- Milyen okostelefont vegyek?
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Netfone
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
Hirdetés
-
Free Play Days 2024 - 17. hét: Railway Empire, Prison Architect
gp Extraként a TramSim: Console Edition című játékot is kipróbálhatják az érdeklődők.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
net84
őstag
Abban az esetben, ha a rendelés neten, telefonon, sms-ben vagy bármi egyébben, csak távolról történt, de az átvétel személyesen az üzletben történkt úgy, hogy azaz üzlet nem csak átvevő pontként funkcionál, és a vásárlő ott helyben a megvétel elött megnézhette a megrendelt és vásárolni kívánt terméket, akkor ott biza nincs 8 nap. Ugyanis ebben az esetben az összes e-mailben, telefonon és faxon érkező megrendeléseket a 8 napos elállási joggal kellene eladni. Ez pedig nemígyvan.
Abban az esetben viszont, ha webshopban történt a vásárlás, de az átvételnél az illető nem kérte a házhozszállítást, hanem személyes átvételt, akkor itt már egy kritikus kérdés merül fel. Ugyanis neki minden visszaigazolása a netes rendelés alapján megy, ő akár egy saját futárt is küldhet az áruért, tehát itt szerintem áll a 8nap....szerintem...
Read only...
-
sasa311
veterán
Úgy van, ahogy net84 írta.
Ha e-mailben, (faxon, gondolatátvitellel, stb) RENDELTE a terméket, aztán lesattyogott a boltba és ott átvette akkor nincs szó távollévők közötti blabláról se 8 napról (ami nem 14?).
Ha viszont WEBSHOPBA beütötte, hogy megveszi, aztán személyesen vette át akkor bizony van.
Annak, hogy hogyan fizetett nincs jelentősége.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
Gyakorlatban lehet, hogy nincs nagy különbség, bár mégis van jogi szempontból.
Mikor e-mailben megrendelsz egy árut - az ha nagyon gonosz akarok lenni - nem jelent semmit. Vagy átveszi a véglény a cuccot vagy nem. És még ha nem is, akkor se sokat tudsz ellene tenni. Nincsen köztetek szerződés. Mivel ebben az esetben akkor jön létre a megállapodás kettőtök között, mikor te beütöd a boltban a pénztárgépbe az árut.
Viszont ha egy webshopba én regisztrálva vagyok és ott leadok egy megrendelést az egyenértékű azzal, mintha én a bolttal aláírnék egy szerződést. Ergo abban a pillanatban, hogy én leOKzom a rendelést aláírtam a fizetési kötelezettségemet, elfogadtam a jogaim és felelősségeim. Míg ez egy mezei e-mailes megrendelésnél nem játszik.
Ez a különbség a két eset között.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
Természetesen a visszaigazolástól. Kb úgy lehetne leegyszerűsíteni, hogy az "OK" gomb a te aláírásod, a visszaigazolás a bolté.
De amúgy már hogy a viharba ne lenne definiálva mi a távollévők közötti szerződés. Te magad idézed.
" 1. A távollevők között kötött szerződések fogalma
A távollevők között kötöttnek tekintendő a szerződés, ha a felek személyes találkozása nélkül, a kizárólag távközlési eszköz használata útján jön létre a fogyasztói szerződés "
Teljesen világos és egyértelmű, hogy a SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTÉNEK körülményei a lényegesek az átvétel NEM! Az, hogy a véglény a boltban megtapizta, megnézte és megnyalogatta-e az árut teljesen lényegtelen.
Ha a vevő a boltban kötötte meg úgymond a "szerződést" akkor az se számít, hogy megnézte-e egyáltalán a terméket. Viszont ha távközlési eszközön át (aka. webshop, telefon, fax, stb..) akkor az már teljesen lényegtelen, hogy átvételkor mit csinál az áruval. Nézi-e, nyalogatja-e. Hiszen a szerződés megkötésének pillanatában csak és kizárólag az elérhető specifikáció alapján kötelezte el magát. És mint tudjuk tapogatni és használni más.
[ Szerkesztve ]
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
Szar, nemszar, sajnos - vagy szerencsére - ez van.
Azt meg azért valljuk be, nem gyakori, hogy aki neten rendel az utána személyesen veszi át a terméket, illetve aki személyesen átvett valamit ritkán viszi vissza a hibátlan terméket cserére.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
Csaba_20_
őstag
Azt kéne megértened, hogy a szerződés mikor köttetik meg. A webshopok "megrendelem" gombjával elküldött valami(e-mail, stb.) a fogyasztó ajánlattétele. Amit a bolt visszaigazoló e-maillel fogad el. Na ekkor megkötöttnek tekintjük a szerződést. Amikor a futár kihozza, vagy az illető személyesen megy el érte, akkor már a szerződés teljesítéséről beszélünk. A szerződésben foglaltak szerint jár el mindkét fél. Ha abban állapodtak meg, hogy a cég kiküldi futárral, akkor az lesz. Ha abban, hogy az ügyfélnek kell érte befáradnia, akkor az. Amikor átveszi a terméket, akkor már rég megkötötték a szerződést. Ezért is kötelessége azt teljesítenie a cégnek és ezért köteles a vevő kifizetni az áru ellenértékét. Tehát ha webshopon, vagy e-mailen keresztül vetted(ajánlattétel, elfogadás megtörtént) és személyesen veszed át a terméket, akkor az átvételről számítva 8 munkanapon belül indoklás nélkül elállhatsz. Tehát nem kell még annyit se mondanod, hogy "mégse ez kell".
-
Csaba_20_
őstag
Shad0w írta:
És ha én odamegyek, megnézem akkor ugye nem szenvedek semmilyen hátrányt hiszen a fizetés előtt felbonthatom a szerződést (mivel az nem teljesíthető)Egyoldalúan mi alapján bonthatod fel? Mutasd a jogszabályt, ami lehetővé teszi számodra! Illetve mondd el, hogy mi alapján nem teljesíthető a szerződés! A cégnél ott van a termék, hiszen épp oda akarja neked adni. Tehát teljesíteni szeretné a szerződés ráeső részét. Erre nem lehet azt mondani, hogy nem teljesíthető. Természetesen ha nem azt rendelted, akkor nem vagy köteles átvenni, de ez ebben a vitában irreleváns dolog.
-
Ariadne
őstag
Akkor állj el, ne érdekeljen, hogy mit csinálnak vele, az ő dolguk. Ha a távollévős rendelet nem zárja ki az elektromos fogkefét, akkor visszaküldöd és kéred a pénzed (első olvasatra nem zárja ki, de ezen lehet vitatkozni).
Viszont vagy az egész nem kell, vagy megtartod, más lehetőség nincs.Más kérdés, hogy nem tartom nagyon fair eljárásnak, ha a fejek száma nem stimmel neked a fogkefénél, de azért elkezded használni, és utána gondolod meg magad...De ettől még jogod van hozzá.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Mondom, a rendeletet kell elolvasni, ott van, mire nem lehet az elején, és még a végén is egy felsorolás, hogy az egyénileg készített stb. cuccokra sem. Ha kizárja, megtagadhatja, ha nem, nem. Higiéniai ok nincs benne, és az sem feltétel, hogy újra eladható legyen, nem szerepel előírásként a jogszabályban.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Csaba_20_
őstag
Igen, az említett dolog kizárólag a 17/1999. (II.5.) által biztosított elállási jogra vonatkozik. Ezen rendelet 5.§-a határozza meg azokat az eseteket, amikor a fogyasztó nem gyakorolhatja a feltétel nélküli elállási jogát. Nem vonatkozik azonban arra az esetben, ha a fogyasztó akkor gyakorolja az elállási jogot, ha a sem kijavításra, sem pedig kicserélésre nem volt lehetősége a forgalmazónál és nem jelentéktelen hibáról van szó. Erre a PTK 306.§ (1) b) ad a fogyasztó számára lehetőséget hibás teljesítés esetén. A kettő esetkör nem keverendő össze! Egyik esetében a webes rendelés miatti elállási lehetőségről van szó, a másik esetben pedig a hibás teljesítés következményeiről.
-
Chaser
titán
Én ezt értem De ha a bolt azt mondja személyesen rendelted meg akkor mi van? Legtöbb bolt úgy dolgozik, ha személyesen kérsz valamit ha telón, egy papírra felvési a neved meg amit kérsz, sokan még a nevet se, én külön szoktam kérni hogy írják oda, meg azt is hogy mikor megyek érte.
Ezüst pasztával kapcsolatban passzolom a választ, gugliztam tegnap én is, a userek fele ezt mondja, másik meg azt.
_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
Chaser
titán
Még második körben is odamegyek Ezt így intézik egy dolog, de minden tekintetben korrektek. Én amikor boltban dolgoztam, nem emlékszem hogy bárhol külön kezeltük volna aki telón rendelt valamit. A webes megrendelést igen, mert az 1értelmű, de ki nem tesz rá egy lapáttal hogy telón szóltak valamiért vagy benn rendelték meg
_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
Gyuri27
félisten
Ha valamelyik gyártó engedné, akkor a honlapon a támogatott hűtők listája megtalálható lenne.
A hűtőcsere nyomait nem egyszerű eltüntetni.Biztos lehetsz benne, hogy mindegyik gyártó leszaharja, hogy egy magyarországi nagyker/kisker/user hogyan rikácsol. Egyesek ezt nem értik. Meg azt nem, hogy eme tehetséges userek miatt marad a kiskerek nyakán a kaki.
[ Szerkesztve ]
Amd - Radeon - Ryzen