indultunk, hogy az EU-ban nincs elég nyersanyag ahhoz, hogy a 2035-re tervezett elektromos átállást akár csak 10%-ban is saját erőből megoldja. Az USA nyersanyagkincsei ezen nem fognak javítani. (Arról pedig, hogy a topiktárs valamiért idekeverte az USÁ-t nem tehetek.)
-
-
válasz
Gargouille #460 üzenetére
Ha megfigyeled, a kőolaj termelő országok gőzerővel állnak át más bevételi forrásokra. Emirátusok Dubajból csináltak üzleti-innovációs hubot + Emirates légitársaság. Saudi Vision 2030 is fut. Tudják, hogy a kőolaj buli hosszú távon kifújt.
Senkinek nem érdeke, hogy neked tartós, szervizelési igénymentes, ingyen üzemeltethető járműved legyen.
De nem is ezt állítottuk. Az energiáról beszéltünk, ami hajtja. Az kulcskérdés.
#461Mr K
Nézd, ha Kína holnap bejelentené, hogy nincs tovább kitermelés, akkor nagyon gyorsan megkapnák Eu-ban a bányák az engedélyeket.De nyilván nem így lesz, Kína se hülye.
100 méternyi meddő elhordása pedig elég gyorsan meg tud ám valósulni, csak akarat kérdése. Na, az az, ami perpill hiányzik Európában, mert felesleges, hiszen ott az olcsó kínai meg afrikai.
-
Széljegyzet: a belinkelt Jadar völgybe tervezett bánya egyrészt nincs az EU-ban (Szerbia), másrészt jelen állás szerint nem valósul meg, mert 2022-ben visszavonták a vállalat engedélyét. (De állítólag a bányavállalat nem adta fel, hogy kellő számú vezetőt "meggyőzzön" arról, hogy mégis engedélyezzék a projektet.)
"Ez nem azt jelenti, hogy Eu-ban, USA-ban nincs ásványkincs vagyon"
Hát, attól függ, hogy milyen ásványról beszélünk, mert pl. olaj se nagyon van, pedig azt biztosan sokat kutatták... (Ha csak a két linkelt cikket átolvastad, abból kiderülhet, hogy sok kritikus ásványból ismert készletek sincsenek, persze reménykedni lehet, hogy majd találnak, ha nagyon keresnek, bár éppenséggel az EU területe nem egy terra incognita... És ha találnak is, soká lesz belőle termelés, pl. hiába találtak északon ritkaföldfémeket, 10-15 év, mire leásnak odáig (elhordanak 100 méternyi meddő kőzetet). És még neki sem álltak...) -
Gargouille
őstag
válasz
arnyekxxx #453 üzenetére
"viszont aksit egyet kell a kocsi élete során legyártani aztán akár te magad az udvarodon is meg tudod termelni hozzá a napi betevőjét (környzetszennyezésmentesen) , mig a kőolajat folyamatosan meg kell venni valamelyik baráti országból"
De ez amúgy miért lenne érdeke a leendő tulajdonost leszámítva bárkinek is? Az államnak nem érdeke, hogy elessen a jövedéki adótól, a kőolaj termelő országoknak nem érdeke, hogy elveszítsék a vevőiket és így tovább. Senkinek nem érdeke, hogy neked tartós, szervizelési igénymentes, ingyen üzemeltethető járműved legyen.
-
Hja, ez a Kína-Afrika dolog onnan jön, hogy a fejlett világ oda szervezte ki a szutyok melókat (inkluzíve bányászat). Ez nem azt jelenti, hogy Eu-ban, USA-ban nincs ásványkincs vagyon (Pl: [link]), csak egyszerűen amíg ott olcsóbb a kitermelés, addig senki sem fog itt bányákat nyitni. Amikor a Kínaiak elkezdtek g*cizni a ritkaföldfémekkel, biztos lehetsz benne, hogy elindultak a kutatások más országokban is.
-
Igen az olajfüggés Nagyon Rossz Dolog. Ebből okulva az EU-nak van is arra 10 éves (vagy 15?) terve, hogy az akkumulátorgyártás alapanyagainak legalább a 10%-a helyből (az EU-ból) származzon. (Ezt persze egyes szakértők kritizálják, hogy túl ambiciózus...) A maradékot olyan baráti államokból kapjuk majd (ha kapjuk), mint Kína, vagy olyan stabil régiókból, mint Afrika.
-
Attila0
őstag
"Ez megint az, ami Attila0-t tegnap félrevitte. Nem lesz olyan, hogy egyik napról a másikra hirtelen megemelkedik a töltési igény (vagy hirtelen lecserélnek minden mentőt/furgont EV-re). Itt most 20-30-éves folyamatokról beszélünk. Természetesen lesz egy adaptációs folyamat, amikor a hálózat (infra), a logisztika, és az életmódunk hozzászokik a dologhoz."
Tegyük fel hogy igazad van, csakhogy lassan már tényleg ott tartunk, hogy az egész világon akkora a környezetszennyezés, hogy már nem lehet évtizedeket várni a megoldásra. Tehát szinte szó szerint csettintésre kellene lecserélni minden füstokádó dolgot elektromosra.
-
válasz
Barret001 #446 üzenetére
Ez megint az, ami Attila0-t tegnap félrevitte. Nem lesz olyan, hogy egyik napról a másikra hirtelen megemelkedik a töltési igény (vagy hirtelen lecserélnek minden mentőt/furgont EV-re). Itt most 20-30-éves folyamatokról beszélünk. Természetesen lesz egy adaptációs folyamat, amikor a hálózat (infra), a logisztika, és az életmódunk hozzászokik a dologhoz.
100 éve a többség lovaskocsival járt, és nem ment messzebb a szomszéd településnél. Aztán szépen lassan megváltozott a dolog. Az EV-k sok helyzetre már most megoldást jelentenek, sokra meg a jövőben fognak. Az extremitásokkal van baj, de azok szépen visszakorrigálnak majd.
-
A villanyosításnak nem igazán van sajnos alternatívája. Az olaj olyan helyekről jön, amik a világ pöcegödrei. Ergo hatalmas kockázatot jelent az energiahordozó beszerzése, ezt most amúgy látjuk az ukrán helyzetnél (és most tekintsünk el a politikai vetülettől, nézzük neutrálisan a dolgot). Bioüzemanyag vakvágány, ez nagyjából kiderült. A hidrogén szintén a macerás gyártás, tárolás miatt. Mi más van még ezen kívül?
-
Cassi
őstag
válasz
Barret001 #438 üzenetére
Simán. Lehet élőben nézni mindezt Norvégia esetében. 2024 végére már 50% fölött lesz a teljes autóállományban a tölthető autók száma (BEV + PHEV). Úgy néz ki, 2025-től érvénybe lép a belsőégésű tiltás, attól kezdve rohamtempóban fog csökkenni a nem tölthető autók száma.
-
Tasunkó
őstag
Ha az összes autó EV lesz, a mentő attól nyugodtan maradhat benzines. Nagyobb problémát jelentene a futárcégeknek, ott pörgetik a kilómétereket, márpedig nekik érdekükben lesz a depóban tankolni, nem kúton, gyorstöltő felárért. Vagy a gyorstöltő üzemeltető cég fogja felvásárolni a futárcéget, mert úgy lesz mint a szaudiak a repülőkkel, hogy ingyen tankolnak így nagyobb a nyereség.
-
A cikk egy nyilatkozatot idéz. Annak a valóságtartalma számomra kérdőjel.
Btw senki sem állította, hogy jelenleg akár egyetlen ev rohamkocsi lenne forgalomban. Sőt, magát a témát is te hoztad be a #368-as kommentedben. Arról beszéltünk, hogy a technológia adott már most is, tehát a jövőben innen is ki lesz futtatva a belsőégésű motor. -
A cikkben egyetlen konkrétum van: a dupla ár.
A lassú töltésre pedig pont a kolléga írt cáfolatot. Amúgy itthon nyilván zéró realitása van az ev mentőkocsinak, hiszen a mostani ICE állomány frissítésére sincs pénz. Persze egyszerűbb a technikai akadályokra fogni a dolgot, mint bevallani azt, hogy a magyar egészségügy alulfinanszírozott.
-
K82
őstag
Annyival azért nem kisebb a fogyasztás. Ott az e-Crafter ugyanezzel a hajtáslánccal és akkupakkal, bő egy tonnával nehezebb és nagyságrendekkel nagyobb homlokfelülettel. És vajon mennyit fogyaszt? Katalógus szerint 21,5 kWh/100km, a tesztek alapján meg 18 és 28 kWh között ([link], [link], [link]); a saját e-Golfjaink hosszú távú átlaga (70e+ km) 16-17 kWh körül mozog úgy h én pályázok velük.
Iderakom az e-Sprintert is, ha már a mai mentők alapja is Mercedes: 26 kWh. Jó, oké, ez csak 3.5 tonna lehet, a mentő Sprinterek miatt pedig a KRESZ-hez is hozzá kellett nyúlni a 4250 kg-os max. tömeg miatt. De ilyen lehet e-Sprinterből is, a legnagyobb 113 kWh-os akkupakkot is púpra rakod megfelelő töltővel 45 perc alatt (ha nagyon durván alálövök a gyárilag megadott hatótávnak, akkor is bőven 300 km felett járunk). Ekkora távot pedig nem megy riasztáskor se rendőr, se mentő, se tűzoltó; a vörösiszap-katasztrófához is pécsi volt legmesszebbről jött egység. -
Lehetne mondani rá h gazdasági totálkár de egy DPF-szűrő és a dízel befecskendező rendszer cseréje sem olcsó mulatság egy modern dízelnél...
Amúgy ez valahogy mindig elfelejtődik, amikor ez az EV vs. ICE téma előjön. Én most vertem rá 200+ ezret a kocsira úgy, hogy volt benne egy alap karbantartás szerviz, egy műszaki, meg egy tetőablak beázás hibafeltárás + javítás. Semmi fődarab javítás, de még kopók se. Hja, első féktárcsa csere 100-ezres tétel a malacra.
Ha a motorhoz hozzá kéne nyúlni, akkor inkább beborítanám a Dunába. De ez bármelyik 2000-utáni középkategóriás verdára áll. Szépen fel lehet ugrani milliós összegig egy NEM prémium autónál is. Már ha nem kókányolásban gondolkodsz.
-
K82
őstag
Nyilván nem vagyunk jósok hogy tudjuk mi lesz hat év múlva. Akkupakkot pedig még mindig lehet cserélni és az idő múlásával az eddigiek alapján inkább lefele fog menni az ára mint felfele. Lehetne mondani rá h gazdasági totálkár de egy DPF-szűrő és a dízel befecskendező rendszer cseréje sem olcsó mulatság egy modern dízelnél...
Fél órányi töltés? Konkrét példával tudok szolgálni a mi esetünkben: ha a telephelyeken lévő 20 kW-os töltőfejre rakom fel az autót (36 kWh az akku full kapacitása, 33 kWh a max. felhasználható, a hatótáv 200 km +/- 20%) 60-80 km megy bele. Ezzel akár két megyeszékhely fő kórháza közötti táv is letudható és ez csak az a mennyiség amit belepumpálsz. A kp-ban lévő 50 kW-os töltővel pedig ugyanennyi idő alatt 100-130 km is belemegy úgy, hogy az e-Golf egy "réginek" mondható cucc (36 kW a max. amit fel tud venni, hol van ez a mostanában divatos 60-80+ kW-os teljesítménytől).
dabadab: inkább a 112-től rettegj...
-
Nem kell tölteni, mert a kocsi 100%-os akkuval indult el az állomásról. Abból elhasznált 20%-ot. Marad 80. Ez a realitás.
Tegyük fel, hogy a kocsi éjjel-nappal szolgálatban van váltott személyzettel. Olyan nincs, hogy egy kocsi folyamatosan úton legyen riasztáson a nap 24 órájában. Ezt a személyzet se bírná. De még ha így is lenne, akkor is elég az akkukapacitás a tervezett hatótávra. És közben rengeteg az állásidő, pl. a kórházban (ahol egy sima mentő akár fél-1 órát is eltölt, amíg felveszik a beteget). Akár ott is rá lehet szúrni a töltőre a mentő beállónál.
Itt most már tényleg lefedtünk minden esetet úgy, hogy 100%-ig megoldott a hatótáv kérdése.
-
-
dabadab
titán
-
Oké, most már 100%-ig biztos vagyok benne, hogy lövésed sincs a mentés valóságáról. Akkor elmondom, hogy ez most hogy néz ki:
A műszakot felveszi a személyzet mondjuk reggel 6-kor. Szépen mindenki az állomáson vár készenlétben. EV esetén lóg a sima töltőn a kocsi.
Jön egy riasztás 7-kor, pilóta lehúzza a kábelt (10 másodperc), indulnak.
Kimennek a sérülthöz, ellátják, beviszik a kórházba. Irány vissza az állomás mondjuk 8-kor.
Következő riasztás jön 10-kor, fenti folyamat játszódik le újra.Ha sűrűbben jönnek a riasztások, az se gond. Tegyük fel, hogy a kocsiban van 300 Km-nyi akkupakk. Állásidőben szépen lehet tölteni, ha lemegy 50% alá.
Itt hol látsz te olyan helyzetet, ami késleltetni a mentést?
#408Attila0
Oké, menet közben jön riasztás. De ez miért lenne gond, ha amúgy bőven van még delej az akkuban? És ha nincs, miért ne lenne? Tényleg úgy beszélsz, mintha 50 Km-re elegendő akkupakk lenne a verdákban. Nyilván nem ez a helyzet. -
Attila0
őstag
"Ilyen szempontból az EV még jobb választás is, mert azt az állomáson tudják tölteni, miközben a dízelek eseténben el kell gurulni a kúthoz. Ez önmagában több, mint 20 perces kiesés."
Oké, tankoláskor honnan is számolod a húsz percet? Ugyanis egy mentőegység akár menet közben is riasztható, és nem csak "dumálok" mert ezt személyesen is tapasztaltam.
-
K82
őstag
Nem feltétlen van így, mindig maradnia kell(ene) x számú eszköznek helyben is a felmerülő vészhelyzetekre. A fenti példánál maradva lehet h érkezett nyolc mentő (és a mentőállomáson is volt annyi) de abból csak négy volt helyi, a maradék négy pedig elosztva a környező településekről érkezett hasonló szisztéma szerint.
"Viszont a folyamatos gyorstöltéssel ki is nyírtad az akkupakkot." - a céges e-Golfok naponta vannak töltve, kizárólag gyorstöltéssel. Lassan hat évesek lesznek, ma sem tudnak sokkal kevesebbet mint új korukban.
#391
Vision:
"Most érted, így tudnak biztonságosabbak lenni." - abban az értelemben szinte biztosan hogy a nehezebb autóban ülők kisebb eséllyel szenvednek bármilyen fokú sérülést, mint a velük ütköző könnyebb autóban (lásd a tank és a libaürülék példáját). Ezért is kezdték el használni a nagy szilárdságú fémeket az autóknál a kritikus részeknél: kevesebb anyag is elég ugyanahhoz a szilárdsághoz vagy maradt a mennyiség és biztonságosabb lett a jármű változatlan súly mellett. Ha baj van, lehet is látni h a régebbi autókat úgy kapják szét a feszítő-vágóval mintha konzervet bontanának, modernebb autónál meg nagyon nem mindegy hol állsz neki - ha rossz helyen, lehet pengét is cserélni az eszközön.
A kényelem árát fizetjük meg a súlytöbblettel mert önmagában a súlynövekedés nem feltétlen jár a biztonságéval együtt. PHEV-nél meg ugye cipelsz két majdhogynem teljes értékű meghajtást (nagyrészt legalább 100, de inkább 200+ kilót), ezért is írtam korábban h nem kellene ilyen autó ha a vezetéstechnikai oldalát nézem. -
De mitől lenne 20-perces állásidő? Főleg az egész flottában. Olyan premisszákból indulsz ki, amelyeknek köze nincs a valósághoz.
Ha ez alatt a töltést érted, akkor az úgyis olyan időszakban történik vastag tartalékkal, amikor nincs riasztás. Nyilván nem fogja senki 0-ra lefogyasztani az akkut, mint ahogy most se 0-ra fogyasztják a dízelt a verdákból.
Ilyen szempontból az EV még jobb választás is, mert azt az állomáson tudják tölteni, miközben a dízelek eseténben el kell gurulni a kúthoz. Ez önmagában több, mint 20 perces kiesés.
-
Szerintem még mindig nem érted, hogy hogy működik a mentés(irányítás). Nincs olyan, hogy egy kocsi folyamatosan riasztásban van. Tegyük fel, hogy egymás után történik 2 kritikus esemény (ennek a valószínűsége gyakorlatilag nulla), még ekkor is bőven lesz delej az akkuban.
Amit forszírozol, az egy soha be nem következő esemény. Ilyesmire egyetlen ország egyetlen katasztrófaelhárítása sem méretez.
Nem a kocsik hatótávja a szűk keresztmetszet (ev esetén sem), hanem a számossága, és a szakszemélyzet.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Synology NAS
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Autós topik
- Lexus, Toyota topik
- Adatmentés - HDD - SSD - Flash
- Házimozi belépő szinten
- Apple iPhone 13 Pro Max - őnagysága
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- MOBILTELEFON / TARTOZÉK / OKOSÓRA / OKOS KIEGÉSZÍTŐ beárazás
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- További aktív témák...
- Ohh Lenovo ThinkPad P15 G2 Tervező Vágó Laptop -75% 15,6" i5-11500H 32/1TB RTX A2000 4GB /1 Millió/
- AZTA! HP EliteBook 840 G8 Fémházas Laptop Ultrabook 14" -60% i7-1185G7 16/512 FHD IPS Iris Xe
- Sony PlayStation 5 (PS5) Játékkonzol - Lemezes verzió, dobozában!
- Zalman R1 White - Ha valami egyedire vágysz 2.0!
- Riverside 500
- Apple iPhone 7 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! ASUS H610M I5 12400F 32GB DDR5 512GB SSD RTX 4060 8GB SOF CLONE 3 Chieftec 600W
- Microsoft Surface Book 3 - 15 col, i7, 32GB, GTX1660Ti
- AKCIÓ! Intel Core i9 14900K 24 mag 32 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Lenovo ThinkPad X1 Carbon G8, i7-10510U, 16GB, 1TB SSD, 4K kijelző + WWAN (ELKELT)
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest