Aktív témák
-
hunnylander
őstag
válasz
c.zsolti #29114 üzenetére
Szep, szep ez a zold csikos gumi. Habar, amikor a festeszetrol, a tradicionalis festekek alapanyagairol tanultam, ugy tanultam, hogy a zold festekek az egyik legmergezobbek (pl. schweinfurti zold; rez es arzen), persze a szintetikus festekek megjelenesevel sokat javult a helyzet.
-
#70869248
törölt tag
válasz
c.zsolti #29024 üzenetére
Massa-Hamilton pole: 5:5
Valszeg hideg időben a Ferrari-nak nem megy jól, viszont melegben a McLaren-nek
...vagy a McLaren-nek amugy sem megy jól. csak hideg időben van esélye...nézőpont kérdése"Ez a baj a jelenlegi F1-ben egy kör időmérő, két kötelező gumikeverék, aztán minimális előzési lehetőségek. Normál körülmények között 4.-5. helyről rajtolva nem igazán lehet futamot nyerni."
Ebben van némi logikai teker...ha csak az 1-2 helyekről lehetett nyerni az sem király előzésileg.
Sztem kezd kiforrni az időmérő, és az egybeszállítós gumilehetőségre is azért kihoztak valamit ami enged a taktikának...megnehezítve azt hogy kötelező feltenni a másikat is, de hogy melyikkel mennyi etapot futnak az már a csapatokra van bízva.
A slick viszont jó lesz szerintem is -
#70869248
törölt tag
válasz
c.zsolti #29021 üzenetére
Nem lehet konstrukciós hiba, mert Massa meg tudja oldani a feladatot uazzal a konstrukcióval.
Innen kezdve Kimi-nek és a mérnökeinek ki kell elemeznie hogy mit kell Kimi-nek másként csinálnia ahoz, hogy a gumik ideálisan melegedjenek.
Massa adataival összehasonlítva mit csinál Kimi másként, hogy az ő gumijai nem melegszenek fel.
Amennyiben a konstrukciót változtatnák meg, akkor még az is előfordulhat, hogy két szék közül a földre ülnek....azaz Kimi-nek még mindig nem sikerül, de már Massa sem tudja megoldani a feladatot.
Nem-nem, ezt bizony meg kell oldani, az autó képes rá, akkor Kimi-nek rá kell jönnie hogy hogyan. -
válasz
c.zsolti #29018 üzenetére
Olvasd el a kezdetét az egésznek! (#28974)
Egy szóval sem említem, hogy lassú az autó sőt! Arról írtam, hogy Kimi idei teljesítménye nem méltó egy regnáló világbajnokhoz és egy ferrarihoz. Ha gumimelegítési gondjai vannak sok verseny óta, az ismét csak az ő illetve a mérnökei gyengeségét bizonyítja, hisz -ahogy te is írod- Massának nincsenek efféle problémái. -
válasz
c.zsolti #29016 üzenetére
Ok legyen neked! Ez tényleg nem semmi, de a F1-es futamokat nem leggyorsabb körre játszák... Később ez szinte csak egy statisztikai adat.
Amúgy ez ismét engem igazol, hogy a sok rossz teljesítményt nem lehet az autó lassúságára fogni. Világbajnokként egy leggyorsabb kört futni és bejönni a mezőny közepén kevés. Egy ferrarival mindenképp.... -
JJános
addikt
válasz
c.zsolti #27689 üzenetére
Hát igazándiból erre nem nagyon tudnék válaszolni. Viszont, ha igaz a hír, szorosabb lesz a Ferrari, és a McLaren párharca.
A 800. futam győzteseként Hamit tippelem. Remélem eléggé fel van spanolva, és remélem az autója is jó lesz.
Nézegettem a pályát, hát lehetett volna legalább egy két kanyarral kevesebb, és egy két egyenessel több, mert így nem sok esélyt látok előzésekre. Vonatos lesz, akkor viszont fontos lesz a pole.
-
Peat;)
veterán
válasz
c.zsolti #27504 üzenetére
Akkor csak írom azt hogy az egyik leggyengébb igazad van.
Az ismert részek azok, hogy Alonso hisztizett egyet hogy újra fejlesszék a motorrészleget a Renaultnál mert a szabály után azt leépítették, egy két hír a maradását és ahhoz köti, hogy lesz-e változás motorfronton. Ami feltünő futamokon hogy valóban nemigazán megy az előzés a Renaultnak, volt olyan futam, hogy támadott Alonso, majd esett vissza fokozatosan minden támadásnál
Aztán a Red Bull csapatfőnöke [link] ezt nyilatkozta.Kiemelném: "Tavaly egy versenyképes motor állt a rendelkezésünkre, de az idei elemzések azt mutatják, hogy le vagyunk maradva. A Renault betartotta a szabályokat, míg mások előnyre tettek szert." Ha mezőnyben valaki ki tudja elemezni hogy le-e maradtak, akkor az a Red Bull a Torro által. És valóban idén alakult ki az hogy a Torro ugyanazzal a kasztnival elveri az anyacsapatot.
Aztán volt olyan pletyka, amit végül több más csapatnál dolgozó személy is lenyilatkozott hogy az egyik Red Bull-os beült a Torroba és finoman szólva meglepődött a tapasztaltakon.
Ez már túl sok ahhoz, hogy ne higgyem azt el, hogy idén alakultak ki ilyen mértékű különbségek a motorok között. Amikor beszüntették akkor valószínű jóval kisebb hézagok voltak a motorok között. De idénre ezek a hézagok kitágultak, ez alapból szabályszegés elviekben. Valaki írta hogy nem biztos hogy erősebb lett a motor, hanem pl a nyomatékgörbéjét tudték kedvezőbbre állítani. Értem én de ehhez is olyan új alkatrész kellett bele ami ennek megfelel, tehát szépen a jelenlegi alkatrész helyett terveztek egy könnyebbet és erősebbet, elfogadtatták hogy megbízhatóbb, majd ugyanakkora lóerő szám mellett nyomatékosabb lett a motor. Ez is előny, 2006-ban olyan pletykák mentek még hogy a rönyó ha nem is a legerősebb de a legnyomatékosabb motor.
-
-
sh4d0w
félisten
válasz
c.zsolti #26078 üzenetére
Csak addicionális információ akart lenni részemről az idézet, semmi több.
Oliverda: büntetésként - legalábbis az általam látott kivonat alapján - három dolog jöhet szóba: drive through, stop & go, 10 rajthely. Ebből az első kettőt 5 körön belül már nem lehet kiszabni, helyette +25mp. A 10 rajthelyet tán lehetett volna osztani - és én változatlanul állítom, hogy korrektebb lett volna -, de az nem szolgálja a mostani vezetők (Bernie, Mosley és Tsai Rt.) pénzügyi érdekeit. Annak következményeképpen, hogy most 2 pont van a vb első két helyezettje között, az utolsó 5 futamon bőven jöhetnek izgalmas futamok - több néző, több reklámbevétel, több megrendelés az ott reklámozott cégeknek, szolgáltatásoknak. Pénz beszél, kutya ugat, a szurkolók véleménye meg századrangú szempont.
[ Módosította: Pompi ]
-
hunnylander
őstag
válasz
c.zsolti #23420 üzenetére
Igen, ezek az autok mar kevesebb turbulenciat fognak maguk mogott hagyni, plusz a slick miatti nagyobb mechanikai tapadas miatt egyertelmuen konnyebb lesz az elozes. Es van tovabba meg az elsoszarny koronkenti allitasi lehetosege, plusz a KERS-'turbogomb', amik szinten segithetik az elozest.
-
hunnylander
őstag
válasz
c.zsolti #19517 üzenetére
Nem kotelezo es nem is celszeru mindig azt hasznalni. Ha ott fekez akkor meg a mogotte levo szaladt volna bele. Mar az altalad sokra tartott es idezett Weber Gabor is megmondta elo adasban, hogy az emberben a kikerulesre valo torekves a sokkal osztonosebb es elsodleges reflex, ha valami utjaba kerul.
En errol a dologrol nem fogok velemenyt valtoztatni. A helyzet maximum szurke volt, ami annyit jelent, hogy ra lehetett huzni a buntetheto skatulyat, de legalabb annyira ra lehet huzni a megadhato skatulyat is, ami a korulmenyek figyelembevetelevel (-10) egy sokkal igazsagosabb es akceptalhatobb itelet lett volna. Hovatovabb, ha nagyvonaluak vagyunk egyes VB eselyesekkel, akkor legyunk kovetkezetesen nagyvonaluak a masikkal is.
-
hunnylander
őstag
válasz
c.zsolti #19496 üzenetére
WG velemenye annyira mervado szamomra mint FP-e. Mas szakertok meg pont maskent gondoljak. A stewardoknak csak szolni kelett volna a McLaren csapat vezetoinek, hogy utasitsak a pilotat a poziciovisszaadasra, de nem tettek meg idoben. Nemde beken hagyhattak volna, mert ugyis megelozte volna es ugyis mar buntetve volt, az elozesi manover elfogadhato lett volna, a kutyat sem zavarta volna, ha nem kotnek bele. Igy elvettek a versenyunket es Lewis pontszerzesi eselyeit, a korantsem hatterszandek nelkuli szorszalhasogatasukkal. (Ha kovetkezetesek Kiminek akkora black flaget vagy szervizre valo utasitas kellet volna adniuk a veszelyes autoja miatt, mint egy haz. Nem tettek meg, ugyanazon celokbol kifolyolag amiert Lewisba belekotottek.) A McLaren meghurcoltatasa osszefuggesben tunik lenni azzal, hogy Max megmaradt a poziciojaban, es bosszut all a (velt) lebuktatoin. A stewardok kozismerten Mosley puszipajtasai.
-
hunnylander
őstag
válasz
c.zsolti #19450 üzenetére
Nyilvanvalo kapitany, mentesre fel!
Captain Obvious to the rescue!
A valasz a kerdesedre olyan nyilvanvalo, hogy azt csak Captain Obvious tudhatja.
-
Gambit
őstag
válasz
c.zsolti #19382 üzenetére
Mit szólna? Ugyanazok az emberek fogják megnézni, akik otthon is megnéznék. A hirdetőknek meg pont tökmindegy, hogy az otthoni TV-n látják a Shell feliratot, vagy egy mozivásznon. Sőt, talán még a vászonnak jobban is örülnek. Innentől kezdve meg Ecclestone-nak is tökmindegy.
-
PazsitZ
addikt
válasz
c.zsolti #19297 üzenetére
Uram isten. Belátom, hogy Hamiltonbuzi és ezzel nem is lenne baj, de éppen, pont most jut eszébe szabályokat bírálni, amikor a kis kedvence ezek áldozatául esik, kicsit meredek.
Az újra felvetett Kimi-Sutil, Hami-Kimi összehasonlításra inkább nem is reagálnék.
Az, hogy az áthajtásos bünti, szerintem egyébként jogos is volt, de "szakújságírónk"
szerint direkt azért volt, mert veszélyes lett volna a ferrarira, megint elég nagy mosolyt csal az arcomra. Mivel ha Kimi mellől indult volna, szerintem akkor se lett volna meg a tempó, de nem baj.
A Kovalainen-es büntiről:
Ron D. Kovaról:he and Nakajima tried to stay out of Webber's way, but in their efforts to do so there was a bit of positional confusion and nowhere left for him to go. The result was that he compromised both his own and Mark's laps.
Én erre nem emlékszem, hogy láttam volna, de R.D. is elismerte, hogy nem volt sima az elengedés.Igen Kimi még mindig széthajtja az autót, mindenki más csak félgőzön sétakocsikázik.
De idézném az egyik helytálló mondatot: De ki beszél itt szakmáról?!...
-
sh4d0w
félisten
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
c.zsolti #18361 üzenetére
Olyan esetben, mint kimi-sutil sosem büntettek.... verseny közben akárki szált bele akárkibe
Olyan, hogy SC alatt kilöktek vkit, vagy boxban beleszál vkibe, vagy megáll az ut közepén, mindig büntettek..
Ezért is versenybalesetnek hivják, ami a versenyben van történik! Az a pályán van, verseny alatt,
mig a büntethetők SC alatt, lekörözés alatt, BOX-ban, stb...Kimi-sutil esetében verseny volt, pozicióért ment, még ha elözni akart volna, sem lett volna jogos a bünti, mert versenyben benne van a pakliban.. Nem egy volt már, hogy a második helyen levő pályán megprobálta megelözni az elsőt, és kilökte a kavicságyba, mert összeéretek
-
hunnylander
őstag
válasz
c.zsolti #15190 üzenetére
Acsi! De ez penteki cucc (motor es valto), erre nem ervenyes. Az a szabaly a szombaton es vasarnap hasznalt 'versenyhetveges' valtora vonatkozik. Legrosszabb esetben Kimi kihagyja a ma delutani szabadedzest, ha nem tudjak megjavitani a penteki cuccot. Azt nem tudom, hogy ez cserelheto e.
-
hunnylander
őstag
-
brownus
veterán
válasz
c.zsolti #11147 üzenetére
hát én is
meg is teszem kimit...
2008. március 16.
Ausztrál Nagydíj, Világ
Ausztrál Nagydíj - verseny - 5:00
Antepost - győztesKimi Räikkönen (FIN/Ferrari) 2.40
Lewis Hamilton (GBR/McLaren) 3.50
Felipe Massa (BRA/Ferrari ) 4.40
Fernando Alonso (ESP/Renault) 12.00
Heikki Kovalainen (FIN/McLaren) 15.00
Nico Rosberg (GER/Williams) 30.00
Nick Heidfeld (GER/BMW-Sauber) 30.00
Robert Kubica (POL/BMW-Sauber) 40.00
Mark Webber (AUS/Red Bull) 60.00
Jarno Trulli (ITA/Toyota) 80.00
David Coulthard (GBR/Red Bull) 80.00
Kazuki Nakajima (JPN/Williams) 80.00
Sebastian Vettel (GER/S. Toro Rosso) 100.00
Nelson Piquet Jr. (BRA/Renault) 125.00
Timo Glock (GER/Toyota) 150.00
Giancarlo Fisichella (ITA/Force India) 200.00
Sébastien Bourdais (FRA/S. Toro Rosso) 250.00
Adrian Sutil (GER/Force India) 400.00
Jenson Button (GBR/Honda) 400.00
Rubens Barrichello (BRA/Honda) 500.00
Takuma Sato (JPN/Super Aguri) 800.00
Anthony Davidson (GBR/Super Aguri) 800.00
Aktív témák
Hirdetés
- Intel Core i7 6700K / GTX 1660TI / 16GB DDR4 RAM / 500 GB SSD konfig eladó
- Samsung Galaxy S23 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy A53 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Megkímélt állapotú Xbox Series X 1TB eladó. Kitisztítva és újrapasztázva!
- Gamer PC - i5 13400F, GTX 1080ti és 16gb DDR5
- Hp USB-C/Thunderbolt 3 dokkolók: USB-C Universal, G2, G4, G5, Hp Elite/Zbook- Thunderbolt 4 G4
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Napi 700 ft tól elvihető RÉSZLETRE BANKMENTES HP 840 G11 Ultra 5
- Xiaomi Redmi 13128GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest