- Frissült a MediaTek középkategóriás ajánlata
- Xiaomi Redmi Note 5 Global
- Volkswagen ID.7 menetpróba
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Huawei P40 lite - kényszerpályán
- Google Pixel 6/7/8 topik
- iPhone topik
- Különleges kameraszettet kapott a Huawei Pura 70 Ultra
- Macrodroid
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
Hirdetés
-
Frissült a MediaTek középkategóriás ajánlata
ma Hivatalos a Dimensity 6300, ez lesz a MediaTek kínálatából kivezetésre kerülő 6100+ utódja.
-
Ízlésesre sikerült a Galax alacsony profilú GeForce RTX VGA-ja
ph A hónap végén a felkelő nap országában debütáló, AD107 lapkára épülő modell talán az európai piacra is megérkezik.
-
PlayStation konzolokra is megjelenik a Darkest Dungeon 2
gp A korábban PC exkluzív játék hamarosan végre játszható lesz konzolon is.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Josi
aktív tag
válasz Bagira01 #5114 üzenetére
Kingston garanciáztatást próbáld meg a C-szervíznél:
[C-Szerviz][ Szerkesztve ]
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
Josi
aktív tag
válasz spammer #5395 üzenetére
Van ott a 4.pont is.
Meg kell nézni a garancialapon, a te termékedre melyik vonatkozik (valószinüleg a 4.)
Pl Dell notinál is van szervizgaranciás, meg helyszini garanciás is.
Ők a javítást biztosítják''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
Josi
aktív tag
Ha nem tudod ott intézni, ahol vetted, itt megpróbálhatod:
Kingston gar intézése
de:
Ezek a garanciális feltételek csak eredeti, végfelhasználó által kötelezően bemutatott számlával érvényesek.A garanciális feltételek más személyre nem átruházható.
Ekkor csak a jogszabály által kötelezően előírt garanciális feltételek érvényesek.
Az egy évnél idősebb termékek cseréjénél az új kicserélt termék garanciája az eredeti számla garanciáját viszi tovább, vagy 90 napig, amelyik a hosszabb.[ Szerkesztve ]
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
Josi
aktív tag
válasz Mobilstreet #5736 üzenetére
Itt a Dell pixelhiba politikája:
http://www.szamgep.hu/Segedletek/Pixel-Hiba-Szabalyzatok.htm#1
Ha ennek megfelel, akkor nem hibás és utólag nem kérhetsz emiatt cserét.
Ha hibásnak minősül, akkor kérheted a cserét.
Az utiköltséget sajna buktad.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
Josi
aktív tag
-
Josi
aktív tag
válasz Gyuri27 #5805 üzenetére
Na az ilyenek miatt van már sok nagykernél úgy a garancia, hogy
1 év kötelező + 2 év a gyártó által vállalt garancia.
Igy az első évben ugyanolyant kell kapni, viszont a 2. 3. évben a gyár dönti el mit csinál.
Megjavítja, vagy ad egy kicsit jobb új kártyát.
És van ahol ekkor nem indul újra a a garancia, hanem csak az eredeti idő végéig tart.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
Josi
aktív tag
válasz Gyuri27 #5836 üzenetére
A nagyker és a kisker között nem érvényes (sajnos) a fogyasztóvédelmi törvény.
Jogszabályban előírt jótállási kötelezettség:
A jótállási kötelezettségről a 151/2003. Korm. rendelet szól. A rendelet a mellékletében felsorolt termékekre 1 év jótállási kötelzettséget ír elő. (A melléklet 2005 június 1-ei hatállyal megváltozott!! Az ez utáni vásárlásokra EZ a melléklet érvényes)
A rendelet által biztosított többletjogok a szavatossághoz viszonyítva:
•A jótállás időtartama legalább egy év.
•Jótállási jegyet kell kapni
•A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani, illetve ha nem megoldható, a szállítás a forgalamzó kötelessége.
•Három munkanapon belül bejelentett hiba esetén a fogyasztó kérésére cserélni köteles a terméket a forgalmazó, javítás vagy más rendezés nem választható.
Ha a vállalt idő 1 évnél hosszabb, és ennek ellenkezője nincs kikötve vásárláskor, a rendelet feltételeinek meg kell felelni a jótállás teljes időtartama alatt.Ha ki van kötve a garanciajegyen, akkor a gyártó által vállaltak az érvényesek.
Ha nincs ilyen, akkor a kisker buktája.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
Josi
aktív tag
válasz Gyuri27 #5839 üzenetére
Az lehet, csak nem tudsz mit csinálni a nagykerrel.
Én már kaptam olyan választ nagykertől garanciális 2. vinyócserénél:
"Nem cserélem. Ha nem tetszik perelj be!"
Szerinted mit lehet ilyenkor tenni, azon kívül, hogy nem vásárolok nála többet?''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
Josi
aktív tag
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
A Magyar Köztársaság Polgári Törvénykönyvéről szóló 1959. évi IV. törvény (Ptk.) 248. §-ában foglaltakra figyelemmel a Kormány a következő rendeletet alkotja:
1. § (1) A Magyar Köztársaság területén fogyasztói szerződés [Ptk. 685. § e) pontja] keretében értékesített, a rendelet mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre (a továbbiakban: fogyasztási cikk) e rendelet szabályai szerint jótállási kötelezettség terjed ki.
(2) Semmis az a megállapodás, amely az e rendeletben foglaltaktól a fogyasztó hátrányára tér el. Az érvénytelen megállapodás helyébe e rendelet rendelkezései lépnek.
(3) A jótállási kötelezettség teljesítése azt terheli, akit a fogyasztói szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez (a továbbiakban: forgalmazó). A jótállási jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül (a továbbiakban: fogyasztó).
(4) Ha a gyártó a fogyasztási cikkre az e rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a forgalmazót megillető jogok a fogyasztói szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra.
2. § (1) A jótállás időtartama egy év.
(2) A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.Felhivnám a figyelmeteket a vastag részre.
A garjegyre csak azt kell irni, hogy 1 év kötelező jótállás és + x év gyártói garancia.
És ettől kezdve nincs kötelező pénzvisszaadás ha nem tudsz adni ugyanolyant. A gyártó (vagy nagyker) felajánl valamit, amit a vevőnek el kell fogadnia. (ez természetesen az 1. évben nem igaz)
Érdemes egyes gyártók garanciáztatási szabályát elolvasni.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
Josi
aktív tag
-
Josi
aktív tag
válasz sasa311 #5883 üzenetére
Neked sem ártana értelmezni.
Vásárlás előtt tanulmányozd a gyártó garanciális feltételeit, és utána vásárolj.
Mert nem a magyar állam mondja meg a gyártónak, hogy a kötelező jótálláson felül mi a feltétel a többletgaranciánál, hanem a gyártó dönti el.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
Josi
aktív tag
Igen, csak mondjuk a 2. 3. évben nem azok a feltételek mint az elsőben.
Pl Kingston garanciális feltételei:
Kingston gyártmányú termékekre vonatkozó garanciális feltételek.Élettartam garancia :
ValueRam, HyperX és Kingston rendszer specifikus memóriák, Flash memória kártyák (pl.:Secure Digital(SD),Compact Flash, MultiMediaCard, SmartMedia), Linear Flash, különböző memória bővítő kártyák, hálózatiadapterek, routerek, hubok, switchek (tápegység, és hűtőventillátorok kivételével).
5 év garancia :
USB Memóriák, és PC kártya olvasó (PC Card Reader)
3 év garancia:
DataPack PC Card merevlemez
2 év garancia:
Solid state PC kártya (PCMCIA)
1 év garancia:
TravelLite USB kártya olvasó, és USB bővítő kábel bölcsővel.Ezek a garanciális feltételek csak eredeti, végfelhasználó által kötelezően bemutatott számlával érvényesek.A garanciális feltételek más személyre nem átruházható.
Ekkor csak a jogszabály által kötelezően előírt garanciális feltételek érvényesek.
Az egy évnél idősebb termékek cseréjénél az új kicserélt termék garanciája az eredeti számla garanciáját viszi tovább, vagy 90 napig, amelyik a hosszabb.
A Kingston fenn tartja a jogot, hogy amennyiben nem tud ugyanolyan terméket adni, mint amilyet megvásároltak akkor újabb, esetleg nagyobb teljesítményűt adjon cserébe.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
Josi
aktív tag
válasz sasa311 #5903 üzenetére
Hol irja a magyar jogszabály, hogy a kötelező jótálláson felül mit kell vállalnia önként a gyártónak, és milyen feltételekkel?
A plusz jótállási idő a törvényi szabályozáson felül vállalt szerződés, amelyekben rögzítve van mik a feltételei, és a rendezés módja.
Ha ez nem felel meg a vásárlónak, akkor nem kell megvennie a terméket.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
Josi
aktív tag
-
Josi
aktív tag
válasz Brutális eb #6905 üzenetére
Ez miért lenne érdekes dolog.
A jogszabály szerint járnak el.
Az más kérdés, hogy neked ez nem épp kedvező[ Szerkesztve ]
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
Josi
aktív tag
válasz Brutális eb #6905 üzenetére
.
[ Szerkesztve ]
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
Josi
aktív tag
válasz Brutális eb #6910 üzenetére
Ezt mondd a Viktoréknak.
A jogszabály miatt legtöbbször a boltosok szívnak, most kivételesen nem ők, hanem a vásárló.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
Josi
aktív tag
válasz Vasinger! #7286 üzenetére
El lehet árulni, hogy milyen termékről van szó?
Ha a terméknek egyedi gyári száma van, akkor szerintem buktad a bolti garanciát, mert nem fog egyezni a gyári szám.
És mondhatja nyugodtan, hogy ez nem az ő terméke.
Első esetben miért hagytad ki a boltot, és intézted a gyártónál a garanciát?''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
Josi
aktív tag
válasz Vasinger! #7289 üzenetére
A termékeken 1db gyári szám (serial number) van.
Az valami más kód.
Ha a gyári szám nem azonos azzal, ami a garancialapon (számlán, stb)
van, akkor a bolt joggal utasítja el a garanciális cserét, javítást, mivel ez nem az a termék amit eladott, és amire vállalta ő a jótállást.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
Josi
aktív tag
-
-
Josi
aktív tag
válasz dethroner #7636 üzenetére
A kötelező garancián túl, a gyártó vagy forgalmazó olyan feltételeket szab, amilyent akar.
Mennyivel lenne jobb, ha csak a kötelező 1 v 2 évet vállalja, és hosszabbodik a javítás idejével?''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
Josi
aktív tag
válasz dethroner #7644 üzenetére
Igen a normál garanciában így működik, vagy kellene működnie.
Viszont ezen a cserén mindig elgondolkodok, mi a jobb.
Azonnal kicseréli egy újra, de nem indul újra a garancia, vagy megjavítja, és nő 1-2 héttel a gar.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
Josi
aktív tag
válasz Jester01 #7656 üzenetére
Ezt mondom én is.
A kötelező jótállási időben a jogszabály az irányadó, de néha jobb lenne ha eltérnének tőle.
Pl vársz 3 hetet amíg megjavítják, és ennyivel nő a garanciaidő, vagy mindjárt a kezedbe nyomnak egy újat, de nem indul újra a garancia.
A vevő szempontjából melyik lenne a jobb?''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
Josi
aktív tag
válasz masterful87 #7703 üzenetére
Ha a szervízbe adod le, akkor vagy megjavítják vagy cserélik.
Onnan te pénzt nem kapsz vissza.
A bolttal egyezkedj ahol vetted.
Ha megint egy újra cserélik, akkor ha jó fejek
tudsz másik tipus venni vagy levásárolni.
Szerintem pénzvisszaadást még ne erőltesd, mert 2 hiba még nem indok erre.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
Josi
aktív tag
válasz gabor901113 #8588 üzenetére
Ha a kijelző "megnyomódott" az nem garanciális hiba, hanem a felhasználó hibája.
Olvasva a köv hozzászólást is, ez zsebbenyúlós dolog lesz.
Kb 20-30 ezer között számolhatsz a kijelzőcserével, márha 1366x768 a felbontása a gépednek.
És ennek semmi köze, hogy 1 éven túl vagy a garanciában.[ Szerkesztve ]
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
Josi
aktív tag
válasz hobbiletolto #9191 üzenetére
Elvileg külön megoldható. (de kell hozzá a gép servicetag-ja)
De a töltőre csak 1 év jótállás van. Ezt vedd figyelembe.
Dell oldalán lekérdezhető a garancia.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
Josi
aktív tag
válasz masterful87 #9330 üzenetére
Esetleg keresd meg ezügyben a Night Computert.
http://nightcomputer.hu/ferguson/asztali-dvd-lejatszo.html
Nekem úgy rémlik, ők az importőrök.
Talán tudnak neked segíteni.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
Josi
aktív tag
Szerviztől ne várd, hogy visszaadják a pénzedet.
Ők javítanak, ha nem tudnak akkor adnak csereutalványt.
Az utalvánnyal bemész ahol vásároltad a készüléket. (Bolt)
És ŐK vagy adnak egy ugyanolyant, vagy ők fogják a vásárláskori árat visszaadni.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
Josi
aktív tag
válasz Johnny001 #9896 üzenetére
Azt szokták még eljátszani, van alkatrész, de többe kerül, mintha egy új hűtőt vennél.
És már nem is akarsz alkatrész az elromlott eszközbe.
Sajna ezt hozta a fogyasztói társadalom.
Elromlik, dobd ki, vegyél újat.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
Josi
aktív tag
A magyar importőr a Mercury Magyarország Zrt.
Ők 5 év gart adnak az általuk forgalmazott cuccokra.
Esetleg velük tudsz értekezni.
De hogy a szlovák webshopos cuccal foglalkoznak-e, azt nem tudom.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
Josi
aktív tag
Már 1 hónap után csapkodni kellett volna az asztalt, hogy jelentős kényelmetlenség, nem tudod a gépet használni, pedig neked munkára kell, stb...
És elállni a szerződéstől. Ekkor a vételár visszajár, semmi levásárlás.
De akkor most már várd ki azt az 1 hetet.
Ha nem tudják ugyanolyanra cserélni, akkor kérd vissza a vételárat.
Nem kötelezhetnek levásárlásra.
Ha jobb kártyát ajánlanak, elfogadhatod, de nem kötelező, ráfizetésre sem kötelezhetnek.
Röviden, csere ugyanolyanra, vagy pénz vissza. Minden más megállapodás rajtad múlik, beleegyezel-e.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
Josi
aktív tag
válasz wolfman #11508 üzenetére
Mert a törvények lehetővé teszik.
Meg megvárja, mit csinál a szerviz.
Mert ha javítja, akkor nem fog közben ő neked egy újat adni, ha egy javítottat kap majd vissza.
De rákérdezhetsz a boltra is.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Ukrajnai háború
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Windows Insider Program
- Kupon kunyeráló
- Anime filmek és sorozatok
- Frissült a MediaTek középkategóriás ajánlata
- ASUS routerek
- További aktív témák...