- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- iPhone topik
- Egy óra, két rendszer
- Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro - és a vas?
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Átlépi végre az iPhone az 5000 mAh-t?
Aktív témák
-
hunnylander
őstag
Hogy őszinte legyek, nekem nagyon az jött át, hogy Rubenst csak a 'Szűz' fehér lovon érkező szőke herceg két szép szeméért nem büntették.
Bernie hálálkodni akart neki a biznicért, Bernie sokat győzködte Bransont, hogy mentse meg / karolja fel az ex-Hondát / Brawnt, így neki nem kell kifizetnie a Hondának járó pénzeket, mert a Brawnt besorolták újoncnak az eredetileg tervezett jogutódlás és Bernie anyagi segítség helyett.
Rubens kavart ma rendesen, és láttunk már olyat nem egyszer, hogy ennek töredékéért is átzavartak valakit a boxutcán.
Így aztán kellően szirupos lehetett a Szűz és a disznósajt című romantikus eposz. Egy ilyen eseményfolyam hollywoodi léptékkel mérve is már émelyítő giccs lenne.
-
hunnylander
őstag
Bocsi.
-
proof88
addikt
De amúgy pilóta nem dönthet? Miért kell mindig a késlekedő csapatra várni?
Pl. Kimi érzi, hogy ez így nem jó, beszól rádión, h "elegem van a hülyeségetekből, köv körben kimegyek, addigra legyetek készen, és kérek kemény gumikat!". Tavaly a brit futamon, amikor szakadt az eső, akkor is még több körig kint marasztalták mindkét ferkát, mint kellett volna. Akkor is Kiminek be kellett volna szólnia rádión, hogy "köv körben bemegyek, adjatok esős gumikat, különben baj lesz!". -
Pompi
nagyúr
-
venember83
nagyúr
Mert megint elhatalmasodott rajtuk a nemzeti szellem. Anno Schumacher érkezésénél is tele volt olaszokkal az istálló vezetői szinten is, aztán persze hamar le lettek váltva megfelelőbb emberekre, akik jobban értenek az autóversenyzéshez. Montezemolo helyében már rég kirúgtam volna Domenicalit s az egész pitwallos bagázst. Nem mernek, nem tudnak számolni, nincsenek tisztában olyan dolgokkal, amik nyilvánvalók ezen a szinten. A fejétől bűzlik a hal a Ferrarinál. Megfelelő csapatvezetéssel akár ezzel a két pilótával is bajnokok lehetnének, de így csak süllyednek, mint a balta a vízben.
Mod: Bocs a két, egymás utáni hsz-ért. Ha valamelyik modinak nem tetszik, nyugodtan olvassza egybe őket.
-
hunnylander
őstag
Én ezt nem így látom, LH, FM és Kimi első etapja tök egyforma, abból a szempontból, hogy hozzávetőlegesen mikor álltak ki, és a köridők tekintetében is.
A probléma csak az lehet, hogy a Ferrarinál ez kényszerűség volt ami elrontotta valamelyest a további tervezett taktikát, míg a McLarennél ilyenre utaló jel nem mutatkozott.
-
7Heads Drago
veterán
[Race Lap Analysis]
Ez alapján Hamit az első 1,32 -es körre után be is hozták, de a Ferrarinál miért kellett várni két kört...
Hami is ment egy lassú kört!
Szerencsétlenkednek a Ferrarinál. És ez mind amiatt van hogy a Mester elmenetelével nem volt aki összetartsa a csapatot. -
hunnylander
őstag
Lehet, de jól kiautózta és tudott vele pozíciókat szerezni. A lényeg, hogy ezentúl minden csapatnak minimalizálnia kell a lágyabb keverék versenyetapos használatát, sok megjegyzés szerint 3-5 kör után drasztikusan romlani kezd. Pl. Kubica 3 mp-cel volt gyorsabb Vettelnél amikor annak már el kezdtek romlani a gumijai.
-
manutdzoli
senior tag
De kit érdekel hogy elveszti az előnyt?Tavaly,azelőtt meg azelőtt hány olyan volt hogy elvesztette az előnyt,és nem tettek semmit.Kíváncsi lettem volna ha egy ferrari vagy pl. Vettel vezet,akkor mit tettek volna.Gratulálok a Brawn csapatnak,de ne bízzák el magukat mert kubica nagyon elkapta volna őket!
-
#70869248
törölt tag
A KERS hátrány, ..és már egyre inkább nem az
Mivel folyamatosan fejlődik mert jönnek a tapasztalatok, így minden pályán megtett méterrel fejlődik, és minden KERS használatnál duplán.Alapvetően én is a súlyelosztást mondom elsősorban,..ez nem minden autónál jelent problémát, de ahol azt jelent ott ez nehezen megszüntethető.
gondolom nem viccből fogyókúráznak a versenyzők...már maga ez a dolog is hátrány. De pl. az is láthatóan hátrány, hogy a fejlesztési idő és energia sok részét lefoglalja a KERS hisz ettől remélik az áttörést, ..míg akik felfüggesztették azok erősíthettek más oldalról, illetve könnyen átcsoportosítható részlegük van.
Beszélni kell a biztonságról és méginkább a megbízhatóságról...cseszheti valaki az egészet, ha elromlik...hiszen akkor minden körben kűzdeni kell a hátrányával, annélkül hogy az előnyét használhatná.
Szal sztem 3 fő hátránya van:
-meglévő súllya és terjedelme.
-fejlesztési erőforrások lekötése.
-megbízhatóság-biztonság -
lenox
veterán
Matematikai bizonyitek nincs ra, de mezei bizonyitek van, pl. hogy ha ugyanannak a csapatnak a KERS-es tagja hatrebb van, mint a KERS-etlen, ilyen meg van, nem?
10 kg ballaszttal egyik kocsit se tudjak beloni, mai jobb autok mindegyike 100 kg balaszt felett megy, Ferrari volt 170 kg-mal is, es az amugy se ugy van, hogy belottek semlegesre, es kesz, ez pl. sebesseg fuggvenye is, vagyis kozepes sebessegu kanyarnal semleges auto gyors kanyarnal lehet szar, illetve gumi es gumiallapot fuggo is stb. Persze ettol meg lehetne, hogy nem szamit tul sokat, ha amugy is oda, vagy majdnem oda tettek volna azt a 30 kg-ot, de szerintem ez nem igy van a gyakorlatban.
-
Motion_Blur
félisten
A KERS gyakorlatilag a padlólemezen helyezkedik el, így én se hinném hogy komoly problémát jelent a megléte, nem valószínű hogy drasztikusan megváltoztatná a súlypontot.
-
7Heads Drago
veterán
Hát ha csak Kubicát említem, szerintem már elég. Vagy nézzük a Red Bullt. Persze ez még nem tutti, de szerintem a következő futamra az egyes számú versenyzőknél ki lesz dobva néhány cucc a kocsiból. És gondolom hogy nem a kormány lesz az...
Persze ez a futamon szerzett tapasztalatok alapján még változhat.
Más: De itt egy érdekes hír, ami nagy mértékben beleszólhat a holnapi futam eredményébe: A "hihetetlen" gumikopás miatt aggódnak a csapatok
A lényeg: Ausztráliában most a szuperlágy és a közepes keverékű slickeket kapták meg a csapatok, ami a délutáni 3. helyezett Jarno Trulli szerint alapos fejtörésre készteti őket.
"Lényegében egyik fajta gumi sem alkalmas a pályára, mert a lágyabb túl lágy, a keményebb pedig túl kemény, ezért egyik sem esik az optimális tartományba" - mondta Trulli. - "A keményebbeket időbe telik felmelegíteni, míg a lágyabbak kezdetben jól működnek, de mindössze három kör alatt teljesen elhasználódnak."
Lesz itt még baj holnap... És itt viszont a Ferrarik kíméletes gumihasználata előtérbe kerülhet. -
lenox
veterán
Rosszabb tole a sulyeloszlas (pontosabban tomegeloszlas), nem? Hogy ez a 400kJ ellensulyozza-e, azt max az f1 mernokok tudjak, en ahogy nezem egy koron nem, szerintem annyi eselye lehet, hogy ha az uj szabalyok szerinti kocsi nem bunteti annyira a mogotte haladot, vagyis ra lehet tapadni az elol menore, akkor van esely elozni, az alatt meg jol johet par plusz lo.
Holnap szerintem komoly KERS vizsga lesz...
-
brownus
veterán
-
hunnylander
őstag
Fellebbezni fognak ellenük.
Ferrari fire ‘angry gesture’ warning
A közvetítésben beszéltek róla (egy Force-os szakember volt a kommentátor vendége), hogy mennyire összetett feladat ilyen diffúzora váltani (felfüggesztés, váltót, ütközési zónát érintő nagyon nagy és időigényes meló, és ahogy átjött talán még a működési elvét sem értig eléggé, hogy jó is legyen).
-
hunnylander
őstag
Fotógaléria: Melbourne előzetes (mai fotók)
Már alig várom, hogy kiderüljön megverjük e legalább a Force Indiát.
-
hunnylander
őstag
Ron nem érne rá, és nem is érdekelné (mintha mondott is volna már valami olyasmit, hogy oda elfogultsággal vádolható ember nem való, ezért ő se). Három utcai McLaren (szériaautó) fog debütálni a közeljövőben. A F1-es csapatvezetői posztról való lemondásnak is ez volt az egyik oka. A másik meg, hogy a csúcson kell abbahagyni. Most építsen sh!tből várat Martin.
-
hunnylander
őstag
Rövid verzió angolosoknak a McLarentől:
BLUFFERS GUIDE TO THE RULES -
Motion_Blur
félisten
Szerintem már készen van, és ha nagy lesz miatta a hátrány akkor 3-4 verseny múlva már be kell vetni, addig meg a pénteki napokon kitesztelni.
Oli:
"Az hogy ők csukott szemmel olvasták a szabályokat még mások szemfülesebbek voltak és most a saját b@lfaszságuk miatt fognak hőbörögni. Tipikus..."Amikor az elmúlt években a Ferrarin szinte mindig voltak "kérdéses" elemek, valahogy nem így vélekedtél
-
#70869248
törölt tag
Pont ezért nem venném komolyan a nézői megszavaztatásokat..kiírni oké, de hogy amit megszavaznak az rendben van? A nézők nagy része nem kell hajnalban mert fárasztó, nem akar gondolkodni azon, hogy mennyi az üzanyag az első etapig...stb, többség pedig szurkolói hovatartozás alapján is szavazna.
-Sztem ez a súly dolog olyan, hogy nekem ezt nem feltétlen kell tudjam...az F1 nem pókerverseny hogy nehéz és unalmas közvetíteni, ha nem látod milyen lapokkal játszanak.
A sanszot veszik el a nézőktől hogy reménykedjenek, a csapatoktól hogy elkendőzzék a versenyzők esetleges harmatos eredményét..vagy akár a versenyzők sem nyilatkozhatnak olyasmit hogy azért voltak hátrányban mert ők rendszeresen magas üzanyagszintel futottak.
Szal sztem a nézőnek nem kell mindent tudni.
-A pontrendszer változása bennem csak azt hozta amit asszem Nowhereman írt, hogy hamarabb fog eldőlni a versenyzők csapaton belüli alá/fölérendelése, akár egy futam alapján is, mert muszáj.
Pl. arra gondolsz, hogy a Ferrari drukkerek mennyi ideig kiálltak Kimi mellett Massa ellenében, hiába a pontkülönbség, ..na ezek elmúlnak, nem lesznek nagy feltámadások, nem megengedhető a formaingadozás. Nem engedi meg a csapat érdeke ha a világbajnokságért harcolnak.
A többi részével nincs bajom, ez sem akkora baj, mert módosítani mindenen lehet, majd kiforrja magát. zal ez kevésbé zavar, mint a nézők igényeinek kiszolgálása ilyen szinten...az kifejezetten bosszant minden esetben, mert sztem még jobban elkényelmesíti a nézői tömeget, nem kell korán kellni, nem kell gondolkozni..ilyenek, sztem ez hosszú távon rossz üzletpolitika.Azt csak ügy üresbe írom, hogy sztem a McLaren max. 3 futamon lesz lemaradva, kizártnak tartom a 6 futamot pl. A Ferrari nehezen állt talpra a gumiproblémái évében, de ott sok minden állt még a probléma mellett, a nem ismertektől eltekintve, pl. az hogy nem tudták megoldani a problémát egyedül, hanem kellett hozzá a Bridge'.
A McLaren-nek mindene adott hogy megoldja a problémáját, és csodálkoznék nagyon ha az első futamon nem tudnának pontot szerezni, a másodikon dobogó..és így felfelé újra. -
-
[CS]Blade2
addikt
Szerintem ez így nem mérvadó, mert a verseny szimuláción is jobb köröket értek el. Sokkal kevesebb benyával is alig lettek gyorsabbak gyakorlatilag. Vagyis nem tudni, hogy a többiek mit mennének száraz tankkal. Szerintem egy Ferrari szintű csapatot nem érdekli, hogy mit mennek száraz tankkal, mivel az időmérőn úgyis bejutnak, így az számít, hogy mit megy a gép 12-15-20 vagy 30 körre elegendő benyával. Az jó az időmérőre is, és a versenyre is.
Egy kisebb csapat be is akar kerülni az időmérő következő fordulójába, ezért érdekes náluk, hogy mit megy szárazon.Ha megnézitek a Button versenyszimulációját, ott ki lehet számolni, hogy mennyi bennya lehetett a kocsiban már az első körben, és innen szépen ki lehet számolni, hogy minden egyes körben mekkora lehetett a súly.
Csak pontosan meg kell határozni, hogy mennyi benyát nyakal be a gép 1 körön. -
hunnylander
őstag
-
#70869248
törölt tag
féktávokon eszik meg a KERS autót azok amik KERS nélkül mennek...a kanyarban is sok időt vesztenek, de a féktávon pl. majd meg is lehet fogni őket.
Valamennyire sztem mindenki tartalékol, kivéve a kiscsapatokat, de a Bgp001 most gyors...de valóban nem lehet tudni hogy szabályosan gyorsak vagy sem.
Mindenesetre én vigyorognék ha ez bejönne Brawn-nak,..az első futam után sok érdeklődő aki visszavointa az ajánlatát,..vagy el sem küldte,..illetve mefordult a fejében de elvetette...na az mind átverve érezheti magát. Mert eddig ez az amit minden befektető szeretne...potom pénzért megszerezni egy csapatot amiről mindenki beszél és cikkez, valmint (esetleg) az első pár futamon a futamgyőzelemért tud csatázni (hangsúlyozom, esetleg).
Ez eddig minden befektető álma. -
Motion_Blur
félisten
Button és Massa tegnapi leggyorsabb körét összehasonlítva az volt érdekes, hogy Massa a cél/rajt vonalon 8km/h-val gyorsabb volt (valszeg a KERS miatt), és a kör végére annyit bukott, hogy 1seces hátrány lett belőle.
Valszeg a padlólemezben és a diffúzorban van a legnagyobb előnyük. [link]
-
hunnylander
őstag
A fogalmazás nem utal "csak"-ra, sőt arra utal, hogy más 'Ferrarinál gyengécskébb' csapatok szurkolói drukkolnak ezért, kivéve a Disznósajt szerelmeseit.
Én csak azt kérdezem, hogy a Ferrari kedvelői tartanak e a Brawn-tól (az autótól)?
(#34956) Oliverda: Nade kérem szépen, ha az autó szabályosan produkálta a mai eredményeit, akkor itt fönnforgás van.
Akkor a szezon legnagyobb kérdése az lesz, hogy Button vagy Barrichello.
Mint utaltam rá a BGP alázta a Ferrarit versenytempóban, megtankolva.
-
-
Az ami nekem kedves futam volt azt többször is megnézem,Kimi tavalyelötti vb címét a brazil futamot legalább tízszer láttam,és nem szégyellem magam miatta.Ayrton Senna 1994 Imolai futamát is sokszor megnézem a balesetet meg az egész orvosi próbálkozást és még ilyenkor is összeszorul a szívem szemem könnybelábad,és nehezen akarom elhinni.Mindig azt várom,hogy saját lábán megy vissza a boxba.
Tehát lehet megnézni sokszor mégha tudom a végeredményt akkor is izgulok -
wildrain
addikt
Egy előzésekkel, fordulatokkal teli futamot érdemes visszanézni, mert újra végig lehet izgulni, akár egy filmet, amit már láttál. Ugyanúgy, ahogy milliószor láttam már Kimi 2003-as suzukai előzését Fisichellával szemben, pedig nagyon jól tudom, mi a vége.
Esetleg felfedezhetsz apróságokat, amiket eddig nem vettél észre, megfigyelheted, hogy az egyes események, amiket a futam utáni cikkek kitárgyaltak és megvilágították az okokat, hogyan néztek ki élőben. Egy kicsit más szemmel látod a dolgokat. Nekem legalábbis erre jó, de lehet, hogy mások csak nézik és kész.
Én pl. megnéztem már a 2006-os brazil nagydíjat is többször, és a 2006-os magyar nagydíjat is. Nem mondanám, hogy ugyanúgy izgultam, mint elsőre, de azért jó volt.
-
Bermi
aktív tag
ilyesmi rémlett, elég messze ezek az idei idők.
de a toyota egész jónak tűnik nem?-Mike-: köszi ismerem
a kérdést tettem fel rosszul, de Pá pont arra válaszolt (vagyis e könnyen felllelhető eredmények mellett, nem írtam oda, hogy a régebbi teszt idők mik voltak, arról nem találtam infót sehol)
-
Motion_Blur
félisten
Overall from 8 days of testing
1. K. Raikkonen 1:32.102
2. F. Massa 1:32.162
3. N. Heidfeld 1:32.225
4. J. Trulli 1:32.230
5. T. Glock 1:32.445
6. C. Klien 1:32.544
7. R. Kubica 1:33.702Kérdésre a válasz:
#01
#02
#03
mod: Costa interjú
Ennél több info még nincs, de szerintem egy összefoglaló érik a hétről -
hunnylander
őstag
Szívesen!
Breaking News: McLaren Testing at Kemble
-
hunnylander
őstag
Interjú Pedro de la Rosa-val ('09. február 15.): angol fordítás, eredeti spanyol
MB HPE füles (Mercedes-Benz HighPerformanceEngines Ltd., Brixworth, UK)
-
PazsitZ
addikt
A képek alapján Jerezben jónak tűnik az idő.
Levegő 14° C aszfalt 31° CRenault kipufogó
1. S. Bourdais Toro Rosso STR3 1:17.472 72 pit
2. F. Alonso Renault R29 1:19.846 +2.374 75 pit
3. L. Hamilton McLaren MP4-24 1:20.263 +2.791 30 pit
4. M. Webber Red Bull Racing RB5 1:21.971 +4.499 9 pit
5. K. Nakajima Williams FW31 2:39.999 +82.527 34 pit1. J. Trulli Toyota TF109 1:34.318 0
2. K. Räikkönen Ferrari F60 1:34.848 +0.530 0
3. C. Klien BMW Sauber F1.09 1:35.535 +1.217 0 -
hunnylander
őstag
A dolgot flow vis-nek nevezik. Flow visulalization (áramlás láthatóvá tétele, áramlástan).
Az F1-ben leginkább azt a célt szolgálja, hogy megerősítsék vele a CFD (computational fluid dynamics) és szélcsatorna számításokat és eredményeket.
Aktív témák
Hirdetés
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Formula-1
- Vélemény: nem úgy tűnik, de Lip-Bu Tan most menti meg az Intelt
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Építő/felújító topik
- Zyxel NAS326
- További aktív témák...
- Huawei P30 Liter 128GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Makulátlan MacBook Air M1 99%-os Akkuval és 2+ Év iStyle Garanciával!
- AKCIÓ!!! GAMER PC: Új RYZEN 5 4500-5600X +GTX 1660 SUPER +16-64GB DDR4! GAR/SZÁMLA! 50 FÉLE HÁZ!
- Asus TUF 16 FA607PI - 16" 2,5K 165Hz - Ryzen 9 7845HX - 32GB - 1TB - RTX 4070 - Win11 - 1,5 év gari
- Eladó Logitech G735 gyári dobozban, kiváló állapotban!
- Bomba ár! HP 255 G7 - AMD A4 I 4GB I 128SSD I HDMI I 15,6" FHD I Radeon I HDMI I W11 I Cam I Gari!
- Bomba ár! Lenovo IdeaPad 330S-15IKB - i5-8G I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Lenovo ThinkCentre M720q/ Dell OptiPlex 3060- 3070/ Hp EliteDesk 800 mini, micro PC-Számla/garancia
- LG 27GR93U-B - 27" IPS - UHD 4K - 144Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDR 400
- 136 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4080
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest