Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • slimshady

    senior tag

    Kedves fórumozók!

    Egy kis segítséget szeretnék kérni... Van egy Nokia N86 típusú telefonom, mely 2009. 06. 29-én lett vásárolva 2 év NOKIA garanciával. Volt kétszer is szervizben különféle (mechanikai) hibával, ami most lényegtelen is a probléma szempontjából.

    A történetem: 2010. tavaszán észrevettem, hogy a telefon jobban merül a kelleténél, majd egy kis programmal (Energy Profiler) megnéztem, hogy a telefonom ~270 mAh-t fogyaszt mikor világít a kijelző, összecsukott állapotban (mikor a zsebben hordja az ember, azaz csak készenlétben van) pedig ~200 mAh-t. Ezek az értékek egyébként normál esetben ~70 mAh, illetve készenlétben ~5 mAh. Tehát mint látszik megközelítőleg 200 mAh-val többet fogyaszt a kelleténél, ami már alapban nem kevés. De ha belegondolunk akkor az 1200 mAh-s akkumlátor a zsebemben ezzel a 200-as fogyasztással max 6 óráig húzza és porrá merül.

    Majd egyszer mikor Nokia márkaszerviz környékén jártam véletlenül (mert sajnos nincs a szomszédban egy ilyen és nem is szoktam olyan helyen járni sűrűen ahol van) szokás szerint sokat fogyasztott a telefonom és bevittem megmutatni nekik, hogy a szeretett telefonom mennyire éhes is. A garipapírom sajnos nem volt nálam (de nem is lett volna kedvem akkor otthagyni, mert nem tudtam volna mellőzni a telefont), de megkérdeztem, hogy ilyet láttak-e már és lehet-e vele valamit csinálni, azt mondták biztos zárlatos valami az alaplapon hagyjam ott vagy majd vigyem be. Ez megnyugtató volt, hogy javítható.

    A lényeg:
    1. nekifutás: 2010. júniusában (még nem volt egy éves sem a telefon) bevittem a javíttatni. Annyit tettek, hogy szoftvert frissítettek, bemérték az akksim, mellyel nem találtak komolyabb problémát, de kicserélték (kaptam helyette egy vadonat újat). Ez mind megvolt egy fél óra alatt. Én pedig boldogan távoztam.

    A hiba ismét jelentkezett 1-2 napon belül.

    2. nekifutás: 2010. kb októberében ismét eljutottam a szerviz környékére (ami ha még nem említettem volna 70 km-re van a lakóhelyemtől, és ez a legközelebbi). Természetesen addig is ezzel a jelenséggel kellett együtt élnem, és aggódhattam nap mint nap, hogy vajon mikor hagy cserben a nagy becsben tartott kommunikációs eszközöm. Ekkor sikerült szereznem egy készüléket is ismerősömtől, hogy ne legyek telefon nélkül addig sem még otthagyom az enyémet a Nokiánál. Elmondtam hát a hibajelenséget, a telefont átvették. Majd egy hét múlva mentem érte. A karcos kameratakaró alatti részt, a billentyűzetét és az egyéb ilyen apróságokat javították/cserélték, ezek ugyanis kopottak voltak, illetve ha már bevittem a telefont gondoltam ezeket is megemlítem. Ismételten boldogan és elégedetten távoztam.

    A merülős probléma "természetesen" megint jelentkezett. Ennek én nem nagyon örültem érthető módon. Nem túl vígan fel is hívtam a Nokiát ahol ide oda kapcsolgattak mindig miután pár perc alatt sikerült felvázolnom a problémámat. Végül egy igen megértőnek tűnő hölgyhöz jutottam aki azt mondta nekem, mikor legközelebb beviszem a készülékem javíttatni akkor hívjam fel őt és amennyiben nem találják meg a hiba okát vagy nem tudják javítani kicserélik a telefonom belsejét. (Amúgy senki sem tudtam megmondani, hogy előzőleg milyen javításokat hajtottak végre a készüléken).

    3. nekifutás: 2011. januárjában ismét sikerült a telefonom bevinni javíttatni. Ismét egy hét alatt elkészült a telefonom, de ekkor szerencsére tudtak ők is cseretelefont biztosítani. (Már ha azt a valamit amit kaptam lehet telefonnak nevezni. Mondjuk már kamera is volt rajt, de mindenesetre nem egy súlycsoportban volt az N86-ommal, és itt nem arra gondoltam, hogy egy elég nehéz darab a telefonom.) Rutinosan meg is kérdeztem, hogy mit is csináltak a telefonommal, hogy megnyugodjak, hogy nem fordul elő ez a probléma többet és nem látjuk egymást mostanában. Mire a válasz az volt, hogy hibát nem találtak, de kaptam egy új akksit. (Ezt nem értem egyébként, ha úgy gondolják, hogy nincs baja akkor miért osztogatnak ~6000 Ft-os telepeket) Ha jól számolom ez már a 3. akku amiből eszik a telefonom. No sebaj gondoltam biztos javítgatták azért, csak elfelejtették felírni valahova, hogy mit is csináltak a készülékkel ahol a szervizben PR feladatokat ellátó hölgy is láthatná aki pedig tájékoztathatna engem is róla. Ekkor már azért nem annyira boldogan is bizakodóan távoztam mint a megelőző két alkalommal. (Összesen persze nem két alkalom volt, itt csak a merülős problémával kapcsolatosakra gondoltam.) A telefont egyébként egy keddi nap délutánján vettem át. Pénteken újságoltam kollégáimnak, hogy a telefonom milyen jól bírja szuflával és mennyire meg vagyok elégedve vele. Olyan volt mintha újra egy új telefonom lenne és még csak most ismerkedtem volna meg a kis N86-osommal. Vajon mit vettem észre ezen kijelentésem után kb 1 órával mikor a zsebembe nyúltam a telefonomért? Igen-igen a szokásos jelet... feltűnően meleg volt a telefonom... kinyitottam és az akkum 1-esen volt. Megnéztem gyorsan a fogyasztását az Energy Profiler-rel és bingó... megint zabálta az áramot a készülék. Akkor nem túl boldogan kikapcs --> akksi ki --> akksi be --> bekapcs rutinos folyamat következett. (Ugyanis ez egy kis ideig mindig orvosolta a problémát. Néha akár napokra is.) Gondoltam beviszem ismét javíttatni hazafele. Ugyanis most már nap mint nap járok a szeretett Nokia Care Point-om előtt. De mondom ilyen lelki állapotban lehet nem kéne bemennem. Inkább gondoltam felhívom a kolléganőt aki olyan kedves volt hozzám telefonon és ígért mindent. Ő nem volt éppen elérhető, de kapcsolták egy másik kollégáját. A fiatalembernek elmondtam mi a gond. Azt mondta (meglepő módon) vigyem be szervizbe (mintha ez rutin dolog volna) és szóljak majd neki, mert akkor elrendeli az alaplap cseréjét. Ezt egyébként már a hölgy kollégája is ígérte, hogy a 3. nekifutásom során ezt meg fogják tenni. Engem mondjuk nem zavart, hogy nem cserélték ki a belsejét (vagy akár az egész készüléket is és társai) egész addig még a probléma nem jelentkezett ismét. Mondtam neki is, hogy ez már a sokadik alkalom, meg már a kolléganője is ígérte ennek a fent nevezett alkatrésznek a cseréjét, de mégse jutottunk semmire. Erre ő: most majd elrendeli központilag ezt az alaplap cserét. Mondom: miért eddig ez hogy volt elrendelve? Erre ő: hogy most majd jobban figyelnek rá. Mire én: eddig nem figyeltek rá, mikor még szóltam is a hölgynek telefonon (ahogy kérte), hogy bevittem szervizbe harmadszor is? Kérdeztem tőle, hogy akkor ezt fogjuk most már játszani mindig, ígérgetnek --> beviszem --> csinálnak valamit javítás címszó alatt --> örülök, hogy kész és elhozom --> észreveszem, hogy nem jó --> majd sírok nekik egy sort telefonon és kezdjük elölről?

    Se időm se energiám se kedvem nincs ahhoz, hogy ezt játsszuk állandóan. Lassan 1 éve kell így együtt élnem a telefonommal ami bármikor cserbenhagyhat. Magunk között szólva egyébként ez nem egy 10k-s telefon. Ezért abban az időben elég súlyos mennyiségű magyar forintot le kellett tenni, hogy valaki hozzájuthasson egy ilyen készülékhez. Csak vannak nekem is valami jogaim és igen... most jutottunk oda ami a kérdésem volna.: Mit tehetek ilyenkor?

    Megemlíteném még, hogy a telefonomon semmi alkalmazás nem futott mikor merült (se GPS-t se Wifi-t használó, még a 3G is ki volt kapcsolva, nem hack-eltem szét. Igazából sose mertem belakni a telefonom újra mikor megkaptam egy-egy szervizelés után félve attól, hogy feltelepítem rá a kis szokásos progijaim, miután újra személyre szabtam és máris vihetem vissza ismét.

    Egyébként olvastam már erről a hibajelenségről neten, hogy mások is szembesültek már ezzel. Mondjuk az ő esetükben nem tudom mi lett a dolog vége. Állítólag a telefonnak ez valóban veleszületett hibája, hogy "beragad" használat után a GPS vagy a Kamera (amikre én is tippeltem volna) és ez szívja le az akkut.

    Van valakinek valami ötlete, hogy mihez van jogom a hallgatáson kívül? :) Például kérhetek-e teljes telefoncserét, vagy ilyesmi, mert tudtommal van ilyen, ha már x-edszer viszem vissza ugyanazzal a problémával. Talán a 4. alkalommal van olyan, hogy kérhetek egy teljesen újat mindenféle indoklás nélkül, illetve abban az esetben, ha ez nem megoldható, mert mondjuk már nem forgalmazzák az adott típust, akkor egy hasonló kaliberű most kapható telefonra cserélik, mely csak a fogyasztó javára lehet előnyösebb "értékben".

    Amennyiben valaki tud mondani valami érdemit ezzel kapcsolatban azt szívesen meghallgatnám (olvasnám). Köszönöm, ha ezt valaki hajlandó volt végigolvasni. :) A további legjobbakat mindenkinek!

    üdv.: SlimShady

  • slimshady

    senior tag

    válasz sasa311 #5689 üzenetére

    Hát ahhoz elő kéne keresnem a papírokat. :D Bár a garilevélen is rajt vannak a javítások. Az alaplap cserét meg már másodszor ígérik, de most úgy érzem már az se tenne boldoggá. Ez vicces, hogy lassan hetente vihetem be, el se kéne már hoznom. Mint írtam se kedvem se időm se energiám ahhoz, hogy ezt játsszam. Elvileg kéne legyenek nekem is jogaim. Adjanak helyette egy N8-ast és akkor megpróbálom esetleg feldolgozni a velem történteket. :D

    üdv.: SlimShady

  • slimshady

    senior tag

    válasz sasa311 #5691 üzenetére

    A reklamációs vagy milyen osztály ígérte. Amúgy elkérték a 3. nekifutásom előtt az IMEI számot meg ilyesmit, úgyhogy könnyen oda tudtak volna figyelni rá. Illetve jeleztem is nekik. Pont mikor a szerviz ajtaja előtt álltam harmadszor is a merülős problémával akkor hívtam fel és mondtam neki, hogy most viszem be. Ez meg már nem arról szól, hogy kicserélik-e az alaplapot vagy sem, mert ezt megtehették volna elsőre is, vagy harmadszorra amikorra ígérték is. Ennyire nem érdekli a Nokiát, hogy a vásárlók mit gondolnak róluk? Volt benn másik két ügyfél is pont a 3. alkalomkor akik szintén igencsak ki voltak bukva rájuk. Panaszkodtak, hogy a telefonjuk 1-2 hét után besz*rt, aztán meg hetekig javítanák, és még az is lehet, hogy cseretelefont se tudnak adni. Ez mókás. :D

    üdv.: SlimShady

  • slimshady

    senior tag

    válasz Chaser #5699 üzenetére

    Ehhez gondolom nem elég a garilevél hanem kell a blokk is, mert akkor elő kéne teremtsem... Jól sejtem?

    üdv.: SlimShady

  • slimshady

    senior tag

    válasz Chaser #5702 üzenetére

    Értem. Köszi a segítséget. Amúgy ha beviszem a kiskerhez, akkor ők hova küldik tovább mivel gondolom nem állnak neki egyből leszámolni a lét. :D Meddig tart ez a procedúra? Mondjuk tartok tőle, hogy 2-3 hétig majd ott áll aztán szólnak mehetek érte és nem hogy pénzvisszafizetsé vagy csere nem lesz, hanem még el is küldenek...

    üdv.: SlimShady

Új hozzászólás Aktív témák