- Nem nyílnak a Foldok?
- Változó design, tekerhető lünetta: megjött a Galaxy Watch8 és a Classic
- iPhone topik
- Google Pixel topik
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- QWERTY billentyűzet és másodlagos kijelző is lesz a Titan 2-ben
- Íme az új Android Auto!
- Yettel topik
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Milka 78
nagyúr
Erre a hangos visszavételre sajnos nem sok esélyed van
Emlékezzünk vissza a 6850-es sztorira és főként a Gigára(más gyártók visszavették a kártyájukat).Csak úgy küldtél vissza a nagykerbe a hibás kártyákat és a 3 év garival semmit sem tudtál kezdeni
Szerencsétlen vásárló meg a kiskert macerálta...az meg minket...a Giga meg jót röhögött.Itt is meg volt pattintva a jogászos kérdés,fenyegetőzés a gyártó felé,de sokat nem ért.Aztán mivel kezdett kínossá válni szó nélkül visszavették,de ezt már-már isteni csodaként értékeltük.Gondolom azért az már kínos volt,hogy 30mp-alatt ki tudtad fektetni a kártyát.Szerintem túlzottan is súlyos,látványos hiba volt ahhoz,hogy eltussolják(pedig megpróbálták).Hivatalosan a mai napig nem ismerték a hibát...
UI:Most már értheted Atti hozzáállását(vagy az enyémet).Én közel ültem a tűzhöz és még is alig sikerült a gariztatásom a gyártónál...de ez egy másik sztori
-
Gyuri27
félisten
Ehhez nem kell jogász.
Az, hogy az amd ezt a technológiát a gyártók rendelkezésére bocsájta egy dolog. Azt, hogy a gyártó ezt alkalmazza vagy sem egy másik dolog. Ezzel kb semmit nem tudsz csinálni. Max az amd, giga fórumát vagy az xfx fórumát ha van ilyen tele irod.
Viszont ha a dobozon, a gyártó oldalán a tájékoztatóban le van irva. Viszont nem vagy hiányosan müködik. Az már jogi kategória.
Elvileg a kiskerben visszaviheted. Mivel téged félre tájékoztattak, hamis speceket adtak meg.
[link], [link]. -
Gyuri27
félisten
Jogász majd jön.
Közben megtaláltam az okosságot.
Ott ahol a ramiris sima nagyker nem lehet csinálni semmit.
Viszont ott ahol disztributor ott igenis kötelesek intézkedni(szerintem)! [link]311. §
(1) Ha a fogyasztói szerződés hibás teljesítésének oka a kötelezettel szerződő harmadik személy
(előző kötelezett) hibás teljesítése, a fogyasztói szerződés kötelezettje követelheti az előző
kötelezettől a hibás teljesítés miatt támasztott fogyasztói igények kielégítése költségeinek a
megtérítését, feltéve, hogy a minőség megvizsgálására vonatkozó kötelezettségének eleget tett.
(2) A fogyasztói szerződés kötelezettje az (1) bekezdés szerinti igényét a fogyasztó igényének
kielégítésétől számított hatvannapos elévülési határidő alatt érvényesítheti. Az igény az előző
kötelezett teljesítése időpontjától számított legfeljebb öt évig érvényesíthető; e határidő
elmulasztása jogvesztéssel jár.
5
(3) Az (1) bekezdés szerinti igényt az előző kötelezett is érvényesítheti a vele szerződő előző
kötelezettel szemben, a (2) bekezdésben meghatározott határidők megfelelő alkalmazásával. -
tlac
nagyúr
jah, akkor azt hiszem ez az:
Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot nem tudja rendeltetésszerűen használni. A szavatossági jog érvényesíthetőségének határideje a dolognak vagy jelentősebb részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) dologra (dologrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.
(#6212) Gyuri27:
én ezt nem látom az 1. hozzászólásban
-
Gyuri27
félisten
Kapásból tudnék egy olyan boltost aki van olyan jóba azokkal a nagykerekkel akikkel kapcsolatban van. A nagykernek mindegy ugyanis, hogy eggyel többet postáznak a gyártóhoz.
Én mit laikus azt mondom jogilag a kisker és utánna max a gyártó. A nagyker csak közvetit. Jogilag semmi nem terheli.Melyik ez a cég (kisker és mely nagykerekről van szó, jöhet pü-ben is)?
Ariadnénak meg irj privibe.
stol: ha csere akkor minden esetben újra indul a gari. Tovbbá a garizás időtartama hosszabbitja a garit. Illetve javitásnál a beépitett cuccra szintén jár gari (még akkor is ha termékről közbe lejárt a garancia).
-
Gyuri27
félisten
Szimpátia alapján garizhatnak (persze nem azokkal a feltételekkel amivel a kiskernek lenne kötelessége). Mert ugye te jogviszonyban nem állsz a nagykerrel. Sokszor a nagyker kiléte se derül ki.
Ha cég (kisker, nagyker) mindenben hivatalos volt. Akkor az itthoni (vagy ebben a régióban ténykedő) gyártói képviseletet érdemes zaklatni (sajnos nem minden gyártónál müködik a dolog). Mert azt mindig lehet tudni, hogy ki.
Vagy keres az ember egy segitő kész boltost. Akik sok nagykerrel áll kapcsolatban. Szám alapján ha minden kóser és szerencse is van. Kiderül melyik nagykerből van a cucc.
Akkor a jó fej boltos elküldi a nagykernek, a nagyker a gyártónak (mikor amúgy is lenne oda küldeni való). Aztán a gyártó küld vissza valamit, valamikor. -
sasa311
veterán
Jól tudod.
Leadhatod a boltban, majd ő eljuttatja a szerződéses szervízébe.
A bevizsgálás költsége körül van valami csavar, talán csak a kötelező 1 éves jótállás alatt kell a kereskedés költségén bevizsgálni és a + jótállás alatt már a te költséged. Vagy valami hasonló, ezt meg kéne nézni.Nem kell semmisnek venni. ÉrvényesítHETŐ, ha neked az kényelmesebb. Ha nem akkor leadod ott, ahol vetted és majd ők eljuttatják.
-
slimshady
senior tag
Értem. Köszi a segítséget. Amúgy ha beviszem a kiskerhez, akkor ők hova küldik tovább mivel gondolom nem állnak neki egyből leszámolni a lét.
Meddig tart ez a procedúra? Mondjuk tartok tőle, hogy 2-3 hétig majd ott áll aztán szólnak mehetek érte és nem hogy pénzvisszafizetsé vagy csere nem lesz, hanem még el is küldenek...
-
-
Gyuri27
félisten
Nem. A törvény egyértelmű. Ugyanolyat ír elő (ha a javitás nem lehetséges, majd pénz vissza). Persze lehet ezt tovább boncolgatni. Mivel ramok esetén sokan azonost tipusszám alatt különbőző tulajdonságú ramokat állitanak elő. Változnak a chipek, a szervezés. Ergó nem ugyan olyan.
Szóval a boltosnak ugyanolyanra kell cseréljen. De mivel a ramok ára 1,5-2x-re nőtt gyanitom inkább a pénzt adja vissza. Ha esetleg van kingmax vagy más olcsó ram ami kijön a régi árából akkor felajánlja a cserét.
Ezért mondtam az embernek, hogy próbáljanak egy köztes megoldást találni. A régi árra picit rápótol.GabN73: ha vissza olvasol, rákeresel. Akkor láthatod, hogy az aqua garija kb 0. Aki ott akar vásárolni azt leszoktam beszélni róla. Az sem segiti elő náluk a dolgokat, hogy 1,5-2 évente az aqua név mögött álló cégek papiron változnak.
-
gtamate2
veterán
Ilyen esetben ha neked nem felel meg kérheted a pénzed, mivel te direkt olyan kinézetű cipőt választottál, viszont ha a kinézetét és funkcióját sem befolyásolja akkor nincs jogod reklamálni, máskülönben pedig van, így most látatlanban pedig nem tudom hogy is nézhet ki az a betét
-
gtamate2
veterán
Olyan hogy utalvány nincs, felajánlhatod hogy ott vásárolod le, bár nem tudom itt mi számít garanciális ügyintézésnek, de szerintem a cipőnek ugyan úgy kell kinéznie mint eredeti állapotában. Szóval vagy csere vagy pénz visszafizetés ha nem ugyan úgy nézne ki mint eredetileg.
-
Gyuri27
félisten
Igen. De mivel ezt az igényt csak biróságon tudod érvényesiteni (fogyvédnél nem) nem biztos, hogy bele kezdesz. Meg a jónevű cégek mire lezajlik az eljárás másodfokon is 2-4 év. Addigra 2x megszünnek. A tv ilyen szempontból sz.r. Hiszen egy év a kötelező jótállás. Ha oda biggyesztik mellé, hogy annyi a minimum amennyit a gártó ad az lenne az igazi.
-
Chaser
legenda
A helyszíni gari max 2-3 napon belül realizálódik, gyorsaság mellett előnye, hogy előttetek csinálják meg a gépet, nincs olyan hogy leejtették, aztán rákenik a tulajra. Gyakorlatilag bárhol vagy az országban mennek. Ráadásul a fórumon is van Dell kontakt, én még telefont nem emeltem a gép miatt, de mindent megtudtam/elintéztem amit akartam
Gar bővítés ált-ban potom pénz, bár 3-4 éven már nem nagyon kell bővíteni, de lehet!
6 év gar a max Dellnél.
-
Ariadne
őstag
Apropó, kizárólag netező ismerős akar venni laptopot (próbáltuk lebeszélni, hogy nem kéne, ha egyszer csak a használatához ért, mert az pénzbe fog kerülni folyamatosan, de nem sikerült...), milyen márkát érdemes a 150k körüli szinten? Ha sikerül "átbeszélni" netbookra, azoknál melyek a jó márkák - jótállás szempontjából kérdezem elsősorban, de persze itt az is számít, hogy windows legyen rajta alapból ugyebár...
-
luciferc
őstag
Vigyázz, mert az ördög ügyvédje hívja az ördögöt, az meg seggbe rúgja pingvint
Én az előbb kifejezetten azt boncolgattam, hogy cég által vett gép meddig tartozik a kötelező jótállás hatálya alá, vagyis meddig fogyasztói szerződés a szerződés.
Na szóval, ha céges számlára vetted, akkor a dolog még részben sem szolgálhat magáncélokat, mert ha igen, akkor nem írható le (egészben) a költség, szóval nem biztos, hogy a kisunoka szakdolgozata jó érvelés. A cégbe vásárolt, a cég költségei között elszámolt dolog magáncélra hivatalosan nem használható, tehát erre hivatkozni sem tuti, főleg leírni nem jó, mert ha a (másik) cég megmorcol, és informálja az apehet, akkor ciki van. -
Ariadne
őstag
A HP az oké, ott tényleg gyárilag felújítottakról van szó, és pláne ha a gyártó mondja, akkor azt elhiszem.
Amit én írtam, az kifejezetten a mobilokra vonatkozik.
Egyelőre arra jutottam, hogy inkább egy Nokia szalonban teljesen tisztán (bár olyan áron, amennyiért rajtam kívül ember nem venné) áfás számlával, mert akkor bár cég vagyok, ezért a fogyasztói szerződésekre vonatkozó kedvezmények nincsenek, de tuti a jótállás egyébként minden tekintetben.
mod: Biztos nem gyártói a dolog mobiloknál, mert hivatalos Nokia szalonban kizárólag az egyéb üzleteknél is rendes új árként feltüntetett áron lehet kapni telefont. Ezek az "olcsósító" megoldások csak nem gyári mobil üzleteknél fordulnak elő. Lassan kezdem érteni, azzal az egy kivétellel, hogy miért nem ruházza meg őket az apeh, miközben az én adóbevallásomban lévő elíráson másfél évet képesek voltak rugózni.
-
Ariadne
őstag
Időközben meg is kérdeztük az egyik üzletet, cselesek. Kérdeztük, hogy új-e 62k-ért a Nokia 5800, mondták hogy igen, itt bontják ki a szemünk előtt (az egy dolog...). Ja de áfás számlát nem tudnak adni ennyiért (vagyis akkor mégsem lehet teljesen új jogilag)... Aha, értem én. Viszont a Nokiás jótállást is ott töltik ki az ember szeme láttára.
Nagyon áfacsalás szagú ez az egész nekem, csak azt nem értem, hogy miért működik akkor ez ennyire rendszerszerűen, hogy mindenhol ez megy.
-
-
-
Ariadne
őstag
Ugyan nem tudom, mitől olyan "bennfentes" az a bennfentes, de nem mondott újat (most nem azért, de igazán nem is tudna...). Nem értem, miért nem hittél nekem, nekünk.
A 15 napra törekvésről sosem mondtunk mást, valóban így van, lásd klikk 4. § (2) bek..
Az 1 éves papír, 3 éves gyártói gar esete pedig úgy áll, hogy ilyenkor a 3 évet át kellene adnia a kereskedőnek a fogyasztó felé, lásd itt 1. § (4) bek.. Azt is írtam, hogy ezt ilyen esetben egészen pontosan úgy is lehetne értelmezni, hogy mivel a jogok átszállnak a fogyasztóra, ezért ő érvényesítheti ezt követlenül a gyártóval szemben, de ezt - fogyasztóként hálistennek - a fogyasztóvédelem nem így értelmezi, szerintük a kereskedőn keresztül lehet érvényesíteni.mod: Ez a "most is köztünk van" ez tetszett.
Gyanítom azért ott is úgy volt, hogy nem a dolgozók voltak elsősorban, akik keresztbe akartak tenni a vásárlóknak, ez a vezetőségen szokott múlni.
-
luciferc
őstag
A gondolatmeneted ott bukik meg, hogy a 3 nap+szerviz csak notebookoknál van kiírva, legyen az 100k, vagy 700k. Pl egy 400k-s tévénél nincs, akkor hogy van ez?
A TV-t (hűtő, mosógép, hasonlók) nem kell bevinni a boltba (10kg feletti általában), oda eleve az ember a szervizt hívja általában, hiszen ő megy ki a lakásra. Ha felhívom a multit, ő is a szervizt küldi ki, nincs gond, bár olvasatomban ilyenkor is jobb a boltban jelezni a dolgot, mert ha a szerviz szarakodik, akkor a bolton verem le. Notebooknál viszont én viszem be, és jobb ha a boltba viszem, mert velük állok szerződésbenAzért 1-2 notebook raktáron nem ugyanaz mint egy nagyker raktára...
Valószínűleg a raktárkészlettel rendelkező kiskerek jobban is ismerik a jogszabályokat, hiszen láthatóan komolyabban veszik a kisker szerepét. A többségre viszont igaz amit írtam, és ettől függetlenül érdekes kérdés, hogy a nagyker miért nem üzemeltet webshopot: jórészt azért amit leírtam.
A 8 napos rendelés kizárólag netes vagy telefonos rendelésnél van, vagyis akkor, ha nincs jelen a vevő, vagyis akár az ország másik végéből is lehet. Tehát nagyobb haszon reményében nagyobb kockázat. A valós boltba betérőknél nincs ilyen 8 nap.
Ezenkívül továbbra sem tudom hova tenni a különálló garjegyet, amit érdekes mód vga-nál, lapnál, hdd-nél , egyéb alkatrésznél nem adnak, notesznél igen.
Nem értelek ezzel a különálló garjegy dologgal. Van otthon van 4db HDD garjegyem (különálló), meg van különálló garjegyem a hifiről, a TV-ről, a hűtőről, meg ilyenekről. Mit nem értesz? Egyáltalán mit értesz az alatt, hogy különálló garjegy? Különálló a számlától? Vagy nem a kisker nyomtatta? Az előbbiek mind ilyenekMegközelíthetjük fordítva is a dolgot, ha a kisker ahol a gépet vásárolták becsődöl, ugye minden szívfájdalom nélkül vinnétek a hivatalos szervizbe, vagyis azon keresztül a gyártóhoz, mert őt nem érdekli ki vette meg, csak az hogy megvették, garanciát vállalt rá és a legtöbb esetben teljesíti is.
Erre a jogszabály lehetőséget ad. Értsd már meg, hogy a javítás költsége nem a kiskert terheli! Őt az terheli, hogy megjavíttassa a cuccot. Ha a kisker halott, én meg beviszem a szervizbe, akkor a szerviz ugyanúgy megkapja a nagykertől a pénzt, mintha a kisker vitte volna be. Csak nem kérhetem vissza a pénzem, és nem biztos, hogy kicseréli nekem. Ez igaz akkor is, ha a kisker él és virul. Miért csorbítanám a jogaimat?Tehát a javítási láncolat tömören:
1. Beviszem a kiskerbe, és tegyük fel javítást kérek.*
2. Ő eljuttatja a szervizbe
3. Szerviz megjavítja, vagy közli a kiskerrel, hogy nem javítható. A szerviz munkájának költségét a nagyker állja, az övét meg a gyártó, vagy bárki más keresztbe kasul, a szerződésüktől függ, engem nem érdekel.
4. Megkapom a kiskertől a megjavított cuccot.vagy
4. Kisker közli velem, hogy nem javítható.
5. Hoz nekem újatvagy
5. Visszakapom a teljes vételárat
Tudom, hogy a nagyker gyakran szemétkedik a kiskerrel, de ez engem nem érdekel, tessenek összefogni és jó szerződést kötni.
* azt a finomságot még nem is érintettük, hogy én döntöm el, hogy kijavítást vagy cserét kérek, és csak akkor tehet mást a kisker, ha az általam választott mód aránytalanul drágább a másikhoz képest.
-
Gyuri27
félisten
Megkérdezheted Répát is meg Gyut is. Azt mondják amit én. A szerviz a vásárló felé lehetőség és nem kötelezettség. Tehát nem kell megkérdeznem senkit.
Én itt Ariadnén és Csabán szocializálódtam. Köszönöm nekik, mert máshol egy ügyvéd ezért az okositásért nem kevés pénzt kér el.Autókereskedésből is van suzuki is meg merci is. Mégis megél mindegyik. Drága, rizikós cuccot áruljanak a tehetős multik.
Hiába van a bőség illuziója. 10-100 gyártó és szerviz ha abból 90 sz.rt se ér. Legyen 10, de az olyan aki a szabályokat betartja és nem lehúzni vagy átverni akar (persze ezt el kell várni a vevőtöl is).
A webes rendelésnél meg valamit valamiért. Nincs raktár, viszont a vevő 8 napig elállhat a vásárlástól. Mindennek van hátránya. Egyébként ha kisker és nagyker között jó a kapcsolat lezsirozható a visszamondott áru. Csak itthon a nagykerek is úgy müködnek ahogy. Zömük technikázik (avultatás meg ilyenek), mások kimondottan csalnak-lopnak (lásd volt go-run és társai szürke és fekete import, adó és járulék hátralék és tartozás). Persze vannak jók is. De ott nyilván nincs akkora kaszálás mint az előző kettőnél.
-
#95590400
törölt tag
a multik és úgy általában mindenki ez esetben a hozzád hasonló tájékozatlan tömegekre alapoznak. ennyire egyszerű.
nem mondom, h nem igazságtalan a helyzet, mert a kereskedő alapesetben ki van szolgáltatva a nagykernek, illetve a vásárlónak is.
a biosos példán maradva, amennyiben kifizet egy független véleményt, amit adott esetben a bíróság is elfogad, és ami közel sem biztos, h a javára foglal állást, illetve ezután megreckírozza, h perre megy a vásárlóval, abban több buktató van, mintha benyelné egy házi javítás költségét valamelyik helyi szerviznél, vagy akár egy alaplapcserét.
és persze ugyanúgy ott van a pakliban, h egyébként meg a vásárlónak nincs is igaza. -
luciferc
őstag
de valahogy nem tudom elképzelni, hogy multik nem jogszabályra alapozva írják a 3 napot + szervíz gart.
Akkor kicsit erőltesd meg a képzeleted. A multik bepróbálkoznak ezzel, mivel tudják, hogy az emberek többsége tudatlan a témában. Ha ez is fogyasztó megtévesztésének számítana a hatóságok szemében, és kiszabnának egy mondjuk éves árbevétel 1%-át kitevő bírságot arra, aki egy mondjuk 1 hónapos türelmi idő után még mindig kamuzik, akkor hidd el rend lenne. Addig viszont nem lesz rend.
Na nézzük a kiskerre mi szükség van: A legtöbb kisker rendelésre hozza a notit, egyszerre egyet max kettőt, tehát a raktárkészletet a nagyker tartja fenn. Vajon miért nem mondják azt a nagykerek, hogy lófasz a kiskerek seggébe, rendelje a vevő közvetlenül tőlünk a cuccot, minden haszon nálam marad? A nagykernek van webes felülete, számlázni sem gond, futár cégek vannak, még lehet, hogy jobban is járnának logisztikailag, mert egy futár egyszerre több cuccot vinne egy irányba, mint egy kisker, mégsem lépik ezt meg. Az egyik jelentős ok, hogy a nagykerek jogászai ismerik a jogszabályokat, és tudják, hogy a fogyasztói szerződéseket bizony a jogszabályok kiemelten védik, nem hiányzik ez a nyakukba, ezért engedik át a haszon egy részét a kiskereknek. A haszonnal viszont kockázat is jár. Üdv a kapitalizmusban.
A 3 nap az nudli rizikó, mivel a nagyker cseréli. A 8 nap az rizikó, nade könyörgöm, tessék rendes tájékoztatást adni a termékről (pontos, részletes), és akkor nem lesz sok ilyen (csökken a rizikó), plusz valamit valamiért. Eléri az egész országot a webshoppal, de plusz rizikó már nem tetszik? Basszus, te még a szocializmusban élsz?
-
luciferc
őstag
Nem tudom mistral, kékhal hogy jön egy -feltételezhetően- tisztességes kiskerhez, aki annak tudatában ad el neked egy laptopot, hogy 3 napon túl neki nincs feléd semmilyen kötelezettsége.
Minek a tudatában ad el nekem laptopot? Én arról nem tehetek, hogy a kisker tulajdonosa és vezetője a rá vonatkozó jogszabályokkal sincs tisztában, ügyvédet megkérdezni meg nem akar. Ez lenne a tisztességes kisker magatartás?
Amúgy magyarázd már el, hogy mi szükség van akkor a kiskerre, meg az ő hasznára, ha semmi kötelezettsége és kockázata nincs. Laptopot a legtöbb kiskernél rendelni kell, tehát még raktározási költsége sincs.
-
#95590400
törölt tag
szerk: avman: Idevágó jogszabály? Nem tudom mistral, kékhal hogy jön egy -feltételezhetően- tisztességes kiskerhez, aki annak tudatában ad el neked egy laptopot, hogy 3 napon túl neki nincs feléd semmilyen kötelezettsége.
lásd alattam.
régen rossz, ha valaki alapít egy boltot, és fogalma sincs arról, mibe vág bele. hadd ne sajnáljam. egyébként ők azok, akik tipikusan adótartozást halmoznak fel, felszámoltatják a céget, és indítanak egy újat pár évente. álá mistral és a többiek. de persze általában, ha megjelenik valamelyik okos a pult másik végéről, akkor jön a mantra, h a fogyasztó mekkora nagy hiéna, mert hülye, mert csal a garanciával, őt meg a nagyker is húzza, jobban, mint az ág a szegény embert.
magánvélemény:
ez az egész fogyasztóvédelmesdi, szerintem olyan mint az elsőbbségadás, annak van elsőbbsége a gyakorlatban, akinek megadják.
ha meg tudod előzni a balesetet előzd, vagy ne is adj rá okot, meg vigyázz mindenhol, ahol lehet, mert attól függetlenül, h igazad van a végén, a kocsi használhatatlan, a biztosító szivat, stb.
ha meg megtörtént a baj, és aki csinálta, kompromisszumos megoldást javasol, ami első blikkre hosszabb idő, vagy valamennyi pluszkiadás, azon is illik elgondolkodni, mert sokszor jobban jár az ember, mintha az igazáért harcol -
luciferc
őstag
Az összes jótállással és szavatossággal foglalkozó jogszabály explicit módon kimondja, hogy a szabályoktól a fogyasztó hátrányára eltérni nem lehet. Tehát ha aláírom, hogy nem kell nekem gar, akkor is jár a gar, a kikötés semmis. A szerződést (fogyasztói szerződés) a kiskerrel kötöttem, csak vele állok jogviszonyban, tehát neki kötelessége velem foglalkozni.
Beviszem a noteszt, elindul az óra, ő meg juttassa el a szervizbe ahogy akarja, magánügy.
mod: Nem hosszú, olvasd el: 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
Plusz PTK 248. valamint 305-311 paragrafusok, plusz 685. d) és e) bekezdés
-
Gyuri27
félisten
Nincs ilyen. Egyértelmű a dolog. Eladó és vevő pont.
Már csak azért sem hárithatsz mindent szervizre, mert ők nem cserélik a javithatatlan cuccot. Nem adhatnak vissza pénzt. Vásárló oldaláról meg azért sem vinném szervizbe, mert őket nem köti semmi. Lejebb egy kollega nem kicsit szopott egy ilyen szervizes kalandal. Az meg nem járja, hogy 2 hónapig nincs monitorja. Aztán meg mikor összetákolják, gányolják ennyi idő után. Indul előröl a dolog.Nem kell ilyen drága notit árulni. A másik, hogy ha elromlik a drága noti és hozzád viszik vissza. Akkor te tudod verni a szerviz fejét, hogy haladjon mert ez neked sokba fog kerülni. Olyan gyártó termékét meg alapból nem kell forgalmazni akinek itthon nincs szervize, vagy a szerviz tré. Mert abból bukó lesz előbb utóbb.
-
#95590400
törölt tag
van szép számmal. kb. az van benne, a jótállás viselője az eladó fél. azaz a kereskedő, akitől megvette az ember. mindegy, h multi, mindegy, h sarki pécébolt, vagy webáruház.
h a szerviz-gyártó-nagyker szentháromságban milyen összefüggések vannak, az az ő dolguk. alapvetően őket sem érdekli, annyuk mit arénázik otthon egy nem működő laptopért, vagy ki mennyi vért izzad, amíg előteremti a rávalót.
ez van, ezt vállalták, nem csak abból áll a kereskedő élete, h kivesz egy helyiséget, vagy csinál egy weboldalt, fizet pár alkalmazottat, rendel árut, fizetnek érte, aztán mehet a vevő isten hírével.
az ilyen demagógiát, h ki mennyi munkahelyet semmisít meg, hagyjuk, részemről.
nem mellesleg jóval több tisztességtelenség volt eddig még a kereskedők részéről, mint a vásárlókéról (mistral, kékhal, folytassam a sort?) -
Gyuri27
félisten
Nem vagy köteles sem a szervizzel, sem a gyártóval foglalkozni a jótállás ill szavatosság időtartama alatt. Mivel a vásárlással egy szerződés jött létre a vásárló és eladó között. Harmadik, negyedik félnek ehhez köze nincs.
Az, hogy az acernek itthon nincs szervize megint nem érdekes. Van egy törvényben foglalt határidő ahhoz kell magukat tartsák (már ha szervizbe viszem a cuccot). Egyébként acer esetében már csak a külföldi szerviz okán is a kiskerbe vinném a notit."mit és hogyan részletez" ezt nem értem. Azt kell leírja mit csinált. Ezen mit kell eldönteni?
Csőtörés volt nálunk nem túl rég. A biztositó ki is vágott volna minket, ha viszünk egy számlát, hogy csőtörés kijavitva. -
Gyuri27
félisten
Részletezze csak. Az meg, hogy ő nem akarja nem számit. Jogom van egy részletes, tételes számlához.
Ha garis javitás nyilván számlát nem ad, de a tételes munkalapról egy másolatot akkor is kérhetek.Nem dolgoztam szervizben (de ettől függetlenül vannak jogaim
ha nem tetszik akkor is), persze nem is kell az utolsó 6-s csavar kicsavarásáról emlitést tenni.
De látom vissza kerülünk oda ahonnan indultunk. Amit akarsz értesz, amit meg nem azt nem. Nem zavar a dolog csak megemlitem. -
Ariadne
őstag
Kiskert meg lehetőleg ilyenekkel ne zargassuk, nekik senki se fogja ezt megtéríteni 1-2 ilyen eset és akár húzhatják is le a rolót....
Egy könnycseppet elmorzsoltam a szemem sarkában a szegény kiskerekért, de azért azt szögezzük le: ha szervizhez viszed, foglalkoz_hat_ vele, viszont ha a kiskerhez, az _köteles_ foglalkozni vele. Szóval lehet játszódni a szervizzel, vannak márkák, esetek, amikor kifejezetten érdemes, de ha a szerviz kukutyinban van vagy hülyének néznek ott, vagy egyszerűen nincs kedvem a szervizbe vinni, akkor bizony irány a kisker. -
Gyuri27
félisten
Ha komplett pc-ről beszélünk akkor ugyan mehet egyben minden. Viszont amennyiben egy hardver cseréje (ugyan olyanra) javitása nem lehetséges, akkor az user a szerzödéstől elállva az egész után kérheti vissza a vételárat.
z0d1AK: ha három tétel van a számlán gyanitom, nem komplett pc a dolog. Ott viszont formai hibát követtek el szvsz.
A téma egyszerű. Az a lap egy középkategóriás lap volt (ismmereteim szerint) sli-vel. Tehát kérsz helyette egy középkategóriás lapot sli-vel, cf-l ahogy szeretnéd. -
04ahgy
nagyúr
Így van. Te, mint vásárló, elsősorban kijavítást, vagy kicserélést kérhetsz. Ezek teljesíthetetlensége esetén pedig a vásárlás előtti állapot visszaállítását.
Kicserélni ki tudták, tehát arra vagy jogosult.
Innentől annyiról van szó, hogy mivel bontatlan, új winyó, a boltnak mindegy, neked kicseréli, és nincs 18e Ft-ja, vagy eladja másnak 18e Ft-ért, és te meg az árát vásárolod le.
Neked viszont nem mindegy, hogy van egy winyód, ami helyett már amúgy is van másik, vagy olyan terméket vásárolhatsz, amire egyébként szükséged van.
Tehát ne csak akkor értelmezd betű szerint a jogszabályt, amikor neked jó.
HGyu
-
Shad0w
senior tag
Hát első körben abba a boltba soha többet. Második körben meg nem tudom, hogy kinek kell bizonyítania az igazát. De valóságban sztm csak annyit kell mondanod, hogy anyu, apu ott állt melletted amikor a telefon beszélgetést megejtetted, azt kész. (meg persze anyunak meg apunak is ezt kell mondania...
)
-
Shad0w
senior tag
Nem kell bizonyítanod semmit. A rendelet egyértelműen távközlő eszközökkel megkötött szerződésekre vonatkozik.
Btw, létezik olyan ezüst paszta ami jól vezeti az áramot. Még annó, AMD Thunderbird korszakban minden tuningos azzal zárta rövidre a procin a megfelelő pontokat.
-
Ariadne
őstag
Előző oldalak valamelyikén leírtam részletesen, 1. évben jótállás, 2-3. évben szavatosság a minimum, ha az élettartam gar tartalmában ezeknél több ez idő alatt, az király, de kevesebb nem lehet. A 3. év után meg minden jó, amit nyújt az élettartam gar, de ezt nekik kell meghatározni, hogy mit vállalnak. Mondhatja, hogy pl. csak cserél, vagy az általa kiválasztottra cserél, vagy csak javít, ha lehetséges, ilyenek.
A bringámra pl. élettartam garancia van, de csak a vázra és csak az első tulajdonosnak. Ennél a márkánál ez a korlát, ezt le is írják, de egyébként be is tartják, tényleg kicserélik, ha gond van vele. Az első éven belül volt is gondom a hajtóművel, szétszedés után látszott rajta, hogy mi a baja, és hogy gyógyíthatatlan, egyetlen szó nélkül cserélték egy pont ugyanolyanra. Párom hasonló márkájú bringáján pedig egy nem túl szerencsés konstrukciójú, több (sok) tízezer forint értékű alkatrészt háromszor (!) cseréltek szó nélkül, aztán persze végre kijavította a konstrukciós hibát a gyár (kirúgta annak a gyártóját
) és így most már jó lesz ez az alkatrész is.
De ettől még ha én eladtam volna fél évesen, a jótállás járt volna a második tulajnak is, viszont ha a 4. évben neadjisten eltört volna a váz a második tulajnál, az élettartam gar már nem jár neki.
Az üzletben mondták, hogy próbálták már masszírozni, de nem tűnt el.
Végül azt hiszem, mégsem vállalom be, veszek inkább kicsit később egy hibátlant, cég által vállalt pixelgarral.
-
Csaba_20_
őstag
Nos, a jogszabály egész pontosan így fogalmaz:
307. §
(1) A jogosult a hiba felfedezése után a körülmények által lehetővé tett legrövidebb időn belül köteles kifogását a kötelezettel közölni.
(2) Fogyasztói szerződés esetében a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt kifogást kellő időben közöltnek kell tekinteni. A felek ettől eltérő megállapodása semmis.
(3) A közlés késedelméből eredő kárért a jogosult felelős.
Általában fogyasztói szerződésekről beszélünk, tehát a 2 hónapon belül közölt kifogást kellő időben közöltnek kell tekinteni. Az itt a fő kérdés, hogy tekinthető-e kárnak az, ha a kötelezett a késedelem miatt már csak pénzt tud visszaadni. Ha azt vesszük, hogy a PTK 311.§ alapján neki is vissza fogja adni valaki a pénzt, akkor nem. Azt nem tudom, hogy lehet-e a fogyasztónak felróni - mert a kártérítés esetén úgy tudom ez is fontos -, hogy a forgalmazó nem tudja érvényesíteni az őt megillető jogait az előző kötelezettel szemben. Szerintem nem lehet. Illetve ott van az is, hogy mivel bizonyítod, hogy a fogyasztó kicsúszott a 2 hónapból?
A probléma megint az, hogy a kisker felé a nagyker nem úgy teljesít, ahogy azt a jogszabályok megkövetelik a kiskertől a fogyasztó felé. Erre pedig nem az a megoldás, hogy a fogyasztó jogait próbáljuk nyirbálni, hanem az, amiről korábban beszéltük->megfelelő szerződések kötése és jogérvényesítés(akár jogbiztosítón keresztül is).
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- 16" Macbook Pro M4 Max 48 GB RAM, EZÜST, HU keyboard- 1 TB SSD 2025.11.11-ig gari
- Új, bontatlan SteelSeries Apex Pro TKL Wireless Gen 3 (2025) UK/ISO
- Nyugatinál gyerekeknek hétvégén is átvehető! Ps4 / playstation 4 lego és egyéb gyerek játékok
- 2018 MacBook Pro i7 16/256
- Lenovo T480 I5-8350U 16/512 Touch + windows hello
- Azonnali készpénzes Sony Playstation 4 Slim / PS4 Pro felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- Dell OptiPlex MT/SFF 3040, 3050, 7050, 3060, 3070, 5070, 7060 /WIN 11 - SZÁMLA- GARANCIA
- BESZÁMÍTÁS! ÚJ AMD Ryzen 8500G / 8600G AMD Ryzen 7 8700G / 7800X3D processzor 3 év garancia 27% áfa
- LG 55G2 - 55" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - 1100 Nits - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS B550M R7 5700X 32GB DDR4 1TB SSD RX 6800 16GB Zalman i3 NEO Gigabyte 850W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest