Aktív témák
-
vagamo
őstag
válasz
wildrain #18695 üzenetére
Azon már meg sem lepődök, hogy a 60-as évek sisakmegoldásait látja most is, és a repkedő kövektől fél. A nagy szakértőnek fogalma sincs róla, hogy milyen teszteket kell elviselnie a mai sisakoknak a plexit is beleértve (többek között repülő köveket is szimulálnak).
Puskagolyó ellen ezek a sisakok sem védne, főképpen nem a Plexi ami a szemet védi! Vissza ismét a fizikához /centrifugális erő és a kerületi sebesség / Ebből ki lehet számolni, hogy akár 1 lövedék sebességét is elérheti!Ír nagy baromságokat, sajnálja, hogy Ő nem verseny bíroskodik /v. irigykedik/, de így alakult az élet!
-
#70869248
törölt tag
válasz
wildrain #18624 üzenetére
Nézd Wild, én nem fogok leállni vitázni, mert én mindig utáltam a fizikát (a tanár volt a hibás!
)
De sztem egy dolog a felfekvési felület a tapadásnál, és egy dolog a felfekvési felület a súrlódásnál...amikor már nincs tapadás akkor már mindegy mekkora felületen nincs tapadás ha a körülmények változatlanok maradnak.De amig tapadásról beszélünk, hát hogyne számítana?...esőgumi..a legpuhág gumi, bordázott természetesen...lekopik a bordázás akkor ugye slick gumiról beszélnek...felszáradó körülmények között ez egyértelmű előny (más kérdés hogy mivel az egyik legpuhább gumi, azért nagyon melegszik...azaz csúszik-kopik mint malac).
Ez csak hogy az F1-nél maradjunk,...de hát nekem nyolc, fel kell rakni egy fwd kocsira 180-s gumit, és egy 225-t,...gázadásra ésszrevenni,..amikor már kapar akkor tökmindegy valóban, de az később következik be a széles felfekvésen....stb -
lenox
veterán
válasz
wildrain #18608 üzenetére
Ja, azt hittem, hogy ez nyilvanvalo, a slick gumi nagyobb feluleten viseli el a terhelest, tehat ugyanakkora tavolsagra valo guminal puhabb lehet, vagyis jobban tapadhat. Gondolom azert lett a bordazott gumi szabaly, mert hulyen nezett volna ki, ha bicajkereken nyomjak az f1-et. Csak aztan ugye kiderult, hogy a bordak raadasul szemcsesednek is - extra szopas.
Elvileg jovore megint slick lesz kisebb leszoritoerovel, vagyis a tapadas joval nagyobb aranyban fog az auto sulyabol szarmazni, mint a leszoritoerobol, ezert kevesbe lesz szopas a masik auto mogott menni, es megintcsak elvileg a szemcsesedes is megszunik, de legalabbis erosen csokken. -
dokar
addikt
válasz
wildrain #18441 üzenetére
látom te nem, de tessék, tanuljatok egy kis F1 vezetéstechnika-t
-
JJános
addikt
válasz
wildrain #12855 üzenetére
Én úgy értettem, hogy csak matematikai esély. Mert csak az volt. És én akkor is reménykedtem. Ezért az, hogy megtörtént, nem támasztja alá, hogy igazad van.
Nagyon gyenge érv volt. Ez alapján mondhattuk volna akkor, amikor még aktív volt Sumi, hogy má úgy is abbahagyja. Így is történt. Nyakatekert logika, ez vagy te!
Tudom, hogy nehéz elismerni.
Most már ne irj többet. Épp elég baromságot írtál már. Akadj le rólam. Hagyjál lógva.
Motion_Blur: Látod milyen lavinát indítottál el?
-
JJános
addikt
válasz
wildrain #12851 üzenetére
Egyáltalán nem próbáltam villogni, humornak szántam. Smile!
Akkor bíztam Kimi győzelmében, amikor már semmi esély sem volt rá!
Akadj le rólam!
Ahhoz képest, hogy nem is akartál hsz.-emre reagálni, ahhoz képest másról nem is tudsz beszélni. talán próbálj valamit a Formula one-ról!
Tudod mit? Sorolj fel öt totyik-tagot, akinek még nem irkáltál hülyeségeket!
-
JJános
addikt
válasz
wildrain #12849 üzenetére
Butaságot irsz!
Nem jó helyen kerestél. Vagy szándékosan olyan helyen kerested, ahol nem találod meg.
Kínosan ügyeltél, hogy ne reagálj a hsz.-eimre, jobb lett volna. Nekem is, meg neked is.
Ha nem értesz meg, nem zavar. Ha megpróbálsz félreérteni, az sem zavar. Egyszerűen nem érdekel mit irsz, nem érdekel a véleményed. A vádjaid sem érdekelnek.
Próbálj rólam lepattanni! Off!
-
JJános
addikt
válasz
wildrain #12845 üzenetére
Ez semmit nem bizonyít. Hogy Kimit jobbnak tartom Haminál? Ezzel vétek Hami ellen?
Hami drukkerságom pedig lassan alakult ki, és ezért itt egy-két hsz-t feleslegesen hoztál fel.
Más is hitt Kimi győzelmében? Lehet. Motion pedig feladta. Ennek is utánna tudsz nézni! Ha akarsz. Tudom, hogy csak azért irtál, mert a múltban többször összekoccantunk.
A vádak ilyen gyenge érvek mellett is csak vádak. Vádolgassatok csak, nem érdekel.
OFF.
-
gV
őstag
-
-Mike-
addikt
válasz
wildrain #11774 üzenetére
Nem akarom hozzáértésedet vitatni, de a fékegyensúlyt ill. a beállításokat talán kicsit jobban érti/érzi MS meg a mérnökei akik a telemetriát bújják mint te a tv előtt ülő nyárspolgár.
Nem hinném hogy ha pl a fékbalansz lett volna rossz akkor nem oldották volna meg.
Nem tartom helyesnek, hogy a megcsúszása és a rossz fékelosztása között kapcsolatot keresel. Mivel 1:11 nél kezdett csúszni, ami ugye fletáut kanyar és szemernyi fék sincs benne, tehát onnan a balostól csúszott egészen a jobbosig, bármilyen előretolt fékkel szlájdolt volna. -
-Mike-
addikt
válasz
wildrain #11760 üzenetére
Helyesbítenék. Nem volt olyan faszányos kompjuterük, amivel betudták lőni hol kell fél vagy 1 százalékot tekerni a brake balancon stb. Ugyanis mindegyik kocsiban van ilyen kütyü, első stabi állítóval egyetemben.
Pl Seat Leonban is lehet állítani elektromosan az antiroll-t.
-
hunnylander
őstag
válasz
wildrain #11273 üzenetére
A felvázolt példa eléggé irracionális.
Felesleges csűrni csavarni a témát, százalékosan úgy se lehet kimutatni, hogy mekkora különbségek adódhatnak egy jó tesztpilóta és egy kevésbé jó tesztpilóta ügyködése végett. Nem véletlen, hogy kell a 3 pilóta, 'több szem többet lát'. Továbbá mi nem tudjuk pontosan minősíteni a pilótákat a tesztelési képességeiket illetően.
-
hunnylander
őstag
válasz
wildrain #11271 üzenetére
Igen, ki lehet jelenteni, csakhogy a pilóta munkája még ha kiváló is jelentősen kevesebb ráhatással van az atutó képességeire, mint 30 mérnök zseni, akik éjt nappallá téve agyalnak és terveznek. A pilóta többnyire csak igazolja vagy cáfolja a tervezői erőfeszítéseket, nem ismerek olyan pilótát a jelenlegi mezőnyből aki le tudna ülni a tervezőasztal mellé. Szerintem Alonso és a Renault valamennyire példázza ezt jelenleg.
-
hunnylander
őstag
válasz
wildrain #11250 üzenetére
Azt mondtam 'mérnök fejleszt, pilóta tesztel' (szolgáltatja az adatokat már önmagában azzal is hogy időeredményeket ér el, és elmondja az észrevételeit). Ki ne derüljön, hogy Hamilton nem tud tesztelni.
Cáfold meg, hogy nem ő az egyik legjobb tesztpilóta. Eltekintve néhány dilettáns pilótától, mind tudnak tesztelni. Persze vannak (lehetnek) kivételesen jó tesztpilóták (illetve ez van róluk a köztudatban), érdekes módon főleg azok között akik nem jó versenyzők.
Ilyen kijelentésekre meg ,hogy "hoztam 6 tizedet a csapatnak", "nélkülem sehol sem lenne az X csapat" nem sokat lehet adni.
Az, hogy ki milyen infókat és adatokat tud vinni csapatváltásnál, az más tészta.
-
DigitXT
félisten
válasz
wildrain #11117 üzenetére
Olvastam olyat is, hogy a kipörgésgátló megakadályozza az autót, hogy kipördüljön a kanyarban - a nevében is benne van kipörgésgátló.
A poén mellett ebben azért van igazság is, ha pl. a TC fogja vissza a hátsó kerekeket, hogy tapadásukat vesztve elszálljon a pilóta, akkor bizony épp a "kipörgést" (megpördülést/kicsúszást) akadályozta meg.Szerk: amúgy szvsz kár, hogy MSC már nem versenyez, bár az meg jó, hogy a tavalyi botrányokból kimaradt.
Amúgy így is van: cirkusz volt pl. tavaly, rendesen...
-
-Mike-
addikt
válasz
wildrain #10775 üzenetére
és mindezt egy olyan évben amikor a ferrarik nem voltak vmi harmatgyengék /2004/
de már látszódott akkor trulli vezetésén is/ez a hirtelen kormánymozdulat/ hogy a renault vmi extrém súlyelosztással van/lesz megáldva és alonso ezzel igazán otthonosan mozgott 2005ben és utána
mindenesetre a tapadás nagyon ott volt a körben, guminyomást eltalálták ;) -
PazsitZ
addikt
válasz
wildrain #10275 üzenetére
Hát visszatolták a kocsikat.
De már megvan miért:
[link] Reggel 9 órakor kisebb kavarodást okozott, hogy egy munkás még a pályán sétált, amikor éppen kinyitották volna a boxutcát, emiatt ugyanis a kijárathoz felsorakozó autókat vissza kellett tolni a garázsba, de öt perccel később zavartalanul megkezdődhetett a tesztelés.. -
hunnylander
őstag
válasz
wildrain #9900 üzenetére
Hogy jön ide Villeneuve? Én Hamilton konstans, gyermekkora óta meglévő átlagon felüli képességeire és eredményeire utaltam. ('És' szót kellett volna írnom a '2007-es' előtti 'vagy' helyett.)
Nem kell minden érdemet pusztán a McLaren autónak tulajdonítani, amikor a srác teljesítményét össze lehet vetni egy világbajnok csapattárséval. Hamilton nem egy olyan pályán volt gyorsabb csapattársánál, ahol először volt életében. Tanuló évében felnőtt egy világbajnok szintjére, és sokszor meg is előzte. Én is tudnám kisebbíteni Schumi érdemeit, ha lennék olyan pofátlan. Mindenkibe bele lehet magyarázni a szerencsés átlagpilóta jelzőt, csak nézőpont és hozzáállás kérdése.Nem céloztam rád, nem is célozhattam senkire, mert az a jövő zenéje és tőlem független dolog lesz, hogy kire lesz majd érvényes a célzásom.
Nem látom Hamilton-t 10-szeres világbajnoknak, és nem is lehet VB címek alapján pilótákat összemérni.
-
hunnylander
őstag
válasz
wildrain #9894 üzenetére
Más kérdés, hogy szerintem még nem derült ki, hogy tényleg olyan képességeknek van-e birtokában, mint a nagy hétikszes.
Ez sokak számára soha nem is fog kiderülni. Akiknek nem volt elég a 2005-ös, 2006-os vagy 2007-es teljesítménye, azok valoszínűleg belekötnek majd a 2008-as címnyerésébe is.
-
Pá
addikt
válasz
wildrain #9647 üzenetére
[OFF]Sajnos úgy néz ki alaposak a cégnél.
De azért kösz.#9644 Oliverda: én is épp erre gondoltam. Neked is egy bazi nagy piros képernyő jön be sárga warning felirattal?
[/OFF]
#9648: Egy vicc, amit a Honda csinál. Ez már azért égő.
A másik a Toyota, az idióta mindenki egyenlő hozzáállásával.#9650: muhaahaah, üdv kolléga. Tiltott helyre tévedtél, az ip-det feljegyeztük.
-
Motion_Blur
félisten
válasz
wildrain #9431 üzenetére
Kíváncsi leszek, hogy az általad említett változások kinek kedveznek majd. Akik a legnagyobb kanyarcsúcsponti sebességre gyúrnak, vagy akik "derékszögben" veszik a kanyarokat. Előbbire példa monjduk Birka és Alonso (rönyós évek alatt pláne!), utóbbira Kimi.
Azért ringen hiányozni fog a ropogás
-
Sas madár
őstag
válasz
wildrain #9234 üzenetére
Igen előrőlindult de valamibe belekeveredett és hátra került.de mindeggy .
Az megvan amikor Alonsó előzte úgy,(hogy előtte körökön keresztül arról beszéltek hol lehet és hol nem előzni ),hogy a Palik hangja üveghangig feszült mert a sikánban úgy beszúrta a Renault-ót .
Utána azt taglalták,hogy ott nem is fér el 2 autó -
hummertime
csendes tag
válasz
wildrain #7504 üzenetére
Fisiconak a Rönón kívül adnék még 1 évet. Ahol nem valami másodrendű pilótaként kezelik. Ha ott sem megy, akkor tényleg csá.
Nakayimához meg annyit, hogy néztem a köridőket, rendszeresen szoktam... és akkor mi van ha volt pár gyorsköre? Szatonak is volt, de ő is csak tört-zúzott. Nakayima a GP2-ben is közepes volt, csak a szponzorok miatt szerződtették. Egy Spykertől ez nem zavar, egy Williamstől igen.
-
hunnylander
őstag
válasz
wildrain #4573 üzenetére
Á, dehogy.
Csak abból is bajom lehet, ha általános (lényegtelen, hogy mennyire igaz) vagy 'szakértői' véleményeket szövök a hozzászólásaimban. Eszem ágában sem volt bárkit is bosszantani vele. Komolyan nincs saját véleményem a témában, azonkívül amit utoljára mondtam, hogy peches volt, a technika meg megbízhatatlan. Azt soha nem tagadtam, hogy a technikának bírnia kell a pilóta 'munkáját', különben rossz, azt meg hogy mikor mennyire lehet egy gyenge érzékeny technikát kímélni, azt már lehetetlenség kideríteni.
Más:
Ki kinek szurkol a fináléban? -
hunnylander
őstag
válasz
wildrain #4569 üzenetére
Ezek után én már nem kívánok saját véleményt közölni e témában, mert nem is igazán volt (csak egy köztudatban élő, és szakértők által is pedzegetett véleményt mondtam, ami ezek után méginkább nem az én véleményem) és mostmár egyszerűen nincs is saját véleményem a dologról csak ez: 'szegény Kimi nagyon peches volt a Meki-nél'. Remélem ez már mindenkinek megfelel majd.
-
hunnylander
őstag
válasz
wildrain #4565 üzenetére
Mint mondtam nem a magam véleményét említettem. Felőlem lehet Kimi szimplán peches (de akkor nagyon az), ne húzzátok fel magatokat azon, ha valamit rosszul fogalmaztam meg. Tudhatjátok, hogy nagy tisztelettel vagyok Kimi iránt, már méltattam itt is.
Statisztika nem cáfolja az állításomat, ami főként csak egy ártatlan megítélés/vélemény közlése volt Kimi-ről, ami a Kimi-re elfogulatlanul tekintők számára így van a köztudatban: "lehet, hogy nem véletlen a példátlan pechszériája". Ennyi, és ezennel én ki is vonom magam ebből, hogy én mennyire értek vagy nem értek ezzel egyet, nincs szükségem felpaprikázott Kimifan-ekkel való diskurzusra. Ő a tökéletes pilóta.
-
JJános
addikt
válasz
wildrain #4408 üzenetére
Igen. Így van. Játszogat vele, méghozzá nem is ingyért, és nem is kedvtelésből. Azt hiszem az F1 után, már egy hétköznapi autó is játék, egy jó pilóta számára.
Ralf meg még rájátszik. Nem fizetek azért, hogy F1 pilóta lehessek, mint más. Kicsi Ralf, ha nem hajtasz, még ez is eljöhet, hamar!
-
JJános
addikt
válasz
wildrain #4394 üzenetére
"Egyébként egy szimulátor is csak egy bizonyos fokig tud segíteni a felkészülésben, addig, amíg nem rögzül a pályarajz. Ez körülbelül 15-20 kör lehet egy versenyző esetében, annál semmiképpen sem több. Utána talán tud még finomítani apróságokat, de abban a szimulátor nem segít (főleg nem egy PS), ahhoz a helyszínen kell lenni, és ott kell körözni.
A helyzeten csak ronthat, ha a PS hülye fizikája beidegződéssé válik (túl gyors kanyarvétel, helytelen féktávok, esetleg helytelen pályageometria). Lehet akármilyen jó az a grafika, ha ezek nem élethűek, bukott az egész."Igen, bár attól nem félnék, hogy beidegződik valakibe a PS fizikája, főleg, ha már beidegződött a vérébe a F1. Főleg, ha vezeti a VB-t.
Sanyi(SaNyEe)- Vettel nekem is bagyon tetszik!
Aktív témák
Hirdetés
- Uhh Lenovo ThinkPad P15 G2 Tervező Vágó Laptop -75% 15,6" i5-11500H 16/1TB RTX A2000 4GB /1 Millió/
- Esport PC - i5 13400F, GTX 1080ti és 16gb DDR5
- Ohh Lenovo ThinkPad P15 G2 Tervező Vágó Laptop -75% 15,6" i5-11500H 32/1TB RTX A2000 4GB /1 Millió/
- AZTA! HP EliteBook 840 G8 Fémházas Laptop Ultrabook 14" -60% i7-1185G7 16/512 FHD IPS Iris Xe
- Sony PlayStation 5 (PS5) Játékkonzol - Lemezes verzió, dobozában!
- LG 27UL500-W - 27" IPS - 3840x2160 4K - 60Hz 5ms - HDR10 - AMD FreeSync - 300 Nits - sRGB 99%
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B760M i5 14400F 16GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB Rampage SHIVA CM 750W
- Xiaomi Redmi Note 12 Pro 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X3D 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Olcsó laptop! Lenovo Ideapad R3 3250U / 8GB RAM / 128Gb SSD!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest