Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #95590400

    törölt tag

    válasz Ariadne #4859 üzenetére

    szerintem ilyenkor az legyen a vevő álláspontja, h a bios frissítés után fellépő hiba már egy meglévő hardveres hiba következménye. ez egyébként is logikus és reális, ennek az ellenkezőjét meg bizonyítani... hát meglehetősen necces. a bios frissítése meg rendeltetés szerű használat.
    annyi tanulsága van az ügynek, h újabb feketepont az acer szerviznek, meg ha lehal bios frissítés közben valami, akkor eztán méla kuss róla. másnap reggel fekete képernyő fogadott, és kész.
    ilyenkor egyébként a teljesen vétlen kereskedő kerülhet nehéz helyzetbe... dehát, ez meg benne van a pakliban.
    nota bene, nehezen tudom elképzelni, h egy bios frissítés szétcincál egy alaplapot. egyrészt, az acer ált. win alól települ (már rossz pont), ergo fel sem megy a nem odavaló bios, másrészt, ha nem teljesen megy fel valami miatt, akkor nagyjából a bios újraflashelés megoldja a gondot. az esetek egy részében ehhez a bios csipet lehet ki kell szedni az alaplapból. de ugyanakkor valóban elképzelhető, h egy hibás bios flash elviszi az alaplapot, bár a felsoroltaknak nagyobb a valószínűsége.

    [ Szerkesztve ]

  • #95590400

    törölt tag

    válasz #95590400 #4860 üzenetére

    szóval, ha meg elvitte az alaplapot, akkor az a nagyobb valószínűségű, h a bios rom memóriája a hibás, azért hiúsult meg, mert az újraírás során hibás blokk keletkezezz a hibás memóriában. esetleg a ram hibázott. erre elvileg van védelem, de nem 100%-os.
    a lényeg, h szép számmal állhat a dolog mögött már meglévő hibás hardverelem.

    [ Szerkesztve ]

  • #95590400

    törölt tag

    válasz Chaser #4867 üzenetére

    van szép számmal. kb. az van benne, a jótállás viselője az eladó fél. azaz a kereskedő, akitől megvette az ember. mindegy, h multi, mindegy, h sarki pécébolt, vagy webáruház.
    h a szerviz-gyártó-nagyker szentháromságban milyen összefüggések vannak, az az ő dolguk. alapvetően őket sem érdekli, annyuk mit arénázik otthon egy nem működő laptopért, vagy ki mennyi vért izzad, amíg előteremti a rávalót.
    ez van, ezt vállalták, nem csak abból áll a kereskedő élete, h kivesz egy helyiséget, vagy csinál egy weboldalt, fizet pár alkalmazottat, rendel árut, fizetnek érte, aztán mehet a vevő isten hírével.
    az ilyen demagógiát, h ki mennyi munkahelyet semmisít meg, hagyjuk, részemről.
    nem mellesleg jóval több tisztességtelenség volt eddig még a kereskedők részéről, mint a vásárlókéról (mistral, kékhal, folytassam a sort?)

    [ Szerkesztve ]

  • #95590400

    törölt tag

    válasz Chaser #4870 üzenetére

    szerk: avman: Idevágó jogszabály? Nem tudom mistral, kékhal hogy jön egy -feltételezhetően- tisztességes kiskerhez, aki annak tudatában ad el neked egy laptopot, hogy 3 napon túl neki nincs feléd semmilyen kötelezettsége.
    lásd alattam.
    régen rossz, ha valaki alapít egy boltot, és fogalma sincs arról, mibe vág bele. hadd ne sajnáljam. egyébként ők azok, akik tipikusan adótartozást halmoznak fel, felszámoltatják a céget, és indítanak egy újat pár évente. álá mistral és a többiek. de persze általában, ha megjelenik valamelyik okos a pult másik végéről, akkor jön a mantra, h a fogyasztó mekkora nagy hiéna, mert hülye, mert csal a garanciával, őt meg a nagyker is húzza, jobban, mint az ág a szegény embert.
    magánvélemény:
    ez az egész fogyasztóvédelmesdi, szerintem olyan mint az elsőbbségadás, annak van elsőbbsége a gyakorlatban, akinek megadják. :DDD
    ha meg tudod előzni a balesetet előzd, vagy ne is adj rá okot, meg vigyázz mindenhol, ahol lehet, mert attól függetlenül, h igazad van a végén, a kocsi használhatatlan, a biztosító szivat, stb.
    ha meg megtörtént a baj, és aki csinálta, kompromisszumos megoldást javasol, ami első blikkre hosszabb idő, vagy valamennyi pluszkiadás, azon is illik elgondolkodni, mert sokszor jobban jár az ember, mintha az igazáért harcol

  • #95590400

    törölt tag

    válasz Chaser #4876 üzenetére

    a multik és úgy általában mindenki ez esetben a hozzád hasonló tájékozatlan tömegekre alapoznak. ennyire egyszerű.
    nem mondom, h nem igazságtalan a helyzet, mert a kereskedő alapesetben ki van szolgáltatva a nagykernek, illetve a vásárlónak is.
    a biosos példán maradva, amennyiben kifizet egy független véleményt, amit adott esetben a bíróság is elfogad, és ami közel sem biztos, h a javára foglal állást, illetve ezután megreckírozza, h perre megy a vásárlóval, abban több buktató van, mintha benyelné egy házi javítás költségét valamelyik helyi szerviznél, vagy akár egy alaplapcserét.
    és persze ugyanúgy ott van a pakliban, h egyébként meg a vásárlónak nincs is igaza.

  • #95590400

    törölt tag

    válasz Chaser #4880 üzenetére

    a te gondolatmeneted meg ott bukik meg, h nincs igazad. ennyi. pont.
    a szervizgaranciáról: úgy könnyű bármit is bevállani, h semmiféle jogkövetkezménye nincs, ha nem, vagy rosszul tejesítésíti. amiért csinálják: presztizs és reputáció.

  • #95590400

    törölt tag

    válasz Scorpion #4883 üzenetére

    amit én tennék ilyen előzmények után:
    közölném, h törekedniük kell 15 napra. te 30 napot jelentős kényelmetlenségnek fogsz tekinteni, és ennyi idő után egyszerűen elállsz hibás teljesítés miatt a fogyasztói szerződéstől. ez a teljes vételár visszatérítésével jár. ez egy hosszú és fájdalmas procedúra egyébként.
    amennyiben hajlandóak valamilyen kompromisszumos megoldásra, természetesen te nyitott vagy.
    azt azért figyelembe veheted, h ha egy legalábbb olyan vagy jobb teljesítményű kártyát kapsz, ami adott esetben ua. halk, akkor valós kár nem fog érni, még ha jogilag neked is van igazad, erkölcsileg szerintem nem.

    [ Szerkesztve ]

  • #95590400

    törölt tag

    válasz Scorpion #4893 üzenetére

    szerintem annyira nem egyszerű azért a helyzet, h holnap bemész és elállsz. punktum.
    15 napra törekedeniük kell. ez egy szép gumielőírás. elállni csak akkor tudsz, ha kerek perec kijelenti (lehetőleg írásban), h sem cserélni, sem javítani nem tudja. ellenkező esetben csak akkor, ha jelentős kényelmetlenség ér. erre azért ált. 30 nap már elfogadható indok.
    ha elállsz, békéltetői testület, fizetési meghagyás, bíróság, újabb meghagyás, felstámolási ejárás. ez elhúzódhat bő egy évig is akár.
    ha bele akarsz mászni, mássz. nekem volt elállásom, szerintem egy kompromisszumos megoldás még mindig jobb.

    [ Szerkesztve ]

  • #95590400

    törölt tag

    válasz Gyuri27 #4896 üzenetére

    semmilyen zöldet nem írtam le, csak ua-zt, amit a jogszabály ír, mikor lehet elállni.
    szó elszáll, írás marad. ergo, ha nincs nyoma, h nem tudja javítani és cserélni akkor mi van??? marad a jelentős kényelmetlenség...
    másrészt, nekem volt részem ebben a folyamatban. ergo, engedtessék meg, h meglegyen a véleményem, nem mindig és nem mindenben éri meg. én kétszer is meggondolnám, h belemászok-e.

    [ Szerkesztve ]

  • #95590400

    törölt tag

    válasz Gyuri27 #4899 üzenetére

    valóban nem kell békéltető testület, de célszerű. bíróságra járni meg nem célszerű. semmilyen okból. pláne nem pár szaros tízezer forintból. egyrészt elbaszol rá akár több napot is az életedből meg a vele járó ideg és papírbeadogatás, ami nálam triplán számít
    adott esetben az akár több nap az életemből, amivel esetleg pénzt kereshettem volna, vagy egyéb szórakoztató tevékenységre, pihenésre fordíthattam volna.ilyen utóbb nagyon tud ám hiányozni.
    Annyi elég, hogy nem teljesitik a szerzödésben rájuk eső részt.
    és könyörgöm, mi az, amikor nem teljesíti? ha nem törekszik a 15 napra, meg ha jelentős kényelmetlenséget okoz. egyik sem olyan egyértelmű, h 2-3 hét után nagy mellénnyel elálljon az ember.
    Az meg egyenesen rossz tanács, hogy egyezkedjen olyan boltban ahol át akarják verni!!!
    aham, aztán amikor lesz egy jogerős ítélete, monnyuk 2012-ben, mert időt húzni frankón lehet ám a bíróságon, meg a cégek sem tűnnek el a szürke ködben, benne van ám a pakliban, h ott áll elektronikai termék, javítás és pénz nélkül, és a bírósági ítélettel meg nagyjából kitörölheti.
    szóval ennek a tükrében azért én nem osztanám két marékkal az észt, h mennyire háváj és öröm elállni és pereskedni. bár nekem aztán tökmindegy.

    [ Szerkesztve ]

  • #95590400

    törölt tag

    válasz Gyuri27 #4903 üzenetére

    kétlem, h leírtam volna bármilyen féligazságot vagy téves dolgot. lehet érdemes lenne a szövegértelmezésed fejleszteni, mielőtt betolatsz egy ifa platónyi arccal és leugatsz másokat, mert kb. még mindig nem jutott el a agyadig, miről koptatom a billentyűzetet. megpróbálom még egyszer, újfent, hátha, mert a lepényhal:
    szóval, ember, mikor fogod már fel, h arról beszélek, amikor gyakorlatilag semmi nincs valakinek a kezében, amire hivatkozhat... "a szervizes srác azt mondta, hogy..." elárulom, az igen kevés. azaz, amíg nincs a kezében valami papír, h nem tudják javítani, hanem cserélik valamire, ami nem a jogszabálynak megfelelő, addig annyi lehetősége van, h beírja a problémáját a panaszkönyvbe, aztán pl. annyit reagálnak rá, hogy a termék javítása folyamatban van, a panaszát megvizsgálják. ennyi. máris nincs mire hivatkozva elállni. egyelőre. mivel nagy valószínűséggel eztán is tojni fognak a fejére, ezért jelentős kényelmetlenségre hivatkozva elállhat és kérheti vissza a teljes vételárat. jelentős kényelmetlenség, meg akármilyen fura, nem 15 nap. és a javítási idő sem 15 nap. mert nincsenek konkrét időintervallumok. 30 nap az, ami már valóban jelentős kényelmetlenségnek lehet elfogadni. vagy elfogad valamilyen kompromisszumot.
    mivel álltam már el és volt részem ebben az egész hercehurcában, ezért azt mondom, hogy én amennyiben kapnék egy olyan vga-t, ami annak ellenére, h egyébként feleannyit ér jelenleg, mint a hibás kártya akkor, hagynám a fenébe az egészet, mert valódi kár nem ér, ha minden megy tovább ua. fps-el, vagy többel és nem egy porszívót kell hallgatnom. mert én már csak ilyen szánalmasan opportunista vagyok, nem érhetek fel ezzel a sok igazság bajnoka tudatos vásárlóval.
    de felőlem aztán posztolhatjátok egymás szájába az ájjáe' fogyasztóvédelem rulez cuccot (bájdövéj, szerintem, mint lassan minden magyar hatóságnak, nekik sincs sok közük a címszerephez, egyszerűen csak arra használják őket, h fenntartásukat meg az államháztartási lyukakat bírságokkal tömködjék, amiből nem folyik be pénz, arra tojnak magasról).
    csak aztán nehogy pofára esés meg sírás legyen belőle, pár tízezer forintért.

    [ Szerkesztve ]

  • #95590400

    törölt tag

    válasz FF23 #4905 üzenetére

    részemről hadd tudjam már én, mikor vagyok átverve.
    és nem, a kiskernek a nagyker azon a piaci értékén számolja be, amin akarja. lehet hatánkolni, ő is perelje a nagykert, de ez meg azért nem úgy működik, ahogy azt fórumos micike elképzelte. ez valóban nem kell érintse a fogyasztót. csak tényként hozzátenném, nem azért szívózik a garral, mert az eladó srácnak rossz éjszakája volt, vagy mert a főnök új mercire gyűjt, hanem neki ahogy van, bukó ez az eset (de ez meg benne van a pakliban, ahogy már említettem). aki meg úgy gondolja, h a kisker perelje a nagykert ezért, annak fingja sincs a kereskedelemről.
    egy percig sem vitattam, h jog szerinti megáll a követelése. viszont a véleményem az, h amennyiben kap egy jobb teljesítményű kártyát, nem éri valós kár. mivel károsította meg akkor a kisker? nyerészkedni meg nem nyerészkedett rajta.
    és most komolyan felteszem a kérdést, tényleg csak fekete-fehérben lehet gondolkodni?

  • #95590400

    törölt tag

    válasz luciferc #4906 üzenetére

    esetleg onnan mert volt részem ilyen peres eljárásban?
    esetleg mert van mögöttem pár év elsőfokú szabálysértési hatósági múlt? hálistennek már elmúlt.
    esetleg mert működtem közre szakvéleménnyel jótállás körébe tartozó kártárítési perben, ami évekig elhúzódott (munkagép volt az istenadta, én adtam a szakvéleményt, h azon felül, h nem felel meg az előírásoknak, adott esetben munkavédelmi szempontból életveszélyesnek is nyilvánítható arra a munkafolyamatra, amire eladták a vevőnek)
    és így esetleg egy picit ismerem a bíróságok működését, talán jobban, mint az itteni jogszabályhuszárok, ezért nem teszek ex cathedra kijelentéseket és nem bíztatok senkit arra, hogy mindenképp pereljen?
    magyarországról van szó, lehet ám csűrni-csavarni ezt a másik oldalról is. láttam fura dolgokat, láttam fura bírói ítéleteket, láttam homlokegyenest ellentmondó másodfokú ítéletet, ugyanazon tények alapján. láttam hogyan kerülnek ütköztetésre szakértői vélemények, láttam, hogyan dönt egy bíró és egy másik ugyanazon papírok alapján.

    [ Szerkesztve ]

  • #95590400

    törölt tag

    válasz #95590400 #4908 üzenetére

    a saját és a mások tapasztalatai alapján arra a következtetésre jutottam, pár tízezer forintért én nem pereskedek, főleg, ha valós kár nem ér.lehet leköpni.
    (amin perre mentem, az egy 200k-s projektor 100k-s javítása volt, megnyertem, kb. 1 év után).

    [ Szerkesztve ]

  • #95590400

    törölt tag

    válasz Ariadne #4913 üzenetére

    Azt azért ugye tudod, hogy a békéltető testület döntése nem kötelező erejű, kivéve ha mindkét fél aláveti magát. (...) De a legtöbb esetben arra jó csak, hogy van plusz még egy papírod a későbbi perben, amivel alátámasztod, hogy fogyasztóként mindent megtettél a helyzet rendezésére, ők pedig nem akartak együttműködni.
    tudom fura, de gyk. én is ugyanezt írtam. h célszerű első körben oda fordulni.
    csak persze a másik fél szereti húzni az időt és ha időközben bebukik/tatják a céget, akkor tényleg bukta lesz a dolog...
    emlékeim szerint én is ezt említettem. talán. esetleg.
    A perek elhúzódása: ha olyan nagyon ismered az eljárásokat, akkor azt is tudod, hogy elsősorban nem a bíróság leterheltsége, hanem a kedves felek időhúzó magatartása miatt húzódnak olyan sokáig
    tényleg, nem mondod, lehet húzni az idő? ez fura, de rémlik valami, h talán én is utaltam rá. ellenben nem leterheltek a bírók és a bíróságok? biztos, h egy országban élünk?
    Minden ügy és helyzet más, és minden bírónak joga van a saját belátása szerint dönteni. Attól, hogy egy másodfokú ítélet eltér az elsőfokútól, még nem biztos, hogy az elsőfokú a hibás, sőt az sem biztos, hogy bármelyik is hibás egyáltalán.
    egy szóval sem említettem, h hibás ítéletek születnek. esetleg arra akartam utalni, hogy a bíróságon sem mindig minden annyira egyértelmű? netán?
    Most egyébként egy ideje új szabályok vannak a kis perértékű ügyekre, de nem ismerem a gyakorlatát, hogy ez időben mennyire teszi hatékonyabbá az egész eljárást. Majd utánanézek.
    ideje lenne.

    ennek tükrében próbáltam arra utalni, h pereskedni vélt vagy valós igazunk miatt nem mindig és mindenben okos dolog. sokszor érdemesebb keresni egy kompromisszumos megoldást, még
    dehát, úgy látom, ez itt eretnekség. tudatos vásárlónak kell lenni, bizony. fejből vágni a jogszabályt, verni az asztalt, nyomást kifejteni, fenyegetőzni. mert az olyan jó. szerintem meg semmiben sem különbözik erkölcsileg a kereskedő üres hazudozásaitól.

    [ Szerkesztve ]

  • #95590400

    törölt tag

    válasz #95590400 #4916 üzenetére

    kieg, mert nem ment át a vágólapról.
    ennek tükrében próbáltam arra utalni, h pereskedni vélt vagy valós igazunk miatt nem mindig és mindenben okos dolog. sokszor érdemesebb keresni egy kompromisszumos megoldást, még, ha esetleg presztizs, vagy kisebb anyagi veszteséggel jár.
    ez meg kimaradt:
    Az igazságszolgáltatás ugyanis valójában nem "igazság" szolgáltatás, nem is lehet az, sokkal inkább jogszolgáltatás.
    ezt életemben először hallottam most. aszta... és ez komoly? saját gondolat? tényleg így van? jajj.

    [ Szerkesztve ]

  • #95590400

    törölt tag

    válasz luciferc #4919 üzenetére

    visszatérve a témára, mit nem lehet azon érteni, ha egyszer nem ér valós kár, mert pl. egy két éve piacra dobott kártyával nem tudnak szolgálni, érdemes lehet megelégedni valójában egy jobb képességűvel, még ha felébe is kerül, mert valós kár nem ér miatta.
    aztán még, ha pereskedésbe kezdek, akkor a végén ott állhatok egy szál papírral.
    az meg csak a privát véleményem, h ennek vakfoltnak a kihasználása a kereskedő kárára számomra kb. ua., mint amikor valaki a segélyekre apellál munka helyett. szimplán tisztességtelennek tartom, és egyelőre nem vagyok rászorulva. és sokan játszanak erre, ahogy a vásárlók tudatlanságára is a boltosok részéről.

    trágár kifejezések törölve

    [ Módosította: philoxenia ]

  • #95590400

    törölt tag

    válasz Ariadne #4923 üzenetére

    a törvény előtti jogosságát nem vitatom. soha nem is vitattam.
    megkérdezem újra, megkárosítottak az olcsóbb, és nagyobb tudású kártyával?
    nem.
    megkárosítom a kereskedőt, ha szívóskodom?
    igen. mert a nagykert nem fogja érdekelni
    fentiek tükrében nekem van hozzá gyomrom?
    nincs. nem mert balfasz vagyok, nem mert lusta, csak van bennem valamiféle tisztelet a kereskedő iránt. amit ha eljátszik, akkor persze nem fog érdekelni a fenti kiskáté.

  • #95590400

    törölt tag

    válasz Ariadne #4930 üzenetére

    megynilvánulásról annyit, h kétszer ugattak le, mire bedühödtem.
    a nagy öntömjén ellenére, senki nem írta az ominózus esetre, h esetleg megpróbálhat még velük szót érteni. ájjjáááe, perejjéééé' jójaz. de senki nem nagyon tér itt ki az esetleges pereskedés buktatóira, árnyoldalaira. arra is tojik mindenki, h esetleg a fene nagy jogkövetéssel még valós kárt is okozhat.
    elnézést, h meg merészeltem említeni.
    de rendben, hagylak benneteket egymást nyalni.

    [ Szerkesztve ]

  • #95590400

    törölt tag

    válasz asdf_ #8609 üzenetére

    egyébként ez a gyakorlatban h szeretné a jogalkotói szándék, miként működjön ez?
    mert azért azt valahogy - érthető módon - ellenőrizni kellene, hogy a jótállás körébe tartozó hibajelenség-e, amit gyakorta szemrevételezéssel nem is lehet megtenni. persze vannak egyértelmű esetek, de a helyzet egyik jellegzetessége ilyenkor, hogy ő hirtelen már nem ért hozzá, majd a szervizes kolléga, aki továbbítja a forgalmazó, nagyker felé, aki továbbítja a szakszerviz felé. az idő meg ketyeg.
    ha kicseréli, akkor arra van valami irányadó határidő, mint pl. a 15 nap, vagy a jelentős kényelmetlenség?
    no offenz, és nem is tartozik az adott ügyhöz, csak érdekel.
    ----
    szerintem nem tilos javítani, amennyiben az vevő beleegyezik.

    [ Szerkesztve ]

  • #95590400

    törölt tag

    válasz sasa311 #8611 üzenetére

    én is erre tippeltem, hogy visszadná a pénzt, aztán ha utóbb van egy megalapozott, pl. szakszervizes véleménye, akkor fizetési felszólítással, utóbb meghagyással elindulhat a meccs.
    na ezt ki az, aki beépíti az árba...

  • #95590400

    törölt tag

    a 8 napos elállási jog ugye a termék kézhez vételétől él?

Új hozzászólás Aktív témák