Új hozzászólás Aktív témák
-
arnyekxxx
veterán
BTW most is az.
16 éves Merivám van, műszakilag hibátlan, belül újszerű a kinézete (kivül ronda, ledobja a lakkot, de ilyen a szelaví), 0 olajfogyasztás, a műszakin csont nélkül ment át, rozsda az alján sincs, bőven 1.5 milla alatt van az ára. Miért is lenne ez egy használhatatlan autó? Mert nincs benne sávtartó elektronika meg táblaolvasó? -
Gargouille
őstag
Ennyi erővel a középkorban is jó volt, akkor is valahogy túlélték. Há' nem? De.
Én is autó nélkül nőttem fel, nekünk sem volt, de azóta sokat változott a világ. Akkor még itt a kis boltban is - amit ABC-nak hívtak - megkaptál nagyjából mindent olcsón (más opció nem is volt). Mostanra, hogy eltelt 40 év, megfordult a betűrend és CBA-nak hívják kábé aranyárban van, a választék pocsék, a zöldség rohadt... most már csak kényszerből megyek oda, ha sos kell leszaladni valamiért. No meg időm sincsen rá, hogy minden nap szaladozzak.
-
dabadab
titán
válasz
Gargouille #196 üzenetére
Nézd, én úgy nőttem fel, hogy nem volt autónk, aztán valahogy mégsem haltunk éhen.
-
Hi!King
őstag
Nem valószínű, hogy ki fog árazódni. Jelenleg is a korrupció tartja fenn az autóállomány jelentős részét, és ez valószínűleg így lesz a jövőben is.
Másrészt vidéken annyira gyér a tömegközlekedés, hogy ez a fajta korrupció kiiktatása nagyon sok ember életét lehetetlenítené el. Mert sokan kényszerből közlekednek régi és szar állapotú autókkal, amelyeket sufniszerelőnél javíttatnak, de csak ha már szét akar esni.
Meg azt sem hiszem, hogy a nyugatról beáramló használt autók majd nem érkeznének ide a jövőben.
@BaLee
Ha a lakótelepekről eltűnnének, az jó lenne, de a kistelepüléseknek az utolsó szög lenne a koporsójukba, ha ezekkel a tákolmányokkal nem tudnának munkába járni az emberek. -
BaLee
addikt
Nem érdeke sajnos az államnak sem. Annyiszor volt már szó szigorításról aztán most is áttolnak bármit műszakin, mindenre van megoldás. Hiába bontószökevény, a tulaj fizeti a kötelezőt, meg tankol bele, ráadásul sokszor jóval többet tankol bele, mint egy új autóba. Az államnak ez mind bevétel.
Már évek óta nem nagyon lehet 3 milla alatt olyan kocsit venni ami nem szerencsejáték, hogy meddig fog működni. 10 éves autók is bőven 3 milla fölött kezdődnek.
Én örülnék amúgy a szigorításnak, mert a lakótelepi parkolónkban ahol kb. soha nincs hely, az autók 20% olyan, hogy ránézésre nem menne át egy normális műszakin. És legalább lenne hely.
-
Buda déli részéről eljutni az északira sok időt és átszállást igényel.
Ezt nem értem. Kb. pont ezen a vonalon mozgok (ráadásul Pestre is át kell mennem), és Buda-Buda részen átszállás nélkül megoldható a fonódó miatt.Persze sok idő, de hát városon belül bringával, kocsival, tömeggel nagyjából ugyanannyi idő. Londonban se gyorsabb.
-
K82
őstag
Persze, ez addig jó amíg ketten vannak egy háztartásban. Amint családja lesz az embernek borul a dolog. Cipelj haza bringán (vagy akár gyalog) egy kocka macskabenzint (márpedig 4-5 nap alatt elfogy, naponta háromért meg nem fogok bemenni), doboz pelenkát, karton ásványvizet... Megoldható, de 1. baromira nem kényelmes, 2. 20-30 kg plusz súllyal a bringát irányítani is teljesen más.
Amíg ketten voltunk átfutottam a boltba (Lidl, Aldi, Spar volt a közelben) az apróságért - amíg városban laktam. Most sincs messzebb a kisbolt a faluban de (minimum) másfélszeres árat nem fogok kiadni semmiért, másrészt nemzethy ABC-be csak akkor teszem be a lábam ha pisztolyt tartanak a fejemhez. Falun pedig csak Coop, CBA és ezek variációi mennek. -
nobeige
tag
válasz
Gargouille #180 üzenetére
A megoldás igen egyszerű, és a hétköznapokban is megfigyelhető. Az átlag magyar 15 éves autóval jár, az átlag magyar legfeljebb 1,5 millió forintot képes/hajlandó gépkocsi vásárlásra fordítani.
Ez megmutatja, hogy villanyautót alapvetően az vesz, aki (messze) felfelé lóg ki az átlagból. Az. átlag magyar majd akkor vesz villanyautót, ha az a mai 1,5 millió forintnak megfelelő fabatkába fog kerülni.A mai piac tökéletesen kiszolgálja a jelenlegi magyar fizetőképes keresletet. Szép lassan, ahogy mennek lefelé az árak, évente néhány százalékkal többen engedik meg maguknak az új villanyautó vásárlást. Mostanában kezdenek nagyobb számban megjelenni használtan villanyautók, milyen meglepetés, sok millió forintos áron. Még mindig elérhetetlen az átlag magyarnak.
De ez ilyen, (hasamra ütök) 2040 tájékán a jelenlegi tempóval is többsége fog kerülni az újautó piacon a villanykocsi. Hogy mekkora lesz a piac - fene tudja. Tartok tőle, hogy nem lesz jelentősen nagyobb, mint most. Szerintem nem arra halad a világ, hogy Európában jobb legyen a zembereknek, inkább ellenkező irányba. De ez egy másik téma...
-
Hi!King
őstag
A kettő szorosan összefügg. Gyorsan buszokkal lehet növelni a kapacitást, amihez viszont több buszsáv kellene, kisebb autóforgalom. Hosszútávon meg nyilván kötött pályás tömegközlekedés, de az meg nem csak metró, tehát szintén elvenne a forgalmi sávoktól területet. Ha mindig arra hivatkozva halogatjuk a forgalomkorlátozást, hogy majd ha lesz hozzá elég jó tömegközlekedés, akkor soha nem lesz jobb a tömegközlekedés.
London egy nagyságrenddel nagyobb város Budapestnél, ott nem az van, hogy nem vált be, hanem az, hogy ez is kevés. Ha ott is az autóforgalom lenne az elsődleges prioritás, mint itt, akkor még durvább lenne a helyzet.
-
Gargouille
őstag
Ott megy szerintem félre a megértés, hogy úgy nagy általánosságban egy autó megvásárlása és fenntartása a legtöbb esetben nagyon komoly pénzügyi tehertétel az embernek vagy egy családnak. De érzi a szükségét, ezért belevág. Mikor úgy dönt valaki, hogy kiad több millió forintot egy autóért (ami a legtöbb család számára egy nagyon komoly kiadás, sokan hitelt vesznek fel vagy az évek alatt összespórolt pénzüket fektetik bele), akkor - szerintem - érthető, hogy az a szempont, hogy lehetőleg minden igényét le tudja fedni azzal az egy autóval, amit nagy nehezen képes volt megvásárolni és fenntartani.
Akkor végiggondolja, hogy mit vár az autójától, hogy a napi rohangászást is el tudja vele intézni, meg a hétvégi családi kirándulást is, sőt adott esetben nyaralni is el tudjon vele menni. Bármennyire is környezetbarát egy EV, akkor is kompromisszumos még jelenleg a hatótáv meg a tankolhatóság miatt. A gyakorlatban a szervizelése sem olcsó mulatság (és nem is fogja a jól bevált szomszéd autószerelő Józsi megcsinálni) és a tartóssága is kérdéses az akku elöregedés miatt.
Tehát ha egymás mellé rakja az EV-t meg egy belső égésűt és tételesen végigmegy a szempontjain akkor nem az EV felé fog billenni a mérleg. Mármint úgy nagy átlagban és a jelenlegi kínálat illetve infrastruktúra mellett. Ahhoz, hogy mégis azt válassza, vagy sokkal olcsóbb kellene, hogy legyen, vagy sokkal tartósabb vagy valami egyéb erős - a felhasználó számára is közvetlenül érezhető - előnye kellene, hogy legyen.
És most nem a tehetős fiatal egyedülálló budai programozót vettem alapul 1,5 milliós nettó fizetéssel, hanem egy külvárosi panelban élő átlag családot mondjuk.
-
sh4d0w
félisten
Én nem a forgalomról beszélek, ami akadályozza a tömegközlekedést, hanem a BKV-ről, ami alkalmatlan lenne a plusz néhány százezres tömeg szállítására, plusz saját tapasztalatból mondom, hogy pl. Buda déli részéről eljutni az északira sok időt és átszállást igényel.
Egyébként az ötleted a sokkal jobb és fejlettebb közlekedés szervezésű Londonban sem vált be, pedig a város egyik végéből a másikba eljutni tömegközlekedéssel kb. 1 óra.
-
Hi!King
őstag
Nem egy lépésben kel az ilyet megvalósítabi, ott kezdődik, hogy a többség nem a szűkebb értelemben vett belvárosba tart.
Másreszt a legnagyobb populizmus az, hogy majd ha lesz jó tömegközlekedés és sok P+R parkoló, akkoe lehet bevezetni dugódíjat meg letilani zónákat. Valójában ez soha nem fog így működni, a kettő csak párhuzamosan működik, mivel a másik irányba, a hatékony tömegközlekedésnek is feltétele az autós forgalom csillaoítása.
-
sh4d0w
félisten
Ez egy nagyon populista velemeny, de altalaban kiderul, hogy az alapjai hianyoznak egy ilyen otletnek. Ezen otlet szerint Budapest korul szazezerszamra kellene lennie P+R parkolohelyeknek, valamint a budapesti tomegkozlekedesnek alkamasnak kell lennie e helyzet kezelesere.
Na, ebbol a ketto feltetelbol ketto nincs meg.
-
Tasunkó
őstag
A középosztály az olyan vékony csík, mint a karamell a jégkrémben.
-
Hi!King
őstag
válasz
arnyekxxx #168 üzenetére
Egy nagy aksis villanyautóval meg tudja oldani, de sokkal problémásabban. Ugyanazzal indul, ha nem tudja otthon tölteni, akkor előző nap töltenie kell. A sípálya parkolóban hiába van töltős parkoló, jó eséllyel hétvégén nem fog hozzáférni, mert sokan lesznek. A hatótáv meg jó eséllyel kisebb lesz télen, így már odafelé is tölthet egyet, ha 400 km-re a 9 órás nyitásra oda akar érni, hogy kihasználjon egy napi síbérletet, akkor fél órával hamarabb kell indulnia, ami amúgy is korán keléssel indul.
Szerk.:
Egyébként középosztálybeli családoknál azt látom, hogy 400 km-re hétvégén mennek síelni, a nagy síelős hetük meg ennél jóval messzebbi."Mindemellett erre talál legjobb egy plugin hibrid, a napi városi dugózást le lehet tudni aksiról és mégis el lehet menni síelni egy seggel."
Ezzel egyetértek. Jelenleg a plugin hibrid az ideális annak, aki munkába is jár vele meg távolra is megy, és lehetőleg van napi töltési lehetősége is. Akinek utóbbi nincs, annak hibrid. Aki csak nagy távolságra megy, annak benzines vagy dízel. Aki csak napi munkába járásra használja, és van neki otthon vagy munkahelyen töltési lehetősége, annak elektromos. De erősen gyanítom, hogy nem az utóbbi a legnagyobb csoport.
@kisharsany
Szlovákiában országon belül nagyon nagy a különbség, a nyugati rész előrébb jár a mi nyugati részünknél és Budapestnél is, a keleti meg lepukkadtabb Észak-Magyarországnál és Észak-Alföldnél. Mondjuk a Magas-Tátra közvetlen környezete az kivétel, nem az a lepukkadt, hanem amin keresztül oda jutsz. És az elmúlt egy évtizedben már nem találkoztam ott nyelveket nem beszélő vendéglátóssal, de nyilván kicsid délebbre vagy keletebbre már igen.Egyébként a cigányok épp azért árulnak az út szélén áfonyát, mert a turisták arra autóznak, és vannak akik vesznek. Szóval lényegében épp a turizmus miatt. Azokat mondjuk nagyon nem értem, akik gombát vesznek tőlük...
-
kisharsany
aktív tag
Azért ez erős túlzás. A Magas-Tátra környékén rendszeresen megfordulok, amennyi putris, lepukkant település van arra (a Felvidék legnépszerűbb túristaparadicsomáról van szó), az út szélén vödrökben áfonyát áruló romákkal, az ablaktalan, rongyokkal betakart nyílású házakkal, konkrét c*gánygettókkal a szántóföldek közepén, stb. Ott is van egy halom kátyús út, félkész, omladozó épület, kaszálítlan, gazos utak, a bevásárlóközpontokban züllött, szakadt alakok, rengeteg rozsdamart, 15-20 éves autó, nyelveket nem beszélő vendéglátós...
Semmivel sincsenek nálunk előrébb, eszembe sem jutna előrelépésképp oda költözni.
Akik tényleg lehagytak, de nagyon, azok pl. a Szlovének. -
arnyekxxx
veterán
annak ilyen hóbortjai, hogy időnként messzire megy.
Neki nem való a kisaksis villanyautó. De egy rendessel a 400km-es sípálya sem nagy vaszisztdasz.Mindemellett erre talál legjobb egy plugin hibrid, a napi városi dugózást le lehet tudni aksiról és mégis el lehet menni síelni egy seggel.
-
-
válasz
Feri7619 #138 üzenetére
Abszolút nem értek egyet.
Kinek az érdeke és miért a háború pl Európában?
A háború háborús eszközökbe ontott felesleges pénz, csökkenő életszínvonal, vásárlóerő.Elég mély konteó kell ahhoz, hogy azt lássa valaki jobb kiírtani egy országot a termelő, vásárló emberekkel mint becsatolni a világgazdaságba.
Nagyságrendekkel nagyobb pénz van a világgazdaságban, kapitalizmusban. Elég megnézni a hadiipari kiadásokat, az ezt gyártó cégek kapitalizációját
Aki pénzt akar szerezni az nem háborúval teszi, aki pedig földet akar az háborúzik. Bármi áron, kommunizmusban, ellenvetés sincs.
Lásd ruszkik. -
Hi!King
őstag
Szerintem már korábban írtam, a 300 km-enkénti 20-30 perces pihenő például nekem nagyon necces lenne, főleg hogy otthon sem tudom tölteni, tehát el kellene vinni valahová előtte tölteni. Az előző, a most következő és az azt követő hétvégi programot sem tudnám megvalósítani olyan feltételek mellett, a nyaralást meg különösen nem.
Elég fura, hogy ennyire nem járnak az emberek távolra, aztán most hétvégén is az M3 tömve volt már Miskolc vonalában is, M7, M1 távolabbi részeiről nem is beszélve ilynekor. Télen Ausztriában tömve vannak magyarral a Budapesttől 400 km-re lévő sípályák. Márpedig az elektromos autót nem az venné, aki a szomszéd faluba jár a régi Suzukival, hanem pont a középréteg, akinek viszont vannak ilyen hóbortjai, hogy időnként messzire megy.
-
Hi!King
őstag
Egyrészt a budapesti lakosság több mint fele tömegközlekedéssel jár naponta, és a háztartásonkénti autószám alapján a többségük nem azért mert ne lenne autójuk. A többi, illetve az agglomerációban lakók többsége sem valószínű, hogy kizárólag bejárásra használná az autóját, vagy hogy a többségük külön bejárós autót és nagy távolságra szánt autót használna.
Az autópályák forgalma sem azt mutatja, hogy olyan kevesen mennének hosszabb utakra (is).
Eleve egy olyan metszetről beszélünk, mint potenciális elektromos autó használók, a jelenlegi technológia és infrastruktúra mellett, amelyik kertes házban lakik, nem megy nagyobb utakra, vagy arra külön autót tart, és új vagy újszerű autóra van pénze. Ha az utóbbit kivesszük a képletből, akkor ha azt mondom, hogy az autóhasználók negyede, talán még sokat is mondtam, ha benne hagyjuk, akkor egy szűk kisebbség.
-
A lakosság mekkora része ingázik országhatáron túl olyan mértékben, hogy számára az időnkénti töltés extrém kényelmetlenséget okozzon? Vagy akár országhatáron belül?
Mármint érted, az átlag család úgy néz ki, hogy meglátogatja a nagyszülőket havonta, esetleg ingázik a melóba < 50Km-t. Az átlagos autó Magyarországon valami 15K Km-t fut? Az mi? Semmi.
#160Hi!King
Persze, vannak olyanok, akik ritkán mennek nagyon sokat. De ők messze-messze a kisebbség, nem a többség. És még ők is le tudják ezt hozni egy modern, nagy akkus EV-vel. 300Km-enként tartanak egy 20-30 perces pihenőt, és csoki. Ha úgyis ritkán van ilyen, akkor nem nagy vasziszdasz. -
dabadab
titán
-
Hi!King
őstag
Az, hogy itt sokaknak továbbra is az az érvelése, hogy az átlagember átlagosan naponta X km-t megy, ezért bőven elég a jelenlegi hatótáv, illetve töltési lehetőségek. Holott az átlag a többségnél nem úgy jön ki, hogy minden nap annyit megy. Lásd pl. BaLee számai évi 8 ezer km-re, ami ugye egy igencsak kicsi éves futás.
Én erősen villanyautó párti vagyok, mert sokkal jobban szeretem vezetni, nem szennyezi lokálisan a levegőt, a jövőben kombinálható lesz megújuló energiaforrásokkal, de én nem söpröm le a valós problémákat, mert a hatótáv, töltés problémája miatt még csak keveseknek felelnek meg ezek az autók, még nagyon gyerekcipőben jár az egész.
-
Valójában egy viszonylag szűk rétegnek való elsődleges autónak
Magyarországon ez egészen biztosan nem így van (itt országon belül sincsenek olyan távolságok, amiket ne lehetne áthidalni). A terjedés lassulásának elsődleges oka anyagi természetű. De hát az átlagmagyarnak sohasem volt pénze új autóra. Belsőégésűre sem. -
válasz
Barret001 #151 üzenetére
Pont ez a lényeg, hogy nem. Egy 1 tonnás elektromos autót csak úgy lehet csinálni, ha 20kWh körüli aksit párosítasz egy nagyon gyenge villanymotorral (lásd pl. Dacia Spring). Egy átlagautó, pl. a most beharangozott Renault 5 E-Tech hiába 4 méter alatti (Swift, Corsa, stb. méretosztály), mégis másfél tonna (a Swift, Corsa, stb. 1 tonna körüliek).
-
Azért tegyük hozzá, hogy a megtérülés szigorúan otthon töltés esetére vonatkozik. Ha valaki mindig nyilvános töltőn tölt, és az átlagos töltés ár magasabb, mint 218Ft/kWh, akkor bukni fog a tankoláshoz képest. (Próbáltam a példád továbbgondolni, azaz kb. 16kWh/100km-rel számoltam.)
-
BaLee
addikt
válasz
arnyekxxx #148 üzenetére
Ne sarkítsunk, te most egy szélsőséget emeltél ki, a számolás nem erről szól. Én is átlag ~8k km-t mentem sokáig évente a kocsimmal, átlag havi 1 hosszabb úttal (~400km). Ha visszaszámoltam közel fele volt munkába járás (napi ~15km) a másik fele meg hosszútáv. Ez pont elmegy 7l-es átlagnak mert hosszútávon 6l volt a fogyi, városban meg 8.
Az általad írt, kizárólag napi városi ovijárat lehet valós, annál ott borul a történet, hogy városban, ha nem családi házban laksz akkor nem nagyon tudsz otthon tölteni, máris többszörösére emelkedik a töltési díj. Ha a város melletti közeli faluban élsz és ilyen a felhasználásod akkor lehet jó opció egy elektromos. Viszont ha csak napi ~15km-t használod városban akkor az nem lesz évi 5000km sem az még tovább rontja a megtérülést.
#150 Barret001: úgy, hogy elírtam, 10km az a 100, mint ahogy benzinesnél is csak már nem tudom javítani.
-
emelhu
aktív tag
Nem értek hozzá, de
minusz benzines motor
meg tudtommal egyszerűbb a hajtáslánc, egyszerűbb a fék.
Nincs benzintartály (feltöltve).Biztos nehezebb, de lehetne végre valami olcsó városi kisautó is EV (másodiknak ideális)... és akkor gyengébb a padlólemez és akár műanyag elemek is lehetnek (talán a Fiat tervezett ilyen városi kisautót, ahol nem karosszériáshoz viszed, hanem lepattintod az elemet és felpattintod az újat, anyagában színezett műanyagból.
-
-
BaLee
addikt
Számolgattam, és ha csak az üzemanyagot nézzük és 6l-es fogyasztást veszünk alapul akkor egy benzin/dizel autó költsége jelenlegi benzinárak mellett 100e km alatt 3,6-3,7 millió Ft. A villanyautó sincs ingyen de vegyük alapul, hogy mondjuk csak otthon töltöd, akkor ez a költség 600k 100e km-re. Átlag magyar 10k km-t megy évente, 10 év alatt van nullán ha 3 millióval drágább elektromos autót vesz. A gond az, hogy támogatás nélkül ez nem 3 millió különbség, hanem inkább 4-5, ha ad 1-2 millió támogatást kb ugyanott vagy plusz szívatod magad hosszabb utakon. Ha hozzávesszük, hogy meg lehet spórolni pl. évi 1 olajcserét (ami már 50-60k legalább) akkor sem nagyon hozható fel 8 évnél korábbra a megtérülés.
Egy napelem rendszer még dobhat kicsit a témán, de az a 600Ft körüli 100km-es költség elektromosnál amúgy sem drága.Lényeg a lényeg, egy elektromos autóval 10 éven túlra nem nagyon terveznék és a fenti számolás alapján 10 év használat alatt ugyanott vagy ha veszel egy benzines/dizel autót. Módosít a dolgon ha sokkal többet mész, de akkor meg az akksi használódik el sokkal jobban.
-
updog
őstag
Nem újfajta autókat kéne kitalálni, hanem hogy hogyan helyettesítsük, büntessük a már meglévőket...
-
válasz
Alaaf Pi #117 üzenetére
A kínaiak azzal büszkélkednek, amit Európában mindenki köpköd. Itt a link.
-
Feri7619
tag
Talán ebbe az iparágba, az ezzel kapcsolatos fejlesztésekbe, betegségek kutatásába, megújuló energiaforrásokba kellett volna támogatásokat önteni! Az unió együttes, + a tagországonkénti, eddig nagyjából / mindent beleszámolva 22 óta, és előre további 5 évre tervezett kiadás/ 200-220 milliárd Euro-t, a hadiipari tulajdonosok, a fegyvergyártók zsebét tömve, a háborút éltetve tulajdonképp elégetik a lehetőségeinket! Úgy látszik, az emberiség nem képes tanulni a hozzávetőlegesen évszázadonkénti óriási baklövéseiből!
A Kínai EV extra 20-40% különadója, nem az Európai EV-ket hozza versenyhelyzetbe, hanem az eddig elérhetőbb, reálisabb áron kínált autókat /megjegyzem, még így sem olcsó/ drágítják aránytalan ár-érték kategóriába taszítva!
A fordított stratégia, az Európai EV gyártókon nem fog segíteni, a terjedést meg egyenesen gátolja! A "nagykutyáknak" jobb biznisz a háború, ez a nagy b...dös helyzet! Az élet pedig számukra nem számít, és nem is számított soha! -
-
Cassi
őstag
3%-kal nő mától a Tesla Model 3 ára Magyarországon a kínai vámtételek miatt. Azért nem 20%-kal, amennyivel a vámtétel nő, mert még abban bíznak, hogy később sikerül megegyezni.
Senki sem érti, hogy az EU hogyan képzelte a 2035-ös határidőt, ha az importot próbálják kinyírni, az akkumulátorgyárakat bezárni, a helyi gyártók támogatását meg leállítják.
-
dabadab
titán
válasz
#48584626 #127 üzenetére
Érdekes, senki se szereti megadni a forrást, csak úgy beszél róla, de nehogy a t. olvasó beleolvasson az eredetibe
Szóval itt a konkrét jelentés: [link]
És amit a t. "autópiaci szakértő" úr csinál, az a cherry picking tipikus esete, minden további nélkül a táblázat a "majdnem félről":
-
Barret001
addikt
Jó helyen kell olvasni a híreket,ez a trükkje. Tudod,az ellenkezője is igaz. [Viszik,mint a cukrot]
-
dabadab
titán
ha jol emlékszem épp az anyagilag jól álló, villanyautot használó németek nagy része nyilatkozott ugy, hogy megbánta a vásárlást
Megpróbáltam utánanézni egyébként, hogy ez hogy is van, mert azért ez egy kicsit gyanúsan hangzott.
Naszóval, ez egy 618 fős yougov felmérés volt, amint a Monta nevű, elektromos töltőállomásokban utazó cég készítetett és ezt az egyetlen táblázatot találtam konkrét eredményekkel. A kérdés egyébként konkrétan az volt, hogy "az utóbbi idők áramárnövekedése miatt érzi-e úgy, hogy megbánta, hogy elektromos autót vagy plug-in hibridet vásárolt?". Erre a válaszok 19%-a volt "igen", 35% "részben" és 36% "nem" (a többi a "nem tudom").Ez azért így elég messze van attól, ami terjed a fórumokon meg bulvárszalagcímeken.
-
Sinesol
veterán
válasz
arnyekxxx #123 üzenetére
Hamar elmult a kezdeti lelkesedés, ha jol emlékszem épp az anyagilag jól álló, villanyautot használó németek nagy része nyilatkozott ugy, hogy megbánta a vásárlást és nem venne ujra. Ami azért érthető, még mindig erősen kompromisszumos a dolog, amiért ráadásul minimum másfélszeres árat kérnek el.
Benzin/dizel terén közepes suv-ot, vagy családi kombit kapni azert a pénzért, amiért egy alig használható városi rohangálós kis elektromos autot adnak.A szintetikus üzemanyagok után most már az is téma a németeknél, hogy jocskan atdolgozzák a belsőégésű motorok kivezetésére szánt terveket, a liberálisabb csoportok az egészet el is törölnék. Úgy tűnik megjött végre az eszük. A zöldek népszerűsége is egyre csökken, ahogy az emberek a saját bőrükön érzik, hogy mennyire el van szakadva a realitásoktól a legtöbb zöld politikus.
-
arnyekxxx
veterán
800km-re benzint tankolni 5 perc fizetéssel és ablaklemosással együtt tehát nem probléma melóból hazafelé, vagy az útra elindulva megállni a kútnál és telenyomni a tankot. Ugyanez villanyossal nem percben hanem órában mért idő, az meg hülyén veszi ki magát, hogy lerakom a verdát hazafelé a lidl parkolóban aztán hazabuszozok vacsorázni, megnézni egy filmet, megdugni az asszonyt aztán éjszaka visszabusz a lidlhez elhozni az autót a panel elé.
-
dabadab
titán
Ja, fustoljon masnak az eromu mashol.
Egyébként lokális szennyezésnél teljesen racionális, hogy a szennyezés helyét a belvárosból, ahol sok ember van, kirakjuk a puszta közepére.
Meg az is igaz, hogy ha tisztán szénnel hajtunk egy villanyautót, a végén akkor is kevesebb a füst, mint egy dízelnél (főleg a Magyarországon ténylegesen az utakon futó dízeleknél).
-
BaLee
addikt
A kormány olcsóbbá tenné az elektromos autókat, jönnek a részletek
Na ebből lesz majd megint az, hogy adnak teszem azt 3 millió támogatást villanyautókra (ennyit nem fognak), a gyártók erre emelnek 10-20%-ot (már idén emeltek itthon, mint korábban írtam) azaz a 3 millából marad 1, jó esetben 1.5 és folytatódik a sírás, hogy nem viszik az elektromos autókat...
Mint ahogy az ingatlanhoz jutás "támogatásánál" is történt.Aztán ha már vége a támogatásnak akkor természetesen csökkenni nem fognak az árak, mert olyan még nem nagyon fordult elő.
-
#48584626
törölt tag
válasz
MasterDeeJay #107 üzenetére
Gyártani sokkal drágább egy EV-t mint egy belsőégésűt. És fejleszteni sem olcsóbb, mitől lenne az? Innen gondold újra.
-
válasz
#48584626 #103 üzenetére
Melyik része?
Egy átlagos mai belsőégésűn van ezernyi alkatrész. Meg meg is kell felelniük egy rakat előírásnak.
Karbantartás egyértelműen kevesebb az EV-knek.
Kopó alkatrészek futómű, csapágyak vannak ugyan*. Akksi meg elmegy 10 évet. (ma már nem terveznek átlag autót 10+ évre)
Akksi drága az tény de minden más meg olcsóbb.
Ha egymás mellé állítjuk szerintem egy elektromos olcsóbb mint egy belsőégésű.
Fejlesztés szintén, kínaiak gyengébb tudással fossák ki az EV-ket.*Hozzáteszem pont most cseréltettem ki a benzines toyotámon 320kkm után lengőkartokat, szilenteket, stabpálcát, kerékcsapágyakat...mert megették a magyar utak, gyári volt minden. De amúgy inkább hibridet vennék.
-
#48584626
törölt tag
válasz
MasterDeeJay #25 üzenetére
Úgy van, hogy szimplán nem igaz amit írsz.
-
stellaz
veterán
Nah.. micsoda meglepetés. Rohadt drága megvenni, de legalább kényelmetlen és drága a töltése is, ha valaki nem tudja otthon tölteni.
-
K82
őstag
Ennyire ne sarkítsuk ki, főleg hogy a napi töltésről volt szó.
Én is 2-4 hetente tankolok (~700 km a tankolások között), ha az említett 200 km-es hatótávot nézem sem kellene naponta töltenem hogy másnap meg tudjak vele mozdulni. Munkába, bevásárolni, gyerekért, edzésre, nagyszülőkhöz, Balatonra (na jó, az nekem kerülővel is max. 10 km); ha így nézem, a 200 km még mindig bőven elég lenne nekem és szerintem még nagyon sok embernek.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AZTA! HP EliteBook 840 G8 Fémházas Laptop Ultrabook 14" -60% i7-1185G7 16/512 FHD IPS Iris Xe
- Sony PlayStation 5 (PS5) Játékkonzol - Lemezes verzió, dobozában!
- Zalman R1 White - Ha valami egyedire vágysz 2.0!
- Riverside 500
- ÚJ Bontatlan Apple Macbook Air 13,6 M4 16GB/256GB - Ezüst - MAGYAR(2025) - mw0w3mg/a - 3 év garancia
- Samsung Galaxy A13 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- DELL PowerEdge R730xd 12LFF+2SFF rack szerver - 2xE5-2680v3,64GB RAM,4x1GbE,H730 RAID v ZFS
- Magyarország piacvezető szoftver webáruháza
- 122 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 (48 hónap garancia!)
- Apple iPhone SE 2020 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest