- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Yettel topik
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Huawei Watch GT 4 - kerek karék
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Konzolokra is megjelenik a Deathbound
gp A PC-s verzió mellett megkapjuk a teljes kiadást PlayStation és Xbox platformokra is.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ariadne
őstag
válasz Csaba_20_ #1193 üzenetére
Csaba, régóta ismerjük egymást, de ezzel nem értek egyet. Egész egyszerű okból: ez a kereskedő gondja, mivel jótállási idő alatt vagyunk, ezért hacsak nem tudja bizonyítani, hogy a vásárló hibájából ment tönkre a cucc (mert pl. bizonyítani tudja, hogy hibásan szerelte össze az emberke, és ezzel ok-okozati összefüggésben a cucc tönkrement), köteles lesz teljesíteni a jótállási kötelezettségét. Szóval ezen az összeszerelés dolgon felesleges aggódni, aggódjon a kereskedő, a vevő meg ne nagyon emlegesse ezt...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
tlac
nagyúr
válasz Csaba_20_ #1193 üzenetére
kösz!
garanciajegyen a tápra 24, alaplapra 36 hónap garancia van, mindkettőt egyidőben vettem, egy év és pár hónap telt el azóta
alaplapot szépen dobozban manual-lal stb-vel kaptam (így is küldtem vissza), persze magyarul semmi nem volt
a tápot viszont csak önmagában kaptam, se doboz, se papír, semmi nem volt hozzá, csak így csupaszon volt (400-as fsp greenpower) -
őstag
válasz Csaba_20_ #1236 üzenetére
Ha cserére kerülne sor LG L1750SQ-SN 17" LCD helyett LG L1753S-SF 17" LCD adnak .. Az volt még kérdésem, ha L1753S-től is korszerűbbet szeretnék, kifizetem különbözetet, megoldható e az ilyesfajta csere ? Ezügyben már felvettem kapcsolatot céggel, várom válaszukat. Egyébként jogilag van valamilyen akadálya, vagy lehetséges ?
“Mankind invented the atomic bomb, but no mouse would ever construct a mousetrap.” Albert Einstein
-
tlac
nagyúr
válasz Csaba_20_ #1282 üzenetére
Köszönöm a segítségeteket! (Csaba_20_, net84, a többieknek azt hiszem már megköszöntem )
Egyelőre fogalmam sincs, hogy mi lenne a legjobb megoldás...
Ha visszakapod úgy, ahogy most van, akkor az azt jelenti, hogy a forgalmazó a kicserélésre vonatkozó jótállási igényedet nem vállalta és ez árleszállításra, illetve elállásra jogosít fel téged.
Az alaplapot akár már most is visszakaphatnám, az ipon-nál van. De nem láttam értelmét.
Mi ez az árleszállítás?
Még ha bebizonyosodna is(jótállási idő alatt nekik kell bizonyítaniuk), hogy nem rendeltetésszerű használat okozta a meghibásodást(tekintsünk el a használati útmutató kérdésétől most), akkor se szűnne meg a jótállási kötelezettségük az egész termékre.
Erre melyik törvények vonatkoznak? PTK 248.§.(1) ?
Mikor mondtam, hogy nekik kellene bizonyítani, nem hitték el...Jogszabályi kötelezettségük az, hogy minimum 1 év jótállást vállaljanak(a 151/2003.(XI.22) Korm,rendelet szerint). Az 1 év felett a szavatosságnál rosszabb jótállási feltételeket nem vállalhatnak. A szavatossági idő eltelte utánra vállalt jótállási feltételeket szabadon szabja meg a forgalmazó. A fizikai sérüléses kikötés csak a szavatosság letelte utánra lehet érvényes. Egyébként pedig olyan kötelezettségük van, hogy amennyiben a 151/2003.(XI.22.) Korm. rendeletben fogalaltakhoz képest a gyártó a fogyasztó számára kedvezőbb feltételeket vállal, akkor azt tovább kell adniuk. A rosszabakat nem adhatják tovább, mert a rendelet nem engedi meg a rendelettől a fogyasztó hátrányára való eltérést akkor se, ha a gyártó azt szeretné.
Ebből itt ez az 1. §, amiről írsz?
Vásárlók könyvébe hogyan tudok beírni, ha nem vagyok a helyszínen? (Csak telefonon, e-mailben tudok velük beszélni.)
[ Szerkesztve ]
-
ML320
aktív tag
válasz Csaba_20_ #1437 üzenetére
Khm... Asszem, már tudom hogy írjam le: a törvényeket be kell tartani! Olvass vissza, ha tucatszor nem írtam le, akkor egyszer sem.
És asszem, azt is jópárszor kifejtettem, hogy a fogyasztónak igenis vannak jogai, azok törvényben foglalva vannak, adottak, természetesek. Ragozzam még?
Én betartom, és amennyire lehet betartatom ezeket. Mi ezzel a gond? Ez nektek a rossz mentalitás? A gondom, hogy minden kisker meg van kötve, és ti csak a fogyvédet és bíróságot tudjátok emlegetni. Nem ez a megoldás. Többször írtam már: mindenfelé jártam, lobbiztam. Tapasztalat, hogy le vagyunk szarva. És mennyire nagy tapasztalat, hogy a fogyasztói jogok emlegetése most már inkább slágertéma. Divat szidni mindenkit, általánosítani. Az aláíráodból látom, van véleményed egy helyről. De tudod egyáltalán, hogy én hol dolgozom? Volt dolgod velünk? Gariztattál nálunk? Vagy egyáltalán dolgoztál kiskerben? Néhány mondat kiemelésével behartárolsz, és ha felemlegetem a jó kis vevői genyóságokat, akkor még vagyok meghurcolva? Hát, akkor tényleg velem lehet a probléma. Álomvilágban élhetekEmber tervez, Isten perverz...
-
net84
őstag
válasz Csaba_20_ #1441 üzenetére
ez az, hogy nincs ezen már nem tudok mást csinálni mint röhögni...
Azt mind vágom, hogy nem az a vita tárgya, hogy ki milyen ember, csak azt nem értem, hogy a mai társadalomban miért van kissebbségben az a réteg, aki tudja értékelni, amikor az eladó a vevőért van...nem nekik akkor is a másik üzlet a jó, mert ott ~1k-val olcsóbb az összeállított konfig...utánna meg hozza hozzám, hogy nézzem már meg, hogy mi a rossz bent, kifizeti a bevizsgálást is, de a másik üzletben nem tudják megállapítani, és már szóba sem állnak vele, pedig garos az egész gönc (mai sztori)
Egyébként amint lesz megint időm, utánnanézek, hogy hogyan is lehetne életrekelteni egy érdekvédelmi szervezetet, ami vevőknek és eladóknak egyaránt segíthetni (fogyasztóknak ha jól tudom csináltak már egy ilyet)
Read only...
-
ML320
aktív tag
válasz Csaba_20_ #1442 üzenetére
A vezetőségtől ma kaptam egy letolást, hogy garlapja alapján helyszíni garanciás gépet miért vettem át, ha már behozták. (Nálunk vásárolták!!!)
A betartatásról megy annyit, hogy ha a felelősségről van szó, akkor általában üzletvezető vagyok. Ha fizuról, akkor ügyfélszolgálati munkatárs És ha magamnál azt mondom: be kell tartani a leírtakat, és jól álljunk a vevőkhöz, akkor ezt elvárom a szervíztől, az eladótértől, azaz betartatom a szabályokat. Legyen írott, vagy iratlan... Jaj, már megint magamat magasztalom
Ember tervez, Isten perverz...
-
Dzoli
tag
válasz Csaba_20_ #1445 üzenetére
Statisztikai adat, hogy méretéhez viszonyítva ma Magyarországon kb 3* annyi a kiskerek száma, mint pl Ausztriában. Sokan kényszervállalkozók, mert munkalehetőség nincs, enni meg kell. A cégek tőkeszegények, és ilyen kis árrések mellett esélyük sincs megerősödni. Felélik tartalékaikat, és lehúzzák a rollót, majd jön a következő próbálkozó. Talán idővel letisztul a helyzet, és lesznek majd olyan üzletek, akik túlnőnek a többieken, mind kínálatban, mind hozzáállásban.
https://forexklub.hu /Tőzsde, CFD, Forex kereskedés/
-
net84
őstag
válasz Csaba_20_ #1447 üzenetére
akár ahhoz is nézhetnénk, de szerintem a fogyasztói társadalomhoz mérten is sok már a számtech cég
egy felmérés egyébként kimutatta, hogy a számtech cégek piaca is csökken... igaz összességében a piac megmarad, sőt nő, de sokat elvisznek a multik....Egy kis témába vágó kérdés:
Adott egy helyszíni garanciával megjelölt eszköz.
- kinek kell kimennie a helyszínre? annak, akinél vásárolva lett, vagy felhívja a tulaj a telefonszámot, ami a garlapon van, és ők küldenek valakit?
(gondolom ha az eladó cégnek jelenti be a hibát, akkor ő is köteles kimenni, vagy ő intézi a szervízközponttal a kiszállást - jól gondolom)
- a helyszíni garanciát jelent az is, ha meg sem nézik a helyszínen, hanem felfogja a kiérkező személy és elviszi a szervízközpontba?
(gondolom megfelel a feltételeknek, hiszen a tulajdonosnak ekkor sem kell érte mennie)
- abban az esetben, ha mégsincs semmi hibája az eszköznek, kifizettethetik a kiszállást? A garlapon nincs semmi feltüntetve erre voatkozólag...
(ez olyan igenis meg nem is, igen, mert feleslegesen hívták ki a szervízt, nem, mert erről semmilyen információja nincs a tulajdonosnak - ha telefonon közlik, az meg nem hivatalos szvsz)Read only...
-
net84
őstag
válasz Csaba_20_ #1449 üzenetére
köszi! egyelőre csak úgy általánosságban kérdeztem...vagyis nem, mert van egy konkrét termékem (egy TV), ami helyszíni garos, és most erősen gondolkodok, hogy kihívjam a világ végéről a szervizt vagy bevigyen oda ahol vettem és a fejükbe húzzam...
"Hogy mi számít helyszíni garanciának, azt a szerződésben kell keresni." - ez az ami nincs a garpapíron feltüntetve...
"- abban az esetben, ha mégsincs semmi hibája az eszköznek, kifizettethetik a kiszállást? A garlapon nincs semmi feltüntetve erre voatkozólag..
A szerződésben - jótállási jegyen(garlapon) - nem részletezett dolgokra a PTK paragrafusai érvényesek." - na igen! Ez a leglényegesebb, ugyanis mostanában már elég sokan vállalnak háztól-házig garanciát, és néhány cégnél (neves márkáknál is) elég nagy az összeg, amit kifizettetnek az emberrel, ha szerintük nem az eszköz a hibás...Tudom, hogy nehéz konkrétumok nélkül választ adni bármire is, ezért is próbáltam összeszedni a kérdéseimet ebben a témában, mert nem csak mint magánembert érdekel a dolog, igaz nekünk nincs helyszíni garos termékünk...
Read only...
-
Csaba_20_
őstag
válasz Csaba_20_ #1452 üzenetére
...Ha legközelebb is úgy adják vissza, hogy jó, akkor ezt irasd rá a jegyzőkönyvre, majd ott helyben próbáld ki a telefont és amennyiben tapasztalod a hibát, akkor mutasd meg nekik és kérd a termék kicserélését. Amennyiben nem hajlandóak kicserélni, akkor állj el a szerződéstől ott helyben(vásárlók könyvébe beleírva). Azért fontos a sorrend, mert legtöbb esetben arra szoktak hivatkozni, hogy "beázott" és emiatt nem rendeltetésszerű használat következtében ment tönkre. Ellenben, ha leírják a kiállított jegyzőkönyvre, hogy a készülék hibátlan, akkor utána közvetlenül nem ázhat be.
-
Bagira01
veterán
válasz Csaba_20_ #1453 üzenetére
Ma máshova lett víve, de be sem vették Azt mondták semmi baja. Most nem ácsoroghatok ott arra várva, hogy lekapcsolódjon a hálózatról. Az lesz , megvárom míg ledobja magát és fagyni kezd a menübe akkor visszaviszem és mondom, hogy elég volt, nem fog senki egy retkes 32k-s telóért pestre járogatni.
Más: x1950xt-m vissza lett víve amiatt, hogy serceg meg sípol namost 15 napot mondtak míg megnézik meg stb. Sztetek van esély a cserére, mert ez sztem javíthatatlan vagy azt mondják, hogy terhelésre normális, hogy hangot ad ki
Hirdetéseim: http://goo.gl/TfNH1d
-
Bagira01
veterán
válasz Csaba_20_ #1456 üzenetére
Vga oda lett adva, hogy hülye hangokat ad ki és azt mondták, hogy 15nap mert visszaküldik a nagykerbe meg stb. Telónál meg azt mondták akkor vigyük vissza ha baja van azt punkt um. Múltkor vmi tesztet futattak rajta annak volt meg a papírja és szerintük semmi baja. Most ha megint vissza lesz víve már hiba közbe akkor szted megint beveszik megint 2-3 hét szórakozás és nem adnak újat, mert már kezd elegem lenni, hogy több hónapja nincs telóm csak ilyen 1 hetes ciklusokra mikor visszajön és kiderül hogy ugyanolyan sz@r.
Hirdetéseim: http://goo.gl/TfNH1d
-
net84
őstag
válasz Csaba_20_ #1496 üzenetére
tudomásom szerint 15 napot (vagy munkanapot) meghaladó javítás esetén írásosindoklás kell, hogy miért húzódik el ennyire (ennek nem olyannak kell lennie, amit a kisker leír egy fecnire és lepecsételi, hanem a forgalmazónak, gyártónak kell az indoklást kiállítania)
elmarasztalás büntetés pedig a 30. nap után lehetséges, de ált. 40. nap körülig ki szoktak várnitudtommal...
[OFF]"Légy tájékozott a jogaiddal kapcsolatban, akkor nem verhetnek át!+ - ez jó, de akkor arról is le kellene szokni, hogyha megkérdezik, hogy számla vagy blokk, akkor nem az legyen az első, hogy semmi sem kell, akkor mennyivel olcsóbb (tény, hogy nálunk mindenről számla vagy blokk készül, mert különben nincs miről beazonosítani a terméket, hogy tőlünk való)
...és ugye nem csak jogok vannak a világon (igaz sajnos sokan elfelejtik), hanem kötelességek. Nem utólag kell reklamálni minden szirszarért.
Ne érts félre, nem kötekedni szeretnék, csak a másik oldalt sem szabadna elfelejteni. Igaz én örülnék a legjobban annak, ha megszorongatnák és megtisztítanák a piacot a "sufniműhelyes" és szabályozásokat be nem tartó cégektől...Akkor végre helyreállhatna a rend a számítástacnika piacán is.[/OFF]
[ Szerkesztve ]
Read only...
-
net84
őstag
válasz Csaba_20_ #1499 üzenetére
100%-ig jogos és igaz is amit írsz.
"De ugye azt látjuk, hogy alaplapot nem fog a kisker javítani, tehát itt kicserélésről lesz szó. Azt pedig el tudják dönteni 3 napon belül, hogy tudják-e teljesíteni ezt a jótállási igényt, vagy se."
A kisker nem, de sok esetben a nagyker, vagy a gyártó/importőr megkókányolja az adott alkatrészt, majd visszaadja teszt ok üzenettel.
Tény, hogy nyilatkozni azt lehetne már időben, de a legtöbb vidéki üzletnek nincs lehetősége, hogy 3 napon belül megmondja mire tudja cserélni. Jó esetben 3 napon belül felkerül a nagykerhez, majd jóesetben 1 hét alatt kicseréli."Valamint 15 napnál tovább húzni egy kicserélést, elég nagy képmutatás."
Gondolod? A legtöbb esetben 15 napon belül a kisker-nagyker között nem jön létre a csere. Ilyenkor van, hogy már régen kicserélte a kisker az ügyfélnek az adott alkatrészt raktárról.
A gond akkor van, ha már megszünt az adott termék, de a gar még él rá. Ilyen tud nagyon csúnyán elhúzódni egy csere. Ugyanis az importőrök és nagykerek nincsenek berendezkedve Mo-n arra, hogy egy 2 éve megszűnt alaplap még garos és esetleg ki kell tudni cserélni. Ez ellen egy kisker nem tud mit tenni, max. annyit, hogy beletörődik és vagy visszafizeti a vételárat (ezt sokan nem szeretik) vagy felajánlanak egy hasonló lapot (ezt pl sokan csak úgy hajlandóak, ha az ügyfél ráfizet). Az meg lehetetlen (még mielött valaki beírná ide), hogy a kisker tartson legalább 1-1 db-ot a régebbi alkatrészekből. Ugyanis ehhez egy szép nagy raktár és sok pénz kell...Az aláhózott verzió bármelyikét követő kiskereket kellene kiszűrni, és akkor végre a piac is normalizálódna. Jó! kell hozzá az is, hogy a magyar mentalitás egy kicsit változzon.
Read only...
-
net84
őstag
válasz Csaba_20_ #1535 üzenetére
Nem azért írtam le mindazt, hogy a fogysztóra hárítsak bármit is, csak néhol kicsit sok a "csúsztatás".
Nem akarok kötekedni, de:
"Azt pedig meg tudja mondani, hogy van-e raktáron belőle, illetve tud-e hozatni 15 napon belül." - ezt miből veszed? dolgoztál számtech cégnél? Sok esetben a garanciát visszatartott készletből cserélik, ami nem publikus. Tény, hogy a kisker sok esetben saját készletéről cseréli inkább, minthogy megvárja a nagyker döntését."Ráadásul újat, hiszen az eredeti szerződés is új termékről szólt." - sok esetben, ami újként gyári csomagolásban érkezik, az is lehet gyári javitott. Ezt egy végfelhasználó max. akkor veszi észre, ha tanult az elektrónikai panelek készítéséről.
Ezek általában gyártási selejtek, amiken a hibás alkatrészeket kicserélgetik, de néha észrevehető, hogy a nyák maga nem egy mai darab, de újként jön. Ezek viszont nem bizonyíthatók, főleg úgy nem, hogy a 3 év garit megadják minderre is."Az egész probléma ott van, hogy a nagykerrel a kisker olyan feltételekkel szerződik, amivel nem tudja garantálni azokat a jogokat, amiket a fogyasztóinak jogszabályi kötelezettség miatt meg kell adnia." - ismételten azt érzem, hogy számtech cégnél még ezidáig nem dolgoztál...
Egyébként egyet értek mindennel. Az, hogy milyen a nagyker-kisker közti ügyintézés, az nem tartozika végfelhasználóra...
Gondolom az kivehető az eddigi hozzászólásaimból, hogy nem szarok bele a garanciába.Read only...
-
Ariadne
őstag
válasz Csaba_20_ #1548 üzenetére
Gondolom olvastad az előző hszeket arról, hogyan is megy a dolog, és akkor te is látod, mi is a valódi gond. Igazából ötletem sincs, hogyan lehetne változtani ezen, hiszen ha odamennék kiskerként, hogy szeretném lepapírozni a dolgot, és körberöhögnének, akkor mit tegyek? Nem köteles szerződni velem, nem kényszeríthetem rá, elküld máshoz. A másik pedig tovább...
Valahol mindenképp ezeknek a cégeknek az elszámolásával kapcsolatos szabályok lazasága lehet az oka az egésznek, mert nem hiszem, hogy a kereskedelem területén mindenhol így mennének a dolgok. Lásd Ramiris bebukása most, többmilliárdos pénzmosási ügy, rengeteg feketén behozott alkatrész...[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
SchDerGrosse
tag
válasz Csaba_20_ #1550 üzenetére
Biztos ami biztos alapon felhívtam a fogyasztóvédelmet és az illető azt mondta, h ha tudnak mégis adni újat, akkor nem tehetem meg h a vételárat kérem vissza, vagyis megtehetem de azt nem kötelesek teljesíteni.
(bár ez lehet h azért van mert több mint 1 éve vettem a karit?) -
net84
őstag
válasz Csaba_20_ #1546 üzenetére
teljesen egyértelműen beszélgetünk a semmiről...nincs megoldás, és amíg ilyen a mentalitás és felfogás Mo.-n, addig nem is lesz. Erre vonatkozólag fentebb és még jóval korábban kifejtettem a véleményemet, és leírtam talán ide is, hogy mekkora pofáraesés volt, amikor megpróbáltunk egy érdekvédelmi szervezetet létrehozni a helyi és környéki számtechcégeknek.
"Ismételten mondom, nem eleme a beszélgetésnek, hogy ki vagyok, hol dolgoztam, miben, mennyi ismeretem van." - remélem nem bántottalak meg, hogy megkérdeztem.
Azt azonban nem árt elismerni, hogy amíg valaki nem ismeri, hogy mi van a háttérben, addig értelmetlen bármiről is beszélni.Egyetlen dolog:
Talán félreérthető volt, de én pont azt írtam, hogy a legtöbb kiskernek nincsen visszatartott készlete, a nagyker visszatartott készlete pedig nem nyilvános a kiskerek számára sem. Az ügyintézés meg sajnos olyan, amilyen, ezeknem mind a "kisker issza meg a levét".
Én egyébként örülnék, ha egy kicsit még maradna ez a rendszer, mert akkor talán kihullik a sok kókány kereskedő, és a piaci helyzet gazdaságilag is rendeződhet, akkor meg már a fennmaradt normálisabbjaival együttműködve lehet érdekvédelemről és lobbiról beszélni...Leszögezném még1szer, hogy nem akarom és soha nem is akartam a kisker és nagyker közti bonyolult ügymenetet ráterhelni a fogysztóra. Csak gondolom, ha beszélgetünk valamiről, akkor esetleg érdekel valakit, hogy mi van a háttérben, mielött az összes kereskedőt boszorkánynak kiáltjuk ki.
Soha nem siránkoztam semmin csak néhe, némely esetnél leírtam az ellenoldal véleményét, működését - és mindezt tettem úgy, hogy azzal nem azt akartam mondani, hogy nem lehet betartani a jogszamályokat, mert azokat be lehet, csak hogy érthető legyen, adott esetben miért nem cserél egyböl egy kisker egy adott terméket.A normálisabb ügyfele nem a kötekedéssel kezdi, mert az ugyis tudja, hogy ha kekeckedik már az elején, akkor biztosan nagyító alatt vizsgálják át a terméket.
Read only...
-
net84
őstag
válasz Csaba_20_ #1547 üzenetére
nem vettem sérétsnek, és már az elején is írtam, hogy kérlek te se vedd annak...
Részemről egyáltalán ninsc harag, és elnézést kérek, ha esetleg az jött volna le bármelyik hozzászólásomból.#1548-re: én kiegyeznék abban, ha a nagykereket is lehetne szorongatni a fogy.védelmi törvények alapján. Kicsit nehézkes és macerás a jelenlegi rencerbe peres úton követelni rajtuk bármit is...
Read only...
-
net84
őstag
válasz Csaba_20_ #1561 üzenetére
Ramiris - poén: egyelőre nem érezni rajtuk, hogy bukóra fordultak volna...készletük mostanában elég gyér, de az igaz kb. az összes nagykerre.
Igazad van! A legtöbb esetben azonban tudjuk, hogy tudunk cserélni kb. egy héten belül. A gond akkor van, ha a nagyker beleszarik a levesünkbe és mégsem intézi olyan gyorsan a dolgait, mint előző héten...aztán az ügyfél elött mi égünk, hogy megígértük. Ilyenkor jön az, hogy berendelünk készletre lapot, ha van még olyan, és ha más nincs, akkor arra cseréljük az ügyfélnek. Mint a most visszadobot Asus-t, ami a nagyker szerint már nem garos, holott még majdnem egy év gar van rá (asszem fentebb írtam erről). Ez egyébként részünkre precedens értékű lesz, mert elkezdtünk lépdelni afelé, hogy szorongassuk a nagykereket. Tavaly heti szinten 300-500k között hoztunk el az egyik nagykertől alkatrészket több héten át, majd 2 hétig nem rendeltünk semmit, max 50k környékén, ha nagyon fontos volt. Mindezt azért, mert sok garos cuccunk bent állt náluk. Hirtelen tudtak intézni mindent.
A gond az, hogy akárkinél ezt mi sem tudjuk megcsinálni.A törvénymódosítás tudom hogy nem ollan egyszerű, nagyon sok magas körökben mozgó emberke bentvan ebben a buliban...
"Érdekképviseleti szervet mondjuk lehetne alapítani, dehát abba valakinek pénzt kéne ölnie... " - a kicsi, mutyis, kókány cégekkel nem lehet egyeztetni és egyezkedni, csak a saját érdeküket nézik, sőt minek olyannal foglalkozni, aki egyébként is sárba tiporja a fogyasztó jogait... Ennek ellenére ha időm lesz, megpróbálkozok újra a dologgal. Egyesületként viszonylag alacsony fenntartási költséggel működhetne.
Read only...
-
Stalker76
csendes tag
válasz Csaba_20_ #1588 üzenetére
Ezzel pedig a saját tudatlanaságodat támasztottad alá! A másik pontatlanul fogalmaz, esetleg. És ha "lehetetlen" hibákat nem hiszel el, akkor tuti, hogy még nem dolgoztál sosem!
net84: vigyázhatnál a hejesírásodra!
Isten szerethette az együgyü embereket, hisz olyan sokat teremtett belőlük.
-
net84
őstag
válasz Csaba_20_ #1622 üzenetére
Egy pillanatnyi áramlöket az elektromos hálózaton nem szokott jót tenni a számtech alkatrészeknek. Jó esetben csak időlegesen hü*yül meg az adott cucc, pl alaplap.
Ilyenkor szokott előfordulni, hogy egy kondi "túltöltődik", illetve nem sül ki, amikor ki kellene neki.
Ilyenkor a pihenés jót tesz neki. Ezért fordul elő, hogy mire nálunk az asztalra kerül a gép, már elsőre indul, és nem fagy, nem áll le...
Igaz volt már olyan is, hogy a kondi teljesen meg volt pusztulva és mintha ott se lett vola, úgy viselkedett. Csere után életrekelt (ez pl. egy router volt).[ Szerkesztve ]
Read only...
-
nyunyu
félisten
válasz Csaba_20_ #1624 üzenetére
Nyilvan van a forgalmazonak valami adatbazisa, amiben szerepel, hogy milyen szeriaszamu cuccot hol/mikor vett, es mikor adott el, szoval ha vinne vissza nagykerbe, elotte ugyis ki kell keresnie, mikor vette, akkor meg kibukna a buheralt garjegy.
Szoval nem ertem, minek ez az eleve rosszhiszemu hozzaallas.Nagykerekben tolem joforman sosem kertek meg garjegyet, raboknek vonalkodolvasoval a rossz cuccra, aztan maris kopi az adatbazisuk, hogy garis-e vagy sem.
Hello IT! Have you tried turning it off and on again?
-
net84
őstag
válasz Csaba_20_ #1626 üzenetére
mint ahogy azt sem tanítják, hogy hogyan lesz egy micro kapcsolóból kondenzátor
de hagyjuk is, a számítástechnikában sok olyan dolog van, amit a tanultakkal nem lehet megmagyarázni...
A főiskolai vagy egyetemi tanulmányokat meg ne keverjük bele, mert amikor egy diplomás emberke nincs tisztában azzal, hogy hogyan is működik a számítógépes hálózat mi az alapja, stb., addig nekem mutogathatják a rendszerinformatikusi diplomájukat az emberek...de félreértés ne essék, tisztelet a kivételnek
csak az utolsó álláshirdetésünkre elég sok hü*ye diplomás és nem diplomás adta be a jelentkezését.Read only...
-
net84
őstag
válasz Csaba_20_ #1633 üzenetére
nem vettem bántásnak, csak azt nem értem, hogy egyesek miért másznak a falra olyan dolgoktól, amit még nem láttak, a szakkönyvben nincs bent és csak hurrognak. Én sem bántásból mondom, csak pont egy hasonló vita volt a fentebb is említett micro kapcsolós dologról egy másik topicban. Mindenkinek csak a szája volt nagy, mindenki állította, hogy olyan nincs, amíg egy vad idegen jóember be nem írta úgy 30 hsz-al késöbb, hogy ő is talált egy ilyen kapcsolót...
Ha valaki ad értelmes magyarázatot arra, hogy miért fordul elő az, hogy nem indul be egy alaplap, majd 1-2 napos pihentetés után mindenféle macerálás nélkül kapcsolásra indul- pusztán csak annyi történt, hogy nem volt áram alatt...hogyan is működik a számítógépes hálózat - logikailag ez sem informatika, azt egy elektrotechnikus is el tudja magyarázni, hogy milyen elven kommunikálunk hálózaton.
...és hogy ne legyek annyira off:
adott egy ember/cég, vásárol egy gépet utalásra/hitelre, de nem utal határidőre/bank nem rendezi a hitelösszeget a kereskedő felé, akkor meg lehet vonni a garanciát mindaddig, amíg az összeg nem kerül kiegyenlítésre?[ Szerkesztve ]
Read only...
-
SchDerGrosse
tag
válasz Csaba_20_ #1678 üzenetére
Másodéves joghallgató vagyok, úghogy munkához nem kell.
Játszani szeretnék vele, úgyhogy ezt jelentős érdeksérelemnek se hívnám..
A kiskereskedő meg gondolom kijelenti majd h a legjobb embereit állította rá az ügyemre és egyébként is jó munkához idő kell stb.
Ez most azért jó, mert ha nincs kedvem tovább várni, hátha kegyeskednek valamit lépni lassan, akkor max beperelhetem őket és bíró bácsi majd mérlegel, ugye...?
Szerencsétlen user nem tehet mást minthogy vár..
-
SchDerGrosse
tag
válasz Csaba_20_ #1680 üzenetére
Tudtam, h kapok a fejemre, ha leírom h 3. félévet toltam le jogon, mégis itt szerencsétlenkedek a garancia topikban.
Azért mentségemre legyen mondva, h 1 félév polgárt tanultam csak még, ami abból abból állt, hogy az első 30 szakaszt átvettük a PTK ból.
Úgyhogy ennyi tudással nem lehet még ugrálni. -
Ariadne
őstag
válasz Csaba_20_ #1749 üzenetére
Hihi, én vagyok a hitelezőik közül az első helyen, ha jól emlékszem, még az Apehet is megelőzöm. Gyanítom sejtitek, milyen összegen osztozhatunk a cég porain, ha nekem se jutott egy fillér se...
a lista
Egyébként FYI: az index cikkírója is tévedett, ez a cég nem működtet régóta semmit. A név franchise-ban megy, ezzel a Bluef*sh-sel azonos ügyvezetővel és hasonló tulajdonosi körrel bíró másik néhány cég működteti ezeket. Szép magyar valóság... (A cégeknek ezek az adatai nyilvánosak. Egy ingyenes kereső: Céginfó)mod: ott a Sinclar is, ami a M*stral tulajdonosa (volt), ha jól tudom. Édes egy társaság.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Szten Márs
nagyúr
válasz Csaba_20_ #1755 üzenetére
Az a baj, hogy le van zárva egy matricával, nem akarom felnyitni, még azt mondják majd, hogy kiloptam belőle
Van bármi egyéb módja?
PPFC aligha lehet benne, az ugye szépen megdobná a súlyát. Na most nekem van egy Vargáné tápom, amit felemelve anno azt hittem, hogy üres és csak az oldallemezei vannak meg... na ez a táp (konkrétan egy M-tech nevű csoda) kb fele annyi lehet tömegre mint az a Vargáné Szóval azt hiszem PPFC kizárva. Feltűnően rossz anyagból van az egész, ha hozzáérek az oldallemezhez, azon izgulok, hogy ne horpadjon be, ilyen vékony lemezt szinte csoda, hogy le tudnak gyártani, hiába, a technikai fejlődés Szóval azt hiszem az APFC-t sem nézem ki belőle...
Lehet valahogy megpróbálom a matrica megsértése nélkül szétszedni, de ha van bármi más mód, akkor jobb lenne.A kereskedő külön megér egy misét. Elvitte az említett barátom hozzá a gépét, hogy szakember válogathasson bele alkatrészt és szerelhese be őket, ugye csak így tiszta. Namost tettek bele egy 400 gigás vinyót, olyan alaplaphoz, ami nem támogatja a legújabb BIOS-sal sem a 48 bites LBA címzést, azaz 127 gigát képes csak látni, remek. Ezen kívül eladott egy 8x AGP-s 7600GT-t, amin az AGP egy fordítóchipen keresztül megy, és már a 6600GT óta köztudott, hogy ez az nVidia találmány nagyon nem szereti a 4x AGP lapokat. Ki lehet találni, igen, a lap 4x AGP volt. Szóval eladott és beszerelt egy ilyen tápot, egy az alaplappal nem kompatibilis winchestert és egy, az alaplappal nem kompatibilis videókártyát, majd a szerelésért elkért 4000 forintot... ezt is szivesen behajtanám rajta, mert azt hiszem, hogy a pofátlanság vagy/és a hozzá nem értés magasfokát képviseli, de azt hiszem ezt esélytelen viszontlátni.
-
Szten Márs
nagyúr
válasz Csaba_20_ #1758 üzenetére
Egyrészt így hirtelen azért számít az a 6 ezer forint. (végzős gimnazista lányról van szó, aki nehezen megspórólt pénzét költötte a konfigja korszerűsítésére) Másrészt meg mérhetetlenül felhúzott, hogy képes volt ilyen alkatrészeket rásózni és még pénzt kérni a szerelésért is, úgyohgy kifejezetten jól esne, ha nem csak néhány keresetlen szót tudnék a képébe vágni, hanem igenis vissza kéne szolgáltatnia valamennyit abból, amit zsebretett.
Azt, meg hogy nem fogom viszontlátni... nos, ha nincs benne, akkor Ariadne szerint vissza kell fizetnie. Ezen felül még olyan terméket hozott forgalomba, amit az európai unió szabályai szerint tilos, szóval kellően jól tálalva talán rá lehet ijeszteni annyira, hogy még örüljön is, hogy csak ezt a 6 ezret kérjük vissza. Persze lehet, hogy nem, a fogyasztóvédelemnek úgysincs semmi végrehajtói hatalma, pereskedést meg értelemszerűen nem ér meg. Egy próbát viszont megér.
"A barátodnak ez volt a tanulópénz és legközelebb majd neked fizeti azt a 4e Ft-ot"
Egyrészt igen, másrészt meg miért kéne bárkinek feltételeznie, hogy szakboltban, ott dolgozók által kiválasztott alkatrészt ott beszerelve bármi baj lehet? Normális esetben ennek kéne a legbiztosabb megoldásnak lenni. Az, hogy a magyar kiskerekben dolgozók egy része ilyen "szakmai színvonalat" üt meg teljesen megdöbbentő, aligha feltételezi bárki, aki nem jártas a számtech világában. Ez olyan, mintha a gyógyszerészek a patikában nem értenének a gyógyszerekhez, amit árulnak, és mindenkinek adnának mindent, ami éppen eszükbe jut, vagy az orvosok így írnák fel azokat.
Mindenesetre helyrehoztam a gépét, megkapta a régi 410-es Chieftecem, amíg nem tud/akar valami tápot venni, az legalább max csak magát öli meg, meg vett értelmes alaplapot, így megy a kártya és a vinyó is.[ Szerkesztve ]
-
net84
őstag
válasz Csaba_20_ #1952 üzenetére
Nem szoktam alapból elutasítani fizikai sérült cuccokat, néha máshogy nem tud megpusztulni a cucc, csak úgy, hogy elposszanik rajt valami.
A "fizikailag sérült" eszközök, pl. az alaplapok olyanok, amiket bizonyos esetben a nagyker átvesz problémázás nélkül (pl. ic elfüstölés), de pl amikor a tápcsati körül és a csati ég meg, akkor szeretnek kekeckedni.Remélem a változás olyan lesz, hogy végre a multik is megérzik a büntit...tehát arányos.
Mr. Teddy - hívd fel a figyelmüket a jogszabályra, ezt a szöveget meg kenjék a hajukra. Én pl az LCP-nek a végén elég gorombán és durván fogalmaztam meg a leveleket, és minden esetben csatoltam a jogszabályokat és ott kiemeltem, hogy éppen mivel van problémám. A végére csak sikerült megoldanunk, igaz meglett a hírem náluk és a pda futárnál is
Read only...
Új hozzászólás Aktív témák
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Víz- gáz- és fűtésszerelés
- Windows 11
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- LEGO klub
- Telekom mobilszolgáltatások
- Motoros topic
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- Villanyszerelés
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- További aktív témák...