- Fotók, videók mobillal
- MIUI / HyperOS topik
- Franciaországban nyit a Honor 200 Lite
- Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Na, még egyszer, csak ezúttal OnePlus Open néven
- Telekom mobilszolgáltatások
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- iPhone topik
Hirdetés
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
tlac
nagyúr
Van egy garaciás (már egy év eltelt, de még van rajta garancia, garipapiron is) számítógép alkatészem, ami nem javítható. Ha ezt visszaviszem és lehet tudnának ugyanilyet adni, akkor kérhetek mást helyette? Ilyenkor a napi ár számít?
Szerintem mindkét kérdésemre igen lehet a válasz, de nem vagyok biztos benne.
-
tlac
nagyúr
válasz Ariadne #1046 üzenetére
Ha javíthatatlan a cucc, és nem tudnak helyette pont ugyanolyan másikat adni (csere), akkor az eredeti vételár jár vissza.
ez ok, de én ezt írtam:
"Ha ezt visszaviszem és lehet tudnának ugyanilyet adni, akkor kérhetek mást helyette?"
Tehát nekem más cucc kellene helyette, ha van pont ilyen akkor is.
Így is nem a válasz mindkét kérdésre?
-
tlac
nagyúr
Alaplap gariztatásánál elég a lapot beadni vagy kell az összes tartozék (sata, floppy, ide kábelek, hátlap, cd, manual, doboz) ?
(Utánaolvasva, a doboz nem tartozék.)
Ha nem muszáj pár dolgot megtartanék. -
tlac
nagyúr
válasz Ariadne #1121 üzenetére
ez még éppen javítható lenne, mert egy foglalat feketedett meg, amibe a tápegység kábele volt beledugva (az is megfeketedett)
mindkettőt egy helyről vettem és ma jönnek érte (webshop)
az alaplap javításához eléggé érteni kell, de nem hiszem, hogy megérné foglalkokozni vele
a táp egyszerűbb, talán ott elég lenne kicserélni a csatlakozót a kábellel együtt
remélem nem akarják rám erőltetni, hogy ez garanciavesztés (tudom, ez jogellenes), bár nem tudom mit tudnék csinálni, ha még is előfordulna, személyesen nem lenne egyszerű bemenni -
tlac
nagyúr
világos
a garanciafutárt viszont nem tudom, hogy névhez van-e kötve, házhozszállítás esetén -
tlac
nagyúr
ipon:
Az alaplapomat és tápegységemet égés miatt "feltételes garanciával" vették át.
Mondom ilyen nincs, ő is tudja, de ez így jobb, mintha visszaadták volna, hogy égés, tehát garanciavesztés. Mondom ilyen sincs, erre ő 1 éven túl van, tehát letelt a félév, hogy már kezdetektől meglévő hiba lenne, nekem kell bizonyítanom. Mondom ez csak a szavatosságra vonatkozik, ez jótállás. Csend.
További vitatkozás. Én mondom rendeltetésszerűen használtam. Szerinte nem, mert nem ők rakták össze, hanem én és erre nekem nincs papírom. Erre felhozott egy mosógépes példát, hogy a mosógépet sem én rakom össze alkatrészekből...Erre mit kellett volna mondanom, tényleg nincs papírom róla, hogy én értek hozzá ?
Próbálkoztam, összevetni, hogy hülyeség ez a párhuzam, de nem voltam meggyőző.
Úgy egyeztünk meg végül, hogy megpróbálja "lezsírozni", de ha nem sikerül akkor semmi. Időpontot nem tudott semmit mondani. Mondom 15 nap (tudtam, hogy nem teljesen igaz). Nem jött be, mondja csak törekedni kell, mondom ez nekem jelentős veszteséget okoz (elrontottam kényelmetlenséget kellett volna mondanom). Így jött, hogy nem vagyok vállalkozó se cég (cégnél egyébként nincsenek fogy. véd. törvények, ő is tudta) (egyetemnek dolgozok hallgatóként, ösztöndíjként fizetnek).
Most egyelőre még várok rájuk, de ha semmi...
[ Szerkesztve ]
-
tlac
nagyúr
nemtom, hogy mennyire van igaza azzal, hogy te magad raktad össze
na igen, erre kellene vmi, mert most ezzel könnyen lerázható vagyok...
(itt most a tápegység 4 pines kábele volt rádugva az alaplapra, csak egy féleképpen megy rá, meg ott van rajta egy műanyag kampó, ami akkor akad be, ha rendesen kötöttem be
a lapon foglalat és csatlakozó feketedett meg)Én úgy tudom, hogy a gar idő alatt (de ebben most nem vagyok 100%.ig biztos) a kereskedőnek kell igazolnia (független szakértői vizsgálattal), hogy a meghibásodás a nem rendeltetésszerű használat miatt keletkezett.
igen én is úgy tudom, a fogy. védelmi fórumokon is így van
Azt pl. jó lenne kihúzni belőle, hogy vegyen fel jegyzőkönyvet
vmi mindenképpen kellene, más boltok szotak is adni egy papírt, hogy leadtam tartozékokkal, hibaleírás, "határidő", most erről semmim nincs
Tehát 3 munkanapon belül el kell, hogy döntse, hogy garvesztes vagy garos. De javítsatok ki, ha tévedek...
szintén én is így tudom
[ Szerkesztve ]
-
tlac
nagyúr
meg nem komplett gépet vettem (bár wincheseteren kívül mindent)
és így elég nehezen kivitelezhető lenne, hogy ők rakják össze, ráadásul ezért még pluszba pénzt kérnek (szerelés, tesztelés néven)
bővítésnél meg kiküldenének egy szerelőt?csak elmélkedek, nem tűnik életszerűnek nekem...
[ Szerkesztve ]
-
tlac
nagyúr
válasz Gyuri27 #1175 üzenetére
igen, én is azt mondtam, hogy a tápnak ki kellett volna védeni, azt mondja van egy tűrése...
viszont a gépen kívül más nem romlott eligazából nem nekünk kell kitalálni, hogy mi volt a hiba, a lényeg, hogy cserélljék / javítsák, vagy ha nem hiszik el, hogy én rendeltetésszerűen használtam, akkor azt bizonyítattassák
-
tlac
nagyúr
válasz Ariadne #1185 üzenetére
tehát ha megint erre hivatkoznak, nyugodtan mondhatom, hogy ilyen nincs, próbálja csak a jogszabályt megkeresni rá?
azt próbálta folyamatosan beetetni, hogy az égés, fizikai sérülés, tehát nem rendeltetésszerű használat...
és fizikai sérülésre nincs garancia, hasonlóan, mintha két darabban adtam volna oda az alaplapot...arra még van vmi törvény, hogy a garis visszavitt cuccokra kell-e adni papírt, ha igen milyet?
(most semmim nincs) -
tlac
nagyúr
ez a 10 kilós dolog kicsit pontosabban:
"Ha a termék a 151/2003. korm. rendelet melléklete alapján jótállásra kötelezett (vagy a rendelet feltételeit egyéb termékre önként vállalták), akkor a rendelet alapján: A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a forgalmazó gondoskodik."
[ Szerkesztve ]
-
tlac
nagyúr
válasz Csaba_20_ #1193 üzenetére
kösz!
garanciajegyen a tápra 24, alaplapra 36 hónap garancia van, mindkettőt egyidőben vettem, egy év és pár hónap telt el azóta
alaplapot szépen dobozban manual-lal stb-vel kaptam (így is küldtem vissza), persze magyarul semmi nem volt
a tápot viszont csak önmagában kaptam, se doboz, se papír, semmi nem volt hozzá, csak így csupaszon volt (400-as fsp greenpower) -
tlac
nagyúr
válasz luciferc #1220 üzenetére
még mondott egy olyat az ipon, hogy vissza lehetne küldetni a gigabyte-hoz, de az ilyen akciókról nem sok jót olvastam...
azért az elég vicces, hogy a drágán meg vett cuccokra (több mint 60k volt a lap és a táp együtt) hiába van még garancia, úgy sem tudom érvényesíteni (csak bíróságon lehetne talán)
-
tlac
nagyúr
válasz RoyalFlush #1240 üzenetére
ne pattogj! csak kérdezz rá, hogy ha az ajánlott jobb monitornál is még jobbat akarsz, akkor mennyit kellene "ráfizetni"
ha soknak találod, akkor csak fogadd el az ígért monitort -
tlac
nagyúr
válasz RoyalFlush #1257 üzenetére
a gyártó oldalán nézd meg, hogy mit írnak a garról, azt hiszem, ugyanazokat a feltéteket kell teljesíteni a kiskernek is, esetleg jobbat
(de én biztos elfogadtam volna a monitort, ha nem lett volba pixelhibás) -
tlac
nagyúr
tápon állítólag még mindig a nagyker ül
a rossz alaplap az már az ipon-ál van ismét (elmondásuk szerint visszakapták a nagykertől)
(egyébként minden tartozékával együtt küldtem vissza a lapot, a műanyag védőkupak is a helyén volt)és eddig semmilyen jegyzőkönyvem nincs, rejtélyes módon nem akar megérkezni a postától...
-
tlac
nagyúr
Ipon-féle vásárlási, garanciális feltételek:
1. fele
2. fele
Az egyik pontra hivatkozik a jegyzőkönyvekben.Jegyzőkönyvek:
Tápegységről:
1. fele
2. fele
A hibaleírásnak van már egy új változata, amiből hiányzik: "A termék csomagolása nem egyezett a gyári csomagolással, és több kiegészítő is hiányzott." Mivel ez nem volt igaz.Alaplapról:
1. fele
2. fele
A hibaleírás annyiban módusult, hogy a gyári csomagolás nem egyezik meg (az alaplap dobozának a külső vékony doboza, amin a gigabyte logo, lap típusa van rajta, azt nem küldtem el és már nincs is meg. Szeritem semmi jelentősége nincs, enélkül is azonosítható az alaplap.)Kérem, aki ért hozzá nézzen rá. Köszönöm!
-
tlac
nagyúr
válasz luciferc #1279 üzenetére
Köszönöm a választ!
Ezeken kívül csak egy számla van.
5.b-hez én ezt találtam:
"Bármilyen jótállást/garanciát is vállal a forgalmazó, annak feltételei semmiképpen nem lehetnek kedvezőtlenebbek a szavatossági jogoknál! + A jótállás teljes időtartama alatt a forgalamzón van a bizonyítás terhe"
forrás
Ehhez ezt a pdf-et találtam, de pontosabban kellene. Megerősítést kérek!2. pontban szerintem olyankor a vételárat kellene, de ez most nem érint, mert amúgy sincs szerintük garancia rá...
Van olyan törvény (ilyenre többször hivatkoztak) hogy ha pl. a gigabyte azt írja elő, hogy a fizikai sérülésre nincs garancia, akkor az tovább adódik hozzám
De mégegyszer ismétlem a korábbiakat. Az alaplapot valószínűleg egy szakértői vizsgálat is visszavágná, ha a táp sütötte meg (és ez valószínű).
De ha a tápot is bevizsgálnák és kiderülne, hogy amiatt keletkezett a hiba?
Egyébként tápegységre két lehetőséget vázolt nekem az ipon:
-Visszakapom úgy, ahogy most van rosszul...
-Vagy megjavítják, ezt nekem kell fizetni! és gar ugrik (a javított részre lenne csak vmi 3 hónap gar) pfff...Ariadnét én is várom.
[ Szerkesztve ]
-
tlac
nagyúr
válasz Csaba_20_ #1282 üzenetére
Köszönöm a segítségeteket! (Csaba_20_, net84, a többieknek azt hiszem már megköszöntem )
Egyelőre fogalmam sincs, hogy mi lenne a legjobb megoldás...
Ha visszakapod úgy, ahogy most van, akkor az azt jelenti, hogy a forgalmazó a kicserélésre vonatkozó jótállási igényedet nem vállalta és ez árleszállításra, illetve elállásra jogosít fel téged.
Az alaplapot akár már most is visszakaphatnám, az ipon-nál van. De nem láttam értelmét.
Mi ez az árleszállítás?
Még ha bebizonyosodna is(jótállási idő alatt nekik kell bizonyítaniuk), hogy nem rendeltetésszerű használat okozta a meghibásodást(tekintsünk el a használati útmutató kérdésétől most), akkor se szűnne meg a jótállási kötelezettségük az egész termékre.
Erre melyik törvények vonatkoznak? PTK 248.§.(1) ?
Mikor mondtam, hogy nekik kellene bizonyítani, nem hitték el...Jogszabályi kötelezettségük az, hogy minimum 1 év jótállást vállaljanak(a 151/2003.(XI.22) Korm,rendelet szerint). Az 1 év felett a szavatosságnál rosszabb jótállási feltételeket nem vállalhatnak. A szavatossági idő eltelte utánra vállalt jótállási feltételeket szabadon szabja meg a forgalmazó. A fizikai sérüléses kikötés csak a szavatosság letelte utánra lehet érvényes. Egyébként pedig olyan kötelezettségük van, hogy amennyiben a 151/2003.(XI.22.) Korm. rendeletben fogalaltakhoz képest a gyártó a fogyasztó számára kedvezőbb feltételeket vállal, akkor azt tovább kell adniuk. A rosszabakat nem adhatják tovább, mert a rendelet nem engedi meg a rendelettől a fogyasztó hátrányára való eltérést akkor se, ha a gyártó azt szeretné.
Ebből itt ez az 1. §, amiről írsz?
Vásárlók könyvébe hogyan tudok beírni, ha nem vagyok a helyszínen? (Csak telefonon, e-mailben tudok velük beszélni.)
[ Szerkesztve ]
-
tlac
nagyúr
a tápegységet sikerült vhogy elintézni az ipon-nak és azt cserélik, ez is már vmi
az alaplapról megpróbálták eltűntetni az égés nyomot, nem igazán jött nekik össze, most arra várnak, hogy legyen egy műanyag foglalat, amit kicserélhetnének rajta, így még kevésbé látszódna sérülés, és aztán újra próbálnák gariztatni...
[ Szerkesztve ]
-
tlac
nagyúr
egy hete nem hívtam már őket, gondoltam felhívom, már készültem a törvényekkel, meg, hogy rájuk küldöm a békéltető testületet, aztán meg az eredménnyel tele pakolom a netet, de végül ez elmaradt, mert közölték, amit már az előbb is írtam (nem tudom, hogy akkor miért nem jelentkeztek)
ez érdekes, amit írsz, mert utólag utána kérdeztem, és Csaba_20_ és stol is azt állította, hogy ezt nem lehet megtenni, csak mindenestől cserélni a foglalatot
végülis neked sem sikerültegy rossz alaplapon gyakoroltál?
ha mégis lejönne, akkor lehet kellene nekem az a műanyag foglalat
(bár kb. egy ezresért is beszerezhető elvileg)[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Rövid teaser trailert kapott a Dragon Age: Dreadwolf
- Fotók, videók mobillal
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Vírusirtó topic
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- MIUI / HyperOS topik
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- További aktív témák...
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5