- One mobilszolgáltatások
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Ulefone Amor 34 Pro - a nagy vetítőgép
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Magisk
- Milyen okostelefont vegyek?
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- A holnap határán: itt van minden új Galaxy promóképe
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hi!King
őstag
Ja, egy-két anekdotikus példát lehet hozni, de a várva várt villanyautó forradalom közben meg nem történt meg. Mert az a 600 km csak papiron mutat jól.
"De hát gyorsult is. Pont a támogatások leskálázása után torpant meg."
Pontosan erről beszéltem, hogy arra számítottak, hogy majd az elején támogatják, aztán megérik a piac, és a támogatások nélkül is gyorsulva tud növekedni az eladás. Hát nem ez történt.
Egyébként amellett, hogy nincs rá tömeges piaci igény a korlátai miatt, a másik gond az állami támogatásokkal, hogy sokszor az ellenkezőjét érik el, lassítják az új techonlógia olcsósodását.
"Szerintem nem. A támogatás arról szól, hogy az ICE autódat EV-re cseréld le. Ahol a parkolás megoldott, ott ez nem gond, ahol nem, ott tökmindegy, ettől még nem lesz több parkolási lehetőség, szóval ugyanúgy kiszorulsz a városból."
Ugye itt benne van ebben a parkolás ingyenessé tétele az EV-k számára, meg az is, hogy használt autót könnyű felmutatni egy ilyen támogatáshoz, akkor is, ha azt a korábbi autót nem wc-re járásra használták.
-
#48584626
törölt tag
-
Az Octavia egy teljes értékű autó, a Tesla Model 3 meg másodlagos autónak jó...
Ez egészen biztosan nincs így. Másodlagos autó valami kisakkus fos az asszonynak szaladgálni, nem egy ~600 Km hatótávú EV. De hoztam példát ismerősről, aki egy Model Y-ra cserélte a verdáját, ez az egy családi kocsijuk van.
Nem lenullázódott, csak épp azt várták, hogy a támogatásuk után jelentősen gyorsulni fog az EV piac felfutása. De nem ez történt.
De hát gyorsult is. Pont a támogatások leskálázása után torpant meg.
Nem véletlen, hogy neked inkább egy SUV-od van és nem egy Teslád.
Tök egyszerű. Amikor én vettem, akor az EV-k még gyerekcipőben jártak, plusz most nem is akarnék tízmilliókat autóra költeni. De ha felépül a házunk, akkor 99%, hogy 2 EV-t fogunk beszerezni.
Szerintem nem. A támogatás arról szól, hogy az ICE autódat EV-re cseréld le. Ahol a parkolás megoldott, ott ez nem gond, ahol nem, ott tökmindegy, ettől még nem lesz több parkolási lehetőség, szóval ugyanúgy kiszorulsz a városból.
#591FireKeeper
Egyértelmű. Nincs is alternatívája a dolognak. -
Hi!King
őstag
Nem lenullázódott, csak épp azt várták, hogy a támogatásuk után jelentősen gyorsulni fog az EV piac felfutása. De nem ez történt.
Az Octavia egy teljes értékű autó, a Tesla Model 3 meg másodlagos autónak jó, pontosan emiatt szűkebb utóbbinak a potenciális vásárlói köre, de ezt már sokadszor írom le. Nem véletlen, hogy neked inkább egy SUV-od van és nem egy Teslád.
-
Attila0
őstag
"Igen, 100%, hogy sokkal fejlettebb lesz."
Legyen igazad. De én még mindig azt gondolom, hogy az első hibridautók 1997-es bevezetése óta eltelt majd három évtized óta simán megoldhatták volna, hogy csak, és kizárólag ilyen hajtáslánccal rendelkező új gépjárműveket hozhassanak forgalomba. Ezzel szemben úgy tudom, hogy újonnan még 2024-ben is nagyon sok, tisztán belső égésűt lehet vásárolni.
-
Pontosan. Ugyanez volt nálunk pl. az otthonfelújítási támogatásoknál.
Nem jár mindhez parkolóhely.
Előbb-utóbb tovább fogják csökkenteni. Bécsben pl. maximálva van a társasházi beállók száma, irodaházakban meg talán lassan tilva is lesz, Szingapúrban pedig vagyonokért tudsz az államtól megváltani autóra engedélyt. A nagyvárosokban admin eszközökkel szorítják ki az autókat. -
azbest
félisten
És persze azért a vásárlók sem hülyék, ha rendszeresen van újabb támogatási hullám, akkor megvárják a következőt, ha nem sürgős.
Pláne, ha éppen fizetések terén stagnálás van, vagy éppen leépítési hullám volt olyan iparágakban, ahol dolgozók körében a legnagyobb az érdeklődés a tecnológiára.A társasházi infra kapcsán a normál autóra sincs felkészülve a legtöbb, elérhetőbb árszintű lakás. Nem jár mindhez parkolóhely.
-
Igen, 100%, hogy sokkal fejlettebb lesz. Már most is gyakorlatilag minden új társasházban ott van az EV töltő a beállóknál.
...inkább a szintetikus üzemanyagok elterjedését tartanám sokkal valószínűbbnek.
Szerintem ennek sem technológiai, sem gazdasági, sem szabályozói realitása nincs. A szintetikus üzemanyag ugyanúgy szennyez (városban lokálisan emittál), előállítása drága, technológiai előnye pedig addigra zéró lesz.
-
Attila0
őstag
"De szerencsére nem is holnaptól szüntetik meg az ICE modellek forgalmazását."
Te úgy gondolod hogy 2035-ra már sokkal fejlettebb lesz az EV infrastruktúra? Mert én a magas előállítási költségei ellenére még mindig inkább a szintetikus üzemanyagos hibrid ICE-k elterjedését tartanám sokkal valószínűbbnek.
-
Őszintén szólva nekem ebből nem az jön le, hogy lenullázódott volna az EV piac: [link]
És hja, nyilván volt egy early adopter felfutás, most meg kvázi stagnálás, pici csökkenés. Ha kivezetnek egy támogatást, akkor sokan megtorpannak.#577Hi!King
...mikor a fenntarthatóság miatt a tömegközlekedést kellene.
Abszolút. Csak ezzel nehéz választást nyerni. És a tömegközlekedés működtetése egész EU-ban kérdőjeles hatékonyságú.#574Attila0
Tök egyszerű: az életmódjukhoz, körülményeikhez még egy EV nem passzol. Például mert hiányos náluk az infra / társasházban laknak, vagy egyéb okból. Egy Tesla Model 3 valamivel drágább, mint egy felextrázott Octavia, de nem sokkal. Utóbbi Németországban egy basic autó. -
Hi!King
őstag
-
"Állami befektetés nélkül nincs előrelépés infrastrukturális ügyekben"
De nem az infrastruktúrát építik, hanem az autóvásárlást támogatják. És mivel csak a gazdagok engedhetik meg maguknak az új elektromos autót, ezért a gazdagokat támogatják. (Akik tipikusan nem lecserélik a benzines autójukat, hanem vesznek mellé egy elektromost is.)"rabszolgák által épített, más rabszolgák lemészárlására szolgáló intézményeknél szedett belépők árát fordítják erre a célra"
Hogy jönnek ide a rabszolgák?És miért nem a "kizsákmányolt proletárok" által épített egészségügyi intézmények fenntartási költségét szánod inkább elektromos autó vásárlás támogatásra? Végül is nekik sem fájna jobban, mintha a turizmusból élők jövedelmét nyúlná le valaki, nem?
-
Cassi
őstag
De lehet nyugodtan, ahogy az autós közlekedés sem létezne a korábbi hatalmas állami beruházások nélkül, nem az autógyárak építették ki az autópálya-hálózatot. A közlekedés nem tud működni állami segítség nélkül. El kell juttatni addig a pontig az EV-ket, ahol már fenntartható tud lenni az üzemelésük.
-
Hi!King
őstag
Az államnak semmilyen formában nem szabadna támogatnia az egyéni közlekedést, mert erősen kontraproduktív. Itt meg egy olyan területről van szó, ahol a jelenlegi technikai korlátok miatt korlátos a kereslet, és ezt akarják állami támogatással ellensúlyozni. Amint kikerül az állami pénz a rendszerből, szembesülünk a realitásokkal.
-
Cassi
őstag
Állami befektetés nélkül nincs előrelépés infrastrukturális ügyekben, az EV-átállás éppen egy olyan cél, amin potenciálisan mindenki nyerhet.
Mielőtt az olasz adófizetőket sajnálni kezdenénk, bőven elég, ha a 2000 évvel ezelőtt rabszolgák által épített, más rabszolgák lemészárlására szolgáló intézményeknél szedett belépők árát fordítják erre a célra.
-
Az EV eladások stabilizálódása lényegében annak köszönhető, hogy az olasz kormány (az adófizetők nevében) villanyautó támogatási programot jelentett be június 1-től. Ha majd elfogy az adófizetők pénze, vagy a választók megorrolnak, hogy már megint a gazdagokat kell támogatni, akkor majd meglátjuk, hogy mi lesz...
-
Hi!King
őstag
Mindnek utána lehetne járni, de nagyot csodálkoznék, ha ma ezek drágábbak lennének ma a fizetésekhez képest. Ráadásul az alkatrészek csereintervalluma is növekedett, a szervizintervallumok is. Sűrűbben kellett vezérlést, olajat, fékbetétet, stb., stb. cserélni.
Nem véletlen, hogy ma sokkal több autó van, az autók is olcsóbbak, a fenntartásuk is. Lehet persze, hogy ez majd drágább lesz, annyira nem érzem problémának.
-
Hát nézd, azért ez nem olyan elképzelhetetlen dolog. Emlékszem, hogy amikor gyerek voltam a 90-es években az utcában tized annyi autó volt, mint most. A konjunktúra miatt nőtt az életszínvonal, egyszerűbbé vált a saját autó tartása. De most is van busz meg vonat, pláne bicikli.
-
Diopapa
addikt
"Vissza fog szorulni a saját autó tartása."
Hasonlóképpen gondolom. Sajnos rengeteg helyen nehezedik emiatt az élet (Ami nem BP), az elégtelen tömegközlekedés miatt. Jó lenne valóban "előre menni, nem hátra" ami azt jelenti (nekem), hogy jó lenne több időt tölteni a családdal, kevesebbet a munkával (munkábajárással), valamint jó lenne, ha több maradna a fizetésből "kötelező" költségek után...
-
Attila0
őstag
"Oké, csak az volt az alap kiindulópont, hogy az akkori autók nem voltak tartósak."
A korábban leírtak alapján ez a megállapításod akkor is legfeljebb csak az alapmotorosakra volt igaz. Mint ahogy egy kisköbcentis "porszívómotorral" szerelt mai kombi sem igazán szedi jól a kerekeit.
-
Hi!King
őstag
Oké, csak az volt az alap kiindulópont, hogy az akkori autók nem voltak tartósak. Ma annyira alulmotorizált kombit az alap motorral sem kapsz, és várhatóan több km után lesz problémád vele, mint az akkoriakkal, miközben fizetés arányosan ma olcsóbban kapod meg az alap felszereltségű autót.
-
Hi!King
őstag
https://hvg.hu/cegauto/20221007_730_ezer_forinttol_a_89_millio_forintig_30_eve_debutalt_az_esztergomi_suzuki_swift_esztergom
1992-ben 22 ezer Ft volt a a bruttó átlagkereset, az alap Suzuki Swift 730 ezer Ft, tehát 33-szorosába került a havi átlagkeresetnek.
A cikk 2022-ben készült, egy jókora autóár drágulás volt 2020-tól, ezután, és 500 ezer Ft volt a bruttó átlagbér, az alap Suzuki Swift 5.42 millió Ft volt, tehát kevesebb mint 11-szerese az átlagbérnek.
-
Hi!King
őstag
De nem azzal vették a legtöbben, mert az alapmodellre volt pénzük. Viszont ma a legalapabb motor is erősebb még kg arányosan is.
@Vision
De ne az S-Klasse-hoz hasonlítsd, hanem az alsó-közép kategóriás Renault, Citroen, Skoda, stb. modellekhez, ott meg nem nagy a különbség.A Dacia-nál annyi ebben a lényegi különbség, hogy sokkal fapadosabbról indul a felszereltség, és ehhez képest juthatsz odáig, mint egy átlagos Skoda.
Egyébként leginkább a nem jól hangszigetelt és könnyű kaszni ami miatt olyan érzésed van egy Dacia-ban, mint ha egy 2000-es évek eleji autót vezetnél.
-
Áhh, értem. Az a helyzet, hogy a drága egy relatív fogalom. Nyugaton ezek a kocsik pl. olcsók, tudom is én, pár havi fizetésből meg lehet venni őket. Most az, hogy Magyarország egy reménytelenül csóró hely, ahhoz a gyártók nyilván nem tudnak alkalmazkodni.
És igen, az egyéni közlekedés sajnos drágul a milliónyi előírás miatt. Vissza fog szorulni a saját autó tartása.
-
Hi!King
őstag
Megjegyzem, most nem kalkulálom újra mai árakkal, de mikor 2017-ben új Dacia Logant vettünk, és 2.85 millió volt mindenestül, forgalomba hozatallal együtt, kiszámoltam, hogy átlagbérhez viszonyítva a 80-as években egy Trabant a 2017-es átlagbérhez viszonyítva több mint 6 millióba került volna. Valószínűleg most is hasonló arányok lennének, mostani átlagbérhez viszonyítva lenne mondjuk 10 millió az a Trabant.
Egyébként fingelszívóról nem hallottam, motoros ülésállítás meg nem általános extra. De pl. biztonságot szolgáló felszereltség az mindig hasznos (ABS, EPS és társai), mert bizonyítottan javítják a túlélési esélyeid, meg van egy rakás hasznos extra (pl. tempomat, klíma), amelyek a kényelmesebb utazást szolgálják.
-
Hi!King
őstag
Említve volt a bonyolult diagnosztika és a chipek. Nos, ebben a mai új Dacia sem egyszerűbb más autóknál. Annyiban talán, hogy bizonyos dolgokban van egy 10 éves csúszás a Renault technológiához képest, de bizonyos dolgokban meg nem, mert egyszerre vezetik be a csoport összes autójában.
-
Hi!King
őstag
Konkrétan benzines F Astrákról volt szó, ismerősi körömben olyan 200 ezer körül jöttek elő a problémák, nem az hogy addig mentek, de akkor jöttek a magas költségek. Nincs rá bizonyítékom, de az a gyanúm, hogy az alulmotorizáltság is felelős érte, mert ezek Astra kombik voltak 1.4-es, talán 50-60 lóerő körüli motorok voltak (most nem keresem ki, de ilyesmi rémlik), amivel vitték az egész családot cuccostul. És ez egy átlag családi autó volt a 90-es évek végén, ennél jobbra keveseknek tellett. A korábbi keleti autóknál meg lényegesen megbízhatóbbak voltak.
Egyébként kicsit OFF, de apám munkahelyén volt egy benzines Audi A6-os, sofőrös kocsi volt üzleti utakra, talán valamikor 2000 körül vették, mindig márkaszervizben volt karbantartva, és tényleg rendesen, nem csak tessék-lássék módon. Nos, 2014-ben érte el az 1 millió km-t. Ez a legtöbbet futott autó, amit valaha láttam.
-
Hi!King
őstag
A sufniszervizes világban nem igazán van diagnosztika, elég ha megy az autó, így egyszerre üt be a szar. A modern diagnosztika ezt megelőzi, illetve általánosságban is évtizedről-évtizedre javult a megbízhatóság, annak ellenére is, hogy mindig akadnak hibás szériák, mint az említett 1.2-es motor, de ilyenek régebben is voltak.
Amúgy ugyanazon megbízhatósági szintet nézve reálértéken nem drágul az autófenntartás, valójában jelenleg rossz műszaki állapotú, veszélyes járműveket tartanak fenn tömegesen ridegtartáson, és ez adja azt az illúziót, hogy olcsó autót fenntartani. Jobb is, ha kikopik az ilyesmi.
-
pl a motoros ülésállítás, vagy az emlegetett fingelszívó
Ezek amúgy felső-közép és prémium modellekben elérhető extrák, szóval a forgalomba kerülő autók töredékében elérhetőek.Régen is igény volt egyszerűbb autókra és most is lenne...
De hát vannak ilyen modellek most is. Európa egyik legnépszerűbb autója a Dacia Duster. Most neked az fáj, hogy nem csak ilyeneket árulnak? -
dabadab
titán
rengeteg felesleges vacak kerül az autókba, ami csak problémát okoz a későbbiekben és a tartósságnak ellenhat, pl a motoros ülésállítás
Én pl. szeretem a motoros ülésállítást, sőt, amikor legutóbb autót vettem, akkor direkt kerestem. Az, hogy neked valami nem kell vagy nem tetszik, nem jelenti azt, hogy a másik hétmilliárd ember is pont ugyanazt gondolja róla.
-
Diopapa
addikt
Vicces, hogy kérdezed, a 2007-es Fabiámban nincs, a 206CC-ben pedig nem működik.
A biztonságot ne keverjük ide, arra nekem is szükségem van. Egyébként meg az igényeket a gyártók generálják, rengeteg felesleges vacak kerül az autókba, ami csak problémát okoz a későbbiekben és a tartósságnak ellenhat, pl a motoros ülésállítás, vagy az emlegetett fingelszívó. Régen is igény volt egyszerűbb autókra és most is lenne, de már nem megfizethető áron van egy Fiat 500, vagy egy Bogár sem.
-
Szóval a seggmasszírozó/fingelszívó pont nem érdekel...
Ez nem gond, a Daciat neked találták ki. Viszont a fogyasztói szokások meg nem azt mutatják, hogy a vásárlók olyanok lennének, mint te. A legtöbb embernek fontos a biztonság, a komfort, meg még ezernyi dolog, amihez ilyen szintű komplexitás szükséges.Amúgy a te autódban van klíma?
-
Diopapa
addikt
"Illetve olyan szempontból sem, hogy magasabb műszaki tartalmat kapsz cserébe."
Ami mondjuk a fene tudja mit jelent, én csak el szeretnék jutni a munkahelyemre. Viszont tömegközlekedéssel több mint 3x annyi idő mint kocsival. Szóval a seggmasszírozó/fingelszívó pont nem érdekel, ha azért kell dolgoznom évente 1 hónapot, hogy elmehessek dolgozni.
-
dabadab
titán
válasz
Barret001 #532 üzenetére
Az, hogy "egyesekben felvetődik a kérdés, hogy az autógyártók korlátozott időkre tervezik-e az autókat – írja a motor1" leginkább azt jelenti, hogy aki írta, az soha még csak közelében sem járt semmilyen tervezési munkának (gy.k.: hogy a fenébe lehetne korlátlan élettartamra tervezni?)
-
Barret001
addikt
Érdemes [elolvasni] főleg az utolsó pár SORT!
-
Tasunkó
őstag
A nagy szervizekkel sem rózsás a tapasztalat. Inkább hazatrélereztem a kocsit, mert nem tudtak órabért mondani, az olyan lehúzósnak hangzik, hogy már cringe, és ilyenkor már a szakértelmük is kétséges, akihez hordom azzal meg beszéltem már, tudom mire képes, szóval előfordul hogy a sufni garancia a minőségre míg a nagy szerviz, sok géppel meg emberrel meg olyan búcsús hatású.
-
Ezt viszont cáfolnám. Vannak márkaszervizes ismerősök, sajnos a növekvő komplexitás drasztikusan megnehezíti a diagnosztizálást. Ez amúgy logikus is. Ráadásul a rengeteg elektronika a hibalehetőségeket is exponenciálisan növeli.
Egy régi verdánál mi volt? Vagy mechanikai hiba (ennek a diagnosztizálása elég egyszerű), vagy elszállt valami relé/bizti. Most meg ott tartunk, hogy napokig tart egy komplexebb hiba diagnosztizálása. Bizonyos diagnosztikai szoftverekhez csak a márkaszervizek férnek hozzá, ezáltal a költségek brutálisan elszállnak.
Egy modern járművet üzemeltetni arányaiban is sokkal drágább, mint anno. Ez nem feltétlenül baj, de számolni kell vele.
-
Hi!King
őstag
Kilométer futásban már most többet bírnak ezek, mint a 30 évvel ezelőtti benzines autók, mert jópár elerte már a 200 ezret, hiszen 2015 körül már sok ilyen autó volt, azóta nem volt lényeges változás.
A többi amit írsz, az is kreténség, a diagnosztika miatt pont hogy egyszerűbb felderíteni a hibákat, és erre nem csak a márkaszerviz képes. Utángyártott alkatrészek már most vannak ezekhez az autókhoz, és ugyanúgy lesznek, mikor 20 évesek lesznek, de a tapasztalataz, hogy a gyártók is sok ideig forgalmaznak gyári alkatrészeket.
Ha meg nem lehet olyan sufni szereldékben szereltetni, meg okosban áttolni műszakin, mint most, az csak jó hír, mert a mai hazai használt autóállomány katasztrofális állapotban ennek köszönhetően.
-
btprg
senior tag
Te ezeket le tudtad írni röhögés nélkül?
Hogy egy mai több kilométeres vezetékhálózatot, kanbuszt, szukabuszt
, ki tudja hány száz érzékelőt, mikrokontrollert, szoftvert, baromságokra optimalizált megoldást tartalmazó agyon bonyolított turbós szar, amihez speciális gyári diagnosztikai szoftverek meg műszerek nélkül hozzá se lehet nyúlni, majd tartósabb lesz? Ez még viccnek is rossz.
Ezek addig jók amíg elég újak és MÉG nincs velük gond, utána meg mehet a pingvinezés hogy mi a baja, majd bontó, mert úgyse találja meg senki, hogy melyik kábelkötegben shortol az elrohadt "zöld" műanyag szigetelésű vezeték.
Ugyanakkora eséllyel lesz hozzájuk alkatrész, speciális IC, mint egy 20 éves tévéhez. Ez már nem az a szint, hogy az utángyártók majd 30 év múlva is lemodellezik azt a termosztátházat vagy bármit, mert senki se fogja tudni, hogy milyen áramkört, milyen MCU programmal kell belerakni ahhoz hogy működjön.
-
dabadab
titán
Jo esellyel a mai turbos 1.2-es Astrak 100e km-t sem ernek meg motorcsere nelkul
Ha ez így lenne, akkor rengeteg nagyon dühös emberrel kellene szembenézniük. Ezzel szemben valószínűleg a hiba talán egy százalékát fogja érinteni az autóknak. Aztán majd húsz év múlva az addig túlélő darabok lesznek a bezzegautók, hogy "de akkor még tudtak tartós dolgokat csinálni". (Az ember perspektíváját sokat segít, ha annak idején látta a mai bezzegautók fogadtatását - természetesen akkor is megszakértették, hogy hát ezek százezer kilométer után darabjaikra esnek. Meg hogy az autót benzin hajtja, nem gázolaj.
)
-
Hi!King
őstag
Csak mondjuk az akkori Dacia így is ótvarszar volt, nagyszüleim 91-ben nyertek egyet, amit szüleim használtak, 96-ban eladtak, mert folyton gond volt vele. Sokkal kevesebb futással, mint amennyit a mai átlag beletesz, nagyon minimális városi használattal, mert 50 ezres kisvárosban gyalog jártunk városon belül.
-
sh4d0w
félisten
A 90-es evekben szinte minden nemet gyarto mar kepes volt rohadasmentes kasztnit a modelljei ala tenni, kiveve az Opelt. Nemhogy az also-kozepkat. Astrak nem kaptak ilyet, hanem a magasabb osztalyban jatszo Vectrak sem, ugyhogy ez nem user error, hanem a gyartoe, vastagon. Hozzateszem: az Opel a nemet Suzuki.
-
Attila0
őstag
A kasztni fokozott rohadása megint csak arra többségre vonatkozik aki nem törődött megfelelően az autójával. Mert miután megvásárolta csak használta. Emlékszem amikor 1990 ősszén elhoztuk a Merkúrtól a Daciánkat szinte az első dolgunk volt hogy egy alapos üregvédelmet csináltassunk. Szóval azon az autón a nálunk eltöltött hat éve alatt egy rozsdapöttyöt sem láttunk. Tehát ha az F Astrák többsége is megkapta volna ezt a törődést, akkor garantáltan kevesebb rohadt volna el. A hengerfejességről meg csak annyit hogy akkoriban az is egy sokkal egyszerűbben orvosolható probléma volt mint a legújabb típusú Astrán. Mivel sokkal kevesebb segédberendezést kellett eltávolítani, ahhoz hogy egyáltalán a hengerfej levételéig eljuss
-
Hi!King
őstag
Az F Astrából azért rohangál sok, mert anno az egyik legnépszerűbb új autó volt Magyarországon. Egyébként a kasznija kimondottan rohadós, a legtőbb erősen alulmotorizált volt, és bár az akkori autók között megbízhatónak számított, 150 ezer km felett a többségük hengerfejes lett, ennél még a mai 1 literes 3 hengeres turbós porszívók is többet elmennek gond nélkül. Mibdkét téren fejlődés volt azóta, az újabb Astrák kevésbé rohadnak, és a motorjuk is várhatóan tovább lesz problémamentes, jó eséllyel egy mai 1.2-es benzines Astra 300 ezerig problémamentes lesz, ha a rendszeres szerviz nem marad ki.
-
-
Hi!King
őstag
De, számításba veszem. Mert a vita nem erről szól, hanem hogy te visszamennél 25-30 évet a technológiában. Holott azok a termékek egyáltalán nem tartósabbak, csak a survival bias miatt hiszed annak. Karbantartani a mai és az akkorit is lehet, ezért irreleváns ebből a szempontból.
-
Cassi
őstag
Megjelent a júniusi ACEA-jelentés, és látszik, hogy az EV-eladások az év eleji behorpadás után stabilizálódtak, ezután enyhe emelkedés jöhet. EU+EFTA+UK összesen 208 ezer BEV egy hónapban, nem igazán értem, mit várt például az SK On, ez egy méretes piac így is.
[link] -
-
Nem söpredék: a Nyugati tömb országai, akiknél jogállam van, akiknél egy aláírt szerződés jelent valamit.
Söpredék: Kína, Afrika, Oroszország, és társai, akik úgy vernek át a palánkon, ha érdekeik azt szolgálja, ahogy akarnak.Vagy csak simán elfogytak a könnyen kiaknázható készletek
Ez energiahordozókból részben igaz persze, de pl. ritkaföldfémet korábban nem is biztos, hogy kerestek.Ha sikerülne is sok új bányát nyitni, azok drágábban termelnének a jelenlegi importnál.
Hát pont ezt írtam eddig is. Perpill a harmadik világból olcsón, nagy mennyiségben érkeznek ezek az anyagok, akkor minek küszködne a fejlett világ bányászattal? De nem is kell, hogy az alapanyag idejöjjön, eddig is rengeteg dolog érkezett Kínából/harmadik világból. Elég, ha a kész akkuk jönnek, aztán ennyi.Plusz az EU kicsi (kicsit nagyobb mint Ausztrália fele), de az elektromos autózás megcélzott bevezetéshez egyes kritikus nyersanyagokból a világ jelenlegi termelésének aránytalanul nagy részére tart(ana) igényt.
Kicsi, de egyébként a világ GDP-jéből elég nagy falatot harap ki. Mondjuk ki, gazdag kontinens a miénk, talán a leggazdagabb. Egyébként ez az alapanyaghiány dolog biztosan megalapozott? Rohamtempóban halad az akkufejlesztés, az új LFP technológia már töredékét igényli a ritkaföldfémeknek. És ez szériagyártásban van. -
Attila0
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Porszívók - akkus és klasszikus vezetékes
- EA Sports WRC '23
- Vezetékes FEJhallgatók
- One mobilszolgáltatások
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen légkondit a lakásba?
- HDD probléma (nem adatmentés)
- Subaru topik
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- További aktív témák...
- AZTA! HP EliteBook 840 G8 Fémházas Laptop Ultrabook 14" -45% i7-1185G7 16/512 FHD IPS Iris Xe
- Sony PlayStation 5 (PS5) Játékkonzol - Lemezes verzió, dobozában!
- Zalman R1 White - Ha valami egyedire vágysz 2.0!
- Riverside 500
- ÚJ Bontatlan Apple Macbook Air 13,6 M4 16GB/256GB - Ezüst - MAGYAR(2025) - mw0w3mg/a - 3 év garancia
- Amazon Kindle 10th Generation ébresztős tok
- Huawei P20 Lite 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy A04 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! 1TB Corsair MP700 NVMe SSD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest