Aktív témák
-
PazsitZ
addikt
válasz
#70869248 #27727 üzenetére
A futam közben olyan 3-5 körön belül kell letölteni a büntetést. Annyi idő alatt lehet fellebezni
?
(#27731) wildrain-nek is igaza van egy utolsó körökben elkövetett szabálytalanságért miért kapna más tipusú büntetést, mint futam elején?
(#27733) b-type: szvsz rossz a példád. Általad felhozott példa azt jelenti, hogy " túlórázol 5 percet (nullbérért)".
De olyan szinten 10 perc műszak elején is megcsinálni 10 perc a végén is...
És pont ez a lényege, hogy elméletileg kb. pont annyit kap mintha teljesítené.
S mint írtam fellebezni futam közben sem sok lehetőség van. -
Rick4
félisten
válasz
#70869248 #27737 üzenetére
értem én, de ha végiggondolod, 20 körrel a vége előtt ugyanezt megcsinálva lett volna elég idő visszanézni a videokat, megbeszélni, hogy mi jár érte, most ebben az esetben nem volt. fellebbezni lehetett, csak nem tudták az állításukat bizonyítani a mclarenesek, ennyi.
-
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #27730 üzenetére
Az itt a probléma, hogy kétféle büntetési körülményt akarsz adni a versenyzőknek ugyanazért a vétségért attól függően, hogy mikor követték el a szabálytalanságot. Aki az ötödik körben követi el a szabálytalanságot, annak nem megtámadható a büntetése, aki meg az utolsó előtti körben, annak meg igen? Ez hogyan igazságos szerinted?
Az világos, hogy az idő, amit a valóban letöltött büntetés helyett kapnak, nem okés, mert minden pályán más az áthajtásos büntetéssel összeszedett hátrány (ráadásul a 10mp stop&go is ugyanúgy 25mp-et ér), de olyan mélységekben nem lehet megírni egy szabálykönyvet, hogy x pályán ennyi, y pályán annyi, stb. Valahogyan átlagolni kell.
ez meg a többi, egyébként megkérdőjelezett és elbírált, időbüntetett versnyzővel szemben helyezi háttérbe az unevezett áthajtásos időbüntetettet.
Nem beszélhetünk hátrányba helyezésről akkor, amikor a vétség nem volt ugyanaz. Így már más a kiindulópont, két teljesen más esetről beszélünk, ami nehezen összehasonlítható. -
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #27727 üzenetére
Ha viszont megtámadhatnák, és visszavonhatónak ítélnék az ilyen, futam után adott boxutcai áthajtást (vagyis időbüntetést), akkor az igazságtalan lenne azokkal szemben, akik még a futam alatt kapják meg ugyanezt a büntetést, mert ők azonnal a büntetésük letöltésére vannak kárhoztatva, megfellebbezési lehetőség nélkül.
Erre egyetlen megoldás lenne, hogy sosem adnának boxutcai áthajtás büntetést, hanem mindig csak futam után, időbüntetést. Ez meg jó kis káoszhoz vezetne a végeredmények tekintetében, és a nézők frankón elveszítenék az az általában megszokott helyzetet, hogy a futam után mutatott végeredmény a tényleges végeredmény.venember83: miért kéne bezárni, nem esett senki a másik torkának. Vitatkozni csak lehet, nem? Legalábbis azt hittem, erre vannak a fórumok a neten. Ha untat, ne olvasd.
-
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #27663 üzenetére
Hát én sem hiszem, hogy most egycsapásra lenyomják a McLarent esőben, mert sok ilyesfajta bizakodó ígéretet lehet olvasni tőlük, ami aztán nem valósul meg (lásd: "nem lesz több motorhiba").
Ettől függetlenül ha belegondolunk, hogy az olyan pályákon, ahol amúgy is kicsi fékhűtéssel mennek, mert nincsenek kemény féktávok (Monaco, Silverstone), nem volt rossz esőben a Ferrari. Lehet, hogy tényleg sokat számít, amit most találtak (sőt: biztos, különben nem beszélnének róla). -
PazsitZ
addikt
válasz
#70869248 #27505 üzenetére
Ez is jogos felvetes. De nekem olyasmi remlik hogy ugyanazt a motort kell a rendelkezesukre bocsajtaniuk amit ok is hasznalnak.
De jegyezzuk meg, hogy ev elejen meg nem kapta meg az uj aerot a torro. Miota megkapta azota viszont latvanyosan egyre jobbak.
Persze hozza kell tenni a pilotaik is jok. -
7Heads Drago
veterán
válasz
#70869248 #27456 üzenetére
Az érdekes az, hogy Spa-ban azt mondták a "gyuláék", hogy Hami-nak jobb Kimi mögött mert látja mi a téma a vízzel.
Erre most egész végig az ellenkezőjét állitották.
Szerintem alapvetően ha elől vagy, nem kell senki vízfüggönyében úsznod. De viszont, ha az előtted lévőhöz elég közel tudsz férközni, ott nem zavar, sőt lehet, hogy tényleg előny.
De, hogy Hami mit csinált a futamon hogy lássa a pályát azt nem tudom.
Lehet hogy van a bukón ablaktörlő? -
wildrain
addikt
-
7Heads Drago
veterán
válasz
#70869248 #27446 üzenetére
A glock esetről én csak annyit mondanák, hogy nem az ilyen előzések hozzák a rajongókat az biztos.
Az ilyennel csak legfeljebb ellenséget lehet szerezni.
Az előzőre visszatérve: Jobban átnézve Hami-t tényleg Massa foghatta meg. Csak azt nem értem miért.
Ahogy a szektorokat nézegettem A ferrarik a 3-ik szektorra voltak belőve. Sajnos az első kettőben viszont túl sokat buktak. Főleg Kimi. -
Motion_Blur
félisten
válasz
#70869248 #27446 üzenetére
Hmm.. oké, hogy védte a saját pozícióját, de nem feltétlenül volt szükség erre a kivezetésre szvsz. Szűkebb íven erőből legyorsulta volna a Meki a Toyotát, Glock meg beállt volna mögé, Hami simán belül fékezve védte volna a helyét. Nem mondom, hogy bele kell kötni ebbe az egészbe, de nem biztos hogy erre szükség volt
Keményen levédte, ahogy Kimi is a buszmegállóban. Annyi különbség, hogy az szerinte nem volt sportszerű.
-
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #27430 üzenetére
Hát én vágom, hogy okés ez. Nem egyszer, nem kétszer volt ilyenben részem nekem is a versenyeken, és bár nem voltam igazán híve a dolognak, néha én is megcsináltam másokkal. Főleg, ha nagyon akartam a pozíciót, mert fontos volt, vagy ha bepipultam.
Volt egy imolai futam, amikor Juan bejött mellém a belső ívre féktávon a Tosa-ba, de sikerült mellette fordulnom kívülről, és egymás mellett gyorsultunk fel a dombra. Még meg is kérdezted Juantól, hogy miért nem tolt ki, mint annak idején Schumacher Montoyát.A Mike-os balhéra is emlékszem, persze. De neki nem is igazán az volt a gondja, hogy kitoltad, hanem az, hogy előtte 1-2 mp-cel a fűről jöttél vissza, és ugye azt nem veszélyesen szokás csinálni. De szerintem rendben volt a dolog: visszajöttél, és egyszerre harcoltál is a pozícióért. Akkora sebességkülönbség nem volt, hogy ne lehessen reagálni a védekezésedre.
-
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #27418 üzenetére
Kéne tudni, hogy mikor érte utol őket.
Mert a megfőzést alátámasztja az is, hogy konstans köröket ment a 41. körtől, mintha rendbe akarná hozni, le akarná koptatni a gumi elszemcsésedett rétegét. Meg azt is vedd figyelembe, hogy Webber is megtámadta. Ha Hamilton még ereje teljében van, akkor inkább tapad Massára még akkor is, ha valójában megelőzni nem akarja, mert hátha... De azt végképp nem hagyja, hogy még Webber is bepróbálkozzon. Arról nem is beszélve, hogy különben sem úgy ismerjük, mint aki megelégszik a kármentéssel, amikor még előnye is lehetne (lásd Spa). Mert itt nem egy pontról volt itt szó, hanem akár a pontelőny növeléséről. Szóval nem, nekem Hamilton harcosságát ismerve nem hihető. -
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #27410 üzenetére
Azt nem tudod, hányadik körben érte utol Hamilton a bandát?
Ha a tendenciát nézzük, akkor szerintem nekem van igazam, Hamilton az interen hosszútávon nem lett volna ütőképes. Ha megnézed, ahogy megkapta az új gumit, ment egy brutál kört, majd folyamatosan lassult, és a 41-44 körig ugyanolyan köröket produkált. Kimi meg ahogy megkapta, végig folyamatosan gyorsult (pontosabban közben volt elhibázott köre).Peat: pedig érdekelne, hogy mit akartál.
Na most elolvastam mégegyszer, és lőn világosság.Szóval ha ez így volt, miszerint Kimi száraz beállításokkal ment a versenyen, akkor elég brutál hibát követtek el a Ferrarinál. Nyilvánvaló volt, hogy esős verseny lesz, még ha nem is esik, akkor is vizes/száradó pályán kell megtenni a verseny nagy részét. Nem tudom, hogy ők milyen előrejelzést néztek...
-
-
Nowhereman
őstag
válasz
#70869248 #27390 üzenetére
Asszem ti két külön malomban öröltök. Timo és Lajoska igencsak csépelte egymást a vesenyen, volt olyan natúr sikános durválkodási is, és az egyik nyújtott kanyarban bizony Lajoska simán a füre terelte Timot, aki ha bizony marad az íven, akkor valszeg a négergyerek sírt volna nagyon...
-
sh4d0w
félisten
válasz
#70869248 #27385 üzenetére
Azért előzze meg tisztán, mert megteheti, mert a társa sem azért van a pályán, hogy rommá törje - jó esetben csak - az autóját. Elhiszem, hogy Glock megpróbálja, ha lehetőséget lát rá, de Hamilton annyival jobbnak tartja magát mindenkinél, valamint az autója is annyival jobb a Toyotánál, hogy nincs szükség arra, hogy a többieket lelökdösse a pályáról. Nem az ívet fogta le egyébként Hamilton, hanem már amikor mellette volt, nekiállt kiszorítani Glock-ot a pályáról - és ez méretes különbség.
Te talán valóban nem problémáztál a Kimi-féle eseten, de tán Te vagy az egyetlen Hamilton- vagy McLaren-drukker, aki ezt nem tette meg.
-
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #27383 üzenetére
Sztem mi sokat nem tudunk erről a srácról.
Igen, ez elég kézenfekvő magyarázat ahhoz, hogy minden esetben fel lehessen hozni, de én akkor is jogot formálok, hogy véleményem legyen róla.Szerintem nem őszinte (belül nagyon jól tudja, hogy a sikánátvágás után nem volt fair támadnia, mégis azt nyilatkozta többször is ártatlan képpel, hogy bizony ő szabályos volt), és a viselkedése, nyilatkozatai már nagyképűek, nem csak magabiztosak. Egy-egy előzés után nagyon sokan tehetnének kemény megjegyzést a többiekre, vagy saját munkájukat az egekig magasztalhatnák, de mégsem teszik. Hamilton megteszi, és ez az én szememben nagyképűség. Nem arról van szó, hogy semmit nem tud felmutatni, és mellette szájhős, hanem arról, hogy úton-útfélen magát dícsérgeti, főleg újabban. Nincs erre szükség szerintem, csak sok-sok embernek szúrni fogja a szemét, és utálókat gyűjt. A sikános akciója és a "Kimi nem elég tökös" nyilatkozata után szerintem a pilóták többsége is minimum más szemmel néz rá, és nem csak az eredményeire való irigység miatt, hanem azért is, mert egy kedvelnivaló ember nem így viselkedik.
-
sh4d0w
félisten
válasz
#70869248 #27375 üzenetére
Előzze meg tisztán; a múltkor ő volt felháborodva, hogy Kimi nem hagyott neki helyet egy sikánban, ahol ha valaki az ideális íven megy, nem is lehet. Most ez egy egyenes szakasz volt, ő nem hagyott helyet Glock-nak, holott neki lett volna lehetősége rá, most mégsem sír...
hunnylander: hanyagoljál, jó? Én átsiklok a hozzászólásaid felett e topicban, legyél szíves kövesd a példámat.
-
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #27372 üzenetére
Ehh, azt a Kubica-féle (az nem Webber volt? vagy rosszul emlékszem?
) előzést látva rendesen guvadtak a szemeim.
Tényleg hihetetlen dolgokat tud művelni, nagyon érzi a határokat, és tetszik, ahogy gokartozik egy F1-essel. Nagy kár, hogy az egyénisége elfogadhatatlan szinten van számomra. -
JJános
addikt
válasz
#70869248 #27345 üzenetére
Én is kedvelem Glock-ot.
Ő is sokat előzött, amíg kedvező volt a viszony ment is rendesen. És ha valaki helyet követel előzés közben, az ellen sincs kifogásom.
De ebből messzemenő következtetést levonni azt hiszem nem szabadna. Egy ilyen esemény miatt durván leszólni Hamit nem kellett volna.
Az előzést úgy is mindenki a saját szemszögéből látja.
Sok jó fiatal van. Sajna ma Kova nem nőtt fel a feladatra. Jó autó, jó rajthely, és egy Torró-t nem bír utolérni.
Proof88: Ha nem lesz Kimi VB az idén, attól még én is szurkolok neki. Bár Hami az első számú, és Vettel is előtte van.
Peat: A mai győzelemmel az ázsiója nagyot nőtt Vettelnek. Ferrari, de a BMW is fontolóra veszi. És száraz pályán is tud menni.
-
End-ru
aktív tag
válasz
#70869248 #26840 üzenetére
Utólag bevallom helyesebb lett volna a magyarázat szót használni, ezért elnézést kérek. A magyarázat egyébként teljesen logikusnak tűnt, csak nekem mindig ott lóg ki a lóláb, hogy LH-ról van szó, akkor Ő a legtehetségesebb, legprofibb, legjobb pilóta, ha meg valami nem jön össze, akkor a körülmények áldozata. Ha jól emlékszem, akkor a gumival való kavarást részben magának, részben a csapatnak köszönhette. Ezért szvsz magukat okolhatják és nem a körülményeket, bár erről a szurkolók hajlamosak megfeledkezni.
-
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #26339 üzenetére
Hát igen, ezért jó lenne hallani a beszélgetést, mert talán annak is megvan az oka, hogy kétszer kérdeztek rá. Ezek szerint elsőre nem kaptak egyértelmű választ, vagy miért?
kétszeri jóváhagyás
Ezt azért korrigálnám, jóváhagyást nem kaptak, mert azt Whiting nem adhat, ezzel a McLaren is tisztában van. -
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #26311 üzenetére
Attól, hogy Whiting azt mondta, "Szerintem rendben van.", még lehet, hogy nem volt 100%-ig biztos, és megerősítésként továbbította a versenybíróknak, akik szerint nem volt rendben.
Amúgy ha jól emlékszem, Liuzzi büntetését törölték, vagy megváltoztatták, de ahogy FP írta, elképzelhető, hogy új bizonyíték merült fel. Tehát ha a telemetria vagy bármi meg tudja változtatni a képet, akkor azt a McLaren úgyis eléjük tárja, és tárgyalják, emiatt nem kell aggódni. Más kérdés, hogy nem bizonyít semmit, ha látják, hogy Hamilton elvette a gázt/félgázzal gyorsított, mert ezt láttuk a képen is, és ahogy FP is írta, nem ez a dolog kérdéses része, hanem az, hogy előnyt szerzett/nem szerzett. -
7Heads Drago
veterán
válasz
#70869248 #26255 üzenetére
Furcsa lesz a csaj az F1-ben.
Eddig mi volt: A verseny közben az első helyezet papáját, tesóját, feleségét, barátnőjét mutogaták.
Most elöször fognak egy aggodó férjet, vagy barátot mutatni.
És tartok tőle, hogy az ő szélárnyékában a fél mezőny szeretne szívesen tartózkodni valamilyen formában.
És kivácsi vok, hogy fennt a pódiumon két hátba veregetés közben ki fogja elöször az overáljába önteni a pezsgőt.
Szerintem fel fogja dobni a Forma1 nézetségét. -
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #26208 üzenetére
Még talán egy körre is megérte volna. Mivel az eső egyre jobban esett, az utolsó körben akár 20-25mp-cel is gyorsabb lehetett egy körön az, aki intert használt, ami ugye pont egy boxkiállás, tehát utolérte volna. Megelőzni meg sima ügy, akkora a sebességkülönbség. Heidfeldről is azt mondta Bourdais, hogy úgy ment el mindenki mellett, mintha másik kategória lett volna. Igaz, hogy ehhez persze kanyargós rész kell, Kimi meg elvileg a pálya végén érte volna utol Hamiltont (meg valahol háromnegyednél Massát), ami már annyira nem kanyargós.
-
-
Racecam
nagyúr
válasz
#70869248 #26174 üzenetére
Csak azért nem vitatkozom veled tovább, mert szemmel láthatóan nem érted miről is beszélek. Én nem fogalmazok úgy, ahogy Te, és továbbra sem mondom, hogy elvakult vagy (mondjuk nem ártana ismerni a szó igazi jelentését, ha már alkalmazod), sőt azt sem mondom, hogy a szövegértéseddel problémák vannak, gondolok itt többek között a házigazda "titulus"-al kapcsolatos mondanivalómra. Továbbá azzal sem jövök, hogy esetleg Hamilton, vagy Mclaren szurkolóként a véleményed esetleg nélkülözi az objektivitást, mert ez sem számít. Nem kívánok a továbbiakban véleményt nyilvánítani a szituációról sem és tartózkodni fogok attól, hogy bármit is megpróbáljak objektíven, kizárólag az általam látott szituációra és az azt követő reakciókra tekintettel, lehetőleg minden érintett szempontjait figyelembe véve, elemezni. Úgy látszik, erre itt nincs igény, ahogy a tényszerű vitára sem. Csak elvakult fanok léteznek (tisztelet a kivételnek), akik mindig úgy értelmeznek egy szituációt, ahogy az a kedvenceiknek megfelel, még akkor is, ha az a tényeknek esetleg homlok egyenesen ellentmond. Így pedig semmi értelme a vitának.
-
Racecam
nagyúr
válasz
#70869248 #26171 üzenetére
Érdekes dolog engem elvakultsággal vádolni, mert kb. abszolút nem érdekel ki nyer, vagy ki nem, különben bele sem szóltam volna a vitába. Házigazdaként pláne nem, mert ha drukkolnék valakinek és ezt egyértelművé tenném, akkor azzal az objektivitásomat megkérdőjelezhetném egyesek szemében, ha esetleg be kell avatkoznom a topicban. Elég régóta nem nézek Forma-1-et, legfeljebb összefoglaló szinten, mert nem érdekel, nincs kedvencem és unalmasnak találom az előzések majdnem teljes hiánya miatt.
De térjünk vissza a szabályra. A szabály egyértelműen kimondja, hogy a sikán levágásával szerzett jogtalan előnyt vissza kell adni. Ez eddig egyértelmű. Azt nem lehet szabályokba foglalni, hogy mit is jelent az előny visszaadása minden helyzetben, illetve, hogy hány kanyart kell várni, mert mindent nem lehet leszabályozni ilyen formában, ahogy az életben sem. (Még itt a fórumon sem.) A vita ott keletkezett, hogy Hamilton manővere eleget tesz a szabályban foglalt követelményeknek. és az ilyen eseteket mindig emberek (bírók) fogják megítélni, ahogy más sportokban is és emiatt mindig is lesznek viták. Még egyszer hangsúlyozom, nem lehet mindig, mindent leszabályozni előre, minden esetre megmondani, leírni, hogy azt hogyan kell értelmezni. ha ezt lehetne, nem kellenének a bírók, elég lenne egy ember, aki fellapozza a szabálykönyvet és megmondja belőle, hogy mi a teendő.
A McLarennél azért kérdeztek rá kétszer is, mert ők is úgy látták, hogy az eset nem teljesen volt tiszta. Ez is egyértelmű. Mint ahogy az is, hogy hiába kérdezgetik a FIA-t, szerintem ezt nem ők, hanem a stewardok döntik el, akiknek nyilván több idő kell egy szituáció megítéléséhez és ez itt már nem állt rendelkezésre, mert véget ért a verseny. Pontosan ezért rendelkezik úgy a szabály, hogy az utolsó 5 kör alatt történt események esetleges büntetését másképpen kezeli, hiszen számítottak rá, hogy ilyenkor a döntés megszületése a futam utánra fog esni és ilyenkor már nincs lehetőség az adott esetben versenyben alkalmazható szankciók kiszabására. -
Racecam
nagyúr
válasz
#70869248 #26154 üzenetére
Nem mindegy, hogy sunyulás (ilyet egyébként én nem írtam), vagy nem egyértelmű helyzet van?
Valami van/volt és ezt a boxból is így itélték meg. És a helyzet nem azért nem volt egyérelmű, mert a szabály nem fogalmaz egyértelműen, hanem azért, mert Hami nem egyértelműen adta vissza a jogtalan előnyt. Ez tény, különben nem vitatkoznánk róla ennyit (sem mi, sem a világon mindenhol pilóták, volt pilóták szakemberek, nézők stb.) illetve nem büntették volna meg. Ha 2 kanyarral később előzi meg, most nem lenne miről beszélnünk és büntetés sem lenne. Aki ezt nem látja be, az csak egy elvakult szurkoló lehet és véleménye nélkülöz minden tárgyilagosságot. Azon lehet vitatkozni, hogy érdemelt-e büntetést, vagy nem ezért a manőverért, vagy esetleg még belefért, de azon, hogy a szituáció (az elengedés) nem volt egyértelmű, azon nem.
-
7Heads Drago
veterán
válasz
#70869248 #26122 üzenetére
Ok
És ha teszem azt ténylegesen a szájukba rágják ezt a témát a megbeszélésen, akkor most miről beszélünk?
És mellesleg Trulli se Hamiltonnak ad igazat. [link]
Én lezártam a témát.
Más: Surinder Thathi --Ő kicsoda?
Rick4: Van rendesen hsz. Nem győzöm olvasni.
Oliverda: Időközben ugyebár az is kiderült hogy (mint jól sejtettem) nem csak a 25mp lett volna alternatíva büntetés gyanánt. Ezt hol olvastad? (már ha nem angol) -
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #26066 üzenetére
Én most (szándékosan) nem a véleményét idéztem, mert nyilván elfogult, hanem azt, hogy a versenyzői megbeszéléseknek ez a szituáció elvileg egy vissza-visszatérő pontja, így Hamiltonnak óvatosabban kellett volna kezelnie az ügyet. Persze utólag könnyű ezt mondani, de amikor nagy a tét, és ő határozottan gyorsabb volt Kiminél (tehát valószínűleg nem ez lett volna az egyetlen esélye az előzésre), akkor mehetett volna biztosra, hogy egy kanyarig nem támadja.
-
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #26058 üzenetére
Hát ezaz, ha hihetünk Massának, akkor Hamilton óriásit kockáztatott, főleg a Kimihez viszonyított sebességének fényében:
"Az ilyen incidensekről gyakran esik szó a hivatalos versenyzői eligazításokon, ahol tisztán és világosan az értésünkre adják, hogy ha valaki levágott egy sikánt, nem csupán vissza kell adnia a helyét, hanem a járulékos előnyöket sem használhatja ki."
Tekintve, hogy mekkora volt a tét, ha szabálytalannak ítélik a mozdulatot, és azt, hogy mennyivel gyorsabb volt Raikkönennél, inkább várnia kellett volna egy kanyart, és utána újra támadni.
-
PazsitZ
addikt
válasz
#70869248 #26040 üzenetére
Szabályosan gyorsult szó nem volt elengedésről, mert kimi legyorsulta ergo nem engedte el.
Ezt a mondatot először nem értettem. Mármint, hogy mire vonatkozik. De most már értem. Azaz még mindig nem, de már világos mire gondolt ez alatt Vandit.
A büntetés olyan szinten jogos lehet, hogy nagyon hasonló manőverért Anno Lonzi is kapott "büntit". Ebben az esetben következetesnek nevezhető a büntetés...
Más szemszögből: -Hami előbb-utóbb úgyis leelőzte volna
-Kimi kiesett -
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #26051 üzenetére
Persze, hogy ingatag alap, pont itt a hátulütője annak, hogy megítélés kérdése az egész. Lehet olyan is, aki azt mondja, hogy ha besorol Kimi mögé, akkor még jobb kigyorsítással már a célvonal előtt megelőzi...
Sok vélemény lehet, én csak azt írtam le, ami szerintem valószínűleg történt volna. Kevéske(?) szimes tapasztalatom azt súgja, hogy egy fékre pöttyintéssel belassult volna annyira, hogy még a kerékvetőt is elkerülve besorolhatott volna Kimi mögé. Akarás kérdése lett volna, vagy inkább úgy mondom: döntés kérdése. Másképp döntött, amiben nincs semmi rossz, valamilyen döntést hoznia kellett mindenképpen.
-
Vandit.
addikt
válasz
#70869248 #26042 üzenetére
Mint írtam a motorhangból lehet következtetni arra, hogy mennyire vette le a gázról a lábát. kb. semennyire. Az elengedés meg véleményes, úgyhogy azt sem lehet mondani, hogy kellően elengedte volna. És a 6 km/h sebbeségkülönbség ki szerint elég? Szerinted? Dennis szerint? Hamilton szerint? A szabály szerint? Ez is elég kétes dolog.
-
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #26046 üzenetére
Akkor ugyanez van, vizsgálni kell. Levágta a sikánt -> szerzett-e belőle előnyt ahhoz képest, mint ha nem vágta volna le.
Az, hogy mennyi az annyi, a büdös életben senki nem mondja meg, mert ahhoz az kéne, hogy tudjuk, hogy egy ilyen helyzetben mekkora veszteséggel járt volna az, hogy Kimi mögé besorol. De nem tudjuk, és soha nem is fogjuk tudni. Csak megítélhetjük, és ugye az minden embernél más végeredményt adhat. -
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #26040 üzenetére
Nagyrészt egyetértek, Hamilton egyértelműen maga elé engedte Kimit.
Az, hogy a büntetés szabályos volt-e, az dönti el, hogy a sikán átvágásával előnyt szerzett-e avagy sem. Ehhez két esetet kell összehasonlítani:
1. Ami megtörtént, tehát azt, hogy levágta a sikánt.
2. Mi lett volna, ha nem vágja le a sikánt, hanem amikor látja, hogy Kimi keménykedik, visszavonul, és mintha fal lenne a fehér vonal helyén, a pályán maradva besorol Kimi mögé.
Ez utóbbi esetben valószínűleg lett volna akkora vesztesége a rossz ívből és a sebességvesztésből, hogy a célegyenes végén nem lett volna kifékezési pozícióban. Mivel ez nem történt meg, ezt senki nem tudhatja biztosra. Itt jönnek be a képbe a bírók, akik szintén megítélés alapján döntenek.Mivel szerintem a Kimi mögé való besorolással kicsit lemaradt volna a Ferraritól, ezért a döntés helyes. A baj az, hogy túlságosan nagy a tét, és a dolog nagyon véleményszerű, túl képlékeny. A verseny szempontjából nem jó, hogy elvették a győzelmét.
-
Vandit.
addikt
válasz
#70869248 #26040 üzenetére
Én nem fogok erre litániát írni. Elég hallgatni a motorhangot és hallani lehet mennyire vette el a gázról a lábát. A levágáshoz annyit, hogy befordulhatott volna, ha akar, de nem akart, mert tudta mivel járna. Az első bekezdésedet meg nem értem. Azért répaság, mert én úgy láttam és esetleg nem egyezik a véleményeddel?
Ez nem rossz.
-
nat
senior tag
-
janeko
őstag
válasz
#70869248 #25698 üzenetére
legalább ő bevállalta az, hogy nem csak kocsikázik, mert ha ő is csak tartogatná a helyeit akkor már tényleg elég unalmas lenne a verseny.. mert szerintem mikor a nagyok harcolnak az a jó és izgalmas, de massa nem nagyon nyomja neki, kimi meg csak ha nagyon bizonyítani akar mint ma is az elején
-
Integra
titán
válasz
#70869248 #25609 üzenetére
szerintem nem azzal volt a bajük hogy kicsúszott meg visszaeresztette
hanem hogy abból ahogy visszaeresztette, jogosulatlan előnyhöz jutott, amit soha nem csinált volna meg, ha rendesen veszi be a kanyart.
elég vicces volt hogy kb pár sec-re lelépett a gázról, szélárnyék, aztán csókolom, megnyomta simán.
én ebben látom azt amiért büntették. -
aesir
veterán
válasz
#70869248 #24649 üzenetére
Veled egész más a "kapcsolatom" ezért nagyon sajnálom hogy ezt éppen neked válasznak kell írjam: szar dolog a kettősmérce. Ez csak úgy mellékesen a szemforgatós szmájliról jutott eszembe, meg arról hogy ÉN kirakhatom
Inkább maradjunk azon a szinten, ahol eddig is, kérlek
-
#70869248
törölt tag
válasz
#70869248 #24530 üzenetére
lejárt az időlimit, pedig oda akartam rakni ezt a konvertert
-
Aktív témák
Hirdetés
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Napelem
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Amazon Kindle
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- EA Sports WRC '23
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- További aktív témák...
- HP Spectre x360 Érintős Hajtogatós Laptop Tab 16" -60% i7-1360P 32/2TB Intel Arc A370M 4GB UHD OLED
- Szép! Lenovo Thinkpad T14s G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -60% i5-1135G7 4Mag 16GB /512GB FHD IPS
- Samsung Q80T 55" QLED - 4K 120Hz VRR / FreeSync / HDMI 2.1
- ÚJ HP ENVY 17 Nagyképernyős "Kis Gamer" Laptop -45% 17,3" Brutál i7-13700H 16/1TB Iris Xe FHD IPS
- Legion Go 8APU1
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest