Hirdetés
- FErgeteges frissítés: két rajongói mobil kapott One UI 7-et
- Íme az új Android Auto!
- iPhone topik
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Kihívót kap a Red Magic?
- One mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Fotók, videók mobillal
-
Mobilarena
Gitáros topic ♪♫ eddig összegyűjtött tapasztalataink → itt.
(gitár-, erősítő-, effekt- és húrválasztásról, hangkártyákról)
Új hozzászólás Aktív témák
-
doc
nagyúr
válasz
lacibattya #52299 üzenetére
Pont ezért jó ha a hangkozoket tanulod meg. Egyrészt sokkal egyszerűbb, másrészt nem kell mindenféle skalaformakat magolni, lényegében pár perc alatt megtanulod az összes hang összes skáláját
-
válasz
lacibattya #52278 üzenetére
Ezt nézd meg, ez az igazi univerzális pattern, ha ezt megérted, horizontálisan és vertikálisan is "szabad leszel" a fogólapon - minden fekvésben / minden húron tudni fogod a skálát (az összeset): [Grand unified pattern]
-
doc
nagyúr
válasz
FockeWulf #52296 üzenetére
Szerintem igen, a power in ugye pont arrol szol hogy a power ampba megy egybol a cucc. Szerintem az FX returnre is ugyanez igaz.
De mondom, igazabol annyira engem szemely szerint nem foglalkoztat, kiprobaltam mindharom verziot, a legjobb a normal guitar input, ott hasznalom es kesz.
Igen, Boss GE-7 az eselyes versenyzo nalam, valoszinuleg beteszek egy ilyet a kisvonatba -
FockeWulf
tag
Tehát kikerülve az előfokot, egyből a végfokba akarod csatlakoztatni a pedálod?
Az EQ egy baromi jó kis játékszer, én szólók kiemelésére vettem, de menetközbe rájöttem hogy sok más dologra is jó (többek között tiszta csatin enyhe torzításra/krancsosításra is használható), de jó móka a sávokkal is játszogatni ha van rá idő, hangzások tömkelege. Szóló kiemelésnél a közepeket kitolva átütőbb lesz a szólód, szinte minimálisan kell csak a hangerőt feltolni rajta. Az MXR az Ibanez és a Boss EQ-jai világbajnokok.
-
doc
nagyúr
válasz
espista #52282 üzenetére
Ez megvan, ezert is mondtam hogy nem ilyen esetrol beszeltem, hanem a gitarbol a pedalba, onnan kozvetlenul a 'return'-be, send nelkul.
FockeWulf: jo esellyel egy EQ lesz a kovetkezo pedalom, en is gondolkodtam mar rajta hogy hova rakjam, majd azt is kiprobalgatom, bar szerintem nalam az effect chain legvegen lesz, hogy sima master volume-kent is tudjam hasznalni
-
doc
nagyúr
válasz
Goose-T #52290 üzenetére
Na erre ilyen viszonylatban eddig nem is gondoltam, koszi, tok jo nezopont.
Nalam egyelore csak az 1. jatszik ugye, azzal meg nincs gond, hosszu menzura, 10-es hur. En vagyok a gyenge pont, nem a gitarAztan ha ez megvan, akkor johet majd a tobbhuros/tobbhangos sebesseg, bar azzal jelenleg nem vagyok elegedetlen, szerintem nagyjabol megfelel az en nullas szintemnek.
-
Goose-T
veterán
Személyes tapasztalataim alapján az igazán gyors játékhoz gyors gitár is kell, aminek az ismérvei:
1. Feszes húrok - nem csak a vastagság, hanem az anyag is számít, a D'Addario 10-52 standard E-ben már egész jó például. Ha lehangolnál, akkor 11-12-13-as húr is simán kellhet.
2. Gyors nyak: lapos rádiusz, vékony nyakprofil. Egy jó példa az Ibanez Wizard nyakcsalád, általában 15,75"-os rádiusszal és mindössze 21mm vastagsággal a 12. bundnál.
3. Jumbo bundok.
Ahhoz, hogy egy húron gyorsan tudj egy hangot pengetni, elég az első pontnak megfelelni. Ha feszes a húr, hamarabb kipattan a pengető alól, kisebb mozdulatokkal tudsz pengetni. Én ezért használok polikarbonát pengetőket, az nem hajlik egyáltalán, még hamarabb kipattan alóla a húr.
A gyors nyak ahhoz kell, hogy a húrok között is gyorsabban tudj váltogatni, a lapos rádiusz miatt könnyebben eltalálod egymás után a húrokat, nem kell annyi magasságot korrigálni.
A jumbo bundok ahhoz jönnek jól, hogy egyrészt nagyobbat szól a húr legato játéknál, amikor hammer-ont csinálsz, másrész két bund között a kisebb távolság miatt feszesebb lesz a húr, kisebb erő kell a lefogáshoz, ami szintén gyorsít.
-
FockeWulf
tag
válasz
lacibattya #52276 üzenetére
Ahogy már írták , érdemesebb először hangözökben megtanulni az adott skálát, először egy húron, majd kettőre elosztva, stb. Sokkal jobban átlátod magát a rendszert, a skála felépítését, a hangközeit stb. Éveim mentek el a skáladobozok tanulgatásával, és ez azt eredményezte hogy teljesen bezártam magam a megtanult skáladobozokba, ami full sablonos imprózásokat eredményez. Aztán egyszer elkezdtem az elejétől, doboz-mentesen megközelíteni a dolgokat, és sokkal jobban átláthatóvá vált a rendszer.
espista@ az EQ-t én a torzító elé tenném inkább.
-
arnyekxxx
veterán
amikor az ember rákeres az Alin az XLR csatlakozós cuccokra és tanul valami újat
-
doc
nagyúr
válasz
lacibattya #52278 üzenetére
Ezt mondom, a minta ugyanaz. Az elso forma es a negyedik ugyanaz. Takard le a negyedik abran az E hurt, es hasonlitsd ossze igy az elso abraval. (bar az elso abra szeirntem hibas, a D huron a negyedik ujjaddal fogod az alaphangot, nyilvan nem a mutatoval)
-
Alexios
veterán
válasz
lacibattya #52278 üzenetére
Nem is kell, a H húr kivételével. Ezért is érdemes hangközökben (is) tanulni a skálákat, illetve hogy ezek hogy jelennek meg a nyakon
Azaz van a skálád amit a 6. húron játszol, itt van 2-3 hang ugye a G húron. Ha ugyan ezt a skálát játszod az 5. húrtól akkor ez a 2-3 hang már a H húrra esik, itt egy hanggal magasabban kell játszad őket, ezen felül ugyan az -
doc
nagyúr
válasz
lacibattya #52276 üzenetére
Ha a kezdohangod ugyanaz adott ujjnal, akkor a forma is ugyanaz, csak arra figyelj hogy a B hurra valtasnal egy bunddal arrebb tolodik az egesz.
Ha megnezed, pl. a linken az 1-es es a 4-es ugyanaz, csak egy hurral feljebb tolva.A piros az alaphang, igen (tehat a "do" ha durt jatszol)
-
lacibattya
csendes tag
https://www.alaphang.com/szolo/dur-skala-3
Adott ez az oldal,ismerem a skála ujjrendeket,addig világos hogy a vastag é húron
tologatom az elsőt és akkor a megfelelő dúr skálát játszom.
De mi van akkor ha pl. ah húr 5. bundról indítanék egy e dúr skálát?
Honnét tudom melyik ujjrendet használjam?
A piros hangról induljak? -
doc
nagyúr
válasz
Alexios #52274 üzenetére
Koszi, probalkoztam ezzel is mar, meg a palm mute tanulgatasnal, es tenyleg sokkal konnyebb, "siklik" a pengeto a hurokon, viszont nagyon elrontja a hangzast (ami persze megintcsak lehet attol hogy mast rosszul csinalok
). Mondjuk igy belegondolva lehet hogy a pengeto mozgatasanak iranya viszont nem (volt) jo, az ha jol tudom lenyegeben a pengeto sikjara meroleges kene legyen, megprobalok figyelni erre is
Az teny hogy nem regota, olyan 7 honapja ha jol szamolom. Nagyon nem gorcsolok ra, csak ugy vagyok vele ha valamit koncepcionalisan rosszul csinalok, akkor inkabb deruljon ki most mint hogy rosszul tanuljam/gyakoroljam. -
Alexios
veterán
Pengetőt kb 45 fokban forgasd el tengely irányban pengetésnél
[link]
Nagyjából ígyA feljebb linkelt Cracking the code-ot is érdemes lehet megnézni ha ez megvan már, de amúgy 150 bpm pengetés tizenhatodoknál az egész gyors, emlékeim szerint nem gitározol olyan régen, szóval azért nem görcsölnék nagyon-nagyon rá a helyedben, idővel gyakorlással jönni fog a sebesség
-
doc
nagyúr
válasz
kutyek #52272 üzenetére
Igen, Troy Grady videokat eleg sokat neztem, a Cracking the code-ot vegig (de az leginkabb stringek kozotti mozgasrol szolt), ezt a videot pont nem
Probalgattam a pengetot kulonbozo szogekben tartani, upward/downward slantinget, stb, de nem ereztem hogy jobb lenne.
Megnezem, hatha ebben talalok valamit ami segit, thx -
doc
nagyúr
válasz
arnyekxxx #52270 üzenetére
Na annak pont nem igazan szeretem a hangjat
Utoljara talan a Chug pedalrol neztem youtube videot ahol probalgattak mindkettot es jol szolt hatulra kotve is.
(de nem effektloopba kotesrol beszeltem, marmint abban az ertelemben hogy nam az erosito SEND-jerol kapja a jelet az overdrive pedal, hanem a gitarbol, es az menne az FX returnbe / powerinbe, ha ez szamit).
Mindegy is, kiprobaltam minden verziot, megtalaltam ami tetszik, oombodotta -
doc
nagyúr
válasz
consono #52267 üzenetére
Nem tiszta nekem meg ez hogy mi szamit preampnak es mi nem
Mindenesetre most igy tok jo a setup, jol szol a torzitas
Az effekt loopban magaban most csak a looper van.MAS:
Egy ideje a valtott pengetessel (marmint egy huron, gyorsan, metalhoz) kuzdok, de nem tudok eleg gyorsan tizenhatodokra "alternalni", van esetleg valakinek egy-ket gyakorlati tippje hogy mire erdemes figyelni? Leginkabb az a problemam hogy a pengeto egyszeruen elakad a hurban, nem tudom ilyen tempo mellett rendesen pozicionalni. Siman csak gyakoroljam aztan idovel jo lesz, vagy esetleg van valami amit eleve rosszul csinalok?
Jelenleg ugy probalom gyakorolni hogy 3/4-es metronomra egynegyed power chord + 2xnyolcad alternate-et pengetek, es 200 BPM-nel is egesz jol mukodik (bar itt azert mar helyenkent erzodik hogy nem sokon mulik hogy elakadjon), de azert ennel kicsivel tobb kene (pl a Jason Stallworthos gyakorlo riffek olyan 140-150 BPM korul vannak, es ott mar tizenhatodok kellenenek, az nekem mar (meg) tul gyors) -
consono
nagyúr
Hát overdrive meg distortion illetve kompresszor az nem való effect loopba, oda inkább, modulációs effektek, meg delay, reverb megy. Persze ha a preampot ki akarod kerülni, akkor mehet más is, de akkor tényleg valami olyan pedállal kell indítanod, ami ellátja azt a feladatot is. Illetve szerintem az effect loopba mehet az erősítő szimuláció is, láda nélkül, az is jól tud szólni...
-
doc
nagyúr
válasz
Moleman #52264 üzenetére
En nyilvan teljesen mas szinten mozgok, de multkor kiprobaltam hogy a 'kisvonatot' (amiben gyakorlatilag egyszerre egy overdrive ment, foleg arra voltam kivancsi) bedugtam az FX returnbe meg a PowerInbe a Katanan, de egyaltalan nem volt jo hangja, visszaraktam a sima gitarbemenetre, igy megint faszan szol
Ide valami preampos pedal kene, vagy ez mitol fugg? (youtube-on sokaknal pont az szol jol ha fxreturn/powerinbe megy, bar nem ugyanez a pedal/amp kombo)
-
Moleman
addikt
válasz
arnyekxxx #52257 üzenetére
Igen, először én is logikusan közelítettem meg, végfok- és hangfalszimuláció nélkül toltam rá az erősítő végfokára (FX return), de szörnyen nyersen szólt. Viszont ha a kész hang ment a frontba, tiszta csatornán, nagyon szép lett a végeredmény. Több erősítővel is próbáltam, mindnél ez volt a helyzet (előfokcsöves Marshall Valvestate 8080, csöves Kox FX50, tranyós Trace Elliot Super Tramp, csöves Laney Cub12).
#52256 espista
Na, akkor azóta feltalálták az Amplitube fizikai pedált is.Pénzt nem adnék érte, de örömteli, hogy legalább létezik.
-
Ba cy lus
addikt
válasz
arnyekxxx #52260 üzenetére
(nyilván hasonló gainnel meg EQ-beállításokkal)
Pont ez az, hogy csak ezzel a feltevéssel igaz. Az erősítő (fej) többféle hangzásra képes. Azt kéne bebizonyítani, hogy fogsz véletlenszerűen két erősítőt, és azokból ugyanazokat a hangzásokat lehet kihozni. Akármelyik kettőből. Ez már nyilván nem lesz igaz. Nyilván szükséges a hangszóróra odafigyelni, de a nyers gitárhangot előtte színezzük elsősorban.
-
arnyekxxx
veterán
válasz
fattyu #52258 üzenetére
mondjuk a bármi más talán túlzás, a mikrofon tipusa és elhelyezése talán még a hangszórónál is többet számít - nyilván ha felvételről van szó, nem a nyers élő hangról de nyers hanggal azért a gitárosokon meg a velük egy szobában levőkön kívül nem sokan találkoznak, közönség gyakorlatilag mindig mikrofonozott hangot hall.
-
Ba cy lus
addikt
válasz
fattyu #52258 üzenetére
Elképesztő, hogy még most sem ment át, miről írtam.
Az akkor linkelt videóval is az a baj, hogy mit mond? Hogy nem az erősítővel színezzük a hangot elsősorban? Vagy mit? Hogy tökmindegy, melyik erősítőt választjuk? Ne tegyünk már úgy, mintha a gitárerősítőnek a hang felhangosítása lenne csak a feladata, mint egy hifi erősítőnek. Mellesleg még a hifi erősítők váltogatása egyazon hangfal előtt is elég masszív különbséget jelent. Holott annak eredetileg nem a hang színezése a célja, mint a gitárerősítőknek.
Egyszerűen full értelmetlen, már-már demagóg az a videó, mert a gitárerősítőket nem egyféle hangra lőjük be, ez nem csak úgy ott van, mint a hangfal, hanem önmagában egy változó, ami különböző hangzások egy széles skáláját fedi le. Annak nyilván van értelme önmagában, hogy bemutatják a különböző hangszórók/ládák is mennyire másképp szólnak, felhívva a figyelmet ezek fontosságára, de annak a világon semmi, hogy egy másik videóban meg azt bizonygatjuk, hogy az erősítő váltogatása kevesebbet ér, mert sikerült találni olyan darabokat, amiket belőttek hasonló hangzásra. Full értelmetlen: a gitárerősítő hangja nem fix, nem erre találták ki.
-
arnyekxxx
veterán
válasz
Moleman #52253 üzenetére
a komplett szimulációt IR-estől végigtolni újra egy gitár előfokon, végfokon majd egy gitárládán kicsit túllövésnek tűnik
bár az a lényeg, hogy a végeredmény megfeleljen.
Az sem arra való, hanem közvetlenül a PA-ba, illetve a ládaszimulációja kikapcsolható de akkor se a gitárerősitő bemenetére hanem az előfok után van a helye.
-
arnyekxxx
veterán
válasz
Ba cy lus #52250 üzenetére
Nem A/B teszt a lényeg (nem azt mondtam, hogy ugyanaz szól a próbateremben mint itthon a samudobozból hanem azt, hogy mindkettő jó) Bármilyen zenei felvétel hallgatásakor áthágódik a fizika hiszen nem Hendrix marshalládának hangszórója szól a hifi hangfalon hanem az amit az U67 hallott belőle. Ezt a hangot viszont már közel 100%-ban lehet modellezni.
-
Goose-T
veterán
válasz
Ba cy lus #52252 üzenetére
Modellezéssel nem a ládát modellezik, hanem a láda mikrofonnal felvett hangját. Soha nem fog úgy szólni a modellezett hang, mintha ott lennél a 412 mellett, de nem is az a célja. Úgy fog szólni, ahogy egy igazi erősítő igazi ládán szóló hangját felveszi egy igazi mikrofon, és azt visszahallgatod bármilyen hifin.
-
Moleman
addikt
válasz
Ba cy lus #52248 üzenetére
Nincs nagyon komoly hangszóróm, zenét meg youtube-ot hallgatni teljesen jó a fadobozos Genius, de eszembe nem jutna az Amplitube-ot ráküldeni, ezért is játszom fejhallgatóval.
Viszont az Amplitube brutálisan jól tud szólni, ha mindenestől (hangfalszimulációstól) egy gitárerősítő bemenetére kötöd. Csak elég erős hangszóró kell hozzá, a Frontman 25 10" hangszórója csak recsegni tudott tőle, a 12"-osak bírják.
Egy időben gondolkodtam is azon, hogy meg kéne próbálni élőben is Amplitube-ot használni, laptop, hangkártya, + egy midi lábkapcsoló, amivel lehet preseteket váltani, preseteken belül a virtuális kispedálokat meg az erősítő csatornáit kapcsolgatni. Itthon teljesen jól működik, kérdés, hogy mennyire megbízható. Bár a fizikai kispedálok sem végtelenül megbízhatók, egyszer az egyik kínai pedálom elkezdett sípolni egy próbán, negyed óra volt, mire megtaláltuk, honnan jön a sípolás.
-
consono
nagyúr
válasz
Ba cy lus #52250 üzenetére
De a kész zenét a végén csak egy zenére optimalizált hangfalon hallgatod. Ergo ott kell jól szólnia... Az, hogy a gitár szóró az erősítőben a frekvencia spektrum csak egy részét fedi le, nem jelenti azt, hogy egy szélesebb sávban szóró hangfal nem fedi le ugyan azt a frekvenciatartományt....
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- FErgeteges frissítés: két rajongói mobil kapott One UI 7-et
- Energiaital topic
- Milyen légkondit a lakásba?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Elder Scrolls IV - Oblivion - Olvasd el az összefoglalót, mielőtt írsz!
- Íme az új Android Auto!
- Külpolitika
- Micro Four Thirds
- Hyundai, Kia topik
- iPhone topik
- További aktív témák...
- B W PS PX8 jó áron eladó
- ÁÁÁ NE NÉZD MEG! A szórakozás, és a multitasking csúcsa, Lenovo Yoga 9i //3 OLED Modell Ajánló//
- UF Lenovo Yoga 9i x360 Érintős Hajtogatós Laptop Tab 14" -60% i7-1360P 16/1TB Iris Xe 2,8K OLED 90Hz
- Xbox Series X 1TB - 2 kontroller + 3 játék szabadon választható
- RYZEN 7 5700X / 32GB RAM / 1TB SSD / RX 6700 XT 12GB / 750W Gold Full Modular - AMD GAMER PC
- LG 48GQ900-B - 48" OLED - 3840x2160 - 138Hz / 0.1ms - G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Xiaomi 10W töltő nem használt
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK H310CM i5 9600K 32GB DDR4 240GB SSD 1TB HDD RX 5700 8GB Rampage SHIVA FSP 600W
- AKCIÓ! Gigabyte AORUS 16X (2024) Gamer notebook - i7 14650HX 16GB RAM 1TB SSD RTX 4070 8GBWin11
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest