Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ariadne

    őstag

    válasz Andras99 #241 üzenetére

    Hali!

    Bár maga a bluefish is eljutna egyszer idáig... Mondjuk az Örsnél lévőről nem tudok rosszat mondani, de a Teréz körúti tragikus. Totál nem ismerik a jótállási és szavatossági szabályokat, félelmetesen tudatlanok. :((

    [Szerkesztve]

    [Szerkesztve]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz TéKrys #250 üzenetére

    szvsz joga van ahhoz, hogy kicseréljék egy ugyanolyanra, ha ez nem megy vagy nem akarják, akkor pedig visszafizessék a teljes vételárát. Ez a törvény (na jó, rendelet is).

    A fogyvédelem csak elmondja, mit tehet az ember - bár a fogyvédős haver esetleg kibulizhat egy ''véletlen'' fogyvédelmi ellenőrzést, akkor szépen megbírságolhatják őket egy-egy ilyenért...

    A vásárlók könyvébe érdemes belepanaszkodni, mert azzal lehet menni a békéltető testülethez, akik ingyen megmondják a tutit (bár nem kötelező a határozatuk, de nyilvánosságra hozzák, neten is). Aztán már csak a fizetési meghagyás bíróságra való beadása marad. Vagy a levásárlás, ha nem az a harcos típus a panaszos, de ebben az országban erre senki nem kötelezheti. :DD

    [Szerkesztve]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz mynames #253 üzenetére

    Van, elvileg kiszállhatnának egy jóízű bírságolásra, gyakorlatilag meg csak elmondják, mihez van jogod. De legalább az e-mailben feltett kérdésekre is válaszolnak, ez jó - telefonban azért időnkét kicsit gázos a válaszuk...

    Ha még jótállásos (1 év vásárlástól), akkor kérheted 1. kijavítását, ha nem megy vagy 15 napnál sokkal tovább húzzák 2.kicserélést egy ugyanolyanra (!) 3. ha nincs ugyanolyan vagy ezt sem akarják, elállhatsz a szerződéstől, vagyis visszaadod a cuccot, ők perkálják a teljes eredeti vételárat.

    Ha azt akarják beadni, hogy te tetted tönkre, jótálláson belül nekik kell írásban indokoltan közölni ezt veled (vizsgálat ehhez kb. 15 rugó, nekik :DDD), különben mese nincs, jav-cserél-eláll... Ha nem akarják figyelembe venni, amit mondasz, írd bele a vásárlók könyvébe, amit kértél, és hogy mit reagáltak, akár minden alkalommal külön. Ennek 1 plda a tied, azzal lehet menni a békéltető testülethez, akiknek a döntése vagy meggyőzi őket (nálam eljöttek kékhalék pl), vagy nem, de akkor is már tudod, hogy állnak hozzá, ha bíróságra kerül a dolog, sőt van egy békéltetős döntés a kezedben, amihez képest nagyon már nem valószínű eltérés a bíróságon sem, bár ezt tényleg sose lehet tudni, lásd Isten meg állatkert... (meg a békltetők ingyen jól elmagyarázzák, mennyire jó esélyekkel indulhatsz tovább, és hogy célszerű).

    Az eladók ''ősisége'' meg ismerős, bf-be felvételi alapfeltétel lehet... ;]

    Jut eszembe, ha nem jótállásos, akkor is vásárlástól 3 év szavatosság rulez, ugyanazt kérheted, különbség, hogy mondhatják azt, hogy szerintük nem hibás vagy te rontottad el, és akkor te állod a bevizsgálást, amit kvázi csak bíróságon lehet behajtani. Bár ha amúgy nem megy a cucc, még vételár-15 rugó is jobb, mint az abszolút 0.

    [Szerkesztve]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz Mosqu!to #255 üzenetére

    Attól függ, mikor vásárolták (ha jól eméxem, használtan vetted). Ha 2003 nov 22 előtt, akkor van 15 napos kötelező javítási határidő, ha azután, akkor tényleg csak ''törekedniük kell'' erre, sajnos.

    Amit tehetsz: asztalborogatás, hogy adják vissza, adjanak helyette egy másik ugyanolyat, vagy visszakéred a pénzed. Aztán beírás vásárlók könyvébe, hogy mit kértél és ők mit reagáltak (csak finoman...), aztán ennek 1 pld-ával lehet menni békéltető testülethez, a bpi a www.bkik.hu lapon megtalálható. Ingyen döntenek az ügyben, nem kötelező erővel ugyan, de hátha a makacs tények pecsétes papíron rábírják őket némi alkura... Ők részletesen mindent el is magyaráznak, rendesek.

    Ja, cseredarabot nem kötelesek adni egyáltalán.

    Nekem a békéltetők mondták kifejezetten, hogy ha sokáig ülnek az úgymond javítás alatt lévő cuccomon, akkor igenis elállhatok a szerződéstől és visszakérhetem a teljes vételárat - sőt a fogyasztóvédelem is ezt írta. De nem biztos, hogy a cégnél el fogják ezt hinni, nem szokták, ezért jók a békéltetők. Aztán mehet fizetési meghagyás nekik, hogy fizessenek, ha ellentmondanak neki, akkor meg sajna csak bíróság marad.

    szerk: most így visszaolvasva megpróbálom nem ismételni magam, sorry. :B

    [Szerkesztve]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz Mosqu!to #258 üzenetére

    Ha már egyszer bevették garanciális javításra, akkor későn sírnak így utólag... Különösen ha ráírták a szervízlapra is, hogy garanciális. Remélem sikerül a jóváírás, és remélem teljes vételáron számítják a cuccot!!!

    Elvileg egy év a kötelező törvényi minimum jótállás, ami meghosszabbodik azzal az idővel, amíg szervízben van a cucc, sőt akkoriban még volt ilyen, hogy fődarab csere esetében újraindul arra a hibára. Most jut eszembe, 2003-ban nem biztos, hogy volt kötelező jótállás, kivéve ha a ''hang-és videotechnikai készülék'' kategóriába bepakolhatjuk - szvsz igen.

    De mivel szavatosság 3 év, ez mindenképpen van, és senki nem vitatja, hogy hibás a lejátszód, ezért tuti időben vagy... A szavatosság első 6 hónapja ugyanolyan, mint a jótállás (ez lehetett az a gyári ''fél év''), utána pedig a fentebb kifejtett bizonyítási dolog miatt rosszabb - ők viszont úgy tűnik, ezt szerencsére nem vitatják, szóval nincs gond.

    Hát a kékhaléknál való mp3 lejátszó vásárlás igen fejleszti az ember fogyasztóvédelmi ismereteit... Legalábbis az enyémet igen, de lassan az övékét is, remélem... :DD

    [Szerkesztve]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz Dare2Live #260 üzenetére

    Lásd #256

    Annyi eltéréssel, hogy sulinetnél nem érdemes elállni és visszakérni a pénzt, mert hát ugye az a fránya adókedvezmény... Szóval valami kicserélős kompromisszum a legkifizetődőbb.

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz Agyasima #266 üzenetére

    Milyen állásfoglalás ez? Tudnál róla bővebbet, link, stb? Sajnos az viszont biztos, hogy ez nem kötelez senkit semmire, mert nem jogszabály... De olyan 3 hét után már én is borítanám az asztalt meg szoktam is borítani :D Azzal viszont egyetértek, hogy bűvös hatása van időnként a fogyvédelem megemlítésének. Egy-két cég mondjuk van, akik immunisak erre, konkrétan kettőt tudok, az egyik neve M-mel kezdődik és szél, a másiké B-vel és hal... ;)

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz montressor #268 üzenetére

    Azért érdekelne, hogy lehet, hogy 1 hónap után derült ki, h nincs benne rádió, ha egyszer direkt olyat akartál... Egyébként mivel a számlán is rajta van, hogy FM, és remélhetőleg a gyári szám is stimmel a lejátszóddal, kellene hogy adjanak egy rádiósat helyette. Abba mondjuk beleköthetnek, hogy ugyan már hogy nem vetted észre eddig, és szvsz joggal... Azért menj bátran, végülis nem azt adták, amiért fizettél!

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz montressor #271 üzenetére

    Így azért más - jogos (szerintem :) ). De ha visszamész vele (vagy a gazdija), mindenképp az elmúlt két hónapon belüli időpontot mondjatok, hogy akkor jöttetek rá, mert elvileg a hiba észrevételétől 2 hónapon belül elvárják, hogy szóljon az ember.

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz arw #275 üzenetére

    Szia!

    Előrebocsátom, hogy ahhoz nem értek, hogy most tényleg jó-e így egy alaplap vagy sem, szóval feltételezem, hogy ez tényleg hiba.

    Na ez a nehéz eset, amikor azt mondják, hogy jó... Egy kis asztalborogatással jó lenne elérni legalább azt, hogy leírják egy jegyzőkönyvben (kell lennie nekik, kötelező, vagy fenn van az fvf honlapon) vagy hibabejelentő/szervizlapon, hogy mikor és pontosan mi volt a panaszod a lappal kapcsolatban (melegszik és NEM működik).

    Aztán próbáld követelni rajtuk, hogy vizsgáltassák be a fogyvédelemmel (saját költségükre), mert jótállás alatt nekik kell bebizonyítani, hogy jó vagy te rontottad el, és az ő saját szervizük nem független, azt mond, amit akar... Nem kötelesek megcsinálni sajna, szóval ha nem megy, dobd be a ''bejelentést teszek a fogyvédelemnél, hátha kiszállnak bírságolni'' mondatot, aztán írd bele a történteket (és a cég hozzáállását) a vásárlók könyvébe. Ennek egy példányával mehetsz a békéltető testülethez (helyi keresk. és iparkamara mellett), akik ingyen döntenek és jogászok, viszont nem kötelező a döntésük, csak nyilvánosságra hozzák. Aztán már csak a jogi út marad, de hátha sikerül elérni, hogy kicseréljék. Mivel sulinetes, mindenképp ezt érdemes követelni, csak ne hagyd, hogy ''csökkentett áron levásároltassák'' az árát, mert azt nem lehet... :))

    Legrosszabb esetben pedig - ha megvan a papír arról, hogy most milyen panaszod volt vele - megvárod, míg egyértelműbb lesz a hiba, vagy szép lassan megmurgál, és újra visszaviszed... :(((

    mynames: priviben válaszoltam...

    [Szerkesztve]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz SacRiFicE #278 üzenetére

    Mivel ő valóban szívott a garanciás ügyintézéssel, ezért ez nem rágalmazás... ;)

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz arw #280 üzenetére

    Várj csak, a Ramiris nem csak nagyker? Mert bonyolítja a dolgot, ha céges néven vetted esetleg... Mert akkor a fogyvédelem nem véd, pl. 15 napos javításos szabály meg még egy csomó nem él.

    Mondjuk akkor is ugyanúgy javításhoz, kicseréléshez vagy elálláshoz van jogod, ezen nem változtat a dolog. Csak nem mehetsz békéltetőkhöz, hanem csak bíróság marad (ami drága és lassú, szvsz csak több tízezres értéknél és meglehetősen egyértelmű esetben éri meg, akkor viszont megéri!).

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz Agyasima #283 üzenetére

    Tévedsz, VAN ilyen, de csak akkor, ha hibás és van rá jótállás (vagyis 10.000 Ft feletti bruttó vételár feletti és a 151/2003. Kormányrendelet mellékletében szerepel - a táp szerepel benne, mint szgépalkatrész.)

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz Szabesz #285 üzenetére

    Ami a rendeltetésszerű használatot akadályozza. (nem mondom, hogy ez egy egzakt meghatározás, de ez van a kormányrendeletben) Bár gondolom van pár táp, ami nem ad le annyit, amennyit névlegesen kellene, szóval ez lehet, hogy ilyen és kész, a technikai részéhez nem értek.

    Ha 10.000 alatt van az ára, akkor is van rá szavatosság, ezt elfelejtettem, első 6 hónapja ugyanolyan, mint a jótállásnak. Szóval HA rossz, akkor javít, ha nem megy, kicserél, ha nem megy teljes vételár visszaad. De ha jó, csak neked nem megfelelő, nem köteles visszavenni.

    [Szerkesztve]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz Szabesz #290 üzenetére

    Az előírás, hogy 15 napra kell törekedniük - na ez egyáltalán nem egzakt, sőt állítólag szándékosan ilyen enyhe, mondván két fél szerződésébe most már nem akar beleavatkozni a fogyasztóvédelem, mint hatóság, oldják meg egymással... Szóval nem szankcionálják, ha nem tartja be. Viszont én pl. 3 heti tökörészésük után fogtam magam és szóban, majd panaszkönyvben írásban is elálltam a szerződéstől, hivatkozva az eltelt időre, ami ''jelentős kényelmetlenésget okozott'' nekem. Jogosan megtehetjük, a békéltető testület is megerősítette nekem (szerencsére), mikor náluk jártam.

    Elvileg mondjuk amikor bevitted, onnan 3 napon belül meg kellene mondaniuk, mit csinálnak vele (javítás vagy csere), de ezt nem szokták betartani, mondjuk sokszor nem is fair velük szemben, szóval szvsz 2-3 hét után már lehet verni az asztalt. Ja, és a ''márpedig nálunk működik'' dolognál nem kérhetnek pénzt a munkájukért, még ha ezt a garanciális feltételeikbe belevésték, akkor sem. Ilyenkor fogyvédelem és bírósággal való ''fenyegetés'' bedobása jöhet, meg beírás a panaszkönyvbe, magadhoz véve a 2. példányt (nem módosíthatják később)...

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz Szabesz #292 üzenetére

    Ez abszolút lökött dolog benne, mert a jótállásnak pont az a lényege, hogy jótállási időn belül nem használódhat és romolhat el a cucc, vagyis használhatónak kell maradnia a végéig. (Sőt, elvileg a szavatosság végéig, ami 3 év vásárlástól minden cuccra...) Szóval ha mondjuk valamelyik alkatrésze a tápnak túl gyenge, elhasználódik és ettől használhatatlan lesz jót. időn belül, akkor bizony áll a zászló nekik, javít/cserél/teljes vételár visszaad.

    Szerencsére azt írnak, amit akarnak, a jótállási rendelettel ellentétes kikötések semmisek, vagyis olyanok, mintha nem is lennének. :D

    [Szerkesztve]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz m1c1mack0 #297 üzenetére

    Válaszoltam az Infotech-ben, ahova még betetted a kérdést. :)

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz Charlie Gordon #294 üzenetére

    E-connect?

    [Szerkesztve]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz petilaci #295 üzenetére

    Na ez a szokásos dolog, hogy hányszor próbálják ezt megjátszani, hihetetlen. :(

    Jótállás van a gépedre, és folyton van valami baja. Teljesen természetes módon kérheted, hogy cseréljék ki egy másik ugyanolyanra, vagy ha nem tudják, adják vissza a teljes eredeti, számlán szereplő vételárát. Ez a törvény.

    Ha nem akarják megtenni (remélem kértél papírt, amikor javították, amin szerepel, hogy mi volt a hiba és mikor történt a javítás), érdemes egyrészt asztalt borogatni a kiskernél, ahol vetted, ''fenyegetőzni'' fogyasztóvédelemmel és bírósági perrel. Aztán 2. lépcsőben :D érdemes a vásárlók könyvébe beírva követelni a cserét (csak ugyanolyat vagy köteles elfogadni) vagy a teljes vételár visszatérítését a szerződéstől való elállás miatt - indoka a jelentős kényelmetlenség, amit a sorozatos hibák okoznak, mivel ''munkaeszközöd'' a gép. A másodpéldánnyal lehet békéltető testülethez menni (ha érdekel, belinkelem, hol vannak), ha ez is eredménytelen, érdemes felszólítani őket tértis levélben a pénz visszafizetésére, majd fizetési meghagyás útján követelni tőlük a pénzt (ez még mindig nem bírósági per, csak az is lehet belőle).

    Ha kevésbé vagy harcos alkat, követeld azt, hogy levásárolhasd a vételárát, de erre egyébként nem kötelezhet senki, Mo-on ilyen ''megoldás'' nem létezik hivatalosan.

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz Szabesz #301 üzenetére

    Éljen! :C Azért általában én rosszabbakat hallottam róluk, de ez jó hír. Kékhaléknál már biztosan jobbak... ;]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz petilaci #303 üzenetére

    Ha ugyanolyanra (pontosan ugyanolyan, nem csak egy másik hp notebook) cserélik, köteles vagy elfogadni - mivel ez egy új készülék, a jótállás újraindul rá elölről, természetesen. (Ha mást mondanak, az nem igaz. :D ) Ha viszont nincs nekik ilyen vagy nem tudnak adni, akkor visszakérheted a vételárat vagy ha akarod levásárolhatod náluk.

    Azt viszont érdemes végiggondolni, hogy ha felajánlanak egy újabb típust, ami mondjuk a tiéd utódjának mondható, tehát annál már jobb tulajdonságokkal bír, azt lehet hogy érdemes elfogadni, mert hosszadalmas dolog, ha pereskedni kell (saját tapasztalat).

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz arw #305 üzenetére

    Jujj, az ilyeneket nem szeretem, de lényeg, hogy megvan.

    Brrr, de parázok azért, most tervezünk egy teljesen új gépet, hát sohase lehessen tudni, mit vesz az ember...

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz vtechun #309 üzenetére

    Szerintem próbálj meg a garipapír bemutatásával kérni egy újat a vásárlás helyén. Nem kötelesek adni, ha jól tudom, de normálisabb cégek adnak azért, mert náluk meg kell hogy legyen valamilyen formában. (Gyártási szám alapján pl. be tudják azonosítani.)

    Egyébként meg elvileg elég önmagában a számla bemutatása is, ha valami gond van a géppel, a 151/2003 Korm. rendeletre lehet hivatkozni, abban van benne.

    Szegény macska, próbált bosszút állni a maga módján, gondolom... :DDD

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz net84 #315 üzenetére

    Kis visszaolvasás lehet, hogy segítene... :U Kb. ötször leírtam már itt, mit lehet ilyenkor tenni. Vázlatosan: csak a kiskerrel állsz szerződéses viszonyban, tehát ha sokszor javítják és nem jó, hozzájuk kell menni, kérni cserét ugyanolyanra (és újra), ha nem megy, eredeti vételárat vissza. Ha ellenállnak, vásárlók könyvébe beírás, egy példányt elhoz, békéltető testület. Ha ez sem használ, bíróság. Ennyi. Fogyasztóvédelem tenni nem fog semmit helyetted, és bírságolni sem fognak kiszállni, erre ne is számíts.

    Tessék, itt az összes jogszabály, ami az esetedre vonatkozik [link] (szavatosság a Ptk-ban van, ''fődarab'' és ''cserekészülék'' évek óta nincsen, javítás időtartamával meghosszabbodik a jótállás; cserélni csak újra lehet, akkor gari újraindul)

    [Szerkesztve]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz net84 #317 üzenetére

    Én még inkább ebben a körben doglozom, mivel jogász vagyok... :U Szóval higgy nekem, úgy van, ahogy leírtam - semmi közöd sem az LG-hez, sem a szervizhez (kivéve a javítás esetét), csak és kizárólag a kiskerhez, akitől vetted. A szerviz a kisker közreműködőjeként jár el, vagyis amit csinál, olyan, mintha a kisker csinálná, leegyszerűsítve a dolgot. :)

    Na a 2. bekezdés kb. igaz, de mi a gond, ha egyszer új garival adják újként, akkor még ha refurbished is (amit nem lehetne), ki kell tartania, egyébként kezdődik a dolog elölről, és ha sokszor előfordul, elállhatsz a szerződéstől. Azt meg ők sem akarhatják igazán. :DDD

    LG írókra egyébként gyárilag két év jótállás van, ahol nem adják meg, ott is (csak nem tudnak róla)... ;] Na meg tartós fogyasztási cikk lévén 3 év szavatosság, csak ott megfordul a bizonyítási teher, de drágább cuccnál megérheti erre rámenni.

    Elvileg új garilapot kellene adniuk, ha elfogy a gariszelvény, de én a helyedben szépen a vásárlók könyvébe beírva + tértis ajánlott a kiskernek, elállnék a szerződéstől. De ha te végig akarod javíttatni éveken át, a te dolgod...

    [Szerkesztve]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz net84 #319 üzenetére

    a kisker át sem veszi tőlem a monitort, egyszerre kiküld a szervízbe (ők nem is állnak szerződésben a szervízzel)

    A tények: a kisker is köteles átvenni tőled a hibás cuccot + 10 kg felettit nekik kell szállítaniuk (szerviz vagy kisker), ráadásul igen, a közhiedelmükkel ellentétben igenis szerződésben állnak a szervizzel, bár ezt hajlamosak elfelejteni (ha olyan hülyék, hogy nem kötöttek velük szerződést, akkor is felelnek azért, amit a szerviz tesz, mert az ő érdekükben jár el). Nagyon vigyorogtam egyszer, mikor az egyik nagy számtech hálózat képviselőjét kioktatta a békéltető testületes emberke, hogy akkor hogy is van ez a ''mi nem állunk szerződésben'' kezdetű dolog...

    Na sulinetnél tényleg nem érdemes elállni, ez tény. Akkor kérd a cseréjét egy konkrét készülékre, aminek a vételára a rossz cucc vételárához közeli, aztán innen lehet(ne) alkudni. Mármint a kiskernél, ha szóban nem hajlandóak, kinyomtatott jogszabályokkal a kézben esetleg elő lehet vezetni, mi az ábra. Aztán ha nem megy, beírás a vásárlók könyvébe (a kiskerébe), hogy sulinetes, mikor vetted, hányszor javították, és a sulinet miatt nem elállni akarsz, hanem egy másik típust (megjelölöd) szeretnél helyette. Aztán a másolattal irány a békéltető testület, akik ingyen bár nem kötelezően döntenek, aztán nyilvánosságra hozzák. Aztán bíróság. Kb. ennyit lehet tenni.

    A felújítottnál eldöntheted, hogy hajlandó vagy-e átvenni, amikor egy ilyet akarnak odaadni, ha tudtad, hogy olyan és átvetted, utólag már nem sokat tehetsz. (Én biztos nem venném át, inkább összeakasztom a bajuszt a céggel, de akkor se adjanak egy javított sz*rt). Egy évig van kötelező jótállás valóban, utána választásod szerint vagy az ő szabályaik szerint cserélteted/javíttatod (meg kellene nézni, abban biztos refurbished-et írnak-e, nem biztos...) - vagy szavatosság alapján, ld. Ptk. 304 körül (vagy olvass vissza, már leírtam párszor).

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz net84 #321 üzenetére

    Az LG honlapon trükkösen nincsenek fent a garanciális feltételek, megnéztem. Viszont van egy termék supportos rész, végső esetben próbáld meg azt, hátha messzebbre visznek a szálak és sikerül elérni valamit. ;)

    Egy kis ''fenyegetőzés'' és asztalcsapkodás után van, amikor rá lehet venni az ilyeneket, hogy megtegyék, amit kell. Kitartás! :)

    szerk: Rá lehetne kérdezni a ''call centernél'', miért nincs semmi feltöltve a honlapjukra a ''szerviz szabályzat'' és a ''warranty infromation'' menüpontokban... ;]

    [Szerkesztve]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz wwenigma #324 üzenetére

    Meghatalmazással elvileg mehet, a szükséges kellékei: vagy kézzel írt, pár adattal mindkét emberkéről (lakcím, szem. ig. szám, anyja neve - ez mindenképp elég kell legyen, sőt inkább sok), vagy géppel írt, adatok ugyanígy + két tanú aláírása lakcímmel, esetleg szem. ig. számmal. Tartalmilag kb. én XY (adatok) meghatalmazom ZZ-t (adatok), hogy helyettem és nevemben az LG xxxx gyári számú DVD írómmal kapcsolatos garanciális ügyben eljárjon. Város, dátum, meghatalmazó és meghatalmazott aláírása, két tanú. :)

    Szvsz jól tetted, hogy nem fogadtad el... :D

    szerk: A tanúk ilyenkor azt igazolják, hogy mint meghatalmazó te írtad alá, vagy az aláírást magadénak ismerted el (szóval azt mondtad nekik, te írtad). Bárki lehet, csak legyen 18 év feletti.

    [Szerkesztve]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz wwenigma #326 üzenetére

    Tényleg, azt, hogy ''és helyettem pénzt átvegyen'' írd még bele akkor, mert annak jó, ha külön benne van ilyenkor. Sok szerencsét! (vagy kéz- és lábtörtést? nem is tudom... nem kívánt törlendő :D )

    Igazából beleírhatod pontosabban is, hogy mire hatalmazod meg, akár részletesen is, csak jobb lesz a dolog attól. ;)

    [Szerkesztve]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz wwenigma #328 üzenetére

    Ne vergődj a jogszabályra hivatkozásal szerintem, ha ismerik, úgyis tudják, ha nem, sjanos nem ezzel fogod meggyőzni őket (saját tapasztalat :) ). Ez így nagyon pöpec, ahogy van.

    Ha sulinetes, akkor nem érdemes elállni mondjuk, hanem kérni helyette egy másikat, tehát elállhatnál, de vagy olyan jó, hogy hajalandó vagy levásárolni a teljes, számlán szereplő értéket, de ez nem cserének számít (az csak ugyanolyanra), hanem tulképp szerződésmódosítás. A sulinetes részt nem ismerem a dolognak, de biztos van rá szabály, hogy kell ilyenkor eljárniuk.

    Ezt a csereutalványt várj, nem értem. Kaptál egy utalványt, ami mire jogosít? Ez most bekavart kicsit... Ha van csereutalványod, akkor mi a gond egyáltalán? És miért postázod? :F

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz wwenigma #332 üzenetére

    Ahá, most már értem. Akkor nagyon jó a helyzet, ha ilyen utalványt adtak! A pénzvisszakérést azért gondold meg, mert ha sulinetes (jól emléxem?), akkor az adókedvezmény összegét is vissza kell majd térítened állam bácsinak... Szóval szvsz preferáld azt, hogy egy másik típusú LG-d legyen, de olyan, amit el tudnak intézni sulineten belül. Ez fontos.

    Fú, a szöveg naggyon jó, gratula. :C

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz wwenigma #334 üzenetére

    Ha kicsit tovább olvasol, nézd csak:

    ''Azert nem ilyen egyszeru a helyzet. Garancialis cseret azt fel kell vezetni az online rendszerbe, kulon papir keszul rola, valamint love visszafizetesenel -elvileg- onrevizot kell kerni az apehtol, a boltnak pedig modosito adatlapot kell kuldeni az apeh fele korrigalni az eves adatszolgaltatasban levo adatokat /ugyanis biza az osszes kiskernek minden ev elejen nev, adoszam, vasarolt osszeg szinten adatszolgaltatast kell nyujtani az apehnak/. Ergo szepen vissza lehet csengetni a 60 ropit, ha visszakapod a penzt.''

    És a hsz szerzőjét ismerem más fórumról, számtech boltban dolgozik, ismeri a szabályokat... És egy fórum nem túl hiteles hely, próbáltam sulinetes oldalt találni, amin ez szerepel, de sajna nem találtam semmit. Egyébként szinte teljesen biztos vagyok benne, hogy vissza kell fizetni az adókedvezményt, ha visszakapod a pénzt - igyanis az adókedvezmény azért járt, mert egy bizonyos célra költötted a pénzedet, ha pedig visszakapod a pénzt, akkor jogosulatlanul ''nyertél'' 60.000-et (vagy amennyit igénybevettél). Szóval gondold meg jól.


    [Szerkesztve]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz wwenigma #336 üzenetére

    Mondjuk nem fognak becsukni érte, korai még a leveske... Vagy a cipó-reszelő kombó... :D Legfeljebb amikor rájönnek, kiküldik neked némi kamattal megspékelve, hogy ember, elfelejtetted, fizess, de ennyi. Ha meg nem... :DDD Én hallgatok, mint a sír, biztos nem fognak rájönni. ;]

    Pont pár hónapja van LG DVD írónk, remélem ez jobban fogja bírni - mondjuk kb. az összes eddigi is az volt, és eddig - kopp-kopp - no problem.

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz wwenigma #340 üzenetére

    Örülök, hogy sikerült szóbeli késdobálással :DDD elérni valamit. Végülis ha jobbat adtak, az elfogadható dolog, bár nem lehetne kötelező, ezt nyilván hajlamosak elfelejteni... Nagyon nehéz dolog ez a pénzvisszafizetés, az istennek se hajlandók legtöbbször elismerni, hogy létezik ilyen egyáltalán.

    Várom, hogy egyszer valaki mondjon olyan üzletet, ahol legalább felajánlották, hogy ha nem talál kedvére valót, visszaadják a pénzt - ott fogom megvenni az új gépemet... :D Bár lassan félek, ha erre várok, sose lesz gépem. :U

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz Grass #342 üzenetére

    Hali!

    Elvileg 15 napon belüli javításra kell törekedniük - a fogalmazásból sejthető, mennyire szoktak. Viszont állítólag júniustól megint visszatesznek kötelező időtartamot, mert ez így elég gáz helyzet.

    Azt viszont megteheti az ember, ha túl sokáig javítják, ami már ''indokolatlan kényelmetlenséget'' okoz szegény fogyasztónak, akkor lehet kérni cserét (ugyanolyanra) vagy elállni a szerződéstől. Ezt persze célszerű írásban, vásárlók könyvébe, másolati pldt elhozni. (Azzal lehet menni békéltető testülethez, ha galiba van a dologból.)

    A töréssel az a helyzet, hogy jótállási idő alatt neki bizonyítania kell, hogy te okoztad a hibát. Ha nem tudja bizonyítani, akkor igenis javítani/cserélni/pénzt visszaadni kell. Azt ők választják meg, hogy bizonyítják, te egyik eredményét sem vagy köteles elfogadni (mondjuk kisebb értékű cucc miatt nyilván nem megy bíróságra az ember, ezen kívül meg csak a békéltető testület van, ami nem túl hatékony). Mondjuk ha Fogyvédelemnél akkreditált bevizsgálónál vizsgáltatják (saját költségükre kell), akkor annak érdemes elfogadni az eredményét, mert függetlenek - ha a saját szerviz ad ''szakvéleményt'', az azért a ne má' kategória.

    mod: szólj, ha valamiben homályosan fogalmaztam... :D

    [Szerkesztve]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz Colera #344 üzenetére

    Ha kicsit visszaolvasod a hsz-eimet, rögtön látni fogod, mit lehet tenni, párszor leírtam már. ;)

    mod: Igen, sajnos sokszor hallottam már ilyenről. Nemmondommeg melyik üzletnél a legtöbbször. :DDD

    [Szerkesztve]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz (Bundás) #346 üzenetére

    Személyi számítógép alkatrészre bruttó 10.000 felett van 1 év kötelező jótállás, egyébként meg meg kell nézni a gyártó honlapját, vállalnak-e ők ennél többet esetleg, vagy a magyar képviseletnek is tudnia kell róla, ha a gyártó vállal valami ''finomságot''. Alapban csak a kiskerrel állsz kapcsolatban, ahol vetted, hivatalosan csak hozzá meg a hivatalos szervizbe lehet vinni a cuccot, de pl. vinyónál szokott a gyártó is közvetlenül cserélni.

    Szavatosság viszont minden cuccra van, amit vesz az ember, 2 év (3 év tartós fogyasztási cikknél), csak az a gond vele, hogy a vásárlónak kell bizonyítania, hogy gyári hibás a cucc, egy szakvélemény meg többe kerül 10k alatti dolognál, mint maga a dolog...

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz Grass #350 üzenetére

    Vásárlók könyvébe kell beírni (szervizben ha van, hogy nem hajlandóak megmondani, mi van vele - ezt most nem tudom tutira, kell-e ott is lennie, de azt hiszem, igen), annak másolatával lehet menni a békéltető testülethez, akik ingyen de nem kötelezően döntenek. Ez a lehetőség összesen, meg a bíróság, de azt itt nem nagyon kéne, mert kisebb összegről van szó, meg tényleg nem biztos, hogy nincs köze a törésnek a hibához.

    Meg ha írnál Geniuséknak, hátha...

    szerk: Most olvasom vissza, nem tudom, a kiskerhez vitted vagy a szervizhez, mindenesetre a kiskernél kötelező vásárlók könyvét tartaniuk, ez biztos.

    [Szerkesztve]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz Grass #352 üzenetére

    A kettő ugyanaz, azt hiszem a vásárlók könyve a hivatalos neve, a másik a köznapi. Egy számozott oldalú, közjegyző által hitelesített (színes szalaggal összekötött) könyv, hárompéldányos indigós lapokkal, rajta kell legyen a cég pecsétje. A kiskernél egyszerű, ott kötelező lennie ilyennek, ha nem, az önkormányzat jegyzője bírságolhatja őket. ;]

    Az elállás igen, az, amikor visszakéred a teljes vételárat. Jótállás keretében először javítani köteles a cég, ha ez nem lehetséges vagy nem akarják, akkor csere (csak ugyanolyan másikat vagy köteles elfogadni), ha ez sem lehetséges, vagy ésszerű időn belül nem teszik meg, akkor kötelesek visszaadni a teljes vételárat.

    Ezt az utóbbit magad is követelheted, ha ''jelentős kényelmetlenséget'' okoz neked mondjuk a többhónapos javítás, vagy nem hajlandóak semmit csinálni hosszú ideje. Úgy állhatsz el a szerződéstől, hogy pl. beleírod ezt a vásárlók könyvébe, mármint azt, hogy kéred vissza a teljes vételárat, mert ez meg ez történt/nem történt. Jobb esetben ilyenkor felajánlják, hogy levásárold, erre nem vagy köteles, de sokszor érdemes élni vele.

    Más kérdés, hogy nem sok mindent lehet tenni, ha erre sem reagálnak, helyi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltetők ingyen döntenek, de nem kötelezően, aztán csak bíróság marad, amivel azért nagyon óvatosan kell bánni, nagyobb összegnél érdemes csak vagy ha van vállalkozó kedvű jogász ismerős a környéken. :)

    [Szerkesztve]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz Grass #354 üzenetére

    Hát ez így van. Én mondjuk nem hagyom magam, hozzáállás kérdése, most perlem a kékhalékat pár tízezres összegre, fél éve kb. egy hang sem jött tőlük, bár minden megegyezési lehetőséget megpróbáltam. Az egyetlen ellenvetés, amit képesek voltak kicsikarni magukból (a békéltetők előtt), annyi volt, hogy nem az ő saruk, menjek a nagykerhez... LOL

    Mindez azért, mert a szerviz (aki a nagyker is véletlenül) két javítás alkalmával is új ''garanciajegyet'' adott, vagyis újrakezdődött az egy év jótállás, és mikor harmadjára végleg behalt a cucc, ''javítgatta'' pár hétig immár a BF szerviz, aztán hirtelen derült égből villámcsapásként kiderítették, hogy nem is garanciális már (szerintük...). Komolytalan egy cég. :(

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz Kriss #357 üzenetére

    Itt van [link], 248. és 306. § a legfontosabbak ilyen szempontból. A ''hogyanra'' meg [link] itt lásd a gyakori kérdéseket. :)

    306. § (1) b) és (2) alapján állhatsz el, ha sokáig javítják (nem tudom, ez-e a helyzet), és 309. § (2) alapján nem létezik ''aktuális értéken beszámítás'', hanem csak teljes vételár visszatérítése.

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz net84 #356 üzenetére

    1. Mindegy, hogy oldják meg azt, hogy nincs elég szelvény, lényeg, hogy papírt adjanak arról, mikor, milyen hibával ment be, és mikor adták ki, mit javítottak rajta.

    mod: És kell hogy maradjon papírod a régebbi javításokról is, szükség lehet rá... A letépkedett garipapír mindenképp nálad kell maradjon, akármit is adnak utána.

    2. Olyan sosem volt, hogy ha nincs több szelvény, cserélik.

    3. Én a helyedben nem venném át, ha nagyon összerondítják, és beírnám a vásárlók könyvébe, hogy térítsék meg a kárt... ;] Mivel amikor tőleg átvette, nem tett semmilyen megjegyzést, hogy eleve karcos lett volna, ezért nem tudja bizonyítani, hogy nem náluk történt. Ez az agresszív megoldás, de jobb ötletem nincs.

    4. Csere esetén csak ugyanolyan típusú újat vagy köteles elfogadni, a jótállás is újrakezdődik, mivel új termék. Persze elfogadhatod a gyári javítottat is, ha akarod, csak nem vagy köteles. Ha nem fogadod el, akkor hosszas procedúra elé nézel, ez tény. Sulinet miatt szvsz érdemesebb valami értelmes megegyezést (cserét) kicsikarni belőlük.

    [Szerkesztve]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz Kriss #361 üzenetére

    Benne van, hogy csere, és ez mindig újra való cserét jelent, ez nincs bővebben kifejtve szó szerint, mert magától értetődő dolog. Te egy új dolgot vettél, ha nem működik, egy másik újat kell kapnod. Nézd meg még ezt [link] és ezt [link] is, ez az össz szabály.

    Ezek meg magyarorszag.hu összefoglalók, ha ez többet segít [link] [link].

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz net84 #362 üzenetére

    Otthagyni kockázatosabb dolog, de szvsz kényszerítőbb hatású. Persze megtehed azt is, hogy átveszed, de beírsz, vagy pl. viszel fényképezőt, és ott helyben az üzletben lefényképezed (ez csak most jutott eszembe - lehet, hogy nem hagyják..), hogy látsszon, hogy ott fényképezted, beírsz és hazaviszed. Ha az átvétel mellett döntesz, akkor mindenképp az átvételi papírra is írd oda, hogy a beadáskor hibátlan külsején ilyen és ilyen kaprcolások vannak, amelyért kártérítést kérsz (vagy valami hatásos szöveg), és ebből is legyen neked is példányod, másolatod, valami. ;) Hm, azt hiszem, jobb, ha átveszed, mert mégiscsak kell valami, amit használsz addig is...
    A fogyvédelem tenni nem fog semmit, nem lehet már nekik egyedi ügyben határozatot hozni, békéltető testülethez lehet menni a bejegyzés másolatával, ált. gyorsak, csak nem kötelező a döntésük, viszont bemutathatod a bíróságon utána...

    mod: Szívesen, jó cserkész ott segít, ahol tud. (Bár nem vagyok cserkész... :) )

    [Szerkesztve]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz net84 #368 üzenetére

    Első kérdés: igen, ha a javítás ''jelentős kényelmetlenséget'' okoz neked, és itt abszolút ez a helyzet, akkor elállhatsz a szerződéstől, vagy ha sulinet (jól emléxem?), akkor kérd a cseréjét, nevezz meg konkrét készüléktípust, hogy mire (valszeg ugyanolyan nincs már). Fontos, hogy írásban állj el, legjobb talán a vásárlók könyvébe beírva, majd a példányodat elhozva.

    Második: Igen, csak újat kell elfogadnod, és csere esetén elvileg csak ugyanolyan típust. Az ötletek jók, mindenképp írásban legyen, hogy gyárilag felújított és nem új, és kérj szakvéleményt (valszeg nem csinálnak, de ettől még érdemes kérni) vagy valamilyen igazolást arról, hogy ez egy teljesen új készülék. Ha ráírják, hogy nem új, azzal már buktak, ha meg ráírják, hogy új, te meg bevizsgáltatod és mégsem, akkor szintén (a bevizsgálás költségét, ami 15k körül van, sajna csak bírósági úton lehet ilyenkor leverni rajtuk.)

    Pont nemrég léptem tovább a saját elállásos ügyemben, hamarosan kitűzik a tárgyalást, hát nagyon kíváncsi leszek. :D

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz net84 #372 üzenetére

    Na, ez egyelőre már valami, van papírod arról, mit kértél. Hátha maguktól is sikerül alkotniuk valamit... Tudod, a remény hal meg utoljára. :DDD

    [Szerkesztve]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz net84 #375 üzenetére

    Hm, fura, hogy eltérő vélemények vannak erről városonként... :U A csak újra cserélésnek valahol az a logikája, hogy te egy új terméket vettél, ezért ha kicserélik, szintén egy újat kell kapnod. Abba még mindig bele lehet kötni, ha nem pont ugyanolyanra akarják cserélni, mert azt sem vagy köteles elfogadni.
    Esetleg Főfelügyelőség e-mailben? Nekem mindig korrekt választ adtak eddig, telefonon viszont nincsenek a helyzet magaslatán.
    Én bejelentéssel is próbálkoztam már a fogyvédelemnél, mert a jótállási ügyintézés szabálytalansága elvileg bírságolható - de kaptam egy elutasító határozatot, mely szerint egyedi ügyekben már nem járhatnak el, így marad a bíróságosdi. Egyébként több tízezres összegnél már esetenként bevállalható a dolog, ha vannak az embernek papírjai mindenről és előtte legalább egyszer megmutatta jogásznak, hogy biztos ne legyen benne bibi. De legtöbbször nem éri meg, és sajnos erre utaznak ezek a cégek. :(((

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz blogos #376 üzenetére

    A gyártó honlapján, felhívásán, e-mailes érdeklődésen és persze guglin kívül más ötletem nincs. De ezek talán segíthetnek. :)
    Be is lehetne vizsgáltatni, hogy kiderüljön, milyen állapotú, csak az kicsit sok, sacc 15-20k körül van. Vagy kihívni hozzá egy szerelőt, nézze meg, mondjon véleményt, akkor olcsóbban kijön az ''eredetiségvizsgálat''. :D

    [Szerkesztve]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz net84 #382 üzenetére

    Örülök, hogy vannak még harcos kedvű emberek, akik nem hagyják annyiban a dolgokat, hajrá! :C
    Lehet, hogy naiv feltételezés, de ha egyre többen ébrednek rá, hogy hoppá, engem itt át akarnak vágni, és nem hagyják magukat, akkor előbb-utóbb (na jó, utóbb) változnia kell a cégek hozzáállásának is. Na persze ehhez az is kell, hogy ne mindig mindenből a legolcsóbbra hajtsanak az emberek, párszáz forint miatt félretéve a garanciális aggályokat nagyobb értékű cuccoknál is, mert vannak számtech és elektronikai üzletek pl., ahol az olcsó húsnak igen híg lehet a leve később.

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz lorcsi #385 üzenetére

    A számla bemutatása elég a szabályok alapján, az pedig a kisker hibája, ha nem adott ki külön jótállási jegyet, ettől a jótállás még megvan. ;) Gondolom mindez a szerviznél jelent gondot - egyszerűen vidd el a kiskerhez, ahol vetted, ők mindig kötelesek bevenni ilyenkor (a szervizhez vinni közvetlenül egy választható lehetőség, nem kötelező, vigyék el ők). Odaadod nekik, aztán csináljanak amit akarnak vele, intézzék el a szervizzel a dolgokat, csak adjanak neked papírt arról, hogy bevették, és igyekezzenek 15 napon belül jutni valamire. Ha kell, verd az asztalt, az adatlapomon lévő linken megtalálod a jogszabályokat is, amire hivatkozni lehet. :)

    mod: Ha bármit is nem akarnak, kérd el a vásárlók könyvét, és írd bele, mi történt.

    [Szerkesztve]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

Új hozzászólás Aktív témák