-
Mobilarena
Gitáros topic ♪♫ eddig összegyűjtött tapasztalataink → itt.
(gitár-, erősítő-, effekt- és húrválasztásról, hangkártyákról)
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
X2N
őstag
válasz
Alexios #64316 üzenetére
A problémám az hogy rendszerint soha nem azzal demóznak amit a gyári presetbe beállítottak, hanem saját IR-t használnak, meg ezt is megcsinálják még DAW-ban hogy jól szóljon.
Ez tök jó hogy ők értenek hozzá, te megveszed és nem győzöd kitekerni belőle azokat a hangzásokat amit a videón hallottál. Kezdőknek ez nem segítség. Arról nem beszélve hogy ezt is ugyanúgy meglehet tanulni. -
X2N
őstag
válasz
Alexios #64314 üzenetére
Persze hogy nem, akkor kilógna a lóláb. Kb. ennyi értelme van egy Ola videónak, tapsol, böfög/fing párat, majd chug-chug és vége. Erre van igény.
Gibsonnak is beletörött a bicskája legutóbb amikor a Mesa Mark IIc+- Reissue-t marketing videót kiadták, abból is mekkora botrány volt, le kellett venni a videót annyira rosszul állították be az erősítőt meg mikrofonozták be. Meghívtak olyan ismert youtubereket mint Fluff hogy demonstrálják az erősítőt de nem hagyták nekik beállítani. Fluff azóta már Marshallnak dolgozik. Ébredjünk már fel emberek, marketing az egész.
Randall Smith-t is úgy rúgták ki páros lábbal amikor nem tetszett neki hogy újra kiadják az erősítőt.
-
X2N
őstag
válasz
Alexios #63866 üzenetére
A redundancia miatt. Ha beszarik az AXE FX és fordítva, mert akkor elszáll a jel a mixerbe és nincs mit kihangosítani(és rögtön nem hallasz semmit a fülmonitorból se, akkor még mindig szólhat a JMP-1 a Marshall végfokon. Mindenből van második darab így nem kicsit vannak túlbiztosítva...
Az se hátrány hogy van több mikrofon ha mixelni kell, nem csak IR. -
freelanced
addikt
válasz
Alexios #63636 üzenetére
Koszonom mindenkinek az ajanlasokat meg a valaszokat, megnezem az emlitett modelleket.
Van hangulata az analog cuccoknak, de regebben probaltam Peavey Classic-ot, szerintem az 0,5 vagy 1W-ra csokkentheto, de ennek ellenere alacsony hangeron nem szolt jol, ha meg fentebb kapcsoltam mar tul sok volt. Ha egyszer koltoznek akkor mas a dolog fekvese persze.
Egyebkent a multik teren most mi az ami megy, vagy amelyek ajanlottak, tudtok abbol is emliteni parat? Amit probaltam, lattam mar az a HX Stomp meg a Tonex kis pedalja. Az utobbi noha tetszett, de valahogy sokkal jobban bejott a HX Stomp, hasznalatra stb, plusz az effektek meglete nagy segitseg, foleg az elejen. Aztan nyilvan ahogy bovul az ember meg tanul lehet, hogy elgondolkodom mas rendszereken, de most kapasbol inkabb a tanulasra fektetnem a hangsulyt mint a vasarolgatasra.
Annyi, hogy multibol HX Stomphoz hasonlok erdekelnenek inkabb, plusz azert minel tobb dolgot meg tudok oldani rajta gombokkal annal jobb, nyilvan egyszer megoldom a setupot, kivalogatom ami kell, de utana nem vennem elo minden aprosagert a telefont, kicsit az a cel, hogy csak benyomom es fut, mert a geppel is a babralas a gondom.
Nagyon koszonom
-
FockeWulf
tag
válasz
Alexios #63623 üzenetére
Még bandát összerántani hagyján, de fix bandát akik hosszabbtávon is rendszeresen járnak próbára és neadjisten' fel is készülnek...na az már a húzós...Ráadásul a zenével foglalkozó emberek zöme igencsak exhibicionista, általába mindenki túltolja és és túljátsza a dalokat, amatőr bandák egyik átka. Pl nehéz megmagyarázmi a basszerosnak h bár rohadt ügyes, ne virgázza túl a basszalapot mert eltűnik alólunk a szőnyeg a nótába, a másik gitárosnak hogy egy középtempós számba nem feltétlen muszáj flexelés szerű hipergyors szólókar tolni, nem feltétlen kell az adott tudásszint 110%-át megvillantani minden egyea nótába...stb stb...
-
Ctrl+Alt~Del
senior tag
válasz
Alexios #62778 üzenetére
Abszolút így van, ahogy mondod. Soha nem hallottam még zenésszel interjút, amiben szidta volna mondjuk Hetfield Vait, hogy amit ő csinál, az csak 99%-ban igazi, mert digitális, ő meg évtizedekig nyomta a 100% analóg metált! És 1% bizony akkora különbség, hogy a végén kiderült, Vai nem is gitározik, hanem zongorán játszik!
Ez megmarad a kanapéhuszároknak, akik ráadásul semmit se tettek le zenében az asztalra.
-
Ctrl+Alt~Del
senior tag
válasz
Alexios #62659 üzenetére
Szerintem jo kerdeseket feszegetsz, ma nezegettem a kalkulatort, es bizony bennem is felmerult ilyesmi. Erdekesen araznak.
Ha nem kersz alap festest, hanem natur fa szint szeretnel, az ugyanannyiba kerul. A festek akkor ingyen vn.
Az oke, hogy a crackle finish onmagaban 500 es 700 dollar. Teny, hogy gyonyoru, kerdes megeri egy komplett masik gitar arat az, hogy crackle legyen rajta.
Amugy ha azt nezi az ember, hogy 2200-2500 dollar kozott kapsz egy full kezzel keszitett gitart, ami custom shop, akkor nem is olyan sok. Persze hozzank erre meg rajon az afa meg vam, ugyhogy masfel milla alatt nehez meguszni egy igazan szep darabot belole. Bar annyiert sehol nincs custom shop.
Meg hat ugye kocsog a tulaj.
-
X2N
őstag
válasz
Alexios #62659 üzenetére
Juhar ugyanúgy, lángolt vagy habos. Ez +500 dollár ha te ilyet szeretnél náluk. Csak ez nem egy olyan pár mm-es veneer amit a Harley Bentonra tesznek. Nem gyártanak sok gitárt, évente 3-4e db gitárt gyárthatnak. Mindegyik egyedi. CNC-vel csinálnak mindent amit tudnak, ez a trükk, így lehet olcsón USA-ban jó gitárt csinálni. Ez egy családi vállalkozás, össze se hasonlítsd a Gbson-nal és más gyártókkal ahol a részvényeseké a cég, és ha nem tudnak eladni 3000db gitárt mert nem úgy sikerült a széria akkor azt szemrebbenés nélkül bezúzzák.
-
X2N
őstag
válasz
Alexios #62657 üzenetére
Pedig lehet. Van olyan fa is ami pl csak Hawaii-n nő sehol máshol a világon és ott is csak bizonyos magasság felett, és nem lehet ám csakúgy kivágni mindet, csak a kidőlt fákat lehet felhasználni az ottani törvények miatt.
Mondott érdekes dolgokat Jeff Kiesel, Basswood-ot(Ibanez előszeretettel használja pl.) pl ők nem is használnak egyáltalán mert nem stabil a fa és szerinte megvan rá az esély hogy 10 év alatt domborodik. 1-1 drágább fában nem csak azt fizeted meg hogy ilyen-olyan mintázata van hanem azt is hogy az már ott állt több évet a polcon hogy kiszáradjon, és nem annyira gyakran használnak nagyon drága fákat fogólaphoz, így azt az is ki kell fizetni hogy amíg az ott áll, amíg valaki megrendeli a gitárjához. Azt mondja hogy ők kapják a legszebb leválogatott fákat mert előre fizetnek, nem úgy mint a többi versenytárs. -
Ctrl+Alt~Del
senior tag
válasz
Alexios #62629 üzenetére
Szerintem itt a lényeg az, hogy felvetettem neki valamit, ami nekem probléma, és arra nem azt reagálta, hogy figyelj, itt van három gyakorlat, csinálgasd, ha szeretnéd, de egyébként azt gondolom, hogy...
Hanem elmondta, hogy mit gondol, és a probléma továbbra is probléma. És fizettem is érte.
-
Ba cy lus
addikt
válasz
Alexios #62629 üzenetére
Az a baj, hogy már annyiszor éreztem, hogy most áttörést értem el, aztán belefutok valamibe, ami tökidegen az ujjaimnak. Szóval nem hiszem, hogy van egy, vagy akár csak néhány olyan gyakorlat, amitől az ujjak szuperkontrolláltak lesznek minden másnál is.
Ja, és a tempó sem mindegy. Valamikor egy tempóban jól megy, viszont jóval felette ugyanaz nem, és ami meglepőbb, jóval lassabban sem. És mikor elkezdem a lassabb tempóban gyakorolni adott ujjgyakorlatot, akkor érzem igazán, hogy nem elég kontrolláltak az ujjaim. Mikor gyorsabban kell valamit játszani, mert alatta mondjuk 10 bpm-mel megy, azt "lendületből" próbálja az ember, a lassabbat viszont eleve nem lehet így. -
arnyekxxx
veterán
válasz
Alexios #62491 üzenetére
A gyerekmunka itt azért tűnt el mert a helyi társadalmi fejlődés úgy alakította.
Másrészt munka és munka között is van különbség, egy modern gyárban bizbaszokat összeszerelni teljesen más mint szemetet válogatni és égetni az afrikai szeméttelepen, bányában kúszni vagy mezőgazdaságban 12órázni 40fokon és te az alin nem a szemétégető gyerekmunkával találkozol (ha találkozol) hanem a gyárival. Illetve ha bármit veszel bárhol amiben van valami elektronika akkor meg ott van az esély, hogy valami kongói kobaltbányász gyerek munkája is benne van szóval ha igazán következetes vagy akkor nem veszel sehol semmit (fokhagymát is csak a szomszéd Marinénitől aki tuti nem a nagybanipiacról szerzi be a kínait hanem előtted szedi ki a kertjében a földből)
-
X2N
őstag
válasz
Alexios #62491 üzenetére
Mintha itt Európában ne lenne nagy múltja annak hogy egyes "szuperhatalmak" gyarmatokon rabszolgákat tartottak.
1. Spanyol uralkodók
II. Ferdinánd és I. Izabella (15. század vége – 16. század eleje): Ők támogatták Amerika felfedezését és a spanyol gyarmatosítást, amely később rabszolgamunka rendszerére épült.
V. Károly (1516–1556) és II. Fülöp (1556–1598): Engedélyezték afrikai rabszolgák szállítását az Újvilágba, hogy a bennszülöttek helyett dolgoztassák őket.
2. Portugál királyok
I. Mánuel (1495–1521): Ő kezdte meg az Atlanti-óceánon keresztüli rabszolga-kereskedelmet.
III. János (1521–1557): Hivatalosan is rabszolgatartó rendszert vezetett be Brazíliában.
VI. János (1816–1826): Ő már Brazíliában is uralkodott, ahol a rabszolgaság meghatározó volt a gazdaságban.
3. Francia királyok
XIV. Lajos (1643–1715): Az ő uralkodása alatt Franciaország aktívan részt vett a transzatlanti rabszolga-kereskedelemben, főleg a Karib-térségben (Haiti, Martinique, Guadeloupe).
XVIII. Lajos (1814–1824) és X. Károly (1824–1830): Tovább támogatták a rabszolgarendszert, míg végül 1848-ban Franciaországban eltörölték.
4. Brit uralkodók
I. Erzsébet (1558–1603): Ő támogatta az angol rabszolga-kereskedelem korai szakaszát.
II. Károly (1660–1685): Létrehozta a Royal African Company-t, amely a rabszolgák szállítását irányította Afrikából Amerikába.
III. György (1760–1820): Az ő idejében Nagy-Britannia uralta a rabszolga-kereskedelmet, bár 1807-ben eltörölték azt.
5. Holland uralkodók
Orániai Vilmos (1672–1702): Hollandia egyik legnagyobb rabszolgatartó hatalma volt Suriname-ban, a Karib-térségben és Dél-Afrikában.A legtöbb európai ország uralkodója tehát közvetve vagy közvetlenül részt vett az amerikai rabszolgaság fenntartásában és irányításában.
Számos vállalat a történelem során részt vett rabszolgatartásban, illetve felelős volt olyan környezeti katasztrófákért, amelyek civil áldozatokat követeltek. Az alábbiakban néhány hírhedt példa következik:
Brit Kelet-indiai Társaság (East India Company, 1600–1874)Az egyik legnagyobb gyarmati vállalat, amely részt vett az afrikai és indiai rabszolga-kereskedelemben.Bár hivatalosan a rabszolgaságot az 1800-as évek elején betiltották, a társaság továbbra is kizsákmányolta a helyi munkaerőt és embereket kényszerített szinte rabszolgaszerű munkára.
Leopold II. kongói uralma és az Unilever elődje (1885–1908)II. Lipót belga király a Kongói Szabadállamot saját tulajdonként irányította, ahol a kaucsuktermelés miatt brutális körülmények között dolgoztatta a helyieket.Az Unilever egyik jogelődje, a Lever Brothers, szintén érdekelt volt a kaucsuktermelésben Kongóban.
IBM és más cégek a náci Németországban (1930-as és 1940-es évek)Az IBM lyukkártyás rendszerei segítették a náci rezsimet a koncentrációs táborok nyilvántartásában.Több német nagyvállalat, például a Volkswagen, Siemens, és Bayer (IG Farben), Henkel is használt kényszermunkásokat a háború alatt.
Ezzel viszont nekünk el kell számolnunk...
-
cucka
addikt
válasz
Alexios #62181 üzenetére
Már nem a svédeké, pár napja adták el a Marshallt valami kínai befektetési cégnek.
#62180Goose-T
Nem kockázatkerülés, hanem branding. A Rolex nem gyárt kedvező árú órákat, a Luis Vuitton olcsó ruhát meg táskát, és a Ferrari is direkt kevesebb autót gyárt, mint amire kereslet van.
Ha van egy exkluzív brand-ed, és ezt szándékosan egy polccal lejjebb a tömegtermékek közé pozicionálod, akkor a brand megszűnik exkluzívnak lenni. És a Marshall brand egyetlen értéke ez az exkluzivitás.De ugyanezt csinálja a Gibson is, ha megfigyeled, az összes modern szarságot kiirtották a katalógusból, nincsenek már olcsó modelljeik. Ez is egy okos húzás.
-
Ctrl+Alt~Del
senior tag
válasz
Alexios #61311 üzenetére
Ha James Hetfield állna elém, és mondaná, hogy szar vagy a Snakebyte-oddal együtt, még a Sandmant sem tudod eljátszani rendesen, nem érdekelne. Másrészt, sose mondana ilyet.
Senkinek nem akarok megfelelni, azért tanulom, mert örömet okoz, hogy megpróbálom megtanulni. Ki vagy milyen profi zenész tudná elvenni annak az örömét és eredményét, hogy eljutottam a Yousician pötyögő videótól a Sandmanig? Egyik se.
-
Blindmouse_
aktív tag
válasz
Alexios #61224 üzenetére
A DR3 sima futószalagos tucatbalta volt, csak éppen jólsikerült.. nem tudom ebben a színben mennyire volt elterjedt, vagy mi volt a gyártási példányszám.. de nem volt egy exkluzív valami..
A 95-ös LP fája valszeg sokkal jobban be van érve, mint az ami most jön kínából.. valszeg nem is fognak ugyanúgy szólni.
-
Blindmouse_
aktív tag
válasz
Alexios #61205 üzenetére
30+-os autóim vannak.
És megkérném az árukat ha el akarnám őket adni, lévén ilyet már nem tudsz venni, akkor sem ha pénzed van rá.A hangszer meg olyan dolog hogy a fa 30 év alatt szárad, érik.. ha nem ütötték szét akkor 30 évesen jobb is lehet mint újonnan.
1994-ben vettem utoljára új gitárt. azóta csak használtat.kipróbáltam, tetszett, megvettem, nem tetszett, otthagytam, ilyen egyszerű.
Most van 3 olyan gitárom amiből pont ilyen nem tudsz újban venni.De tényleg.. 800 forintért kapni egy új üveg bort, hogy képzelik egyesek hogy a 40 éves borokat milliókért árulják?
-
X2N
őstag
válasz
Alexios #61201 üzenetére
Ezért kell elmenni és kipróbálni, aztán ha tényleg jó lehet alkudni, használati tárgy, mért baj ha használt és van rajta pár karc? Újonnan legtöbb helyen zsákbamacskát rendelsz, ne mond már nekem hogy nem számít egy közel 1 millió forintos Les Paul-nál hogy néz ki a juhar top...
Ha meg nem számít a kinézet ott vannak az olcsóbb studio-k, faded-ek. -
X2N
őstag
válasz
Alexios #61196 üzenetére
Na és újonnan milyen gitárt kapsz? Szétnéztél boltban milyen minőséget kapsz?
Ha mondjuk egy szép lángolt juhar topos LP-t szeretnék az mennyibe kerül most aprón és mennyibe újonnan? Nem tudom ez csak nekem tűnt-e fel de régen nem így néztek ki at LP-k, még az Epiphone-ok se. -
-
Ba cy lus
addikt
válasz
Alexios #60219 üzenetére
Amúgy volt csöves erősítőm, és mégis inkább a digitális 5150-t használom
Ami mögött sokféle ok meghúzódhat, nem feltétlenül azt jelenti, hogy ugyanúgy szól, ugyanaz az érzés.Nekem anno a Master 2. riffje nagyon megtetszett le-felpengetéssel, valahogy súlyosabb volt azzal. Hogy miért, azt nem tudom.
-
Ba cy lus
addikt
válasz
Alexios #60210 üzenetére
Engem teljesen meglep hogy abban a topikban ahol többen szentül hisznek abban hogy a csöves erősítőkben olyan varázslat van amit digitálisan nem lehet rekreálni
Ebben mi a hit? Használj egy hétig valódi csövest, majd ugyanennek a modellezett verzióját, aztán lehet meglepődni.
Az igaz, hogy más a le-fel, mint a "csakle", de azért ugye nem minden metál gitáros notorius downpickingelő, és ettől még tudnak jól szólni a riffjeik.
-
Bobrooney
senior tag
válasz
Alexios #59475 üzenetére
Long story short:
Gariztattam a gitáromat, náluk volt 1 hetet nem csináltak vele semmit (az üzletbe a kezembe nyomták aztán otthagytak), írtam nekik egy mailt h nyaljanak sót, erre azt mondták kicserélik. Elküldték a bolti kiállított darabot (megnéztem korábban elég alaposan mert azt akartam elhozni, voltak rajta olyan sérülések amiből könnyű volt azonosítani). Megírtam nekik, hogy igazán rendesek, nem is volt több kérdésük, küldtek még egyet (ez már a muzikertől jött). Itt lakom Győrben, felajánlottam nekik, hogy bemegyek intézzük el, hallani sem akartak róla.
Jah minden papírt bekértek a gitárról, vissza már nem adták, így konkrétan papír nélküli a gitárom, annyival tudom bizonyítani, hogy nem loptam h kártyával fizettem anno...
Náluk levegőt sem veszek többet.
-
-
arnyekxxx
veterán
válasz
Alexios #59453 üzenetére
szerintem mindenki aki pl Slash szandját akarja magának az azt keresi amit pl az AFD-n hallott, hiszen azt ismeri, nem azt ami kijött a ládájából a felvétel alatt, merthogy utóbbit nem is hallotta pár emberen kívül senki a világon.
De simán csak koncerten a zenész sem hallja a színpad nagy részén a saját erősítőjét, csak azt ami visszajön a kontrollból (itt most értelemszerűen nem a 20db bekapcsolt fullstack előtt játszó kivételre gondolok hanem a maradék 99.99999%-ra)
-
benvolio
őstag
válasz
Alexios #59073 üzenetére
Nem tudtam, hogy ezt is hamisítják. De így, hogy nincs felhúrozva semmi különbséget nem látok és nem érzek rajtuk. Az egyik magyar boltból van: [kép1] [kép2] A kisebbiken (magyar) rajta van ez a felirat (google lens fordító): [kép3] Ezen kívül semmi különbség, de hogy mi hallható hangzásba és milyen játszani rajta azt még nem tudom illetve lehet megmondani sem fogom tudni. [kép4] [kép5] [kép6].
-
X2N
őstag
válasz
Alexios #58607 üzenetére
Úgy helyes a kiegészítés hogy nem ment "teljesen" csődbe. Csomó részlegüket meg kellett szüntetniük, rengeteg dolgozót elbocsátottak, olyanokat is aki már évtizedek óta ott dolgozott,(pedig ez a márka régen híres volt az Amerikában gyártott minőségi, megfizethető termékeiről, valóságos kultusza volt neki) ez egy kb közepesen nagy amerikai cég(gitárerősítő gyártó mértékkel mérve), bármi jelentősebb történik a világban érinteni fogja őket, utóbbi évtizedekben sem tudtak semmi jelentősebbel előrukkolni...pedig a modellezős erősítőik még nem is voltak annyira rosszak, a 5150 széria ami igazán sikeres lett megjelenésekor és egy korszak gitárhangját produkálta(nu metal) meg már lassan 30 éve jelent meg, ezt adják ki újra csak kisebb módosításokkal.
Goose-T-Látom ugyanarra gondoltunk... a régi Peavey cuccok nagyon jók. A régi Peavey Bandit kiskombó is az egyik legjobb tranzisztoros kombó a mai napig, teljesen jó hanggal. Számomra is érthetetlen a márka hanyatlása, bár az tény hogy a mostani modellezős dolgokkal már egyáltalán nem versenyeznek.
-
Goose-T
veterán
válasz
Alexios #58590 üzenetére
Én abszolút megértem X2N érvelését. Ha valaki a híres cucc hangját szeretné hallani 100%-osan, akkor meg kell venni a 100W-os fejet és a 4x12-es ládát. Aztán ott vannak a modellezők egy jó FRFR ládával, amik hozzák az igazi cucc hangját 70-80-90%-osan. A nagy cuccok lekicsinyített változatai meg lehet, hogy csak 50-60%-ban hozzák az elvártat, ha nem annyira jó a konstrukció. Attól, hogy valami híres ember, aki mellesleg érdekelt a cucc eladásában, odakommenteli egy videóhoz, hogy milyen fasza cucc, még nem lesz tényleg fasza.
-
Ctrl+Alt~Del
senior tag
-
Ctrl+Alt~Del
senior tag
válasz
Alexios #58475 üzenetére
Megerkezett, hibatlan kulsovel, gyorsan behangoltam, elkezdtem rajta jatszani, es a nyujtasoknal baromi fura erzet volt. Olyan volt, mintha a bundok nem lettek volna eleg magasak, folyton azt ereztem, hogy a fogolapot dorzsolom. Gondoltam, biztos a hur. Feltettem ra egy elixirt, minimalisan jobb lett, de meg mindig szar.
Hurozaskor lattam, hogy az egyik bund igy nez ki ranagyitva. (Kesobb teszem fel a fotot).
Felhivtam Kovacs Tomit, elmondtam mi a szitu, azt mondta gyere be, megnezem. Be is vittem neki aznap este, kezbevette, nyujtott rajta parat, szemmel megnezte a nyakat, fel perc se volt, azt mondta, kuldjem vissza.
A bundok profilozasa teljesen el volt szerinte baszarintva, a nyak enyhen meg volt vetemedve, es azt mondta, hogy szerinte raadasul valaki ez probalta mar javitani, azert alacsonyabbak picik a bundok. Az egeszet ujra kellett volna bundozni.
Hazamentem, becsomagoltam, megirtam a kereskedonek, hogy koszonom, megsem kerem, majd a hetvege utan feladtam. Most varom a visszateritest.
-
X2N
őstag
válasz
Alexios #58269 üzenetére
Nem csak sima pengetés gyakorlásra jó ám a kromatikus skála, egyszerűen sima bemelegítés is, plusz jobb kéz bal kész szinkron gyakorlat is, a húrok között váltást is gyakorlod. Lehet vele pull off/hammer-on-t is gyakorolni. Kezdőknek jó mert nem kell nézni melyik hangot kell kihagyni mint a skáláknál. Aztán mehetnek a skálák, arpeggiok sweep picking is. Bernth-nek jó videói vannak kezdőknek érdemes nézni.
-
X2N
őstag
válasz
Alexios #58111 üzenetére
"A különbség a zenei funkciójában van. A basszusgitár más szerepet tölt be a zenében, ezért mást érdemes rajta játszani, máshogy, más hozzáállással."
Igen ez a fő különbség...a dobost segíted ki a ritmus szekcióban. Nem ugyanaz a szerep mint egy gitár.
Alexios- Kezdőként sem nylon húroson klasszikus gitáron kezdtem, pedig mondták nem kevesen , még gitártanár is hogy azon kezdjek. Elektromos gitáron kezdtem és anno többet használtam 10-s húrt mint 9-est. Tudtam mit akarok játszani. Akusztikusom 1X ha volt életemben. Másoknak vettem 1-2 akusztikus gitárt családban, mert látta mindenki mennyire szeretek gitározni, nekik a nylon húroson se sikerült megtanulni. Ma meg már 9-est használok mert könnyebb nyújtani. Ha 2 egész hangot kellene nyújtanom akkor már lemennék 8-asra, de annyira ritkák azok a számok ahol kellene hogy marad a 9-es. 3-4 hónap után már nem fájtak az ujjaim, napi több óra gitározás után. Mindent meglehet szokni. De nem volt soha erősek az ujjaim.
Goose-T- Ízések és pofonok, ha beleolvasok a komment szekcióba röhögni tudok az ilyen kommenteken:
James: “Make Lars hear you give us your best” Crowd: DIE!! DIE!! DIE!!
Hetfield mégis végig vigyorogja miközben játszanak -
X2N
őstag
-
doc
nagyúr
-
X2N
őstag
válasz
Alexios #57894 üzenetére
Persze h nem, kellett hozzá egy fűrészgép is, na ki csinálja utána
De a hangzás része lett, régen vékonyabb húrokat használtak, ezt Rick Beato-mondta a pont a húros videójukban hogy 70-es években vékony húrokat használt mindenki(8), aztán lett csak később 9-es. 10-es húrkészlet még valamikor a 90-es években lett népszerű. Az volt a szokásos hit hogy a vastagabb az jobban szól. Mert jobban rezgeti a fátami igaz is akusztikuson
-
válasz
Alexios #57351 üzenetére
Az, hogy hamis. Hamis a hang mint az állat. Azért mert nem tud gitározni füle még lehet. A másik, hogy baromi nehéz az alap akkordokat fogni.
Nekem is az volt a bajom hogy hamis volt a bullet, nekem az intonációt nem sikerült évekig beállítani rajta ErnieBall húrokkal, éveket szoptam és volt hogy letettem a hangszert, pedig volt pár nagyobb nevű helyen is a készülék. Sokan észre sem vették, hogy hamis, pl a gitár tanárom se értette miről beszélek, de én hallottam. Mikor a Gary Moore egyik gitár techje azt mondta, hogy az ErnieBall baszakszik rajta és tett rá egy daddariot megszűnt a hamisság. Kinyílt a világ. Na ennyi.
Ha szar a hangszer igenis elveheti kedved. Amúgy a régi "szar", román csehszlovák isten tudja milyen hangszereket barmi divat szídni, hogy milyen szarok voltak. Nem, én is kremónán kezdtem és nem volt szar. Ma sem az. Igen, lehet hogy némely madeinchina 40ezres gitár ma tud jobb lenni mint azok voltak, de szarnak nem volt az. Jolanák sem voltak olyan szarok mint amiket ma az amazonról megveszel, ilyen teszkó veljú gitárok nagyon gyatrák (nem, a HB nem az, az egy teljesen más kategória). -
Ctrl+Alt~Del
senior tag
válasz
Alexios #57339 üzenetére
Ez amugy abszolut igy van. A tok kezdo nem tudja, milyen kell legyen a hurmagassag a felso nyeregnel, vagy hogy idealisan a hurmagassag koveti a fogolap radiuszat.
O azzal szenved, hogy a francba pengesse le azt a hurt, amin lefog. Vagy hogy fogjon le. Vagy hogy faj. Vagy hogy szarul szol. -
FockeWulf
tag
válasz
Alexios #57319 üzenetére
Egyetértek. Egy fos román nylonossal kezdtem, Gitáriskola könyv, évekig elvoltam, azt se tudtam hogy ez a gitár nekem kényelmes-e vagy kényelmetlen. Egyszerűen fogalmam se volt hogy egyáltalán mi lenne nekem kényelmes, nem is volt ilyesmi a fejembe, nem agyaltam ezeken. Volt egy fadarab amin megakartam tanulni játszani. Kb ennyi. Egy ujjal, monofonikusan nyomattam a Kis kacsa fürdik slágert.Kezdőként az első időszak az akkordok, és azok váltogatásai gyakorolgatása...aztán pár alapakkord összefűzése stb, első nekifutásokra ahogy írod is lehetetlennek tűnik az egész. Szinte mindegy ebbe az időszakba h milliós hangszer van a kezedbe, vagy egy százezres olcsóbb gitár. Ok h egyből metált (vagy akármi más stílust)akar valaki játszani...a gond csak az h nem fog menni, nem úgy működik hogy felkapom a gitárt, kicsit gyakorolgatok, azt zúzom a metált vagy a rockot vagy a bluest.
-
Moleman
addikt
válasz
Alexios #56905 üzenetére
+1, a Fusion II nálam is okés, 3.3 kilóval teljesen átlagos superstrat. A legkönnyebb a KX300 3.2 kilóval, a legnehezebb az RG421 3.9 kilóval, az összes többi 3.3-3.4 kiló. Nem hitelesített szobamérlegen.
A HB SC450 P90 viszont tényleg nehéz, 3.8 kiló, míg a Gibson LP csak 3.6.
A legnagyobb meglepetés a fekete Samick, kereken 3 kiló, magasan ő a legkönnyebb villanygitárom.
A stratok is megleptek, a Squier Deluxe 3.6 kiló, a nitrólakkos fehér strat pedig 3.7 kiló, azt hittem könnyebbek lesznek.#56904 Goose-T
Nem szabad nekem Thomannon bóklászni, most beleszerettem ebbe a zöldikébe.#56907 benedekco
Ez tényleg elég felháborító, már a gyárból is aránylag jól beállítva kéne kijönnie, de a hangszerbolttól is elvárnám, hogy legalább futólag nézzen rá a gitárra, hogy játszható-e...Horror ezeket olvasni, nekem hálistennek szerencsém volt, az összes újonnan vett gitárom jó volt, csak a Gibson nyakán kellett egy picit állítani, de meg tudtam csinálni magamnak.
Mondjuk a Sigma akusztikot is szinte újonnan vettem a Stageshopból, annak szörnyű volt a beállítása, kb a túlsó végállásba kellett tekerni a pálcát. -
FockeWulf
tag
válasz
Alexios #56829 üzenetére
"de ne vicceljünk már hogy egy mim strat maximum logóban tér el egy american ultrától. Vagy egy epi lp standard egy gibson lp standardtól"
Lehet ezzel felháborodást okozok sokaknál...de igen...kb szerintem ez az igazság. Sőt fogadni mernék hogy bekötött szemmel csak a játékérzetre és a füledre hagyatkozva meg nem mondanád egy classic vibe és egy oridzsi fender közt a különbséget. -
-
cucka
addikt
-
válasz
Alexios #56577 üzenetére
OK, köszönöm. Én (nem pro) csellistaként tudok nyilatkozni, soha nem volt kérdés, hogy hol kell lefogni a hangokat, mert ez tényleg hallás után megy. MIre annak idején (80-as évek) eljutott az ember odáig, hogy egy hangszer szakra beiratkozzék zeneiskolában, addigra túl volt egy (vagy talán 2?) év szolfézs alapozáson, ahová eleve válogatták a nebulókat. Úgy emlékszem, első osztály vége felé, tavasszal jöttek toborozni. Az énektanár (= A tanító néni) kiválasztotta az osztályból azokat, akiket énekóra alapján tehetségesnek / alkalmasnak gondolt, és amikor jött a zeneiskolai toborzó "brigád", mindenkit 5-10 perc alatt leteszteltek. Ez alapján ajánlották a végén az egy éves előkészítő szolfézst azoknak, akiknek tényleg volt affinitása a dologhoz. Aki azt az egy éves alapképzést elvégezte, és a végén megfelelő értékelést kapott, azt küldték tovább a zeneiskolába, hogy megkezdje a hangszeres tanulást. Addigra a hangközök-szolmizálás-kottázás kb. alapkészség volt, tehát simán hallotta az ember, hogy tiszta hangközt szólaltat-e meg...(Természtesesen ezután még kb. 3 évig a szolfézs is kötelező volt). Emlékszem, az első cselló óra végén el tudtam játszani az "Éliás-Tóbiás..." kezdetű népdalt (3 hang az egész). Ezt még "hallás után", de második órától már kottából kellett játszani. Az is hallás után megy abban az értelemben, hogy az ember folyamatosan korrigálja a hangmagasságot, referenciaként a (jól behangolt) üres húrokat használva. Természetesen a végtelen mennyiségű skálázás odáig juttatja a készséget, hogy nagyon ritkán kell érdemben korrigálni, eleve a jó helyen fogja le az ember a hangokat.
-
cucka
addikt
válasz
Alexios #56581 üzenetére
Nem csak az ujjrend, de hangzás szempontjából is számít, hogy egy hangot melyik húron játszol.
Meg abban sem vagyok biztos, hogy létezik-e standard jelölése egy csomó elektromos gitáros technikának, mondjuk egy dime squeal. Vagy amikor erővel megpengetsz egy húrt úgy, hogy a fölötte lévőket is megpengeted letompítva. Vagy bármi amit egy polyphia csinál a gitáron. Ezeket hogy kottázod le? Szerintem sehogy.Szőrmentén ide kapcsolódik ez a pár napja kirakott remek videó, ahol a klasszikus zeneszerző elemzi a J.Dilla féle ritmusokat. És itt is említésre kerül, hogy a lekottázás itt sem annyira egyszerű.
-
doc
nagyúr
-
válasz
Alexios #56564 üzenetére
Ugyanez magyarul?
Bocs, de elvesztettem a fonalat. Amúgy a tab nagyjából ugyanazt az infót hordozza, mint a kotta, csak hangszerspecifikus kódolással. Mit jelent az, hogy "nem fogod tudni lejátszani, hacsak nem hallod..."? Már hogy a viharba ne? Kottából minden hangszeren el lehet játszani ugyanazt, sőt énekelni is. Sőt, ha eleget gyakorolsz, még nem is kell hangot kiadni, már fejben is hallod kotta alapján. A tab is tudja ezt, csak folyamatosan fordítani kell kottára (én ezért is utálom, tőlem elég idegen a tab).
Persze mindez akkor működik, ahogy @arnyekxxx is írja, ha megvannak (hagyományos) zenei alapok. A képzett gitárosok ugyanúgy kottából játszanak, mint minden más profi zenész. -
cucka
addikt
válasz
Alexios #56564 üzenetére
A zenét hagyományosan hallás után tanulták meg az emberek. Szerintem te is el tudod énekelni (jól-rosszul) a kedvenc dalodat kotta meg tab nélkül, pusztán a hallásodra és a memóriádra hagyatkozva.
A zenének legalább 40 ezer éves történelme van. A kotta pár száz éve terjedt el, az internetről tabok olvasása meg kb. az utóbbi 15-20 évben.
Szóval az emberiségnek 39 ezer évig sikerült zenélni és a zenei tradíciókat tovább örökíteni kotta, tab, meg általában írni-olvasni tudás nélkül.
-
Ctrl+Alt~Del
senior tag
válasz
Alexios #56337 üzenetére
Én is nagyon hasonlóan látom. Kezdőknek, ár érték arányban szerintem nagyon jó a HB (a QC függvénye), 100-150 ezer forint között szerintem egész jó minőséget állítanak már elő. Alternatíva meg nincs.
Nekem 2 HB-m volt, az egyik az explorer, igaz, az 160 ezer forint volt, de szerintem teljesen hibátlan minőség, EMG hangszedőkkel, mahagóni test, ebony fretboard. A másik egy akciós, nagyon olcsó strat, ez járt Goose T-nál is, hát olyan, amilyen.
Ennek ellenére én sem vennék többet, papíron nagyon rendben vannak, jól hangzó feature-ök, de valami hiányzik belőlük. Egyikhez sem tudtam úgy kötődni érzelmileg, mint a többi gitáromhoz. Mindig olyan "jó-jó, de" érzésem volt velük.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen autót vegyek?
- Windows 11
- Elektromos cigaretta 🔞
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- NBA és kosárlabda topic
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Hosszabb bemutatót kapott a Borderlands 4
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- További aktív témák...
- BONTATLAN Új Iphone 16 PRO 128Gb - 1TB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- Új Bontatlan Mac Studio M4 Max 2025 14cCPU /32cGPU / 36GB RAM / 512GB SSD - Azonnal Átvehető Deák.
- BONTATLAN Új Iphone 16e 128-512GB 1év APPLE garancia gyári független Deák AZONNAL Átvehető Deák térn
- ÚJ bontatlan S9 45mm Silver Stainless steel Cellular milanese fémszíj 199.900 azonnal átvehető Deák
- ÚJ kipróbálásra felbontott MacBook Pro 16 M4 Pro 14CPU/20GPU 24GB/512GB SSD Magyar billentyűzet Azon
- NJOY Aster 3K 3000VA/2700W Rack Szünetmentes Táp
- BESZÁMÍTÁS! MSI Z370 i5 9500 16GB DDR4 512GB SSD RX6600 8GB Cooler Master MB510L Chieftec 500W
- IBM/Lenovo Thinkpad T60
- Bomba Ár! Dell Latitude 3190 - Intel N4120 I 4GB I 64GB SSD I 11,6" HD I Cam I W11 I Garancia!
- Dell D6000 univerzális dokkoló USB-C/ USB-A, DisplayLink & Dell WD15 (K17A) USB-C + 130-180W töltő
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest