- Mobil flották
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Feljutott a G96 a Moto széria csúcsára
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Amazfit T-Rex 3 - prehisztorikus idő
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Íme az új Android Auto!
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Motorola Moto Tag - nyomom, követ
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hi!King
őstag
válasz
#48584626 #293 üzenetére
Szélesebb, de a csomagtere kicsivel kisebb (Corolla kombihoz viszonyítva), és hosszában az utastér hasonló.
De nem ez volt a lényege, amit írtam, talán rossz is a példa, de nyilván te is érted, hogy ha a RAV 4-nek lenne azonos belső méretű nem SUV megfelelője, az kívül kisebb lenne és kevésbé pazarló.
-
Hi!King
őstag
"Mármint Budapesten a Deákon nem azért szar a levegő, mert Solymáron dugó van a 10-esen."
Amúgy az megvan, hogy épp az a környék az egyik legszennyezettebb télen a szálló por miatt? Aminek kisebb része a közlekedés, nagyobb része a fűtés, de azért a közlekedés sem jelentéktelen tényező, ha völgyekről beszélünk, ahonnan ha leszáll a köd, nem tud felszállni a szmog.
-
#48584626
törölt tag
Nem a magasabban ülés a kényelmes, hanem az hogy a feneked messzebb van a padlótól. Van olyan egyterű amiben szintén így van, de nem mindegyikben.
Környezetszennyezés tekintetében tökmindegy hogy egyterű vagy SUV. A súly meg a homlokfelület számít, abban meg nincs szignifikáns különbség. -
Hi!King
őstag
"Mármint milyen szabályozásra gondolsz? Ha az emisszió kötelező csökkentésére, akkor igen. Egyszerűen a segédberendezések annyira megdrágítják az autókat (fix költségként jelentkeznek), hogy olyan drágák lennének a kisebb verdák, amelyek nem piacképesek."
Egyrészt ez, másrészt nem abszolútban van szabályozba, hanem az autó tömegéhez van viszonyítva. Ezért lehet a nagy SUV-okban 3 literes motor.
"Szerintem többet látsz bele ebbe, mint a valóság. A legtöbb SUV egy kicsit emeltebb kombi, a pluszsúly a kombihoz képest 100-200 kiló."
Pl. Toyota Corolla és RAV4 belül hasonló méretű autók, igaz más alakúak, de jelentős fogyasztáskülönbség van a kettő között, ami nem a 200-250 kg különbségből fakad elsősorban (bár városban ugye többet számít a tömeg is a sok gyorsulás-megállás miatt), hanem az emeltség és a kaszni magassága, aerodinamikája miatt. Összes szennyezést nézve globálisan önmagában az, hogy a kombik és az egyterűek helyett a SUV-ok lettek a kor családi autói, elég sokat számít.
"Igen, de ez a piaci igény. Ennek semmi köze a hibridséghez."
Mint írtam, egyrészt a szabályozás miatti torz piaci kínálathoz van köze. Másrészt az a szabályozás is arra buzdít, hogy városban közlekedjenek ilyen autókkal, hogy mérettől, teljesítménytől független a zöld rendszám.
-
dabadab
titán
-
válasz
Donki Hóte #253 üzenetére
A döntéshozók érdekes állatfaj: pl. most fognak kivonni az európai értékesítésből egyes Suzuki kisautókat, pl. az 1200 köbcentis, 3,7m-es Ignist. Mert a CO2 kvóta miatt már nem érdemes forgalmazni. (A 3 tonnás SUV-okat igen, mert azok kaptak engedményt, meg amúgy is elég drágák.)
Szóval a döntéshozók szerint a kisautók a környezetvédelem fő ellenségei, ezért mindenki vegyen 2 tonnás SUV-ot, akinek meg nem telik rá, az tartsa életben a 20+ éves autóját, mert más opciója nem marad. (Amúgy az autók átlagéletkora folyamatosan nő az EU-ban, még a "gazdag" tagállamokban is.)
-
#48584626
törölt tag
-
-
Hi!King
őstag
Némi összefüggés azért van, tekintve hogy akkora méretű autókat alacsony sebességnél elektromos motorral lehet hatékonyan megmozgatni, ezáltal alkalmasabbá válnak dinamikai szempontból városban, mint ugyanaz hibridség nélkül.
De nem is ez a lényeg, hanem hogy egyetlen dimenziót tekint a szabályozás zöldülésnek, miközben másik dimenzióban tovább romlik a helyzet. Ha logikusan lenne szabályozva, és elkezdenék kitiltani a régi, szennyező autókat, akkor az újak közül is ki kellene tiltani a belvárosokból a nagyobbakat. De legalábbis ingyen parkolást adni nekik olyan helyen, ahová nagyon nem kellene batár nagy dögökkel behajtani, még nagyobb abszurdum.
-
Mert a hibridséggel párhuzamosan növekedtek a méretek is
Oké, de a kettő között zéró az összefüggés.
#271Hi!King
Mármint milyen szabályozásra gondolsz? Ha az emisszió kötelező csökkentésére, akkor igen. Egyszerűen a segédberendezések annyira megdrágítják az autókat (fix költségként jelentkeznek), hogy olyan drágák lennének a kisebb verdák, amelyek nem piacképesek....pl. SUV vs. kombi, ahol a belső méret nem feltétlenül a SUV-nál nagyobb, csak a külső méret és a tömeg.
Szerintem többet látsz bele ebbe, mint a valóság. A legtöbb SUV egy kicsit emeltebb kombi, a pluszsúly a kombihoz képest 100-200 kiló.mert a kettő párhuzamosan, egy időben zajlott és zajlik le, korábban kevés batár nagy dög volt a belvárosokban.
Igen, de ez a piaci igény. Ennek semmi köze a hibridséghez. -
Hi!King
őstag
A kisebb autókat az szorítja háttérbe, hogy nem olcsóbbak, ami viszont a szabályozás miatt van.
A kisebbet pedig ne csak úgy értsd, hogy kizárólag kisautók, hanem pl. SUV vs. kombi, ahol a belső méret nem feltétlenül a SUV-nál nagyobb, csak a külső méret és a tömeg.
Azért nem másik vetülete, mert a kettő párhuzamosan, egy időben zajlott és zajlik le, korábban kevés batár nagy dög volt a belvárosokban. Környezetbarátnak nevezni a túlméretezett autókat 3 literes motorral abszurdum, még ha a hibridsége miatt kevésbé szennyező is, mint az ugyanolyan méretű nem hibrid. Mert egyszerűen nem azokat váltotta le.
-
Attila0
őstag
válasz
#48584626 #265 üzenetére
Ugye ezt te sem gondolod komolyan?
Mert ez ebben a formában csak elméletben igaz, ugyanis annak a szerencsétlen kis lökettérfogatú motorocskának a hibrid verziónál is ugyanakkora bódét kell megmozgatni mint a nagyobb lökettérfogatú társának. Ami bizony többlet fogyasztással, ergo szinte ugyanakkora kibocsájtással jár mintha nem hibrid verzióval közlekednél.
-
Hi!King
őstag
válasz
#48584626 #265 üzenetére
Te erőltetted ezt a vonalat, mert nem innen indult. Onnantól kezdve, hogy korábban nem ekkora méretű és ilyen erős autók lepték el a nagyvárosok belvárosait, nem, nem az ugyanekkora és ugyanolyan erős nem hibridekkel kellene összevetni. Mert a hibridséggel párhuzamosan növekedtek a méretek is, nem pedig az történt, hogy az eleve batár nagy dögöket váltják a batár nagy hibridek.
-
Hi!King
őstag
válasz
#48584626 #262 üzenetére
Eredetileg arról volt szó, hogy mekkora abszurdum mikor a batár nagy méretű, 3000 köbcentis motorú hibrid autókat környezetbarátnak nevezzük. Attól, hogy az ugyanolyan batár nagy, de nem hibrideknél környezetbarátabbak, még általában nem lesz belőlük környezetbarát autó. Szerintem te is érzed az abszurdumot ezen autókkal kapcsolatban. Meg hogy eleve az elbaszott környezetvédelmi szabályoz miatt van belőlük relatív sok.
-
válasz
moongoose #259 üzenetére
Ezzel kapcsolatban szerintem nem is nagyon lehetne vitatkozni a kollégával. Az autóknál a lokális szennyezés a gond. Budapesten bringázva kegyetlenül érezni a kipufogófüstöt. Ez mindenkire hat (+ a szálló por), statisztikák szerint is megrövidíti a városlakók életét.
Erre persze nem 1 szent megoldás lesz. Előbb-utóbb bizonyos városokba/városrészekbe csak zéró/alacsony emissziós járművek hajthatnak csak be. Ez Nyugaton már meg-meg valósul, de nálunk sincs beláthatatlan távolságban. Ezzel párhuzamosan/ez által radikálisan csökkenteni fogják, és megnehezítik az autós közlekedést.
Az autóiparban is, mint mindenhol máshol, megy az olcsósítás. Most egy Skoda Karoq-ot hajtottam pár hétig, hát...15+ milliós verda nyöszörgő ajtóbehúzóval, kopogós műanyagokkal, 20+ éves monkróm kijelzővel a műszerfalon. Nonszensz. De már az én 11 éves Rav-omon se akarnak külön cserélni szilentet, csak egyben lengőkart százezrekért.
-
Barret001
addikt
válasz
Donki Hóte #253 üzenetére
Tehát a 3000 kilós autó a 12 liter benzin elégetésével kevesebbet szennyez,mint az 1000 kilós autó 4 liter benzin elégetésével. Te ezt elhiszed?
-
Tegnap szerelőnél voltam az öreg tdi oktvival.
A végére maradt egy kis beszélgetés.
Bevittek hozzá lábon egy hibrid 2.5 tonnás dögöt, szétesett bal első toronycsapággyal.
És ezzel autóztak előtte így.
A szerelő elcsodálkozott rajta, de a legjobban azon amikor meglátta, hogy nem maradt a csapágybelsőből semmi.
Ráadásul 6200-as szériából való volt.
Ezekre a kis csapágyakra bízta a gyártó a terhelést.
Több más dologról is beszélgettünk még, amit ő lát évtizedekkel a háta mögött, az az hogy óriási pénzlehúzás történik egyre inkább.
Hogy az ev-k vagy a hibridek a piacon tudjanak maradni és eladhatók legyenek, ahhoz valahol csökkenteni kell a gyártási költségeken.
Hogy könnyítsenek a járművökön, alumínium alkatrészeket használnak acélcsavarokkal.
Évek alatt olyan kémiai kötés alakul ki a két anyag között, hogy melegítéssel sem lehet sokszor szétszedni.
Marad a komplett cseréje az alkatrésznek több százezer forintért.
Mi ez ha nem környezetterhelés.
A károsanyag kibocsájtásról a véleményem ha bárkit érdekel, előbb a hajózást és a repülőgépekkel történő szállítást kellene megreformálni.
Nagyságrendekkel nagyobb minden kibocsájtott károsanyag, ami globálisan visszahullik ránk. -
Ti és a hozzátok hasonlók teszik tönkre a Földet
A Földet az teszi tönkre, hogy van kb. 2 milliárd ember (Indiában, Kínában, Vietnamban, Afrikában, stb.), akik most úgy élnek, mint az európaiak 100 évvel ezelőtt és 10-20 év múlva úgy szeretnének élni, mint mi most.
Attól tartok, hogy ehhez joguk van, persze ha én úgy gondolnám, hogy nincs joguk ehhez, akkor sem lehet ez ellen tenni semmit
-
Hi!King
őstag
A másik fele, hogy napi szinten látom, mikor a szűkebb értelemben vett belvárosban kerékpározok a kis utcákon, 90%-ban dugót okoz az, hogy ilyen batár nagy SUV-ok próbálnak apró helyekre beállni, jó részük persze zöld rendszámos. Vagy szűk helyeken próbálnak kanyarodni, manőverezni. És ok, hogy közben ilyenkor nem füstölnek, de azok az autók jórészt igen, amelyeket feltartanak a manőverrel. Amikor az ingyenes parkolást kitalálták, ezt is figyelembe kellett volna venni, mert valamennyire ez is arra buzdít, hogy ezeket a nagy dögöket nyugodtan használd a belváros közepén a kis utcákban is, hiszen ott is bárhol ingyen parolhatsz.
-
btprg
senior tag
válasz
#48584626 #209 üzenetére
Shadowbullshit. Ez a marketingrizsa, a gyakorlatban semmi jelentősége nincs annak a változásnak, ami az utóbbi 20 évben történt ezen a téren. Vannak a konzumidióták, akiket fűt a marketinggépezet, és ezek pörgetik az ipart. Meg a leszarom trehányság, hogy a karbantartás helyett inkább mindig vesznek újat. Meg a szintén konzumidióta gyökérség, hogy inkább vesz milliókért újat, de százezreket rá nem költene a "régi szarra".
#207:
Ez a "modern kor követelménye" milyen misztikus hülyeség?A lekopott lakkozás nyilván a legfontosabb, amiatt megérné milliókat elqrni a modern kor kedvéért. Besz*rok, komolyan....
Ti és a hozzátok hasonlók teszik tönkre a Földet, és gyorsítják még a szakadék felé az emberiség fék nélküli vonatát. Fogyassz, szard le, a kisujjadat se mozdítsd nehogy elfáradj, a kényelem az első, a biztonság, a régi szar, az új jó, bármi áron, fogyassz, élj a mának, felelj meg a modern kornak, fogyassz, harácsolj, fogyassz, fogyassz!!!
-
Ribi
nagyúr
válasz
Donki Hóte #253 üzenetére
Ott a baj, hogy f*sz szabályokat hoztak és mint már adtak páldát egy tank környezetbarátabb mint egy normál autó. Emiatt sárnehez szarokat gyártanak, mert abba mehet nagy motor, hogy sokat eszik azt pont leszarja mindneki. Ezek nem a környezetszennyezés miatt hibridek, hanem mert ezzel is "kijátszák" a szabályokat. Egyszerűen a szabályzás maitt nem lehet kis autókat gyártani kis motorral. Ami tényleg keveset is eszik, nem csak papíron. Lehet magyarázni a SUV szarok hibridségét, de azok nem fogyasztanak keveset.
#254cappa72: Érdekek vannak és ugye az volt az érdek, hogy borítsák fel az európai autógyártás. Ez megtörtén szar szabályokkal és ennek mindneki issza a levét. Ugyan ilyen érdekek mentén jön a sok orvos kintrűl, a lakosság meg mélytorokra veszi az egészet. -
Továbbra is azt érzem, hogy valami nem e-kerek.
Olyan, mintha hatásvizsgálatok, átgondolások nélkül menne ez az e-autó ipar.
Vagy ellenkezőleg, hosszú távú terv, hogy bedobnak egy rakat-kaka dolgot, mert zöld, így a belső égésűek árát lehet növelni (később).
Csapongás van a ló egyik és másik oldala között, de még a középút nem megy. -
válasz
Barret001 #243 üzenetére
Egy 3000 köbcentis hibrid autó is kevesebbet fogyaszt, mint egy 3000 köbcentis nem hibrid autó
De látom, hogy te is úgy gondolkodsz, mint a döntéshozók, kiöntik a fürdővizzel a gyereket is. Azt a valós tényt, hogy egy 3000 köbcentis hibrid autó nem érdemli meg a zöld rendszámmal járó kedvezményeket, másképpen is lehetett volna rendezni, nemcsak úgy, hogy minden hibridtől elveszik a zöld rendszámot
-
válasz
Gargouille #242 üzenetére
Budapesten a munkahelyek kevesebb mint a felénél van ingyenes parkolási lehetőség.
Nekem hiába lenne irányonként fél-fél órával kevesebb idő autóval menni, ha naponta több mint egy ezres a parkolás
Marad a BKV
-
steadywarp
tag
Én idén vettem egy új Mitsubishi space star-t 1.2 három hengeres szívó benzin, Mosonmagyaróvár - Salzburg útvonalat járom vele heti szinten, 100-110 km/ óra a maximum sebességem és odafigyelve hogy ne fékezzek így 3.9 l/100 kilométer volt a rekordom úgy hogy ment a klíma, ha ki nyomom a szemét akkor is max 6.5l. Szög egyszerű olcsón fentarzhato technika és csak 5.4M volt. Nekem van napelem de csak otthon, ha minden így marad nem térülne meg semelyik Villanyos, az aksi élettartama alatt... Gondoltam hogy veszek egy szaraksis (kB már mind az mert 10-evesek) kis otthoni rohangálós Michubisi imivecet az autó most kB 2 m használtan az aksit FELÚJÍTÁSI benne 4-5 m... Még az sem térülne meg soha... Így inkább vettem egy pedelec ebikeot otthonra... Azt legalább lehet ittasan vezetni
nem nagyon látom hogyan lesz az elektromos autó elérhető az alsó középosztály számára.... Főleg hogy ezekből nem nagyon lesz 15 éves használt autó... Ha be szarik rajta valami modul vagy az aksi az többe fog kerülni mint amit az autó ér majd... Gazdasági totálcar
-
Barret001
addikt
válasz
Donki Hóte #237 üzenetére
Zöld rendszám.Benne van a nevében,hogy ZÖLD! a 3 tonnás 3000 köbcentis suv amit csak benzin üzemmel használnak,mitől zöld? Attól hogy van benne egy általában minimum szintre merült akku? Nekem a ZÖLD azt jelenti,hogy környezetbarát működésű. Magyarul takarékos,kis fogyasztású,tiszta üzemű jármű. .
-
Gargouille
őstag
Rettentően függ attól, hogy pontosan honnan hová mész. Valószínűleg esetedben ez épp ilyen szerencsés. Én a pesti oldalon mozgok leginkább, van is konkrét összehasonlító tapasztalatom. A X. kerületből kellett a XIV-be bejárnom dolgozni 9 éven át. Az első 4 évben csak tömegközlekedéssel jártam.
A távolság 10km. Ez BKV-val 1 átszállással és némi gyaloglással járt, busz+villamos. A menetidő a gyakorlatban kicsivel több mint 1 óra volt ajtótól ajtóig. Google maps tervezése alapján 49 perc, de ez a gyakorlatban tudom, hogy nem ennyi.4 év után elgondolkodtam rajta, hogy kizárólag ezért veszek bérletet, izzadok a megállóban, várakozok, szagolom a kedves utastársakat, mi lenne ha kocsival jönnék be? Kiszámoltam benzinben pont a bérlet árából kijönnék (akkori árakon). Tulajdonképpen a tömegközlekedéssel nem spórolok semmit.
Mikor először mentem autóval akkor szembesültem vele, hogy bizony 22-25 perc volt az út. Naponta 1 teljes órát megspóroltam az életemből csak ezzel. Ez hetente 5 kidobott óra volt az életemből. Havonta már majdnem egy teljes nap. -
Hi!King
őstag
Amúgy pont most vettünk új autót, és a multimédiánál a minimum az volt, hogy legyen android auto támogatás. De ettől még pont nem ez volt a selling point, és amiatt nem, mert ez minden új autóban alap vagy választható opció, és már jópár éves használtakban is jórészt benne van. Ellenben motorból nagyon nagy a szórás, vannak kimondottan kockázatosabb konstrukciók ma is, és mindezt még sokdimenzióssá teszi az, hogy akkor hibrid legyen-e, milyen hibrid, milyen váltós, eleve milyen üzemanyag, ezek sokkal fontosabb kérdések onnantól kezdve, hogy a telefonomat bármelyikre á tudom szúrni, amennyiben nem ezen akarok kimondottan spórolni.
-
Én sem értem. Te Buda Dél-Észak közlekedésről beszéltél, nem falvakról. A Budai fonódó villamos átszeli teljes Budát Budafoktól egészen a Bécsi útig átszállás nélkül, 1 átszállással Szentendréig (HÉV).
A környezetvédelmi és biztonságtechnikai berendezések mind EU-s előírások. Nem lehet forgalomba helyezni új autót ezek nélkül. Az EU-nak van egy Vision Zero célkitűzése, ahhoz ezek az eszközök. Szerinted ezt a gyártók lobbizták ki?
-
Dotkomlufi, evélufi
Ezt (is) sokan bebukták
Nem baj, pártunk és kúúúúrmányunk most zabolázza meg a hibrid autókat, zöld rendszám OFF.
Csak az a baj, hogy aki számol, az hibridről nem elektromosra vált, hanem dízelre
Na ez az öntökönlövés a zöld lobbi részéről nézve
-
sh4d0w
félisten
Nem nagyon tudom azonosítani, miről beszélsz, de lehet, hogy én sem voltam elég világos. Navigáció a következő tervet dobja nekem, két és fél órányi utazással: itt felszállok a vonatra, két faluval arrébb átszállok a pestire. Onnan metró, majd arról HÉV. Ez nem tűnik átszállás nélkülinek sehogy sem. Ugyanezen indulási és érkezési hely között autóval 70-80 perc - na az tényleg átszállás nélküli. Ha hozzáveszem, hogy visszafelé is meg kell tennem az utat, akkor 5 óra vs 3 és nem kell jegyekkel szórakoznom, elviselni mások viselkedését és testszagát.
-
Tasunkó
őstag
Gyakorlatilag a multimédia key selling pointtá lépett elő.
Igen, a marketing ezen dolgozik, hogy elhitesse hogy van értelme. Egy csimpánz meg grapefruitot akarna rászúrni az autóra, csak nem tudja megvenni.
A szerelhetőség alatt egy szemléletváltozást értek, amiben nem az új termék legyártása a prioritás, hanem a kifogástalan üzembentartás, alacsony költséggel járó javítás, elsősorban persze a szerelőműhely számára. Akkor kevesebb alkatrészt kellene újra autó képében legyártani, és nem kell újrafeldolgozni, már amit nem tüzelnek el belőle. -
azbest
félisten
Szvsz igény lenne fapados felszereltségre, pont azért, mert bőven megfelel autónak bármi. Mintha már lett is volna ilyen szál előző oldalon.
A magyas nyugati ár miatt tolják tele inkább olyan űrtechnikával, ami amúgy egy átlag tabletben is benne van töredék pénzért.
A különböző segédek már más kérdés - kamerák, érzékelők és menettartó / önvezető képességek. Bár lehet azok is inkább árigazolónak vannak sok esetben.
Ja meg persze még a bőrülés és hasonlók, ami nem funkcionális, de van akinek luxusra van igénye (vagy csak ezt a fogást találja a műanyagabb belsejű eautóknál).Ja és persze a hagyományos értékesítési láncban lehet nem a gyártó, hanem a kereskedő szed magas sápot.
-
Multimédia az lényegtelen parasztvakítás
Gyakorlatilag a multimédia key selling pointtá lépett elő. Ma már mindenki leszarja, hogy milyen motor/futómű van a verda alatt, mert minden autó egészen jó az átlagember számára. Az újautó vásárló első kérdése, hogy rá tudja-e szúrni a gépre a telóját.
...hát a biztonságtechnika, az valamennyire változik, mert lehet most is venni szerényebb biztonsággal felszerelt autót
Már nem nagyon lehet. Pont mostantól kötelező egy rakás korábban extraként árult fícsőr: [link]
-
Attila0
őstag
"Az autók egyébként sem szerelésre tervezettek, az hogy lehet javítani az is egy technológiai potyautas."
Már meg ne haragudj de, azt hiszem hogy téged is alaposan beszippanthatott a fogyasztói társadalom eszméje, hogyha így 2024 derekán már azt gondolod hogy csakis az eldobható autó a jó autó.
-
Tasunkó
őstag
A 15 évesnél már probléma a rozsda, illetve annak a rendes megjavítása időigényes, ezáltal aránytalanul drága, az autó értékéhez mérve. Az autók egyébként sem szerelésre tervezettek, az hogy lehet javítani az is egy technológiai potyautas. Multimédia az lényegtelen parasztvakítás, hát a biztonságtechnika, az valamennyire változik, mert lehet most is venni szerényebb biztonsággal felszerelt autót, ami 20 év múlva már alapnál is kevesebb lesz, az meg megint gazdasági érdek.
-
-
Hi!King
őstag
Ez részigazság, elég komoly szerepe van ebben a falvak kihalásának is, így a kisboltok mérethatékonysága romlott. Másrészt öngerjesztő folyamat volt, mert a dráguló falusi kisboltok, városokban megjelenő olcsó diszkont láncok is gerjesztették azt, hogy egyre jobban megérte bejárni vásárolni az amúgy egyre kevesebb embernek, egyre kisebb vásárlóerővel, ami aztán elsorvasztotta a falusi kisboltokat.
-
#48584626
törölt tag
Teljesen felesleges keverni a lokális károsanyagemissziót a globális kibocsátással. Egy ilyen öreg bontószökevény rengeteg valódi szennyezőanyagot emittál, amikben jócskán vannak keményen egészségkárosító, rákkeltő szarok is. Ezek tények, kár ezen vitázni. Egy modern autóból ezekből vagy semennyi sem jön, vagy csak a töredéke.
-
válasz
arnyekxxx #204 üzenetére
Ez azt jelenti, hogy a tipikus 1,5 milliós gépjármű most sem felel meg a modern kor követelményeinek. Az, hogy a te lekopott lakkozású verdád neked megfelel, az ebből a szempontból indifferens.
#205arnyekxxx
Ezen mi a meglepő? Régen ez volt a helyzet, most meg folyamatosan szűnnek meg a vidéki boltok. Az emberek nyilván vásárolnak valahol...Az árak nem a lidlhöz képest csökkennének, azt a szintet lehetetlen lenne tartani, hanem a mostani vidéki kisbolt szinthez képest.
-
Tasunkó
őstag
Lehetne így is, de lehet úgy is az autókkal, mint Kuba esetében, egyébként is India irányába tartunk, ami előrevetít egy jövőbeli toleranciát a műszaki esetében, amennyiben nem kezd el az EV népautósodni. Kedvező fordulat is lehetne, az aliexpressről rendelni bele jobb vezérlést, meg alkatrészeket.
-
válasz
Gargouille #199 üzenetére
Azt nem értitek meg, hogy a kettő összefügg. Azért szar a választék a helyi boltban, mert könnyen, olcsón jutottak az emberek autóhoz, amivel el tudnak menni a hiperbe. Ha a mobilitás továbbra is korlátozott lenne (mint régen), akkor helyben kialakulna egy fejlettebb infra.
-
GreatL
őstag
EVeszett... akkor talán veszek még egy benzines autót utoljára.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Samsung Galaxy Xcover 5 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! HP ProBook 450 G5 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Csere-Beszámítás! Gamer PC Számítógép! I5 12600KF / RTX 3070 / 32GB DDR4 / 512GB SSD
- AKCIÓ! Lenovo IS8XM LGA 1150 DDR3 alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest