Aktív témák
-
7Heads Drago
veterán
válasz
ronaldo #15958 üzenetére
Szélmalom-harc!
Itt a topikban Mclarenesek jobban tudnak mindent.
Szerintük a pont táblázatban minden Mercist legalább kétszeres szorzó illetne meg.
Én soha nem tudtam ennyire elvakult Ferraris lenni.
Az vigasztal hogy Ferrari drukker sokkal több van M.o.-on. És 20 éven belül nem is fog változni a helyzet. -
Oliverda
titán
válasz
ronaldo #15966 üzenetére
"Nem is emlékszem rá, hogy 5 évre befagyasztották volna házon belül a felfüggesztés fejlesztését."
Nyilván szelektív amnéziád van.
"Olyan jó, hogy egy beépített, bennfentes emberrel is kapcsolata lehet egy hozzám hasonló egyszerű halandónak."
Akkor hálád jeléül azt szeretném hogy ne mondj több marhaságot. Köszi!
-
Peat;)
veterán
válasz
ronaldo #15958 üzenetére
Azért úgy az igazságos, hogy ha hozzátesszük azt, hogy nem véletlenül volt olyan kevés csapaton Bridgestone, hanem mert a Ferrarinak sikerült a legszorosabb kapcsolatot kialakítani velük, ami másnak nem tetszett és váltottak. Az akkor élvezett kiváltság meg keményen visszaütött ez tény, pontosan úgy hogy tavaly és még idén is visszaüt Reanult-nak. Őket kihagytad, pedig szerintem nagyon hasonló (volt) a helyzetük a Ferrariéhoz.
Illetve én kiejezetten emlékszem azokra a nyilatkozatokra a Ferraritól, amiben utalgattak arra hogy a gumi a probléma. Az meg slusszpoén hogy követekző év elején vagy mikor végül azt is elmismerték hogy nemcsak a gumival volt gond, hanem valóban az autóval is. Talán valami tervező nyilatkozta le.
Év közben meg alapból nehézkes lehetett volna váltani, gondolom lehetetlen is, mivel gondolom a szezon kezdete előtt születtek a megállapodások a gumigyárak és a csapatok között. Ettől függetlenül lehet hogy nagyon megértő volt a csapat a B irányába, csak én nem ennyire fekete fehérben láttam a dolgokat.Egy 3. gumiszállító lett volna a legtisztább, ezt sokan leírták, igaz általában nem a Ferrarisok
egyébként ez tavalyra vonatkozik. Idénre már a többi csapat is megismerhette a gumit megfelelően.
-
Oliverda
titán
válasz
ronaldo #15958 üzenetére
Szerintem az elmúlt 1.5 év nem azt mutatja hogy a McLaren képtelen lenne adoptálni a helyzetet. Erősen túl van itt lihegve ez az egész eset.
"...arról nem is beszélve hogy a wokingiaknak ott a lehetőség hogy alkalmazkodjanak a gumihoz, anno pedig a Ferrari ilyet nem tudott..."
Miért nem tudott? Nem vagyok benne biztos hogy ott csak és kizárólag a Bridgestone gumik voltak a gyengék... gondolom a felfüggesztés tökéletes volt...
"Ennek ellenére kitartottak és használták a Bridgestone abroncsokat, emlékezz vissza mennyi megértő nyilatkozat volt, hogy bíznak még a gumiszállítóban, nem adják fel stb. stb. Nem viselkedtek rossz kurva módjára."
Mint az igazi paripás hős lovagok. Felesleges lett volna hepajkodni, akkor már valószínűleg tudták hogy a Bridgestone lesz majd az egyedüli beszállító. Inkább szépen csendben és ügyesen kiharcolták hogy a nekik kedvezőtlen szabályt változtassák meg. Köszönet érte a Red Bull-nak és a Ferrari motoroknak amit ezért cserébe kaptak. Az már csak a sors ironiája hogy elég rendesen be is fürödtek velük.
"...akik a biztonságra is fittyet hányva mentek a gyorsabb és gyorsabb körökre."
-
hunnylander
őstag
válasz
ronaldo #15933 üzenetére
a BMW akkor mit csinál?
Ki a legjobb korabbi Michelines? Az elmult eveket is tekintve. (Nehogy a jelenlegi konstruktori ponttablazattal dobalozzal, mert abba Heikki utobbi duplanullazasa is belejatszik, hanem az autok idoeredmenyeivel es az egyeni pontversennyel. Hol van a BMW? Fejlodik, fejlodik, de technikailag csak a harmadik ero. Es mar el is kezdett leszakadni, ahogy azt Ron tippelte. Nem fogjak tudni tartani a fejlesztesi tempot a ket naggyal, ugy tunik.
Kovalainennek hany kerekcsereje volt? Segitek 3. Ki tud gyorsabb versenytempot menni a Mekivel (ami jobban terhelte a jobbelso gumi oldalfalat @Turn8, mert nem eleg eros, szo sem volt itt kockasra fekezesrol, Kova szenvedett Bahreinben kockazasra fekezett gumi miatt)? Segitek, Lewis.
-
Oliverda
titán
-
Oliverda
titán
válasz
ronaldo #6074 üzenetére
Nem, mert nem használták fel az adatokat, ezért nem származott belőle előnyük. Pontosabban ezt nem tudták bebizonyítani. Szerintem ha most sem tudják bebizonyítani azt hogy ebből az említett két csapatnak előnye származott, akkor nem veszik el a három versenyző pontjait esetleg csak a konstruktőri pontokat. De majd kiderül...
Egyébként nem hiszem hogy bárki így szeretne VB-t nyerni... még talán egy kutyaszaros Hamilton sem...
venember83:
-
hunnylander
őstag
válasz
ronaldo #5936 üzenetére
Nem fog.
Jó lesz lezizzeni a témárol, unnám ha jövőre is ezzel magyaráznátok a McLaren jó szereplését. Mind a McLaren-nek, mind a Mercedes-nek kismillió kiváló szakembere van arra, hogy saját erőből jó autót építsenek. Azok a doksik már az idény végére elavultak lettek, az F1-es fejlesztés olyan gyors. Csak mert egy azóta már kirúgott alkalmazott túl kíváncsi volt és fényezni akarta magát egy Ferrari alkalmazottól kapott fülesekkel, attól még nem válik érdemtelenné sokszáz tisztességes alkalmazott kemény munkája.
Azonkívűl köztudott, hogy a Meki 2008-as autóját szakemberek vizsgálják a Ferrari doksikkal összevetve. Ha bármi gyanúsat találnak, ki lesznek zárva.
Egyébként, ha értenél hozzá tudhatnád, hogy a Meki meg a Ferrari két nagyon különböző dologra pedáloz, ezért a legjobban eltérő tervezések az F1-ben. Egymás dokumentumai nem annyira értékesek és használhatók, mint azt egy laikus gondolja.
-
Peat;)
veterán
válasz
ronaldo #5936 üzenetére
Csak a tisztánlátás végett: véleményt írtál nem tényeket
A reanult Alonsoval együtt fejlődött fel. Fokozatosan. Ilyan alapon Msch személye sem játszott közbe a Ferrari sikereiben. Az igazságot meg úgysem tudjuk, melyik mérnök vallja be hogy nem a számításai hanem a pilóta megérzéseire hagyatkozik pl.Egyébként Mclaren valóban vissza szokott esni egy jó év után, de most volt először jó évük hogy az új központjukban folyt az ez évi, mostmár meg a jövő évi autó fejlesztése. Reanult lemaradása meg hatalmas, Williams, Bmw meg szintén nagyon bizakodó.
-
MPowerPH
félisten
válasz
ronaldo #3621 üzenetére
De megvan az esélye, hogy Hamilton megint kiesik. Persze Massa, Lonzi és Kimi is kieshet. Szerintem Ferrari 1-2 lesz. Emlékezz tavaj, hogy milyen nagy fölényben voltak ezen a pályán a többi csapathoz képest.
snecy:
Miért Kubicat raknák ki? Heidfeldnek csak mázlija volt az idén, Kubica meg peches, lásd a mai futamot is. -
venember83
nagyúr
válasz
ronaldo #3615 üzenetére
Szerintem az FIA, mert nem kuldott e-mailt a McLarennek
Mar csak azt kivanom Raikkonen nyerje meg a Brazil nagydijat, aztan lesz ami lesz, lenyeg, h mindent tegyen meg a gyozelemert, tobbi nem rajta mulik, lesz ami lesz, lenyeg a kuzdes es a tudat, h a legjobbjat nyujtotta.
Belegondolva teljesen ertheto miert volt gyorsabb Hamilton a verseny elso szakaszan, par korrel kevesebb naftaja volt, illetve hiaba kereste a tocsakat, elnyutte a gumikat, nagy arat fizetett ezert. De nagyon ketlem, hogy Braziliaban ne tudna annyi pontot szerezni, hogy bajnok legyen, ugyanakkor erdemek alapjan talan itt is latszott, hogy Alonso s Raikkonen jobban megerdemelne a cimet, bar ugye amig versenyzett Hamilton volt a leggyorsabb.
snecy: remelem ezt nem veszed se te, se mas Hamilton-fikazasnak, tenyleg nincs ilyen szandekom. Megtertem peterkeT es hunnylander hatasara
-
venember83
nagyúr
válasz
ronaldo #3345 üzenetére
Mar reeeg megirtam, h Haminak van a legkevesebb naftaja, mivel nagyon-nagyon hamar kijott a boxba. Meg PazsitZ elott jeleztem
Sajnos Hamiltonnal kapcsolatban semmit sem mondhatok, fizettek, h kussoljak
De a Ferrarik tenyleg sok mindent megtehettek volna ha... minek folytatni
Tipp:
-Raikkonen
-Massa
-Alonso (vagy forditva a brazillal, ez sajnos nem biztos)
-Kubica
-Coulthard
-Heidfeld
...
-Hamilton -> out.Mint latjatok en is vicces kedvemben vagyok
-
t1
veterán
-
parandroid
félisten
válasz
ronaldo #2480 üzenetére
Akárhogyan is, mindenképpen jól jött ki a lépés Raikkonennek. Nem látok bele Massa tankjába, de az ilyen szituációkat nagyon nehéz kimagyarázni. És mint említettem, egy percig sem hibáztatom őket akkor sem, ha valóban csapatszintű döntés volt - nem, nem vagyok benne biztos, hogy az volt, de ha nem, akkor mindenesetre csúnyán elszámolták magukat.
p
-
Male
nagyúr
válasz
ronaldo #1589 üzenetére
Bizony, azt a kanyart nagyon meg lehet szívni... (nem egyszer pördültem meg én is szinte pontosan ugyan így ott... persze én béna vagyok
)
Látta valaki Hamilton gyors körét? Hibázott, vagy nehezebb ennyivel az autója?
Massa autóján mit szereltek annyira, tudni erről valamit? -
hunnylander
őstag
válasz
ronaldo #1470 üzenetére
Az én hivatalos álláspontom a McLaren bűnösségével kapcsolatban az utolsó szóig megegyezik a WMSC ma nyilvánosságra hozott 14 oldalas indoklásával. ( [link] )
Tehát már önmagában a dokumentumok birtoklása és a Stepney-től való infók akceptálása néhány Meki alkalmazott (legfőképpen Coughlan és de la Rosa) által, már elegendő bizonyíték volt a büntetéshez, ami majdnem a két évre való kizárás lett. Csak az az áldott jó Bernie és még néhány hasonszőrű egyén nagyon küzdött a McLaren kizárása ellen. De a tegnapi hír kalamajkából is sejthetjük, hogy tényleg egy hajszálon múlott az egész. Bernie őszes hajszálán. -
hunnylander
őstag
válasz
ronaldo #1226 üzenetére
Nem. Azért nehéz hinni neki, mert már a kémügy kapcsán elég sokat kamuzott. Értsd: saját magát cáfolta meg. Nem, nem ködösített, hanem egyszer azt mondta, hogy fingja nem volt a papírokról, de miután ezt már nem ette meg senki, akkor már tudott róla, de ''bizaminemhasználtukfelaztugyansemmire'', usw.
Azért nehéz hinni neki, mert utálod. Mit tudsz te arról, hogy mit tudott és mit csinált Ron Dennis? Te vagy a személyi titkára? Ja nem, 'olvastad'! A tárgyalási jegyzőkönyveket vagy a médiát?
Haugbácsi meg vicces azzal a kijelentésével, hogy a mclaren majd a pályán válaszol. OMG, hiszen pont erről született a döntés, hogy felhasználták a Ferrari adatait. Akkor most mivel vág vissza? FerrariB-vel?
Miről született döntés? Egyenlőre csak arról, hogy mivel büntetik a MekLaren-t. Hol vagyunk még a ''miért''-től! -
prmcsk
addikt
válasz
ronaldo #1226 üzenetére
Már ne haragudj, de nem vagy te következetlen maximalista ?
Te nem védenéd körmöd szakadtáig a családod, (csapatod) érdekeit, ha kellene,
még úgy is, hogy néha ellentmondásokba is kerülsz ? Ezt ''kell'' tennie, elvárják
(és nem csak) tőle, hanem minden csapatfőnöktől. Ha te nem így gondolod, akkor
benned, vagy a korodban van a hiba, mert szerintem fiatal vagy. Legyen saját
családod, éljetek, vagy húsz évig együtt, valszeg rájössz...
[Szerkesztve] -
Motion_Blur
félisten
''Olyan nincs, hogy öt nap alatt a +4-5 tizedes versenytempóból -4-5 tizeded csináljanak a Mercik''
Ez így van, de egy teljesen szélsőséges karakterisztikájú pálya jön, ahol borulhat a megszokott erősorrend. Monaco is ilyen volt, csak a másik véglet. Szar lenne, ha mindkettőn a McLaren nyerne -
wildrain
addikt
Közben utánanéztem, a NASCAR benzint használ, de nem úgy, mint az F1, hogy közel ugyanazt, amit az utcán is lehet tankolni, hanem speciális, 110-es oktánszámút.
Azzal egyetértek, hogy az USA pofátlanul nyomatja a füstöt, és nem hajlandó tenni ellene, de attól még a Föld többi országa tehet a környezetszennyezés ellen. Azonkívül érdekes lesz látni, ahogy ezek az eddig szokatlan technológiák megjelennek az F1-ben, és talán sokat lendít az utcai hibrid autók fejlettségén is. Szerintem az FIA úgysem megy el addig, hogy jelentősen visszaessen a sebesség, mert ők is nagyon jól tudják, hogy az F1-nek meg kell maradnia királykategóriának. Csak annyit akarnak elérni, hogy ne legyen veszélyesen magas, ne növekedjen évről évre. Engem ez már kielégít, és ha elérik, hogy a pályán az azonos autók egymástól 5 m-re is tudnak körözni, vagy akár előzni is tudnak, akkor elégedett leszek. -
venember83
nagyúr
Ne menjunk bele, h az idiota gumiszabaly mennyire szolgalja a biztonsagot, jo? Sebesseget csokkentsenek motorok hengerurtartalmanak a csokkentesevel, vagy mint a kamionversenyeken, legyen 1 max sebesseg s kesz. A biztonsag teljes bevezetesevel megolik a sportot, akarmennyire is szomoru ezt kimondani, de az autoversenyzes s foleg az F1 nem a biztonsagrol kene szoljon, hanem a csatakrol, gyorsasagrol s persze 4-5ik helyen legyen a biztonsag is, de nehogy az legyen a fo szempont. Fene kivanja vissza a 80as evek elotti idoszakot, de azert ez igy semmi, kicsit sem emberi.
Figyelj, 1 atlagos nezonek az a lenyeg, h csata legyen, elozgetes, stb. Ez nincs, ezt kemenyem kiirtottak, kb Schumi ferraris vilagbajnoki cimeitol kezdodoen az elozes egyre ritkabb allatfaj. Mar nem eleg ha valaki tegyuk fel akar 3mp-el gyorsabb koronkent. Igenis tegyenek valamit, hogy tobb legyen az elozes es kesz. Annyira nem erdekel, h mit, csak elozeseket lassak! Mert ez igy szvsz lassu halal az F1nek.
Johetnek a lehulyezesek, hajra!
kosz -Mike-, ezzel elvetted a legtobb ember kezebol a fegyvert
[Szerkesztve] -
venember83
nagyúr
Elozesnek sok koze nincs a FIA biztonsagi intezkedeseihez, lehet attol eros a kasztni meg a pilotafulke, h nincs mindenfele menetstabilizalo elektronika. Bar ezek az elektronikak valamennyire megelozik a veszelyhelyzeteket, nehezebb megpordulni kanyarbol kifele jovet, de lenyegeben inkabb a palyak menten levo gumifal, soderagy, aszfaltozott resz segit abban, h a balesetek vagy ne kovetkezzenek be, illetve minel kevesbe legyenek sulyosak, na meg persze a bitang eros pilotafulkek.
Elozes viszonylag veszelyes mutatvany, de cse**zek meg, nem azert megyek ki a palyara, vagy nezem a reklamoktol hemzsego tevemusort, h elaludjak a versenyen... Tehat valaki ott a szovetsegben igazan tehetne valamit, ha mar felveszi azt a marha sok dellat. Bar iden nyilvanvalova valt, h biraskodni se tudnak, hogyan lennenek kepesek megoldani 1 ilyen komplex problemat, mint az elozesek gyakoribba tetele... Nyomorult burokratak
manutdzoli: hat ilyet! Kicsusznak kanyarban, nem semmi... Veszelyes sport az autoversenyzes, akinek nem tetszik az menjen oktatni kis kolykoket gokartozni s kesz, az se rossz foglalkozas.
[Szerkesztve] -
hunnylander
őstag
Az F1-ben nem a biztonság növeléséért tett szabályok és módosítások miatt van óriási szakadák az él- és már a középcsapatok között is, hanem más okokból kifolyólag.
Ovál pályán ugyanúgy tudni kell jól vezetni és jól versenyezni mint nem ovál pályán, és megvannak a maga vezetéstechnikai nehézségei. Most nem mennék bele, autószimulátorral, szimulátor módban bele lehet szagolni. Bár nem tudom, hogy van e igazán relisztikus szimuláció Nascar-hoz. A lényeg, hogy nem mehetsz ész nélkül, sőt nagyon precíznek kell lenned állandóan és hosszantartó koncentráció allatt, különben vagy a mezöny végén vagy a falnak csapódva találod magad.
[Szerkesztve] -
EQMontoya
veterán
nascarban is vannak városi pályák. csupán aza baj, hogy kurvára nem értessz hozzá, se a nascarhoz, se a Champ Carhoz, ennek ellenére gigászi meggyőződéssel osztod róla a baromságot. Szal a véleményemet tartom, orbitális baromságot irtál le. amúgy meg nemtom, hallottál-e pl Emerson Fittipaldiról, Nigel Mansellről, akik azon rövidke névsornak egyikei, akik mind az f1-ben, mint a cart-ban bajnokok lettek, és hát 1ik helyen sem volt sétagalopp, finoman szólva sem.
A fia csak 1 VB cimet adott Schuminak, de azt is tartom.
A modorommal kapcsolatban meg annyit, hogy igy legalább talán képes vagy felfogni, hogy miről van szó. -
#70869248
törölt tag
Egyfelől oválon nem egyszerű menni, mert hogy csak körbe-körbe...
A nagy vasaknál a hátulját a legtöbb kanyarban úsztatják,,,nem kilincselnek persze, mert van hgoy kétsoroznak ..esetleg háromsoroznak, de úgy mennek be a kanyarba hogy a közepétől gázzal szabályzott egyensúlyozás van.
aztán meg mennek road pályán is...Sonoma pl.
A CC-ben nincs TC, és rengeteg városi/palánkos pályán mennek, ahol nulla túlfutási lehetőség van, és mégis előznek.
Spa valóban nehéz pálya, van három kanyarja ami kifejezetten különleges...nem is megy már rajta az F1, és nehéz pályák vannak a CC-ben is...Elkhart Lake pl.,...de még az sincs kizárva hogy mennek majd Spa-ban, hisz Zolder-ben is versenyeznek.
De versenyeznek pl. Assen-ben is.
..úgy általában sokkal jobb és veszélyesebb pályákon mennek szvsz, Surfers Paradise, Long Beach.. -
EQMontoya
veterán
-
JJános
addikt
-
JJános
addikt
Sajnos szó szerint. Se út, se busz, se járat. 35 km-ert úgy tudnák megtenni, hogy 3(három) órát kellene a várásokkal utaznom, miközben valamelyik irányba, ami nem hazafelé van, egy huszast(km) meg kéne tennem.
Akkor inkább marad a babetta, és az értelmiségiek az utakon.
Előz a kamion. Gépes ki, el, gépes vissza. Pót meg paszíroz le az útról. ha nem vészfékezek, ottmaradok. -
JJános
addikt
Montoyát birtam az elején. Jött a céghez egy német, és dícsérte a BMW. Anno, vagyis régebben. Mondtam neki. BMW gút, gút, de Mercedes Montoya, nah az, nagyon gút. Abban az évben elég jók voltak. Azóta viszont csak azt látom, hogy Montoyát mindíg megtalálja valami bulvárlap, azt tolja a baromságokat. Az meg ahogy elment a F1-ből tényleg nem volt szimpi. Úgy nézet ki, hogy feladja.
-
snecy
senior tag
Számomra azért valahogy félelemkeltőbb 350 felett egy olyan betonteknő, ahol gyakorlatilag nincs bukótér, és a biztonsági követelmények fényévre vannak az F1-től.
3-4 évente azért mindig van haláleset.
Vezetéstechnikailag viszont igazad van, Spa a legnehezebb pályák egyike sok szempontból. -
JJános
addikt
Hát a 40-et nem léptem túl az tuti.
Amilyen utak vannak! Gödröket kerülgetni, miközben kamionok előznek, pótkocsival szorongatnak.
-Nah ez meg minek motorozik, maradt volna otthon.
Még igazuk is lenne, ha járnának a buszok, de mivel másik megye, így van szervezve. Ahhoz, hogy megtegyek 35 km-ert, előbb el kellene buszoznom 20 km-ert.
Aktív témák
Hirdetés
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Napelem
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Amazon Kindle
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- EA Sports WRC '23
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- További aktív témák...
- HP Spectre x360 Érintős Hajtogatós Laptop Tab 16" -60% i7-1360P 32/2TB Intel Arc A370M 4GB UHD OLED
- Szép! Lenovo Thinkpad T14s G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -60% i5-1135G7 4Mag 16GB /512GB FHD IPS
- Samsung Q80T 55" QLED - 4K 120Hz VRR / FreeSync / HDMI 2.1
- ÚJ HP ENVY 17 Nagyképernyős "Kis Gamer" Laptop -45% 17,3" Brutál i7-13700H 16/1TB Iris Xe FHD IPS
- Legion Go 8APU1
- DDR3 BAZÁR! 8GB 16GB 1333MHz 1600MHz 2400MHz DDR3 memória garanciával hibátlan működéssel
- Realme 7i 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Eredeti, új Lenovo 330W töltők - ADL330SDC3A
- AKCIÓ! Intel Core i7 7700K 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Konzol felvásárlás!! Playstation 5, Playstation 5 Pro
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest